بازدید 21861
سه هزار و سیصد و چهل و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ورشکستگی بیش از ۲۰۰۰ بانک آمریکایی! / یک نماینده مجلس: صداوسیما هم درخواست ۱۰۰۰ دستگاه خودرو کرده بود / واکنش وزارت ارتباطات به ادعای دریافت خودروی شاسی بلند / پس از مولانا، ترکیه به سراغ مصادره ابوعلی سینا رفت!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: وصول ۸۲ میلیون تومان درآمد مالیاتی از خانه‌های خالی / همتی: مردم از روند شتابان ‌تورم رنج می‌برند/ توماج صالحی ویدئویی در جلسه بازپرسی شرکت کرد / ادعای یک نماینده درباره دستگاه‌هایی که بدون نوبت خودروی شاسی بلند دریافت کرده‌اند / روایت سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از ماجرای شاسی‌بلندها و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 07 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیگی، نماینده افشاگر ماجرای شاسی بلندها: خودروها به شخص نماینده ها داده شده
احمدعلیرضا بیگی، نماینده مجلس، درباره واگذاری شاسی بلند‌ها و ادعای واگذاری خودرو‌ها به نهاد ریاست جمهوری گفت: هر مال ناحقی که گرفته شده  باشد، باید به بیت المال برگردد و این اتفاق عجیب نیست. مشخص نیست که نهاد ریاست جمهوری با کمیسیون اصل ۹۰ به نتیجه رسیده اند یا خیر؛ مجلس البته انکار می‌کرد و می‌گفتند پرونده مشابهی وجود ندارد، اما گفتند این پرونده چند سال پیش وجود داشته و خلاف قانون رخ نداده است. امروز رئیس مجلس اعلام کرد که به کمیسیون اصل ۹۰ مسئولیت داده اند که این موضوع جدی‌تر پیگیری شود. وی نسبت به واگذاری خودرو به نهاد‌های دیگر مانند وزارتخانه‌ها افزود: من خبر ندارم به کجا ارائه کرده اند و دولت ماشین گرفته است یا خیر، انشاءالله که حقایق بیشتری روشن شود. ما تا اینجا پیش رفتیم که این اتفاق خارج از ساختار مجلس اتفاق افتاده یا داخل که گویا خارج از ساختار بوده است. این خودرو‌ها به شخص نماینده‌ها داده شده، اما نهاد مجلس ورودی نداشته است. آقای قالیباف نیز در صحبت‌های قبل صحن گفتند که ساختار اداری مجلس در این موضوع نقشی نداشته است.

قادری، نماینده مجلس: هر کسی بیکار است، برود در اسنپ و تپسی کار کند
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود اسنپ و تپسی دیگر کسی در کشور ما نمی‌تواند بگوید من بیکار هستم، هر کس کار ندارد، می‌تواند با یک ماشین کار کند!

 سعیدی، نماینده چابهار: مجلس انقلابی به این نتیجه رسیده که کابینه توان لازم برای عبور از ابرچالش‌ها را ندارد
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شاید مجلس انقلابی به لحاظ گفتمان فکری و سیاسی هم راستا با دولت آقای رئیسی است اما به این جمع بندی رسیده که این تیم و کابینه توان لازم برای عبور از بحران‌ها و ابر چالش‌ها را ندارد. معین‌الدین سعیدی درباره این‌که گفته می‌شود در دولت سیزدهم هرگاه وزیری رفته دولت با جابه‌جایی افراد، گزینه‌ای ضعیف‌تر از فرد قبلی را مطرح کرده است، گفت: این یک واقعیتی است، بله؛ در کنار این مسائل برخی از محاسنی که دولت آقای رئیسی داشته را باید ذکر کرد؛ از جمله در حوزه‌های آبرسانی و برق که می‌شود گفت وزیر نیرو جزو وزرای توانمند کابینه است، یا رویکرد با کشورهای همسایه و مخصوصا فعال شدن بازارچه‌های مرزی از جمله عملکرد خوب این دولت بوده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌شود گفت دیگر قاطبه ارکان دولت آقای رئیسی و تیم اقتصادی جای دفاع نگذاشته‌اند ؛شاید مجلس انقلابی به لحاظ گفتمان فکری و سیاسی هم‌راستا با دولت آقای رئیسی است اما به این جمع بندی رسیده که این تیم و کابینه توان لازم را برای عبور از بحران‌ها و ابر چالش‌ها ندارد. 

گزارش صداوسیما از پاسخ نمایندگان به سوال درباره شاسی‌بلندها
خبرگزاری صدا و سیما نوشت:  درپی «درخواست شفافیت» تعدادی از نمایندگان مجلس، خبرگزاری صدا و سیما فهرست اسامی نمایندگانی را که به صراحت اعلام کرده اند خارج از نوبت خودرو دریافت نکرده اند منتشر کرد. تاکنون ۲۲۹ نماینده مجلس شورای اسلامی، شفاف و روشن هرگونه دریافت خودرو، خارج از نوبت از خودروسازان را تکذیب کرده اند. این تکذیب‌ها در پی آن اعلام‌ شد که خبرنگاران صدا و سیما در ده روز گذشته تلاش کردند در تماس تلفنی یا پیامکی با تک تک نمایندگان مجلس از آن‌ها بپرسند که آیا در دوره نمایندگی از خودروسازان خارج از نوبت خودرو دریافت کرده اند و آیا اعضای خانواده، دوستان و آشنایان را خارج از نوبت به خودروسازان معرفی کرده‌اند یا نه؟ این دو سوال را خبرنگاران در پی ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تحویل تعدادی دستگاه خودروی شاسی بلند به نمایندگان در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت، از نمایندگان مجلس پرسیدند. خبرنگاران صدا و سیما هنوز به دلایل مختلف از جمله خاموش بودن گوشی، پاسخ ندادن به پیامک، اعتماد نکردن نماینده به خبرنگار تماس گیرنده و رد تماس دادن نماینده موفق به کسب پاسخ از ۴۵ نماینده مجلس نشده اند؛ بنابراین، بدیهی است نبودن نام برخی نمایندگان محترم مجلس در فهرست ذیل و یا فهرست‌های منتشر شده قبلی از سوی خبرگزاری صدا و سیما الزاما به معنی دریافت خودروی خارج از نوبت توسط آنان نیست. دوازده نماینده مجلس هم علیرغم پاسخ دادن به تماس خبرنگاران حاضر به پاسخ دادن به سوالات آن‌ها نشدند. تعدادی از این ده نماینده این پرسش خبرنگاران صداو سیما را مغایر با وظایف این رسانه دانسته اند و برخی نیز آن را پرسشی «غیرحرفه‌ای» نوعی «بازجویی» ارزیابی کردند.

یک نماینده مجلس: صداوسیما هم درخواست ۱۰۰۰ دستگاه خودرو کرده بود
مجتبی توانگر، نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: رسانه‌های دولتی و صداوسیما بهتر است به جای بازجویی از نمایندگان تکلیف نامه درخواست ۱۰۰۰ خودرو و باقی خودروهای تحویل شده به دستگاه‌ها را مشخص کنند. کسی عزل شد یانه؟ همین‌گونه رفتار به اصطلاح عدالت‌‌خواهی مدیران صداوسیماست که این سازمان را به کمترین میزان بیننده در همه دوره‌های گذشته تنزل داده به طوری‌که تبدیل به یک رسانه ورشکسته شده است.

توماج صالحی ویدئویی در جلسه بازپرسی شرکت کرد
امیر رییسیان وکیل مدافع تومان صالحی در توییتر نوشت: جلسه بازپرسی پرونده توماج صالحی در دادسرای اصفهان امروز صبح برگزار شد. توماج از طریق ویدیوکنفرانس در جلسه شرکت داشت و با حضور وکلا به سوالات بازپرس پرونده پاسخ داد. امیدواریم با رفع نقائص تحقیقات، پرونده هرچه سریعتر برای رسیدگی بدوی به دادگاه ارسال شود.

حمله با چاقو به امام جماعت در شهرستان ساوه
رئیس دادگستری شهرستان ساوه از دستگیری ضارب یک روحانی در شهرستان ساوه خبر داد. در پی حادثه حمله به یک روحانی در روستای احمد آباد از توابع بخش مرکزی ساوه که شب گذشته (۱۶ اردیبهشت ماه) صورت گرفت صبح امروز رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان به نمایندگی از سوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با حضور در بیمارستان شهید مدرس از این روحانی عیادت کردند. رئیس دادگستری شهرستان ساوه اظهار کرد: در جریان عیادت از این روحانی حادثه‌دیده از نزدیک در جریان روند درمان او قرار گرفته و دستورات لازم برای ادامه فرآیند درمانی صادر شد. ابوالحسن شریفی با تاکید بر برخورد قاطعانه با عامل و یا عوامل این حادثه اظهار کرد: بنا به دستور رییس کل دادگستری و با توجه به دستگیری ضارب، مراجع انتظامی مکلف هستند تا با بررسی کامل کلیه ابعاد این موضوع پرونده را تکمیل و به مرجع قضائی ارسال کنند تا در سریعترین زمان ممکن، با عامل یا عوامل این حادثه برابر قانون رفتار شود. شب گذشته این روحانی جوان در روستای احمدآباد واقع در بخش مرکزی ساوه با اصابت چاقوی فردی مضروب، به بیمارستان شهید مدرس منتقل شده و با تلاش پزشکان از ناحیه گردن و کشاله ران مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد که بنا بر اعلام کادر درمان خطر رفع شده و حال عمومی او رضایت بخش است.

واکنش وزارت ارتباطات به ادعای دریافت خودروی شاسی بلند
ایسنا نوشت: وزارت ارتباطات اعلام کرد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری خودروهای شاسی بلند به این وزارتخانه از اساس کذب است.وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر واگذاری خودروهای شاسی بلند به این وزارتخانه، ضمن تکذیب آن اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز هیچ خودرویی از هیچ شرکت خودروسازی چه در قالب تفاهم نامه و چه در قالب ثبت نام خارج از نوبت یا به روش هایی دیگر به وزارت ارتباطات و حتی شرکت ها و سازمان های تابعه آن واگذار نشده و طرح این خبر از اساس کذب است. وزارت ارتباطات استقبال می کند تا در راستای شفافیت در محضر مردم عزیز کشور، آن نماینده محترم و یا هر فرد یا گروهی که مدعی چنین موضوعی است، اقدام به انتشار عمومی مستندات آن کند.

سپهر خلجی: از دستاوردهای مهم دولت مردمی، تغییر گفتمان «ما نمی‌توانیم» به باور «ما می‌توانیم» است
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: از دستاوردهای مهم دولت مردمی، تغییر گفتمان «ما نمی‌توانیم» به باور «ما می‌توانیم» است.سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «از دستاوردهای مهم دولت مردمی، تغییر گفتمان «ما نمی‌توانیم» به باور «ما می‌توانیم» است. رئیس سازمان فضایی آخرین وضعیت ده پروژه فضایی کشور در سال جاری را تبیین کرد. ماهواره پارس ۱، ظفر ۲،طلوع ۴ و ...از جمله پروژه های فضایی است که به دست جوانان نخبه در حال اجرا و یا در آستانه پرتاب است.» 

آسوشیتدپرس: نفتکش‌های توقیف شده توسط ایران در بندرعباس لنگر انداخته‌اند
آسوشیتدپرس گزارش داد، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد نفتکش‌هایی که به تازگی توسط ایران توقیف شده‌اند در بندر عباس لنگر انداخته‌اند.خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود با استناد به تصاویر ماهواره‌ای جدید از شرکت آمریکایی Planet Labs PBC اعلام کرد که دو نفتکش نیووی (Niovi) و ادونتیج سوئیت (Advantage Sweet) که به تازگی توسط ایران توقیف شده‌اند در جنوب بندر عباس در نزدیکی یک پایگاه نیروی دریایی پهلو گرفته‌اند.ایران کشتی Advantage Sweet با پرچم جزایر مارشال را که ۲۳ هندی و یک روسی خدمه آن بودند در ۲۷ آوریل هنگام سفر در دریای عمان توقیف و سپس اعلام کرد که  این نفتکش با کشتی دیگری برخورد کرده است.بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، Advantage Sweet نفت خام کویت را برای شرکت انرژی آمریکایی شورون (Chevron) در سن رامون (San Ramon) کالیفرنیا در زمان توقیف حمل می‌کرد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نفتکش دیگری که ادعا می‌شود، حامل نفت خام ایران بوده، یک سال پس از شناسایی تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا از لنگرگاه سنگاپور ناپدید شد.

 فعال اصولگرا: منصوری دنبال آن است که وزیر شود
علی یوسف پور در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره کارآمدتر شدن دولت سیدابراهیم رئیسی بعد هشت تغییر در ترکیب کابینه گفت: شرط این موضوع آن است که افراد جایگزین قوی، با تجربه و کاردان باشند. اگر این اتفاق بیفتد قطعا در پیشبرد امور اجرایی و اداره کشور تحول ایجاد خواهد شد اما اگر افرادی در قد و قواره قبلی ها دوباره در مسئولیت قرار بگیرند، پیشرفتی حاصل نمی شود.وی افزود: در اطراف آقای رئیسی به جای شاسته سالاری و تجربه، بازار چاپلوسی و تملق گرم است. نمونه بارزش را در آقای منصوری می توان مشاهده کرد. او مسئول بنیاد علوی بود، بعد استاندار شد و سپس در جایگاه معاون اجرایی رئیس جمهور نشست و حالا دنبال آن است که وزیر شود. امام علی (ع) می فرماید «اگر کسی دنبال پست و مقامی بود و خواستید به او محبت کنید، این پست و مقام را به او ندهید.» فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: هر کس دنبال پست و مقامی باشد، هدفش کار و خدمت نیست، بلکه فقط می خواهد به مقام بالاتر برسد. اتفاقا شرط کارآمدی دولت آن است که آقای رئیسی لایه افرادی که اطرافش را گرفته اند کنار بزند و افراد قوی و توانمند و کاربلد را در مسئولیت ها قرار دهد. 

لایحه ضد تورمی دولت به مجلس ارسال شد
رئیس جمهور در نامه‌‍ای لایحه "الحاق یک بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که به پیشنهاد معاونت اقتصادی توسط هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.با عنایت به فرمان مقام معظم رهبری، مبنی بر انجام اقدامات لازم برای مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ و در راستای کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی جهت جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها و مدیریت هزینه سبد ،خانوار لایحه زیر که مفاد آن در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۴۰۲/۱/۶ به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی مربوطه تقدیم می شود. به موجب این لایحه دولت در سال ۱۴۰۲ نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل، باشند، گندم، برنج دانه‌های روغنی انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود لوبیا و ماش، قند، شکر، گوشت، مرغ، گوشت، قرمز، چای و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر تولید داخل به یک درصد (۱) تقلیل می‌یابد.

روایت سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از ماجرای شاسی‌بلندها
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در برنامه تلویزیونی جهان آرا گفت: به دلیل مخالفت رئیس و هیات رئیسه مجلس این خودرو‌ها از طریق سیستم اداری مجلس در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد، در واقع موضوع توسط مسئولی که در این سیستم بوده پیگیری شده و بعد از این اتفاق هم برکنار می‌شود. علی خضریان در برنامه تلویزیونی جهان آرا در توضیح موضوع واگذاری خودرو به برخی از کارکنان و نمایندگان مجلس، گفت: موضوع واگذاری خودرو در آستانه استیضاح آقای فاطمی امین مطرح شد، اما به لحاظ زمانی این موضوع مربوط به تابستان سال ۱۴۰۰ بوده و ارتباطی با استیضاح وزیر سابق صمت نداشته است و نمایندگان موافق و مخالف استیضاح نیز رأی خود را بر مبنای دریافت خودرو نداده اند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: در تابستان سال ۱۴۰۰ (شهریورماه) در برهه زمانی تغییر دو دولت و استقرار وزرای جدید یک شرکت خودروسازی خصوصی در زمانی که هنوز ممنوعیت واگذاری حواله فروش خودرو توسط خودروسازان به ارگان‌ها شکل نگرفته بود از طریق سیستم اداری مجلس به دنبال این موضوع بود، اما رئیس مجلس همان زمان با این موضوع مخالفت کرده است. وی افزود: بخش رفاهی مجلس پیگیر دریافت خودرو برای کارکنان، مدیران و نمایندگان بدون نوبت و با قیمت کارخانه بود، اما به دلیل مخالفت رئیس و هیات رئیسه مجلس این خودرو‌ها از طریق سیستم اداری مجلس در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد، در واقع موضوع توسط مسئولی که در این سیستم بوده پیگیری شده و بعد از این اتفاق هم برکنار می‌شود.

خضریان با بیان اینکه نقل قول‌هایی متفاوتی در مورد تعداد خودرو‌های واگذار شده کیفیت و اسامی دریافت کننده وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد تعداد اسامی که بازرس ویژه ریاست جمهوری در این خصوص مطرح کرده دقیق نباشد لذا انتظار داریم مستندات خود را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل ۹۰ تقدیم کنند. سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ همچنین اظهار کرد: بازرسی ریاست جمهوری و هیات رئیسه مجلس باید بدون در نظر گرفتن این که چه قوه‌ای درگیر کار بوده اطلاعات را جمع آوری و مرجع قضایی نیز تا حد ممکن می‌تواند نسبت به اعلام موضوعات موردنظر به افکار عمومی اقدام کند. خضریان با بیان اینکه نمایندگان و وزیر سابق پاکدست و مبرا از این موضوعات هستند، گفت: نمایندگان نیز از هیات رئیسه مجلس درخواست پیگیری و اعلام اسامی این افراد براساس مقررات قانونی به مردم را دارند.

ادعای یک نماینده درباره دستگاه‌هایی که بدون نوبت خودروی شاسی بلند دریافت کرده‌اند
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس، اعلام کرد که تعدادی از دستگاه‌های دولتی بدون نوبت خودروی شاسی بلند دریافت کردند.احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان، درخصوص اهدای خودروی بدون نوبت و حواله ای به برخی از دستگاه های دولتی، گفت: اسناد و مدارکی به دست ما رسیده که حاکی است که برخی از دستگاه های دولتی، خودروهای خارج از نوبت (شاسی بلند) و خودروهایی با حواله های ارزان قیمت دریافت کرده اند.وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که درخصوص پیگیری اهدای خودروهای بدون نوبت و حواله ای به برخی از دستگاه های دولتی، باید هیئت تحقیق و تفحصی در مجلس تشکیل شود تا به این موضوع رسیدگی کند.به گزارش نمایندگان، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام این خبر اسامی دستگاه های دولتی که خودروی ارزان قیمت و یا حواله ای دریافت کرده اند را به شرح زیر اعلام کرد:
نهاد ریاست جمهوری
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 
وزارت ورزش و جوانان
وزارت نیرو
وزارت آموزش و پرورش
وزارت علوم
وزارت راه و شهرسازی
سازمان تامین اجتماعی
سازمان برنامه و بودجه
سازمان صدا و سیما

پس از مولانا، ترکیه به سراغ مصادره ابوعلی سینا رفت!
ترکیه که از هیچ کوششی برای ارائه روایت جعلی ترکی از مولانا خودداری نمی کند، به تازگی به دنبال مصادره ابن سینا دانشمند بزرگ ایرانی است. شبکه تی ار تی ترکیه در حال ساخت سریالی به نام نابغه کوچک: ابن سینا است و قطعا هویت تمدن‌ساز ایرانی او را انکار خواهد کرد.

ورشکستگی بیش از ۲۰۰۰ بانک آمریکایی!/یک نماینده مجلس: صداوسیما هم درخواست ۱۰۰۰ دستگاه خوردو کرده بود/واکنش وزارت ارتباطات به ادعای دریافت خودروی شاسی بلند/پس از مولانا، ترکیه به سراغ مصادره ابوعلی سینا رفت!

ایران آماده فتح بازارهای جدید صادراتی
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه نمایشگاه صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) اظهار کرد: خوشبختانه پس از وقفه‌ای چند ساله، امروز شاهد آغاز به کار نمایشگاهی هستیم که ظرفیت شرکت‌های اقتصادی و صادراتی ایران به شکلی گسترده معرفی می‌کند و با حضور شرکت‌های خارجی این بستر به وجود آمده تا ما برای حضور در بازارهای جدید صادراتی آماده شویم.

بورس ریخت
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) با ۹۵ هزار و ۴۳ واحد ریزش در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار واحدی ایستاد.

ورشکستگی بیش از ۲۰۰۰ بانک آمریکایی!
تلگراف به نقل از گروهی از کارشناسان بانکی گزارش داد که تقریبا نیمی از ۴۸۰۰ بانک در ایالات متحده تقریباً ورشکسته هستند و سرمایه بافر خود را از دست داده‌اند. به گفته پروفسور آمیت سرو، کارشناس بانکی دانشگاه استنفورد، حدود نیمی از وام دهندگان ایالات متحده زیر آب هستند. وی گفت: بیایید وانمود نکنیم که این فقط مربوط به بانک سیلیکون ولی و فرست ریپابلیک است. بخش بزرگی از سیستم بانکی ایالات متحده، بالقوه ورشکسته است.

همتی: مردم از روند شتابان ‌تورم رنج می‌برند
عبدالناصر همتی، رییس کل پیشین بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: مردم به اندازه کافی از روند شتابان ‌تورم در جریان تأمین معیشت روزانه خود رنج می‌برند. اگر توان کنترل آن را ندارید، حداقل ‌تورم نقطه به نقطه را ناشیانه با ‌تورم سالانه مقایسه نکنید تا نتیجه بگیرید که تورم را به ۴۶ درصد کاهش داده‌اید! وی یادآور شد: تورم فروردین میزان توفیق را نشان می دهد.

وصول ۸۲ میلیون تومان درآمد مالیاتی از خانه‌های خالی
رییس مرکز برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به میزان درآمد مالیات خانه‌های خالی در سال گذشته گفت: سازمان امور مالیات مجری مالیات ستانی است و قراربر این است که این مالیات ستانی بر اساس اطلاعاتی که وزارت راه و شهرسازی از شناسایی خانه‌های خالی می‌دهد، انجام گیرد؛ اما به دلیل ارایه اطلاعات ناکافی، وصول مالیاتی از خانه‌های خالی در سال گذشته قابل توجه نبود، به طوری که وصول مالیات از خانه‌های خالی در سال گذشته ۸۲ میلیون تومان بود، در حالی که باید در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی به دست می‌آمد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۵۴
دشمن رسانه فارسی زبان درست نمی کند که همین طوری هزینه آن را بدهد و معلوم هست که عده ای شست و شوی مغزی می شوند وقتی مرجع خود کنند آن ها را و طبیعی است علیه ایران می شوند هیچ علیه افراد که چیزی نیست
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
خدایی این قادری واقعا نماینده مردمه؟!!
این حتی نمیدونه یه آدم بیکار نمیتونه یه خودرو بخره ۴۰۰ میلیون!!
بله جناب خیال آسوده یه زمانی خودرو ۱۰ میلیون بود اونم قسطی میشد مسافر کشی کرد اونم به برکت امثال شما دست نیافتنی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
دیگه دوران شستشوی مغزی گذشته در عصر اطلاعات تمام اطلاعات در اختیار افراد هست و می‌توانند تصمیم درست را بگیرند
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
عجیب اینجاست: دولتی که کمترین میزان رای را در کمترین میزان مشارکت مردم در انتخابات را داشته خود را دولت مردمی مینامد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
وقتی مسولین جزایر و خاک ایران رو حراج می کنند ، بیشتر از این انتظار نداشته باشید. احترام امام زاده رو متولی باید حفظ کند.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بورس فقط در دو روز بیش از ۲۱۰ هزار واحد سقوط کرد و رکورد تاریخی در سقوط از خود بجا گذاشت حالا به تیتر اول روزنامه های اقتصادی نگاه کنید شتر دیدی ندیدی !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
امریکا رو به افول و نابودی
بی هویت هستند دنبال هویت می گردن هرچند هویت خودشان هم از ایران بزرگ هست
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
پیامت مبهم است ولی در این حد بدان که پس ازتشکیل کشوری بنام ترکیه درحدود100 سال پیش جریانی مرموز وشیطانی بنام پان ترکیسم بوجود آمد ودرمورد همسایگان خودبه جعل مطلق تاریخ پرداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
وقتی درکشورخودمان فردی مثل خلخالی میخواست تخت جمشیدوپاسارگاد ومقبره فردوسی را ویران کند وعده ای از آقایان فعلی هم بصراحت با مظاهر ایرانی مخالفت میکنند از بیگانگان نباید زیاد گله داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
کوچکی امثال تو باعث نمیشود هویت بزرگ ایران به عنوان اولین کشوردرمعنای کشوری درجهان وتمدن درخشان 10 هزار ساله اش زیر سئوال برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
آخه یارو مورچه چیه کله پاچه اش چی باشه. کشورموسوم به ترکیه صدسال پیش همراه بیش از20 کشوردیگر ازتجزیه امپراتوری عثمانی حاصل شد.اونها حتی ترک واقعی هم نیستند بلکه تحت تاثیر اقوام کوچیده از آسیای میانه ترک شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
خودت فهمیدی چی گفتی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مولوی و ابن سینا ترک بودند ولی به علت اینکه ترکی استانبولی که زبانی ترکیبی از زبانهای وارداتی از آسیای میانه وزبانهای محلی است خیلی سخت بودبه جای این زبان فارسی حرف میزدند وکتابهایشان راهم فارسی مینوشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
هم بوعلی سینا هم مولانا ترک بوده اندمثل ابوریحان بیرونی خوارزمی و فارابی و ... و در زمانی هم که
میزیستند این سرزمین از آن ترکها بود بو علی سینا از ترکان ازبک بود و وقتی به مرکز این سرزمین مهاجرت کرده چیزی از زبان فارسی نمی دانسته. کتابهایی هم که نوشته بزبان عربی است این وسط فارسی چه نقشی داشته نمیدانم محل تولد مناطق ترک نشین محل زیست سرزمین تحت حکومت ترکها. نام عربی. کتابها به عربی.
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بله درست میفرمایین
اما اینها میدونن هویت چقدر ارزشمند هست اما مسئول نابغه ما نمیدونه. درواقع یکی از پایه های پیشرفت هر جامعه هویت مبتنی بر همین بزرگان هست.
بیاییم به تاریخ و فرهنگ خود افتخار کنیم.
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ناشناس1343 کم تلویزیون اون شیادهارو نگاه کن
ناشناس
| Norway |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ناشناس ۱۳:۴۳
از دروغ خسته نمیشی؟
هیچکدام از بزرگان تاریخ اسلام ترک نبودند و بزرگترین نشانه آن اینکه هیچگاه از ترکیه که بزرگترین کشور ترک زبان هست هیپ دانشمند بزرگ اسلامی ظهور نکرده و تمام اون بزرگنی هم که گفتی مال دوران سامانی بودند و خود بوعلی در دربازر فاراسن سامانی اصلا بوده. و زبان ترکی به گفته آلبر اوتاریلی استاد دانشکاه استانبول 40 درصد فارسی هست و 40 درصد عربی و 20 درصد واژگان مغولی.
نه چک زدیم نه چونه
شاسی بلند اومد توخونه
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
جناب نماینده مجلس انقلابی یکم دیر نیست؟
دو ساله مردم رو به خاک سیاه نشوندین قبلش هم خو اون دولت مردم رو بدبخت کرد
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
اختلاس و رشوه مثل سلولهای سرطانی همه جا را در بر گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
پس از افشای ۷۵ شاسی بلند به نمایندگان مجلس

و دهها شاسی بلند دیگر به دولت

و هزار دستکاه به سیمای میلی جبهه پایداری ها

البته تماماً از بیت المال مردم فلکزده ایران

(خرج که از کیسه مردم بُوَد )
( شاسی بلند سواری مسولان عادی بود )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
وقتی اقتصاد آزاد نباشد و دولت در تمام امور دخالت میکند عاقبت بهتر از این نمیشه
ارز چند نرخی است بازار خودرو انحصاری است وضعیت حامل های انرژی و انواع رانت های ریز و درشت شرایط جامعه را برای انواع فساد مهیا میکند
صلی علی محمد
شاسی بلند خوش آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
اخذ بدون سر و صدا و یواشکی خودرو های آنچنانی توسط دولت و مجلس سوپر انقلابی جهادی مقاومتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مرگ بر شاسی بلند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بر اساس قانون ؛ گزارشگر و افشاگر ( سوت زن ) ماجرای
فساد شاسی بلندها باید ۱۰ میلیارد تومن پاداش بگیره
حالا اعدامش نکنن خوبه :-)
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
همینه هیچ کس نمیتونه قیمت خودرو رو دست بزنه دیگه. چون همه توش سهیم اند.
لایحه ضد تورمی دولت ... یا خود خدا ... به ما رحم کن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
رئیسی باید عزل گردد به دلیل عدم کفایت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
لکوموتیر پیشرفت 6 کلاسه ناهار خورده داره اقتصاد مملکت رو با سرعت به سمت چاه ویل هدایت میکنه
معلوم هست این نماینده نگران شده از اعلام کسانی که ماشین نگرفتند ولی ایشان.....!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
چه حال میده با شاسب بلند مفت پلاک عبور موقت هم بهت بدن بری ترکیه سیسمونی بگیری
فعلا نصف بیشتر آوار برداری خرابه ای که شما تحویل دولت داده اید انجام گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مالیات بر خانه های خالی را بگیرید و بعد هم مالیات بر خانه های پر و بعد هم مالیات بر تنفس مردم چون مخارج زیاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
فشل ترین و ناکارآمد ترین دولت در طول تاریخ پیدایش کشور ایران دولت رئیسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
شما را
شمار را
سفارش میکنم به پرهیز از شرب بیش از حد ساندیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
دولت جوان سوپر انقلابی میدانی مقاومتی جهادی استشهادی ناهار خورده ؛ اقتصاد مملکت و معیشت مردم را نابود کرد
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
دولت رئیسی رکوردار انواع تورم ها شده و سرعت رشد تورم نسبت به دوره روحانی دست کم 2 برابر شده ولی هنوز مدعی هستند دارن آواربرداری میکنن! احتمالا وقتی کل ایران از گشنگی مردن میگن آواربرداری هنوز تموم نشده!
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ولی بنظر میرسه دارند اونچه را که باقی مانده را هم تخریب می کنند
لایحه ضد تورمی دولت به مجلس ارسال شد) جل الخالق !!! در عرض یک ماه!!!بعد از تذکر رهبری لایحه بزرگ اقتصادی نوشتید و کارشناسی کردید و به مجلس فرستادید !!!! در همین یک ماه تو وزارت اقتصاد و صمت کن فیکون شده بود!!!! ثروت مملکت موش ازمایشگاهی است ؟!!!
مجلس انقلابي و دولت انقلابي دعوا بر سر شاسي بلندها ،مردم بدبخت هم دنبال يه دونه مرغ صف وايميستن اي واي اي واي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
نظاره گر عملکرد دولت و مجلس سوپر انقلابی جهادی هستیم
بیکارتر از جعفر قادری نداریم. ولی تو اسنپ کار نمی کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
یه نفر به جناب جعفری بگه جوون بیکار چطوری پراید ۳۰۰ میلیونی بخره، بعد بره تو اسنپ کار کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
خیلی شکمس سیره،اصلا از وضع مردم خبر نداره
رضا
| Canada |
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
همای سعادت رو سرش نشسته و یک جا تو صف بوده گفتن نماینده استخدام میکنیم هر کس سواد خواندن و نوشتن دارد بیاد اونم رفته البته مطمئن از داشتن شرط نیستم
و دولت انقلابی هم به این نتیجه رسیده که بدون شاسی بلند کار پیش نمی ره. خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
دولت بی سواد
پس از مولانا، ترکیه به سراغ مصادره ابوعلی سینا رفت!)خخخخخخخخخخخخخ
بله همه میخوان از این خوان نعمت استفاده کنند که طبیعی هم هست ایراد این است که از ابتدا نباید یک بازار انحصاری و بدون رقیب برای خودوسازها درست میشد که حالا تمام مسئولان درگیر مسئله خودرو شوند
آیا خلجی ننه جون منم می تونست مرغ 150 هزار تومان برساند. پس می توانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
منظور از ما می توانیم همین بود پس:))))
فعال اصولگرا : اتفاقا شرط کارآمدی دولت آن است که آقای رئیسی لایه افرادی که اطرافش را گرفته اند کنار بزند و افراد قوی و توانمند و کاربلد را در مسئولیت ها قرار دهد. ) اخه بنده خدا کدام متخصصی حاضره چوب حراج به ابروش بزنه و با کسی کار کنه که مدیریتش قابل گفتن نیست !!! انهم مدیریت فوری و ضرب العجلی بدون کارشناسی
از سال ۹۵ مسئله حل مشکل خانه خالی درحال انجام است اینکه امروز در این نقطه قرار داریم نشان میدهد اراده ای برای گرفتن مالیات موثر از مالکین برای مسکونی کردن خانه های خالی وجود ندارد
به نظر شما نماینده ای که
حقوق و مزایای میلیاردی می گیرد و سوار شاسی بلند می شود
مدافع حقوق کارگر و کشاورز و محرومین و مستضعفین است؟؟
رئیس سازمان فضایی آخرین وضعیت ۱۰ پروژه فضایی کشور در سال جاری را تبیین کرد. ماهواره پارس ۱، ظفر ۲،طلوع ۴ و ...از جمله پروژه های فضایی است که به دست جوانان نخبه در حال اجرا و یا در آستانه پرتاب است.» ) بشکن و بالا بنداز !!! اقا شما یک سنسور اکسیژن ماشین بساز تا ما متوجه صرف فعل توانستن شما بشیم یک ای سی برای پمپ بنزین بساز که پمپ ها از کار افتاده و مردم مدتها تو صف سرگردونند الان یک ساله دیگه خود پمپ بنزین تابلو زده مشکل از موسسه پخش فراورده هاست
جعفر قادری تو اگر وابستگی به جایی و کسی نداشتی الان باید دستفروشی میکردی.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
اون کار تخصص می‌خواهد مثل نمایندگی مجلس نیست
هر شغلی یک ظرفیتی برای ایجاد اشتغال دارد بیش از آن نتیجه عکس می‌دهد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
اگه همه راننده اسنپ بشن بقیه هم شاسب بلند کی میمونه اسنپ سوار شه عمو جون
علت کمبود خودرو یواش یواش داره روشن میشه
بازگشت او پایان خیلی هاست.
#دکتر احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مموتی نون به نرخ روز خور مزد بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
احمدی نژاد ۲ رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
الکی روی دیوار احمدی نراد یادگاری ننویس
موقع نیاز ؛ تنهات میذاره و قایم میشه و میگه مریض بودم و مرض داشتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ما از طلا گشتن پشیمان گشته ایم. آقا شکر خوردیم شکر
ناشناس
| Ukraine |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بازگشت او پایان هشتاد میلیون ایرانی است
فعلا مساله مجلس رو حل کنین به سازمان بازرسی و صدا و سیما هم میرسیم
رییسی و دولتش تا کجا باید پیش بروند تا بزرگان متوجه شوند که اوضاع از روال خارج شده و برگشت به ریل غیر ممکن میگردد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بزرگان
:-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
تا وقتی توی جدول از نظر تورم بیائیم بعد از ونزوئلا
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
تا ورشکستگی و از هم پاشیدگی کامل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ریل خیلی ساله خارج شده بنده خدا. کجای کاری؟
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود اسنپ و تپسی دیگر کسی در کشور ما نمی‌تواند بگوید من بیکار هستم، هر کس کار ندارد، می‌تواند با یک ماشین کار کند!) امان از عملکرد شورای نگهبان !!!! بنده خدا خبر نداره که دولت با به حداقل رسانده کارت های سوخت پمپ ها باعث شده اسنپ و تپسی و مسافر کش ها با مشکل مواجه شوند چون مقدار سوخت کارت شخصی باندازه سه روز کار تو ماهه
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
حالا یک چیز دیگه مردم با اسنپ میرن سر کار اگه همه بیکار شوند و برند اسنپ کی بره سر کار البته فندوقی ها این فکرها را نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مسئولین هیچ درک و فهمی از واقعیات جامعه ندارند .
فقط با نظرهای غیرکارشناسی ، روی اعصاب و روان مردم بازی می کنند و رنج مرم را فزونی می دهند .
کردستان بودیم. یکی از بچه ها خبر دار شد که خواهرش به رحمت خدا رفته. ازفرمانده5 روز مرخصی گرفت که به تهران برود و برگرده. هرچی اصرار کردند که با ماشین گروهان تا سسندج برود قبول نکرد و گفت رزمنده ها بیشتر به این ماشین نیاز دارند و از بیت المال نباید استفاده شخصی کرد.

حالا این حضرات اسم مجلس و دولت را انقلابی گذاشتند.
خجالت بکشید.
پس از مولانا، ترکیه به سراغ مصادره ابوعلی سینا رفت!) حکایت کلاغی است که به خودش پر طاووس میچسباند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بیشترمطالعه کن فهمت بره بالا
آقای جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس.اگر شما مدیران ماشالله با هوش، لیاقت ایجاد یک سیستم تاکسی رانی بصورت استاندارد جهانی را داشتید ما هم امروز سیستمی بنام تاکسی رانی داشتیم نه مسافر کشی .شما اگر خیلی لیاقت دارید بجای اسنپ تاکسیرانی راه بینداز بنده و دیگران هم بریم توش کار کنیم
ا
اقا چرا مسئول دو میدانی برای قضیه ماراتن شیراز باید استعفا بده !!! اما مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی استعفا ندادند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
اونا زورشون زیاده
دولت ور شکست شده و قصد مالیات گرفتن به بهانه های مختلف مردم را دارد هیچ برنامه ای در خصوص افزایش درامد مردم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
دولت ورشکسته نمیخوایم نمیخوایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
دقیقا ، کسری بودجه را با دست کردن در جیب مردم می خواهند جبران کنند .
تاوان بی کفایتی را مردم باید بدهند .
حالا دیگه نوبت شروع تابستان داغ برای روسیه هست. تمام این کارها را می کند بلکه بتواند عقب نشینی ابروریزی نداشته باشد. ولی از چند روز دیگه پوتینی ها دیدن خواهند داشت. همین الان هم عملیات فقط به احترام مراسم تاجگذاری انگلیس که بزرگترین حامی اکراین هست عقب افتاد. همانطور که پوتین به احترام چین و بازیهای زمستانی پکن حمله خود را بعد از المپیک زمستانی اغاز کرد. شکست پوتین و ابروریزی او دیدن خواهد داشت. تحقق وعده الهی در مورد شکست متحاوزان و ظالمان دیدن خواهد داشت.
فعلا بحث سر صدا و سیما نیست پس بیخود فرار رو به جلو ننمایید . سوال اینجاست که یک نماینده مجلس چقدر درامد از ان مجلس دارد که همچین ماشینی سوار میشود و نماینده ای که همچین ماشین شاسی بلندی سوار شود دیگر غصه مردم را میخورد؟ دوم اینکه مجلسی که خودش مثلا قانون گذار است قانون گریزی کرده و از رانت استفاده میکند آیا نباید در این مجلس را گل گرفت؟
به نظر من کار هیچ کدام از نهادها به زشتی کار برخی از نمایندگان مجلس نیست. کاری که در مجلس انجام شده، یک رشوه آشکار و باعث آبروریزی مجلس است که سکوت مقامات مجلس در خصوص این فساد آشکار بسیار تعجب برانگیز است. نیاز به مرجعی بیرونی برای نظارت بر رفتار نمایندگان روز به روز افزایش می یابد.
خطاب به قادری نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه ک بیکاران را به کار کردن در اسنپ و تپسی ارجاع داده،بخوبی مشخص است که نه سواد و نه تخصص کافی داری که این حرف را زدی.اگر به اندازه ارزن دلسوز این مردم بودید باید خبر داشته باشی که قیمت پراید به ۳۵۰ میلیون رسیده،بعد افاضه کلام میکردی،حال ی آدم بیکار این مبلغ را از کجا بیاره؟؟؟
ترکیه فقط فیلم در مورد ابن سینا می سازه و در مورد هویتش چیزی گفته نشده کما اینکه چند سال پیش فیلم پزشک توسط یونیورسال پیکچرز در مورد این شخصیت ساخته شد. آیا مختار ثقفی با فیلم شما ایرانی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ازبس که ضعف داریم ،هنوزفیلم اکران نشده فالچی گریمان گل می کند !
مانند بانکهای آمریکایی، تحلیلگران اقتصادی به این نتیجه رسیده اند که عملا در ایران بانکها و موسسات مالی ورشکسته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
نه تنها بانک‌ها و موسسات مالی که کل دولت و مملکت ورشکسته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
فقط بانک آینده و دی.
تمامی این دانشمندان متعلق به کشورهای اطراف هستند چون قدر آنها را می‌دانند. .تاریخ ما تازه از چهل سال پیش شروع شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
همه فارس هستند.
جناب نماینده مجلس مردم مثل شما سهمیه خودرو دریافت نمیکنند که فرموده اید هرکس بیکار است برود در تاکسی اینترنتی کارکند. قیمت یک خودرو ۱۰ سال قبل ۲۰۰ میلیون است.
مولانا اشعار ترکی زیادی دارد و هویت ترکی ایشان قابل انکار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
یکیش رو بگو
ناشناس
| Norway |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مولانا 30 هزار بیت شعر فارسی داره 100 تا هم ترکی حالا غیر قابل انکار ترک شده. مثل این هست که بگیم اگر یک استاد دانشگاه ایرانی یک مقاله انکلیشی چاپ کنه بضورت غیر قابل انگار خودشم انگلیشیه. نه عزیزم موالانا هیچوقت ترک نبوده و نخواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مولانا متولد افغانستان که بخشی از ایران بوده است و در زمانی که مهاجرت کرده آن قسمت ترکیه هم به ایران تعلق داشته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ادرس بدهید ما هم ببینیم !!! ضمن اینکه دائره گسترده قلمرو کشور ایران در عهد مولانا خیلی چیزها را روشن می کنه و اینکه انچه حضرت مولانا را شهره عالم کرد مثنوی معنوی و دیوان شمس اوست که بزبان پارسی است که همه می دانیم معمولا انسان شاهکارهای ادبی خود را بزبان مادری می سراید و در اخر اگر هم ایشان بزبان شیرین اذری اثاری دارد دلیلی بر اذری بودن او ندارد اما دلیل بر هوش شگرف او می باشد
ابوعلی سینا مگه ایرانی بود؟ من که تا حالا هیچ برنامه یا سریال ایرانی با موضوع ابوعلی سینا ندیدم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ابن سینا فارس بوده متعلق به حوزه تمدنی فارس. ۱۳ سال آخر عمرش رو هم در اصفهان بوده. تاریخ را جعل نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
حدود 25 سال پیش شاید هم بیشتر سریالی ساخته شد که زنده یاد امین تارخ نقش وی را بازی می کرد
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ناشناس جان. خیلی سنت نمیخوره ظاهرا. فیلم ابوعلی سینا با بازی مرحوم امین تارخ قبلا ساخته و پخش شده است. حالا سریال مثلا در مورد کورش هم نساختند دلیل نمیشه بگی کورش هم ایرانی نبوده و ...
و به همین راحتی یک میلیون شغل ایجاد شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
یک میلیون نه
هشتاد و پنج میلیون شغل ایجاد شده
هشتاد و پنج میلیون نفر سرکارن
گدا بازی درنیار .با مردم دولا پهنا حساب میکنن جبران میشه
یک نماینده مجلس: صداوسیما هم درخواست ۱۰۰۰ دستگاه خودرو کرده بود

چه خبره توی این مملکت ملوک الطوایفی
مسئولین فقط به دنبال منافع شخصی خودشون هستند
قوه قضائیه، سازمان بازرسی چه می کنند ؟
بیچاره مردم که حتی حق اعتراض ندارند
توماج صالحی ویدئویی در جلسه بازپرسی شرکت کرد

چرا بصورت ویدئویی برگزار شده است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
برای اینکه آنقدر در زندان باهاش بدرفتاری شده که بیمار است و نخواسته اند کسی ایشان را در آن حالت ببیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
چون واگیر داره
جناب نماینده حقتو خوردن شما باید وزیر یا رئیس جمهور میشدی تا با اسنپ و تپسی همه‌ی معزلات رو حل کنی مشکل مسکن رو حل کنی تورم رو متوقف کنی من یکی که اگه کاندید بشی حتماً بهت رای میدم
جناب سعیدی ، دولت و مجلس باید استعفا دهند .ولی متخلفین نماینده و دولتی ها باید برخورد قضایی شوند .
فقط رفراندوم آزاد در مورد هایی که مردم خواهان آن هستند (، اصل ۱۵۹ قانون اساسی )
"قادری، نماینده مجلس: هر کسی بیکار است، برود در اسنپ و تپسی کار کند "

چرا به این نوابغ رای میدین بیان مجلس؟؟

اینا چجور انسانی هستن
ابو علی سینا متولد افشانا در ازبکستان است به نظر شما ازبکستان حق نداره بگه ابوعلی سینا ازبک است؟ ازبکستان یه کشوره ترکه ترکیه هم ابوعلی سینا را دانشمند ترک حساب می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
فارس هست و تمام عمرش رو در ایران فعلی بوده. از گرگان تا اصفهان.
ناشناس
| Norway |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
اولا که افشانا نه بلگه افشنه در ضمن هونز با وجود تمام نسل کشی که ازبکها کردند 25% جمعیت ازبکستان فارس هست. در ضمن شما ازبکستان هیچوقت بصورت تاریخی نه کشور ترکی بوده نه ازبکی این رو من نمیکم شما میتونی بری در صورت عدم سواد کافی حداقل کتابها یا فیلمهای آلبر اوتاریلی استاد دانشگاه استانبول رو در مورد ازبکستان ببینی آلبر اوتاریلی که خودس ترک ترکیه هست میکه ازبکستان کشور فارسها بوذه حالا شما از خود اونا هم زدی جلو. ترکیه یک کسور دزد هست کلا همه چیزش دزدیه از خاک تا فرهنگ غذایی تا مشاهیرش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
خود لقب ترکی سینا نشان دهنده ترک بودن وی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
نگاهی به جغرافیای ایران در آن تاریخ بینداز بعد حرف بزن.
ح.الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بخشی از زندگینامه ابو علی سینا به گفته خودش به نقل از شاگردش ابو عبید جوزجانی بدین شرح است:

پدرم عبدالله از مردم بلخ بود در روزگار نوح پسر منصور سامانی به بخارا درآمد.[۲۶] بخارا در آن عهد از شهرهای بزرگ بود. پدرم کار دیوانی پیشه کرد و در روستای خرمیثن به کار گماشته شد. به نزدیکی آن روستا، روستای افشنه بود. در آنجا پدر من، مادرم را به همسری برگزید و وی را به عقد خویش درآورد. نام مادرم ستاره بود من در ماه صفر سال ۳۷۰ از مادر زاده شدم. نام مرا حسین گذاشتند چندی بعد پدرم به بخارا نقل مکان کرد...
سری قبل احمدی نژاد و لاریجانی لا اقل تا سال آخر دولت صبر کردند و بعد بگم بگم راه انداختند.
این بار هنوز عمر دولت به نصفه نرسیده، شرکای حکومت یکدست به تیپ و تار هم زده اند.
به جای این دعوا های بچگانه سر قدرت، فکری به حال تورم کنید. فکری به حال تحریم کنید
از مذاکره فقط خراب کردنش را بلد بودید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ساعت خواب !!!!!!!!!! برجام را آتش زدیم رفت
شما نمی خواد نگران ورشکستگی بانک های آمریکا باشید. این کشور هم رکود و هم پیشرفت ش هم ورشکستگی و هم رونق ش از قبل برنامه ریزی شده و حساب شدس
شما نگران ابر بحران نقدینگی و نا ترازی بانکی و صندوق های بازنشستگی ورشکسته باشید تا مجبور نشی خوزستان بفروشید.
اتحادیه عرب بعد ۱۲سال سوریه را مجددا عضو کرد
روح حاج قاسم و شهدای مقاومت شاد
ظاهرا شاسی بلند گیت ادامه داره و فعلا نوک قله کوه یخ زده بیرون. وزارتخانه ها، صدا و سیما و... تا کجا کشش میدن خدا میدونه
ورشكستگي بيش از ٢٠٠٠ بانك امريكايي
-----------------------
حتماً روح مرحوم توماس جفرسون -- كه گويا قديم نديم ها دو دوره رئيس جمهور آمريكا بوده و از نويسندگان اعلاميه استقلال آمريكا هم به شمار آمده ، خوشحال و شاد و مسرور خواهد شد از وزشكستگي ٢٠٠٠ بانك امريكايي !
-- به چه دليل برادر روح جفرسون از ورشكستگي اين همه بانك در آمريكا مشعوف و شاد خواهد شد ؟ ميگم نكنه توماس جفر سون تقاضاي وام ميداده و هيچ بانكي با درخواست او موافقت نمي كرده ؟ و يا اين كه به او وام داده اند و سود هاي كلان بيست درصد و سي درصد از او گرفته اند ! .... بله ؟
-- شايد ! به هر حال براي اين كه توماس جفر سون گفته : « بانكها از ارتش آماده به جنگ خطر ناك ترند » !! حالا شما ملتفت شدي چرا عرض مي كنم روح توماس جفرسون مرحوم از ورشكستگي اين همه بانك در كشورش مشعوف و مسرور و محظوظ خواهد شد ؟ !!!
-- بله ! ملتفت شدم ! اما خدا را شكر كه بانكهاي ما مثل بانكهاي آمريكا نيستند كه از از ارتش آماده به جنگ خطر ناك باشند ! بله ؟
-- بعله ! خدا را صد هزار كرور مرتبه شكر !!
سعیدی، نماینده چابهار: مجلس انقلابی به این نتیجه رسیده که کابینه توان لازم برای عبور از ابرچالش‌ها را ندارد!!
چرا نمایندگان اینقدر دیر متوجه می شوند
مردم که دو سال است می گویند رئیسی نمی تواند کشور را اداره بکند حالا تازه نمایندگان همین مردم متوجه شده اند!!؟؟؟
دیر نیست؟؟؟؟؟!!!!
رئیسی نمی توانیم ها را تبدیل به می توانیم ها کرده آره والا
روحانی نمی توانست مرغ را اینجور گران کند اما رئیسی میتوانیم !!!!
دلار را اما ایشان ...
نان را ...
خودرو را
خانه و ملک را
میوه جات را
محصولات کشاورزی را
ارز را
طلا را
همه چیز را توانست اما چه توانستنی!!!!
آقایون با این اوضاع خواهشأ افراد و سازمانهایی که شاسی بلند نگرفتند را معرفی کنید... دوم این افراد و سازمان ها به علت رعایت قانون و انصاف توبیخ شوند ... سوم صدا و سیما چند مناظره بین مسولین مربوطه برگزار کند حضرتعباسی مدتهاست پس از مناظرات .... افسرده شدیم.
ا لا که اگه امریکا و اسراییل کلا دود شوند بروند تو هوا چه سودی برای مردم ایران دارد

دوما من بیکار چطور حداقل ۳۰۰ میلیون پول جور کنم که بتوانم یک پراید اشغال بخرم و در اسنپ کار کنم
سوما
اول که گرفتن شاسی بلند را تکذیب می کردید
حالا مثل همیشه مشخص شد دروغ گو هستید و همه گرفتید
در خواست ١٠٠٠ خودرو از طرف صدا و سيما
----------------
چنان شنيدم كه آشنايي يك معامله زمين كرده بود و خريدار و فروشنده نزد كسي رفته بودند تا قرار داد و يا سند آن آن را بنويسد ، در پايان كار كاتب قرار داد ، طلب ٢٠ تومان اجرت كرده بود كه البته در آن موقع مبلغ هنگفتي بوده !
فروشنده با شنيدن اين مبلغ گفته بود : « آقا جان پس در اين صورت زمين و سند زمين مورد معامله براي خودت به جاي نوشتن حق الزحمه سند » !
-- خب ! ... حكايت با مزه اي بود ! ... اما به چه منظور اين خاطره گفته شد ؟
-- منظور خاصي ندارم ! با خواندن خبر در خواست ١٠٠٠ خودرو از طرف صدا و سيما به ياد اين حكايت افتادم !
به ذهنم رسيد كه اگر صدا و سيما يكبارگي تقاضاي كل وزارتخانه را مي كرد ، بهتر بود ! ... به نظر شما بهتر نبود ؟
در کشورهای پیشرفته اگر وضعیت عادی باشد و بحران خاصی نباشد کمکی برای جلوگیری از ورشکستگی نمی‌کنند بانک یا هر شرکت و صنعتی اگر نتواند رقابت کند همون بهتر که کنار رود
انصافا دعوا بر سر خارج از نوبت گرفتن خودرویی که با رانت 750 میلیون و بدون آن بالای یک میلیارد است و از توان خرید اکثر مردم خارج است مضحک نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
وقتی خودرو ساز ، خودروهای شاسی بلند چینی که در دوبی ۵۰۰ میلیون تومن قسطی هست

را به مردم فلکزده ایران به ۲/۵ تا ۳ میلیارد تومان میفروشد!!!؟
یعنی ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد سود اضافی میبرند !!!!! ؟

باید هم به نمایندگان مجلس و دولت و سیمای میلی ووووووو چند هزار دستگاه با سود کمتر از ۵۰ درصدی رشوه بدهد !!!؟؟

چون تلافی این سود کمتر را در فروش دو و نیم میلیارد تا سه میلیارد تومن به مردم فلکزده ایران حسابی سود کلان نجومی و کهکشانی میکند
که تا بحال هیچ خودرو سازی در تاریخ خودرو ساز های جهان نبرده است را میبرد
چرا داغ کردید؟؟؟ اون سیسمونی رو فقط با شاسی میشه جابجا کرد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مراقب باش، زندان نبرن برات!؟ حساسه موضوع. تو پیچ تاریخی هستیم هنوز!
قادری، نماینده مجلس: هر کسی بیکار است، برود در اسنپ و تپسی کار کند
بروی چشم فقط چون بنده اتومبیل ندارم لطفا شاسی بلندتان را بمن قرض دهید.
تابناک عزیز شما نیت خوانی از شبکه تی آر تی انجام میدی واقعا تیتر خنده داری در باره ساخت این فیلم زدی
جناب قادری که میفرمائین هر کس بیکار است با اسنپ کارکند : کشور رو با خودروهای ساخت وطن پر کردین ، ترافیک ، آلودگی هوا ، معضل پارکینگ ، تصادفات و در نهایت هم با سیاستهای قطره چکانی فروش خود رو این حلبی رو به یک کالای مستغلاتی تبدیل نمودید و خلق الله برای سود بیشتر سراسیمه و دربدر بدنبال خود رو باشند و درصد بگیرها روز بروز پولدار تر و پولدار تر شوند
همه چیز دزد شنیده بودیم ،ولی ترکیه دیگه شورشو در آورده.پس فردا ادعا می‌کنه آتا ترک از نوادگان داریوشه و کلا داریوش ترک بوده.مثل شلم شوربای سریال ترکی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
خوب ترکیه هم یکی از ساتراپ های ما بوده. بعید نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
داريوش خواننده، تركه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
فکر نکنم مشکل از ترکیه باشه. هر کشوری دنبال حفظ و ثبت هویت خودش هست. حتی الان اگر توجه کرده باشید عربها هم شروع کردن به هویت سازی برای خودشان و با عنوان جعلی خلیج ...اما مهم اينه که ما که همه اينا رو داريم برای هویتمون چه کرديم و چرا دنبال ثبت جهانی اش نیستيم؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
مگه شما سریال ترکی می بینید؟؟؟
یعنی وقت با ارزشتون رو صرف این سریال ها می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
از ترک های ناسیونالیست که کردها را صرفا بخاطر نژادشان که از آریاییترین نژادها هستند ترک کوهی میخوانند و سریالهایی در باره تروریست بودن آنها میسازند توقع دارید مفاخر ایران را مصادره نکنند.
باید به آقای قادری نماینده مجلس گفت که اگر به کار کردن باشد که شما خودتان اول از همه باید در اسنپ و تپسی کار کنید. چون در اصل نه شما سواد درستی دارین و نه سابقه کاری درستی. ولی از انجایی که از رانت و جناح بازی برخوردار هستین الان در مجلس جولان می دهید. اصولا کار عیب نیست و من قصد توهین به هیچکدام از رانندگان محترم تاکسی را ندارم ولی سوال بنده از ایشان این است که آیا برای آقا زاده خود هم همچین سفارشی دارید؟ یا ایشان به عنوانی که ژن خوب هستن حتما الان مدیرعامل سه شرکت هستند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ایشون استاددانشگاه شیراز است البته زورچپان!
اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی ،احتمالا تا چند وقت دیگه شاهد تقاضای خیلی از آمریکایی‌ها برای مهاجرت به ایران باشیم
شیش کلاس
شیش کلاس
استعفاء استعفاء
رئیسی ور عرصه اقتصاد و سیاست و قضا هیچ دستاوردی نداشت
او به حوزه بازگردد
عجب مملکتی داریم ۷۵ نماینده مجلس رشوه گرفتن ، صدا و سیما ماشین گرفته ، وزیر ارتباطات گرفتن ماشینو تکذیب میکنه ، خدا میدونه دیگه چه تعداد مسئول و نهاد دیگری ماشین گرفتن ، انوقت نه کسی استعفا میده نه کسی توبیخ میشه نه کسی محکوم میشه اب از اب تکون نمیخوره ، تو همین بلاد کفر بخاطر اختلاس و رشوه خیلی خیلی خیلی کمتر دولت تغییر میکنه و مسئولین رشوه گیر و مختلس از صفحه سیاست کلا حذف میشن اما اینجا ...
صدا و سیما هم اگر از اول خبرها را بدرستی و بدون سانسور پخش میکرد ، رسانه فارسی زبان خارجی درست نمیشد ، ما برای شنیدن اخبار داخل کشور مجبوریم به رسانه خارجی رو بیاری ، اما صدا و سیما فقط برای اخبار خارج کشور خوبه اونم فقط بدبختی و مشکلات و گرفتاریهای کشورهای خارجی را نشون میده ، ضمنا ما خودمون تو این مملکت زندگی میکنیم احتیاج به شستشوی مغزی رسانه های فارسی زبان نیست ،اما میفهمیم کدام خبر درسته کدام خبر غلط
سیاست سردر گم
اقتصاد پوکیده
فرهنگ تعطیل
دست آورد دولت ناهار خورده
یه نماینده مجلس سوت زنی کرده تخلف و فساد و اخذ رشوه ۷۰ نفر از همکاراشو .
چرا جایزه سوت زنی بهش نمیدی جناب سرهنگ دکتر خلبان شهردار رئیس ؟
خودت مگه قانون سوت زنی رو ۱ ماه پیش تصویب نکردی ؟
امان از بی صداقتی
شامپو طلایی اهدا میشود به ابوالمشاغل
جناب سردار شهردار دکتر خلبان رئیس
بابت ادا درآوردن در باب دلسوزی و پیگری برای مردم :-)
همه می دانند ابو علی سینا یک تورک اوزبک بود. حالا شما تا حال او را مال خود فکر کردین بمونه بکنار. ابوعلی سینا یک تورک اوزبک بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ابوعلی سینا به احتمال قوی ازبک بوده در غیر اینصورت افغانی بوده هیچ ربطی به کشور ما نداره که بخوایم برایش یقه دری کنیم بزارین ازبک ها و افغانها شکایت کنن
به آن نماینده نفهم که میگه بیمارها استپ کار کنند، بفرمایید پکیده ترین خودروی پراید که بشه باهاش استپ کار کرد کمتر از ۲۵۰ میلیون نیست، آدم بیکار این پول را از کجا بیارع
"قادری، نماینده مجلس: هر کسی بیکار است، برود در اسنپ و تپسی کار کند"
دلیل این همه نابسامانی همین نمایندگان کم اطلاع است.
آیا بیکاران می توانند یک ماشین بخرند؟
آیا کار کردن در مسافر کشی با این قیمتها صرفه اقتصادی دارد؟
ایا بیکاران گواهی نامه دارند؟
....
بنده بعنوان کارمند صدا و سیما عرض می کنم : اولا بنده شخصا در طول 12 سال خدمتگزاری در این سازمان سر سوزنی از امکانات رفاهی این سازمان استفاده نکرده ام و آنچه که در مشاهدات خود دیده ام اینگونه امکانات رفاهی هم معمولا به کام مدیران این سازمان می رسد .
ثانیا صدا وسیما بعنوان یک رسانه ای که امکان تبلیغات دارد در ازای این تبلیغات هم می تواند درآمد داشته باشد و در ازای تبلیغات برای صنعت خودرو کشور هم می تواند از امکانات آن صنعت استفاده بکند این فرق می کند با نماینده مجلسی که در مجلس تنها وظیفه قانونگذاری و دفاع از حقوق آحاد مردم را دارد .آیا مجلس در ازای قانونگذاری در حوزه های مختلف وزارتی از سوی وزارتخانه ها و وزرا کسب در آمد می کند ؟!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
همین منطق که شما دوست عزیز بکار بردید از بزرگترین معضلات مملکته بر این اساس اگر کسی کارمند بانکه میتونه حق ویژه ای درباره پول برای خودش قایل باشه و کسی که پزشکه حق ویژه ای از جان مردم . در این صورت لابد دفترخانه دار صاحب همه چیز مردم میشه!
صدا و سیما باید قرارگاهی اداره شود مثل بسیج
بانک های ایران بروند دو هزار بانک آمریکا را نجات دهند
حداقل بنا بر تواتر روایات تعدادی گیرنده رانتی در بدنه پرنفوذ دولت یا مجلس وجود دارد و لذا تا اینجا وزارت صمت به عنوان یک طرف فساد سیستمی در واگذاری رانتی خودرو، مشخص شده است.!
"اتفاقا شرط کارآمدی دولت آن است که آقای رئیسی لایه افرادی که اطرافش را گرفته اند کنار بزند و افراد قوی و توانمند و کاربلد را در مسئولیت ها قرار دهد."
سؤال : آیا آقای رئیسی قصد به کار گماردن افراد کاربلد را دارد؟ آیا آقای رئیسی توان شناسائی افراد کاربلد را دارد؟
اگر پاسخ به این دو سؤال مثبت بود هم اکنون باید افراد کاربلد بر سر کار بودند. شواهد نشان میدهد حداقل پاسخ یکی از این سؤالات منفی است، شاید هم هردو!!
باز هم سؤال! : با این اوصاف آیا آقای رئیسی شایسته پست ریاست جمهوری ایران است؟؟!
درباره "حمله با چاقو به امام جماعت در شهرستان ساوه" (خشونت فیزیکی)
این خبر و برخی اخبار دیگر مثل واکنش تند امام جمعه رشت در جشنواره تئاتر کودک ایثار به بدحجابان (خشونت کلامی) و واکنش تند به این واکنش او در سایتها (خشونت کلامی) نشان از فعال بودن نوعی "چرخه بازتولید خشم و خشونت" در جامعه دارد.

امام جمعه رشت از سایتهایی که دایما رفتار او را رصد می کنند و علیه او مطلب میزنند خشمگین است و علیه زنانی که در جلسه بدحجابی و بی حجابی کرده اند خشونت می کند و روز بعد خودش قربانی خشونت کلامی رسانه ها می شود.

در بسیاری موارد دیگر و حتی کیسهایی که امنیتی تفسیر شد، در واقع این چرخه بود که خشونت و حتی مرگ آفرید.
بسیاری از موارد وقوع خشونت و حتی مرگ هایی که در حاشیه اعتراضات و اغتشاشات اخیر یا موضوع حجاب و زنان اتفاق افتاده را با این مدل می توان تفسیر کرد.

خشونتی که علیه آرمان علی وردی اعمال می شود
خشونتی که علیه روح الله عجمیان اعمال می شود
خشونتی که در صحنه درگیری حمیدرضا الداغی از لحظه ورود او به درگیری یک پسر و دختر در حاشیه پارکی در سبزوار تا انتهای درگیری اتفاق می افتد، همه و همه مصادیقی از این چرخه بازتولید خشم و خشونت هستند.

کم کم داریم به جایی میرسیم که هر کسی که طیفی از رسانه های داخلی یا رسانه های معاند را پیگیری کند، خواه ناخواه در این چرخه درگیر خواهد شد. کنش و واکنش این رسانه ها نسبت به اخبار یکدیگر، در مخاطب خشم می آفریند و فرد خشمگین در هر فضا و نقطه ای ممکن است برای تخلیه این خشمِ انباشته شده اقدام کند و یک کلام نامربوط (کیس امام جمعه رشت) یا یک دعوای ساده (دعوای دختر و پسر سبزواری) می تواند صرفاً بهانه ای برای فعال شدن این خشم انباشته و اعمال آن علیه سوژه باشد.

لطفاً به این موضوع توجه کنید. حتی درگیریِ علماییِ در ماجرای اظهارات امام جمعه رشت، چاشنی خشم و خشونتش به مراتب بیشتر از چاشنی بحث علمایی و اصلاح یک رفتار غلط است.

امیدوارم گوش شنوایی برای این حرفها باشد. البته اگر تابناک اجازه انتشار بفرمایند.
معلوم میشه بانکداری شون اسلامی نبوده وگرنه باید بجای بانک ها ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ امریکایی ورشکست می شدند
اگرترکیه دست روی مشاهیربکذاردحداقل آثارآنان ومقبره آنهاحفاظت میشود اگرمادست بکذاریم همه چیزببادمیرودمهم آنستکه باغیرتی قدم جلوبگذارد مامعمولاًسلیقه ای وشانسی غیرتی میشویم مثلاچین دمارازروزگارمسلمانان ایغورویاروسیه چچن درمیآورد مامعمولاً بروی مبارکمان نمیآوریم ولی ترکیه درست مثل حمایت ازمولوی امثالهم اعتراض میکنه و حداقل کاری که میتواندانجام میدهد مسلمانان باغیرت وپیشرفته باعث افتخارهمه است مهم نیست ترک باشد یاایرانی باشد یاهرقومی که میتواندباشد
دولت انقلابی معیشت مردم را به خاک سیاه نشاند
رعیصی به حوزه تخصص خودش در حوزه منتقل شود
کشور رانت و رشوه
خوشبحال قالیباف نیاز به شامپو نداره

یه شامپوی کوچولو خریدم ۵۰ هزار تومن
دوای تمام دردهای این کشور رفراندوم است
ورشکستگی بانکهای آمریکا خبر مسرت بخشی نیست ...ای همسایه مطمئن باش که از سوختن خانه همسایه دودش به چشم شما هم میرود....
از رادان چ خبر ؟
نیس !
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
قایم شده
قادری، نماینده مجلس: هر کسی بیکار است، برود در اسنپ و تپسی کار کند
آقاي نماينده ! شما اين توصييه را هم به فرزندان و خويشاوندان خودتون مي كنيد ؟! يا اين توصيه فقط خطاب به مردم عادي هست !؟
گويا ماشين هاي شاسي بلند ، حافظه شما را هم مخدوش كرده است . اما مردم هنوز بخاطر دارند زد و بندهاي نمايندگان و مسيولين را براي انتساب اقوام و خويشاوندانشان در وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي را
شاسی بلندها باید به قیمت کارخانه موقع خرید ، از دست غاصبان پس گرفته بشه و به بازار تزریق بشه . قیمت خودرو هم تو بازار متعادل میشه . با یه تیر دو نشان
مستعان ؛ نماد واقعی ایران امروز
قالیباف را با سیسمونی و ترکیه میشناسیم .
قالیباف به دنبال شناساندن خود نباشد
این برادرهایی که شاسی بلند می گیرند برای سهولت رفت و آمد به حوزه انتخابیه ایشان است . " کمک " های مالی هم که دریافت می کنند برای جبران هزینه های انتخاباتی است و امکاناتی را که در تهران می گیرند مثل منزل و وام ، در راستای انجام وظیفه خطیر خانه ملت بودن است . سیلی زدن به سرباز نیروی انتظامی هم برگرفته از آیه شریفه إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ است یعنی نیرویی که به عصاره ملت فخر بفروشد ، باید هم مورد ضربش قرار گیرد .
پیشنمازمان در بانک کشته میشود
مجلس مان شاسی بلند میگیرد
مرجع مان میترسد حرف بزند
رعیص مان از ترکیه سیسمونی تهیه میکند
پدر زن ؛ برای فرزندش مدرسه شخصی میسازد و ملک بنیاد را پس نمیدهد
مداح مان هفت تیر میکشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
واقعیت این است شکاف عمیقی بین مقامات و مردم ایجاد شده و حل نخواهد شد .
البته فیلیمو و نماوا و غیره به ساخت سریال در مورد حرمسرای ناصرالدین شاه و سریالهای آبکی (ولی درآمدزا) مشغولند و
دارند به اردوغان دیکتاتور در مصادره تاریخ ایران کمک می کنند.
البته خود ترکیه هم میدونه تاریخش بیش از صد سال هم نیست!
اولین روزی که بحث شاسی بلندها مطرح شد همشهری با رسم کاریکاتور (توجه!) انکارش کرد چرا؟
چه شد که ۷۰ سال پیش زنان ما از کشف ححاب فرار میکردند و امروز زنان ما به استقبال کشف ححاب میروند ؟
ریشه تمام بدبختی ها و مفاسد و مشکلات و گرفتاری ها در " دروغ " است
# شاسی گیت
مجلس تعطیل و پلمپ گردد
خبر رکوردشکنی آمار صادرات را شما هم بزنید کی به کیه؟ بخدا عده ای باور می کنند.... گل...بلبل...(تورم ...بدبختی... )
بيچاره خطيبي مديرعامل ايران خودرو وقتي گفت به صدا و سيما خودرو نمي دهم كله پا شد.......
از وقتی ملت توی ترکیه خونه خریدند و به پانترکها خدمت کردند آنها دچار توهم شدند.
مگر طبیعت ایران کمتر از آتالیا و ... هست؟
!!!
با توجه به شرایط حال حاضر ، پیشنمازها باید به آرپیجی 7 مسلح شوند
سلام . چرا یک نظر سنجی در خصوص موافقین و مخالفین تغییر ساعت رسمس کشور از اول فرودین و شهریور نگذاشتید ؟
این حضرات مجلس نشین و دولتی بی خاصیت که نمی فهمند با تغییر ندادن ساعت چقدر وقت و انژیث مردم تلف می شود. لنگ ظهر کارمندان ها میان سرکار اونور همتا بعد از ظهر کولر و برق و غیر ه مصرف می کنند که چی ؟ چه کسی به این ها مجوز داد که اصول ممکت را که سالها مردم رویس ان برنامه ریزی کرده بودند و خیلی هم خوب جواب داده بود به یکباره کنسل کنندو
در باره ابوغلی سینا سریالی دهها قسمتی ساخته شده که چندین بار هم از سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است . اینکه برخی ندیده اند به این دلیل است که نخواسته اند ببینند و کلا عادت دراند که ندانسته حرفت مفت بزنند.
الم ال حدا ؛ رعیث بانک مرکزی شود
من جای قالیباف بودم اصلا حرف نمیزدم
فرص کنید امریکا با خاک یکسان شود
سودش برای ما مردم ایران چیه؟؟؟
جناب زاغ بور !
شما به جای پیگیری موضوع شاسب بلندا و دادن بیانیه ؛ پیگیر کاشت مو باش .
این به واقعیت نزدیکتره
یه زمانی ایران مرکز قدرت بوده نخبگان منطقه از اطراف می امدند و در ایران تحصیل می کردند و یا در درگاه امرایی که غالبا ترک بودند تحقیق و تدریس و کار می کردند الان بسیاری از نخبگان ایران می رن امریکا ادمهای سرشناس می شن مثل میرزاخانی علی جوان لطفی زاده کامران وفا فیروز نادری نیما ارکانی در دنیا اینها را دانشمندان ایرانی-امریکایی می نامند ولی دانشمندانی که صدها سال پیش از کشورهای دیگه امده اند و ایران تحصیل و کار کرده اند و فقط ایرانی می دونین این یه جور استاندارد دوگانه است حالا اینکه ان سرزمین ها بخشی از ایران بوده یا نبوده زیاد فرق نمی کنه الان تو دنیا رسمه این افراد را دو تابعیتی می نامند ولی ایرانیها می گن اینها مطلقا ایرانی بودند به نظر شما اینشتن المانی است امریکایی است یا اسراییلی؟ جالب این جاست تقریبا همه این دانشمندان بزرگ به جز رازی و شعرای بزرگ از جاهایی بوده ان که الان جزو ایران نیستن و غالبا از کشورهای ترک زبان بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
ترک زبان هستی؟
خوشحالی نه که بانکهای امریکا ورشکست شدند؟
سپهر خلجی راست میگه از دستاوردهای مهم دولت مردمی، تغییر گفتمان «ما نمی‌توانیم» به باور «ما می‌توانیم» است. البته ما می توانیم کشور را از لحاظ اقتصاد به کف .. برسانیم/
قادری، نماینده مجلس: هر کسی بیکار است، برود در اسنپ و تپسی کار کند
خدایا از شر این جماعت به تو پناه می بریم.
آقای قادری کسی که بیکار هست برای اسنپ یا تپ سی باید حداقل یک ابو قراضه داشته باشه اونو باید از خانه عمه ات بیاره وقتی 300 میلیون قیمتش هست
اگروضعیت خودرومثل کشورهای دیگر باشد چرا اینچنین پیش بیاد؟مملکت را به روزی انداخته اید؟
ترکیه مگه تمدن داره؟؟؟؟
ج.ا هم دنبال مصادره ابوذر غفاری باشد تا ترکیه اتیش بگیرد
مجلس شاسی بلند نمیخوایم
دولت شاسی بلند نمیخوایم
کشوری که به مفاخر ودانشمندانش ذره ای ارزش ندهد چه فرقی دارد که بزرگانش مصادره شوند در مورد مولانا این غیر قابل انکار است که مولانا تورک است بیشتر عمرش ودوران اوجش در قونیه سپری شده ودر قونیه ترکیه مدفون است
ارگان هآ و نهادهای رشوه بگیر مشخص شدند
شورای رقابت رای به بازگشت قیمت 17 خودرو به نرخ بهای تمام شده داده
آیا اجازه خواهند داد این رای سر جایش بماند و اجرا شود؟
احیاناً....استغفر الله
مجلس انقلابی
دولت انقلابی
شاسی بلند مبارک
جبلی بشینه پشت شاسی بلند :-)
سوت زن ماجرای شاسی بلندها را اعدام کنید قضیه خود به خود حل میشود
در ماجرای شاسی بلندها
رشوه دهنده و رشوه گیرنده ( دولت و مجلس ) باید مجازات شوند .
وقتی ملی گرایی و وطن پرستی را در حد هویج تنزل میدید و برای اینکه ثابت کنید به جز شما تمام گذشتگان هیچ کاری برای مملکت انجام ندادند تنیجه اش می شود بی تفاوتی و حتی تنفر افراد و این افراد روزی مدیران و تصمیم گیران ارشد این کشور می شوند و همان رویکرد بی تفاوتی را دارند
این همه سکوت در برابر فقر و تورم و ... توسط نهادها و سازمانهای مسئول بی دلیل نیست. العاقل اشاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
تطمیع مسئولین به بهترین شکل در حال انجام است ولی گویا فراموش کرده اند روز جزایی نیز هست !
اقای قادری بنده با ۳۲ سال بیکارم و فاقد ماشین یک منزل داشتم برای خرید یک واحد دارای اتاق فروختم پولام گذاشتم بانک ۳ماه سپرده بگیرن وام بردارم یهو همه چی گرون شد من موندم وپولی ک حتی نمیشه باهاشون رهن بشینم
ورشکستگی بورس ایران طی 2 روز , بعد باز بگو آمریکا
1. مشکل اینجاست که ما انفعال خودمون رو گردن یکی دیگه میندازیم. میگیم چون ما کاری نمیکنیم بفیه هم نباید بکنن
2. کمی هم به دیدگاه ما ربط داره. این انسان ها جهانی اند. نه ایرانی و ترک و ازبک
راستی دوروزه بورس ایرانم نشون میده کلیه شرکتها ورشکستن. دو روزه شاخت ماشالاه رفته رو ۴ ۵ درصد منفی روزانه و کل بازار صف فرووووش. خسته نباشی کلاس شیشمی
همتی ! اگر همه میگن نون و پنیر تو یکی سرت را بزار و بمیر!
این همه گند زدی به اقتصاد و پول کشور این همه خسارت زدی به معیشت و زندگی مردم! حالا اشک تمساه برای چی می ریزی؟؟؟
اقای‌ رییسی‌ بدون‌ یک روز‌ سابقه‌ اجرایی‌ چطور‌ رییس‌ جمهور‌ شد‌ ؟
اصلا‌ از‌ کجا امد‌ ؟
چه کسانی‌ اوردنش؟
به کجا وصل‌ بود‌ ؟
خودش‌ مگر‌ نمیدونست‌ مرد‌ این‌ میدان‌ نیست‌ ؟
اولا" به رانندگان اسنپ توهین نکنید پسر من با فوق لیسانس مکانیک با دوستش در یک کارگاه کوچک سه روز در هفته کار میکنند و هر دو با هم شراکتی یک پراید خریدند که نوبتی برای امرار معاش در اسنپ هم کار میکنند چه اشکالی دارد مثل این نماینده مجلس پارتی نداریم که برای فرزندانمان کار و شغل درست کنیم با عرق جبین خودمان نان حلال در میآوریم و زندگی میکنیم
مصادره بزرگان کار کسانی است که در پیشرفت مانده اند و سعی می کنند از پشت سر چیزی فراهم بیاورند در واقع در کتابهای درسی کشور ما خیلی چیزها مصادره شده و چون ایرانشهریها خوب می دونن که در مقابل نقد و انتقاد دانشمندان تاریخ پژوه ، پته شان روی آب می افتد همیشه با فحاشی و داد و بیداد و جار و جنجال سعی کرده اند تا جایی که می تونن حقیقت را مخفی کنند امروزه با این حجم دسترسی به اطلاعات مطمئنا دوران آنها هم بسر رسیده و اینها داد و بیداد ها از سر بیچارگی و درماندگی است. سینا در ترکی از مصدر سیناماق بمعنی امتحان پس داده مشتق شده است در زندگی نامه ابوعلی سینا آمده است که در شش سالگی ریاضیات و زبان فارسی را از بقالی اهل بلخ فرا گرفت. فارابی و ابوریحان هم دلایل متعددی وجود دارد که از لحاظ محل تولد و زبان و... ربطی به کشور ما نداشتند ربطی به ترکیه هم ندارند آنها ترک های ماوارلنهر شامل ازبک و قرقیزهای امروزی بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
خوب شما هم معلومه پانترکی عزیز تاریخ پژوهان ترک خودشون میگن بوعلی سینا ترک نبوده در اون زمان هنوز ترکان به این مناطق مهاجرت نکردند نام مادر ابن سینا ستاره بوده پرفسور اورتالی میگه حتما ستاره هم نام ترکی هست برو برنامه استاد مشهور ترکیه رو نگاه کن بعد مطلب بنویس
دم اسنپ گرم ظاهرا" کارآفرین ترین بنگاه اقتصادی کشور است رئیسش را بکنید وزیر کار
بابا اینا مردم رو سرکار گذاشتن قرعه کشی های الکلی و سرکاری می زارن ار در پشتی ماشینا رو به مامور قاضی، وکیل و وزیر می دن، به خدا زشته قباهت داره یه زره به خودتون بیاید بابا مردم تحت فشارن این پو لها خوردن نداره.
در کشورهای پیشرفته حقوق و مزایای مدیران ارشد و مسئولان کمتر از حقوق کارمندان میباشد درنتیجه افرادی به پستهای مدیریتی میروند که فقط بخاطر علاقه خدمت به مملکت و مردم بوده باشد نه بخاطر حقوق و مزایای نجومی......
کسی در مورد توماج صالحی نظر و کامنتی نگذاشته یا تابی سانسور می کنه ؟
تمام مشکلات کشور بخاطر این است که خدا را آزیاد برده اند
هر روز از بدبخیت غرب و ورشکستگی بنویسید اما در واقعیت این ماییم که هر روز تنگدست تر از دیروز میشویم
فرض بگیریم بیکاران بروند اسنپ کار کنند اولا کو آن تعداد ماشین دوما کو بنزین سوما کو مسافر اگر همه اینها فراهم بود ترافیک یکجا قفل خواهد شد
بیسوادی تا کجا
خداوند در کمینگاه است
با چه تبلیغات دروغین و تهمت و افترا و حذف رقبا سر کار آمدید
چه افتضاحی شد آخر کار .
اگر بانک های آمریکایی ورشکسته شوند ضررش به همان بانک و مشتریانش می خورد اما کافی است در کشور ما بانک ها ناتراز شوند ضررش به همه ملت می خورد و یک امت را به فلاکت می کشاند
مجلس در حال تهیه لیستی است که نمایندگانی که خودرو را نگرفته اند را منتشر کند شما مطمئن باشید که نماینده ای که پنهانی خودرو گرفته است خودش را در این لیست بطور پنهانی جای می دهد و چند مدت دیگه یک تقلب و پنهان کاری جدید رو می شود

در حال حاضر برخی از دستگاه ها هم که خودرو گرفته اند نمی آیند بگویند ما گرفته ایم و باید هر دستگاه که خودرو نگرفته را لیست کرد تا آنهایی که گرفته اند معلوم شود
همین است وقتی در کشور قانون شفاف نباشد باید بودجه کشور را چند برابر هزینه کرد که نتیجه اش تورم است

هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
مافیای زر و زور و مسئولین برای سود بیشتر دنبال افت ناگهانی بورس هستند تا در این چرخه سود چند برابری کنند

در این وضعیت پیشنهاد می کنم که کلیه سهامداران اگر خریدار نیستند فروشنده نباشند تا جریان زر و زور به اهداف خود نرسند و مطمئن باشند که شاخص ۲۵۰۰ در این بازار تورمی یک عدد طبیعی و نرمال است
من نمی دانم چرا وقتی دانش یک کاری را ندارید احساس مسئولیت می کنید که وارد آن کار شوید
من از باب امر به معروف و نهی از منکر می گویم که اگر در کاری تخصص و سواد آنرا ندارید حرام است وارد آن شوید و نه تنها ثواب می برید بلکه مرتکب حرام شده و مدیون ۷۰ میلیون حق الناس خواهید شد
با اینکار هم مردم را وارد عذاب می کنید و هم خودتان را در معرض توهین مردم قرار می دهید و هم دین و تدین را نابود می کنید
آقای نماینده ای می گی بروند در اسنپ و تپسی کار کنند بخاطر بی تدبیری تو و امثال تو خودرو و مسکن و کالاها بقدری سر به فلک کشیده که هیچ حقوق و درآمد حلالی جوابگوی آن نیست
برای این مشکل چه راه حلی پیشنهاد می کنی
یک تعبیر در قرآن داریم با عنوان أَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ که به معنای محبت و استحکام دوستی است

أَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ یعنی هر جایی که احساس می کنی که با محبت و با نرمش و گفتگوی منطقی دیگران و افراد دیگر سرزمین ها را به منش اسلام دعوت کنی اینکار را انجام بده و حتی اجازه داری از صدقاتی که مردم برای نیازمندان می دهند استفاده کنی

برخی ها فکر می کنند که این موضوع هزینه و باعث خسارت می شود اما در عمل باعث ارتباطات و پیوند های داخلی و خارجی می شود که هم هزینه ها را کاهش و هم باعث افزایش درآمد ناشی از ارتباطات و همکاری ها می شود

متاسفانه در بعد از انقلاب به این موضوع اهمیت چندانی داده نشده است و مدعیان دین همواره از ابزار خشونت چه در ارتباطات داخلی و چه در ارتباطات خارجی استفاده کرده اند و باعث شده است که ما از لحاظ جهانی دارای بدترین ارتباطات و در داخل دچار بحران های اجتماعی باشیم
کشوری به نام ترکیه وجود نداشته قسمت شرقی ترکیه مال ایران بوده که باید به ایران برگردد. قسمت غربی آن کشورعثمانی بوده است
ایران باید اقدام به ترجمه کتاب های مولانا به زبان های مختلف بنماید
تابی تیتری که نوشتی یک بانک امریکا ورشکست شده تو امدی تعداد شعبه های ان رانوشتی؟؟؟خواستی مثلا بزرگش کنی،یک نگاه هم به درامد سالیانه انها بینداز؟؟؟
برای من گرسنه فرقی نمکند که ابو علی سینا برای ایران بوده باشد یا ترکیه یا افعانستان
خب کجای ساختن فیلم اشکال داره؟؟؟؟ ابوعلی سینا هم خودش تورک بوده و هم اینکه در زمان غزنویان که آنها هم تورک بودن می زسیته. کجای اینکار مصادره هستش؟؟؟؟؟؟
در خصوص شاسی بلندها باید عرض کنم که جای نگرانی نیست و بزودی قضیه چنان ماست مالی میشود که انگار نه خانی امده و نه خانی رفته ، همچون بلاهائی که در سالهای گذشته بر سر این ملت آوردند و همه را ماست مالی کردند ، البته همه اینکارها بخاطر خود مردم است تا دشمنان از ملت همیشه در صحنه سوئ استفاده نکنند ، اییی باریکه الله
آمریکا چند بانک داره که 2000 تاش ورشک شدند
اینطور که معلومه در رابطه با شاسی بلندها خیلی از دستگاه ها بعله ه ه ه ه لذا پیشنهاد می شود برای جلو گیری ازگرفتن وقت مجلس و دولت و قوه قضائیه فقط اسامی کسانی که از این رانت استفاده نکرده اند که تعدادشان انگشت شمار خواهد بود به اطلاع ملت برسد .
اگه به زبان آذری و ترکی هم احترام می گذاشتید و یکی از زبانهای رسمی بود ابن سینا به فرض هم ترک باشد ترک ایرانی می شد و نمی شد مصادره کنندش ولی الان همه (ترک -تات -لر -کرد -عرب و بلوچ و... ) گویا رسما" فارس هستن بنابراین دیگران بین این اقوام شائبه میاندازند تا آنها خود را ایرانی ندانند.و دانشمندان ما را که در جغرافیای زبانی ترک نشین یا تات و عرب و....هستن به دیگران مصادره می کنند.
ورشکستگی بانک های امریکایی و فروپاشی دلار یک بازی سیاسی است قرار نیست یک واحد پولی دیگر مثلاً یوان چین جای دلار را بگیرد اما قرار است ارز دیجیتال و سیستم اعتبار سنجی که در چین اجرا میشود جایگزین شود در واقع شهروندان هرکشور از طریق نصب یک اپلیکیشن و براساس شهروند خوب بودن اجازه تهیه مایحتاج زندگی خواهند اشت در این سیستم کنترل شهروندان بصورت انلاین و شدید است برنامه دیگر اینست که از طریق خوراندن داروها و غذاهای حاوی اکسید گرافن به شهروندان و از طریق تاثیر امواج آنتن های فایوجی شهروندان به یک سیستم هوشمند قابل برنامه ریزی تبدیل میشوند(در چین اجرا شده است) که بمحض اتخاذ یک تصمیم بر علیه حکومت شهروند مورد نظر قابل تخریب و یا انفجار است از همین طریق تقریباً همه حرکات و رفتار آن شهروند به سمت و سویی است که میخواهد بدین ترتیب شهروندان به یک ربات قابل کنترل تبدیل میشوند
دلقک جان مولانا خب ترک بوده
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل