بازدید 36379
سه هزار و سیصد و پانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فقط سالی یک بار و در این دیدار رهبری، «اتاق سیگار» در بیت، فعال می‌شود! /«خواهرزاده سعید جلیلی»، رییس ستاد انتخابات صداوسیما شد/عضو مجلس خبرگان: نوشته‌ها و گفتار‌های بسیاری از مسئولین در جامعه ما ارزش ادبی ندارد / رکورد رشد اجاره‌بها شکسته شد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند زیدآبادی: مساله اصلی ایران، این است، نه آن! / اخراج چهار دیپلمات ایران در جمهوری آذربایجان / وزیر اقتصاد: باید انرژی‌ها را آزاد کنیم تا سرعت حرکت قطار پیشرفت را افزایش دهیم / معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد: شیر‌های سنگی نصب شده روی قبر‌ها باید سریع جمع آوری شود و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵ 07 April 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

فقط سالی یک بار و در این دیدار رهبری، «اتاق سیگار» در بیت، فعال می‌شود

مهر نوشت: دوست سپاه، ولی امری ما را به سمت تجمع اهل دخان راهنمایی می‌کند. چند قدم دورتر از سالن افطار، در را باز کرده بودند و پشت آن چند تا میز، چند تا بسته سیگار، چند تا فندک و چند تا جاسیگاری فراهم کرده بودند. کسانی که اهل دود بودند، بی درنگ به اینجا شتافته بودند و چشم‌شان از دیدن این پذیرایی جانانه رنگی شده بود. بالأخره بعد از چهار سال شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان به دیدار مقام معظم رهبری رفتند.

واقعاً حیف نیست این قسمت از دیدار رهبری با شاعران در نیمه ماه مبارک رمضان را روایت نکنم؟ هنوز افطار نکرده‌ایم که اهل دخان دنبال اتاق سیگار هستند! بعضی که سال اول‌شان است، می‌گویند ما شنیده بودیم برای دیدار شاعران یک اتاق مخصوص تدارک دیده‌اند که مخصوص کشیدن سیگار است.

آن‌هایی که تجربه دارند، می‌گویند سال‌های قبل که نماز جماعت توی حیاط برگزار می‌شد، یک گوشه اتاقی تدارک دیده بودند که معروف بود به اتاق سیگار. توی آن هم انواع و اقسام سیگار‌ها را برای شاعران تهیه کرده بودند و خلاصه عیش همه جور بود.

اما قضیه امسال هنوز مشخص نیست. هم محل برگزاری نماز جماعت تغییر کرده، هم محل برگزاری جلسه. یعنی ممکن است امسال خبری از اتاق سیگار نباشد؟ من که امسال با خودم عهد کرده بودم اتاق سیگار را از دست ندهم، همراه با دوستان اهل دخان سراغ یکی از نیرو‌های سپاه، ولی امر را می‌گیریم. می‌گوید چرا نباشد؟ مگر می‌تواند نباشد؟ دیدار شاعران با همه دیدار‌ها فرق می‌کند. در هیچ دیداری امکان ندارد چنین فضایی فراهم شود. اینجا و سیگار؟! ولی خب رهبری شاعران را خیلی دوست دارند. ظاهراً یک سال توی بازرسی‌ها سیگار و فندک استاد یوسفعلی میرشکاک را می‌گیرند و نمی‌گذارند با خودش به داخل ببرد. وقتی رهبری متوجه می‌شوند بی‌حوصلگی استاد میرشکاک به خاطر سیگار است، دستور می‌دهند از این به بعد برای سیگار کشیدن شاعران فضایی فراهم کنند! از همان سال است که یک گوشه را به سیگار کشیدن شاعران اختصاص می‌دهند. من که سال‌ها ماجرای اتاق سیگار را شنیده بودم، تا خودم ندیدم باور نکردم...

از کسی که پلاستیک سیگار‌ها دستش بود می‌پرسم این ماجرا مال هر سال است؟ با خنده می‌گوید بله. هرسال خودمان انواع سیگار‌ها را تهیه می‌کنیم، می‌آوریم و خودمان هم جمع می‌کنیم. او هم تأکید می‌کند که این اتفاق فقط برای دیدار شاعران رقم می‌خورد. بعد هم به شوخی می‌گوید اگر کم و کسری دارید بگویید! یکی دو نفر هم شوخی‌شان گل می‌کنند و اسم دو تا برند مشهور را می‌برند. دوست‌مان با جدیت زیادی توضیح می‌دهد که می‌خواستم بگیرم، ولی تمام کرده بود! خب چرا از خودمان پنهان کنیم؟ شاعران سیگاری کم نیستند. همه شاعران سیگاری نیستند، ولی در یک دیدار چندساعته و چند صد نفری، طبیعی است که تعدادی از آن‌ها سیگاری هستند و نیاز به سیگار دارند! فقط از رهبری برمی‌آید که تا این حد حواسش به شاعران باشد. وگرنه بیت رهبری کجا و سیگار کجا؟ این خرق عادت، هم نشان می‌دهد چرا شاعران تا این حد رهبری را دوست دارند، و هم نشان می‌دهد رهبری برای شاعران چه ارج و قربی قائل هستند. کنار اهل دخان سیگاری دود می‌کنیم و تا مراسم شروع نشده خودمان را به محل برگزاری جلسه می‌رسانیم.

«جنگنده‌های سوخو ۳۵» به‌زودی وارد ایران می‌شوند؟

یک رسانه بلغارستانی مدعی شد تا چند روز آینده اولین اسکادران سوخو-۳۵ از روسیه وارد ایران می‌شود. یک رسانه بلغارستانی به نقل منابع نظامی ترکیه نوشت که ایران انتظار دارد، ظرف چند روز آینده، نخستین مجموعه از جنگنده‌های سوخو را تحویل بگیرد.این اطلاعات رسمی تایید نشده است. ایران ۲۴ جنگنده سوخو ۳۵ فلانکر-ای را خریداری کرده است. بر اساس گزارش‌های مختلف، سوخو‌های ۳۵ که برای سفارش مصر تولید شده بودند، به ایران تحویل داده می‌شوند. در اوایل ماه مارس، خبرگزاری مهر ایران تایید کرد که نیروی هوایی ایران این جنگنده‌ها را خریداری کرده است.

زیدآبادی: مساله اصلی ایران؛ این است، نه آن!

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی در «هم‌میهن» نوشت: اگر قرار است انتخابات زمستان امسال با مشارکت واقعی همراه شود، اصلاحات همه‌جانبه و عینی از هم‌اکنون باید آغاز شود. تا زمانی که اصلاحات معنادار و ملموسی در جهت کارکرد طبیعی نهاد‌های انتخابی صورت نگیرد؛ انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری حتی اگر آزاد و رقابتی و با حضور چهره‌های شاخص برگزار شود، گره‌ای از کلافِ در هم پیچیدهٔ بحران‌های انباشت شدهٔ کشور نخواهد گشود. به عبارت دیگر، نوع برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی تضمین کنندهٔ اصلاح امور نیست و به همین علت، تغییر و تحول در کارکرد نهاد‌ها مقدم بر انتخابات است. این تغییر و تحول کارکردی هم فقط از همین حکومت یکدست اصولگرایان برمی‌آید. اگر آنان تا انتخابات آتی تغییر و تحولات لازم و ضروری را انجام دهند، انتخابات هم در پی آن تبدیل به امری راهگشا و به خودی خود رقابتی و کم و بیش آزاد و سالم و مشارکتی خواهد شد؛ اما اگر تغییر و تحول و اصلاح ملموسی انجام نگیرد، انتخابات حتی به شرط رقابتی بودن آن، صرفاً نوعی بازگشت به دوران دو پارگی قدرت خواهد بود که در عمل وضعیت کشور را مبهم‌تر و مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند! پس اگر قرار است انتخابات زمستان امسال با مشارکت واقعی همراه شود، اصلاحات همه‌جانبه و عینی از هم‌اکنون باید آغاز شود.

«خواهرزاده سعید جلیلی»، رییس ستاد انتخابات صداوسیما شد

رئیس صداوسیما در حکمی علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی صداوسیما را به سمت رییس ستاد انتخابات صداوسیما منصوب کرد. به گزارش خبرآنلاین، علیرضا خدابخشی، خواهرزاده سعید جلیلی است.

سازمان بازرگانی به‌ جای وزارت بازرگانی

رئیسی در نشست مشترک دولت و مجلس: دولت موافقت خود را با تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس اعلام کرد، اما برخی نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی با این موضوع مخالفت کرده و خواستار تشکیل سازمان بازرگانی شدند. دولت به منظور همراهی با مجلس با اصلاح نظر خود لایحه جدیدی به مجلس فرستاد که امیدواریم این موضوع به‌زودی در دستور کار مجلس قرار گرفته و تعیین تکلیف شود.

المانیتور از قول یک مقام ایرانی: اگر تا سه ماه آینده برجام احیا نشود، مذاکره برای توافقی دیگر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود که اصلا هم کار ساده‌ای نیست

دولت بایدن می‌گوید، برجام در دستور کار نیست. با این حال، روز دوشنبه گزارشی از اکسیوس فاش شد که ایالات متحده با شرکای اروپایی و اسرائیلی خود در مورد توافق موقت با ایران که شامل تعلیق برخی از تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود، گفت‌وگو کرده است. یک مقام ایرانی که به شرط ناشناس ماندن با المانیتور صحبت کرد، گفت که تهران هیچ نوع توافق موقت را نمی‌پذیرد. وی این پیشنهاد را «نتیجه طوفان فکری برخی اتاق‌های فکر» خواند و گفت در چندین نوبت دیگر ابتکارات مشابه به ایران ارائه شده است. این مقام ایرانی که با المانیتور صحبت می‌کرد، گفت: «اگر ظرف دو تا سه ماه آینده توافقی نشود، مذاکره برای یک توافق دیگر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و این به هیچ وجه کار ساده‌ای با توجه به تمام پیچیدگی‌ها در داخل و بیرون کشور نخواهد بود...» / انتخاب

معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد: شیر‌های سنگی نصب شده روی قبر‌ها باید سریع جمع آوری شود

سیدعیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد: سنگ فروشی‌ها و سنگ تراشی‌ها از هرگونه پیکر تراشی یا فروش چنین پیکره‌هایی اجتناب کنند. پس از یک هفته موضوع را میدانی بررسی می‌کنیم؛ در صورت مشاهده، پرونده قضایی برای مُتخلفین تشکیل خواهد شد. یکی از این رسوم‌ رواج یافته در سال‌های اخیر، تهیه سنگ قبر‌های چند ده میلیونی و شیر‌های سنگی است که گاهی قیمت آن‌ها سر به فلک می‌کشد. به سنگ فروشی‌ها و سنگ تراشی‌ها اعلام می‌کنیم تا از هرگونه پیکر تراشی یا فروش یا عرضه چنین پیکره‌هایی اجتناب کرده و سریع نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام کنند. /ایلنا 

روزنامه اصولگرا: حجاب با «جریمه و تنبیه»، حل نمی‌شود

روزنامه رسالت نوشت: حجاب، مساله‌ای نیست که با یک قانون مبتنی بر برخورد و تنبیه و جریمه حل بشود. این سیاست‌های بدون برنامه، تنها پیچیدگی این مقوله را خواهد افزود.

 اخراج چهار دیپلمات ایران در جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان چهار دیپلمات ایران در باکو را عنصر نامطلوب معرفی کرد و از آن‌ها خواست تا خاک این کشور را ظرف ۴۸ ساعت ترک کنند. آپا خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان اعلام کرد، این موضوع در جریان احضار دو روز پیش سیدعباس موسوی سفیر ایران به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به وی اعلام شده است. این چهار دیپلمات ایران به دلیل آنچه فعالیت‌های مغایر با ماموریت دیپلماتیک خود و مغایر با کنوانسیون ۱۹۶۱ خوانده شده، توسط دولت جمهوری آذربایجان «عنصر نامطلوب» تشخیص داده شده اند.

عضو مجلس خبرگان: نوشته‌ها و گفتار‌های بسیاری از مسئولین در جامعه ما ارزش ادبی ندارد

سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری: چرا الان سخنان و حرف زدن ما حتی نوشته‌ها و گفتار‌های بسیاری از مسئولین در جامعه ما ارزش ادبی ندارد؟ در حالی که باید سخنان رده‌های ارشد جامعه باید به تراث ماندگار ادب فارسی تبدیل شود. یک مدیر وقتی صحبت می‌کند باید بیانات او جزو منشآت باشد؛ منشآت فراهانی را بخوانید ثروت لغوی، صنایع ادبی، عمق معلومات و اشراف بر مزایای کلام غوغا می‌کند. متاسفانه ادبیات در حصار، محدودیت و محاصره قرار گرفته است. ادبیات به معنای عام متاسفانه در جامعه ما مهجور است و بدنه اصلی جامعه ما از برکات آن محروم مانده است. ادبیات در جامعه ما می‌تواند نقش بسیار بزرگی ایفا کند. / جماران

توضیحات دادستان مرکز استان گیلان در مورد نامه کشف‌شده در محل فوت مرحوم کیومرث پوراحمد

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان: نوشته‌ای که همراه مرحوم پوراحمد کشف شده، نوشته‌ای کاملا شخصی، خصوصی و خانوادگی است. عدم‌انتشار تصاویر دل‌نوشته‌های خانوادگی و خصوصی پوراحمد در بخشی از وصیت‌نامه وی مورد تاکید قرار گرفته است. مرحوم پوراحمد در پایان این نامه تاکید کرده به غیر از خانواده‌اش کسی از محتوای نامه باخبر نشود و با توجه به اینکه خانواده مرحوم از محتوای نامه مطلع هستند، در صورت صلاح‌دید محتوای آن را منتشر خواهند کرد. / میزان
 
رکورد رشد اجاره‌بها شکسته شد

آمار‌های تغییرات اجاره مسکن نشان می‌دهد، در سال ۱۴۰۰ رشد اجاره‌بهای مسکن با نرخ نزدیک به ۴۷ درصدی و در بهمن امسال با نرخ رشد بیش از ۵۰ درصدی، رکورد ۳۲ساله رشد اجاره‌بها در مناطق شهری کشور شکسته شده است؛ موضوعی که حتی نه در سال ۱۳۷۴و ۱۳۷۵و نه در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ رخ داده بود.

وزیر اقتصاد: باید انرژی‌ها را آزاد کنیم تا سرعت حرکت قطار پیشرفت را افزایش دهیم

خاندوزی در نشستی با اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران، مولود یک حرکت تحولی مبتنی بر دو رکن حرکت به سمت شفافیت و ایجاد فرصت‌های برابر و عدالت هستید؛ بنابراین، تلاش کنید، در ادامه این مسیر راضی نبودن نسبت به شرایط موجود و تحول‌خواهی که شایسته مردم ایران است را سرلوحه کار‌های خود قرار دهید. باید انرژی‌ها را آزاد کنیم تا سرعت حرکت قطار پیشرفت را افزایش دهیم و این نیازمند همین تلاش‌ها در راستای تحول‌خواهی است. /فارس

انتقاد نماینده مجلس از قیمت گذاری خودروی داخلی بر اساس بورس لندن

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو شامل فولاد، مس، آلومینیوم، چدن و... با وجود اینکه از داخل تامین می‌شود، با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، در واقع با رشد نرخ دلار، مواد اولیه نیز با تورم روبه‌رو می‌شود. در نتیجه قیمت تمام شده خودرو افزایش می‌یابد. عسکری با بیان اینکه باید این موضوع ریشه‌ای حل شود، چه دلیلی دارد موادی که در داخل تولید می‌شود با نرخ دلار و به طور مثال براساس بورس لندن قیمت‌گذاری شود، تصریح کرد: نکته مهم دیگر این که پس از کشف قیمت پایه‌ی این محصولات با روش فوق، این مواد اولیه در بورس کالا نیز عرضه می‌شود و دوباره وارد میدان رقابت از نظر قیمت خواهد شد. این موضوع موجب شده که در برخی موارد، قیمت این محصولات بالاتر از بهای منطقه‌ای آن به خودروساز فروخته شود. با حل این موضوع از یک سو قیمت خودرو منطقی می‌شود و از سوی دیگر، وابستگی آن به دلار و نوسانات پیاپی حاصل از آن کاهش می‌یابد.

مصوبه افزایش قیمت خودرو به وزارت صمت نرسید؟

عصر روز سه‌شنبه همین هفته (١۵ فروردین ماه)، شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت محصولات خودروسازان را تصویب کرد و بالاخره پس از بالغ بر یک سال، محصولات خودرویی داخلی مجوز افزایش قیمت رسمی درب کارخانه را که از آن به عنوان اصلاح قیمت‌ها یاد می‌شود، دریافت کردند. از همان ابتدا، شورای رقابت اعلام کرد، با توجه به اینکه شورای رقابت اجازه قیمت‌گذاری ندارد، میزان افزایش قیمت محصولات داخلی یا همان خودرو‌های غیرمونتاژی تصویب شده را به وزارت صمت ابلاغ می‌کند. اما امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در این رابطه نوشت: در روز‌های اخیر همکاران رسانه‌ای از وزارت صمت پیگیر مصوبه شورای رقابت بوده‌اند؛ قاعدتاً مسئولیت زمان و نحوه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی هر تصمیمی با نهاد تصمیم‌گیر (شورای رقابت) است و در گذشته هم چنین بوده است؛ ضمن اینکه تاکنون مصوبه‌ای به وزارت صمت نرسیده است. 

درآمد ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی دلالان در بازار خودرو

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان مهار تورم و رشد تولید، افزود: تعدیل قیمت خودرو به هر دو هدف، مستقیم کمک می‌کند؛ یعنی اصلاح قیمت خودرو باعث کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت بازار شده و به کاهش تورم بازار کمک می‌کند. از سوی دیگر، توقف زیان تولید خودروسازان، زمینه افزایش میزان تولید را فراهم می‌کند که این موضوع نیز خود منجر به کاهش تورم هم برای خودروساز و قطعه ساز و هم مصرف کننده می‌شود. در این میان دولت نیز از افزایش میزان تولید منتفع خواهد شد. وی با بیان این که تنها گروهی که قطعا برای افزایش قیمت کارخانه‌ای زیان خواهند دید، دلالان و رانت خواران هستند که از اختلاف بالای قیمت کارخانه و بازار در یک سال توانسته اند ۲۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنند، گفت: اصلاح قیمت خودرو، حرکتی شجاعانه است که اگر به درستی تبیین شده و مزایای آن برای جامعه بازگو شود، می‌تواند سبب ایجاد آرامش در بازار و تامین منافع همه ذینفعان شود.

نجفی منش با اشاره به برخی انتقادات غیرکارشناسی ناشی از افزایش قیمت کارخانه‌ای توسط برخی که منافعشان به خطر افتاده افزود: ممکن است در این مسیر برخی افراد که از اختلاف قیمت بازار و کارخانه منتفع می‌شوند، به استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال و ضرورت مهار تورم، دست به اقدامات تخریبی بزنند، اما اصلاح قیمت‌ها در نهایت باعث کاهش تورم و ایجاد آرامش در بازار خودرو خواهد شد.

توییت یک مقام مسئول در دفتر رئیس جمهور درباره قیمت دلار

مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهور در توییتی نوشت که قیمت دلار پس از برجام همیشه صعودی بود و هیچ گاه به قیمت قبل از آن بازنگشت. متن توییت محمدمهدی رحیمی به شرح زیر است؛

دلار در مقاطع مهم سال توافق هسته‌ای و اوج هنرنمایی تیم سیاست خارجی اعتدال؛ اولین روز پس از امضای برجام (۲۴ تیر۹۴) ۳۲۱۸تومان

- روز اجرایی شدن برجام (۲۷ دی ۹۴) ۳۴۰۰تومان

- پایان سال۹۴: ۳۴۶۸تومان

در واقع ‎دلار پس از برجام همیشه صعودی بود و هیچگاه به قیمت قبل از آن بازنگشت!

فرزین: تورم به موضوعی مزمن در اقتصاد ایران بدل شده است

محمدرضا فرزین با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان «سال مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: تحقق هدف مهار تورم در گرو کنترل نقدینگی، مهار افزایش هزینه‌های دولت و در پیش گرفتن سیاست‌های مالی و خارجی مناسب است. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در زمینه تورم، نقش اصلی را بانک مرکزی عهده دار است، تاکید کرد: سال هاست تورم به موضوعی مزمن در اقتصاد ایران بدل شده است و تمام حاکمیت باید برای مهار آن کمک کنند. البته درباره نقدینگی هم معتقدیم که باید این شاخص هدفمند به سمت بازار‌های مولد هدایت و آثار آن در مهار تورم و تحقق رشد تولید مشاهده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۴
وزیر اقتصاد: باید انرژی‌ها را آزاد کنیم تا سرعت حرکت قطار پیشرفت را افزایش دهیم
سکوت میکنم که این سکوت منطقی تر است...
خدایا فقط صبر بده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
توییت یک مقام مسئول در دفتر رئیس جمهور درباره قیمت دلار!
چند روز پیش کارشناس اقتصادی تابناک هم در حواب دلار بخریم یا نه نوشته بود علت افزایش قیمت دلار کسری بودجه هست.
اینکه این آقای مسوول تغییر قیمت های اندک زمان دولت روحانی را مبنا قرار داده و هدفش گران کردن دلار بعد از توافق است فقط برای کسری بودجه داشتن هست. احتمالا در زمان روحانی و امضای برجام هم کسری بودجه مطرح بوده ولی آقای مسوول
تفاوت بین 3200 و 3400 چقدره و تفاوت بین 30 هزار و 55 هزار چقدر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
منظور وزیر اقتصاد این است که ارقام دریافت مالیاتها

را دولت از تولیدی ها بازهم بالاتر ببرند !!!!؟؟؟

وقتی که بدلیل تورم و گرانی فزاینده ساعتی ، توان

خریدی در بین مردم بشدت کاهش یافته است

یعنی عملا تولید کننده گان بشدت گرفتار بازار کم تحرک

سرد شده اند و دارند با کمترین میزان تولید کرده و

عملا دارند اکثرا ضرر میدهند و تعداد زیادی یا تعطیل
کرده

و یا بفکر تعطیل کردن هستند و لذا پستان شان دیگر

شیر ندارد و به خونریزی افتاده و حالا وزارت اقتصاد به

جای رفع مشکلات انها و مردم فلکزده ، فقط میخواهد انها را بیشتر بدوشد !!!؟؟
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
کسی می دونه
میرکاظمی به کی وصله
چرا استعفا نداده هنوز
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اجاره بها بیش از ۵۰ درصد رشد کرد
قیمت خودرو ۴۰ درصد رشدکرد
قیمت مسکن رکورد زد
قیمت اقلام خوراکی افسارگسیخته رشد کرد
حقوقها اما حداکثر ۲۰ درصد بالامیرود
واقعا یک آدم محترمی مثل زید آبادی هنوز نو حال و هوای اصلاحاته؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
والا هر کی دیگه بود تا سالها دیگه از خونه خارج نمی شد
ولی
این میرکاظمی طلبکار هم هست
بابا گند زدی
حداقل استعفا بده
صدا و سیما خودرو ساز ها و بانک ها شدن خیاط خلوت فامیل بازی آقایان خدا وکیلی یه آمار بگیرین چن نفر از خانواده آقایان از داماد و خواهر زاده و برادر زاده تو این ۳ تا سازمان حقوق مفت میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
صدا وسیمای میلی شده ، سالهاست که در تحت سلطه

و سیطره تندروهای جبهه پایداری ها و یاران احمدی نژادی ها قرار دارد

و به همین خاطر بینندگان و مخاطبین ان به حد نازلتر

در بین مردم سقوط کرده و بیشتر به یک کلوب سیاسی

از یک طیف تندروهای حداقلی که در اقلیت محض هستند نبدیل شده است
رکورد رشو اجاره بها شکسته بشه،حجاب مهمه
بخدا ۶ ماه مونده به موعد تمدید اجاره نامه خواب و خوراک ندارم که ۶ ماه دیگه چه خاکی بر سر کنم.بوالله مسلمان نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
بوالله مسلمان معتقدهم هستندیک خانه اجاره ای دارند حقوق بازنشستگی ندارندحتی یارانه هم به آنها تعلق نمیگیرد حاصل سالها کاروتلاششان یک خانه اضافه است که تهیه کرده بودندکه سرپیری گدائی نکنندتورم بالا ست چکارکنندگرسنه ودرمانده بمانندیاشما برویدجائیکه ارزانتراست زندگی کنید چراهمیشه یکطرفه قضاوت وخودرامحق میکنید وفقط بفکرمنافع خودتان هستید شماهم تلاش کنید جائ مناسبی بابودجه خودتهیه کنیدتوقع نداشته باشیدحاصل یک عمرکاروتلاش دیگری رابه ارزان بدست آوریدوزندگی دیگران رابهم بریزید نه خداوندراضی است ونه اسلام چنین حقی میدهد هزینه زندگی که سنگین وهمه چیزگران میشودروی همه چیزتاثیرمیگذاردچطورمسکن بایداستثناباشد
عجب منطق بی منطقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
چه ربطی داره ؟ هر چیزی سر جای خودش ..مگه مسئول حجاب و اقتصاد یکی هستند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
منطقت به همان نامی که انتخاب کرده ای کاملا می خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
وقتی ودیعه شد دو برابر یهو و اجاره 50 درصد اومد روش بیشتر میفهمی و بیشتر حجابو میکنن تو چشمت از مشکل اعصاب کارتن خواب بشی
روابط فامیلی، ازدواجهای فامیلی، انتصابات قوم و خویشی.....
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
نمونه بارز همین میرکاظمی
حتی به مجلس هم پاسخگو نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اینا مهم نیست حجاب مهمه
در صورت ادامه شیوه ناصواب مسوولین استان باکو در قبال سرزمین مادری لازم است ارگان های مربوطه الهام علیف را کت بسته به تبریز آورده و بعد از زدن ۱۰۰ تازیانه به او در ملأ عام او را در سیاهچال زندانی نمایند
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
چقد الهام پرست منفی دادن !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
محجبش کنید
فقط این نیست که بگیم قیمت خودرو با قیمت دلار در بورس تعیین میگردد.
آیا خودرو سازان دستمزد کارگر را برابر قیمت حهانی و به دلار پرداخت میکنند ؟
آیا سهمیه های فولاد رااز فولاد سازان با قیمت دلار خریداری میکنند ؟
آیا فولاد سازان رنگ و انواع رزین ها را از گروه پتروشیمی با قیمت دلار خریداری میکنند؟
این بساط کلاه برداری از جیب ملت تا کی باید با شعار بورس و آزاد سازی ادامه یابد؟
عجیب نیست که حاکمیت سالها است از کنار این مفسده بی تفاوت عبور کرده و اقدامات انجام شده در خدی نبوده که باز دارده باشد >
این نوع رانت خواری اختصاص به خوروندارد و دلال ها در مواد پتروشیمی وفولاد ها کاملا تسلط نادند و فریاد رسی هم پیدا نشده و ظاهرنخواهد شد ؟
خواهر زاده جلیلی ... ژن خوب هستن حتما ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
کلا ایل جلیلی دوست داشتنی هستن و مردم هم دوستشون دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حجاب مهمتره
آقای رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور چرا آسمون و ریسمون به هم میبافی اول از همه اگر مدرک تحصیلی داری بگو از کجا گرفتی تا بفهمیم چه کاره ای و کدوم سمتی هستی و برای منافع کدام گروه تقلا میکنید.

اصل و فرع تورم یعنی افزایش قیمت یعنی 40 درصد تورم را شما دستی بالا میبرید و تاثیر این افزایش شما تورم ثانویه ای نیز به همراه دارد که خدا می داند چقدر است در ثانی وقتی تقاضا چند برابر تولید و عرضه است قیمت کارخانه و قیمت بازار همچون دو قطب همنام آهن ربا هستند که با افزایش قیمت کارخانه قیمت بازار را به سمت افزایش نجومی می راند ( البته اگر بدانید آهن ربا چیست )
وزیر اقتصاد: باید انرژی‌ها را آزاد کنیم تا سرعت حرکت قطار پیشرفت را افزایش دهیم

آقای وزیر به اندازه کافی سیاست های اقتصادی دولت ، کمر مردم را شکسته است و با آزادسازی انرژی، با قطار پیشرفت دولت ، مردم را لِه می کنید !

آقای وزیر گویا با وضعیت اسفناک معیشت مردم بیگانه و ناآشنا هستند و در سیاره ای دیگر زیست می کنند !
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
یک مانع سر سخت برای آزاد شدن انرژی
رئیس برنامه و بودجه است
بر اساس هوا و هوس بودجه اختصاص می دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
شاید اگر حجابمونو رعایت میکردیم الان اینجوری نمیشد
به به،به به معاون سیاسی صدا و سیما خواهر زاده جلیلی بود؟خبر نداشتیم.گل بود و به سبزه هم اراسته شد.میبینم که چقدر برنامه های صدا و سیما جذاب و تو دل برو شده،نگو پای جلیلی ها به انجا باز شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
قابل توجه زید ابادی و دوستان خواب زده اصلاحاتی ها

که امید دارند که برای انتخابات اسفند ماه اتفاقات مثبتی بنفع اکثریت مردم و کشور پدید اید !!!؟؟؟

تندروهای جبهه پایداری ها و یاران احمدی نژاد که نیمی از مجلس و اکثریت دولت را در اختیار دارند

از الان که ۱۱ ماه به انتخابات مجلس مانده دادند تدارکات انچنانی !!؟ و پیچیده تر از قبل را برای کاملتر

کردن سیطره خودشان بر کشور و مردم را پی ریزی میکنند !!!؟؟

اصلاحاتی ها هنوز در خواب غفلت عمدی خودشان غرق

هستند و دوست ندارند تا واقعیات را درک و قبول کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حجاب از اجاره بها مهمتره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
انشالله مسئولان جواب گل کاری هاشون رو در انتخابات پیش رو می گیرند و متوجه می شوند که چقدر در نزد مردم مشروعیت دارند. از طرف یک درد کشیده که به هیچ جایی وصل نیست.
روسبه اول سامانه دفاعی اس ۳۰۰(که پولش را ده سال پیش گرفته) تحویل بدهد، سوخو ۳۵ پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اگر قیمت اجاره رفته بالا میشه از چادر مشکی به عنوان مسکن استفاده کرد
چرا گرانفروشی در بازار خرید و فروش خودرو را نمیگیرید به دنبال گران کردن خودرو هستید هر کس به هر قیمتی دلش میخواد میفروشه مگه قانون نداریم مگه حکومت نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مگه حجابه که مسئولین شبانه روز پیگیرش باشند؟ بابا تو هم دلت خوشه
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تصویب رسمی افزایش قیمت به مثابه تایید رسمی تورم ۴۰ درصدی در ابتدای سال ۱۴۰۲ می باشد .
چرا دوستانی که جهت موضوع حجاب از نگرانی مردم دم می زدند جهت موضوع تورم خودرو از نگرانی تورم دم نمی زنند ! ؟ ؟
با انتصاب بستگان و وابستگان یکی مثل جلیلی و جلیلی ها اوضاع این مملکت روی خوبی و آسایش نخواهد دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
فقط حجاب
طنزی تلخ به نام " قطار پیشرفت"
واقعا نارکارآمد ترین دولت صد سال اخیر در کشور هستید..
با حمایت همه جانبه ،از سوی همه قوا و ارکان نظام..
مگه قرار نبود قیمت دلار پایین بیاد دروغ گفتید؟پس دستجمعی استعفا و استغفار وعذز خواهی از ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اول حجاب بعد مشکلات عمده کشور
با قیمت مواد اولیه جهانی هم راضی به قیمت خودرو هستیم. چرا دو برابر آن به مردم می دهند؟ نمونه اش کرمان موتور! البته ایرانخودرو و سایپا هم علف نرمی نیستند.
نوشته ها و گفتارهای مسئولین؟؟؟؟!!!!! برو خدا را شکر کن حتی اگر ۳۰ درصد شان را فهمیدی....
‌واقعا که. این چه تبلیغی برای سیگار بود
خیلی جوان ها این متن رو تاییدی بر سیگار می دونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حجابتو رعایت کن سیگارم کشیدی کشیدی
به قبرها خم کار دارند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حجاب نداشتن
فرزین میگه تورم مساله مزمن است معناش اینکه از دست من کاری برنمیاد خدایا به ما رحم کن بی کفایتی دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اول حجابتونو رعایت کنید خدا خودش درست میکنه
اگر به درستی تبیین شده و مزایای آن برای جامعه بازگو شود، می‌تواند سبب ایجاد آرامش در بازار و تامین منافع همه ذینفعان شود.
با تبیین درست و بازگو کردن مزایایی که فقط در ذهن امثال تو وجود دارد که چیزی درست نمی شود! تجربه نشان داده هرچه دولت قیمت را افزایش می دهد دلالان هم به تبع همین کار را می کنند!
اگر خودرو سازان که باید نام مونتاژگران را بر آنها بگذاریم ررایشان صرفی ندارد بساطشان را جمع کنند
خواهرزاده جلیلی و صدا و سیما؛ بخدا اگر غیراز این بود تعجب می کردیم لطفا فقط خبرهایی که از شنیدنش متعجب میشیم رو درج کنید
ممنون
در دهه های اخیر بخش قابل توجه روحانیون بر خلاف اسلاف خود، از آن رسالت تاریخی غافل شده و درگیر امور سیاسی و اجرایی شده اند. این در حالی است که سال ها با بودجه عمومی و وجوهات متدینین در حوزه های علمیه درس خوانده اند تا مبلّغ دین و مروّج آیین شوند ولی نهایتاً کارمند و مدیر و وکیل و وزیر وغیره شده اند و از روحانیت فقط لباس اش را می پوشند که به قول "محمد مطهری" از نظر حوانان، یونیفرم حکومتی است.پس، اگر دغدغه حجاب به عنوان امری دینی جدی است -و صرفاً مولفه اعمال قدرت نیست- گام اول آن است که روحانیون به کار اصلی و سترگ خود که تبلیغ دین الهی است بازگردند. این امر، منافاتی با تشکیل حکومت اسلامی ندارد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مسلمون حداقل آخرش میگفتی از کجا کپی ش کردی مقاله ی عصر ایران رو،
عشق است توییت محمدمهدی رحیمی
فامیل بازیه
کشور داره به کجا میره؟
دزدی رشوه بده بستون اعمال قدرت....
پس بچه های فقیر چه غلطی کنن؟
مردی که به زحمت کار میکنه تا خرج خانوادشون بده
کارمندی که رشوه نمیگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اول حجاب
در کجای قوانین مدنی ایران برای سنگ قبر وتزیین آن حد وحدودی تعیین شده؟چرا از هر موضوع بی اهمیتی برای مردم مسئله درست میکنید؟
داستان شوراى رقابت براى تعيين قيمت خودرو شده همان حكايت غول زشت و بد تركيبى كه ميخواست با نزديك شدن و نوازش طفل گريان او را ارام كند. غافل از اينكه هر حركت و نزديك شدن او بيشتر موجب هراس و گريه طفل معصوم ميشود. با اين امار و ارقامى كه مسؤلان ارشد از ميزان رانتخوارى دلالان اعلام ميكنند و به موازات ان بى نصيب ماندن مصرف كنندگان واقعى از قيمت هاى خيالى شوراى رقابت و انباشته شدن بدهى خودروسازان كه لاجرم منجر به ورشستگى انها و بيكار شدن صده ها هزار نفر نيروى ماهر و اموزش ديده خواهد شد، در اولين قدم و بدون فوت وقت لازم أست در دكان شوراى باصطلاح رقابت تخته شود تا كارشناسان واجد صلاحيت با درك واقعيت هاى اقتصادى وارد ميدان شوند و با تدبير و درايت نسبت به قلع و قمع شبكه مافيايى رانتخواران حرفه اى اقدام كرده و راه را براى نجات صنعت ملى خودروسازى و منتفع شدن مصرف كنندگان حقيقى هموار سازند.
آقای رحیمی تیم شما دولت را تحویل گرفت تا اشتباهات اعتدالیون را درست کنید، نه اینکه دلار رو به ۵۰ و خورده ای برسونید بعدم تقصیر رو به گردن دولت قبل بندازید و دوستانتون با این شرایط صحبت از قطار پیشرفت کنن
برجام هم اکر انقد بد و آسیب رسان هست با جرأت ازش خارج بشید نه اینکه همش ناله کنید و بی عرضگی خودتون رو گردن زمین و آسمون بندازید
معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:شیر‌های سنگی نصب شده روی قبر‌ها باید سریعا جمع آوری شود.

ایشان عضو قوه مقننه هستند که قانون گذاری می کنند؟
سیستم فامیل بازی
ببنید چگونه این گروه مهره چینی های خودشو برای انتخابات شروع کرده
عضو مجلس خبرگان: گفتارهای مسئولین ارزش ادبی ندارد

مرد حسابی شما تو همین دو سه خطی که سخن راندی، ۵۰ تا کلمه عربی به کار بردی

بعد از ادبیات پارسی سخن میگی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
آفرین به پارسی گفتن شما. بسیاری این را هم نمیدانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حجاب مهمه
آقای فرزین قیمت خودرو باعث تورم نمیشه. آقای رئیسی مگرنمی بیند. مگرنمی داند. مقصرخودتان هستید. بایدقیمت خودرو داخلی کاهش می یافت نه افزایش.........
به مو رسید صبر من و پاره نشد امیدم /به ولایت تو امیدوارم رهبرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اول حجابتو رعایت کن
اینی که گفته بعد از برجام قیمت دلار همواره صعودی بوده منظورش چیه؟داره قیمت صعودی دلار توی این دولت را توجیه میکنه؟ تاریخهای که داده اونقدر بهم نزدیک و به تاریخ برجام نزدیکه که ارزش هیچ قضاوتی را نداره.
ضمنا همه قبول کردند که دولت قبل بی عرضه و مزدور بوده ولی الان دولت شمایید یه کارنامه اقتصادی قابل لمس توسط کارگر کف خیابون بدید
صحبت ها و گفته هاي مسئولين را كه مي خونيم و مي شنويم ؛ همگي فقط توصيه هاي مرشدي هست ! . انگار يادشون رفته كه خودشون مسئولن و خودشون بايد آستين بالا بزنند تا مشكلات كشور خصوصاً در حوزه اقتصادي حل بشود
آقای رحیمی بعد از برجام دلار اومد تو کانال ۲۰۰۰، برو بررسی کن بعد توئیت بزن!
سخن رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن که وعده کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو را داده باید در جایی ثبت کرد. اگر چنین اتفاقی نیفتاد با شدت باید با ایشان برخورد کرد.
سخن رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن که وعده کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو را داده باید در جایی ثبت کرد. اگر چنین اتفاقی نیفتاد با شدت باید با ایشان برخورد کرد.
سخن رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان همگن که وعده کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو را داده باید در جایی ثبت کرد. اگر چنین اتفاقی نیفتاد با شدت باید با ایشان برخورد کرد.
این مقام مسئول در دفتر ریاست جمهور
ظاهرا نابینا و ناشنواست
نمی گوید بعد از امضای برجام به مدت دو سال تورم 7 درصد شد و دلار ثابت ماند
بعد از خروج ترامپ از برجام دوباره دلار جهش کرد.
یک فرد سیگاری مخل آسایش دیگران است
آفرین بر درایت و کیاست رهبری با طرح و تعبیه اتاق دخان
واقعن انسان فرزانه و حکیمی هستند
پس با این حساب مردم نباید امیدی به کاهش قیمت دلار داشته باشند چون بعد از رئیسی قیمت دلار رفت بالا !!!!!!
اقای جلیلی و اقوامش هرجا باشند انجا گلستان می شه ، نمونه اش صدا و سیما میلی ، خیلی مخاطب داره
دلار ۳۵۰۰ تومنی در مقایسه با دلار ۵۳ هزار تومانی!! و دفاع از آن
عجب سنگ پاهایی هستین شماها!
اگر نامه منتشر نشود بحث این ماجرا همچنان ادامه خواهد داشت. فرهیخته گان بی دلیل به این شکل خودکشی نمیکنند
اینم‌از سعید جلیلی که ادای خوبها و‌درنیاورد
چه خبر های خوبی می رسه از گوشه و کنار کشور!! دلیلش معلوم بود معلوم تر شد یکیش آزاد کردن انرژي برای افزایش سرعت قطار پیشرفت! یعنی فیزیک دان های جهان باید برن جلو بوق بزنن دیگه متخصصان علم اقتصاد و توسعه که جای خود داره حالا که انرژی آزاد بشه این قطار کجاها که نرسه حالا بذارید می بینین!!!!
اینکه رهبری در یک جلسه چند ساعته با شاعران از مشکل آنها مطلع شده و برای حل آن اتاق مخصوص سیگاریها ایجاد شد خیلی خوب است, ولی کاش مشکل شرکتهایی که به بهانه حصوصی سازی, مفت به نورچشمیها فروخته شدند و ورشکسته شدند و کارگرانش بیکارهم به اطلاع رهبری میرساندند, کاش اختلاسها و رانتهایی که باعث اختلاف طبقاتی شدید شده هم به اطلاع رهبری میرساندند, کاش واردات خیلی از کالاهای با کیفیت داخلی که بوسیله مافیای قدرت و خیلیهاش با ارز دولتی انجام میشه و باعث بدبخت شدن تولید کننده داخلی شده هم به اطلاع رهبری میرساندند. کاش مشکلات دیگر هم به اطلاع رهبر میرساندند بلکه ایشان پیگیری کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مطمین باش وی همه اینها را بهتر از بقیه میدونه.
اول اینکه خوب همه جا فراهم کنید تو کل کشور
حداقل شطل زباله ها را به جا شیگاری مجهز کنید تا ته شیگار نریزند.
بعدش اینکه شاعری که نتونه 5 شاعت شیگار نکشه بهتره نیاد .
من شیگاری نیشتم شاید درکی ندارم ولی آخه .... 5 شاعت شما بگو من چکار نکنم هر جی بگی قبول میکنم
آب نخورم نون نخورم شیگار نکشم نفش فقط باید بکشم .....
حالا سیگار کشیدن شاعران هم شد خبر .؟ان هم شاعرهای امروزی!!
ادبا‌ و شعرا‌ پیش قراولان‌ فرهنگی‌ جامعه‌ هستند‌ چطور‌ سیگار‌ را برسمیت‌ میشناسند‌ اصلا‌ ؟!!
شخصا‌ نزدیک‌ یک ادم‌ سیگاری باشم‌ بشدت‌ معذب‌ میشم‌ ....
سود افزایش خودرو، اول برای خودشان بعد برای دولت و قطعه سازان نفع دارد، بعد هم از سود دلال ها مقدار ناچیزی کم می شود.

مردم چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس چه کسی باید به فکر کاهش یا حداقل مهار تورم باشد؟
روزنامه اصولگرا : « حجاب با جريمه و تنبيه » حل نمي شود !
--------------------------------------------
درسته ! حجاب واقعي فقط و فقط با «عقيده » حل مي شود !

-- بابا جان ! تو تركيه يا زن ها خيلي خيلي با حجابند كه حتي ممكنه آبروشان هم پيدا نباشه ، ويا كاملاًبي حجابند ! ... در اون مملكت ما بد حجاب نداريم كه مثلاً يك تيكه ببنده به سرش كه معلوم نيست اين با حجابه يا بي حجاب ! ... در امر حجاب يا زنگي زنگ هستند يا رومي روم !! ... من خيلي خوب ميدونم !
--- آقا لطفي مگه شما هم سفري يا مسافرت هايي به تركيه داشته ايد ؟
--- نه برادر ! لطفي كاري به تركيه و امثال تركيه نداره ! ... اين ها كه ميگم ، باجناقم مي گفت ! ... باجناق دومي
اوسا عباس را عرض مي كنم ! تازه اوسا عباس هم رفته براي ديدني پسرش كه اونجا درس ميخونه ! و گرنه باجناقم چه كار داره به تركيه ! ... اوسا عباس چه كار داره به استانبول ! ... بله ؟!
در طول یکسال از (۲۴ تیر۹۴) ۳۲۱۸تومان به (پایان سال۹۴) ۳۴۶۸تومان رسید، یعنی 250 تومان رشدکرد. در دولت فعلی روزی 250 تومان رشد دارد.
عضو مجلس خبر گان : « نوشته ها و گفتارهاي بسياري از مسئولين ارزش ادبي ندارد !!
----------------------------
برادر ! به نظرم كسي بايدنوشته ها و گفتارهايش ارزش ادبي داشته باشد كه اديب باشد ! و توقع هم نيست كه همه كس اديب باشد ! و ارزش ادبي داشتن ، بايد هم استعدادش باشد ، هم سوادش و هم از درونش بجوشد ! مولانا فرموده :
« تو مپندار كه من شعر به خود مي گويم
تا كه بيدارم و هوشيار يكي دَم نزنم » !
به هر حال برادر كسي توقع ندارد كه حرف ها و سخنان و مصاحبه هاي مسئولين ارزش ادبي داشته باشد ، چون همه كس كه اديب و استاد ادبيات نيستند ! فقط توقع اين است كه صحبت ها ي تعدادي كمي از مسئولين و قليلي از نمايندگان گاهگاهي « جوك » نباشد ! همين و همين !
" از سوی دیگر، توقف زیان تولید خودروسازان، زمینه افزایش میزان تولید را فراهم می‌کند که این موضوع نیز خود منجر به کاهش تورم هم برای خودروساز و قطعه ساز و هم مصرف کننده می‌شود. در این میان دولت نیز از افزایش میزان تولید منتفع خواهد شد. "
این جمله یعنی تنها کسانی که اصلا مهم نیستند مردمند مهم این است که خودرو ساز ضرر نکن ولی اصلا مهم نیست خودروی چینی که در جنوب خلیج فارس 12000 دلار قیمت دارد به مردم فلک زده 30000 دلار قالب می کنند اصلا چه اهمیتی دارد که چندده هزار نفر در تصادفات کشته می شوند که اگر خودروی ایمنی به دست مردم می رسید حداقل 60 درصد تلفات جاده ای کم می شود خسارت هزاران میلیارد تومانی هزینه های درمانی و بیمه ای هم مهم نیست.
اگر همین الان کارخانه ها لگن ساز تعطیل شود و خودروی با کیفیت وارد شود فواید زیر را برای کشور دارد:
نجات جان حداقل 10000 ایرانی و معلول نشدن دها هزار ایرانی
نصف شدن مصرف بنزین و به طبع صادرات مازاد نفت و بنزین و درآمد میلیارد دلاری برای کشور
رفع آلودگی فاجعه بار شهرها و صرفه جویی هزاران میلیارد هزینه های درمانی
به فرض 30 درصد گمرکی ورودی حساب کنید درآمد حاصل برای دولت و کم شدن کسری بودجه و به طبع کم شدن تورم به همان نسبت
از طرف دیگر خودروساز ها با دریافت هزاران میلیارد کمک دولتی و وام بانکی به بهانه تولید داخلی ، ضرر ده بودن یکی از عوامل تورم هم هستند.
کم شدن هزاران میلیار خسارت از طریق صنعت بیمه
و.....
ببینید چه مافیای پشت این صنعت هست که با زدن لقمه در خون مردم و این همه خسارت هنوز حمایت می شود
پ ن : قیمت فروش تویوتا کرولا دبی کمتر از 20000 دلار است که شامل هزینه حمل و نقل ، سود فروشنده ، گمرک ورودی دبی ( 5 درصد) و مالیات می شود
اگر به خاطر حقوق ورودی و مالیات 40 درصد در داخل به این مبلغ اضافه کنیم و بازم حق دلال ها را هم 10 درصد بگیریم حدود 30000 دلار قیمت خودرو به دست مردم می ذرسد به عبارتب 1.5 میلیارد تومان
اندر حكايت « شعر » و « شاعري » و « سيگار » !!
--------------------
انگاري لازم شد كه دوباره اين بيت از مولانا را عرض كنم !
« تو مپندار كه من شعر به خود مي گويم
تا كه بيدارم و هوشيار يكي دم نزنم » !!
اميد است انشاالله تعالي همه شاعران ما به جايي برسند كه مولانا رسيد .! .. به جايي برسند كه تا هوشيار باشند و بيدار يكي دَم نزنند ! ... آمين !
خدا رحم کرد جلیلی اگر رئیس جمهور میشد چه میکرد حتما عمه و خاله و دایی ،،،، او هم منصب می‌گرفتند ،کیهان هم بحمدالله در چنین مواقعی هم کر است هم کور
قبلا که یک ایران خودرو با تولید محدود پیکان و ژیان بود اختلافی بین قیمت بازار و کارخانه نبود چرا مردم دلال نبودند سفته بازی مهم ترین فعالبت ملت شده مسیولین بفرمایند چرا چرا باید قیمت بازار دو برابر کارخانه باشد زمین و زمان را هم ماشین گرفته .این اقتصاد لعنتی را اگر از ناامنی تورم بی اعتمادی و دزدان و دلالان خالی کنید مردم ممکنه نفس بکشند. سیب از کشاورز کمتر از بیست تومان خریداری می شود در بازار هشتاد نود هزار تومان هست .منشا همه این نابسامانی ها برخی مسيولین ریاکار بی سواد هست . که میدان را برای هر چه د ریا و دلالی باز کرده
دادن قیمتهای نجومی توهمی جزو توافقات معامله ای دو طرفه نیست! بلکه یکطرف با سوء استفاده از شرایط و سوء مدیریت کشور با بی انصافی کامل قیمتی ارائه می دهد و طرف مقابل را با توجه به نیازش وادار به به پذیرش آن می کند!
دادن چنین قیمتهایی در اثر نبود مدیریت در کشور است و کوتاهی مسئولان وگرنه در کشوری که مدیریت حاکم باشد قیمتها کالاها فقط باید به اندازه ارزش آنها ارائه شوند و مورد معامله قرار گیرند نه ذهنیات آدمی!
دم میرکاظمی گرم که یک تنه داره تورم چموش رو کنترل میکنه...مرده مرد کسی جرات نداره به این کل نگاه چپ کنه......
آخه کی باور میکنه یک هنرمند خودکشی کند و نامه خودکشی را هم کنار جسدش بگذارد؟!!!!!!
خدا صاحب اصلی یعنی حضرت حجت سلام الله علیه رو برسونه مسولین ما که به فکر مردم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
مسئولین هم حقوق می گیرن که شرایط ظهور حضرت حجت رو فراهم کنن
آذربایجان باید خیلی وقت پیش این کار را انجام میداد.
پیشنهاد به مردمی که درامد کم دارند؟سعی کنید کمی ورزش کنید و عضلات کمرتان را محکم کنید که اگر پارسال فقط فشار بهتان امده امسال کمرتان می شکند در زیربار گرانی؟ورزش کنید؟
در آن اتاق فقط سیگار سرو میشه؟
من مینویسم سیگار تو بخوان شیگار
واقعا برای اتاق دخان کیف کردم احسنت به این تدبیر . کاش مسئولین دولتی هم کمی عرضه داشتند و بفکر مردم بودن.
کسایی که مثل من هنوز گوشت گوسفند ۴۰۰ تومانی نتونستن بخرن مثبت بزارن ببینم چند نفریم
قضیه خودکشی کیومرث پوراحمد و نامه ای در کنار جسد اصلا با عقل جور در نمیاد! ان هم نامه ای که مخاطبش خانواده اش باشند و قرار بر عدم اعلام عمومی باشد! حقیقت پشت ابر نمی ماند.
انشالله مسئولان جواب گل کاری هاشون رو در انتخابات پیش رو می گیرند و متوجه می شوند که چقدر در نزد مردم مشروعیت دارند. از طرف یک درد کشیده که به هیچ جایی وصل نیست.
خوب است همه فقیر بیچاره هایی را که شب تولد امام مجتبی غم نان حانواده های خود را دارند شاعر فرض کنند و هر سال همزمان با شعرخوانی شاعران در بیت رهبری رقمی به عنوان پول سیگار یا به هر عنوان دیگر به حسابشان بریزند
اسلام دین کوشش و جهاد است.برنامه اش کوبیدن فساد است.
وزیر اقتصاد: باید انرژی‌ها را آزاد کنیم تا سرعت حرکت قطار پیشرفت را افزایش دهیم

ما که نفهمیدیم منظور از قطار پیشرفت چیه

در ژاپن یه معنی می ده
در چین یه معنی می ده
در سوئیس یه معنی می ده
در افغانستان یه معنی می ده
در ایران هم منظورشان قطار پیشرفت قیمت هاست که دارند ریل گذاری می کنند که سرعتش بیشتر هم بشه

خدا رو شکر
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس