بازدید 29358
سه هزار و سیصد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

مخبر: کوتاهیِ آموزش‌وپرورش، علت اصلی بروز مشکل پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان بود / انتقاد دومین بازیکن تیم ملی روسیه از کندی اینترنت در ایران / واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ماجرای اظهارات لاوروف در دیدار با امیرعبداللهیان / بانک مرکزی: کاهش بی سابقه‌ای در رشد نقدینگی داشتیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند محمود بصیری: بازی در نقش احمدی‌نژاد را رد کردم، چون اهل انتقام نیستم / صدور حکم ۱۶ سال حبس برای بازداشتی اعتراضات اخیر / دلایل ممنوع الخروجی الناز رکابی مشخص شد / سازوکار جدید برای دریافت ارز سهمیه‌ای با کارت ملی / سکه در آستانه تعطیلات پایانی نوروز قد کشید و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 30 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

محمود بصیری: بازی در نقش احمدی‌نژاد را رد کردم، چون اهل انتقام نیستم
محمود بصیری، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در یادداشتی انتقادی به ممنوع‌الفعالیت شدن خود در دولت احمدی‌نژاد و شرح آنچه در آن سال‌ها و اخیرا بر او گذشته، پرداخت و از رویکرد صداوسیما انتقاد کرد. بخش‌هایی از این یادداشت را  در ادامه می‌خوانید.
* پس از پخش مجموعه تلویزیونی «کتاب فروش هدهد» دیگر به من اجازه کار ندادند، ولی اصلا ناراحت نیستم. در واقع به خاطر ممنوع الکار شدن از آقای احمدی‌نژاد تشکر می‌کنم زیرا اگر این اتفاق نمی افتاد، من مجبور به بازی در کارهایی می‌شدم که هیچ ارزشی نداشتند.
*بعد از دوره احمدی‌نژاد هم چند باری به سراغم آمدند تا در نقش های رئیس جمهور با شکل و شمایلی که از نظرم مناسب نبود، حضور پیدا کنم و از طریق من او را مسخره کنند، اما قبول نکردم چون دوست نداشتم یک نفر را هم از خودم ناراحت کنم....هیچ وقت دوست نداشتم بدی را با بدی جبران کنم.
*اکنون تلویزیون ما تقریباً چهل کانال دارد اما متأسفانه چهل ثانیه برنامه خوب در آن نمی بینید. لذا چه خوب که در این شرایط خودم را در این برنامه ها نمی‌بینم. به هر حال تلویزیون یک دیوار و چند استودیو است. در واقع این هنر هنرمندان است که آن را ارزشمند می کند به همین دلیل باید از وزیر ارشاد، مدیران صداوسیما و دیگر مسئولان پرسید: چرا دیگر هنرمندانی چون علی نصیریان، داود رشیدی و... در تلویزیون حضور ندارند؟

«عیدی» مددجویان بهزیستی هنوز پرداخت نشده است
درحالیکه طبق روال یک دهه اخیر با تامین اعتبار، به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی مبلغی معادل یک ماه مستمری در قالب عیدی پرداخت می‌شد، اظهارات سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت حاکی از آن است که هنوز عیدی مددجویان پرداخت نشده است. علی‌همت ضمن بیان اینکه با وجود گذشت بیش از ۱۰ روز از سال نو هنوز عیدی افراد معلول پرداخت نشده است، از مسئولان و رئیس کمیته نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان خواست تا علت این امر را مشخص کنند. سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی با ابراز نگرانی از شرایط افراد دارای معلولیت تصریح کرد: هیچ سبد حمایتی در خصوص سال نو و ماه رمضان به معلولان اختصاص نیافته است؛ این موضوع در سال جدید کام معلولان را با عدم پرداخت عیدی یا وجه جبرانی تلخ کرده است.

احمد خاتمی: اگر سپاه پاسداران نبود، ایران هم نبود
سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دیدار نوروزی سردار موحد فرمانده سپاه استان قم و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن اکبری مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) قم که در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم، برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه سپاه نور چشم ماست، تأکید کرد: اگر سپاه پاسداران نبود، کشور هم نبود.عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با قدرانی از فعالیت‌ها و اقدامات کلان سپاه در اعتلای نظام اسلامی و جهاد تبیین، نسبت به تقویت و توجه مستمر سپاه قم به مباحث اجتماعی و عرصه‌های محرومیت‌زدایی تاکید کرد.

مخبر: کوتاهیِ آموزش‌وپرورش علت اصلی بروز مشکل پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان بود
پیرو دستور رئیس جمهور به معاون اول برای بررسی سریع و دقیق علل بروز مشکلات پرداخت حقوق اسفند ماه و امتیازات قانون رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان و رفع مشکل و شناسایی و برخورد با قصور و تقصیرهای احتمالی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی نتیجه بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه را اعلام کرد. در نامه مخبر به رئیس جمهور آمده است: با وجود تقارن موضوع با ساعات پایانی سال، موضوع با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خزانه‌داری کل کشور، بانک مرکزی و بانک ملی و وزارت آموزش و پرورش بررسی و حقوق اسفند و اصلاحیه آن در حداقل زمان پرداخت شد. در این نامه همچنین درباره علل بروز مساله‌ نیز آمده است: پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش و پرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است.

امام جمعه اهواز: عناصر خودفروخته برای ترویج کشف حجاب در کشور دلار دریافت کرده‌اند
حجت‌الاسلام میر احمدرضا حاجتی عالمِ خوزستانی و امام جمعه موقت اهواز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه مهار تورم و مقابله با بد‌حجابی دو مساله مهم در شرایط کنونی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی راهبردی و مهمی که داشتند، چند موضوع را عنوان کردند که یکی از آنها بحث مهم تورم بود. ایشان تاکید خاصی داشتند که کارگزاران دولت اسلامی باید تورم را کنترل کنند. حجت‌الاسلام حاجتی گفت: البته جامعه اسلامی از بدو پیروزی انقلاب، همواره با مسائل اینچنینی دست‌وپنجه نرم کرده و امروز کشف حجاب و نه بدحجابی، از آن سوی مرزها مدیریت و هدایت می‌شود و میلیون‌ها دلار برای آن هزینه شده است و عناصر خودفروخته‌ای در شبکه‌های ماهواره‌ای آن را دنبال می‌کنند. وی افزود: بر اساس اسناد رسمی، یک عنصر خودفروخته که مداوم در سال‌های اخیر برای ترویج کشف حجاب در کشورمان تبلیغات کرده است، از سازمان‌های جاسوسی در وزارت امور خارجه آمریکا و نهادهای رسمی ده‌ها و صدها هزار دلار دریافت کرده است. حجت‌الاسلام حاجتی بیان کرد: نگاه اول ما به این مساله باید یک نگاه عملیاتی باشد و ما باید آگاه باشیم، با یک شبیه خون و تهاجم سامان‌دهی شده فرهنگی از سوی دشمنان قسم‌خورده مواجه هستیم و نباید از دشمن غافل شویم، چون تمامیت ارضی، فرهنگی و سیاسی کشور هدف قرار داده شده است.

فرماندار ماسال: اغتشاشات بهانه ای برای هرزگی بود 
غلامرضا گیل چالانی-فرماندار ماسال- ظهر امروز (چهارشنبه، ۹ فروردین) در کارگروه عفاف و حجاب که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه این روز‌ها در سراسر کشور، استان گیلان و شهرستان ماسال شاهد هنجارشکنی هستیم که با یک برنامه ریزی خاصی در حال اتفاق است. گیل چالانی با بیان اینکه در قانون نظام جمهوری اسلامی، حجاب یک قانون است و کشف حجاب غیرقانونی محسوب می‌شود افزود: باید تابع قانون باشیم.  وی با اشاره به اینکه باید موضع صریح داشته باشیم گفت: ما از ۱۳ آبان گفتیم اغتشاش بهانه‌ای برای هرزگی است و امروز هم دغدغه ما همین است.

انتقاد مهاجم دیگر تیم ملی روسیه از کندی اینترنت در ایران
کنستانتین تیوکاوین، مهاجم تیم ملی روسیه و باشگاه دینامو مسکو در گفت‌وگو با اسپورت ۲۴ گفت: راستش را بخواهید تمام مدتی که در ایران گذراندیم به نوعی ناراحت و معذب بودم. هوا هم عجیب و همیشه مه آلود بود. علاوه بر آن، اینترنت کار نمی‌کرد. من با دیتای تلفن همراه خودم کار می‌کردم، چون هیچ چیز از طریق وای فای محلی لود نمی‌شد. البته اینترنت موبایل هم مشکلاتی داشت. در واقع ما سه روز را بدون اینترنت گذراندیم.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ماجرای اظهارات لاوروف در دیدار با امیرعبداللهیان
«ناصر کنعانی» در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی حواشی مطرح درباره دیدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان از روسیه اظهار داشت: بطور طبیعی رئیس هیأت دقایقی در داخل خودرو منتظر ملحق شدن دیگر اعضای اصلی هیأت همراه می‌ماند و در هوای بارانی مسکو همتای او نیز در مکان استقبال منتظر وزیر خارجه کشورمان بوده است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برخی که با انگیزه‌های مختلف اصولا از ارتباطات و تبادل هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران با طرفهای مختلف نگرانند، دنبال حاشیه سازی‌های ناشیانه هستند، خصوصا در شرایطی که با سفری بسیار موفق و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و راهبردی و موضوعات مهم منطقه‌ای هم مواجه شوند. مذاکرات عمومی، خصوصی، کنفرانس خبری و دور بعدی مذاکرات دو هیأت حدود ۴ ساعت در فضایی بسیار مثبت و مذاکراتی جدی انجام می شود و از دیدارهای بسیار نتیجه بخش دو وزیر خارجه بوده است. سخنگوی وزارت امور خارجه از حاشیه سازان خواست گزارش منتشر شده توسط سایت وزارت امور خارجه روسیه مشتمل بر اظهارات وزیر خارجه این کشور در خصوص اهمیت و موضوعات بسیار مهم مطرح در گفت‌وگوهای مفصل دو وزیر امور خارجه را نیز ملاحظه کنند.

صدور حکم ۱۶ سال حبس برای بازداشتی اعتراضات اخیر
حامد احمدی، وکیل انتخابی سهند نورمحمدزاده، بازداشتی اعتراضات ایران خبر از صدور حکم شعبه هم عرض داد و اظهار کرد: «امروز به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب که به عنوان شعبه رسیدگی کننده به پرونده سهند نورمحمدزاده انتخاب شده بود، مراجعه کردم و رای پرونده به من ابلاغ شد.» او درباره جزئیات حکم صادره نیز بیان کرد: «متاسفانه قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب رای اصراری صادر کرده؛ به این معنا که به اتهام محاربه اصرار کرده است. قاضی شعبه اعدام را رد کرده، ولی سهند را محارب دانسته و بر این اساس هم به عقیده من حکم سنگینی صادر کرده است.» وکیل انتخابی سهند نورمحمدزاده تصریح کرد: «شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب سهند نورمحمدزاده را به اتهام محاربه به ۱۰ سال تبعید به کهنوج استان کرمان، ۵ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی و یک سال هم به اتهام اخلال در نظم عمومی محکوم کرده است.» او خاطرنشان کرد: «قاضی در ذیل حکم قید کرده که اتهامات سهند نورمحمدزاده از تعدد معنوی خارج است؛ به این معنا که قاضی افعال مجرمانه را مستقل در نظر گرفته است. در این حالت، اشد مجازات قابل اجرا نیست و سهند نورمحمدزاده هم باید ۱۰ سال تبعید به کرمان را تحمل کند و هم ۶ سال حبس را.» این وکیل دادگستری درباره شیوه اجرای تبعید سهند نورمحمدزاده نیز بیان کرد: «در قانون قید شده، محکومی که تبعید می‌شود، نباید با کسی مراوده داشته باشد؛ از این رو احتمالا سهند به زندانی در کرمان انداخته خواهد شد.»

طعنه یک نماینده به میرکاظمی درباره کاهش تورم
محمود احمدی بیغش نماینده شازند در توییتر نوشت: میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه : میتوانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد برسانیم....

از مدیریت پرداخت یکماه حقوق معلمان عاجز و ناتوانید، آنوقت این ادعای درشت را دارید؟!

دلایل ممنوع الخروجی الناز رکابی مشخص شد
رییس فدراسیون کوهنوردی درباره دلایل ممنوع الخروجی الناز رکابی توضیحاتی را ارائه داد. رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی در واکنش به ماجرای ممنوع الخروجی الناز رکابی برای حضور در اسپانیا گفت: خانم رکابی پس از پایان مسابقات کره جنوبی باید به اداره گذرنامه مهاجرت می‌کرد و کارهای اداری اش را انجام می داد، اما نمی‌دانم چرا نرفت تا این مشکل خود را حل کند؟ البته یکی از اقوام او که در اداره پلیس ۱۰+ فعالیت می‌کند به وی گفته بود هیچ مشکلی وجود ندارد و می‌تواند بدون مشکلی از کشور خارج شود. زارعی ادامه داد: هنگامی که او به همراه همسرش به فرودگاه مراجعت می‌کند متوجه می‌شود ممنوع الخروج است و چون در تعطیلات نوروزی هستیم شرایط به شکلی پیش رفت تا او نتواند مشکل خود را حل کند و ان شاءالله پس از پایان تعطیلات به این کشور خواهد رفت. البته چون رکابی مسابقات انتخابی المپیک را در پیش دارد هم خود ما و هم مسئولان کمیته ملی المپیک پیگیر هستیم تا او بدون مشکلی به اردوها و مسابقاتی که دارد برود. برنامه ریزی ما برای حضور او در جام‌جهانی سوییس و فرانسه به همراه بازی‌های آسیایی تدارک دیده شده است. او می‌خواست با حضور در اسپانیا هم در آنجا به تمرین بپردازد و هم در یک تورنمنت شرکت‌ کند که با این مشکل مواجه شد.

 

دادستانی: عامل تور‌های فساد در منطقه شهیون شهرستان دزفول بازداشت شد
مهدی آماده، دادستان عمومی و انقلاب دزفول اظهار کرد: اقدام هنجارشکنانه و اشاعه فساد و فحشا در قالب تور گردشگری سبب رنجش قاطبه مردم شهید پرور و انقلابی شهرستان دزفول شد. وی عنوان کرد: یک نفر از افرادی که اقدام به برپایی و اسکان تور فساد و فحشا نموده و مسئول کمپ اسکان آن‌ها در منطقه شهیون دریاچه سد دز شهرستان دزفول بوده است، دستگیر و با قرار تامین قضایی روانه زندان شد.

استاندار البرز: ممانعت از ورود افراد فاقد حجاب در مراکز گردشگری، تفریحی و تفرجگاهی الزامی است
مجتبی عبداللهی استاندار البرز با تاکید بر ضرورت اجرای قانون و دستورالعمل ها در اصناف و اتحادیه ها، گفت: اصناف باید به قوانین خود در حوزه نظارت بر فعالیت صنوف و احکام شرعی، اشراف و نسبت به رعایت آن اهتمام ویژه ای داشته باشند، از این رو، ممانعت از ورود افراد فاقد حجاب در مراکز گردشگری، تفریحی و تفرجگااهی الزامی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی: در آینده‌ای نزدیک، ترک فعل‌ها و سکوت مسئولین در حوزه حجاب را پیگیری می‌کنیم
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت حجاب در سطح جامعه گفت: دولت و قوه قضاییه کشف حجاب و به طور کل با موضوع بدحجابی برخورد کنند و برای برخورد با بدحجابی مجلس در کنار دولت و قوه قضائیه است. احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت حجاب در سطح جامعه گفت: دولت و قوه قضاییه کشف حجاب و به طور کل با موضوع بدحجابی برخورد کنند. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ما در آینده ای نزدیک ترک فعل ها و سکوت و بی تفاوتی مسئولینی که در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند، در قبال کشف حجاب را در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌دهیم و مصادیق تخلف از قانون را برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال خواهیم کرد.

سازوکار جدید برای دریافت ارز سهمیه ای با کارت ملی
بر اساس مصوبه بانک مرکزی، از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۲ فروش ارز به هر شخص حقیقی در سرفصل تامین نیاز‌های ضروری کد ۵۶ صرفا پس از گذشت ۳۶۵ روز (یک سال) از آخرین نوبت خرید آن شخص در سرفصل سایر کد ۲۴ و تامین نیاز‌های ضروری کد ۵۶ مجاز است. در این مصوبه همچنین آمده است: وجه خریداری شده به صورت اسکناس (دلار یا یورو) به حساب ارزی دلاری یا یورویی مشتری واریز می‌شود و پس از ۷۲ ساعت قابل برداشت خواهد بود؛ بنابراین، ارز سهمیه‌ای از این پس همان روز تحویل خریدار نمی‌شود بلکه به حساب ارزی وی واریز خواهد شد.

بانک مرکزی: کاهش بی سابقه رشد نقدینگی داشتیم
بانک مرکزی اعلام کرد: بررسی وضعیت نقدینگی ریالی بخش غیر دولتی در نیمه اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مقاطع مشابه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که میزان کاهش رشد نقدینگی در طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است. بررسی وضعیت نقدینگی ریالی بخش غیر دولتی در هفته منتهی به یازدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، این شاخص از ۳۲.۵ درصد در یازدهم اسفند سال ۱۴۰۰ به ۲۷.۸ درصد در یازدهم اسفند ۱۴۰۱ کاهش یافته است. این میزان کاهش قابل ملاحظه رشد نقدینگی در نیمه اسفند سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مقاطع مشابه سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

سکه در آستانه تعطیلات پایانی نوروز قد کشید
ایرنا: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (پنجشنبه، ۱۰ فروردین ماه) با ۸۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در بازار تهران ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۴۰۰هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد؛ همچنین نیم‌سکه ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هفت میلیون تومان قیمت خورد.

امسال رکودی در مسکن نخواهیم داشت
بیت الله ستاری، کارشناس بازار مسکن درخصوص وضعیت مسکن در سال ۱۴۰۲ به مهر گفت: با توجه به کسری که در بخش مسکن وجود دارد روند افزایشی قیمت ادامه دار خواهد بود؛ از سوی دیگر سال آینده رکودی در مسکن نخواهیم داشت بلکه رونق ساخت و ساز با افزایش قیمت را در این بازار شاهد خواهیم دید. وی در ادامه در خصوص اینکه مسکن مهر و مسکن ملی نمی‌تواند کسری بازار مسکن را جبران کند گفت: مسکن مهر یا ملی مگر در سال چند واحد تحویل داده می‌شود نهایت ۵۰ هزار واحد در صورتی که صحبت از کسری ۴ میلیونی است که حداقل برای جبرانش باید سالی یک میلیون مسکن تولید تا این کسری برطرف شود با ۶۰ هزار تا مشکلی حل نخواهد شد. این کارشناس اقتصادی در پاسخ به اینکه آیا بافت‌های فرسوده نمی‌تواند کسری مسکن را جبران کند، گفت: بافت‌های فرسوده اصلاً برای تولید نیست بلکه وظایف هر دولتی است که باید مسکن‌های فرسوده را بازسازی کند و بازسازی تولید محسوب نمی‌شود؛ بنابراین افزایش قیمت مسکن در سال آینده خواهیم داشت.

حداقل دستمزد کارگران کمتر از قیمت یک ربع‌ سکه است
سمیه گلپور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور با اشاره به کاهش قدرت خرید کارگران گفت: طبق آمار‌ از سال ۹۴ قدرت خرید مردم برای خرید یک سکه تمام‌بهار آزادی از ۷۶ درصد به ۱۷.۲ درصد رسیده است. در زمان حاضر، حداقل دستمزدی که برای کارگران در سال ۱۴۰۲ تعیین شده است، کمتر از قیمت یک ربع‌سکه بهار آزادی است. گلپور با تأکید به اینکه با کاهش قدرت خرید کارگران نرخ مشارکت آن‌ها در رونق تولید کاهش می‌یابد گفت: کارگران زمانی که از درآمد خود در امورات تولیدی، صنعتی و... ناراضی باشند، به‌ سمت مشاغل کاذب می‌روند تا بتوانند درآمد بهتری را جایگزین حقوق خود کنند. رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور با ابراز اینکه کاهش قدرت خرید کارگران باعث کاهش تقاضای کل در اقتصاد می‌شود، گفت: وقتی تقاضا برای خرید کم باشد و تولید رونق خوبی نداشته باشد، هدف دولت برای رشد ۸ درصدی محقق نمی‌شود. /تسنیم

توافق چین و برزیل برای حذف دلار در تجارت دوجانبه
دولت برزیل اعلام کرد که با چین برای حذف دلار و استفاده از ارز‌های محلی خود در معاملات تجاری دوجانبه خود به توافق رسیده است. این توافق به چین - بزرگترین رقیب هژمونی اقتصادی ایالات متحده - و برزیل - بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین - اجازه می‌دهد تا معاملات تجاری گسترده خود را مستقیم انجام دهند و به جای تکیه بر دلار، با یوان مبادله کنند. آژانس تجارت و تشویق سرمایه‌گذاری برزیل، ApexBrazil، در بیانیه‌ای گفت: «انتظار‌ها وجود دارد که این امر باعث کاهش هزینه‌ها، تقویت تجارت دوجانبه و تسهیل سرمایه‌گذاری شود». چین بزرگترین شریک تجاری برزیل است و مبادلات تجاری بین آن‌ها در سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد دلار بوده است.

نماینده مجلس: بانک مرکزی بستر را برای بازگشت سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج فراهم کند
محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی باید از سیاست هایی که در گذشته و در قبال مدیریت بازار ارز جواب نداده پرهیز کند؛ به عنوان مثال، بانک مرکزی باید بستر را برای بازگشت سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج فراهم کند و راه حل آن هم این است که بانک مرکزی باید به این تولیدکنندگان بگوید که می توانند ارز خود را به نرخ ارز شناور به بازار برگردانند و عرضه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳۰
نماینده مجلس: بانک مرکزی بستر را برای بازگشت سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج فراهم کند!
آیا اینها نمایندگان ملت شریف ایرانند!!
کجا بوده ای اقاجون تو این یک ماه که ایرانیان در ترکیه پس از زلزله(شانزده هزار میلیارد تومان) با دلار چهل و دو هزار تومانی خانه خریده اند این سرمایه فرار نیست اگر فرار نیست پس چیه! آقای نماینده
حالا بانک مرکزی چیکار میتونه بکنه که یه نفر از خارج بیاد تو ایران (سرمایه گذاری)بکنه!!!
مگر عقلش را خر خورده سرمایه گذار از بیرون بیاد تو ایران با یان بلبشو و تورم سرمایه گذاری کند
ایرانی باقی نگذاشت این دولت

با یک موضوع دست چندم مثل حجاب سر مردم را گرم کردند و بحران های تورمی را به فراموشی سپردند وتمام!!!
حالا بعد از عید ببنیم قیمت اجناس بازار چی میشه
چون الان هر مغازه ای که سر میزنیم زمزمه ی گرانی تا 45 درصد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
مطالب همین صفحه را بررسی کنید ببینید چند مطلب در مورد موضوع بی ارزش حجاب و چند مطلب در مورد تورم افسار گسیخته هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تاج الدینی بهتر است تا قاچ زین را بچسبد و اسب سواری پیشکش شان !!!؟

شما عجالتا جلوی خروج سرمایه داران و تولید کنندگان و کار آفرینان و تحصیلکرده های واقعی و افراد متخصص مثل پزشکان و پرستاران و مهندسان و جوشکاران و مکانیک ها برقکاران و ووو و با تجربه را بگیرید

جذب سرمایه های ثروتمندان ایرانی پیشکش تان!!!؟
بانک مرکزی سیگنال افزایش دلار را داد ، دلار به زودی مرز صد هزار تومان را خوا۶د دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
سال اَبَر تورم ونزوئلایی تسلیت باد
آقا شما رو به خدای احد و واحد آبروی فرهنگی هارو بردین؛ زشته بخدا زشته؛ حالا ندادین حقوق رو دیر دادین حالا هر چی دیگه نمیخواد لطف کنین و پیگیری شمارو هم نمیخوان معلم ها؛ خواهشا دست از سرشون بردارین؛ هر دقیقه تو تلویزیون تو سایت ها میزنین که دیر پرداخت شده؛ ول کنین شمارو جون هر کی دوست دارین؛ آخه الان ۱۰ میلیون پوله که بخواد این همه آبروریزی داشته باشه؛ بعد شماها با ماموریت بالای ۳۰۰ ۴۰۰ میلیون بگیرین؛ خدایی مملکت داری شما ماهی ۳۰۰ میلیون می ارزه!!!؟
بنده خداها مردم روسیه تازه متوجه دارند می شوند که وقتی نتوانستند قدرت را نظارت و پاسخگو کنند اغوا پوتین برای میهن پرستی چه بلایی سر انها اورده که حالا تنها دولتهای ایران و سوریه و کره شمالی و ونزویلا واردوغان فرصت طلب که هدفش خالی کردن جیب روسهاست تنها مقاصد گردشگری و همکاری انها هستند. متاسفانه این اولشه. روسیه بابت حمله به اکراین حداقل سی تا 40 سال در تحریم باقی خواهد ماند و خسارت باید بپردازد. ولی هدف پوتین تامین شده هست. او همچنان در قدرت باقی خواهد ماند و هر کس انتقاد کند به همکاری با غرب و اروپا و امریکا متهم خواهد شد و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
چقدر این موضوع آشناست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
مرگ بر پوتین مستبد دیکتاتور
اقای عبدالهیان منتظر چی تو ماشین نشستی. گمان می کنی مستکبران و استعمار گران روسی می ایند دم در ماشین پیشواز شما! بروید ببینید که همتی در مورد برخورد ریس بانک مرکزی روسیه با او در تهران چه گفته. الان هم با این همه نیاز مسکو باز حاضر نیستند که پیشواز یک وزیر کشور دوست! را انجام دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
برای عمیر عبدولا از وازرت خارجه ؛ فقط اسمش باقی مانده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
لاوروف و استقبال در جلوی درب ورودی سرش را بخورد

چرا وسط راهرو و جلوی دهها خبرنگار با انگشت اشاره به عبدالهیان اشاره میکرد ؟
و با سوالهای تحقیر آمیز ش او را مسخره میکرد

امیر عبدالهیان برود و پروتکلهای تشریفاتی مسولان را بخواند
و ببیند که قوام السلطنه چگونه در هنگامی که ایران در اشغال روسها بود و ایران در ضعیف ترین شرایط اقتصادی و سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم بود

در مسکو چگونه پاسخ تحقیر عمدی استالین را با ترک کاخ او و عدم مذاکره با او و برگشتن به ایران با عزت و آبرو داد ؟
که نرسیده به تهران ، استالین از ترس ، سریعا دستور داد تا ارتش روسبه از خاک آدربابجان خارج شوند

امیر عبدالهیان و سایر مسئولان بدانند که انها یک شخص حقیقی نیستند
و بعنوان ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در جلسات خارجی شرکت میکنند
و باید احترام و عزت و آبرو و اعتبار کشور و مردم ایران عزیز را به طرفهای خارجی و با اعمالشان یادآور و دیکته کنند
و هرجا با برخورد بد روبرو شدند سریعا اعتراض و انتقاد کرده و در صورت تکرار سریعا محل را بعنوان اعتراض ترک کنند
و در اولین نوبت که لاوروف متکبر بی ادب وارد ایران شد
دقیقا همان رفتار توهین امیز را با او جبران و تلافی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
و چقدر ناشیانه و بچه گانه موضوع را ماست مالی کردند . ماجرای قالیباف را فراموش نکنید که چون هیچ استقبالی از او نشد مسکو گردی کرد و برگشت .
بانک مرکزی: کاهش بی سابقه رشد نقدینگی داشتیم امسال رکودی در مسکن نخواهیم داشت بانک مرکزی بستر را برای بازگشت سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج فراهم کند

اصلامگر در ایران مشکل اقتصادی و رکود و معیشت داریم. همه چیز عالی است!
نمی توانید گرانی را کنترل کنید مرتب اقلام ضروری مردم را گران می کنید تا کی می خواهید از جیب مردم هزینه کنید حق ندارید چیزی را گران کنید قیمت دلار را پایین بیاورید.
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
چشم فرمایش دیگری نبود؟
جناب فرماندار ماسال احتمالا برای رفاه و اسایش و امنیت و راحتی مردم دغدغه نداری؟!
اینهمه بر طبل حجاب میکوبین تا جو را متشنج کنید و توجه مردم را از ندانم کاری های دولت منحرف سازید.اما این کارها دیگه جواب نمیدهد.اکثر مردم دیگر خام این برنامه ها نمیشوند.
از رهبر میخواهیم که تکلیف مردم و این سوپر انقلابی ها که مرتب مردم را تهدید میکنند را روشن کنند.این وضعیت اصلا خوب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
آتش به اختیارها را ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
خود ایشون باعث اینا نیست مگه؟
باید به تخلفی که شاعبه سیاسی هم دارد و موجب اعتراضات صنفی هم شده از 3, قسمت اداری و مالی و بودجه، آموزش و پرورش به دیوان عدالت اداری و کمیته تخلفات ارجاع شود..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
از این وزیر آموزش پرورش انتظار بیشتری دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
شائبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تنها دغدغه وزیر شده تغییر متون کتب درسی و تحریف تاریخ !!! بیش از نیمی از سخنرانی های او حول محور شستشوی مغزی دانش آموزان هست .
سلام. چرا از نظر (به‌اصطلاح) مسئولان جمهوری اسلامی، مملکت ما مشکلی غیر از حجاب بانوان ندارد؟ چرا از نظر اولویت، حجاب از اصول و فروع دین جلوتر زده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
چهارشنبه های سفید
دختران خیابان انقلاب
آزادی های یواشکی
کمپین نه به حجاب اجباری
بغل رایگان
و اخیراً زن، زندگی، آزادی
اینها چند نمونه پروژه های علنی هدایت شده از سوی آمریکا برای ضربه زدن به کشور ماست تا تن به تسلیم دهیم و مثل زمان شاه منابع ما را غارت کنه و هیچ کس جرأت آخ گفتن
هم نداشته باشه
واقعا مسئله حجاب نیست عزیز جان هنوز متوجه نشده ای
مشکل از آقای میرکاظمی و سازمان برنامه و کفگیر که به ته دیگ خورده هست البته کفگیر برای معلما به ته دیگ میرسه برای نورچشمی ها شرایط جور دیگری هست
البته وزیر هم بی عرضه هست ولی توی این قضیه مشکل اصلی جناب میرکاظمی است
اگر با صیغه کردن کلاه شرعی بذاری روی فساد و فحشا خوبه؟
تورم ۳۰۰درصد حجاب ۲۰۰درصد
از هر ۶ خبر ، ۴ مورد مربوط به حجاب است ؟؟؟؟!!!

در این کشور مشکلات آنقدر زیاد است که مسولان و دست اندرکاران به اصطلاح انقلابی و جهادی باید برای حل آنها پیشقدم شوند نه اینکه دنبال جنجال و هیاهوی جدید باشند
فکر نکنم کوتاهی آموزش و پرورش بوده باشه.
چون بیش از ۸۰ درصد به نتیجه رتبه بندی به حق معترض هستند. مشکل جای دیگه هست... کجا وزیر بی کفایت ما مبلغ حق التدریس ۶ ماه را با رتبه بندی جمع بسته و به سازمان برنامه و خزانه ارسال کرده. فقط همین.
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
دقیقا همینه مشکل از برنامه و بودجه است اونها اجازه رتبه بندی دادن بعد زیرش زدن چرا؟ چون وزیر با طرح مولد سازی مخالفت کرده که چرا این طرح از آموزش و پرورش شروع شده
نه تنها سرمایه داران، بلکه اکثریت مردم در حال تبدیل دارایی خود به دلار و یورو و خروج از کشورند
اندر حكايت « حجاب » و نيز اندر حكايت « مسابقه فوتبال » و هم چنين اندر حكايت « اقتصاد » !
--------------------
-- آقا ناصر ، انگار روي مسئله رعايت « حجاب » هر روز بيش از پيش پافشاري و تاكيد مي شود ؟ بله ؟
-- درسته ! ...و اما اي دوست عزيز چنان به خاطر دارم چندين سال پيش در خانه پدر عيال مهمان بوديم و تلويزيون مسابقه اي فوتبال گزارش كرده بود بين دو تيم فوتبال ايراني و يك تيم خارجي . .بعد از پايان مسابقه ، در برنامه چندين كارشناس فوتبال آورده بودند براي اظهار نظردر مورد چگونگي برگزاري مسابقه ،...و من خوب به ياد دارم كه بارها و بارها كارشناسان و مجريان برنامه ،صحنه ها ي مسابقه را تكرار كردند ،... با حركت آهسته هي صحنه ها جلو و عقب مي بردند و استپ مي كردند و روي تمام جزئيات حركات بازيكنان اظهار نظر مي كردند كه فلان بازيكن پايش را آن قدر بالا برد و فلان بازيكن دستش را اين جوري حركت داد و اون بازيكن ديگر سرش را چه جوري چرخاند ... و بازيكن فلان تيم اين قدر به هوا پريد ...كه يك دفعه حوصله باجناقم -- اوسا عباس -- سر رفت و گفت : « اي بابا ! اگر روي مسائل اقتصادي مملكت هم همين جوري ريز بين مي شدند و صاحبنظران تراز اول اقتصادي مي آوردند و از آنها نظر خواهي مي كردند و آنها روي تمام مسائل اقتصادي ذره بين مي گذا شتند، حتما و حتما حال و روز اقتصاد ما خيلي بهتر بود !! ... اما افسوس كه حلاجي كردن اقتصاد مملكت از حلاجي كردن يك مسابقه فوتبال كمتر است » !! ( پايان نقل قول اوسا عباس ) حال اگر همين قدر كه بسياري از مسئولين و خطبا و سخنرانان و ائمه جمعه روي مسئله رعايت حجاب زوم مي شوند -- كه البته بايد هم بشوند ، چون رعايت حجاب قانون مملكت است -- روي مسائل ديگر جامعه -- بخصوص مشكلات اقتصادي -- تاكيد مي شد و زير ذره بين صاحبنظران و نخبه گان مي رفت چه بسا بسياري از مشكلات و معضلات جامعه هم استادانه ! رفع مي شد ! ..بله ؟ ...
----------------
بنده هم قبلاً هم عرض كردم كه نگاه ما به مسائل و مشكلات جامه نگاه « كاريكاتوري » نباشد كه مثلاً يك كاريكاتور از يك شخصيت بكشيم كه سر بسيار بزرگ و پاها بسيار كوچك !!... و اندازه انگشتان دست بزرگتر از
اندازه گردن و كفش ها بسي كوچكتر از اندازه گوش ها ! ...مثلاً كاريكاتور ترامپ !! ... بله ؟!
کوتاهی خود معلمین باعث عدم پرداخت حقوق شأن بوده این که اصلا معلومه نیاز به گفتن نداره. از همان ماجرای جنجالی پارسال یادمان مانده که مقصر اصلی همانهایی هستند که بلا سرشان آمده!
پاسخ ها
حسين
| Sweden |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
حرف شما به تعبيري درست است.
نقل قولي از امام علي هست كه مي فرمايد:

تا مظلومي نباشد، ظالمي پديد نخواهد آمد.
یعنی ایران و ۸۵ میلیون جمعیت نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
ایران همیشه خواهد بود
وحید
| United States of America |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
کجا؟
خوب با هم هماهنگ هستید و پاس گاری میکنید به هم ، برنامه بودجه ، وزارت ، و برعکس چند راهکار اساسی برای حل مشکل آموزش و پرورش
۱_ حذف نهادهای موازی فرهنگی کشور و ادغام آنها با وزارت آموزش و پرورش مثلا بنیادهای سعدی و حافظ و سالی هر کدام حدود ۲۰۰ میلیارد بودجه دادند و حدود ۵۳ نهاد موازی وجود دارن که می‌توان از پرسنل آنها حداقل در کادر اداری استفاده کرد یا از روحانیونی گه فقط ظهر برای صلاة ظهر ۱۸ دقیقا میان مدرسه میتونند بعنوان معلم عربی یا دین و زندگی استفاده کنید و معاونت پرورشی رو در عوض حذف کنید
۳_ کیفیت مدارس رو در شهرستانها با هیئت امنایی کردن بالا ببرید تا حداقل بعًی از مدارس خودگردان شوند
۴_ برای دانش آموزان ممتاز، امتیاز قائل شوید و برای دانش آموزانی که درس نمی‌خوانند به رشته های فنی هدایت شوند و سیستم مردودی رو احیا کنید
۴_ مدیریت منابع انسانی باید درست انجام شود بسیاری از روستاهای کشور تق یبا خالی از سکنه شدن و می‌توان برای دانش آموزان روستایی مدارس شبانه روزی تقویت شود تا در هر چند روستا یک مجتمع ایجاد کنید تا مجبور نباشید برای ۵ دانش آموز ۱۵ معلم روانه یک روستا کنید در عوض در بعضی شهر از کلاسها با تراکم ۴۰ داش آموز با یک معلم اداره بشه ،
سیستم معلم حق التدریس ر احیا کنید با این همه فارغ التحصیل بیکار هزینه برای دانشگاه فرهنگیان فقط آب ‌در هاون کوبیدن بود که ۲۰ درصد هزینه آموزش و پرورش رو زیاد کرد در حالیکه با این همه فارغ التحصیل بیکار می‌توان با آزمونهای استاندار بهترین نفرات رو استخدام کرد
و در پایان یک سال برای همیشه برای آموزش و پرورش کشور همانند بودجه سایر عزیزان خود ارزش قائل شوید تا این عقب ماندگی ۴۰ ساله جبران شود به شرط آنکه حداقل مثل روحانی بتونی ۵ سال تورم رو تک رقمی کنی چرا که کسی ۶ سال بیش ۳ میلیون حقوق داشته به‌مراتب ارزش آن از ۳۰ میلیون حال بیشتر است چه برسه که بخواهید با ۳ میلیون رتبه بندی دردی از معلمان رو دوا کنید
گویا کم خرج ترین کار برای مسئولان ما مبارزه با شل حجابی است، مردم زیر بار فشارهای اقتصادی له شده اند آنها حجاب از دهان شان نمی افتد ،ایکاش فقط تظاهر نمی کردید و یک مقداری هم به کارهای عملی می پرداختید،بنظر میرسد ماندن و رفتن شان در مسئولیت به چگونگی پرداختن به امر حجاب داشته باشد.
طرف راهپیمایی اربعین بوده حالا حقوق دیر شده مهم نیست، کار بلد نیست مهم نیست، ناتوان و بیسواده مهم نیست، مهم رزومه قوی با راهپیمایی اربعینه!!!!!!!
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
قبلا تو دریافتی ها ریز دریافتی های حقوق بعضی ها منتشر می شد که چند مدتی هست آن را حذف کرده اند . اگر می دانستید برای چه کارهایی چه پاداش هایی می گرفتند از تعجب خشک می شدید
من از روز اول که نوری وزیر شد گفتم این وزیر هیچ فرقی با مترسک جالیز نداره ؟؟
کسی که ۱۲ ماه ۱۳۰ دروغ تحویل معلمان داد معلوم بود فقط میخواست عنوان وزیری رو یدک بکشه ، اخه مجبوری این همه هزینه برای کشور درست کنی ، یکسال تمام معلمان کف خیابون دنبال بهبود معیشت بودن آخرش به چه ننگی رتبه بندی اجرا شد بعد از آن دلار ۶۰ هزاری ای سردی بود بر پیکر خسته فرهنگیان که هزینه خانوار رو ۶ برابر کرد از پیاز ۴۰ هزاری گرفته تا گوشت نیم میلیونی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
نوری با درخواست و حمایت حاج بابایی نماینده همدان و وزیر سابق آموزش و پرورش وزیر شد، برای ماندن در وزارت هم امور انتصابات در وزارتخانه رو داده همسر رییس جمهور انجام بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
هیچ انسان کاربلد ، باسواد و دلسوز و با شرفی نمی تواند وارد مافیای قدرت و حلقه خودی ها بشود . باید یک جای کار لنگ باشد که فردی به صدرات و ریاست برسد . راه های رسیدن به قدرت در ایران با تمام دنیا 180 درجه تفاوت دارد .
وضعیت معیشتی دو قشر معلم و پرستار در جامعه درست نخواهد شد زیرا تورم کمر شکن اجازه نخواهد داد آنها حلاوت و شیرینی از این زندگی داشته باشند
چین هم خیلی زرنگه ... خودش بزرگترین شریک تجاری آمریکاست... بعد با بقیه با پول خودش معامله میکنه ... و دلارا را نگه میداره برای تجارت با کدخدا فقط ... ای دولت زرنگ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
دولت چین زیر مجموعه دولت آمریکاست
سرمایه ها و شرکت‌های یهودی در چین ، دولت چین را کنترل و رهبری میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تنها قدرت چین اقتصادش هست . هیچ وقت با اقتصادش قمار نمی کند . هر نوع مشکل اقتصادی ممکن هست آخر عمر امپراتوری چین باشد . همیشه منافع مالی را بر منافع انسانی ، شرافت و اخلاق ترجیح می دهند .
منتظریم ببینیم دادستانی و رئیس جمهور در موضوع تعلل وزارت آموزش و پرورش در پرداخت حقوق و ایجاد تشویش در اذهان بخش بزرگی از جامعه، چه بر خوردی با مسئولین خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
خخخخخخخخخخخخخ برخورد؟؟؟ حاجی طرف چفیه رو بسته و راهپیمایی اربعین رو در رزومه آورده که برخوردی باهاش نشه
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
برخورد با خودی ها ؟؟؟؟ مگه میشه ؟؟؟؟
آخرش از وزیر تشکر می کنند برای اینکه حق معلمها پرداخت شده!!!
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
اگر اول با میرکاظمی برخورد کنند مناسب تره تا وزیر آموزش و پرورش که یک عروسکی بیش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
بد تر از همه : معلمان چند ماه دیگر موضوع را فراموش کرده و باشور و شوق سر صندوق های رای حاضر می شوند . این زجر آورترین بخش ماجرا هست .
مشکلات کل مملکت رو تعطیل کردین و بر طبل حجاب میکوبید؟!!!
دلار ۶۰ تومنی مشکل نیست؟
سکه سی و چند تومن مشکل نیست؟
گوشت مرغ برنج؟
حقوق کارگر که یکهفته رو کفاف نمیده مشکل نیست؟
مستاجران که از نیمه های سال دغدغه آخر سال رو دارن مشکل نیست؟
خبرها از این نظر جالبند که اگر گفته های همه مسئولین را برعکس کنی ، شرایط واقعی را متوجه میشوی
آقای امام جمعه اهواز قرار شد دنبال مهار تورم و رشد تولید باشیم و نه مهار تورم و مقابله با بی حجابی! چرا شعار رو عوض میکنی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
از صفات شعار عوض شدن سریعش هست، واسه همین اینقدر طرفدار داره
آقای شریعت مداری تو کشور چکاره است ، دادستان هست ، قاضی هست ، رئیس جمهور سایه است ، چرا داره مرتب مردم رو تهدید میکنه ، چرا حداقل به مردم مجوز نمیدین جواب یاوه گویی های او رو طی یک راهپیمایی مسالمت آمیز بدهند چطور دوستان او که آتش به اختیار کف خیابون هستند حداقل یکبار هم برای دیگران احترام قائل شوید ، طرق ماهی nمیایارد از بیت المال بودجه میگره حدود ۴۰ سال در خانه سازمانی تحت الحفظ زندگی میکنه و مرتب مردم رو تهدید میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
نانش رو از این مطالب در می آره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
نور چشمی است
نا كار امدي و بي لياقتي از سر وپاي اين دولت ميبباره،اينا نمي تونن براي يه روز برنامه ريزي كنن انوقت ميخان تورم كاهش بدن،اصل تورم وجود افراد نا لايقي مثل وزراي اقاي ريسي خود ريسي هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
امسال از نظر تورم
مادرمان به عزایمان مینشیند
بزای بازگشت سرمایه گذاران ایرانی اول باید جو امنیتی را برداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تو این مملکت هر کاری بخواهی بکنی بلافاصله برخی مؤمنین آزرده میشن و احساساتشون جریحه دار میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تو 12 سال گذشته حتی یک مورد سرمایه گذاری خارجی در کشور نداشتیم . چند مورد از روسیه و چین با قراردادهای چندین ساله انجام شد که ده ها برابر سرمایه هایشان از کشور گرفتند و خارج کردند . اینها هم عملا سرمایه گذاری نبود و عملا تاراج محسوب می شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
مومنی که جای عبادت ترجیح میده بره به کسای دیگه که اعتقاد ندارن گیر بده! عبادت اینقدر سطحش پایینه واسه این افراد! خدا به راه راست هدایتشون کنه
احسنت درست تشخیص دادید .. وزارت آموزش وپرورش مقصر است
حالا که مقصر را شناختید چرا وزیر آموزش وپرورش ناکارآمد را استیضاح یا عزل نمی کنید .. رئیس جمهوری در یک سخنرانی گفتند من چک سفیذ برای هیچک از وزرا ننوشته ام در صورت قصور هر کدام عزل می کنم .. چرا وزیر آموزش وپرورش عزل نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
رعیسی خودش واجبتر از نوریه
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
کارامل عزیز جوگیرنشو تا مجوزی از طرف برنامه بودجه به وزیر داده نشه ،وزیر جرات تکون خوردن هم نداره چه برسه به اجرای قانون رتبه بندی،مشکل در خودی و غیر خودی بودن هستش یک کلام با قانون مولد سازی مخالفت کرد که درست هم بود زمانیکه دولت ساختمانهای آموزش و پرورش بفروشه دیگه خیرمدرسه سازی مدرسه نمیسازه میره باز مسجد میسازه
اقای بازیکن روس....نگران نباش بزودی در روسیه هم بعد از تحریم ها به وضعیت ما دجار میشید کلا در اینترنت رو تخته میکنید....تازه اول راهید داداش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
ایران
کره شمالی
روسیه
ونزوئلا
اینترنتشون شبیه همه
رئیسی وزیر آموزش و پرورش رو برکنار نمیکنه چون در مشهد در آستانقدس رضوی همکارش بوده و از معدود وزرایی است که خود ایشان آورده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
نوری با لیسانس گردشگری شده وزیر آموزش پرورش
کجای دنیا اینقدر بی در و پیکره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
ظاهرا این نوری همه جا بوده و چرخیده و آخرش تحمیل شده به وزارت آموزش و پرورش
آخه یه مدت هم توی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای خودش الکی میچرخید و ردیف شغلی نداشت و هیچ کسب هم اینو تحویل نمیگرفت .
من نمیدونم پارتی کلفت این کی بود که یه دفعه شد وزیر
آقای رییسی خدا شاهده اینقدر تورم وحشتناک هست که کسی جرات نمیکنه همون خواهر و برادر رو به افطاری دعوت کنه ؟؟؟ ای کاش سودای قدرت طلبی به سرت نمیزد ، سال آینده تورم ۷۶دزصدی بدترین شرایط رو ب ای ملت فراهم خواهد کرد البته شما نگران نباش اوضاع کشور آرام خواهد بود و فتنه رو شریعت مداری غسل و کفن کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
این جناب رییس جمهور از پدر خانم بزرگوارش رهنمود می گیره. .
نظرات برخی نمایندگان مجلس نشان از بی خبری آنها از وضع جامعه و همینظور جایگاه و اختیارات ناچیز آنهاست
غربگداها درباره حکم زندان برا شهروند فرانسوی که به مکرون گفته بود زباله، نظری ندارند؟ در ایران چه جسارتهایی با چه خسارتهایی انجام شد . در فرانسه کسی جرات داره به پلیس جسارت کنه؟ اینجا گردن پلیس رو بریدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
اضافه کنم شرق گدایان و روس پرستان در مقابل واگذاری کشور به شرق و گدایی و تمسخر از روسها ساکت ماندند و احسنت و تکبیر گفتند .
بازیکن تیم فوتبال روسیه شما فکر کردی اینجا مسئول شرم و حیا حالیشه ؟
شش ماه گوگل پلی فیلتره میدونی چرا ؟ آقا زاده با سه چهار واسطه تو بازار و مایکت و اپ ایرانی سهم دارند به عبارتی پول پارو میکنن اونو به بهانه اعتراض بستن در کاسبی شون تخته نشه
یعنی گدا گشنه های ندید بدید ز هر چیزی پول در میارن و کلا شرم و حیا و تاریخ انسانیت زیر پا گذاشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
شاید دستور چین و روسیه هم تاثیر داشته باشد . تمام سایت ها با منشا روس و بلاروس و ارمنستان و ونزوئلا فیلتر نیستند . همه وی پی ان هایی که سرورهایشان در این کشورها هست با سرعت و بدون قطعی کار میکنند . هر انسان سالمی به این نتیجه می رسد که جاده یکطرفه اینترنت ایران با صلاحدید چه کشورهایی ساخته شده.
وضعیت اینترنت در کشور واقعا شرم اور است و البته مُسئولان هم حسابی پوست کلفت!
لا زمست سریعا جو امنیتی برچیده و حاکمیت قانون در کشور نهادینه شود. برخوردهای خودسرانه مراکز امنیتی با ورزشکاران باعث دخالت مراکز ورزشی بین المللی و محرومیت ایران از مسابقات بین المللی و انزوای بیش از پیش خواهد شد.
معلم ها همیشه میگفتن انشا
علم بهتره یا ثروت
دولتی در حل مشکلات اساسی جامعه عاجز هست برای انحراف افکار عمومی مجبور است به مباحث حاشیه ای مانند حجاب بپردازه، کشور ۶ ماه بخاطر موضوع حجاب و گشت ارشاد هزینه داد ولی هنوز افراطیون دست بردار نیست ، رییسی که تدارکاتچی بیش نیست ،،
این مطلب که اگر سپاه نبود کشور هم نبودی مطلبی بسیار زیبا و بجا بود که البته امام راحل در سخنرانی عمومی شأن فرمودند یعنی طی این چهل و سه سال آقای احمد خاتمی نتوانست یک جمله ساده دیگری برای قدردانی از سپاه بگوید؟؟!!
ازنظرعقلی بهترین برخوردباهموطنان متشخصی که وقی ازکشورخارج شدنداقدامی میکنندبرخلاف شئونات مملکت آنستکه مانع ورودشان شویم ونه اینکه ممنوع الخروجشان کنیم مگر کشور ایران خدای نخواسته زندان است ویاجای بدی هست که وادارکردن فردی برای ماندن درآن تنبیه بحساب آید صدها این نوع تنبیه یعنی ممنوع الورودکردن اثر بیشتری داردتاممنوع الخروج کردن که برای آنها اعتبارهم میآوردوبرای ما بی اعتباری تلخ ترین چیزبرای انسان آنستکه ازخانه ووطنش رانده شودونه اینکه نتواندخارج شود میشود ازافراد اینچنینی تعهد گرفت که اگرتکرارخطاکننددیگربکشورراهشان نمیدهندممنوع الخروجی درکشورماشده مجازات اقرادبد این بیشترتوهین بکشوراست تاتنبیه خطاکار وآبروی مابیشترمیرودتامشکلی که برای خطاکاربوجودآمده
با کسانی که سرمایه خود را در کشور نگه داشته اند مانند علی دایی چگونه برخورد میکنید که انتظار دارید ایرانیها سرمایه خود را به کشور بیاورند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
علی دایی و امثالهم از این کشور پول در می اورند. هیچ جای دنیا نمیتوانند اینگونه پول در بیاورند وگرنه تا حالا صدبار رفته بودند
مباحثی مانند حجاب و حقوق فرهنگیان فقط برای انحراف افکار عمومی مبنی بر عدم توانایی دولت در کنترل تورم هست ، اگه قرار باشه کسی برکنار بشه شخص ابراهیم رییسی بخاطر بیچاره کردن ۷۰ میلیون ایرانی و زیر خط فقر بردن آنها ست ؟
خواهشن اجازه ندهید شعر سال موجب تمسخر دشمنان بشه ، با مردم صادق باشید و به منافع ملی مثل چین باشید .
تابناک عزیز، آیا می شود فیلم را پخش کنید. ما که وقتی دیدیم (از بیشتر تلویزیون‌ها پخش شد) امیر عبداللهیان که در ماشین منتظر هست و وقتی دیدند کسی به استقبال نمی یاد، محافظش گفت که بهتره خودمون بریم داخل و لاوروف هم به مسخره بهش میگه که منتظر چی بودی؟ یعنی پیاده بشو بیا تو دیگه. کشورهای پیشرفته و جهان اول و دوم و سوم هم کت باشی باید دم در باستقبال بیایند. فقط با ایران اینطوری برخورد میکنند.
مخبر : كوتاهي آموزش و پرورش علت اصلي مشكل پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان !!
----------------------------
البته كوتاهي آموزش و پرورش فقط مختص به اين يك مورد خاص نيست ! كوتاهي ها بيشتر است !
-----------------------------------
--- احمد آقا ! مبارك است ! بالاخره پس از سي سال شغل شريف معلمي به افتخار بازنشستگي نائل آمدين و بنده ورود شما را به جرگه « فرهيختگان » تبريك عرض مي كنم ! ... سي سال مسلماً يك عمريه احمد آقا! ...در اين سه دهه كم گچ نخوردين ! ... مجدداً تبريك عرض مي كنم ! ... مخصوصاً مفتخر شدن و ملقب شدن شما به صفت افتخار آميز « فرهيختگان » !
-- زنده باشي برادر ! درسته ... بازنشسته شدم ! سي سال از بهترين سال هاي عمرم مخصوصا جواني ام به
« فهماندن » گذشت ! و حال اميدوارم تتمه عمرم در دنياي خودم باشم و اين دوره بازنشستگي به « فهميدن » بگذره ! .... ممنونم برادر !
آقای فرماندار ماسال فرزندان مقامات در خارج از کشور به معنای واقعی کلمه بهره هستند
آنوقت چرا شما به یک تار موی بانوان ما گیر دادی؟
چون بهترین دستاویز برای دوری اذهان از مشکلات و نارسایی هاست
وگرنه خیلی از این افرادی که به حجاب گیر اده اند در خفا کارهایی می کنند که یزید در خفا نمی کرد
معلمان قربانی وزیر بی کفایت دولت رییسی شدند و امروز همین وزیر بی کفایت قربانی میر کاظمی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تو زمستان های سخت و کمبود امکانات ، گرگ ها پشت به هم نمی خوابند چون ممکن هست برای بقا طعمه همنوع و هم گله هایشان بشوند .
دوستان عزیز!!! میپرسید که چرا فقط به حجاب گیر میدهند؟ جوابش ساده است، فقط این کار را بلد هستند، یک چوب بدهند دست یک عده تا مردم را بزنند! واقعا به عمق فاجعه فکر میکنیم؟ آیا وضع بد اقتصادی باعث فحشا است یا نذاشتن روسری؟
حجاب لازم است و مخالفت با برخورد قانونی با بدحجابی نشانه بی توجهی است. اقتصاد سر جایش حجاب سر جایش نمیشه فدای هم بشند
ظاهرا هر مسئولی که جوابی برای مشکلات مردم نداره فوری گیر میده به حجاب که بگن اگه تخصص نداره تعهد داره ، ولی دیگه هم مردم هم خود حکومت اینارو میدونند ، بس کنید بابا ، بجای سینه چاک کردن برای بی حجابی، مشکل معیشت مردم رو حل کنید ، قبض گاز ا مده بیست و هشت میلیون تومن رفتم اداره گاز میگم مصرف من که فرقی نکرده طبق قبض پس چرا ده برابر اومده ، میگه همینیست که هست ، فوقش برات قسط بندی کنیم ، میگم قسط بندی به جه دردم میخوره چرا پول زور باید بدم ، اینم شد مملکت اخه ، یه فکری بکنید که مردم بدجوری شاکی هستند . والسلام
هر کسی مملکت را ترک کند خائن به خون جوانان این مملکت است باید بمانیم و کشور را نجات دهیم این کشور مال ماست
به نظر مي رسد يكي از دلايل كندي، فيلترينگ و در دسترس نبودن اينترنت در ايران، سرگرم بودن مردم و دست و گرفتاري مردم با مسايل پايه يي و فرصت نكردن به فكر كردن به مسائل مهم تر باشد.

متاسفانه غافل از اين هستيم كه عمر مردم كه در اين خصوص هدر مي رود، فقط عذاب دادن مردم نيست، سرمايه ي مملكت است كه در حال هدر رفتن است.

وقتي كه مي تواند صرف تمركز روي بسياري كارهاي ارزش آفرين و در نهايت افزايش رفاه و آباداني مملكت شود، صرف وصل شدن به اينترنت و تعويض فيلتر شكن و گفتگو در خصوص اين مشكل مي شود.

متاسفانه گاها تحريمي كه از سوي مسئولان اعمال مي شود، از تحريم هاي خارجي پرهزينه تر و اثرگذارتر است.
به آقاي مير تاج الديني توصيه مي كنم از متخصصان بحث سرمايه گذاري و جذب سرمايه گذاري خارجي كمك بگيرند و اطلاعاتشان را در اين زمينه افزايش دهند. با اطلاعات فعلي ايشان، تصميمات ايشان در مجلس در قانون گذاري در مسايل اين چنيني و به عنوان عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات، اشتباه، گمراه كننده و براي مملكت و مردم پر هزينه خواهد بود.
از بانك مركزي خواهشمندم علت كاهش نقدينگي را نيز اعلام كنند تا شفاف تر شود كه اين كاهش بي سابقه مايه ي مباهات است يا خجالت؟!
فرماندار ماسال گفته حجاب قانون است و کشف حجاب غیر قانونی است و از طرف دیگه سخنگوی فرهنگی مجلس در مورد سکوت برخی از مسئولان در مورد حجاب که سکوت کرده اند گفته مصادیق تخلف از قانون را برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال خواهیم کرد. ولی تا الان هیچ مسئول دولتی و نماینده مجلس در مورد تخلف افزایش حقوق کارگران و عدم رعایت مفاد قانون کار و تامین اجتماعی حرفی نزده چرا ؟
خوب مقصر معلوم شد ، وزیر آموزش پرورش رو عزل کنید !!!!
۶ کلاس
۶ کلاس
استعفا
استعفا
دولت ۱۷ درصدی
مجلس ۱۵ درصدی
از نوری بیسوادتر هم داریم ؟!!!
یوسف نوری با مدرکی که داره باید راهنمای تور گردشگری در گندم بریان کویر لوت میشد نه وزیر آموزش و پرورش با وجود اینهمه انسان تحصیلکرده
کابینه سوپر انقلابی جوان میدانی مقاومتی جهادی استشهادی ۶ تایی ناهار خورده ؛ استعفا نماید .
دولت و مجلس فعلی محصول قهر ملت با صندوق آرا است .
با حرف مملکت درست نمیشود .
مملکت نیاز مبرم به سواد و تخصص دارد
اظهارات وزارت خارجه و لاوروف....
دولتی که مردمی نباشه و پشتوانه مردمی نداشته باشه ، از این قضایا زیاد خواهد داشت
نوری و رئیسی همزمان با هم استعفا نمایند
ما هیچ مشکلی نداریم
مشکل این است که این جماعت بی حجاب که عمدتا از قشر پولدار و رمفه جامعه هستند و خانواده هایشان عامل بسیاریاز مشکلات اقتصادی هم هستند . اینها هستند که پول این مملکت را صرف کالاهای لوکس و زندگی لاکچری در داخل و سفرهای انچنانی در خارج می گندد. مد وو مصرف گؤایی سوپر غربی را ترویج می دهند به بنیانهای خانواده لطمه می زنند و .. نوعا هم همانگونه که به این اصل دینی معتقد نیستند به چگونگی پول دراوردن و کاسبی حلال و قانونی اعتقادی ندارند و از هر راهی پول در می اورند/.
برای اداره کشور نیاز به مسوولانی آشنا به علم روز از نظر اقتصادی و اجتماعی است که در حال حاضر صاحب منصبان از آن بی بهره اند و به همین دلیل با ایجاد هیاهو در رابطه مسئله حجاب و تهدید هر روزه مردم فعلآ روزگار می گذرانند
حد اقل سه مورد در بسته خبری دیدم که می خواهند با توهین و تحقیر مسله حجاب نامناسب را حل کنند . آقایان با اینکه گوش شنوایی ندارید ولی باز تکرار می کنم راه کار این نیست
انشاالله با دستور رئیس جمهور تورم صفر خواهد شد.
آقا رئیسی خیلی باحالی! دوستت داریم!
راستی حجاب یادتون نره
واقعا درک اولویتهای مردم برای مسئولین اینقدر مشکل است ؟؟؟ یا سعی در عصبی کردن بیشتر مردم دارند؟؟؟؟؟
اگر با همین پشتکاری که در خصوص حجاب موضوع را پیگیری می کنند تمرکز بر معیشت مردم داشتند متوجه عمق فاجعه در زندگی روزمره مردم می شدند .
عزل یا استیضاح وزیر از زمانی کلید خورد که ایشان دراعتراض به قانون مولد سازی گفتند:چرا این قانون از ساختمانهای آموزش و پرورش شروع کرده اید ؟مکانهای دیگری نیز هستند!!!(علت کاهش خیرین مدرسه ساز ....) والا مگر در این مملکت میشود یک وزیر بدون چراغ سبز مسئولین دیگر یک قانون به اسم قانون رتبه بندی اجرا کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟10000%سازمان برنامه و بودجه مجوز را داده ولی مشاهده کرده وزیر در چهارچوب وظایف اعمالی کوتاهی کرده واز طرفی چون این وزیر نگون بخت(خخخ) جزو حلقه ی پایداری نبوده کلید اخراجش خورده شده واسلام
به نظر میرسد که قوه عاقله نظام هم در موضوع حجاب در رودربایستی با متعصبین تندرو قرار گرفته! و یا خدایی ناکرده متاثر از فضاسازی عده ای است که با استفاده ابزاری از دین و مذهب به دنبال ناآرامی و قطبی سازی خودی و غیر خودی در بدنه ملت بزرگ ایران هستند!
اگر مراد از مقوله حجاب، پوشش باشد که یقینا در کمتر کشوری در دنیا سراغ داریم که پوشش مردان و زنان البته با تفاوت هایی مشمول قوانین مدنی نباشند ولی وقتی شکل و فرم بخصوصی از پوشش مطرح است که مشخصا دلالت بر باورهای عقیدتی مشخصی دارد که نمی تواند در حوزه قوانین مدنی دیده شوند! آیا در یک جامعه بزرگ و متکثر ۸۰ میلیونی می توان با قوانین مدنی، تحمیل عقیده کرد و انتظار دوام و بقای آرامش را در آن جامعه داشت!
بنده خود از خانواده ای سنتی و مذهبی هستم که به مخیله ام هم راه نمی دهم که خانواده ام حتی در آزادی کامل حجاب هم روزی کشف حجاب کنند ولی هرگز حجاب عقیدتی از سر اجبار را نمی فهمم!
مگر نه آن است که تکثر عقیدتی جامعه بزرگ ایران توسط حاکمیت به رسمیت شناخته می شود؟! مگر نه آن است که نظام به نمایندگی از کل جامعه متکثر ایران بر مسند حاکمیت نشسته است ؟! اگر چنین است آیا تحمیل حجاب عقیدتی، به نوعی مصداق تحمیل عقیده نیست؟!
البته پر واضح است که هرگز عدم تحمیل حجاب عقیدتی به معنی باز گذاشتن فضا برای بی بند و باری و بی اخلاقی های مدنی نیست. پوشش به معنای عام آن می تواند و باید تابع قوانین مدنی خاص خود باشد ولی نه به بهای هزینه کردن از آبرو و اعتبار دین و دینداری!!.

همچون سیاست خارجی که بعضا یک هدف گذاری درست سیاسی را هم با یک موضع گیری ناصواب سیاسی، به جهنمی تبدیل می کنیم که ناخواسته دنیا را در اجماعی علیه خود می بینیم!! به نظر می رسد که در مقوله حجاب اجباری هم آگاهانه و یا ناآگاهانه آب به آسیاب بدخواهان می ریزیم چرا که مسلما اکثریت مخالفان با حجاب اجباری هم از خانواده های جامعه ایرانی هستند و هرگز و هرگز از حجاب عقیدتی آزاد انتظار شیوع بی بند و باری و بی اخلاقی در اجتماع را ندارند ولی از آنجاییکه عده ای از درون نظام هرگونه مخالفت با حجاب اجباری را مصداق هرزگی و بی بند و باری قلمداد می کنند، لذا خود به شکل گیری اجماعی در تقابل با خود کمک می کنند که یقینا چنین اجماع ناخواسته ای می تواند تفاسیر هدفمند مختلف به خود بگیرد!
محمود بصیری نمیس داند داوود رشیدی مرده است برای همین در هیچ سریال جدیدی حضور ندارد!!!!!!
مجید دلبندم، مهاجرت نه مراجعت.
حالا موضوع حقوق معلمان تقصیر هر کی بوده چرا نمیدنش
مشکل پیش آمده در آموزش و پرورش از قبل قابل تشخیص بود .
با وجود آقای میرکاظمی و آقای نوری وزیر دیگر انتظار حل مشکل نباید داشته باشیم .هردو اینها اصل مشکل هستند
سلام همکاران فرهنگی
مراقب آدرس های غلط باشید، مشکل آموزش و پرورش ضعف سیستم های مدیریت منابع انسانی و ضعف اطلاعات دقیق می باشد در نتیجه هم برآورد بودجه دقیق ارائه نکرده است و اجراي دقیق و سر موقع داشت، سال گذشته همه این مشکلات پیش بینی و به سمع نظر وزیر رسانده شد و با نظر ایشان، کار مطول شد و در نهایت چند مدیر بی ارتباط خلع گردیدند
ضعیف ترین دولت در این چهل سال دولت رییسی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی