بازدید 1645

تأکید وزیر دفاع آمریکا بر حفظ ارتباط با همتای روس خود

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت کانال‌های باز ارتباطی و حفظ ارتباط مستقیم با همتای روس خود سرگئی شویگو تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 17 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، آستین در اظهاراتی که پنجشنبه توسط پنتاگون منتشر شد، اظهار کرد: به نظر من، ما باید امکان صحبت با دوستان و دشمنان را داشته باشیم.

وی افزود: داشتن کانال‌های باز ارتباطی مهم است. حتی در اوج اتفاقاتی که میان روسیه و اوکراین رخ داده است، امکان این را داشته‌ام که تلفن را برداشته با وزیر دفاع روسیه صحبت کنم.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: به باور من، این یک قابلیت حیاتی است که باید آن را حفظ کنیم تا بتوانیم بحران‌های پیش رو را مدیریت کنیم.

وی این اظهارات را در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ازسرگیری ارتباطات نظامی میان چین و آمریکا مطرح کرد.

جو بایدن و شی جینپینگ روسای جمهوری آمریکا و چین چهارشنبه در سان فرانسیسکو دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جهانی گفت‌وگو کردند.

مقامات ارشد دولت آمریکا قبل از برگزاری نشست روز چهارشنبه میان بایدن و شی تاکید کرده بودند که بازگشایی یک کانال ارتباط نظامی میان دو کشور بسیار حیاتی است.

بایدن در ابتدای دیدار دوجانبه با رئیس جمهور چین در سانفرانسیسکو، گفت: من فکر می‌کنم مهم است که من و شما به شکلی صریح، بدون سوء تفاهم‌ها یا ارتباطات نادرست یکدیگر را درک کنیم.

بایدن پس از دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهوری چین در یک کنفرانس خبری به تشریح جزئیات دیدارش با همتای چینی خود پرداخت و و گفت: یکی از سازنده‌ترین مذاکرات خود را با شی داشتم.

وی اظهار کرد: همیشه این طور نبوده است که در مذاکره با شی به یک توافق دست پیدا کنیم اما به یقین همیشه گفت پ‌وگوهای رک و بی‌پرده‌ای با هم داشته‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم