بازدید 34250
سه هزار و سیصد و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نامه منتشر نشده ری شهری به روحانی قبل از انتخابات: به نظرم، بسیاری از سخنان شما سبب آزردگی خاطر رهبری شده/رئیسی: آمارها نشان‌دهنده کاهش بیکاری است / شریعتمداری در گفت‌وگو با «فایننشال تایمز»: راه مقابله با زنانی که قانون حجاب را زیر پا می‌گذارند، دستگیری نیست / مصرف روزانه بنزین در کشور رکورد زد / واکنش کاخ سفید به گزارش «وال استریت ژورنال» درباره همکاری نظامی ایران و روسیه: نگران کننده است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: مصرف روزانه بنزین در کشور رکورد زد/ وزیر ارتباطات: محدودیت‌هایی که برای برخی سکو‌های خارجی به وجود آمد، خارج از اراده وزارت ارتباطات بود / صدور حکم اعدام برای ۵ تن از متجاوزان به دختر دانشجو در مرند /رقمِ درآمد دولت رییسی از اجرای مولدسازی به روایت نماینده مجلس / سفر هیاتی از بحرین به ایران و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 28 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

شریعتمداری در گفت‌وگو با «فایننشال تایمز»: راه مقابله با زنانی که قانون حجاب را زیر پا می‌گذارند دستگیری نیست
 روزنامه "فایننشال تایمز" در گزارشی اختصاصی از تهران، وضعیت جامعه ایرانی را با وجود گذشت نزدیک به هفت ماه از آغاز حوادث اخیر مورد بررسی قرار داده و در این راستا با چند تن از صاحب نظران و تحلیلگران اصلاح طلب و اصولگرا به مصاحبه نشسته است. در بخشی از این گزارش آمده است: دیگر محافظه کاران برجسته نیز دیدگاه مشابهی دارند. حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، که سخنگوی اصولگرایان تندروست، بین تشبیه «آشوبگران» به تروریست ها و توصیف معترضان به عنوان "جوانان گمراه" در نوسان است. او از اینکه برخی از زنان حجاب را کنار می گذارند، ناراضی است و می گوید: «این کار درستی نیست، آنها قانون را زیر پا می گذارند... به تدریج می‌توان آنها را از این موضوع آگاه کرد، اما راه مقابله با آنها دستگیری آنها نیست، بلکه افزایش آگاهی است... سال آینده، اگر به اینجا بیایید، این زنان بی حجاب در معابر را نخواهید دید." او می افزاید: «انقلاب زمانی تضعیف می شود که مردم دست از اسلام بردارند و این غیرممکن است.» شریعتمداری درباره راه حل اختلافات و امکان مصالحه بین معترضان و حامیان حکومت نیز معتقد است: بحث و جدل بین دیدگاه های مختلف امری عادی است؛ اما با این تصور که امتیازات قابل توجهی به معترضان و سکولارها داده خواهد شد، مخالفت می‌کند.

مرادی، نماینده مجلس: تاکید ما به رئیسی این است که جامعه تحمل افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ندارد
مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس در رابطه با احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی بیان داشت: در دولت آقای روحانی افزایش قیمت حامل های انرژی بدون هماهنگی مجلس اتفاق افتاد و در بودجه هم مطرح نشده بود؛ لذا در حال حاضر تاکید ما به آقای رییسی این است که جامعه تحمل افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ندارد و باید فرهنگ سازی کنیم تا میزان مصرف مدیریت شود؛ همچنین مردم را باید توانمند کنیم که اگر درصدی را افزایش قیمت دادیم، مردم بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: منِ حزب اللهی غلط می‌کنم فعالیت ضدمدنی انجام دهم، ولو در ماجرای حجاب
سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با انتشار یادداشتی در پیج شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: برسد به برخی از این آقایان و خانم‌ها که در موضوع کشف حجاب غیر قانونی در برخی شهر‌ها مواضع شخصی و تهدید آمیز میگیرند؛ اولا مانند همه شما قلباً نگران و خون به دل میخورم؛ ثانیاً اگر عده‌ای گمان میکنند امری را درست میکنند در واقع به جای اصلاح ابرو چشم ماجرا را کور کرده و می‌کنید. من حزب اللهی غلط می‌کنم، فعالیت ضدمدنی انجام دهم ولو در ماجرای حجاب و تازه تهدید هم می‌کند بر این رفتار؛ چه کسی را تهدید میکنی؟

واکنش کاخ سفید به گزارش «وال استریت ژورنال» درباره همکاری نظامی ایران و روسیه: نگران کننده است
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه در رابطه با گزارش وال‌استریت ژورنال درباره همکاری‌های ایران و روسیه گفت واشنگتن در حال ارزیابی محتوای گزارش است، اما در کل این گونه گزارش‌ها «نگران‌کننده» هستند. وی ادامه داد: «ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم دهیم تا مطمئن شویم که منافع امنیت ملی ما در منطقه خاورمیانه درست محافظت‌شده و ایمن است، و این شامل علیه هرگونه تهدید سایبری نیز می‌شود.»

وزیر ارتباطات: محدودیت‌هایی که برای برخی سکو‌های خارجی به وجود آمد خارج از اراده وزارت ارتباطات بود 
وزیر ارتباطات گفت: در سال 1401 محدودیت‌هایی برای برخی سکوهای خارجی اعمال شد که خارج از اراده وزارت ارتباطات بود، ولی در این مدت تلاش کردیم پاسخ به نیازهای مردم عزیزمان دچار مشکل نشود. ما تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای خدمت‌رسانی باکیفیت پیام‌رسان‌های بومی فراهم کردیم.

افشاگری یک نماینده مجلس: ۱.۵ میلیارد لیتر آمار رسمی قاچاق سالانه سوخت مایع در نیروگاه‌هاست
مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، در خصوص قاچاق سوخت توسط نیروگاه ها گفت: نهادهای نظارتی از مجلس تقاضا کرده اند فکری به حال حجم بالای تخلفات نیروگاه ها در قاچاق سوخت بکند. شاید رویمان نمی‌شود بگوییم یک و نیم میلیارد لیتر، آمار رسمی قاچاق سالانه سوخت مایع در نیروگاه‌هاست.

صدور حکم اعدام برای ۵ تن از متجاوزان به دختر دانشجو در مرند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی، از صدور احکام اعدام برای ۵  متهم متجاوز به عنف در شهرستان مرند خبر داد. ضیامهر اظهار کرد: دادگاه کیفری استان پس از رسیدگی و تشکیل جلسات متعدد محاکمه و بررسی اسناد و مدارک موجود، هر ۵ متهم پرونده را به اعدام و در خصوص سایر اتهامات، چهار متهم را به ده سال حبس محکوم کرده است که طبق قانون، اشد مجازات قابل اجرا خواهد بود. وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات قضات دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی، تأثیر احکام این چنینی را در برقراری امنیت جامعه و عبرت آموزی برای متجاوزان به حقوق مردم اساسی دانست و تأکید کرد: دستگاه قضایی در برخورد با این نوع جرایم با احدی مماشات و مسامحه نخواهد کرد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند تصریح کرد: پرونده مذکور در ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهرستان مرند مفتوح شد و به محض وصول شکایت، با وجود اینکه هویت متهمان معلوم نبود لکن طی تحقیقات پلیسی و قضایی هر پنج تن شناسایی و بازداشت شده و به جرم خود اقرار کردند.

بخشایش اردستانی: برجام تا نیمه سال احیا می‌شود
کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: احیای برجام، زمینه تنفس اقتصادی کشور را فراهم می‌کند و دولت نیز می‌تواند اوضاع را سروسامان دهد. با توجه به تفاسیر یادشده معتقدم زودتر از آنکه سال به نیمه برسد، شاهد احیای برجام خواهیم بود. احمد بخشایش اردستانی درباره آینده مذاکرات برجامی گفت: ایران هم اکنون خیلی قدرتمند شده و به لحاظ نظامی بالا آمده است، اما نیاز دارد که برای تقویت اقتصاد خود، در حوزه سیاست خارجی نیز روابط خودش را با سایر کشور‌ها تقویت کند. در همین رابطه برخی کارشناسان معتقدند «برای برون رفت از وضعیت موجود سیاست خارجی باید به کمک اقتصاد بیاید.» /نامه نیوز

رقمِ درآمد دولت رییسی از اجرای مولدسازی به روایت نماینده مجلس
رییس کمیسیون عمران گفت: وزرا در مولدسازی با دولت همکاری نمی‌کنند. در حقیقت برخی وزرا فکر می‌کنند اگر امکاناتی را در اختیار پروسه مولدسازی قرار بدهند، ریاست و مدیریتش تضعیف می‌شود و بعد‌ها از او انتقاد می‌کنند که این ساختمان یا امکانات در زمان شما از دست رفت. محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره میزان عایدی دولت از مولدسازی گفت: هنوز مبلغ عایدی دولت از مولدسازی مشخص نشده، اما عایدی خیلی بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است. ۱۰۰ همت که اصلا پولی نیست؛ البته در اینکه اصل مولدسازی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، درست است. او افزود: برخی دستگاه‌ها از اینکه اموال خود را در اختیار پروسه مولدسازی قرار بدهند، خودداری می‌کنند. به عبارت دیگر برخی از وزرا نگاه صنفی دارند و نگاه آن‌ها تنها به مجموعه خودشان است. در صورتی که در مولدسازی هدف این است که از امکانات وضع موجود به نحو احسن استفاده کنیم. در حقیقت منظور از مولدسازی این نیست که زمین یا ساختمانی را بفروشیم و پول آن را در جای دیگر خرج کنیم. /منیبان


سفر هیاتی از بحرین به ایران
در راستای تلاش‌های دپلماتیک برای برقراری روابط بین ایران و بحرین و تبادل هیات بین دو کشور، قرار است هیاتی از بحرین به ایران سفر کند. بر اساس این گزارش به تازگی برخی منابع خبری اعلام کردند، به تازگی هیاتی از وزارت خارجه ایران به بحرین سفر کرده و از سفارت ایران در منامه بازدید کرده است. این منابع اعلام کردند که این سفر قبل از سفر هیات پارلمانی ایران به بحرین انجام شده و هیات وزارت خارجه ایران از ساختمان سفارت تهران در منامه بازدید کرده است. منابع بحرینی به خبرگزاری اسپوتنیک در این ارتباط گفته‌اند که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قرار است به عربستان سفر کند و بعد از این سفر، مذاکرات و سفر‌های متقابلی میان مسئولان ایرانی و بحرینی انجام خواهد شد. /ایسنا

رئیس دولت اصلاحات به میرحسین موسوی پیام داد
سیدمحمد خاتمی به میرحسین موسوی به مناسبت درگذشت یکی از برادرانش پیام تسلیت داد.

یوسفیان‌ملا: مشکل اصلی اقتصاد کشور در خیابان فردوسی نیست
یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وابسته شدن اقتصاد کشور به ارز، گفت: مشکل اصلی اقتصاد کشور دخالت دولت در قیمت‌گذاری ارز، دخالت بانک‌ها در تولید، عدم واگذاری اقتصاد به بخش خصوص و ناتوانی دولت در تامین درآمد‌های خود است نه بالا و پایین شدن قیمت ارز در خیابان فردوسی. عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایسنا درباره راهکار «مهار تورم و رشد تولید» در کشور اظهار کرد: دستوری اداره کردن اقتصاد، یکی از مشکلاتی که موجب افزایش تورم در کشور ما شده است. در تاریخ معاصر دورانی سخت‌تر از جنگ جهانی دوم که نداشته‌ایم که تقریبا همه دنیا درگیر این جنگ بودند. در این مدت دادوستد هم میان کشور‌ها برقرار بود، اما هرگز موضوعی مثل ارز خارجی مطرح نبود، زیرا کشور‌های بزرگ که درگیر این جنگ بودند در این مسائلی مثل ارز دخالت نمی‌کردند و آن را به بازار واگذار کرده بودند، اما در کشور ما به جای اینکه زیرساخت‌های اقتصادی به درستی سامان داده شود تا قیمت ارز به تعادل برسد، تلاش می‌شود که با دستوری اداره کردن اقتصاد قیمت ارز تعیین شود که این هدف هیچ گاه محقق نمی‌شود. /ایسنا


توصیه اقتصادی یک اصولگرا: از افغانستان یاد بگیرید
علی یوسف پور درباره گرایش اصولگرایان به جدا کردن راه خود از دولت سیزدهم افزود: عملکرد وزرای دولت آقای رئیسی را تک تک بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم تجربه کافی ندارند. به طور مثال وزیر صمت آیا تا به حال سابقه این را داشته است که دو کارگر را مدیریت کند؟ این هم از وضعیت برنامه وزارت صمت برای واردات خودرو که واقعا جای تعجب دارد. این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به بالا رفتن قیمت دلار یادآور شد: اگر کسی بخواهد پراید بخرد و با مسافرکشی کسب رزق و روزی کند، آیا امکانش هست؟ وزرای اقتصادی دولت آقای رئیسی ناکارآمد هستند. از جا‌های خیلی بالا نیز به آقای رئیسی گفتند کابینه اش را تغییر دهد، اما او به توصیه نهاد‌های بالادست نیز گوش نکرد. یوسف پور با بیان اینکه انتقاد اصولگرایان و نمایندگان مجلس از دولت سیزدهم بیشتر می‌شود، ادامه داد: اگر آقای رئیسی ترکیب کابینه را ترمیم و وزرای قوی انتخاب کند، حجم انتقاد‌ها کاهش خواهد یافت. هم اکنون به آقای فرزین رئیس بانک مرکزی در فضای مجازی توصیه می‌شود که از رئیس بانک مرکزی افغانستان یاد بگیرد، چون ارزش پول افغانستان بالا رفته است. /نامه نیوز

نامه منتشر نشده ری شهری به روحانی
مالک شریعتی، نماینده مجلس بخش‌های کوتاهی از نامه مرحوم آیت الله ری شهری به حسن روحانی رئیس جمهوری سابق را منتشر کرده است. ری شهری این نامه را در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به روحانی نوشته است. بخش‌هایی از متن این نامه به همراه عکس آن در زیر می‌آید: بسیاری از سخنان جنابعالی بویژه در ایام انتخابات، به نظر این جانب، سبب آزردگی خاطر مقام معظم رهبری گشته است. ایشان بر همه ما ولایت شرعی دارد و بیم آن دارم که جفای به چنین کسی، سوءعاقبت بیاورد، الحمدلله هنوز فرصت برای جبران باقی است. لازم به ذکر است، ری شهری که در فروردین ۱۴۰۱ درگذشت، نخستین وزیر اطلاعات بود. او همچنین سرپرستی حجاج ایران و تولیت حرم حضرت عبدالعظیم را عهده دار بود. /نامه نیوز


واکنش یک حقوقدان به سخنان رئیسی که خبرساز شد
رضا نصری، حقوقدان در واکنش به سخنان رئیسی درمورد دفتر ایران در لاهه نوشت: کدام هزینه؟ فقط دفتر حقوقی وزارت خارجه امریکا ۲۰۰ حقوقدان ارشد دارد. رضا نصری در این باره نوشت: کدام هزینه آقای ر. جمهور؟ فقط «دفتر حقوقی» وزارت خارجه آمریکا ۲۰۰ حقوقدان ارشد و ۱۰۰ دستیار دائمی دارد. بگذریم از تعداد حقوقدانان وزارت دارایی، وزارت دفاع و کاخ سفید که در حوزه سیاست خارجی فعالیت دارند؛ غیر از موسسات خصوصی و لابی‌ها که در زمینه جنگ حقوقی علیه ایران کار می‌کنند. گفتنی است، رئیس جمهور دیروز گفته بود، زمانی که رییس سازمان بازرسی بودم، به دفتر حقوقی ایران در لاهه سر زدم. آمریکایی‌ها یک گوشه از سفارت ساکن بودند و ایران در یک ساختمانی مثل ساختمان سفارت. حتی به میزان هزینه این حقوقدان‌ها رای مثبت از لاهه نگرفته بودیم. /انتخاب

رئیسی: آمارها نشان‌دهنده کاهش بیکاری است
سید ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، در هشتاد و چهارمین جلسه شورای‌عالی اشتغال، با اشاره به نقش مهم اشتغال در تحقق شعار سال، گفت: بحمدالله آمارهای سال گذشته نشان‌دهنده کاهش بیکاری است، اما قطعا نمی‌توان به این میزان از اشتغالزایی اکتفا کرد و باید با کار و اقدام جهادی، زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد. 

ماموریت ویژه رئیس‌جمهور به وزیر کار
رئیس‌جمهور با تأکید بر تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر، به وزیر کار مأموریت داد اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری به‌ویژه ایجاد اشتغال برای اقشار تحصیل‌کرده در این استان‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد. 

زمان آغاز فرایند اجرایی طرح مولدسازی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به بررسی و تصویب آخرین اصلاحات آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، اظهار کرد: در واقع تصمیم جدیدی گرفته نشده است. فقط اصلاحات دو مرحله‌ای بود؛ یک مرحله در هیات مولدسازی بررسی شد و هفتم فروردین نیز در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تایید رسید. وی به این پرسش که فرایند اجرایی طرح مذکور از چه زمانی آغاز می‌شود، پاسخ داد: از بعد تعطیلات فرایند اجرایی اغاز خواهد شد. /ایسنا

فرصت جدید نام نویسی خودرو برای دارندگان حساب وکالتی
سخنگوی وزارت صنعت گفت: افرادی که در بازه ۲۰ تا ۲۳ اسفند حساب وکالتی باز کرده اند اما بانک هنوز اسامی آن ها را به وزارت صنعت اعلام نکرده است از ۱۶ تا ۱۸ فروردین فرصت دارند در سامانه فروش خودرو ثبت نام کنند.

تورم قدرت خرید کارگر را محو می‌کند
اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: سال قبل که حداقل دستمزد کارگران ۵۷ درصد رشد کرد و حدود ۱۷ درصد بیش از تورم بود، در آن موقع نمایندگان کارفرمایان ناراضی بودند، چون اعتقاد داشتند که برای کارگاه‌های کوچک آسیب‌رسان است، اما تلاش ما این بود که یک صدای یکپارچه از شورای عالی کار بیرون بیاید و علی‌رغم مخالفت کارفرمایان آن مصوبه را امضا و حتی در سال گذشته جلسات اقناعی برگزار و کارفرمایان را نسبت به مصوبه شورای عالی کار قانع کردیم. نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: امسال هم یک ابرچالشی به نام تورم وجود دارد که اگر حل نشود، هرچقدر هم حداقل مزد کارگران را زیاد کنیم، باز هم تورم انتظاری ایجاد می‌شود و قدرت خرید دستمزد کارگر را از بین می‌برد. در حال حاضر ۲۷ درصد حداقل حقوق رشد می‌کند که با مزایای جانبی به حدود ۳۰ درصد می‌رسد؛ اما اگر به فرض ۱۲ درصد دیگر هم  اضافه می‌کردیم، تورم انتظاری در پی داشت. /فارس

مصرف روزانه بنزین در کشور رکورد زد
مصرف روزانه بنزین در هفتم فروردین ۱۴۰۲ به ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر رسید. بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، میزان مصرف بنزین از ابتدای سال جدید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹ و نیم درصد رشد نشان می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۶
آقای شریعتمداری، ایرانیان (چه زن و چه مرد) هزاران هزار سال هست که میدانند چگونه لباس بپوشند. حال که دیدید چگونه در این چند سال با داغ و درفش و دستگیری، کار بدتر شده، میبایستی درسی بزرگ آموخته باشید. دایره دید خود را از آن دفتر و دنباله روی از یک عده تند رو ، باید دور کنید. ما مردم شریفی داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خلاصه اینکه رفیق شریعتمداری کیهان عقیده اش بر

این است که : هدف وسیله را توجیه میکند !!!؟؟؟

باید دید : رفقا پوتین وشی جی پینگ هدفشان چیست و چگونه است؟ ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اینکه حاج حسین به این نتیجه رسیده که حجاب به زور بجایی نمی رسد هرچند روی حرفهای او نمی شود زیاد حساب کرد چراکه او دم دمی مزاج است و مواضع مشخصی نداد بیشتر عضو حزب باد است و منافع باندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خوشبختانه عید امسال در سفر به اقصی نقاط کشور
دختران و پسرانی را می دیدی که دست در دست هم به رقص و شادمانی و شنا در سواحل مشغول بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
صحبت های آقای شریعتمداری اصلاً ارزش پاسخ را هم ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خدا لعنتتون کنه که حکم خدا رو سبک می شمارین
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تمامی رکوردهای تورمی در این دولت فتح شدند. تورم نقطه به نقطه 64 درصدی دستاورد دولت رئیسی هست ک در تاریخ ایران سابقه نداشته
در عین حال رئیسی مدعی هست که تورم و بیکاری کاهش یافته. به نظرم با 6 کلاس سواد هم باید اینو تشخیص داد مگر اینکه نخوای واقعیت هارو ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
منظورش اینه که باید سم پاشی شوند نه دستگیر .اشتباه متوجه نشوید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
تقصیر حاج حسین نیست. مامور است و معذور. رفقا درخواست داده اند
چرا ایران ناگهان با عربستان روابط دوستانه برقرار کرده. حالا به غیر از فشار چین روسیه هم به ایران فشار اورده که دیگر لازم نیست با حوثی ها بن سلمان را تحت فشار قرار دهیم چون بن سلمان از زمان حمله روسیه به اکراین مطابق نظر پوتین رفتار کرده و تولید نفت خود را اضافه نکرده. پس اقای شریعتمداری که خیلی سیاستهای پوتین و روسیه را دوست دارد از در مذاکره و تایید ان در امده. استقلال که میگن یعنی همین روش کیهان دیگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
توصیه می کنم کمتر فیلم تخیلی تماشا کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
5:10 لطفا از آن دایره بسته تفکر حکومتی خارج و کمی افق دیدت را گسترش بده.
از بهبود و عادی سازی روابط با دولت عربستان و تنش زدایی در منطقه استقبال می کنم و مورد تایید من است اما این دلیل نمی شود که از مجازات عاملین قتل شهید جمال قاشقچی به سادگی عبور کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چرا باید ما با قاتلین شیخ نمر و جمال قاشقچی آشتی

کنیم ؟ و اول باید انها دبه بپردازند و توبه و عذر خواهی کنند !!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خدا رحمتش کنه واقعا انسان شریفی بود و در خانواده شهید پروری بزرگ شده بود ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ممنون زینال جانننننننننننن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
و همینطور یاد کنیم از جورج فلوید
دولت پر ادعای
ورشکسته
با دلار 61209تومانی
با مدیریت میرکاظمی
به هیچ وجه قادر به پایین آوردن تورم حتی یک درصد هم نیست.
صبح اگر جنسی را بخری بهتر ازبعد ظهر است.
تنها راه کنترل تورم تجدید نظر جدی در وزارت خارجه و تعامل و
تجارت آزاد با غرب و دوری از هرگونه تنش با غرب است.
انشالله به حول قوه الهی؛ سال آینده ، شریعتمداری هم در حد توان و ظرفیت خودش مسولیتی بگیره شاید هم بیکار بگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
من فقط نگران کمر و رباط صلیبی رفیق شریعتمداری

هستم که با این چرخش و گردش و انحراف به چپ تر

یه وقت خدای نکرده سلامتی اش بخطر نیفته
باید به اراجیف غرب در زمینه کمک به روسیه توجه نکنیم و با تمام امکانات به همراه دوستان خود نظیر چین ، کره شمالی ، هند ، قزاقستان ، افغانستان، برزیل ، مجارستان ، صربستان و.... در این جنگ نابرابر به ر سیه کمک کنیم تا فردا مجبور نباشیم در جنوب و شمال با آمریکا و عواملش بجنگیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ماشاالله به این ذکاوت و هوش و شعور، مرد حسابی روسیه که خودش افتاده توی باتلاق حالا دنبال شریک بود که مسئولین نابخرد ماهم که مثل جنابعالی فکر میکنند خیلی راحت توی این دام افتادند، حالا از این جنگ چی نصیب ما میشه؟؟؟ ما منظورم منافع ملی است نه اراجیف گروهی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
طنز بانمکی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
فیروز جون از حزب توده چه خبر؟
آمو رئیسی ایندفعه خوب اومدی . همه ملت را سرکار گذاشته ای .
آمارها نشان دهنده کاهش بیکاری است!!
البته ایشون درست میگن ،این آمارها احتمالا مربوط به عربستان است!!
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
آمارهای دستوری بلکه ولی آمارهای واقعی خیر
آقا مالک یا نمی دونه یک و نیم میلیارد چقدره یا یه لیتر گازوئیل ندیده! یک و نیم میلیاردگازوئیل میشه معادل پنجاه هزار تریلر گازوئیل! اصلا اینقدر گازوئیل به نیروگاه ها دادید؟ این حجم گازوئیل چطور از کشور خارج میشه؟
سرمایه ترسوست و سرمایه گذار امنیت کسب و کارمیخواهد
چه اطمینانی هست که اگر یک سرمایه گذار یک کسب وکار راه بیندازد فردا به هزار و یک بهانه محل کسب او را پلمپ نکنند؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
در عوض امنیت دارید؟؟؟
خدا از این شریعتمداری نخواهد گذشت
وقتی روزنامه تایمز میاد با شریعتمداری گفتگو و مصاحبه میکنه باید به خاطر سپرد که رسانه ایران دست چه کسانی است . واقعا جای تاسف دارد.
تنها خبر خوب اعدام متجاوزین به دختر دانشجو.
اقای بخشایش برجام مرده. دست از سر این لاشه متعفن بردارید
هر کس بخواهد برای دیگران الگو و راهنما و پیشوا باشد ابتدا باید به تعلیم و تربیت خویش همت گمارد پیش از آن که به تعلیم و تربیت دیگران مشغول شود و خود سازی را از درون خود شروع کند قبل از آن که زبان خود را با الفاظ نیکو عادت دهد.
برخی واقعا نیاز شدید به روانشناس دارند.شریعتمداری اگر مسئول اجرائی میشد چی میشد .این بازنشسته بشه کلی از مشکلات کشور واقعا حل میشه
برخی واقعا نیاز شدید به روانشناس دارند.شریعتمداری اگر مسئول اجرائی میشد چی میشد .این بازنشسته بشه کلی از مشکلات کشور واقعا حل میشه
مگر‌ دولت میتواند‌ معجزه‌ بکند‌ و کار ایجاد بکند‌ مگر‌ ملت چقدر‌ عروسک‌ و نبیا‌ کلاه حصیری‌ .... مصرف می کنند‌ ؟
چقدر‌ پیشخوان‌ و کافی‌ نت‌ و ارایشگاه‌ و خیاطی نیاز داریم‌ مگر‌ ؟! چند‌تا گلخانه برای سبزیکاری نیازه‌ ؟
چقدر‌آب تو کشور‌ وجود داره که برای کاشت هندوانه صادراتی‌ مصرف‌ بشود؟!
مملکت باید با دنیا روابط‌ اقتصادی داشته باشد تا صنایع‌ فعال بشود‌ و با توجه به وجود منابع‌ تولیدات‌ صنعتی داشته‌ و نیاز کشور را برآورده و اضافی را صادر بکنه‌
از یک کشور مواد خام بیاره تولید بکنه و صادر‌ بکنه به کشورهای متقاضی‌ و این وسط‌ شغل برای جوانان‌ تا مجبور نشوند همه راه بیفتن‌ دنبال واسطه گری و دلالی‌ دکان بازار‌ که برای کشور‌ مثل سم‌ هستش‌ !
باید دید رئیسی امار کاهشی نرخ بیکاران کشور را از کجا میگیرد ؟

و نحوه محاسبه و امار گیری انها چگونه است ؟

با توجه به عدم افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران در یال جدید طبق قانون کشور که باید همسان با حداقل خط معیشت و خط فقر باشد

لدا حداقل حقوق انها حداکثر به ۷/۶۰۰ میلیون تومان خواهد رسید

و با توجه به قیمت دلار ۵۲هزار تومانی به کمتر از ۱۵۰ دلار خواهد رسید که جزو پایین ترین حداقل حقوق حتی نسبت به حقوق کارگران در کشورهای فقیر و بی چیز و عقب مانده و قحطی زده افریقایی میباشد و شرم اور است
آدم باید خیلی پوست کلفت باشه که صحبت از رشد اقتصادی و بهبود معیشت و قطار پیشرفت بزنه حالا هم کاهش بیکاری ،؟؟ حداقل ۲ میلیون نفر رو بیکار کردی بخاطر محدویت های اینترنتی حالا صحبت از کاهش بیکاری میکنی
از پادشاه عربستان عاجزانه خواهسمندیم لطفا حقوق و معوقات معلمان ایران رو پرداخت کنه ، کلا هر معلم ۲۰۰ دلار حقوق میگیره و شما به شهروند ۴۰۰ دلار یارانه می‌دهی، یه ۶ ماهی معلمان رو تحت پوشش قرار بده شاید امثال میرکاظمی شرم و حیا کنه ؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خدایی فکر کردید اگر شما عربستان بودید با این وضع کارکردن و این همه تعطیلاتی که دارید بهتون همین حقوق ایران را می داد زهی خیال باطل حالا نمی خواهد بگویید که هر کسی به جایی رسیده نتیجه تلاش شما بوده نخیر هر کسی به جایی در ایران برسد به خاطر تلاش خودش است نگاه کنید به تاریخ پس ما در قدیم معلمان بهتری داشتیم که اینهمه دانشمند و شاعر داشتیم
به نظرم نباید فرمانده زود آزرده خاطر شوند ،، همه دیدن ، نفس روحانی حق بود و رییسی فاتحه رو خوند ،، کشور با شعار اداره کردن مساوی است افزایش ۹۰۰ درصدی دلار
رئیسی: آمارها نشان‌دهنده کاهش بیکاری است!!!
معلوم نیست کجا زندگی میکنید!
ایران!
من که چهار فرزند دارم هر چهار فرزند بیکارند و لذا نمیفهمم این آمار تو چه معنایی میدهد و از کجا به دست آورده ای
(گولت زده اند) ( کلاه سرت گذاشته اند) ( آمار دروغین و بی خودی بهت داده اند)
وقتی از کشور داری و مدیریت سر درنمیاوری اینجوری مشه داداش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
منظورشون فک وفامیل ودوستان مسئولین است که از بیکاری درامدن
آقای رییسی شما نه تنها از جهت اقتصادی هیچ کاری برای کاهش تورم و بیکاری نکردید
بلکه با سخت تر کردن و افزایش بوروکراسی در کارها، انجام هر فعالیتی رو بسیار سخت تر کردید
و آخر سر هم بر می گردید میگه آمارها میگن.... .
بنده خدا رییسی ظاهرا خودش هم تعجب کرده که آمارها چنین چیزی میگن!!!
خواهشن بیش از این با آبروی معلمان بازی نکنید ؟؟ به امام حسین قسم پول این دولت برای هیچ معلمین برکت نمیکنه ،؟؟ آقای رییسی چطور میتونی بودجه ۷۲۰ هزار میلیاردی سپاه رو بدون هیاهو تامین کنی ولی برای پول فرهنگیان بهونه درمیاری ؟؟ در یک سال بودجه عزیزان رو ۱۱ برابر کردی ولی برای پرداخت اًافه کار بعد از ۶ ماه آبروریزی میکنی ،؟؟ ای کاش بانوی گرامی بجای حقوق ۵۰ میلیونی حقوق معلمی می‌گرفت ساید به فکر بودی ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
شما را اگر حقوق 200میلیونی هم بدهند راضی نمی شوید کافی است ببینید یکی از شما بیشتر حقوق بگیرد باز شروع می کنید چرا بیشتر حقوق می گیرد حقوق معلمان کم هست شما سختی کار و جنگ اعصاب بقیه را نمی بینید فقط حقوقش را می بینید اگر شما جای اون کس می بودید اگر ده برابرش هم حقوق می گرفتید راضی نمی شدید شما راه را یاد گرفتید الان هم در سیروسیاحت هستید هر خرجی کم می آورید می گویید بذار یک اعتراضی بکنیم چوب که نمی زنند لااقل چند درصدی حقوق بالا می رود کی به کیه
رییسی در اداره کشور جند اشتباه بزرگ کرد
دادن یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی در حالی که میشد همین پول رو به شرکت‌های تولیدی داد به شرط آنکه قیمتها افزایش پیدا نکند ؟ و در صورت تخلف قطع یارانه و دادن آن به شرکت‌های رقیب
۲ _ صداقت با مردم و ندان قول‌های الکی به مردم مبنی بر تک رقمی کردن تورم ،
۳_ کتاب ۷۰۰۰ صفحه ای برای اداره دولت دروغی بیش نبود که فقط چند کلمه بیشتر نبود و آنهم نهار خوردین ،؟؟.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اشتباه رییسی صداقت بود آخه؟ ننویس خوب برادر من ننویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
رئیسی گفت رئیس جمهور بشه دلار می شه پنج هزار تومان. الکی تر از این چیه.
کجاست اون به خط کردن اقتصاددان‌ها
آقای رییس جمهور دیگه کار مردم از نخوردن نهار گذشته و با پیاز ۴۰ هزاری و هندوانه کیلویی ۳۰ هزار تومانصبحانه و شام هم نخورن ؟؟
آقای مالک شریعتی ماغریبه نیستیم کمروئی نکنید مثل همیشه باشجاعت بگوئید قاچاق بنزین داریم به این بهانه میخواهیم بنزین راگران کنیم ماهم میگوئیم وای بحالمان که‌مسئولین توان وقدرت مدیرت کافی رانداردزورشان‌به قاچاقچی ها نمیرسد بمامردم بخت برگشته میرسد وماهم ازشماعاجزانه تقاضامیکنیم بروید کاری کنید‌ که توان انجامش رابهتردارید یامطالعه فرمائید برای آموختن علم مملکت داری بجای صغراکبراکردن وکلاه شرعی درست کردن برای گران کردن بنزین شما نماینده مردم هستیدبایدبسا‌گی‌بجای گران کردن بنزین جلوفاچاق رابگیرید البته خوب میدانیم که قاچاق بنزین بهانه‌ خنده دارودرعین حال تاسف آور وتکراری استکه چندهفته قبل ازگران کردن بنزین مرتب گفته میشود ماشمارابه جد محترمتان قسم میدهیم که اینقدر به شعورمابی احترامی نفرمائید چون ماهم مثل شماایرانی هستیم واز طرفندهای همدیگرمطلع
فایننشال تایمز کسی دیگه رو پیدا نکرد باهاش مصاحبه کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اونا هم بالاخره بخش طنز و سرگرمی دارن
اقای رٸیسی حرفهایی که می زنی از بنیادش پوچ و بی معنی است؟یا اطرافی ها امار غلط بهت می دهند و یا دروغ گفتن برات شده عادت؟اصلا خبر داری چه مقدر از مردم کار می کنند و چه تعدادی بیکارهستند؟؟؟
چقدر هم آمار رئیسی قابل قبول هست
خودش به خودش دستور میده، آمار میده و خودشو تشویق هم می کنه
پاسخ ها
سید هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
این که خوبه مورد داریم همش باید باید میکنه.باید اینجوری بشه باید اونجوری بشه.تازه کلی هم طرفدار داره
آقای میرکاظمی میدونی این وزیر بی کفایت بخاطر ترس از تو چه بلایی سر معلمان آورده
۱_ بجای در نظر گرفتن مجوز امتیازات اگه در یکی از آیتم ها رتبه پایین رو کسب کنه ملاک رو همون پایین در نظر گرفته مثل اینکه دانش آموزی ر با یک غلط تحدید کنند
۲_ تعجیل در منطق محروم کلا حذف شده
۳_ تا تونستن از سنوات کم کردن تا رتبه بالاتر تعلق نگیره
۴_ نیروهای ستادی که قرار بود رتبه بندی نشن باشند سازی بالاترین رتبه ها رو گرفتن
۵_ بیش از ۷۰ درصد نسبت به رتبه خود معترض اند و برای ۴۰۰ هزار نفر امکان رویت کارنامه مقدور نیست که کاملا مشخصه فقط حقه بندی کردن و فقط ۲هزار نفر رتبه ۵ گرفتن و بقیه .....
با این همه ظلمی که وزیر در حق معلمان کرده باز هم گفتی رتبه بندی و قانون رو قبول نداری
درود بر تابناک و کادر اطلاع رسانیش


درود ویژه بر مردم فهیم ایران


تسلیت بنده به جناب آقای مهندس میرحسین موسوی


نخست وزیر والامقام اوایل سالهای دفاع مقدس



امیدوارم مسئولان رده بالای کشوری در تصمیمات خود تجدید نظر بفرمایند تا ایشان و خانم محترمه شان از حصر به دامان جامعه عزیزمان برگردند.
خوب جناب رییسی هم تحمل بدون افزایش را ندارد....
جناب شريعتمداري روزنامه كيهان : « راه مقابله با زناني كه قانون حجاب را زير پا مي گذارند دستگيري نيست »
-----------------------------------------
-- آميرزا محمد ! اين گراني ايام عيد و خرج ماه طولاني فروردين -- كه ما حقوق بگيران و شما بازنشستگان بايد اين ماه پرخرج و اين ماه دار و دراز را با حقوق اسفند ماه بگذرانيم نه با حقوق فروردين !! -- خيلي ما را تحت تاثير و فشار اقتصادي قرار مي دهد ، مگه نه ؟
-- درسته جعفر خان ! البته تحت تاثير اقتصادي ! اما خدمت جنابعالي كه عرض كنم ، بنده گاهي تحت بسيار تاثير معنوي هم قرار گرفته و مي گيرم كه سه چيز است و بنده هر روز در باره آن انديشه و تفكر مي كنم و آن اين است :
اول ، اين آيه از سوره جمعه قران كه مي فرمايد :
« يسبح لله ما في السموات و ما في الارض » مي فرمايد : هر چيزي در آسمان و زمين است ، خدا را تسبيح مي كند » ! ... يا للعجب جعفر خان ! ... الله اكبر كبيرا ... سبحان الله !! همه و همه چيز در حال تسبيح و ستايش خداوند هستند و ما غافليم !
دوم : اين بيت شعر كه شاعر فرموده :
« هر كس به زباني صفت حمد تو گويد
بلبل به غزل خواني و قمري به ترانه » !!
به به ! بايد با آب طلا نوشت ! ... رحمت به شيري كه شاعر خورده ! ... نوني كه خورده حلالش باشه !
و البته ديشب اوقات فراغتي دست داد و يكبار ديگر مثنوي « موسي و شبان » جناب مولوي خواندم و دقايق طولاني در معناي آن غور و تفكر نمودم و به نكات جديدتري پي بردم ! حتماً شنيده اي ... و حالا دوباره بشنوي خالي از لطف نيست آنجا كه شروع مي شود :
« ًديد موسي يك شباني را به راه
كو همي گفت اي خدا و اي اله
تو كجايي تا شوم من چاكرت
چارقت دوزم كنم شانه سرت !
دسكتت بوسم بمالم پايكت
وقت خواب آيد بروبم جايكت !
اي خداي من فدايت جان من
جمله فرزندان و خان و مان من !
اي فداي تو همه بزهاي من
اي به يادت هي هي و هيهاي من !
گر تورا بيماري آيد به پيش
من تورا غمخوار باشم همچو خويش » !!
موسي سخنان شبان را شنيد :
« گفت با كي هستي اي فلان » ؟ البته جعفر آقا به خاطر ضيق وقت داستان را مختصر مي كنم !
شبان پاكدل هم گفت :
« با آن كس كه ما را آفريد
اين زمين و چرخ از او آمد پديد » !
حضرت موسي خيلي ناراحت شد و به چوپان ساده دل تشر زد :،
« گفت موسي هاي خيره سر شدي
خود مسلمان ناشده كافر شدي
گر نبندي تو زين سخن حلق را
آتشي آيد بسوزد خلق را » !
القصه شبان بيچاره كه فكر مي كرد كفر و كافري گفته ، ناراحت شد و سر گذاشت به بيابان ! اما ... اما
« وحي آمد سوي موسي از خدا
بنده ما را زما كردي جدا » !
تو براي وصل كردن آمدي
ني براي فصل كردن آمدي » !!
وقتت نگيرم جعفر خان ! خدا به موسي دستور ميده برو دنبالش و دلش را به دست بياور ! موسي شبان را پيدا ميكند و مي گويد :
« هيچ آداب و ترتيبي مجوي
هر چه مي خواهد دل تنگت بگوي »
به هر حال جعفر آقا چوپان داشت بر حسب فكر و فهم خودش با خدا مناجات عاشقانه و شيدا گونه ! مي كرد
و لذت معنوي مي برد ! و از خود بي خود شده بود ، اما حضرت موسي فكر ميكرد اين بيچاره داره كفر و كافري ميگه ، ونميدانسته كه مناجات چوپان يك مناجات از ته دل و بسيار عاشقانه با خداي خود است ! و به اصطلاح چوپان داشته حال معنوي و عاشقانه مي كرده ! يك بار ديگر مورد دومي را بخوانم
« ًهر كس به زباني صفت حمد تو گويد
بلبل به غزل خواني و قمري به ترانه » !
به هر حال آقا جعفر اين سه مورد خيلي مرا تحت تاثير معنوي قرار داده ! كه البته اين مقوله از تحت تاثير و فشار اقتصادي كه شما فرمايش مي دهي جداست !! ... بحث در اين مقوله زياد است و انشا الله در فرصتي مناسب
در اين باب مفصلاً صحبت خواهم كرد ! مزاحمت نشم جعفر آقا ... التماس دعا !!..
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
لذت بردم، قلمت همیشه نویسا،بسیار عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چه خوب بود اين دو بيت هم نوشته مي شد
هركسي را اصطلاحي داده ايم
هر كسي را سيرتي بنهاده ايم
هنديان را اصطلاح هند مدح
سنديان را اصطلاح سند مدح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ما درون را بنگريم و حال را
ني برون را بنگريم و قال را
وحید
| United States of America |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
دمتون گرم با این طبع شاعری تون ولی… خلایق هر چه لایق
الحمدالله همیشه آمار ها از رشد اقتصادی و کاهش تورم و بیکاری بوده الحمدالله باز حدا رو شکر
پس این همه تورم و بیکار حتما مال امریکا و اسراییل و دشنمان هستش و یا از کره مریخ اومده
افژایش مصرف بنزین به مردم ادتباط ندارد! فرغون سازان را به چالش بکشید و آدرس غلط ندهید
پس جناب شریعتمداری به چشم سر آنچه را دیده ، متوجه شده و امیدش به سال پیش روست . باید از ایشان پرسید چرا بعد از ۴۴ سال چنین شد .البته درا این مصاحبه سخنانی گفته که با رویه عملی ایشان در تقابل کامل است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
نشریه خارجی بوده و مجبور شده مانند حوزویان تقیه کند
وقتی یارو تفاوت بین هفت درصد را با هفت دهم درصد نمیداند و هفت دهم درصد را هفت درصد پیشرفت اعلام میکنه انتظار بهبود شرایط را دارید . نه دادا یک زمانی میگفتند سال به سال دریغ از پارسال بعد سال تبدیل شده به روز به روز دریغ از دیروز و الان باید گفت ساعت به ساعت دریغ از ساعت قبل !
امان از دست این دولت بی سواد، که با فراری دادن کاربلدها روزگار سختی را برای مردم درست کرده و خواهند کرد.
میدونم اینجا جاش نیست ولی جایی را برای اعلام این مطلب پیدا نکردم
چرا آمار کرونا را اعلام نمی فرمائید . نکنه از بچه های بالا گفتن نگین تا تورم ابتلا به کرونا را لاپوشانی کنن
اینکه مسولین میگن مصرف بنزین زیاد شده فقط عاملش مردم نیستند بلکه کیقیت بسیاز پایییین بنزین و گزویل و نفت هست ..بنزین قرمز خیلی بی کیفیت هست و مصرف را بالا میبرد لذا سطح کیفیت سوخت را بالا ببریر تا کمتر مصرف شود...عامل دیگر خودورهای ساخت وطن و چین هستند که مصرف سوختشان بالا هست ...لذل باید فکری به این دو عامل شود تا شاهد کاهش مصرف سوخت و الودگی هوا باشیم در غیر اینصورت زاهکاری نیست البته دولت این را بهانه گران کردن بنزین قرار داده..معتقد است سوخت در ابران ارزان هست و مصرف بالاست پس گران کنیم .. بچای افزایش کیفیت میخان صورت مسیله پاک کنند
واقعا فایننشال‌تایمز بیکار است که با شریعتمداری مصاحبه کرده است یا قصد روانکاوی ایشان را داشته است
فرغون سازان داخلی و مونتاژکاران چینی مسول مصرف بالای بنزین هستند. تا کی کارخانه های مضر برای جامعه و اقتصاد و حتی خودشان باید باز باشند. هر جای دنیا بود یک کارخانه که ضرر می دهد را می بستند.
به نظرتان فروش سوخت نیروگاهها از بی عرضگی مجلس و نظارتیها نیست
ضعیفترین و فشل ترین دولت و مجلس بعد از انقلاب الان در راس امور قرار دارند . علی برکت ا...
باز انتخابات نزدیکه ، اونهم مجلس ورسانه ها وخاطره گویی ها ودروغ پراکنی ها شروع شد...
ز تعارف کم کن و بر مبلغ افزا....دست از این حاشیه سازی ها بردارید و متن رو نشون مردم بدهید ....برای رضای خودتون هم که شده به درد های اصلی مردم رسیدگی کنید...
منفعل ترین دولت و بی عرضه ترین کابینه در تمام دوران تاریخی ایران
به نظرمی آیدکه بسیاری ازنظرات اعلام شده بیشترعقده گوشی ومغرضانه میباشدویاازعدم اطاعات وآگهی ویامتاسفانه نا اشنایی باشرع ودین میباشد.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
شاید شما از این که دغدغه های شما با اندیشه ها و فرهنگ نوین ملت ایران فاصله نجومی دارد در بی خبری خودخواسته غرقید.
چی؟؟ کارشناسان معتقدند «برای برون رفت از وضعیت موجود سیاست خارجی باید به کمک اقتصاد بیاید»؟
گره زدن مشکلات داخل کشور به برجام؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
نگاه به بیرون؟
آمار کدام کشور رو به آقای رییسی میدن؟ بالاش بنویسن که این آمار کجاست
ریسی بد تر از اینکه وزرای بی تجربه و بیسواد را بکار گرفت تقریبا تمام مدیران میانی را تغییر داد او نمی دانست که کار اصلی امور جاری در دولت را مدیران میانی و کارشناسان انجام می دهند اکنون دولتی داریم که نه وزیران و نه مدیران قابل قبولی دارد بعنوان مثال من خبر موثق دارم که در استان ما یک مدیر با سابقه ۲۵ سال در بودجه ریزی را برکنار و یک قاری قرآن جایگزین آن کرده اند . معلوم است که چه خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
احسنت
آقاي مالك شريعتي چطور به محتواي نامه ي مرحوم ري شهري به آقاي. روحاني دسترسي پيدا كرده اند؟

آيا به عنوان شخص ثالث از مطرح شدن چنين موضوعي منافع شخصي يا گروهي خاصي عايد ايشان مي شود؟
قاعدتا آقاي ري شهري اگر نامه يي نوشته بودند و قصد اعلام آن را داشتند چه در مقطع نوشتن نامه و چه پس از آن ، در زمان حيات خودشان فرصت افشاي محتواي نامه را داشته اند.
آيا مرحوم ري شهري وصيتي به آقاي مالك شريعتي براي افشاي نامه داشته اند آيا؟
سلام تابی جون .
ناهار خوردی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تابناکی ها روزه هستند
تورم ۳۰۰درصد
علت مصرف بالای بنزین خودروهای با موتور 50 سال پیش است. جهت اطلاع گاری سازان و فرغون سازان داخلی شرکت میتسوبیشی ژاپن خودروی با حجم یک لیتر و با قدرت 200 اسب بخار ساخته که در هر 100 کیلومتر فقط نه دهم لیتر بنزین مصرف می کند و شرکت فولکس نیز در حال ساخت خودروی است که احتیاج به هیچ سوختی ندارد و سوخت مورد نیاز خود را از هوا با پالایش هیدروژن به دست می آورد.
درسته آمارها نشان دهنده کاهش بیکاری است ولی در واقعیت اینطوری نیست چون آمارها ساخته میشوند و واقعی نیستند . آقای ری شهری 8 سال سکوت کردی الان داری میگی ؟؟؟!!! پی در تمامی ظلمهای که به مردم شده شما هم مقصری و باید در بارگاه باری تعالی جوابگو باشی و گناه کاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ری شهری فوت شده
آمارهای، ایران خیالی مسئولان :بیکاری کاهشی شده، در این ایران خیالی همه مردم وضعشون خوبه، همه دیندارن ،همه مسئولان را می پرستند، مسئولان کشور جزء پاکترین اقشار جامعه هستند،مسئولان فقط فکر خدمت به مردم ومستضعفان هستند،سطح زندگی مسئولان یک درجه از ضعیف ترین اقشار جامعه کمتره و...خلاصه در این ایران خیالی که با ایرانی که مردم در آن زندگی میکنند زمین تا آسمان فرق داره،همه چیز گل وبلبله ومسئولان کشور توانستن مدینه فاضله ای که فکرشو میکنن درست کنند
شریعت مداری:
"... سال آینده، اگر به اینجا بیایید، این زنان بی حجاب در معابر را نخواهید دید."

میدونید این یعنی چی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
یعنی اصلاح قانون، یعنی منع حجاب اجباری ، یعنی فلسفه حجاب عوض میشه مثل آلودگی هوا که با اصلاح فرمول آلودگی از بین رفت و دیگه روزهای آلوده نداریمممممممممممم
سلام
شبتان خوش و ایام ثواب این ایام گوارای وجود ،تک تک عزیزان باشد.
الان مشکل جمهوری اسلامی انسداد اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی آن است.
اخیرا" تلویزیون جمهوری اسلامی نشان می دادکه کره جنوبی سالانه ۶۵۰ میلیارد دلارصادرات دارد.آن هم صادرات صنعتی ارزشمند و دانش بنیان.
اگر حداقل ۳۰ درصد آن سودباشد،( بالای ۲۰۰ میلیارد دلار) سود این صادرات از درآمد نفتی وغیرنفتی ایران بیشتراز دوبرابراست.
(شایان ذکراست که سود از کسر هزینه از درآمد بدست می آید.)
درچنین کشوری بیکاری معناندارد.

به نظرم درایران برخی از صاحبان سرمایه داری ملی که بشدت به تحریم هم علاقه مند هستند ،تبدیل به موانع جدی رشد اقتصادی ایران شده و بیشتربه فکر سوداگری هستند.
آنها حاضر نیستند در ایجاد کارخانجات و یا صنایع جدید سرمایه گذاری کنند.
راه حل ، بهبود سیاست خارجی و تشویق ورود سرمایه خارجی به ایران و شکستن انحصار این سرمایه داران خصوصی و خصولتی است.
ظاهرا" دولت سیاست مسالمت جویانه ( آگاهانه ویا به جبرزمانه) درپیش گرفته و بدنبال عادی سازی روابط با دیگر کشورها می باشد.
ولی اگرتغییرات اساسی در نظام مدیریتی و اجرائی بوجودنیاید و مدیران علمی با دانش روز واقعی جانشین مدیران به ظاهر متعهد نشوند، موفقیت چندانی بدست نخواهد آمد.
دولت درسال ۹۹ بالغ بر۴۰ هزارمیلیارد تومن فقط به صنایع غذایی کشور کمک مالی کرد. وامهای با درصد بسیارکم.
که صنایع غذایی بهبودیابد،ولی کارخانجات و صاحبان مشاغل صنایع غذایی چنددرصد از این را صرف توسعه و ارزان کردن محصولات کردند.
احتمالا" خیلی از این بودجه ها تبدیل با ارزشده و یا به سوداگری مسکن و..انتقال پیداکرده است. چون همگی محصولات ازلحاظ کمی و کیفی پائین آمده و گرانترهم شده اند.
هرسال دولت حمایت می کند ولی نتیجه اش کجاست
توصیه اقتصادی یک اصولگرا به رئیسی : از افغانستان یاد بگیرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هیچ هم لازم نیست ایشان چیزی را یاد بگیرد دستور میدهند که این وضعییت اصلاً قابل قبول نیست و باید درست شود ! و می شود ! کن فیکون
نماینده مجلس: تاکید ما به ..
ما بازنشستگان هم از اقای رئیسی میخواهیم به جای حرف و امار های انچنانی فقط مصوبه ملس در مورد همسانسازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
رئیسی: آمارها نشان‌دهنده کاهش بیکاری است
تو را خدا سو صدا نکنید ایشان خوابیدن و داره هزیان میگه نگدارید از خواب بیدار بشه
بله آمارهایی که شما می سازید و ارائه می دهید شگفت انگیز است!
همینجوری آمارسازی کنید تا یکی دو ماه آینده ایران ابر قدرت جهان در همه زمینه ها خواهد بود ولی در عمل ویرانه!
شریعتمداری ی فقط باید از سمتش پرتش کرد کنار. خجالت بکش
رکورد بنزین زده شد؟؟؟
رکورد بنزین زده شد؟؟؟
آقای رئیسی همه آمارهای واقعی از شکست برنامه های اعلامی شما در تبلیغات انتخابی حکایت می کند شما را به خدا بیایید برای نجات دین مردم و آینده کشور استعفا داده و راه را برای برگزاری انتخابات آزاد و همگانی باز کنید شاید با انتخاب یک دولت متخصص و توانا و پشتیبانی ملت و رفع تحریم‌ها بتوان آینده ای روشن برای کشور متصور شد در غیر این صورت با دولت شما جز نابودی دین ودنیای مردم چیزی عاید کشور نمی شود
چرا راجب مشکلات تغییر نکردن ساعتها نمیگید ؟ اپلیکیشن های رمز پویا کار نمیکنه و هر بار که بخوای رمز بهت بده باید بری ساعت و دوباره تغییر بدی قشنگ گند زدید به همه چی ابر قدرت منطقه حتی عرضه یع تغییر ساعتم نداره
ما ملت باید دست روحانی را ببوسیم و ازش حلالیت بطلبیم.
میزان توهینهایی که به شخص آقای شریعتمداری در این فضای مجازی منتشر میشود قابل توجه است!! فکر کنم همین که دنیای مجازی با اشخاصی مثل حسین شریعتمداری این قدر مشکل دارد یک کلیدواژه است... فکر کنم از حسین شریعتمداری خیلی ضربه خورده اند و باید هر جور شده بزنند!!
راه مقابله با زنانی که قانون حجاب را زیر پا می‌گذارند، دقیقا و دقیقا و دقیقا دستگیری است.
کدام رئیس دولتی( رئیس جمهوری)در ساختار جمهوری اسلامی عاقبت به خیر شده است؛ که روحانی بشود؟
یکی از ویژگی های ساختاری جمهوری اسلامی ایران این است که رئیس دولت( رئیس جمهور) عاقبت به خیر نمی شود.
اینکه اظهر من الشمس است.
مگر مهدی بازرگان، میرحسین موسوی، اکبر هاشمی، محمد خاتمی، محمود احمدی نژاد عاقبت به خیر شدند که حسن روحانی بشود.
قبل از اینکه حسن روحانی رئیس جمهور بشود این موضوع را در همه ی کانالها و شبکه و ... بارها اعلام کردند و نوشتند که در ساختار جمهوری اسلامی رئیس دولت عاقبت به خیر نمی شود و نخواهد شد.
هموطن گرامی، با سرگرم کردن مردم بوسیله آمریکا ستیزی فقط یک عده قلیلی از احساسات عوام استفاده میکنند و خودشان و خانواده اشان در همین آمریکا و کانادا بهترین زندگی را دارند. هیچ فکر کرده اید که چرا این آقازاده ها به روسیه و چین و کوبا نمیروند. ماشینهایی که زیر پایشان هست، امثال من و شما باید خوابش را ببینیم. امثال بایدن و ترودو هم به ریش همه ما می خندند چون براحتی به آقازاده ها و پدرانشان ویزا و امکانات سرمایه گذاری می‌دهند. چشم‌هایم را بشوریم و به واقیعتها نگاه کنیم.
وقتی قیمت بنزین لیتری پنج سنت باشه معلومه ۱۲۰ میلیون در روز مصرف و صد البته قاچاق میشه توسط برادران قاچاقچی
کدوم کاهش بیکاری دلت خوشه وااااآا، بدون کار دیگه نمیشه حتی یک روزم
زنده موند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی