بازدید 2927

چهاردهمین کنگره ملی خلق چین با گزارش کار دولت چین آغاز به کار کرد

این گزارش تأکید میکند که  چین باید  با قاطعیت سیاست خارجی مستقل، غیروابسته و صلح آمیز خود را دنبال کرده،  و به توسعه همکاری دوستانه با سایر کشورها بر اساس پنج اصل همزیستی مسالمت آمیز پایبند و با برد-برد در همکاری با دیگر کشور ها را را اجرا کند تا همیشه به عنوان پیشگام صلح جهانی و مدافع نظم بین المللی شناخته شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 05 March 2023

به گزارش گروه رسانه هایی چین، CMGچهاردهمین کنگره  ملی خلق چین اولین نشست خود را پیش از ظهر روز یکشنبه، پنجم مارس در تالار بزرگ خلق آغاز کرد. دراین نشست که شی جین پینگ و دیگررهبران حزب کمونیست  در مراسم افتتاحیه حضور داشتند ، نخست وزیر چین گزارش کار دولت را برای حاضران قرائت کرد.
 در این گزارش مهم، لی که ‌چیانگ بر اهمیت  سال  2022 در تاریخ حزب کمونیست و کشور چین  تاکید نمود  و افزود که در این  سال  بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین با موفقیت برگزار و نقشه راه جامع  یک کشور مدرن سوسیالیستی در آن ترسیم گردید.
 بر طبق این گزارش  کمیته مرکزی حزب  کمونیست چین  با هدایت  شی جین‌پینگ  موفق شد که مشکلات و موانع سخت در مسیر اصلاحات و حفظ توسعه و ثبات داخلی چین را برداشته  و حرکت با ثبات اقتصادی و ارتقا مستمر کیفیت توسعه را تحقق ببخشد و در این مسیر به دستاوردهای جدیدی دست یافت که رسیدن به آنها کار آسانی نبوده است.
نخست وزیر چین با تشریح شرایط پیچیده  داخلی و بین المللی به دستاوردهای اقتصادی چین اشاره کرد و افزود که  تولید ناخالص داخلی کشور 3 درصد رشد داشته، نرخ بیکاری در شهرها به 5.5 درصد کاهش یافته، واردات و صادرات کالاها 7.7 درصد افزایش یافته، نرخ کسری بودجه در حد 2.8 درصد مهار شده و ارزش یوان در میان ارزهای اصلی جهان ثبات نسبی داشته است.
در  این گزارش آمده است که در 5 سال گذشته رشد اقتصادی و اجتماعی چین پیشرفت قابل توجهی داشته و  در این دوره ارزش کل تولید ناخالص دولتی به 121 تریلیون یوان رسیده، میانگین رشد سالانه در 5 سال گذشته 5.2 درصد بوده و ظرف 10 سال حدود 70 تریلیون یوان افزایش یافته،  میانگین رشد سالانه 6.2 بوده که به وضوح  افزایش قدرت اقتصاد چین را نشان می دهد.میزان کل صادرات و واردات کالا در چین از 40 تریلیون یوان فراتر رفته است و  چین در میزان جذب سرمایه خارجی و سرمایه گذاری در خارج از کشور در صدر کشورهای جهان قرار دارد و علاوه بر این چین در موضوعاتی مانند فقر زدایی ، علم و فناوری و بهبود محیط زیست نیز به دست آوردهای چشم گیری نائل آمده است.
بر اساس این گزارش ، چین رشد  5 درصدی تولید ناخالص کشور در سال 2023 راهدف گذاری کرده است.
این گزارش می افزاید ایجاد حدود 12 میلیون شغل جدید در شهرها، حفظ نرخ بیکاری در سطح 5.5 درصد در شهرها؛ افزایش 3 درصدی قیمت مصرف کننده؛ رشد درآمد ساکنان همگام با رشد اقتصادی؛ تثبیت و باکیفیت تر کردن تجارت بین المللی، حفظ میزان تولید غلات در سطح بیش از 650 میلیارد کیلوگرم؛ کنترل مصرف انرژی های فسیلی و بهبود پایدار کیفیت محیط زیست از اهداف تعیین شده در 2023 می باشد.
بر اساس این گزارش دولت چین باید تلاش بیشتری برای جذب و استفاده از سرمایه‌های خارجی صورت دهد چرا که می تواند  فرصت‌های بیشتری را برای توسعه کسب ‌و کارهای کشورهای مختلف جهان در چین فراهم آورد. 
این گزارش تأکید میکند که  چین باید  با قاطعیت سیاست خارجی مستقل، غیروابسته و صلح آمیز خود را دنبال کرده،  و به توسعه همکاری دوستانه با سایر کشورها بر اساس پنج اصل همزیستی مسالمت آمیز پایبند و با برد-برد در همکاری با دیگر کشور ها را را اجرا کند تا همیشه به عنوان پیشگام صلح جهانی و مدافع نظم بین المللی شناخته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل