بازدید 17989

مذاکرات احیای برجام بر سر همان متن ۲۰۱۵ است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره توافق بر سر متن برجام گفت: ملاک ما قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها است که اگر مفادی که در قانون آمده محقق شود طبیعی است که ما هم به آن متن باز می‌گردیم.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 11 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، محمد اسلامی درباره این‌که علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشور عنوان کرده است «ایران در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است» گفت: اساس مذاکرات بر اساس برجام است،‌ دلیل مذاکرات برجام طی همه این سال‌ها و بیست سال گذشته همین موارد اتهامی بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این‌که موارد اتهامی دلیل ایجاد توافق برجام است، یادآور شد: فلسفه وجودی برجام عبور از اتهامات و موارد ناروایی است که به جمهوری اسلامی ایران منتسب می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به تعهداتش پایبند بوده اما آنها نه پایبند بوده‌اند و تعهدات خودشان را انجام دادند و نه نگذاشتند دیگران تعهداتشان را انجام دهند بنابراین هر زمان که بازگردند و متعهد باشند، عین همان را اجرا می‌کنیم.

اسلامی درباره توافق بر سر متن برجام و این‌که آیا متن توافقی همان متن سال ۲۰۱۵ است، گفت: همان است، گفت‌وگو‌ها هم شده است.

وی درخصوص این‌که متن توافقی سال ۲۰۱۵ در داخل مورد هجمه تندروها بوده است، اظهار داشت: آن متن، متنی است که در کشور مراحل قانونی را طی کرده امروز هم برای بازگشت به آن سند، ملاک ما قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها است که اگر مفادی که در قانون آمده محقق شود طبیعی است که ما هم به آن متن باز می‌گردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۵
انتشار یافته: ۱۰
اگر همان توافقنامه ۲۰۱۵ باید اجرا شود ، پس چرا زمانی که دولت روحانی موفق به اجرای توافقنامه برجام در سال ۱۳۹۴ شد دلواپسان و کاسبان تحریم و کیهانیان و گروه های فشار آن همه به روحانی و ظریف و دولت وقت تاختند و آه و واویلا می کردند و فریاد وا مصیبتا سر می دادند!!؟؟

یعنی ملت بیچاره گروگان خودخواهی های داخلی گروه های قدرت شده بود ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
مشکل اینجاست که اونا به همین متن هم عمل نکردن. ولی یه خوبی داشت اونم این بود که مسائل پی ام دی بسته شد. الانم در وهله اول خواست ایران بسته شدن اون موارد هست که دوباره بازش کردن. چون آمریکا و اروپا فکر نمی کنم بخوان اقتصاد ایران تقویت بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
آن برجام که امضا شد و اجرا هم شد. منتهی کدخدا با آن خداحافظی کرد به امید برجام های بهتر. که این نتیجه سیگنال ضعف دولت وقت بود.
این یکی دو سال که برجام نبود، سایه جنگ ناشی از بند هفت هم نبود و صادرات نفت بود و ...
جنازه برجام چیز دیگری برای مردم نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
این صحبت شما یک زمانی مجازات خیانت داشت ؟؟
الان ک مملکت از دست رفته و مردم بیچاره شدن فهمیدید ک باید توافق کنید.خب میتونستید یک کم دیگ صبر کنید شاید دیگر نیازی ب مذاکره و توافق نبود
اگر متن 2015 هست می گفتند " باید اونو اتش بزنیم" و اتش زدند ولی الان اون کاسبان کجا هستند؟
یعنی چند ساله مردم بدبخت ایران که زیر دست شما افتادن، بی جهت دارن سختی می کشن

اون متن رو که دلواپسان عرزشی آتش زدن
اگر دنبال همان توافق هستید پس این همه اه و واویلا فقط برای تحریم و دلار 45 هزار تومانی و فقرو فلاکت ما مردم بیچاره بود
این یکسالی که مذاکرات آخری طول کشید چه چیزی باعث شد که به نتیجه نرسد؟
الان هم وضعیت غنی سازی و سیاست اتحادیه اروپا نسبت به ما بخاطر درگیر شدن در جنگ اکراین و سرکار گذاشتن آنها و اعتراضات داخل کشور بهم ریخته.
تا آیندگان بدانند که ظریف چه خدمت بزرگی به مملکت کرد.اون توافق نامه اگر به نفع آمریکا بود چرا از آن خارج شد .آقایون که در حال مذاکره هستن بدان که ملت همه چی درک می کنن .ظریف امیر دوران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر