بازدید 23440
با تحولات منطقه و جهان

گزارش بایدن به کنگره درباره حمله به مواضع مقاومت در سوریه/ آغاز مذاکرات ایران و بحرین پس از سفر رئیسی به عربستان/ اعلام نقض توافق ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو/  تلاش ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران

گزارش بایدن به کنگره درباره حمله به مواضع مقاومت در سوریه، آغاز مذاکرات ایران و بحرین پس از سفر رئیسی به عربستان، اعلام نقض توافق ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو،  تلاش ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران و حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 26 March 2023

گزارش بایدن به کنگره درخصوص حمله به مواضع مقاومت در سوریه/ آغاز مذاکرات ایران و بحرین بعد از سفر رئیسی به عربستان/ اعلام نقض توافق 2020 ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو/  تلاش‌ ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران

بین الملل تابناک: گزارش بایدن به کنگره درباره حمله به مواضع مقاومت در سوریه، آغاز مذاکرات ایران و بحرین پس از سفر رئیسی به عربستان، اعلام نقض توافق ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو،  تلاش ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران و حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گزارش بایدن به کنگره درخصوص حمله به مواضع مقاومت در سوریه

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب در نامه‌ای، رؤسای مجالس نمایندگان و سنای این کشور را در جریان دستور خود برای حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه قرار داده است.

به گزارش شبکه "الجزیره" قطر، بایدن در این نامه افزود: ۲۳ مارس، نیروهای ما در پاسخ به سلسله حملات و تهدیدهایی برای حملاتی در آینده، به حملاتی علیه پایگاه‌هایی در شرق سوریه دست زدند.

وی در ادامه ادعا کرد: حملات دقیق علیه تأسیسات مورد استفاده گروه‌های حامی سپاه پاسداران ایران انجام شد.

بایدن با نادیده گرفتن حاکمیت سوریه، این اقدامات را ضروری خواند و مدعی شد که این اقدام مطابق با قوانین بین‌المللی و در استفاده از حق دفاع از آمریکا انجام شده است.

وی افزود: آمریکا آماده است، اقدامات بیشتری را بر اساس ضرورت برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهد.

گزارش بایدن به کنگره درخصوص حمله به مواضع مقاومت در سوریه/ آغاز مذاکرات ایران و بحرین بعد از سفر رئیسی به عربستان/ اعلام نقض توافق 2020 ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو/  تلاش‌ ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران

بامداد جمعه رسانه‌ها از بمباران مناطقی از استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

چند ساعت بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد روز جمعه به شهر دیرالزور در شرق سوریه را تأیید کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از پنتاگون گزارش داد: این حملات هوایی به سوریه در پاسخ به زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله گذشته صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش این کشور حملات هوایی به تأسیساتی انجام داده که به ادعای این نهاد توسط گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

پنتاگون مدعی شد که این حمله به دنبال کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر از نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد که توسط یکی از گروه‌ها به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود.

آغاز مذاکرات ایران و بحرین پس از سفر رئیسی به عربستان

 برخی منابع آگاه بحرینی می‌گویند که یک هیأت از وزارت خارجه ایران، طی دوره گذشته، به بحرین سفر کرده است.

این منابع در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اظهار داشتند، یک هیأت از وزارت امور خارجه ایران در سفر قبلی به همراه هیأت پارلمانی این کشور ـ که در اجلاس عمومی اتحادیه بین المجالس در بحرین در ۱۲ مارس شرکت کرده بودند ـ از ساختمان سفارت ایران بازدید کردند.

به گفته این منابع، قرار است پس از سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به عربستان سعودی، نشست‌های گفت‌‌‌وگو و تبادل دیدارهای ایران و بحرین آغاز شود. 

پیشتر نیز برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفته بودند، گفت‌وگوهای مهمی میان بحرین و ایران در سطح دوجانبه به منظور ازسرگیری روابط دو جانبه در جریان است.

پس از توافق اخیر تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط  و بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو طرف، «سلمان به عبدالعزیز» شاه سعودی، از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به عربستان دعوت کرد.
نوزدهم مارس (۲۸ اسفند گذشته)، «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری ایران طی پستی در توئیتر نوشت که پادشاه عربستان رسما از رئیس جمهور ایران دعوت کرده تا به ریاض سفر کند و ابراهیم رئیسی نیز از این دعوت استقبال کرده است.

اعلام نقض توافق ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو

 رسانه‌های روسی به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان با نقض توافق‌های نوامبر ۲۰۲۰ (جنگ دوم قره‌باغ) از خطوط تماس منطقه «شوشا» عبور و عملیات مهندسی و استحکام‌بخشی را آغاز کردند.

به نوشته «اینتل‌ریپابلیک»، نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه حضور دارند و مشغول اقدامات لازم برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستند.

ساعاتی پیش نیز برخی رسانه‌های اعلام کردند که نیروهای باکو حرکت کرده‌اند تا جاده‌های شمال گذرگاه لاچین (گذرگاه وصل‌کننده ارمنستان به منطقه مناقشه‌انگیز قره‌باغ) را ببندند.

گزارش بایدن به کنگره درخصوص حمله به مواضع مقاومت در سوریه/ آغاز مذاکرات ایران و بحرین بعد از سفر رئیسی به عربستان/ اعلام نقض توافق 2020 ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو/  تلاش‌ ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران

هم‌زمان رسانه‌های ارمنستان گزارش دادند که نیروهای جمهوری آذربایجان، با نقض آتش‌بس از خط تماس شوشی-لیساگور عبور کرده‌اند. طبق این گزاش‌ها، مسئولان قره‌باغ کوهستانی فوراً نیروهای حافظ صلح روسیه‌ای را در جریان این موضوع قرار داده‌اند.

این نوع تحرکات ارتش جمهوری آذربایجان در حالی انجام می‌شود که پنج‌شنبه سوم فروردین و هم‌زمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی درباره احتمال درگیری نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد دو کشور به‌زودی پیمان صلح امضا می‌کنند.

وی با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: پیمان صلحی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان امضا خواهد شد. این پیمان صلح بر اساس بیانیه‌های رسمی مشترکِ تصویب‌شده و در بالاترین سطوح خواهد بود. پاشینیان همچنین افزود: تنش جدیدی در کار نخواهد بود. جامعه بین‌الملل باید قویاً از چنین روایتی حمایت کند.

 تلاش‌ ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران

 «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در سخنانی نسبت به برگزاری نشست چهارجانبه با حضور ایران درباره سوریه ابراز امیدواری کرد.

کالین در ارتباط با حضور ایران در نشست چهارجانبه سوریه گفت: «تلاش‌ها برای برگزاری نشست چهارجانبه با حضور ایران و روسیه در خصوص سوریه ادامه دارد و این نشست در حال حاضر در سطح سران نخواهد بود.»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین نسبت به برخی تحرکات ضدایرانی در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: «تلاش هایی برای محاصره ایران در منطقه توسط آمریکا وجود دارد و ما با نگرانی به آن نگاه می‌کنیم.»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین افزود: «واشنگتن به ما گفته است که همکاری با سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه با اتحاد ما سازگار نیست.»

هفته گذشته، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در آنکارا در زمینه تعویق نشست چهارجانبه برنامه ریزی شده در مسکو با حضور مقامات ایران، سوریه، روسیه و ترکیه گفته بود: «روس ها گفتند که هنوز آمادگی‌های لازم در ارتباط با برگزاری آن را انجام نداده و لذا بهتر است نشست مذکور به زمان دیگر موکول شود. ما نیز آن را پذیرفتیم.»

گزارش بایدن به کنگره درخصوص حمله به مواضع مقاومت در سوریه/ آغاز مذاکرات ایران و بحرین بعد از سفر رئیسی به عربستان/ اعلام نقض توافق 2020 ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو/  تلاش‌ ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران

این در حالی است که «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه، چندی پیش در سخنانی اعلام کرده بود که نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در حال بررسی و آماده سازی است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت که مسکو، ایران، ترکیه و سوریه در حال مذاکره برای برگزاری نشستی با حضور سرگئی لاوروف، حسین امیر عبداللهیان، مولود چاووش اوغلو و فیصل مقداد هستند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص به خبرنگاران گفت: ما در حال کار روی این موضوع هستیم. می‌توانم بگویم که توافق کردیم فعلاً جزئیات را فاش نکنیم. همه چیز به این سادگی نیست. ما باید روی اصول دیپلماسی بی سر و صدا کار کنیم.

وی یکشنبه هفتم اسفند ماه هم گفته بود که نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در حال بررسی و آماده سازی است.

در ژانویه ۲۰۱۸، شهر سوچی روسیه میزبان کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه بود که اولین تلاش از زمان آغاز درگیری‌ها برای جمع آوری مجموعه‌ای فراگیر از نیروهای سیاسی سوریه به شمار می‌آمد. نتیجه اصلی کنگره، تصمیم به ایجاد کمیته قانون اساسی بود که در ژنو فعالیت می‌کند و وظیفه اصلی آن تهیه اصلاحیه قانون اساسی در سوریه است.

در دسامبر سال ۲۰۲۲، وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه مذاکراتی سه جانبه در مسکو برگزار کردند تا راه‌های حل بحران سوریه را بررسی کنند. این مذاکرات نخستین دیدار رسمی میان وزرای دفاع ترکیه و سوریه در یازده سال گذشته بود. در همان ماه، آنکارا پیشنهاد داد که وزرای خارجه ترکیه، سوریه و روسیه در فوریه ۲۰۲۳ نشستی را احتمالاً در یک کشور ثالث برگزار کنند.

حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق

منابع محلی، بامداد یکشنبه از وقوع عملیات علیه یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در خبری فوری نوشت، یک کاروان لجستیک نظامیان اشغالگر آمریکایی در استان بابِل، هدف انفجار بمب کارگذاشته‌شده در کنار جاده قرار گرفت.

هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی این حمله و میزان خسارات وارده به کاروان آمریکایی منتشر نشده است.

گزارش بایدن به کنگره درخصوص حمله به مواضع مقاومت در سوریه/ آغاز مذاکرات ایران و بحرین بعد از سفر رئیسی به عربستان/ اعلام نقض توافق 2020 ارمنستان و جمهوری آذربایجان توسط باکو/  تلاش‌ ترکیه برای برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

کاروان‌های آمریکایی یا از جنوب با عبور از مرز کویت یا از شمال غرب با عبور از گذرگاه غیر قانونی «الولید» در استان نینوی وارد عراق شده و تجهیزات مورد نیاز نظامیان آمریکایی مستقر در عراق را حمل می‌کنند. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این حملات و انفجارهای کنار جاده‌ای برای انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک می‌گیرد.

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
تا بیشتر از این با خفت از خاورمیانه بیرون نشدی خودت برو سرزمین سرخپوستان و به یک کشور عادی تبدیل شو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
امریکا‌ باید به سرزمین‌ خودش‌برگرده‌
روسیه‌ در سوریه‌ چه می کند؟
ایران‌ چرا‌ در سوریه حضور‌ دارد‌ ؟
همتون‌ در کشور‌ بیگانه‌ حضور‌ دارید‌ و اینکار‌ با هیچ معیاری قابل قبول نیست‌
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
جانان به فدای تو آزربایجان من
تابناک محترم نیروهای باکو چه صیغه ای اس؟ بنویسید ارتش آزدبایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
شایدتابناک محترم هم مثل بسیاری ازما که غریبه هاراکه نه بماعلاقه ای دارند ونه ازماهستند رابرآذری هاکه ازهمکیشانمان هستندودراصل خودی ترهستندترجیح میدهد مشکل فرهنگی ماغریبه دوستی‌شدید وخودی گریزی است
ننگ رابطه با ال سعود رو دوباره تکرار کردین که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! وا اسلاما وا مصیبتا
پاسخ ها
حسن فریدون
| United States of America |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
شما اینترنشنال تونو نگاه کن
معنی «دست از پا خطا کردن امریکا» دقیقا چیست!!!!؟
توافق آذربایجان و ارمنستان آتش بس هست و هنوز ارمنستان به تعهداتش عمل نکرده و از مناطق اشغالی خارج نشده و پیمان صلح امضا نشده پس آذربایجان حق داره با متجاوز برخورد کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
بر چه اساسی تابناک نظرات پانترکان تجزیه طلب وطن فروش رو میگذاره چرا نظرات وطن پرست ها را سانسور می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
اساسا ارمنستان شبه نظامیان مسلح اش را باید از قره باغ خارج می کرد که نه تنها اینکارو نکره بلکه سعی می کنه انها رو تقویت کنه به علاوه باید اذربایجانیهای ساکن
خانکندی خوجالی خوجاوند و عسگران و اقدره بعد از 30 سال باید به خانه هایشان بر می گشتند که حتی یک نفر
بر نگشته اند دیگه ثابت شد پذیرفتن توافق اتش بس روسیه توسط علی اف اشتباه بود و باید اجازه می اد ارتش اذربایجان 5 منطقه ذکر شده را هم پس می گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
اینهایی که منفی می دن چیزی از منطقه نمی دانند قره باغ و زنگه زور را با هم قاطی می کنن قره باغ بخشی از خاک اذربایجانه و ارمنی ها انجا را اشغال کرده ان ساکنان ان 1- اکثرا نظامیان ارمنی هستند که باید طبق توافق 2020 انجا را ترک کنن ولی اینکارو نمی کنن جالبه روسیه هنوز نگفته اینکار نقض اتش بس است اخیرا روسها کامیونهای مهمات ارمنی ها به خانکندی را اسکورت کرده ان که ویدیوهاش موجوده 2- ارمنی های غیر نظامی که شهروند اذربایجان محسوب می
شوند ولی دارند از اینکار سر باز می زنند. اقدامات اذربایجان صد در صد مشروع و بجاست و باید قاطع تر برخورد کنه متاسفانه نباید روسها را به انجا راه می داد باید کل منطقه را می گرفت و برای همیشه به فتنه ارمنی ها در قره باغ پایان می داد
واقعیت آنستکه جمهوری آذربایجان حق داردتاهروقت که لازم باشدبرای ازپس گیری سرزمینهای اشغال شده اش توسط ارمنستان اقدام کند حالا میخواهدروسیه موافق باشدیانباشد درست مثل فلسطینیان که بیشترازنیم قرن استکه برای آزادکردن سرزمینهایشان میجنگند ارامنه باحیله گری وباتوسل به مظلوم نمائی ظاهری درصددفریب هستند که آذری هابخوبی آنرا درک کرده اندومیدانندکه کوتاه امدن دربرابرارامنه ترحم برپلنگ تیزدندان است که اگردومرتبه قدرت پیداکنند دیگرحتی یک آذری مسلمان رازنده نخواهندگذاشت اشتباه آذربابجان زمانی بودکه درجنگ بامتحاوزدرحال پیشرفت وآزادکردن تمام سرزمینهای اشغالی خودش بودکه روسیه جلوافتادوبرای اینکه استخوانی لای زخم بگذارد آذربایجان رامجبوربه قبول آنش بس بنفع ارمنستان کرد که‌حتی این اتش بس راهم ارامنه هرچند وفت یکبارنقض میکردند اکنون اگرخدایشان یاری کندزمان پس گرفتن بقیه زمینهای اشغال شده انهاتوسط متجاوزین است ارامنه ازپشتیبانی غربی هاوروسیه که خودنیز سابقه خوبی نداردبرخوردارند ولی آذری هافقط متکی بخودشانندوحمایت تلویحی ترکیه بدیهی است تاوقتی ظالم وجودداردراهی نیست چون مقابله باظلم بهرطریق ممکن چیزی که برای مااهمیت داردآنستکه تحت تاثیرطرفندهای تفرقه افکنانه ارمنستان ولابی های داخلی بشدت فعال آنها قرارنگیریم ومراقب باشیم که اگربه آنها زیادی محبت کنیم باما همان خواهندکردکه باآذری هاکردند ازتاریخ بایدپندگرفت ارامنه میگویندهرجاچند نفرارمنی زندگی کنندمیشودمستقل وسرزمین آنها بخصوص اگرچندکوچه هم به اسم آنها باشد !
تابی جان شما دیگه سخنگوی مسکو نشو دیگه ! آذربایجان راههای شوسه راکه سلاح ومهمات بصورت غیرقانونی به باقیمانده مناطق اشغالی حمل می شدرامسدودکرده وهیچ درگیری هم اتفاق نیفتاده ۰ ارتش آذربایجان درحقیقت وظیفه صلح بانان روسیه را رأسأ انجام داده است
کاشکی اونایی که رگ گردنش واسه کشور آذربایجان اینقده بیرون می زنه واسه ایران هم اینهمه تعصب و غیرت داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
تا حال تعصب داشتیم نتیجه اش چی شد؟ شما دارید از دشمن اذربایجان حمایت می کنید چیزی که عوض داره گله نداره
ارمنستان متحاوز و‌اشغالگر ۳۰ ساله است، تابناک زور نزن کسی حرفهای غیر منطقی تورا قب‌ل نمیکنه
از اولین ساعات توافق نوامبر ۲۰۲۰ حکومت علیف به نقض مکرر این توافق نامه و تحریف ان اقدام کرده وبا جعل حقایق میدانی وتبلیغات کذب سیاستهای تجاوز کارانه و نژادپرستانه بر علیه مردم بی دفاع ارتساخ (قره باغ) و ارمنستان را در دستور کار خود قرار داده است
تجاوز به خاک ارمنستان و اشغال مناطقی از ان کوبیدن طبل جنگ و اعلام توهمات سیاسی در رابطه با دالان موهوم تورانی ادعای ارضی نسبت به ایران و ارمنستان و اعلام اینکه ایروان و دیگر مناطق امنستان را به زور تصرف خواهیم کرد همه نشانه خوی فاشیستی و نژاد پرستانه این نوکر رژیم صیونیستی در منطقه می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
ای کاش مفهوم حقایق و حقیقت را می فهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
ارمنی با شما هنوز حساب و کتاب داریم بهتون نشان خواهیم داد حقیقت چیست فاشیست و نژاد پرست را براتون معنی خواهیم کرد اگه حقیقت و نژادپرستی متوجه می شدی باید از خودت می پرسیدی چرا در ارمنستان (روان اشغالی) هیچ قومی به جز ارمنی ها وجود نداره شما قومی هستید که به عنوان پناهنده از اناتولی امدید و خاک اذربایجان را اشغال کردید و به بزرگترین بلای اذربایجانیها تبدیل شدید فکر می کنی به کسی که به قره باغ ارتساخ می گه باید رحم کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
از اولین ساعات توافق کریدور لاچین باز شده و ارمنی ها سه ساله ازش استفاده می کنن ولی هنوز زنگه زور باز نشده چه کسی توافق نامه را نقض می کنه؟ طبق توافق تمام ارمنی های مسلح باید از قره باغ خارج می شدند ولی نه تنها خارج نشده اند دارن توسط عرمنستان تقویت می شن ارمنی ها بارها به مناطق ازاده شده تعرض کرده و اقدام به مین گذاری کرده ان کدامیک از
این موارد نقض اتش بس نیست؟ اومدی اینجا ننه من غریب بازی در اوردی ولی ما شما ارمنی ها را به خوبی می شناسیم تو از حقایق می نویسی ولی برای قره باغ از ارتساخ استفاده می کنی حرفهای منافقانه ات کل وجودت را نمایان می کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی