بازدید 33026
با تحولات منطقه و جهان

رد پیشنهاد آمریکا برای توافق موقت توسط ایران / بمباران دمشق توسط جنگنده‌های اسرائیلی/ تلاش گسترده اسرائیل برای اقدام علیه ایران در شورای حکام / هشدار چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان

رد پیشنهاد آمریکا برای توافق موقت توسط ایران، بمباران دمشق توسط جنگنده‌های اسرائیلی، تلاش گسترده اسرائیل برای اقدام علیه ایران در شورای حکام، هشدار چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و نگرانی اسرائیل از بهبود روابط سوریه با کشور‌های عربی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 04 April 2023

رد پیشنهاد آمریکا برای توافق موقت توسط ایران/ بمباران دمشق توسط جنگنده های اسرائیلی/ تلاش گسترده اسرائیل برای اقدام علیه ایران در شورای حکام/ هشدار چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان

بین الملل تابناک: رد پیشنهاد آمریکا برای توافق موقت توسط ایران، بمباران دمشق توسط جنگنده‌های اسرائیلی، تلاش گسترده اسرائیل برای اقدام علیه ایران در شورای حکام، هشدار چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و نگرانی اسرائیل از بهبود روابط سوریه با کشور‌های عربی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

رد پیشنهاد آمریکا برای توافق موقت توسط ایران

پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شده، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته با شرکای اروپایی و اسرائیلی درباره نوعی «توافق موقت» با ایران رایزنی کرده است. 

مقام‌های اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی ـ که از جزئیات طرح آمریکا آگاهند ـ گفته‌اند که طرح  مد نظر کاخ سفید، شامل رفع برخی تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود. 

 پایگاه آکسیوس نوشته، رویکرد جدید دولت بایدن، نشان‌دهنده میزان نگرانی کاخ سفید از پیشروی‌های جدید برنامه هسته‌ای ایران است. 

رد پیشنهاد آمریکا برای توافق موقت توسط ایران/ بمباران دمشق توسط جنگنده های اسرائیلی/ تلاش گسترده اسرائیل برای اقدام علیه ایران در شورای حکام/ هشدار چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان

این در حالی است که مقام‌های دولت آمریکا در چند ماه گذشته، بارها مدعی شده‌اند که توافق با ایران بر سر برجام «فعلاً» در دستور کار کاخ سفید نیست. 

ده منبع آگاه می‌گویند، دولت بایدن گفت‌وگو در خصوص این رویکرد جدید را در ماه ژانویه آغاز کرد و در ماه فوریه مقام‌های اسرائیلی و سه کشور اروپایی را در جریان آن قرار داد. 

طرح کاخ سفید شامل برداشتن برخی تحریم‌های ضد ایرانی در ازای توقف برخی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به ویژه توقف غنی‌سازی ۶۰ درصدی است. 

یک مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی به آکسیوس گفت، ایرانی‌ها از رایزنی‌های آمریکا در خصوص این طرح مطلعند؛ اما تا کنون این ایده را رد کرده‌اند.

آکسیوس نوشته این طرح شبیه طرحی در سال ۲۰۱۳ است که توسط مقام‌های ارشد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا پیشنهاد و در نهایت به امضای «برنامه اقدام مشترک» (معروف به توافق موقت ژنو) منجر شد. 

هدایت آن طرح در دولت اوباما توسط «جیک سالیوان» و «بیل برنز» انجام گرفت که در حال حاضر در دولت بایدن، به ترتیب، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و رئیس سیا هستند.    

در توافق موقت ژنو مقرر شده بود، ایران بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای خود را در ازای رفع بخشی از تحریم‌ها متوقف کند. مدت اصلی این توافق شش ماه در نظر گرفته شده بود؛ اما ایران و قدرت‌های جهانی، تا زمان توافق نهایی یعنی برجام، چند بار آن را تمدید کردند. 

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به آکسیوس گفت، رئیس‌جمهور بایدن «کاملاً متعهد است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و ما هنوز معتقدیم که دیپلماسی، بهترین راه برای رسیدن به آن هدف است.»

این سخنگوی کاخ سفید که اشاره‌ای به نام او نشده، گفته که بایدن با هماهنگی کامل با شریکان و متحدانش از جمله اسرائیل در حال آماده شدن برای همه گزینه‌ها و شرایط اقتضایی است؛ اما کاخ سفید درباره شایعات دست دوم در خصوص رایزنی‌های دیپلماتیک اظهار نظری غیر از اینکه تقریباً همه چنین شایعاتی غلط هستند مطرح نمی‌کند.

سه مقام صهیونیستی و دیپلمات‌های غربی گفته‌اند: «ایرانی‌ها تا کنون طرح جدید را رد کرده و گفته‌اند که چنین طرح‌هایی قبلاً هم کارساز نبوده‌اند و آنها توافقی را که محتویات آن به هر نحو، کمتر از توافق ۲۰۱۵ باشد نمی‌خواهند.»

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه گذشته در وین برگزار شد اما این گفت‌وگوها از آن زمان به بعد دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند، برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

کشورهای غربی با راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای را که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد، منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

بمباران دمشق توسط جنگنده های اسرائیلی

بامداد امروز، بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی دمشق و اطراف این شهر را بمباران کردند. سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه  در حال مقابله با موشک‌های شلیک شده است.

احتمالا فرودگاه بین المللی دمشق، یکی اهداف بمباران امشب رژیم صهیونیستی بوده است.

سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه توانست چند موشک را رهگیری و منهدم کند.

در همین رابطه یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت: ساعت ۱۵ دقیقه بامداد سه‌شنبه (به وقت محلی)، دشمن اسرائیلی حملاتی را از سمت جولان اشغالی سوریه به مناطقی در اطراف دمشق و منطقه جنوبی انجام داد.

تعداد بازدید : 980

این منبع افزود: پدافند هوایی ارتش سوریه فعال شد و بیشتر اهداف متخاصم را رهگیری و سرنگون کرد. در این حمله دو غیرنظامی شهید و خساراتی نیز وارد آمد؛ این چهارمین حمله رژیم صهیونیستی طی شش روز گذشته به خاک سوریه است. در روزهای گذشته نیز رژیم صهیونیستی به دمشق، حمص و حلب حمله کرده بود.

تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه، بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

تلاش گسترده اسرائیل برای اقدام علیه ایران در شورای حکام

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی از تلاش‌های جدید این رژیم برای ترغیب کشورهای غربی به انجام اقداماتی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران خبر داده‌اند.

روزنامه تایمزاسرائیل گزارش داده، الی کوهن، وزیر خارجه صهیونیست‌ها با وزیر خارجه فرانسه درباره روش‌های متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است. 

به نوشته این رسانه، تل‌آویو خواستار توبیخ ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه ژوئیه است و کوهن در تلاش است کشورهای غربی را به در پیش گرفتن «موضع سخت» علیه ایران ترغیب کند. 

رد پیشنهاد آمریکا برای توافق موقت توسط ایران/ بمباران دمشق توسط جنگنده های اسرائیلی/ تلاش گسترده اسرائیل برای اقدام علیه ایران در شورای حکام/ هشدار چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان

کوهن در همین راستا می خواهد به جمهوری چک سفر کرده و با مقام‌های این کشور درباره ایران رایزنی کند؛ جمهوری چک ریاست نشست آتی شورای حکام آژانس اتمی را بر عهده خواهد داشت.

تایمز اسرائیل نوشته، ایران اصلی‌ترین موضوع رایزنی‌های کوهن در جمهوری‌چک خواهد بود. او گفت: «ما در آنجا درباره روش‌های جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و متوقف کردن بازوهای تروریستی ایران رایزنی خواهیم کرد.»

هشدار چین درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به احتمال دیدار کوین مک کارتی با تسائی اینگ ون، رئیس اجرایی تایوان در سفر وی به آمریکا خاطرنشان کرد، این احتمال وجود دارد اما تنها یک چین در جهان است و تایوان بخشی از خاک چین است.

وی در ادامه سخنانش افزود: «همان طور که طرف چینی بارها تکرار کرده است، ما قاطعانه با هرگونه تعامل رسمی و ارتباط میان آمریکا و مقامات تایوان مخالفیم.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باید به اصل چین واحد و سه اعلامیه مشارکت بین آمریکا و چین دراین باره پایبند باشد و از ارسال پیام های اشتباه به نیروهای " تایوان مستقل " خودداری و از تضعیف روابط میان چین و آمریکا و صلح و ثبات در منطقه تنگه تایوان پرهیز کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین در پایان گفت، چین هرگونه اقدام لازم برای حفظ تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود را انجام خواهد داد.

دفتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، کوین مک کارتی، روز چهارشنبه در کالیفرنیا میزبان دیداری با تسائی اینگ ون خواهد بود.

روابط چین و آمریکا پس از سفر سال گذشته نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تیره و تار شد.

نگرانی اسرائیل از بهبود روابط سوریه با کشورهای عربی

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نهادهای امنیتی و سیاسی این رژیم گزارش دادند که نزدیکی روابط سوریه با مصر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، نه تنها خبر خوبی برای این رژیم نیست، بلکه «نگران‌کننده» است.

«روی کیاس» تحلیلگر امور عربی در رادیو رژیم صهیونیستی گفت، نزدیکی روابط بین «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌تواند فرصتی برای تأثیرگذاری بر او و تغییر سیاست‌هایش فراهم کند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز از بازگشت سوریه به تقویت روابط با برخی کشورهای عربی با عنوان «خاورمیانه جدید» یاد کرد و به دعوت پادشاه سعودی از اسد برای حضور در اجلاس آتی اتحادیه عرب در ریاض که قرار است ماه می آینده برگزار شود، اشاره نمود.

بر اساس گزارش شبکه «روسیا الیوم»، معاریو نوشت که مشارکت اسد در اجلاس آتی اتحادیه عرب، تحول مهمی در احیای روابط بین سوریه و کشورهای عربی است که از سال ۲۰۱۱ تاکنون متوقف شده است و تغییراتی را در موضع منطقه‌ای در قبال سوریه ایجاد خواهد کرد.

این روزنامه به سفر «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه به قاهره اشاره کرد و نوشت، هدف از این سفر، برداشتن گام‌هایی در راستای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب با میانجی‌گری مصر و عربستان بود.

همچنین روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نوشت، دعوت بشار اسد به اجلاس اتحادیه عرب در ریاض در راستای تغییرات بزرگی است که در سیاست خارجی عربستان سعودی برای تقویت روابط با چین و احیای روابط با ایران رخ داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۳
بیش از 20 سال است که ملت ایران تاوان این به اصطلاح انرژی هسته ای را پرداخت می کنند در حالی که موضوع اصلی غنی سازی اورانیوم است . انرژی هسته ای را می توان به روشی صلح آمیز و بدون هیچ گونه درگیری در اختیار داشت. همانند نیروگاه بوشهر. اگر گروههای چپگرا (توده ایها) ایران را در باتلاق فعلی فرو نبرده بودند به راحتی می توانستیم با همکاری کشورهای غربی پیشرفته ترین نیروگاههای انرژی هسته ای را در کشور راه اندازی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مقداری مطالعه کن و منصف باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
گیریم که راست میگی تو
من یه سوال می کنم تو جواب منطقی بده من نوکرتم هستم.
آقا اصلا میخوایم بمب هسته ای بسازیم
مثل آمریکا روسیه اسراییل پاکستان و هر کشور دیگه ای که داره
به کسی چه؟
اینو جواب بده. بعد با هم مناظره می کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
کاملا درسته، احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
شما چطور میتونی قبول بکنی یه کشور زور گو از ده هزار کیلو متر دور تر بیاد برا شما تعیین تکلیف بکنه شما هم خیلی عادی راجع بهش صحبت کنی اقا به کی چه مربوطه من تو کشورم می خوام چیکار کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اقا با این حساب که گفتی در خونتو باز بذار منم بیام بگم تو خونه شما کی چیکار کنه
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
قبل ازانقلاب چرااونکارا روباماکردن؟اونموقعه که بحث اتمی نبود،بحث صنعت ملی شدن نفت ومصدق وکودتا،تبعید پدربهموریس وگماشتن پسربجاش،یااعلام بیطرفیه ایران درجنگ جهانی واشغال ایران توسط انگلیس
بایدن اگر حسن نیت داشت غرب زدها میتونست به راحتی در ابتدا به برجام برگد مانند توافق پاریس
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
تو اول برو دیکته و غلط املاییت را تصحیح کن بعد نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
به زبان جیبوتی نوشتی ؟ اونقدر از شایعه توافق ایران و آمریکاذوق زده شدی که سریع نوشی و پست کردی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چرا در این مورد از مردم نظرخواهی نمی کنید تا برای همیشه تکلیفش مشخص بشه یا فکر میکنید مردم صغیرند نمیتوانند درست تصمیم بگیرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
الان ناراحتی یا خوشالی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
نوکران شرق و بلوک کمونیسم آنقدر بیسوادند که حتی املا را هم نمی توانند درست بنویسند
هالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
شما مگه از جمله این بنده خدا چیزی فهمیدین که اینقدر منفی دادین
دولت موقت اسراییل !!!!؟
پاسخ ها
نژاد آریآئی
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
دولت موقت اسرائیل؟؟؟؟
یک توافق موقت میتونه یک مقدار فشار را از روی مردم برداره
چرا رد کردید
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
چون خبرش از اصل کذب بوده خواستن قبل از تکذیب توسط طرف آمریکایی دست پیش رو بگیرن که پس نیفتند
اونهایی که تو این سایتها‌ و صفحات مجازی‌ غربگدا‌ غربگدا‌ می کنند‌ مغرض
هستند دروغ می گویند‌ خودشون‌ غربگدا‌ و شرقگدا‌ هستند و هدفشان فقط اینه که ملت و بمان هم بندازن‌ و چنددستگی‌ ایجاد کنن و دقیقا‌ برای دراوردن‌ لج‌ ملت این پستهای‌ اهانت آمیز را میزارن‌
اینها‌ دشمنان‌ وحدت‌ ملی‌ ما هستند‌ و میخواهند در این برهه‌ حساس تاریخ‌ در بین مردم ما کینه و دشمنی ایجاد کنند که بنفع‌ هیچکس نیست‌ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اگر برخی غربگدا نیستند چرا از این اصطلاح ناراحت
میشن؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
مرگ بر غربگدا و حامیانش
چرا انقدر اين حرفها ميزنيد؟بايدن هر كاري بخواهد انجام دهد
بايد و بايد وبايد توسط كنگره تاييد شود
كنگره همه جمهوري خواهند زمومراتهاشم همراه با جمهورب خواه خواهان برجام نيستند
ميخره بازي نكنيد
Fatfتصويب نكرديد
تمااااااام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
دموکرات و جمهوری خواه یه پخن
هر دو برن جهنم
پوتین جواز حمله به سوریه رو به اسراییل داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
منطقی باش
مگه اسراییل تابع روسیه است
بهتره بگی آمریکا اجازه داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ما اخر نفهمیدیم شما غربگداها یه روز می گین روسیه منزوی و نابوده فرداش می گین اسراییل و پوتین هدایت می کنه
امکانات عربها را با سرائیلیها مقایسه کنید زمانیکه همه با هم متحد بودند و اسرائیل همه شان را شکست داد ایران بدلیل فاصله زیاد از اسرائیل و قرار گرفتن چند کشور بینشان احتمال کمی و جود داره مورد حمله زمینی اسرائیل قرار بگیره این درگیریها فقط شده نون دونی یه عده
سوخو ۳۵ تا چی شد؟ا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
راه افتادن دارن میان
چرا سوریه یک گلوله به سمت اسراییل شلیک نمیکند. هر روز گستاخ تر میشه و جوری شده که انگار سوریه میخاد اینقدر ایرائیل به حملات و تجاوزاتی ادامه بده که خودش خسته بشه !!!!!!!!
به آینده ب دور موکول نکنید آشکارا بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
یعنی بعد از اینهمه سال، هنوز متوجه نشده اید که سوریه قدرت مقابله به مثل ندارد و اگر هم یکنفر اسراییلی توسط سوریه کشته شود، صدها نفر سوری را به خاک و خون خواهند کشید؟
بشار اسد از نظر سیاسی آدم کودنی است اما اینقدر هم احمق نیست که اسراییل را علیه ارتش ضعیف سوریه تحریک نماید
برای من این سئوال وجود دارد که چرا اسرائیل به دمشق حمله و مستشاران ما را شهید کردند و چرا خبرهای حملات اینطرف به اسرائیل منتشر نمی شود! و اگر حملاتی وجود ندارد چرا پاسخ نمی دهند؟
بشار اسد مرد جنگ نیست . دلشو خوش کرده به این که موشک ها رو رهگیری !! و تعدادی شو منهدم کرده !! اگه حیثیت و شرف سوریه براش مهم بود ، کت و شلوار و کراوات و کاخ و .. مینداخت کنار ، یه لباس ساده نظامی میپوشید و می ایستاد در راس نیروهای نظامی و مردمی سوریه و جواب حملات به کشورش رو مستقیم میداد. درمقابل تصرف جولان سکوت نمیکرد . درمقابل غارت نفت و ثروت سوریه سکوت نمیکرد. بله ..بشار مرد جنگ نیست که هیچ ، مرد سیاست هم نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم