بازدید 3482

مذاکره وزرای دفاع آمریکا و روسیه بعد از «حادثه هوایی»

- مقامات ارشد نظامی دو کشور آمریکا و روسیه بعد از یک حادثه هوایی با یکدیگر صحبت کردند.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 16 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، یک روز پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه، وزرای دفاع و روسای ارتش ایالات متحده و روسیه گفتگوهای تلفنی کم‌سابقه‌ای با هم داشتند. روابط دو کشور به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین در پایین ترین سطح خود در دهه های اخیر قرار دارد.

ژنرال ارشد واشنگتن گفت سقوط یک پهپاد جاسوسی آمریکا پس از رهگیری توسط جت های روسی نشان دهنده رفتار تهاجمی فزاینده مسکو است، در حالی که روسیه به واشنگتن هشدار داد که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در نزدیکی کریمه خطر تشدید تنش را در پی دارد.

براساس بیانیه وزارت دفاع مسکو، سرگئی شویگو، وزیر دفاع به همتای آمریکایی خود، لوید آستین گفت: پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در سواحل کریمه ماهیت تحریک آمیز داشته و می تواند منجر به تشدید تنش در منطقه دریای سیاه شود.

در این بیانیه آمده است: «روسیه هیچ علاقه‌ای به چنین تحولی ندارد، اما در آینده به نسبت مناسب واکنش نشان خواهد داد» و دو کشور باید «با حداکثر مسئولیت» از جمله با داشتن خطوط ارتباطی نظامی در شرایط بحرانی عمل کنند.

کریمه شبه جزیره ای است که تا زمانی که مسکو آن را در سال 2014 ضمیمه کرد، بخشی از اوکراین بود.

وزیر دفاع آمریکا هم در یک کنفرانس خبری تکرار کرد که ایالات متحده قصد دارد به پرواز در هرجایی ادامه دهد که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهد و از هواپیماهای نظامی روسیه می‌خواهد که به شیوه‌ای ایمن و حرفه‌ای عمل کنند.

آستین در مقابل خبرنگاران در پنتاگون در کنار ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ظاهر شد که تماس جداگانه ای با والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار