بازدید 2463

اختلال اضطراب فراگیر در زنان ۲ برابر مردان شیوع دارد

یک روانشناس بالینی گفت: اختلال اضطراب فراگیر در زنان ۲ برابر مردان و به طور میانگین از ۲۰ تا ۳۰ سالگی است و درمان پیچیده دارویی و غیر دارویی دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 16 May 2023

به گزارش «تابناک»، محسن داداشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اختلال به طور معمول در حدود ۹۰ درصد افراد با اختلال های دیگر از جمله افسردگی، هراس اجتماعی و وحشت زدگی همراه است.

وی اضافه کرد: این نوع اختلال در اغلب مواقع به علت عملکرد بد و نامناسب سیستم‌های انتقال دهنده عصبی در مغز و لوب قسمت پس‌سری بروز می کند که هسته اصلی اختلال نگرانی است و افراد مبتلا همواره نگران هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد:معمولا والدینی که از فرزندان خود انتظار کمال گرایانه دارند و می خواهند همواره نمرات عالی داشته باشند به این سمت سوق داد می شوند و اگر زمینه ارثی نیز داشته باشند به طور قطع دچار اختلال خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این کمال گرایی در ذهن فرزندان شکل می گیرد و این اختلال در دوره پیش دبستانی با اضطراب جدایی خود را نشان می دهد، اظهار داشت: بر این اساس اختلال اضطراب فراگیر در بزرگسالی در فرد به وجود می‌آید.

این روانشناس با بیان اینکه در درمان این اختلال بیشتر درمان غیر دارویی انجام می شود، گفت:درمان این اختلال هرچند ساده به نظر می‌آید اما دشواری هایی دارد چون افراد زمانی مراجعه می‌کنند که اختلال به مرحله مزمن رسیده است.

داداشی با تأکید بر اینکه تشخیص صحیح این بیماری در درمان آن اهمیت بسزایی دارد، افزود: این افراد چون بیشتر دچار تپش قلب می شوند به متخصص قلب مراجعه می‌کنند ولی با اکو هیچ موردی مشاهده نمی‌شود و علائم گوارشی مثل نفخ، ترش کردن یبوست و اسهال در این افراد بیشتر دیده می‌شود.

وی یادآوری کرد: همچنین این افراد به علت اختلال هورمون ها دچار خارش پوست می شوند و عارضه در مغز و اعصاب از جمله تاری دید، سرگیجه، دردهای عضلانی، پشت درد و گردن درد در آنها دیده می شود و بعد از اینکه به پزشکان متعدد مراجعه می‌کنند اگر تشخیص درست داده شود درمان می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: بین ترس، اضطراب، اختلال وحشت زدگی و استرس تفاوت وجود دارد و متاسفانه تحقیقات نشان می‌دهد که درمان‌های دارویی به این نوع اختلال جواب نمی‌دهد و باید نحوه برداشت فرد از موقعیت اصلاح شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست