بازدید 18275
سه هزار و دویست و نود و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

اظهارات علی مطهری درباره ریشه و خط قرمز اعتراضات / سوال واعظ آشتیانی از زیباکلام: تکلیفتان با کشورهای غربی چیست؟ / آصفری: هنوز عوامل اصلی مسمومیت دانش‌آموزان دستگیر نشده‌اند / قیمت ارز پایین می آید؛ اما قیمت اجناس بالا می‌ماند!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند همتی: مانع اجرای طرح دولت روحانی شدند، حالا به عنوان «دستاورد دولت رئیسی» اجرا کرده‌اند / معاون فاطمی امین: تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود / «تذکر» نماینده چابهار به رئیسی درباره «جمعه سیاه زاهدان» / ابطحی: آقای امام جمعه! چهارشنبه‌سوری مال شما نیست که موافق یا مخالف باشید و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ 14 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

اظهارات علی مطهری درباره ریشه و خط قرمز اعتراضات

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه در اعتراضات هر شعاری می خواهند بدهند، ولی خط قرمز تخریب و آتش سوزی و نظیر این کارهاست، گفت: اگر بخواهند وارد تخریب شوند، باید با آنها برخورد شود.

بخشی از اظهارات علی مطهری در گفت و گو با شبکه اینترنتی دانشگاه تهران به شرح زیر است؛
* مردم ناراحت هستند.
* مردم احساس می کنند هر چه تلاش می کنند به جایی نمی رسند؛ امیدی هم به آینده نیست.
* ریشه اصلی اعتراضات اخیر اقتصادی است.
* در اعتراضات هر شعاری می خواهند بدهند، ولی خط قرمز تخریب و آتش سوزی و نظیر این کارهاست.
* اگر بخواهند وارد تخریب شوند باید با آنها برخورد شود.
* چرا سلف دانشجویی باید مختلط باشد؟ هزار دانشجوی دختر و پسر را که نمی شود گفت همه با هم.

اسپوتنیک اعلام کرد: مذاکرات ایران و بحرین برای ازسرگیری روابط

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، هم اکنون گفت‌وگوهای مهمی میان ایران و بحرین در سطح دوجانبه برای ازسرگیری روابط در حال انجام است. این منابع تاکید کردند که مذاکرات فعلا در سطح دوجانبه است و هیچ طرف دیگری در آن واسطه نیست و درصورت توافق درخصوص مسائل مورد اختلاف، نتایج این گفت‌وگو به زودی اعلام خواهد شد. ممدوح الصالح، نماینده پارلمان بحرین در گفت‌وگو با اسپوتنیک به جزئیات زیادی درخصوص ماهیت مذاکرات کشورش با ایران نپرداخت؛ اما تاکید کرد، هیات پارلمانی ایران که اخیرا به منامه سفر کرد برای گسترش همکاری با بحرین ابراز تمایل کرد و بحرین نیز ابراز تمایل و رغبت نمود. وی گفت، در آینده نزدیک، ابتکارعمل هایی برای حل اختلافات تهران و منامه مطرح خواهد شد. الصالح درخصوص نتایج مذاکرات خاطرنشان کرد که می توانم بگویم تلاش های خیرخواهانه ای برای ازسرگیری روابط درحال انجام است و بی شک به زودی نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت./ایسنا

سوال واعظ آشتیانی از زیباکلام: تکلیفتان با کشورهای غربی چیست؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «برخی اصلاح‌طلبان نانشان در تفرقه است. اخیرا به سخنان آقای زیباکلام دقت می‌کردم و واقعا برای دانشجویان او ناراحت شدم که سر کلاس چنین فردی می‌نشینند و واقعا تأسف خوردم که چنین فردی نام استاد دانشگاه تهران را یدک می‌کشد. آخر چگونه ممکن است یک استاد علوم سیاسی  دانشگاه که تا دیروز از ضرورت تعامل با دنیا سخن می‌گفت، حالا بیاید و بگوید چین یک کشور غیرمسلمان و حربی است! من از آقای زیباکلام می‌پرسم تکلیفشان با کشورهای غربی چیست؟ آیا آنها مسلمان هستند؟ حربی نیستند؟ این چه تحلیلی است؟ آیا چنین تحلیلی جز آن است که می‌خواهند تفرقه بیندازند؟ برخی اصلاح‌طلبان تلکیفشان با خودشان روشن نیست و در شرایطی که سیاست جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم تنش‌زدایی و گسترش ارتباط‌های منطقه‌ای است، قصد بالابردن سطح تنش را دارند.»

آصفری: هنوز عوامل اصلی مسمومیت دانش‌آموزان دستگیر نشده‌اند

یک عضو کمیته حقیقت یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان، با اشاره به آمار این موضوع از ابتدای مسمومیت تا دو روز گذشته خاطرنشان کرد که تعدادی از عوامل بازداشت شده و در مرحله بازجویی هستند؛ اما هنوز عوامل اصلی دستگیر نشده‌اند. محمد حسن آصفری  با اشاره به جلسه اخیر کمیته ویژه حقیقت یاب درباره مسمومیت دانش آموزان گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های وزارتخانه‌های اطلاعات، آموزش و پرورش، بهداشت و نماینده ویژه‌ای از مرکز آزمایش‌های مسمومیت‌های وزارت بهداشت و متخصصان مربوطه برگزار شد.وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان مسموم از ابتدای این موضوع تا روز یکشنبه هفته جاری (۲۱ اسفند) گفت: یک بخشی از مسمومیت ناشی از استفاده از نفتالین و همچنین ماده‌ای به نام برنج بوده است. بخشی از مسائل هم بخاطر شیطنت دانش آموزان بود که زودتر مدارس را تعطیل کنند. بخشی هم هدفمند و با غرض انجام شد (تقریبا بیش از ۱۰۰ نفر در این قضیه دستگیر شدند) که در بین دستگیرشدگان تعدادی دانش آموز بودند که بخاطر شیطنت این کار را انجام داده و با اخذ تعهد آزاد شدند. بخشی هم مربوط به کسانی بود که در اغتشاشات چند ماه پیش نقش داشتند و مربوط به برخی از تشکل‌های غیر قانونی فعال بودند. بخشی هم با عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه مرتبط بوده که هنوز دقیق مشخص نیست و این موضوع در حال بررسی است. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کسانی که دنبال این قضیه بودند تا حدودی به هدف‌شان یعنی به تعطیلی کشاندن مدارس رسیدند. تقریبا ۶۰ درصد دانش آموزان قبل از تعطیلی مدارس، به کلاس‌های درس نیامدند. آنها بیشتر دنبال این بودند که ناکارآمدی نظام را جلوه دهند./ایسنا

همتی: مانع اجرای طرح دولت روحانی شدند، حالا به عنوان «دستاورد دولت رئیسی» اجرا کرده‌اند

عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی، توییتی درباره انتقاد از دولت رئیسی منتشر کرد و نوشت: گواهی سپرده نفتی به عنوان ‎دستاورد دولت آقای رئیسی در بورس عرضه شد. فارغ از اینکه باید مراقبت شود که موجب رانت نگردد، خوب است توضیح دهند، چرا در سال۹۹ که این طرح برای کنترل نقدینگی و انتظارات تورمی تهیه شد، مانع تحقق آن شدند؟ شاید مثل رابطه با عربستان، این را هم تازه یاد گرفتند!/خبرآنلای

بهادری جهرمی: تورم یک سوم کاهش یافته است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دولت در مهار تورم گفت: عملکرد دولت در یک سال و نیم گذشته روشن است. تورمی که دولت سال گذشته تحویل گرفت، ۶۰ درصد بود و امسال به ۴۰ درصد رسیده و حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است. وی ادامه داد: دولت برای کنترل تورم در سال آتی برنامه دارد و در بودجه‌ای که تقدیم مجلس کرده، سعی شده منابع واقعی دیده و هزینه‌های اعلام شود. اگر مجلس همراهی بیشتر داشته باشد و از افزایش هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کرده و آن را غیرتورمی ببیند، حتما شاهد کاهش تورم خواهیم بود. بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: باید دید مجلس چه تصمیمی درباره بودجه می‌گیرد. البته دولت رسما تغییراتی که در بودجه صورت گرفته و آثار تورمی و نامناسب را تقدیم شورای نگهبان کرده است.

معاون فاطمی امین: تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود

منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۹ قیمت کارخانه‌ای خودروها تغییری نداشته و با توجه به تورم موجود، به احتمال زیاد بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود. در این راستا محاسبات  در پایان فروردین ماه انجام خواهد شد و در نهایت قیمت‌های جدید اعلام می‌شود.

عرضه تندر ۹۰ با همکاری روس‌ها

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه اتومبیلتی ۲۰۲۲ مسکو و حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی افزود: در این نمایشگاه ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم نامه بین دو طرف ایرانی و روسی منعقد شد که تا امروز ۵۰ میلیون یورو آن به قرارداد تبدیل شده است و دلیل اصلی کندی کار نیز بروکراسی و سیستم اداری روسیه است که مسائل را زمان بر می کند. وی گفت: در زمینه تولید مشترک مقرر شد محصولی همچون ال ۹۰ که در هر دو کشور تولید می شد و هر دوی ایران و روسیه به خودکفایی ۵۰ درصدی در آن رسیده بودند، احیا شود. قوای محرکه این خودرو در اختیار هیچ یک از دو طرف ایران و روسیه نبود که مقرر شد، موتور ای سی ۵ یا همان تی یو ۵ پلاس در آن استفاده شود. وی خاطر نشان کرد: این خودرو در ایران در شرکت پارس خودرو و همچنین در روسیه تولید خواهد شد و عملاً پایان فروردین ماه رونمایی از این محصول را خواهیم داشت.

معاون بنیاد مسکن: ۷۰ درصد زمان ساخت مسکن را از دست دادیم

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: در سالی که گذشت به دلیل دیر رسیدن وام‌ها حدود ۷۰ درصد زمان را از دست دادیم که با تلاش مضاعف این مدت از دست رفته باید جبران شود. به گفته جودی، در بحث ساخت مسکن روستایی دولت می‌بایست مابه‌التفاوت نرخ سود از ۵ تا ۱۸ درصد را به بانک‌ها پرداخت می‌کرد که با حمایت رییس‌جمهور این مشکل حل شد.

سامانه املاک و اسکان باید مدت‌ها قبل راه‌اندازی می‌شد 

نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس پیرامون آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان اظهار داشت: پیگیری‌ها در خصوص سامانه املاک و اسکان ادامه دارد و دستگاه‌های متعددی که در این موضوع همکاری نمی‌کنند، باید پاسخگو باشند. وی ادامه داد: متأسفانه مقاومت‌هایی در بعضی دستگاه‌ها نسبت به ارائه اطلاعات وجود دارد که این رویه غیرقانونی محسوب می‌شود، تلاش ما این است سامانه املاک و اسکان در اسرع‌وقت با توجه‌ به ضرورت‌های این سامانه با سرعت بیشتری تکمیل شود. رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی تصریح کرد: سامانه املاک و اسکان باید مدت‌ها قبل راه‌اندازی می‌شد و هم اکنون به‌نوعی در وقت اضافی قرار داریم و هیچ توجیهی در خصوص عدم تکمیل این سامانه پذیرفتنی نیست.

نماینده مجلس: قیمت ارز پایین می آید؛ اما قیمت اجناس بالا می‌ماند

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز انتظار داریم دولت نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد. وقتی قیمت ارز بالا می‌رود اجناس گران می‌شود اما وقتی قیمت ارز پایین می آید قیمت اجناس بالا می‌ماند.

«تذکر» نماینده چابهار به رئیسی درباره «جمعه سیاه زاهدان»

ایسنا نوشت: سعیدی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، با اشاره به گذشت پنج ماه از واقعه ۸ مهر زاهدان، خواستار محاکمه شفاف و عادلانه آمران و عاملان این حادثه شد و گفت: باید با اهتمام ویژه به این موضوع جامه عمل پوشانده شود. نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، با اشاره به گذشت پنج ماه از واقعه ۸ مهر زاهدان، خواستار محاکمه شفاف و عادلانه آمران و عاملان این حادثه شد و گفت: باید با اهتمام ویژه به این موضوع جامه عمل پوشانده شود.

معین‌الدین سعیدی همچنین در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی درخواست گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح تاسیس سازمان ملی اقامت براساس اصل ۸۵ بیان کرد: ما تجربه بسیار تلخی از اصل هشتادوپنجی شدن طرح‌ها در مجلس شورای اسلامی داریم و این موضوع اظهرمن الشمس است، از سوی دیگر اگر دولت برای ساماندهی اتباع اصرار داشت چرا خود دولت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرد؟ از سوی دیگر اشکال اصل ۷۵ به این طرح وارد است و بار مالی دارد. همچنین در مجلس دهم قانونی برای اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی تصویب شد که این قانون را دچار چالش می‌کند. همین الان نیز چالش‌های اجرایی زیادی وجود داشته و فرزندانی که پدر یا مادران ایرانی دارند نتوانستند شناسنامه بگیرند. از سوی دیگر این موضوع باید در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی باشد، نه این‌که براساس اصل ۸۵ مورد بررسی قرار گیرد.

 نادران به قالیباف: «یک کارمند» در جلسه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص، مجلس را به مضحکه می گیرد

الیاس نادران در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه‌ای گفت: در هیچ جای آیین نامه مجلس اشاره نشده که باید تامین نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بودجه گرفته شود. سابق هم این گونه بود که اگر مجمع تشخیص نظری داشت، به شورای نگهبان ارسال می‌کرد و شورای نگهبان در ادامه آن نظرات را به صورت ضمیمه برای مجلس ارسال می‌کرد و برای تصویب آن نظر هیچ اصراری نداشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: اما رویه تغییر یافته و هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار نظر کرده و آنچه باید نوشته شود را انشاء می‌کند. بدتر اینکه یک کارمند در جلسه می‌نشیند و مجلس را به مضحکه می‌گیرد و خواهش بنده دفاع از شان مجلس است.وی در تذکر دیگری گفت: موضوع اختیار ۱۰ درصد جابه جایی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت راه است که پیش از این شما به عنوان رییس مجلس برای تصویب آن به دو سوم رای تاکید داشتید ولی رای لازم را کسب نکرد. اما شنیدم که با آقای پورسید(معاون حقوقی قوه قضاییه) جلسه داشتید و اعلام کردید که نیاز به دوسوم رای نیست.

نادران در ادامه گفت: اگر مصوبه ای نیاز به دو سوم رای دارد، رییس مجلس باید در جلسه علنی آن را اعلام کند نه اینکه این مصوبه رای لازم را نیاورد ولی بعد در مصوبات مجلس به شورای نگهبان ارسال شود.قالیباف در پاسخ به تذکر نادران گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالتی ندارد و موضوعی که مدنظر شماست هیات عالی نظارت است. هیات عالی نظارت هم بر اساس بند ۲ اصل۱۱۰ قانون اساسی در سیاست‌های کلان از جهت رویکردی و ضمانت برای جلوگیری از مغایرت با سیاست‌ها و آن هم از طریق شورای نگهبان ورود می‌کند. یعنی مجلس هیچ ارتباط مستقیمی با این هیات ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این هیات باید مطالب خود را به شورای نگهبان ارسال کند و اگر مغایرتی با بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی داشت، در ادامه به مجلس ارسال شود. وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است در روش برخی از اشکلاتی که شما اشاره کردید درست باشد و وارد جزئیاتی می‌شوند که شاید بنده هم به آن معترض باشم، ولی هیات عالی نظارت برای سیاست‌های کلی و بر اساس بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی این کار را ازطریق شورای نگهبان می‌تواند انجام دهد.

سخنگوی قوه قضاییه: او «پلیس» نیست

میزان ـ ستایشی گفت: قرار تأمین کیفری و نظارت قضایی برای وی صادر شد. تصمیمات مجدانه و محکم دادسرای نظامی انجام شد و اکنون پرونده در حال تحقیقات است و در ادامه با صدور قرار نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برخورد خشن با یک زن مقابل یک مدرسه که تصاویر آن چندی پیش منتشر شد، گفت: کمتر از چند ساعت پس از انتشار این تصاویر، دادسرای نظامی تهران ورود پیدا کرد و فردی که متعرض به آن خانم بود، شناسایی و دستگیر و پس از احضار تفهیم اتهام و قرار تأمین کیفری و نظارت قضایی برای وی صادر شد. تصمیمات مجدانه و محکم دادسرای نظامی انجام شد و اکنون پرونده در حال تحقیقات است و در ادامه با صدور قرار نهایی اطلاع رسانی خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرد مورد اشاره عضو کدام نهاد بوده است، گفت: این فرد عضو فراجا نبوده است. در ارتباط با آن خانم چیزی که دلالت بر تشکیل پرونده باشد، تاکنون به ما نرسیده است.

ابطحی: آقای امام جمعه! چهارشنبه‌سوری مال شما نیست که موافق یا مخالف باشید

چهارشنبه سوری یکی از قدیمی‌ترین سنت‌های ایرانی است که وقتی حتی اسلام هم نبود در ایران وجود داشت. محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتر نوشت: امام جمعه‌ای ابراز نظر کرده که ما با چهارشنبه سوری مخالف نیستیم؛ اما... چهارشنبه سوری مال شما نیست که موافق یا مخالف باشید. چهارشنبه سوری یکی از قدیمی‌ترین سنت‌های ایرانی است که وقتی حتی اسلام هم نبود، در ایران وجود داشت. مبارک همه تان.

هشدار روزنامه اصولگرا به تندروها: مثل برجام، توافق با عربستان را «ضایع» نکنید

روزنامه خراسان با اشاره به توافق ایران و عربستان نوشت: هزینه‌ای که ایران بابت جناح‌زدگیِ سیاست خارجی پرداخت کرده، غیرقابل محاسبه است و ضروری است جناح‌های سیاسی - در این منطقه و عصر بحرانی - بجد از این شیوه سیاست‌ورزی دست بردارند. 

این توافق با میانجیگری چین منعقد شده و احتمال می‌رود پس از اعتراضات ایران درباره موضع‌گیری‌های چین در عربستان سعودی و اجلاس GCC نیز، عزم چین برای تسهیل این آشتی و اعمال نفوذ به عربستان برای پذیرش این توافق زیاد شده باشد. شایان ذکر است که پس از انعقاد برجام نیز فشار مشابهی از سوی آمریکا به عربستان وارد شد تا با ایران به تنش‌زدایی بپردازد که متاسفانه با حمله به سفارت عربستان در تهران این فرصت از کشور گرفته شد. امروز، لازم است بازیگران صحنه سیاست داخلی از این تجربه تلخ و زیانبار درس بگیرند و از این پس از قربانی کردن «سیاست خارجی» به منظور دستیابی به اهداف کوته‌بینانه جناحی و سیاسی پرهیز کنند؛ هزینه‌ای که ایران بابت جناح‌زدگیِ سیاست خارجی پرداخت کرده غیرقابل محاسبه و ضروری است جناح‌های سیاسی - در این منطقه و عصر بحرانی - بجد از این شیوه سیاست‌ورزی دست بردارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹۲
سخنگوی دولت: تورم کم شده و ...
وزیر صنعت: با توجه به تورم قیمت خودرو باید افزایش پیدا کنه
خداروشکر دوتا خبر رو هم زیر هم آوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
از سال ۹۹ قیمت بالا نرفته رو جا انداختی مهندس
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
چرا فاطمی امین استیضاح نمیشه؟
ممکنه نمانده های میلی، قدرت این کار رو نداشته باشند؟
ممکنه بهشون اجازه داده نمیشه؟
ممکنه تطمیع شده باشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
سخنگو؟؟؟؟!!!نه تورم در شروع دولت حضرت آیت الله؟؟؟دکتر؟؟؟؟رئیسی 60 درصد بود،نه الان 40 د صد شده،اصرارتون در توهین به شعور مردم را پای عدم تربیت صحیح میذارم.
دیروزی
| Germany |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
تابی جان جواب آقای آصفری رامستدل ومنطقی دادم.چراغیرقابل انتشارش کردی؟ ترسیدی ازدوکلمه حرف هحساب ومنطقی؟ مثلا تابناک آزادترین رسانه ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
با وجود انتقاداتم وزرای رییسی فرشته اند در برابر وزرای روحانی
سایت محترم تابناک بهتراست برای حجم کامنتها یک محدودیتی درنظربگیری.برخی کامنتهای دیروز کامنت نبود مقاله بود.هم کسی حوصله خوندن اینارو نداره هم حق سایر کامنت گذاران ضایع میشه هم برای اعتبارخودسایت خوب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
توحیدعزیزومنتقدوشاکی شمابهتراست که همانگونه که به خودت احترام میکنی به عقیده ونظردیگران هم احترام بگذاری مانبایدفقط خودمان راببینیم وبه پسندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
نگران نباش فقط کامنت خودیها شونا میذارد گه ادعای دموکراسی داشته باشد .
راستی اقای مطهری نظرت راجع به چهارشنبه سوری ...آخ ببخشید چهارشنبه آخرسال چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
نظرات آقای مطهری ثابت است و زود رنگ عوض نمی کند و عمدتا هم نظراتشان منطقی است. اینکه میگوید هر شعاری می دهند ایراد ندارد اما تخریب نکنند کاملا به جا است. این معتقد به یک سری اصول شرعی است که معمولا هم نظرش ثابت بوده و مثل بعضی با موج روزگار رنگ عوض نکرده است.
اگر میخواهند کارآمدی خود را نشان دهند، معیشت توأم با رفاه مردم را تأمین کند.(توأم با رفاه نه در حد بخور و نمیر!) اگر چنین شود هیچ چیز دیگری نمیتواند نظام را ناکارآمد جلوه دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
سلام
همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری انجام نشد
چرا ضندوق های بازنشستگی ادغام نمی شوند
چرا بعضی حقوق های متفاوت پرداخت می کنند
لطفا به مسئولین بفرمایید جلوی ظلم در پرداخت حقوق بازنشستگان را بگیرند
حقوق بازنشستگان کشوری بهداشت خیلی پایین است
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ادغام صندوق های باز نشستگی هم از لحاظ قاونونی و هم از لحاظ شرعی مشکل دارد. صندوق باز نشستگی حاصل کسورات کارمندان و کارگران می باشد و با توجه به اینکه کسورات باز نشستگی در زمان اشتغال متفاوت است لذا حقوق باز نشستگی هم لاجرم متفاوت خواهد بود. یکسان سازی حقوق بازنشستگان ظلم در حق کسانی است که حق بازنشستگی بیشتری پرداخت کرده اند.ا
درباره چارشنبه سوری و برخی اظهار نظرها درباره آن
آقایان علما، وقتی بحث پوشش زنان می شود به تصاویر تخت جمشید و سوابق چند هزار ساله ی پوشش زنان و سنت ایرانی بودن آن و مهر تأییدِ عقل ایرانی بر حجاب استناد می کنند ولی وقتی همین استدلال درباره چارشنبه سوری مطرح می شود و سابقه زیست 1400 ساله اسلام و سنت ایرانی چارشنبه سوری مطرح می شود، تمام این استدلالها را فاقد ارزش می دانند.
چارشنبه سوری یا باید اسلامی شود و یا ....

ظاهراً داریم از تنوع عقول به تنوع منطق ها هم میرسیم و این مرحله ای بسیار خطرناک است که استدلالی در جایی منطقی باشد و در محلی دیگر با رعایت تمام معیارها، خلاف منطق ارزیابی شود. اینکه یک عالم در دو استدلال و نتیجه اش از دو منطق مختلف استفاده کند عملا او را تبدیل به فردی تعامل ناپذیر می کند. (البته تخصص یک عالم در چند رشته و توانایی استدلال بر اساس عقول مختلف در فضای علمی کاملا پذیرفته شده و فاقد اشکال است ولی تنوع منطق در یک فرد و در یک زیرفصل های مختلف یک رشته یا بحث خاص، قطعا نمی تواند قابل قبول باشد)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
بعید می دانم مراسم چهار شنبه سوری دیشب هم برخی را از خواب بیدار کرده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
قیاسی درستی نکرده اید
قبل از اسلام هم مشروب و مشکلات اخلاقی بوده پس باید بماند
هر چیز که عقلانی و شرعی باشد می تواند ماندگار شود
آخه کجای اینکار عقلانیه که هر سال کلی کشته و مجروح می دهیم برای هیچ نه مردم نفع می برند و نه کار عقلانیه و نه شرعی فقط پول و جان هدر می دهیم
نمیشه جور دیگه ای شاد بود که همه بتوانند شاد باشند نه اینکه خیلی ها از ترس از خانه بیرون نیایند چه برسه به اینکه شاد باشن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
چهارشنبه سوری به همان روش سنتی خودمان دوست داشتنی است نه با بمب زدن و آتش زدن و ترساندن مردم .این چیزی که الان هست اغتشاش است نه چهارشنبه سوری. این هم مثل خیلی چیزهای دیگه تجاری سازی شده .به نفع یک عده وارد کننده ترقه از خارج و توزیع . .کننده و فروشنده آن. کاسبی شده
جواب ناشناس ۱۰:۴۲
| India |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
این قیاس متعلق به من نیست و متعلق به علمای دینی و مقامات حکومت است که در توجیه پوشش اجباریِِ موسوم به حجابِ شرعی (تعمدا از این شیوه بیان استفاده کرده ام) از آن استفاده می کنند و من صرفاً یک سوال مطرح کرده ام که اگر عقل ایرانیان باستان و سده های بعد از آن تا ورود اسلام در انتخاب پوشش تا اینحد ملاک و معیار می تواند باشد چرا در خصوص دیگر آیین ِ ایران باستان که تا امروز دوام آورده ، همین عقل را به عنون ه پشتوانه ای قابل قبول برای مراسماتی مثل چارشنبه سوری نمی پذیرند؟
-- درباره هزینه های مالی و جانی که میفرمایید، این هزینه ها عدد چندان بزرگی نیست. همین الان بابت سیگار هزینه هایی به مراتب بیشتر می پردازیم. یا حتی در مراسمات مذهبی حوادثی پیش آمده که وحشتناک بوده. آتش کرفتن چادر عزاداران در مهدیه تهران، یا در خصوص سفر روحانی حج دو فاجعه منا و برائت از مشترکین با چند صد نفر تلفات و غیره. (تعمداً از حوزه های مختلف مثال زدم) و یا حتی تلفات برگزاری مراسم تشییع حکومتی مثل تشییع حاج قاسم سلیمانی
--سوال: آیا همه اینها باید تعطیل شوند؟ مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی در یک لحظه معادل برگزاری 5تا10 سال چارشنبه سوری تلفات از مردم گرفت.

-- این بحث چارشنبه سوری
اما
لُب کلام من در موضوع چارشنبه سوری نبود یا پوشش اجباری در شریعت و قانون نیست، مساله اصلی این است که طیف خاصی از علما که اتفاقا در قدرت حضور دارند باید با یک شیوه منطقی و عقل واحد با مردم گفتگو کنند ولی الان نه تنها چنین عقل واحدی وجود ندارد یا به رسمیت شناخته نمی شود بلکه اظهارات علما با عقولِ معمول در علوم موجود هم قابل سنجش نیست و اوضاع جایی بدتر شده که ایشان به کثرت منطق میرسند و همان استدلالی که در امر پوشش به عنوان فاکتور مثبت در نظر گرفته می شود در مساله چارشنبه سوری هیچ جایگاهی ندارد.نه سابقه پیشا اسلامی این پدیده و نه سابقه ی دوران اسلامی آن و دوام آن با حداقل تغییرات. این پدیده کُن فیکون می شود و در نتیجه تبدیل به این چیزی می شود که الان همه از آن نالانند.

--------------------
آنجا که میفرمایید قبل از اسلام مشروب بوده خدمت شما عرض می کنم در اسلام هم مشروب بوده ولی بعدتر آیه می آید و مصرف مشروبات حرام می شود. و منعی برای مصرف مسکرات غیرمایع در نصوص اسلامی وجود ندارد و یا احکام اسلام درباره گنج و اِلی ما شاء الله از این دست موارد که میتوان مثال زد و تفاوت قوانین جمهوری اسلامی با شریعت را بحث کرد. (همان تنوع عقول و منطق ها در موضوع واحد در اینها هم بروز می کند)
پس بحث خیلی ساده است، تنوع عقل پذیرفتی است اما تنوع منطق در یک حوزه مشخص خیر. و در این مباحث
ما با تنوع منطق مواجه هستیم.

حق تعدیل و سانسور متن برای تابناک کاملا محفوظ است
بانک مرکزی سلطان سکه و ارز ، چرا سکه و دلار بازار آزاد تزریق نمیکنی؟
معلوم است خود باعث بانی افزایش قیمتها هستید. طلا و حواله طلا که ساخت آمریکا نیست
همين سخنگوي دولت با صحبتهاش براي منزجر كردن مردم از همه چيز كفايت ميكنه ! خدا هدايتش كنه !
"تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود"
جوک بی مزه ای بود
پاسخ ها
عبرت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
دولت آمد که بازار خودرو را مدیریت کند، عرضه خودرو را در بورس انجام دادند و قیمت در بازار آزاد افزایش یافت و مصرف کننده اصلی، مانند قضیه مسکن همچنان در ارزوی یک خودروی معمولی با قیمت منصفانه ماند. اما قالیباف( منتقد تریبون بدست دولت قبل و ماله کش سوء مدیریت وزارت صمت دولت سید مظلومان!!!!) سخنگوی وزارت صمت با فریبکاری اعلام کرد قیمت خودرو نسبت به بازار آزاد 100 تا 200 میلیون تومان ارزانتر شد!!! اما نگفت نسبت به قیمت کارخانه ای 100 تا 180 میلیون تومان گرانتر در بورس عرضه شد!!!
حالا حکایت وعده 30 تا 70 درصد افزایش قیمت خودرو است!!! حتما و قطعا قیمت های کنونی در بازار بورس و آزاد تا 150 درصد افزایش قابل پیش بینی است کا اینکه هزینه های حمل نقل و خدمات خودرویی بشدت افزایش خواهند یافت که همه این فرایند به نفع، مافیای خودرو سازی و به ضرر ملت است و عامل افزایش نارضایتی عمومی مردم و پیکان حمله به دولت، ... خواهد بود. چون مردم توقعشان از دولت و ...، سخت کردن معیشت و زندگی مردم نیست و اساسا همراهی یک ملت با حکمرانان نه برای بدبخت تر شدن که برای رفاه و امنیت و معیشت آبرومندانه است. شک ندارم با این تیم اقتصادی دولت و وزیر بی لیاقت صمت و چند وزیر دیگر پست و مقام پرست در تیم اقتصادی دولت، دشمنان ، دست بردار شورش های خیابانی و تداوم آن در سال 1402 نخواهند بود چون تیم اقتصای دولت با روند حاکم، بستر این طمع ورزی را تقویت می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
آقای بهادری جهرمی می فرمایید تورم یک سوم شده از طرفی آقای منطقی می گوید با توجه به تورم قیمت خودرو سال آینده 70 درصد افزایش داده می شود. لطفا" بفرمایید کدام یک از شما بزرگان دولت محترم درست می گویید؟
برادران انقلابی
با دلار 3000 تومان از دیوار سفارت رفتندبالا
و با دلار 60000 تومان

و اومدند پایین
تنها دلیل توافق با عربستان همین است وگرنه
آل سعود همان آل سعود وهابی
و برادران انقلابی جهان ستیز هم همان برادران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
فکر کردند از پنجره های رو به خیابون سفارت عربستان دلار می ریزه تو خیابون

خیر

عربستان هنوز همان گاو شیرده آمریکای،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
نظام عزیز و از جان عزیز تر فهمید که این شیوه حکمرانی دیگه پاسخگو نیست و به قول قالیباف باید حکمرانی نو در پیش گرفت. مهمترین اقدام هم تعامل با دنیا است و فعلا در قدم اول ننگ رابطه با فرزندان ابولهب (به قول کیهان) را به جان خریدند و در مراحل بعد جامهای زهر و نرمشهای قهرمانانه دیگر در راه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
خیلی جالب گفتی
خوشمان آمد
چین تنها کشوری در جهان است که
اقلیت مسلمان خود را عقیم می کند
و دست به نسل کشی زده
جمعیت اقلیت مسلمان این کشور نسبت به 50 سال گذشته 80درصد کاهش نشان می دهد و تا چند سال آینده
به کلی از جمعیت چین حذف می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
چه خوب
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ما را چه به چین کمونیست مسلمان کش خدایا به چه روزی افتادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
همین جوری مطلب بی سند میذاری و افاضه فیض می کنه جماعت هم که به دنبال مطلب منفی، الکی بدون هیچ تحقیق مثبت می دن اگه در مورد اروپا و امریکا و اسرائیل مطلب باشه همه منفی میدن
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
چه بهتر
سوال واعظ آشتیانی از زیباکلام: تکلیفتان با کشورهای غربی چیست?
آقای آشتیانی شما برای دانشجویان آقای زیبا کلام متاسفید ما برای خودمان که امثال شما صاحب منصبید! تعامل با دنیا در هر شرایطی مثبت است ولی تاوان هشت سال بحران آفرینی و تنش زایی تندروهایی مانند شما فقط به علت جناح زدگی سیاسی را چه کسی می دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
به نظر شما حرفهای آقای زیبا کلام درسته؟
قیمت ارز بیاد پایین بیاد بالا

سیستم دنبال سود است همین

فلان شرکت گرونفروشی کرد

این دولتها.ماگرفتیم .پدرش را دراوردیم. جریمشم کردیم

دوباره ولش کردیم جریمشم خودمون خوردیم

کی سود برد دولت وفروشنده همراه دولت کی ضرر کرد مردم



وهمیشه برنده چوب دوسر طلا دولت
آقای امیررضا واعظ آشتیانی، شما برای یکبار هم که شده، بیایید و به حرف آقای زیبا کلام گوش بدهید. ایشان فرمودند موضوع دشمنی با آمریکا را به رفراندم بگذارید تا به بعد از نزدیک به پنجاه سال، نظر مردم دانسته شود.
بازنشسته های کشوری
بعدسیزده بدر قیامت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
تکبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
قشر حقوق بگیر نه بازنشسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
اگه از این بخارا داشتیم دنبال 100 دلار وام نمیدویدیم
آقای آشتیانی تا جایی که بنده شنیده ام آقا زیبا کلام بارها نظر خودشان را در مورد کشورهای غربی با صدای رسا گفته اند و چیزی را مخفی نداشته اند اما نظر جنابعالی را در مورد مسلمانان ایغور چین تا کنون نشنیده ایم !!!
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
چرا شنیده ایم جناح ایشان معتقد هستند چون دو سه نفر از مسلمانان چین عضو داعش بوده اند پس تمام مسلمانان چین محارب و مستحق مرگ هستند!!!ا
سیاستهای تناوبی دوره تناوب وارتفاع تناوب ان بایستی محدودیت هائی داشته باشند۔نمی توانند دوره تناوب زیاد وارتفاع بسیار بالا وپائین داشته باشند۔ تغییرات ارتففاع زیاد بالا وپائین نماینده انرزی زیاد است۔۔تتغییرات انرژی زیاد باعث مشکلات جدی است۔اینگونه امواج مخرب اند۔اینگونه سیاست ها هم مخرب اند۔شلوغی ریشه اقتصادی نداشت۔گرچه اقنصاد مشگل دارد ومشکلات بسیار جدی۔۔که مشگل داران افتصادی حضور نداشتند۔ میسوزند ومیسازند۔مشگل در تحریک خارجی و کاهلی در کار فرهنگی لازم برای نسل های جدید و عدم وجود برخی دستورالعمل ها و مراقبت های لازم از متخلفین به خلاف های نه چندان جدی اجتماعی بود۔تصورات غلطی که ضد انقلاب از مدیریت بالای اجتماعی داشت نیز مزید علت شد۔تعلیم وتربیت ارثی نیست۔اموزشی برای همه نسل ها وتکراری است برای همه۔پسر ایت اله ایناله نمیشود مگر با تعلیم۔پسر مومن مومن نمیشود مگر با تعیم۔پسر استاد دانشگاه استاد نمیشود مگر با تعلیم۔پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
بهادري جهرمي : تورم يك سوم كاهش يافته است !
-----------------
برادر ، از قرار معلوم تورم يك سوم كاهش يافته است ، نرخ دلار هم كه شكر خدا مقداري كاهشي شده است ،
اما بنده چيزي احساس نمي كنم !! ، برعكس قيمت ها ساعت به ساعت رو به بالا رفتن ! درسته آميرزا محمد ؟
آميرزا محمد سرش را با تأسف به اين طرف و آن طرف تكان مي دهد و مي گويد :
--- عجايب روزگار ما خيلي زياده ! ... يكي از اين عجايب هم اين ! ... قديم ها فقط » عجايب هفتگانه » بوده و بس ! اما حالا تا دلت بخواد عجايب !...آميرزا محمد ، سپس سه چهار عدد كاهو بالا مي برد و مي گويد :
--- با اجازه تون سي هزار تومن ! كي باور ميكنه ؟
آميرزا محمد آهي مي كشد و اضافه ميكنه :
--- هي ي ي ي روزگار ! كجايي نوجواني كه يادت بخير ! خدا رحمت كنه مش خير الله ، هر سال توي زمينش كاهو مي كاشت ... مي رفتيم سر زمينش براي خريد كاهو ، خوب يادمه ،آن مرحوم بعد از وزن كردن كاهوها ، همين جوري هي كاهو مي ريخت روي كاهوها خريداري شده ... و مي گفت : بچربه .. خدا بده بركت !
--- مش خير الله اين كه خيلي شد ؟ ... زياد چربيد !
مش خير الله مي گفت :
-- « باشه بابام ! باشه تن درست ... دلخوش .. . نوش جان ... جاي دوري نميره ... بخورين و دعام بكنين » !!
آميرزا محمد بعد از اين كه چند عطسه مي كند و صلوات مي فرستد ، با اشاره به چند تا كاهو كه در دست دارد مي گويد :
-- پدر بيامرز انگار مي خواست طلا و نقره بكشه .. دستش مي لرزيد ! ... دو كفه ميزونش ، ميزونِ ميزون ! دريغ از اين كه كاهو ها چند مثقالي سنگين تر باشه ! ... بعدش هم گفت : قابل نداره آميرزا ، سي تومن ! ... جوري خونسردانه گفت سي تومان كه انگار مي گفت : سه تومن ! ... نور به قبرت بباره مش خير الله ، خدا كاهوي بهشتي نصيبت كنه انشا الله !
-----------
بله برادر ! بنده هيچ كاهشي از كاهش يك سومي تورم و پايين آمدن نرخ دلار احساس نمي كنم ! بلكه بر عكس .. به قول خواجه شيراز :
« گرَت باور بُوَد ورنه
سخن اين بود و ما گفتيم » !!
علی مطهری :
ریشه اصلی اعتراضات اخیر اقتصادی است.
* در اعتراضات هر شعاری می خواهند بدهند، ولی خط قرمز تخریب و آتش سوزی و نظیر این کارهاست.
* اگر بخواهند وارد تخریب شوند باید با آنها برخورد شود.
* چرا سلف دانشجویی باید مختلط باشد؟ هزار دانشجوی دختر و پسر را که نمی شود گفت همه با هم.

آقای علی مطهری گویا گوش شنوا و درک کاملی از اعتراضات ندارند که اعتراضات را فقط اقتصادی می دانند !
آقای علی مطهری ، آیا با معترضینی که وارد تخریب نشدند برخورد نشد ؟
آقای علی مطهری ، چرا سلف دانشجویی نباید مختلط باشد ؟
چرا به جایگاه و شعور اجتماعی دانشجو اهانت می کنید ؟
سخنگوی قوه قضاییه ،لطف کنید اعترافات فرد دستگیر شده رو از تلویزیون پخش کنید.
آقای مطهری بازنشستگان تامین اجتماعی مرتب تظاهرات و اجتماع داشتند تا دولت مجبور شد( گر چه به عوض شدن وزر کار انجامید ) ولی برای انها 38 درصد اضافه کردند و برای بازنشستگان کشوری 10 درصد واختلاف نحوه اجرای ان واجرانکردن قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان آیا فکر نمیکنی یکی از عوامل اعترض خود دولت است
ايا تا حالا ثابت نشده كه مردم همه كاره هستند و دولت هيچكاره ؟
مردم از صبح تا شب كار ميكنند تا لقمه ايى بدر اورند انوقت دولتيان در ادارهجات بيكار و چوب لاى چرخ مردم به انواع مختلف ميگزارند
اقاى مطهرى

چند درصد مردم با شما هم عقيده و چند درصد مخالف شما هستند
چه گروه هاى با شما موافق وًچه گروهايى مخالف
پاسخ ها
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ایشان در اقلیته نباید اظهارنظر کنه یا باید از شمای اکثریتره اجازه بگ سره.
جالبه همه میگن باید چیکار بکنیم و چیکار نکنیم
چشم من از فردا کارایی که گفتین رو به عنوان شهروند بجای شما مسئولیت تذکر ده انجام میدم
شما هم همچنان ذکر کنیم چیکار بکنن بقیه و چیکار نکنن بقیه !
آقای رییسی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هیچ ارتباطی با رًآیت از عملکرد تو نداره ، من یکی فقط بخاطر کشورم آمدم که بیش از این ویران نشه ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
دوست عزیز من نرفتم راهپیمایی بدلیل آنکه از این حضور سو استفادهه میشه تو انتخاباتم شرکت نمیکنم شما هم نکن م
کشورهای‌اروپایی‌به‌خدا‌اعتقاد‌دارند‌ولی‌چینی‌ها‌به‌هیچی‌اعتقاد‌ندارند‌.‌یعنی‌واعظ‌اینرو‌نمی‌فهمه
آقای واعظی به گونه ای نطق می کنند انگار نان خودشان در ایجاد اتحاد و همبستگی است.!!!!
"بهادری جهرمی: تورم یک سوم کاهش یافته است"
آقای جهرمی در آن زمانی که مردم می گفتند تورم بالای 60 درصد است شما قبول نداشتید و زیر 40 درصد می فرمودید ، حالا چظور شد که قبول کردید که اشتباه می کردید ، پس قبول بکنید آلان هم اشتباه می کنید تورم در حال حاضر بالای 40 درصد است
"معاون فاطمی امین: تا ۷۰ درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود"
حالا سخنگوی دولت تورم را 40 درصد اعلام می کند
انسان نادرست گو از دایره ایمان خارج است.
"نماینده مجلس: قیمت ارز پایین می آید؛ اما قیمت اجناس بالا می‌ماند"
این هم از کرامات شیخ ما
باید آقایون اقتصاد دانان کشور ، خجالت بکشند و شرم کنند که در جایگاهی هستند که بازخورد آن فاجعه آمیز است.
آقای مطهری دیگه تایید صلاحیت نمیشی بیخودی چاپلوسی نکن پست و مقام بای بای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
فرض کن تایید بشه کی میخواهد به او و مقامات تایید کننده رای بدهد.
آقاي فاطمي امين خودرورو ازسال 99 افزايش نداشته ؟چرا جوك ميگي برادر
اقاي جهرمي كجا تورم يك سوم كاهش داشته ،واقعا خوابيد يا متوهم؟
واعظ نوفهمه که چینی ها خداپرست نوبیدند ....
با خیز مجدد قیمت دلار هژمونی آمریکا نرفته داره برمیگرده. بفهمید که بدون توافق اساسی‌ با متحد راهبردی ما (ما در اینجا یعنی‌ اکثریت ۹۵ درصدی مردم ایران) یعنی‌ آمریکا هیچ کاری نمیتونین انجام بدین و هیچ چیزی هم پایدار نخواهند موند
سلام کاری ندارم این دولت تا حالا موفق بوده که نبوده ولی یکی نیست به این همتی بگد خودت در زمان ریاستت گند زدید بانک مرکزی و پشتوانه پول ملی را چقدر تنزل دادید حلال منتقد شده اید. و سیاستهای صد من یه غاز تون را به رخ می کشید.
* چرا سلف دانشجویی باید مختلط باشد؟ هزار دانشجوی دختر و پسر را که نمی شود گفت همه با هم.

علی مطهری: غذاخوری دانشگاه‌ها نباید مختلط باشه
خبرنگار: رستوران‌ها هم همینه
مطهری: اونجا خانواده‌ها با هم میرن
خبرنگار: از کجا میدونی دختر پسرا نمیرن؟
مطهری: ایشالا که نمیرن
خبرنگار: پس کعبه چرا مختلطه؟
مطهری: اونجا فضا روحانیه
خبرنگار: پس حرم امام‌رضا چرا مختلط نیست؟
مطهری: بله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
و اقای مطهری یک سیگار روشن می کند و به افق خیره می شود
بهادری جهرمی: تورم یک سوم کاهش یافته است!!!تورم یک طرف ،این حرفهای نسنجیده و غیر واقعی رو که مسئولان میگن مردم رو بیشتر عصبانی میکنه.آزاده نیستین لااقل دین داشته باشین.دین ندارین لااقل آزاده باشین!!رئیسی میاد میگه مردم امروز ازهمیشه بیشتر امیدواراترن!!اینها اصلا تومردم زندگی نمیکنن یا متوجه نیستند
چین کمونیسته یعنی خدا بی خدا
هه
یعنی کشورهای اروپایی و امریکایی که خدا باور دارند بدند و چین که میگه مسلمون باید عقیم شه و خدایی نیست و رهبر کمونیست خدا ست خوبه
کفر و شرک زیبایی دارند این عزبزان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
چه خوب
سخنگوی ق ق میفرمایند نگویید دانش آموزان مسموم شده اند بگویید بد حال شده اند . بالاخره این جنایت بود و غیر عفو و بخشش که وجود هم داشته و دستگاهها باید پیگیری کنند یا بدحالی دانش آموزان . از همین حالا سفسطه و مغلطه شروع شد و نتیجه معلوم است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
یعنی کسانی که این کارها را می کنند خیلی براشون عزیزند و قصد ندارند نازکتر از گل بهشون بگویند!!!!!!!!!!!
بهادری جهرمی: تورم یک سوم کاهش یافته است
چک سال 1401
چهارشنبه سوری یکی از نمادهای ملیه. این بی تدبیری برخی مسئولانه که بجای اینکه این موضوع یک جشن باشکوه باشه و عامل شادی و تخلیه انرژی جوانان، به این شکل در اومده.
ریشه اغتشاشات در فقر و فلاکت و زورگوئی دولت رئیسی به مردم دارد و بس . همین . راهپیمائی 22 بهمن را هم دولت به خودش نچسباند لطفا که هیچ ارتباطی به دولت رئیسی ندارد و برای خاطر رهبر و اسلام و نظام است و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
مگر فقط در وزارت علوم فقط زیبا کلام هست، نگاهی به انتخاب دیگر این وزارت خانه بکنید، آخوندی وزیر سابق مسکن که تمام و کمال حقوق و مزایای اش را گرفته ولی افتخارش این است که ۳۰۰, صنعت به همراه بیکاری تمامی اعضایش در ارتباط با مسکن را خوابانیده بود و با کسانی را که پستشان با کارشان یکی نیست و حتی مشاور و هیات امنای جدیدشان هم همینطور در شیراز ، موسسه.... در این وزارت خانه کرسی تدریس وریاست و .... می دهندوتو خود بخوان حدیث ... یعنی چه با اینهمه جوان خوب دارای مدرک مرتبط....
"کاهش صد در صدی " شعار سال 402
به این آقای علی مطهری پیشنهاد میدم یه بار بره کتاب داستان راستان پدرش رو بخونه . بخصوص مقدمه اون کتاب رو . تا ببینه کجای کاره؟!
کدام توافق با عربستان کدام توافق با بحرین چنان مشعوف شده اند که خودشون هم باورشون شده با عربستان توافق کردند چند ماه قبل رییس جمهور چین به عربستان رفته و به ملک سلمان گفته چین حاضر است در عربستان و خلیج جاده و پالایشگاه و تاسیسات بسازد ملک هم گفته آمریکایی ها این کارها رو بهتر از شما انجام میدن چین هم پیشنهاد کرده این کارها رو بدوند دریافت یک دلار انجام بدهد وقتی ملک میپرسد چطور رییس جمهور چین پیشنهاد برداشت از پول های بلوکه شده ایران در چین در برابر انجام پروژه ها رو میدهد که ملک سلمان هم میگوید بعید است ایرانی ها قبول کنند ولی چین اصرار دارد خسارت آرامکو را از ایران میگیرد این توافق در واقع برای برداشت از پول های بلوکه ایران در چین و سرمایه گذاری این کشور در خلیج است
قضیه مسمومیت ها هم قشنگ ماستمالی شد رفت بغل بقیه پرونده ها
مطهری :
......در اعتراضات هر شعاری می خواهند بدهند، ولی خط قرمز تخریب و آتش سوزی و نظیر این کارهاست.......


این جناب مطهری هم گویا در ایران زندگی نمی کنند آقای مطهری پیش فرض شما این است که به مردم اجازه تجمع و اعتراض داده می شود و توصیه می کنید وارد خط تخریب نشوند. جناب مطهری که نمی دانم اکنون در کدام کشور زندگی می کنید اصولا هیچ گاه در طول این چهاردهه بر خلاغف اصل صریح ۲۷ قانون اساسی اجازه برگزاری تجمعات اعتارضی به مردم داده نشده است حتی تجمع با سکوت نیز اغتشاش نامیده می شود بعد شما می گویید مردم وارد فاز تخریب نشوند؟؟؟؟؟ واقعا اینقدر بی اطلاع هستید یا خودتان را به ندانستن می زنید؟

برای اینکه بهانه نداشته باشید که تخریب می کنند و چه و چه در وسط بزرگراه تهران قم در کویر که هیچ ساختمانی نباشد به مردم اجازه بدهید تجمع اعتراض کنند تا ببینید چند درصد مردم مخالف سیاست های داخلی و خارجیر هستند.
چهار شنبه سوری و نوروز جشن ملی است هیچ تقابلی هم با اسلام ندارد نوروز اسلامی که احمد خاتمی می گوید اصلا نداریم برخی مسولین هم دست از تلاش برای انکار بردارند .حتما با مقاومت مردم روبرو می شوند .
اقای مطهری بچه خوبیه فقط یه خورده به جنس مخالف حساسه
آقای مطهری
از طرف کدام مردم حرف میزنید؟ اکثریت؟ اقلیت؟ طرفدارای خودت؟

دقیقا وکیل چند درصد از مردم ایران هستی شما؟
«وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرد مورد اشاره عضو کدام نهاد بوده است، گفت: این فرد عضو فراجا نبوده است.»

به این می گویند: پاسخگویی!
تورا خدا لااقل این جهرمی سکوت کند
سياست علي مطهري ، يكي به نعل ، يكي به ميخ!
علی مطهری شدیداً نیاز به درمان دارد حتما پیگیری کنید حیفه که از دست بره
کل کار کشور کردن سوداگری دلالی به جای اینکه مردم از شهر به روستا برگردونن تا کشاورزی رونق پیدا کنه و بجای اینکه صنعت متحول کنن که چند نفر برن سر کار ببرن مردم را از روستا به تهران اوردن تا کارت ملی شون اجاره بدن به دلالها تا باهاش دلار بخرن توئ کجای دنیا این سمت میدون دلار میخرن اون سمت میدون میفروشن این کار یعنی چی جز سود دولت به جای اینکار بهتر نبود صنعت بروز میکردید کشاورزی را احیا میکردید تکنولوزی روز دنیارا به بکار میاوردید تا تورم واقعا کم بشه نه اسمی
این یکی از هزاران معجزات و توانمندی های مسئولان است! که وقتی قیمت ارز بالا میکشه قیمت کالاها هم بالا میکشه امام وقتی پائین میاد قیمت کالاها همچنان بالاتر میره!
هیچ جای دنیا شما همچین مسئولانی با چنین معجزاتی رو پیدا نمی کنید!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی