بازدید 13457
با سیصد و نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار کیسینجر درباره خطر بزرگ جنگ سرد دوم/ کشته شدن روزانه ۲۰۰ نیروی اوکراینی در باخموت/حمله پهپادی به منطقه تولا در روسیه

سیصد و نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ 26 March 2023

کشته شدن روزانه 200 نیروی اوکراینی در باخموت

بین الملل تابناک: سیصد و نود و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

70 درصد باخموت تحت سیطره روسیه است
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۲۳:۲۰

«یوگنی پریگوژین» فرمانده گروه نظامی واگنر اعلام کرد که 70 درصد شهر راهبردی باخموت اوکراین تحت سیطره روسیه قرار دارد.

فرمانده گروه واگنر در ادامه سخنانش تاکید کرد که درگیری‌ها در این شهر برای سیطره کامل بر باخموت ادامه دارد.

از سوی دیگر هفته‌نامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» امروز (یکشنبه) گزارش کرد که ارتش اوکراین روزانه تا 200 تن از مبارزان خود را در نبرد آرتموفسک (باخموت) با نیروهای روسیه را از دست می‌دهد.

طبق این گزارش، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

در این گزارش آمده است که تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین ممکن است رژیم کی‌یف را مجبور کند از تصمیم خود برای ادامه جنگ برای حفظ باخموت صرفنظر کند.

مقام‌های اوکراینی بارها به اوضاع نابسامان ارتش این کشور در مقابل ارتش روسیه اعتراف کرده‌اند و در همین راستا، اخیراً «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که اوضاع در شرق این کشور بسیار سخت و دردناک است.

وی توضیح داد: «اوضاع در شرق بسیار سخت و دشوار است-بسیار دردناک است. ما باید قدرت نظامی دشمن را تخریب کنیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

حمله پهپادی به منطقه تولا در روسیه
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۲۲:۱۱

مقامات روس روز یکشنبه از انفجار بزرگ در منطقه تولا که ناشی از حمله پهپادی بوده خبر دادند.

این منطقه در 180 مایلی مرز روسیه با اوکراین بوده و با مسکو، پایتخت روسیه 110 مایل فاصله دارد.

مقامات این منطقه روسیه اعلام کردند که این حمله هیچ تهدیدی برای ساکنان این منطقه نداشته و این حادثه در حال بررسی قرار دارد.

خبرگزاری تاس به نقل از مقام‌های رسمی اعلام کرد که پهپادی که به منطقه تولا حمله کرده اوکراینی بوده و از نوع TU-141 بوده و حامل مواد منفجره بوده است.

بورل از تصمیم هسته ای بلاروس انتقاد کرد
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۲۱:۱۶

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در واکنش به انتشار اخباری در مورد استقرار سلاح های هسته ای روسیه دربلاروس، این اقدام مینسک را "تشدید غیرمسئولانه تنش ها و تهدیدی علیه امنیت اروپا" خواند.

 جوسپ بورل در ادامه توییت خود افزود: بلاروس هنوز هم می تواند جلوی این اقدام را بگیرد. تصمیم با خودشان است. اتحادیه اروپا آماده است که با تحریم های بیشتر واکنش نشان دهد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیروز (۵ فروردین) اعلام کرده بود که این کشور پس از توافق با بلاروس در این کشور تسلیحات هسته ‌ای میانبرد مستقر می کند.

به گفته وی، این تصمیم اتخاذ شده و قعطنامه‌های عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل را نقض نمی‌کند.

پوتین توضیح داد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس، مدت هاست موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس را که هم مرز با لهستان است، مطرح کرده است.

ژنرال انگلیسی: ۱۰ سال زمان نیاز داریم تا برای هر گونه حمله احتمالی روسیه آماده شویم
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۱۹:۱۸

ژنرال بازنشسته ارتش انگلیس می‌گوید: وضعیت ارتش بریتانیا به دلیل کاهش بودجه آنقدر وخیم است که اکنون باید به بریتانیا ۱۰ سال قبل از حمله برای مقابله با آن هشدار داده شود.

 ژنرال سر ریچارد بارونز، فرمانده ارشد انگلیس هشدار داده است که نیروهای مسلح بریتانیا از کاهش و کمبود سرمایه گذاری به شدت ویران شده‌اند و برای دفع حمله روسیه به ۵ تا ۱۰ سال اخطار از سوی پوتین نیاز است.

ژنرال سر ریچارد بارونز گفت که کشور قبلاً در طول جنگ سرد گذشته آماده جنگ در عرض چهار ساعت بود، اما دهه‌ها افول و کاهش بی‌حساب نیرو این آمادگی را از بین برده است.

فرمانده سابق فرماندهی نیروهای مشترک بریتانیا در یک بررسی انتقادی از وضعیت «تاسف‌بار» نیروهای بریتانیا گفت که ارتش به حدی توخالی شده است که برای دفاع از کشور بدون سرمایه‌گذاری مبارزه می‌کند.

این، کهنه سرباز ۶۳ ساله دفتر نخست‌وزیری را متهم کرد که موضوع هزینه‌های دفاعی را "در مسیر یک انتخابات عمومی دیگر" " قرار داده است و نخست وزیر ریشی سوناک و وزیر خزانه‌داری جرمی هانت درخواست‌ها برای افزایش سریع را نادیده می‌گیرند.

ژنرال سر ریچارد هشدار داد: روسیه، اگرچه درگیر جنگ خونین خود در اوکراین و نیروها و تجهیزات است، اما به زودی مجددا مسلح خواهد شد و می تواند تهدیدی مرگبارتر برای غرب باشد. روسیه آشکارا عصبانی است و دوباره مسلح شده است، بنابراین توانایی آنها بازیابی خواهد شد و وقتی تیراندازی در اوکراین متوقف شود، روسیه نتیجه را به گردن ما می اندازد.

وی افزود: در طول جنگ سرد، ارتش، در هر زمان، آماده جنگ ظرف چهار ساعت بود. وقتی جنگ سرد به پایان رسید و خطر وجودی برای بریتانیا وجود نداشت، همه اینها برچیده شد. اکنون ما به پنج تا ۱۰ سال هشدار درباره حمله غافلگیرانه روسیه نیاز داریم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم. اینجا جای جالبی برای بودن نیست... عمیقاً ناامیدکننده است.

تفاوت در تعداد نیروها بین بریتانیا و روسیه فاحش است. بریتانیا حدود ۱۳۷۰۰۰ پرسنل نظامی، ۲۲۷ تانک و ۵۰۱۵ خودروی زرهی دارد. در حالی که روس ها علیرغم تلفات سنگین در اوکراین، قبل از تهاجم، ۱۳۵۰۰۰۰ سرباز، ۱۲۴۲۰ تانک و بیش از ۳۰۰۰۰ خودروی زرهی در منطقه دارند. کرملین همچنین حدود ۶۰۵ کشتی در نیروی دریایی خود در مقایسه با ۷۰ کشتی بریتانیا دارد - که دارای دو ناو هواپیمابر و شش ناوشکن در ناوگان خود است.

هفته گذشته دولت انگلیس از برنامه های خود برای هزینه ۵ میلیارد پوند اضافی در دو سال آینده - که کسری از ۸ تا ۱۱ میلیارد پوندی است که بنا بر گزارش‌ها، وزیر دفاع بن والاس در پی آن است، خبر داد. ریشی سوناک همچنین متعهد شد که هزینه‌های دفاعی را از کمی بیش از دو درصد درآمد ملی به ۲.۵ درصد افزایش دهد - اما چارچوب زمانی در مورد زمان تحقق این امر را اعلام نکرد.

این تعهد توسط دریاسالار سر تونی راداکین، رئیس ستاد دفاع ارتش مورد استقبال قرار گرفت و گفت که اگر هدف جدید ظرف ۱۰ سال محقق شود، معادل ۱۰۰ میلیارد پوند اضافی خواهد بود.

هشدار کیسینجر درباره خطر بزرگ جنگ سرد دوم
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۱۹:۱۸

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا هشدار داد که جنگ سرد دوم بسیار خطرناکتر از جنگ سرد اول خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپانیایی موندو گفت: ممکن است جنگ سرد جدیدی بین چین و ایالات متحده آغاز شود

او در پاسخ به این سوال که آیا جنگ سرد دوم خطرناک تر از جنگ اول است، گفت: "بله."

کیسینجر معتقد است که هر دو کشور منابع اقتصادی قابل مقایسه‌ای دارند که در دوران جنگ سرد اول چنین نبود. به نظر او، پکن و واشنگتن اکنون دشمن یکدیگر هستند و نباید "تا زمانی که جمهوری خلق چین غربی شود" منتظر ماند.

پیش از این، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در دیدار با کیسینجر گفته بود که آغاز یک "جنگ سرد جدید" بین چین و ایالات متحده یک فاجعه برای کل جهان خواهد بود.

پنتاگون: نشانه‌ای از آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح اتمی نداریم
۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۱۹:۱۴

پنتاگون اعلام کرد دولت ایالات متحده هیچ گونه اطلاعاتی که نشان دهنده تمایل روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای داشته باشد، در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرده دلیلی برای تعدیل استقرار نیروهای هسته‌ای خود نمی‌بیند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: ما گزارش‌هایی داریم مبنی بر اینکه روسیه اعلام کرده می‌خواهد تسلیحات اتمی خود را به درخواست مینسک در بلاروس مستقر کند. ما از نزدیک اوضاع را رصد می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما دلیلی برای تعدیل یا کاهش تسلیحات اتمی استراتژیک خود یا نشانه‌ای از سوی روسیه برای آماده شدن به منظور استفاده از تسلیحات اتمی نمی‌بینیم. ما همچنان به دفاع جمعی ائتلاف ناتو پایبندیم.

از آغاز جنگ اوکراین، نمایندگان عالی رتبه دولت واشنگتن بارها اظهارات مشابهی را درباره احتمال استفاده روسیه از تسلیحات اتمی بیان کرده‌اند.

اخیرا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته بود که به درخواست طرف بلاروسی می‌خواهد تسلیحات اتمی تاکتیکی در این کشور مستقر کند.

کشته شدن روزانه ۲۰۰ نیروی اوکراینی در باخموت

هفته‌نامه انگلیسی «ساندی‌تایمز» امروز (یکشنبه) گزارش کرد که ارتش اوکراین روزانه تا ۲۰۰ تن از مبارزان خود را در نبرد آرتموفسک (باخموت) با نیروهای روسیه را از دست می‌دهد.

طبق این گزارش، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار تن از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

در این گزارش آمده است که تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین ممکن است رژیم کی‌یف را مجبور کند، از تصمیم خود برای ادامه جنگ برای حفظ باخموت صرف‌نظر کند.

مقام‌های اوکراینی بارها به اوضاع نابسامان ارتش این کشور در مقابل ارتش روسیه اعتراف کرده‌اند و در همین راستا، به تازگی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که اوضاع در شرق این کشور بسیار سخت و دردناک است.

وی توضیح داد: «اوضاع در شرق بسیار سخت و دشوار و بسیار دردناک است. ما باید قدرت نظامی دشمن را تخریب کنیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

زلنسکی ادامه داد: «بیلوهوریوکا و مارینکا، آویدکا و باخموت و دیگر نقاطی که آینده ما در آن‌ها در حال تصمیم‌گیری است؛ این‌ها مکان‌هایی هستند که نبرد در آن برای تمام اوکراینی‌ها در جریان است.»

ابراز تمایل اوکراین برای حفظ روابط عادی با ایران

نماینده ویژه امور خاورمیانه و آفریقا در وزارت خارجه اوکراین می گوید، کشورش مایل است روابط عادی با ایران را حفظ کند.

 «ماکسیم سوبخ» در گفت وگو با تارنمای «اوکراین اینفورم» که شنبه منتشر شد، با تکرار ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی گفت که کی‌یف بارها رویکردهای خود را درباره این مساله به تهران اعلام کرد و آن را کاملا غیرقابل قبول دانست.

وی اظهار کرد: ما بارها تاکید کرده‌ایم که توجیهات و رویکردهای خود را در این باره ارائه کرده‌ایم.

این مقام اوکراینی تاکید کرد: برای ما مهم است که استفاده از پهپادهایش علیه اوکراین را دست کم محکوم کند.

مقامات ایرانی و دستگاه دیپلماسی ایران، بارها درباره استفاده پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین شفاف اطلاع رسانی کرده و حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران مستند اعلام کرد که تعداد معدودی پهپاد ماه‌های قبل و پیش از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان همچنین پیشتر بر توقف جنگ اوکراین و بازگشت طرفین به گفت وگو تاکید کرد و افزود: اگر برای ما روشن شود روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده، نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهیم بود.

پوتین: روسیه و چین ائتلاف نظامی تشکیل نداده‌اند

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه 24» تصریح کرد که روسیه با چین اتحاد نظامی تشکیل نداده است و هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند.

وی در پاسخ به این که آیا چین و روسیه در حال ایجاد یک محور هستند که تهدیدی برای غرب محسوب می شود، گفت: «این کاملاً نادرست است، زیرا ما هیچ‌گونه اتحاد نظامی با چین ایجاد نمی‌کنیم.»

رئیس‌جمهور روسیه سپس در ارتباط با نوع روابط میان روسیه و چین گفت که هیچ چیز مخفی در همکاری میان دو کشور نیست و بر خلاف اقدامات ایالات متحده در منطقه، هیچ ائتلاف نظامی بین پکن و مسکو وجود ندارد.

وی در این خصوص گفت: «آری، ما در زمینه نظامی-فنی همکاری داریم. چنین چیزی را پنهان نمی‌کنیم. همه‌ چیز شفاف است و هیچ چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود، روسیه و چین در حال برگزاری رزمایش هستند؛ اما روسیه نه تنها با چین بلکه با کشورهای دیگر نیز رزمایش برگزار می‌کند.

پوتین در این خصوص گفت: «حتی تاکنون، علی‌رغم تحولات دونباس در زاپروژیا و خرسون، ما (به برگزاری رزمایش) ادامه دادیم و همه چیز را ادامه می‌دهیم و این کاملاً شفاف است؛ اما این یک ائتلاف نظامی نیست. آمریکا چه کار می‌کند؟ آن‌ها در حال ایجاد ائتلاف‌های بیشتر و بیشتر هستند.»

وی با اشاره به این موارد ادامه داد، تمامی موارد گفته شده به تحلیلگران غربی و محققان سیاسی دلایل و شواهدی ارائه می‌دهد که بگویند، غرب در حال ایجاد محورهای جدید است.

پوتین سپس به تلاش ناتو برای تشکیل یک ائتلاف نظامی در سطح جهان اشاره و تصریح کرد: «سال گذشته، ناتو در خصوص یک مفهوم راهبردی جدید برای این بلوک موافقت کرد و مستقیم نوشته شد که ناتو قرار است روابط با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را گسترش دهد و این کشورها مستقیم فهرست شدند که شامل نیوزیلند، استرالیا و کره جنوبی و غیره... می‌شد و آن‌ها اعلام کردند که یک ناتو جهانی ایجاد خواهند کرد. خب، این چیست؟»

وی با اشاره به این موارد تصریح کرد: «غرب شروع به ساختن یک محور جدید می کند؛ مانند آنچه توسط آلمان فاشیست و ژاپن نظامی ساخته شده بود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۹
تلفات اوکراین بیشتر از روسیه میشه اگر روسیه کنترل کامل شهر باخموت را بدست بگیرد دونباس از دست اوکراین خارج می‌شود و هدف بعدی روسیه کنترل کامل خرسون است اتفاقا با دیدن در تاریخ روسیه باید فهمید روس ها حتی اگر صد سال بجنگند پیروز میشن البته افغانستان فرق داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
این کسینجر خیلی عاقله . هم دانش داره . هم تجربه . منتها آمریکا هم توسط عده ای ترمز بریده اداره می شه که کله اشان بوی قرمه سبزی می دهد . نه دانش کسینجر رو دارند و نه قرار لباس رزم بپوشند . از کیسه ی ملت آمریکا خرج بوالهوسی هایشان می کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
فعلا که روسیه زاییده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
من نمیدونم این عشق به روسیه بعضی ها از کجا میاد یا مثلا روسیه چه صنعت به درد بخور پیشرفته ای داره؟ آخه بیشتر از یکساله تو شرق اوکراین داره دست و پا میزنه اومدی مینویسی روسیه هیچوقت شکست نمیخوره داری میبینی که کلی تلفات داده و از کی یف و خرسون و خیلی جاهای دیگه عقب نیشینی کرده روسیه هیچی نیست جز یه کشور فاسد مافیایی وابسته به فرد پوتین
ناشناس
| Poland |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
بیشتر که خیلی وقته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
این جنگ پاسخ به برخی شرارت و جنایت های اروپاست 4 جنگ در خاورمیانه راه انداختند امروز باید هم به درک واصل شوند
در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 تا از آن ها به هلاکت رسد و به جهنم فرستاده شود
به عقیده پوتین کل دنیا بد و ناکارآمده فقط روسیه خوبه و روسیه باید صاحب دنیا بشه دقیقا تفکرات هیتلرو داره بقیه رو متهم میکنه و خودشو مبرا میدونه خب لعنتی تو متجاوزی تو باید نیروهاتو جم کنی از اوکراین بری تا جنگم تموم شه، تو کل دنیا ابروش رفته و دست به دامن چین شده و فقط الکی توهم میزنم و این و اونو مقصر میدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
فکر نمی کنی در واشنگتن هم اینجور آدمها هستند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
عقیده جناب پوتین این نیست عقیده شما این هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
لابد کل دنیا هم خونه شماست :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
منظور شما از کل جهان 4 تا کشور کوچولوی اروپایی هستش که حتی اندازه یک استان ایران هم نیستند؟
روسیه هم با غرب مرتد فاسد کافر می‌جنگد حرفی ندارم که روسیه خوب است یا نه اما همینکه اروپا پاسخ جنایت هایش را می‌بیند بس است
عظیم ترین کشور کل اروپا اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده اما تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
لعنت خدا بر پوتین کافر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
کافر اخلاق مدار از معتقد بی وجدان بسی بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
پوتین شجاع جنگاور با غرب مرتد کافر نجس مشرک می‌جنگد
شهادت راه دفاع از کشور افتخار است درود بر رزمندگان اوکراین سلام بر شهیدان
پاسخ ها
اذیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
c شهادت یک واژه اسلامی است که فقط برای کسانی که در راه برپا کردن امر خدا جان خود را فدا می کنند بکار می رود. نه برای فریب خوردگانی که جان خود را در راه اهداف ناتو هدر می دهند.
ناشناس
| Poland |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
نیونازی شهید نداشتیم که اونم به لطف ذوستان اختراع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
غربزده ها پاش که بیفته از سهدا هم مایه میذارن لعنت بر مغز پوسیده
الهام علی اف
اگه پوتین ناراحت نمیشه تعداد کشته های روزانه روسیه هم میتونید بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
روسیه تلفات غیرنظامی نداشته اکراین چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
تلفات غیر نظامی دستاورد روسیست
چه زمانی مذاکرات ترک مخاصمه انجام می شود؟ بگمانم زمانی که دو طرف دیگر جوانی برای به مسلخ فرستادن نداشته باشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
وقتی اکراین اینقدر کشته بده که به آمریکا فشار بیارن. آمریکا تصمیم می گیره زلنسکی اجرا می کنه.
وضعیت باخموت مثل ماریوپول است در نهایت به دست روسیه میوفته روسیه برای ادامه جنگ گام به گام برنامه دارد اول کنترل کامل دونباس را بدست می‌گیره بعد سعی در استقرار نیرو و کنترل کامل خرسون رو انجام میده در نهایت اگر اوکراین وادار به صلح نشد ضمن داشتن مناطق اشغالی به سمت پایتخت اوکراین یعنی کی‌یف میره البته اینبار با کمک بلاروس به موازات این درگیریها در اوکراین کاری می‌کند الهام علی اف به ایران یا ارمنستان لشکر کشی کند و در صورت دخالت ایران در جنگ احتمالی قفقاز دنیا را سرگرم ایران میکنه و هر بلایی که میخواد سر اوکراین میاره مسولان جمهوری اسلامی باید بجای شعار فقط تکرار میکنم فقط در صورت تهاجم به ارمنستان یا به کشور مان حق اقدام نظامی علیه آذربایجان را داریم لطفاً در دام پوتین نیافتید من هم موافق سرنگونی الهام علی اف و الحاق کشور آران به ایران هستم ولی باید مشکلات اقتصادی کشور و افکار عمومی را هم در نظر بگیریم از نظر نظامی ایران فراتر از سه کشور قفقاز است ولی در صورت کمک به آذربایجان شرایط به ضرر ما میشه البته خوشبختانه غرب در مورد ارمنستان طرف ماست ولی اسراییل نه ولی اگه واقعا اسراییل و روسیه رفیق فابریک هم هستند این وضعیت بنفع ایران است در غیر این صورت ما با طناب پوسیده پوتین به چاه میریم لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
ارمنستان و اذربایجان اندازه یه استان ایرانن اصولا از نظر نظامی عددی نیستن
اصلا مهم نیست روزی چند نفر دراین جنگ کشته میشوند بلکه مهم فروش اسلحه توسط آمریکاست تا اقتصاد ایلات متحده از این که هست مفتضح ترنشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
آره اقتصاد ایالت متحده داغون شده و همه دارن اونجا دنبال ریال ایران میگردن برای خرید و حفظ ارزش پولشون !
تورمشون هم به بالای 50 درصد رسیده و رکورد زده

شما دیگه از توی چه غاری بیرون اومدین ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
تازه این همه سلاح کرده تو پاچه دنیا وضع بانکهاشون اینه
در سال ۲۰۲۲ ارزش روبل به دلار ۳۴ درصد تقویت شده این رقم برای منطقه یورو منفی هست. همین گویای همه چیز است برای کسانی که سرشون و زیر برف نکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
ارزش روبل فقط با دلار پاشی بانک مرکزی روسیه و توهم فروش نفت و گازش به روبل انجام شد .
طی دو سال اینده روبل سقوط آزاد دیدنی ای رو تجربه خواهد کرد و امثال شما میاید اینجا و باز هم غرب رو محکوم میکنید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
این وضعیت موقتیه به خاطر افزایش نرخ بهره در روسیه امسال تورم شدیدی در روسیه به وجود میاد این رو تمام تحلیل گرا اتفاق نظر دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
درسته
وضعیت گل و بلبل اقتصاد اروپا در سال گذشته و تظاهرات دوماهه در فرانسه و تعویض سه نخست وزیر تنها طی یکسال در انگلیس به همراه ورشکستگی بانکهای مطرح امریکا و گسترش دومینو به شبکه بانکداری اروپا اثباتی بر پیروزی قاطع غرب بر روسیه است :))
اینهایی که می گن روسیه کمونیست هست لابد معتقدن ایرانم هنوز پادشاهی هست چوون مغزشون انگار یه چهل سالی هست که به روزرسانی نشده.
اگر من رئیس جمهور اوکراین بودم حتما حتما جنگ را متوقف می کردم نه اینکه کشور را به روسها واگذار کنم بلکه برای آنکه نقشه زیرکانه ای که جلوی تخریب و کشتار اوکراین و اوکراینی ها رو بگیره به کار بگیرم . روسیه افغانستان بی دفاع و بی پناه رو اشغال کرد اما در نهایت با فضاحت و هزینه سنگین مجبور به ترک اونجا شد . به فرموده شیخ اجل سعدی :
به کین آوری با کسی بر ستیز
که از وی گزیرت بود یا گریز
جنگ بجز ویرانی حاصلی ندارد و برنده ای هم ندارد حاصل جنگ ویرانی و آوارگی و مرگ و نیستی است .
اگر بجای روسها بودم در تله جنگ اوکراین نمی افتادم تا در آنجا زمینگیر شوم و آمریکا با خیال آسوده سرگزم رقابت با چین شود . روسیه تا دهها سال زیر بار این جنگ کمر راست نخواهد کرد و این همان چیزی است که رقبایش می خواهند .
می گم نکنه روسها یا اوکراینی ها منو بدزدن ببرن تو کشورشون به زور رئیس جمهور کنن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اتفاقا درک سیاسیت از خیلی ها بیشتره عزیزم. بازنده این جنگ روسیه و اروپا(به ویژه اوکراین) هست وبرنده اون، همون طراحش یعنی امریکاست که با هل دادن ناتو به سمت شرق، روسیه را در تله جنگ انداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
فقط روسیه ضربه نخورده اروپا هم خورده. ضمنا مفتضح تر از شکست ناتو در برابر طالبان افغانستان نداریم
هنری کسینجر واقعا حداقل نسبت به باقی به اصطلاح اندیشمند آمریکا دلسوز تر برای اوکراین است طرف از تبار مردم شرق اروپا است و دشمن تاریخی روسیه برای انتقام گیری از روسیه سعی در دخالت آمریکا در جنگ اوکراین دارند وقتی قرار باشد در سیاست به کینه های تاریخی فکر کنیم در این جهان نمیشه با کسی کار کرد ولی آیا میشه اینطوری کشور را اداره کرد ما نیاز به روابط دوستانه هم با آمریکا هم با روسیه داریم ایدولوژی نابودی فلان فلان فلان ربطی به ما ندارد دعوای فلسطین و اسرائیل دعوای فرزندان ابراهیم است ربطی به ما ندارد دعوای اوکراین و روسیه دعوا فرزندان روسیه بزرگ است قابل توجه حضرات مردم اوکراین و دولت اوکراین خودشان را روس می‌خوانند و در جواب دوستان محترم این آمریکا بود که باعث سرنگونی شاه سابق ایران شد در گوادلوپ و در ضمن آخرین پادشاه ایران دست‌نشانده هیچ جایی نبود لطفاً چاپ کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار