بازدید 71020

پایان جلسات شورای حکام درباره ایران بدون صدور قطعنامه/ اسرائیل عصبانی شد/ بیانیه سه کشور اروپایی درباره توافق ایران و آژانس

سرانجام سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، چند روز پیش از برگزاری نشست شورای حکام و گمانه زنی‌ها پیرامون صدور قطعنامه علیه ایران، تاثیر خود را روی رابطه ایران و آژانس گذاشت و قطعنامه‌ای در شورای حکام علیه تهران صادر نشد؛ مساله‌ای که امید‌ها برای زنده ماندن برجام را همچنان حفظ کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۶ 09 March 2023

پایان جلسات شورای حکام درباره ایران بدون صدور قطعنامه/ اسرائیل عصبانی شد/ بیانیه سه کشور اروپایی درباره توافق ایران و آژانس

بین الملل تابناک: سرانجام سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، چند روز پیش از برگزاری نشست شورای حکام و گمانه زنی‌ها پیرامون صدور قطعنامه علیه ایران، تاثیر خود را روی رابطه ایران و آژانس گذاشت و قطعنامه‌ای در شورای حکام علیه تهران صادر نشد؛ مساله‌ای که امید‌ها برای زنده ماندن برجام را همچنان حفظ کرده است.

عصر روز چهارشنبه، جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون صدور قطعنامه علیه ایران پایان یافت.

غرب با محوریت سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امیدوار بود، با مانور درباره گزارش تحریک آمیز و ادعایی نشریه آمریکایی بلومبرگ، مبنی بر کشف ذرات نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی در ایران، قطعنامه جدیدی را در این نشست علیه تهران صادر کند؛ اما در آستانه برگزاری اجلاس، اختلافاتی در اردوگاه طرف‌های غربی گزارش و قرار شد که تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه پس از سفر مدیرکل آژانس به ایران صورت گیرد.
 
بیشتر بخوانید
 
بیانیه‌ مشترکی که در پی سفر دو روزه مدیرکل آژانس به تهران برای رفع‌ورجوع مسائل پادمانی منتشر شد، محاسبات غرب را برای جوسازی علیه ایران برهم زد و در واقع صحنه نشست شورای حکام را بر خلاف انتظار آن‌ها پیش‌ برد.
 
رافائل گروسی در افتتاحیه نشست شورای حکام، از توافقات به دست آمده با ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: بی‌صبرانه منتظر برگزاری جلسات فنی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی است.
 
وی با اشاره به دیدار با مقامات ارشد ایران افزود: «در این نشست‌های سطح بالا، اهمیت برداشتن گام‌هایی برای تسهیل همکاری‌ها در راستای سرعت بخشیدن به حل مسائل پادمان باقی‌ مانده مورد بررسی قرار گرفت. هر دو طرف اذعان دارند که چنین تعاملات مثبتی می‌تواند راه را برای توافقات گسترده‌تر بین دولت‌های عضو هموار کند.»
 
مدیرکل آژانس با مروری بر توافقات به دست آمده گفت: ایران داوطلبانه با اجازه دادن به آژانس برای ادامه اقدامات نظارتی و راستی آزمایی بیشتر که برای آژانس در انجام مأموریتش ضروری است، موافقت کرد. وی با اشاره به اهمیت این مساله و اینکه تیم فنی آژانس به زودی راهی تهران می‌شود، بیان داشت: کار مهمی در پیش داریم.
 
بیانیه تروئیکا درباره توافق ایران و آژانس

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکا، با صدور بیانیه‌ای مشترک در نشست شورای حکام، خواستار اجرای سریع و کامل توافقات صورت گرفته میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حل‌وفصل مسائل پادمانی شدند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن روز چهارشنبه در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، آمده است: «ما متوجه هستیم در پی گفت‌وگو‌های صورت گرفته میان مدیرکل آژانس و معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران و اینکه با توجه به تلاش‌های مدیرکل، بیانیه مشترکی در چهارم مارس مورد توافق قرار گرفت که در آن ایران داوطلبانه موافقت کرد تا به آژانس اجازه دهد، راستی‌آزمایی و نظارت بیشتری را صورت دهد. همچنین متذکر می‌شویم که مدیرکل آژانس در گزارش GOV/۲۰۲۳/۸ خود اعلام کرد که ایران با افزایش دفعات و شدت فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس موافقت کرده است.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما ایران را برای اجرای سریع و کامل اقدامات توافق شده با توجه به اهمیت ادامه و تشدید برنامه هسته‌ای‌اش پاسخگو خواهیم دانست. این اقدامات ایران را از تعهدات سال ۲۰۱۵ خود دورتر کرده است.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران در پی سفر دو روزه رافائل گروسی به تهران، توافقاتی را در خصوص حل‌وفصل مسائل پادمانی صورت دادند که بر اساس آن، ایران داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد، چنانچه مقتضی باشد، فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن در نشست فنی که بزودی در تهران برگزار می‌شود، بین دو طرف مورد توافق قرار می‌گیرد.

در ادامه بیانیه تروئیکا به سلسله اقدامات صورت گرفته در چارچوب تدابیر جبرانی ایران ذیل برجام و ادعای کشف ذرات اتمی با غنای بالای ۸۰ درصد اشاره و ادعا شده است: «هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای غنی سازی تا این حد در ایران وجود ندارد. این گام، همراه با برنامه هسته‌ای گسترده‌تر ایران، این کشور را به طور خطرناکی به فعالیت‌های واقعی مرتبط با تسلیحات نزدیک می‌کند. این وضعیت همچنین استدلال‌های ایران را که برنامه هسته‌ای این کشور فقط برای اهداف صلح آمیز است، تضعیف می‌کند و ما از مدیرکل برای ادامه گزارش منظم و کامل درباره این موضوع حمایت می‌کنیم.»


عصبانیت اسرائیل از عدم صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

تارنمای آکسیوس، روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از یک مقام ارشد صهیونیستی نوشت، مذاکرات آمریکا و اسرائیل در مورد ایران در این هفته مثبت بود و نشان داد که دو کشور از دیدگاه بسیار نزدیک‌تر به این موضوع نگاه می‌کنند.

این رسانه آمریکایی - صهیونیستی در این مطلب به روایت خبرنگارش از تل آویو نوشت: مذاکرات در کاخ سفید، که از زمان روی کار آمدن کابینه جدید اسرائیل اولین بار در نوع خود بود، در میان نگرانی های فزاینده در مورد پیشرفت بی سابقه برنامه هسته ای ایران انجام شد.

هیات رژیم صهیونیستی به رهبری ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی، مقامات ارشد وزارت خارجه، وزارت جنگ و جامعه اطلاعاتی اسرائیل در این جلسه شرکت کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که تیم آمریکا به رهبری جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و هیات اسرائیلی با نگرانی قابل توجهی، پیشرفت ها در برنامه هسته ای ایران را بررسی کردند.

کاخ سفید افزود: تیم های دو کشور در مورد تقویت مشارکت امنیتی بین رژیم صهیونیستی و آمریکا گفت‌وگو کردند و متعهد شدند که هماهنگی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و بازدارندگی بیشتر در مقابل فعالیت های منطقه ای بدخواهانه ایران را تقویت کنند.

این مقامات همچنین در مورد رزمایش های نظامی اخیر اسرائیل و آمریکا گفت‌وگو کردند.

آکسیوس با تکرار لفاظی های رژیم صهیونیستی مدعی شد، مقامات این رژیم گفته‌اند این رزمایش ها بر تمرین حمله نظامی احتمالی متمرکز بودند.

این رسانه به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که در این گفت‌وگوها حضور داشت، نوشت: رایزنی‌ها درباره ایران بسیار خوب بودند. رایزنی‌ها در سطح بالایی از گشودگی قرار داشتند.

یک مقام دیگر اسرائیلی نیز گفت که این رایزنی‌ها نشان‌دهنده این بود که تل آویو و واشنگتن، بیشتر از گذشته در خصوص ایران هم‌ جهت هستند.

این مقام صهیونیستی مدعی شد: توافق هسته‌ای در دستور کار نیست و ایرانی‌ها در حال کمک به روسیه در اوکراین هستند. وارد دنیایی جدید و فضایی متفاوت شده‌ایم و از دیدگاه نزدیکتری به موضوع نگاه می‌کنیم.

این مقام صهونیستی با جدی خواندن گفت‌وگوها افزود: رایزنی‌های جدی در خصوص ایران صورت گرفت و صرفا دیداری تشریفاتی نبود.

مقامات صهیونیست گفته اند که این رژیم از اینکه آمریکا از پیشنهاد فرانسه، آلمان و انگلیسی برای صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در اوایل هفته جاری حمایت نکرد، ناامید و ناراضی است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بار دیگر بر دیپلماسی در قبال برنامه هسته ای ایران تاکید کرد و گفت: انتظار داریم ایران به تعهدات خود در بیانیه مشترک با آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا: ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست

جامعه اطلاعاتی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش سالانه خود را که به ارزیابی تهدید‌های امنیتی پیش روی ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلادی می‌پردازد، منتشر کرده است.

در گزارش ضد ایرانی جامعه اطلاعاتی آمریکا اذعان شده است: هم اکنون ایران، فعالیت‌های کلیدی توسعه تسلیحات هسته‌ای را که برای تولید یک سلاح هسته‌ای قابل آزمایش لازم است، انجام نمی‌دهد.

در این گزارش ضد ایرانی آمده شده است: از زمان ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران در نوامبر ۲۰۲۰، تهران به گسترش برنامه هسته‌ای خود سرعت بخشیده و اعلام کرده است که دیگر محدود به ضوابط برجام نیست و فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای را انجام داده که در صورت تصمیم، این کشور را به تولید مواد هسته‌ای جهت استفاده در یک بمب هسته‌ای نزدیکتر می‌کند. اگر تحریم‌ها علیه تهران لغو نشوند، مقامات ایرانی احتمالا به دنبال غنی سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد خواهند بود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین در گزارش خود آورده است: ایران به تهدید منافع آمریکا ادامه خواهد داد. این کشور تلاش می‌کند نفوذ آمریکا در خاورمیانه را از بین ببرد، نفوذ و قدرت خود را در کشور‌های همسایه تقویت کند و تهدیدات علیه حکومت را به حداقل برساند. تهران سعی خواهد کرد از دیپلماسی، برنامه هسته‌ای در حال گسترش، نیرو‌های متعارف، نیابتی و شریک خود و خرید و فروش‌های تسلیحات نظامی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

در بخش دیگری از گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا راجع به ایران درباره توانایی‌های نظامی ایران ادعا شده است که رویکرد ترکیبی ایران به جنگ که استفاده از توانمندی‌های متعارف و غیرمتعارف را شامل می‌شود، تهدیدی برای منافع آمریکا در منطقه در آینده پیش روی خواهد بود.

در این گزارش آمده است: جمهوری اسلامی ایران احتمالا به دنبال دستیابی به سامانه‌های تسلیحاتی متعارف شامل جنگنده‌های پیشرفته، هواپیما‌های آموزشی، بالگرد، سامانه‌های پدافند هوایی و تانک خواهد بود. با وجود این، محدودیت‌های بودجه‌ای و کمبود‌های مالی سرعت دستیابی به این هدف را کند خواهد کرد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در این گزارش در راستای ایران هراسی آورده است: قابلیت‌های موشکی، پهپادی و دریایی ایران کماکان تهدیدی علیه آمریکا و متحدانش در منطقه خواهد بود. عملیات نظامی غیرمتعارف ایران در کنار شبکه شرکا و نائبان، این کشور را قادر خواهد کرد برای پیشبرد منافعش در منطقه تلاش کرده و عمق راهبردی خودش را حفظ کند.

در این گزارش ادعا شده، ایران مستقیم از طریق توانایی‌های موشکی و پهپادی و غیرمستقیم از طریق حمایت از حزب الله لبنان و سایر شرکای خود، همچنان تهدیدی برای اسرائیل است. ایران با حمایت از شبه‌نظامیان شیعه عراقی که تهدید اصلی برای نیرو‌های آمریکایی در عراق هستند، همچنان منبع بی‌ثباتی در سراسر منطقه خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش درباره توانایی‌های سایبری ایران، آن را تهدیدی علیه منافع ایالات متحده خوانده و آورده است: تخصص و تمایل روزافزون ایران برای انجام عملیات ستیزه‌جویانه سایبری، این کشور را در زمره تهدید‌های عمده علیه امنیت آمریکا و شبکه متحدانش قرار می‌دهد. رویکرد فرصت‌طلبانه ایران برای حملات سایبری صاحبان، زیرساخت‌ها در ایالات متحده را در معرض حمله از سوی تهران قرار داده است. حملات سایبری اخیر علیه اسرائیل نشان می‌دهد، ایران بیش از گذشته به هدف قرار دادن کشور‌های دارای قابلیت‌های بیشتر تمایل دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۴
قیمت دلار دیدنی خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
بله خیلیییییییییی دیدنییییییییییی خواهد بود
دوره همتی ارز نیمایی ۱۱ بود و در یکی از روزهای نوسانگیری همتی ارز کف فردوسی را ۱۰۸۰۰ کردند و ملت فقط می‌خریدند و یکسری ساده دل هم دلارشون را به انها و عوامل بانک مرکزی می‌فروختند
حالا داستان الان است
چه قدر میخواهی باشد قیمت دلار؟؟؟؟
برو الان پاساژ علاالدین ببینم کدام کالایی ارزان شده
لب تاپ که تکان نخورده و طرف میگه اصلا نمی‌فروشند

عمرت را به دلار و اینکه فکر کنی دلار میشه ۱۰۰۰ تومان سرگرم نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
همان مسیر شل کن سفت کن که 20 ساله ادامه دارد. و مملکت رو هواس
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
حسین اقا !
بعداز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ هم یه عده مثل شما میگفتند از حالا به بعد قیمت دلار دیدنی خواهد و حتی یک عده ادم عجول هم سکته کردند ولی حالا ببینید اونموقع قیمت دلار چقدر بود الان چقدره !!!
قطعنامه علیه آمریکا اسرائیل انگلیس فرانسه چین آلمان کره شمالی پاکستان روسیه و و و که بمب اتم دارن و توی هر سطحی که بخوان اورانیوم تولید میکنن صادر نمیشه هیچ وقت.فقط ایران.دویست تا بمب هسته ای اسرائیل قابل بحث نیست ؟ ایران باید بمب هسته ای تولید کنه یا ماهم آره یا هیچکس.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
هند اسرائیل کره شمالی پاکستان ان پی تی امضا نکردند بنابراین تعهدی ندارند، ایران امضا کرده بنابراین باید همکاری کنه، درک این مطلب کجاش سخته براتو؟ از ان پی تی خارج شو بمب اتمب بساز مثل اسرائیل وپاکستاان ده ها کشور دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
ناشناس 11.02
نکنه آمریکا و انگلیس و روسیه و غیره هم عضو ان پی تی نیستن. حالا ایرانم بمب اتمی نداره و نخواهد ساخت اینقدر داغ نشو
آرتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
حاجی مگه تو دنیا چندتا کشور بمب اتمی دارن که میگی ده ها کشور دیگه
یه تحقیق کنی بد نیست، تعداد کشورایی ک بمب هسته ای دارن کمتر از ده تا هست اون وقت میگی دهها کشور دیگه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
در جنگ عراق که علیه مردم و نیروهای ایرانی شیمیایی
استفاده میشد از امام استفتا کردن که ما هم میتونیم از سلاح شیمیایی استفاده کنیم یا نه؟ که امام صراحتا مخالفت و اون رو حرام اعلام کردن.دیگه سند از این محکمتر و رساتر؟؟؟؟؟ حالا هم حکم رهبری هم درباره بمب هسته ای هم همینطوره و ایشون ساخت سلاح کشتار جمعی و بمب اتم رو حرام اعلام کردند.ولی ملت ما چقدر بعضا کم سواد تشریف دارن که بهانه های این جنایتکاران آمریکایی و اروپایی رو تا ته باور میکنن و به خو د و ملت خودشون تهمت میزنن.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چه استدلال مسخره آیی ، شما چون پذیرفتید باید اجرا کنید بقیه چون نپذیرفتند نباید اجرا کنند ، هر کی میخونه خنده اش میگیره
ایران واقعا دنبال سلاح هسته ای نیست .ولی ایران به خاطر تحریم‌های ظالمانه باید آخرین دیپلماسی را در نظر بگیرد.
پاسخ ها
همت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
کشورهای دارنده بمب اتمی مدعی ازبین بردن هیچ کشوری نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
ما اورانیوم را تا 60 درصد غنی می کنیم.
بعد در بشکه های حفاظت شده ریخته و در کویر لوت در عمق 10000 متری دفن می کنیم. خخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
همت جان
جنگ روسیه و آمریکا و اوکراین و تنش‌های چین و کره را نمیبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
درپاسخ به "همت" :بعضی کشورهای دارنده بمب هسته ای عملا کشورهای زیادی را از بنیاد نابود ساختند و البته به قول شما مدعی چنین کاری نبوده و نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
همت؟؟؟ یا همتی؟؟
غیر از پاکستان و هند که میخوان هم دیگه رو از بین ببرن
کره شمالی که میخواد کره جنوبی و امریکا و ژاپن رو نیست و نابود کنه
و امریکا و فرانسه و انگلیس به تعداد زیادی کشور حمله کردن!!!!
اسراییل هم هست که خواهان نابودی ایران هست
هرسال هم روز پوریم (جشن ایرانی کشی) رو جشن میگیرن!!
با این خبر از شنبه پرواز بورس و افت قیمت های طلا و ارز پیش رو است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
امروز شنبه ساعت11
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اتفاقا برعکس
بورس ایران اگه رشد بکنه(فقط وفقط اگر) بخاطر رونق اقتصادی و جهش تولید نیست بخاطر جهش قیمت دلاره پس اگر دلار بیاد پایین( اگروفقط اگر) بورس هم میاد پایین یا بهتره بگم پایین تر !!!
قابل توجه ساده لوحانی که در امید وچشم انتطار کمک خارجیان هستند
میشه لطفا شفاف به مردم بگید باامدن گروسی چه توافقی پنهانی انجام دادید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
کاری که گروسی با اومدنش به ایران در 2 روز بر روی قیمت دلار کرد، تیم اقتصادی دولت تو 2 سال نتونست بکنه.
زنده باد دولت انقلابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
ناشناس محترم 10:23
بد نيست كمي در مورد اقتصاد رفتاري مطالعه داشته باشيد تا تاثير رواني خبرها را در مورد شاخصهاي پيشرو اقتصاد درك كنيد.
احاد ملت می دانند که آمریکا با خروج یکجانبه و غیر قانونی از برجام، متهم ردیف اول است و تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس، آلمان) چون با خروج آمریکا به تعهداتشان در قبال برجام پشت کردند، متهم ردیف دوم هستند، حال این متهمان دیروز مدعیان امروز شده اند که ایران باید سریعا به تعهدات خود ذیل برجام برگردد، جای بسی تامل است، باید به این آمریکای قل چماق و غرب پررو گفت؛
هر قراردادی دو طرفه است و اگر قرار باشد تنها پی گیر تعهدات ایران باشید و خودتان هیچ اقدام عملی موثری در قبال برجام انجام ندهید، فرجام برجام هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید، پس حال که امروز ایران بزرگ دوباره حسن نیتش را به دنیا نشان داده و به بازرسان اجازه بازدید از سایت های هسته ای اش را داده تا بر همگان آشکار کند که برنامه های هسته ای اش صلح آمیز و در راستای خدمت به بشریت است (مواردی از قبیل دستیابی به رادیو داروها و استفاده پاک از انرژی هسته ای در تولید برق و ....)، واجب است که آنها هم پایبندی خود را عملا نشان دهند، یعنی؛
اولا) کلیه تحریم های برجامی و غیر برجامی را که با خروج یکجانبه آمریکا از برجام، اعمال شد، لغو شود.
ثانیا) پا را فراتر از مسائل برجامی نگذارند و کاری به پیشرفت کشور در زمینه های دفاعی (موشکی و پهپادی و ....) نداشته باشند چون خود بهتر از هر کسی می دانند که شاهرگ حیاتی امنیت هر کشوری، قدرت دفاعی آن کشور است و هیچ کشور مستقلی حاضر به گفتگو در مورد چنین مسائلی نخواهد بود به خصوص در شرایط فعلی که با سیاست های غلط آمریکا و تروئیکای اروپایی جهان هر روز بیش از گذشته از نظم جهانی خارج و به سوی هرج و مرج و بی قانونی و آشوب و درگیری پیش می رود.
ثالثا) بدانند که پیشرفت در زمینه صلح آمیز هسته ای و تکنولوژی های نو از قبیل پرتاب ماهواره و ... حق مسلم تمام کشورها است و به پیشرفت کشورها احترام بگذارند و رقابت سالم بکنند نه این که با ابزار تحریم و صدور قطعنامه های جعلی، رذالت سیاسی کرده تا به خیال خودشان جلوی پیشرفت کشورها را سد کنند.
در مورد رژیم جعلی اسرائیل هم باید گفت؛ این رژیم اولا مثل سایر کشورها ان پی تی را بپذیرد، ثانیا) کودک کشی و غصب زمین و اموال مردم مظلوم فلسطین را رها کند ثالثا) طوری در دنیا رفتار کند که رئیس جمهورش (نتانیاهو) مجبور نباشد با بالگرد فرار کند هر چند از رژیمی که پایه و اساسش بر مبنای زور، غصب و جنایت جنگی (منظور جنایت جنگی در صبرا و شتیلا است)، کودک کشی است چنین انتظاراتی بعید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
تمام موارد گفته شده حقیقتی است که تاریخ گواه آن است و
وجدان هر انسان حقیقت جویی به چنین مسائلی آگاه است، حال
عده ای می آیند رای منفی می دهند و واقعیت های تاریخی را کتمان می کنند چه دلیلی دارد ا... اعلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
جالب است کوردلانی که در ارزوی موفقیت امریکا در نابودی توانای های مردم ایران هستند به این متن وزین منفی می دهند .... ایا اینها می خواهند بر علیه ایران قدرمند باامریکایی ها و اسرائیلی ها همکاری کنند ..... شرمشان باد
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
!تو خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
بله آمریکا در زمان ترامپ خارج شد اما در زمان بایدن دوباره به توافق ۲۰۱۵ برگشت اما این دفعه ما بودیم که مثل ترامپ شرط جدید گذاشتیم !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
ناشناس 12.53
حتما شوخی می فرمایید......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
معلومه صدات از جای گرمی درمیاد
در اینکه هر کشوری باید فکر منافع ملی اش باشه، شکی نیست
بهتره اول این متن بلند بالا، مینوشتی اصلاً چرا تحریم شدیم که برجامی امضا بشه
داستان رو از وسط گفتن، فرقی با تحریف نداره
دروغگویان و تهمت زنان داخلی باید محاکمه شوند. سالها به مردم القا کردید آژانس تحت نفوذ و سیطره اسرائیل و آمریکا و سه کشور غرلی است الان دم خروس زد بیرون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
ترتیب خوردن قرصهات رو به هم ریختی ؟
امریکا اچمز شده و گیج
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اره بابا
امریکا از هم پاشیده شده
مگر می شود به غرب اعتماد کرد؟
قبل جلسه اومد باج کشورهای اروپایی رو دادند..قطعنامه صادر نشد به همین راحتی..خدا کنه این حکومت هسته ای بشه و اولین بمب هسته ای هم در اروپا بندازه..
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
فقط رابطه ما جنگی نیستیم ایرانی هستیم
اسرائیل آنقدر عصبانی باش که از این عصبانیت بمیری
آیا وقت آن نرسیده که شورای حکام آژانس انرژی هسته ای زیر یوغ آمریکا و اروپا خارج شده و اسرائیل را مجبور به پذیرش بازرسی از مراکز هسته ایش نماید
حمله به تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران از هر وقت محتمل تر است.غافل نشویم،
شما بازدید های اطراف ایران را رصد کنید.
این آژانس که عامل اسرائیل بود بعد چگونه اسراییل از دست عامل خودش عصبانی شود؟؟؟؟؟

التماس تفکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اسراییل از کشورهای مستقل چون هند و چین عصبانی است . التماس خودتحقیر مبودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
التماس تفکر اینا همش بازیه جوجه رواخر پاییز میشمرند هنوززوده
نقیییی الکیییییهههه
غربیها و اروپاییها در کل نوکر صهیونیسم و اسراییل هستند این یک مورد دلیلی بر استقلال و ضدیت آنها با رژیم ضد بشری صهیونیستی نیست کما اینکه در مورد کشتار تازه فلسطینها بدست صهیونیستها و شهادت مظلومانه اوارگان فلسطینی توسط نیزوی اسراییل سکوت کرده اند و تلویحا جنایت را تشویق میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
تو هم چاکر سینه چاک چین و روسیه هستی
با سلام . البته باید این خبر را گذاشت کنار خبرهای سفر آقای گروسی به تهران و توافقاتی که ایشون رادخوشحال کرده و همچنین زندانیان آمریکایی که با واسطه عمان توسط ایران بدون سر و صدا آزاد شدند و راجع به این دو اتفاق هنوز شفاف سازی نشده است که به گروسی چه دادیم و زندانیان آمریکایی در مقابل چه چیزی آزاد شدند
......امید‌ها برای زنده ماندن برجام را همچنان حفظ کرده است...... این برجام همون سندی نبود که اصولگرایان میگفتند سند بردگی و بندگی است و تهدید به آتش زدنش میکردند؟!!!. ...... دنیا گرده!!!!
تردید نکنید که اروپا و امریکا بدون نظر اسراییل آب هم نمیخورند!!!! چقدر ساده ایم؟!!
......ایران داوطلبانه موافقت کرد تا به آژانس اجازه دهد که راستی‌آزمایی و نظارت بیشتری.....
حاجی شریعتمداری اگه دولت روحانی چنین کاری میکرد خودتو میکشتی!! پاشو حاجی مملکت از دست رفت. یه سرمقاله ای بنویس .... خوابی!!؟؟....... برادرا شما چرا ساکتین؟
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
حاج آقا شریعتمداری همت کن !
احاد ملت می دانند که آمریکا با خروج یکجانبه و غیر قانونی از برجام، متهم ردیف اول است و تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس، آلمان) چون با خروج آمریکا به تعهداتشان در قبال برجام پشت کردند، متهم ردیف دوم هستند، حال این متهمان دیروز مدعیان امروز شده اند که ایران باید سریعا به تعهدات خود ذیل برجام برگردد، جای بسی تامل است، باید به این آمریکای قل چماق و غرب پررو گفت؛
هر قراردادی دو طرفه است و اگر قرار باشد تنها پی گیر تعهدات ایران باشید و خودتان هیچ اقدام عملی موثری در قبال برجام انجام ندهید، فرجام برجام هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید، پس حال که امروز ایران بزرگ دوباره حسن نیتش را به دنیا نشان داده و به بازرسان اجازه بازدید از سایت های هسته ای اش را داده تا بر همگان آشکار کند که برنامه های هسته ای اش صلح آمیز و در راستای خدمت به بشریت است (مواردی از قبیل دستیابی به رادیو داروها و استفاده پاک از انرژی هسته ای در تولید برق و ....)، واجب است که آنها هم پایبندی خود را عملا نشان دهند، یعنی؛
اولا) کلیه تحریم های برجامی و غیر برجامی را که با خروج یکجانبه آمریکا از برجام، اعمال شد، لغو شود.
ثانیا) پا را فراتر از مسائل برجامی نگذارند و کاری به پیشرفت کشور در زمینه های دفاعی (موشکی و پهپادی و ....) نداشته باشند چون خود بهتر از هر کسی می دانند که شاهرگ حیاتی امنیت هر کشوری، قدرت دفاعی آن کشور است و هیچ کشور مستقلی حاضر به گفتگو در مورد چنین مسائلی نخواهد بود به خصوص در شرایط فعلی که با سیاست های غلط آمریکا و تروئیکای اروپایی جهان هر روز بیش از گذشته از نظم جهانی خارج و به سوی هرج و مرج و بی قانونی و آشوب و درگیری پیش می رود.
ثالثا) بدانند که پیشرفت در زمینه صلح آمیز هسته ای و تکنولوژی های نو از قبیل پرتاب ماهواره و ... حق مسلم تمام کشورها است و به پیشرفت کشورها احترام بگذارند و رقابت سالم بکنند نه این که با ابزار تحریم و صدور قطعنامه های جعلی، رذالت سیاسی کرده تا به خیال خودشان جلوی پیشرفت کشورها را سد کنند.
در مورد رژیم جعلی اسرائیل هم باید گفت؛ این رژیم اولا مثل سایر کشورها ان پی تی را بپذیرد، ثانیا) کودک کشی و غصب زمین و اموال مردم مظلوم فلسطین را رها کند ثالثا) طوری در دنیا رفتار کند که رئیس جمهورش (نتانیاهو) مجبور نباشد با بالگرد فرار کند هر چند از رژیمی که پایه و اساسش بر مبنای زور، غصب و جنایت جنگی (منظور جنایت جنگی در صبرا و شتیلا است)، کودک کشی است چنین انتظاراتی بعید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
این حرفا رو به دولت رییسی بگین که ذوق زده شده
اروپا برای کشاندن پرونده اتمی ایران نیاز به قطعنامه شورای حکام ندارد. مسئله ماشه به راحتی این کار را انجام می‌دهد. پس خیلی دل خودتون را به صادر نشدن بیانیه خوش نکنید. زندگی مردم ایران از این هم بدتر خواهد شد
غربگراها، زور گوئی وستم های آمریکا علیه کشورمان را ماله کشی میکنند.
و همچنان موش و گربه بازی ادامه دارد .
خیلی خوش به حالمون شده
فقط علیه ایران قطعنامه صادر نکردند اما نگفتندکه تحریمها را بر میداریم .
برادران و خواهران، فکر کنید این جمله از رئیس جمهور امروز پنجشنبه بیان بشه:ما با همه دنیا از جمله کشور اسرائیل مشکلی نداریم و قصد داریم مشکلات رو در چارچوب منافع ملی حل و فصل کنیم .
حاصل این عبارت ساده :دلار به کانال ۳۰هزار تومانی
و رفع ۸۰درصدی تحریم ها
به همین سادگی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اسرائیل کشور شده مگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
حتما توقع داری اگر بالا سری رئیس این حرف را بزند دلار ۱۰ هزار تومان شود

نخیر برادر افزایش دلار بخاطر رشد نقدینگی بی ضابطه است
آیا مدیران هم در این بلبشوی رتبه بندی نقشی داشته اند برای اینکه یادم میاد شایستگی های عمومی رو خود فرد خوداظهاری میکرد ولی الان امتیازها نصف شده حالا یا مدیر بعدا امتیازها رو تغییر داده یا ارزیاب محترم با کمک جفر و اسطرلاب تشخیص داده که باید امتیازات رو نصف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
موارد شایستگی هایی که برای کسب امتیاز فرهنگیان در نظر گرفته شده بود به شدت گنگ بود و بسیاری از معلمان اصلا متوجه نمی شدند که باید چه فعالیتی را بارگذاری کنند ضمن اینکه معلمها باید نتیجه سالها تلاش خود را تنها لا چند عکس !! وتقدیرنامه هایی که در متن آنها دلیل تشویق به وضوح مشخص نشده بود اثبات می کردند !!! خلاصه کاری کردند که اکثر معلمان رتبه ۳ شوند وجالبه هستند معلمانی که با ۳۳ سال سابقه رتبه آنها ۲ شده چون به دلیل گنگ بودن موارد خواسته شده نتوانسته اند مدارک خود را با دقت بار گزاری کنند .متاسفم برای قشر فرهنگی که بعد از سالها تلاش باید !!صلاحیت خود را اثبات کند !!
دوکشور امریکا واسرائیل؟؟مگه اسرائیل کشورهست؟؟؟؟واقعاک
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بله کشوره عضو سازمان ملل هم هست از نظر نظامی هم بسیار قدرتمنده و در سال ۱۹۶۷ به تنهایی همه کشورهای عربی که سرتاپا مسلح به سلاح های روسی بودند در شش روز در هم کوبید هر روز هم در سوریه موشک هاشو ملاقات می کنید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بله کشوری با قدرت نظامی و اقتصادی بسیار بالا
وای به نظرم یک جشن ملی بگیریم و یک مدال مدیریت و افتخار به جناب آقای دکتر رئیسی به خاطر این دستاورد بدهیم بالاخره قطعنامه نگرفتن خودش خیلی خیلی خیلی سیاست و مدیریت می خواد اون هم از نوع انقلابی با بصیرت شش کلاسی
و جوانی ما بخاطر هیچ گذشت!!
نه برق داریم
نه گاز داریم
نه تولید
نه ثبات اقتصادی
نه توریسم
نه هوای پاک
نه امنیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
به خاطر چند کیلو کیک زرد و یک بیست لیتری اورانیوم غنی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
ان الانسان لفی خسر

.

منم یه دهه شصتی خسته ام فرمایش شما دقیقا بیان ترجمه
همین قسمت از این آیست
امیدوارم از ضرر اصلی در امان باشیم و خداوند مارا به خودمان وانگذارد
این فرصت فقط یک مسکن موقت است.
اتلاف وقت ها در نهایت هیچ مسئله ای را بطور اساسی به نفع ایران حل نخواهد کرد
برجام که بد بود
چرا بانک مرکزی، سلطان طلا و دلار، با تزریق نامحدود سکه و دلار به بازار آزاد قیمت را پایین نمیاره؟
واضحه خودش داره با مردم بازی میکنه. سکه رو که آمریکا نزده که از ۱۵ میلیون به ۳۳ میلیون رسید
میگه کلی صادرات دلاری داشته ولی دلار از ۲۲۰۰۰ به ۶۰۰۰۰ میرسونه. !!!!!؟؟؟؟؟
«»هند اسرائیل کره شمالی پاکستان ان پی تی امضا نکردند بنابراین تعهدی ندارند، ایران امضا کرده بنابراین باید همکاری کنه، درک این مطلب کجاش سخته براتو؟ از ان پی تی خارج شو بمب اتمب بساز مثل اسرائیل وپاکستاان ده ها کشور دیگه
سکوت»
حالت خوبه؟ من به شخصه در حال حاضر مزیتی در استفاده از انرژی هسته ای برای ایران نمی بینم اما استدلالی که شما کردی از عقل و منطق دور است دوست عزیز!
مثل این است که بگویی در کشور ما هم کسی که قانون اساسی و سایر قوانین را قبول نداره حق داره هر کاری بکنه چون اون قوانین رو نپذیرفته و ملزم به اجرای آنها نیست!!! نپذیرفتن قوانین و تعهدات بین المللی اگر پذیرفتنی است خوب ایران هم خارج بشه. ولی اگر بحث سر زور و قدرت است دیگر حرف از استدلال و منطق بی معنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
داشتن انرژی هسته ای تا حدی که نیازهای پزشکی و سوخت نیروگاهها را تامین کند کفایت می کند.
برادر آمریکا نخواست قطعنامه صادر شود صادر نشد بایدن اراده کند قطعنامه که سهل است در کمتر از یک هفته مکانیسم ماشه فعال خواهد شد...
چه دل خوشی از سیستم داشته باشیم چه نه
اونهایی که تولید قدرت می‌کنند قابل احترام هستند و باید به اونها افتخار کنیم.
چند سال پیش گفتند ایران رسید به ۱۵٪ درصد دیگه نزدیک مرز دانش بمب هسته ای ،تحریم‌ها بیشتر کردند،فقط خودشون بدنام کردند ، ،ایران هم از تجربیات گذشته خود ،درخصوص عدم اعتماد به غرب ،بدون هیچ وابستگی امروز غنی سازی۹۰٪ ،در جهت اهداف صلح آمیز ،شاخه پزشکی ،تولید رادیو داروها ،بخش کشاورزی پیش گرفته ،وبه لطف خدا همچنان برای فتح قله های دانش نیازی به اجازه غرب وشرق نخواهد بود،تاثیری هم بر تصمیات ایران نخواهد گذاشت
این برجام یک بازی سیاسی بیش نیست فقط ما مردم هستیم که باید این وسط زجر بکشیم چون ایرانی هستیم .بازی برجام هم سود برای قدرتها دارد وهم برای کسانی که داخل کاسب تحریم هستند بقیه اش همش حرف الکی است ما مردم هم ای برجام چه شد چه نشد خنده دارد !!لعنت به این امریکا وانگلیس خائن تمام بدبختی ما ملت ایران زیر سر این دو کشور وروسیه است وسلام
نرمش سوپر قهرمانانه و پذیرش شرایط آژانس فعلا جلوی قطعنامه را گرفت
تولید‌ قدرت‌ مد نظر‌ تو‌ شده‌ افت‌ معاش و زندگی ما‌ داداش !
دقیقا‌ ما‌ با کی‌ دشمنی‌ داریم‌ که مدام‌ رجز‌ میخونید‌ و دقیقا‌ چرا‌ ؟!
تجربه نشان داده است که قیمت دلار در طول ۴۴ سال با یک شیب مشخص در حال افزایش بوده است این شیب در برخی زمانها شدید و در برخی زمانها با رکود همراه بوده است
در بسیاری از دولت ها در اواخر دور دوم این افزایش دلار شدید بوده است
اما مبنظر من در دولت رئیسی شدت رشد دلار در اوایل دولت اتفاق افتاده است و نباید توقع داشت که همیشه شدت رشد دلار بالا و شدید باشد

ما طی سال های بعد یا با رکود در قیمت دلار مواجه و یا شاهد کاهشی بودن دلار و رشد بسیار آهسته مواجه خواهیم بود که ارزش سرمایه گذاری ندارد
البته باید برای شفافیت و تحلیل دقیق این موضوع به رشد نقدینگی کشور که بابت آن تولید حاصل نشده است نگاه دقیق تر کرد
توی طبس با شن و ماسه تمام امکانات پیشرفتتون نابود شد و معادلات و برنامه عملیاتی امریکا بهم خورد تنها با شن وماسه! کشوری که خدا رو داره نیازی به سلاح هسته ایی نداره؟
تا چشم بدخواهان کور بشه تحریم ها بایر برداشته بشه و این حق مردم است
وقتی مملکت تا خرخره تحریمه این که قطعنامه صادر نشه خبر خوبی نیستا! هر وقت گفتن تحریما رو بردارید شما باید خوشحال شین. مگه هدفتون چیز دیگه باشه...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر