بازدید 7936
نکته جالب توجه در نشست خبری در سازمان مالیاتی؛

حتی کمیته امداد هم اظهارنامه پر می‌کند و مالیات می‌دهد چه برسد به دیگران

معاون وزیر اقتصاد بر بررسی پرونده مالیاتی برخی دستگاه‌های حاکمیتی تاکید کرد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان دو مثالی بودند که در این خصوص بیان شد؛ نهادهایی که هر دو مودی مالیاتی هستند و بر اساس مستندات، در سال ۱۳۹۹ -که رسیدگی هایش خاتمه یافته، هر کدام بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخته اند و در بررسی‌های نهایی نشده در سال ۱۴۰۰، پرداختی شان رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ 06 February 2023

حتی کمیته امداد هم اظهارنامه پر می‌کند و مالیات می‌دهد چه برسد به دیگرانرشید مجدد- حتی کمیته امداد امام خمینی (ره) با آن هدفی که برایش تشکیل شده و خانواده بزرگ و خاصی که تحت پوشش دارد، از پرداخت مالیات معاف نیست.

به گزارش «تابناک»، جمله فوق را می‌توان چکیده و خلاصه نشستی خواند که روز گذشته برگزار شد و به دلایل متفرقه به صدر اخبار اخیر در شبکه‌های اجتماعی تکیه زده است. نشستی خبری که موضوعات مهم و متنوعی در آن مطرح شد که از جمله آنها، عزم جزم سازمان مالیاتی کشور بر دریافت مالیات از سلبریتی‌ها است و با تشکیل اداره‌ای ویژه در تهران، وارد فاز اجرایی هم شده است.

این را داود منظور، رئیس این سازمان گفت و تاکید کرد که اداره کل مالیات سلبریتی‌ها ماموریت دارد قرارداد‌های این افراد را شناسایی و بررسی نماید تا این افراد هم مانند سایر مودیان، بر اساس میزان درآمد مشمول مالیات شوند. رویکردی که نشان می‌دهد عدالت محوری در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد. مساله‌ای که از دید بسیاری از مردم اساسی و کلیدی است.

نمود دیگر این رویکرد اساسی را می‌شود در سازوکاری جست که برای ممانعت از فرار گروهی از پزشکان از پرداخت مالیات به کار بسته شده است؛ به این صورت که قرار است برای آن دسته از پزشکانی که کارتخوان‌های مطب خود را برچیده و از مراجعان می‌خواهند که با کارت به کارت، هزینه ویزیت و... را بپردازند، مبنای محاسبه درآمد و مشمولیت مالیاتی، آن کارت خواهد بود.

اما آیا این جدیت در دریافت مالیات در همه جا دیده می‌شود یا نه؟ پس تکلیف آن‌هایی که مالیات نمی‌دهند، مثلا ... و... چه می‌شود؟

حتی کمیته امداد هم اظهارنامه پر می‌کند و مالیات می‌دهد چه برسد به دیگران

این‌ها نمونه سوالاتی پرتکرار هستند که کمتر پاسخ داده شده و در نتیجه، در افکار عمومی جای مستحکمی یافته اند. سوالات و ابهاماتی که یکی از آن‌ها در این نشست مطرح شد و به نوعی موجب برافروختن رئیس سازمان و بیان سخنانی عجیب گردید. پاسخی که موجب شد این نشست در کانون توجه شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد و بریده‌ای از آن در فضای مجازی دست به دست شده و تکثیر گردد.

بازتاب برشی از اظهارات رئیس سازمان مالیاتی که در مقدمه پاسخش به این سوال، رکن اصلی و اساسی قانون را تعریف کرد و تاکید نمود که همه فعالان اقتصادی ملزم به پرداخت مالیات هستند، به استثنای آن‌هایی که در قانون بر معافیت ایشان از پرداخت مالیات تاکید شده است. اظهاراتی که در ادامه به اظهاراتی خطاب به خبرنگاری گره خورد که در سوالش مدعی مالیات ندادن قرارگاه خاتم شده بود و رئیس سازمان از وی خواست که مستنداتش را ارائه دهد چراکه این قرارگاه هم مالیات می‌پردازد و ادعای طرح شده در این باره قابل پیگرد است.

البته معاون وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش به مسیر روشنگری و پاسخ به سوال برگشت و اظهارات جالب توجهی داشت؛ تاکید بر بررسی پرونده مالیاتی برخی دستگاه‌های حاکمیتی مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان که هر دو مودی مالیاتی هستند و بر اساس مستندات، در سال ۱۳۹۹ -که رسیدگی هایش خاتمه یافته، هر کدام بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخته اند و در بررسی‌های نهایی نشده در سال ۱۴۰۰، پرداختی شان رشد نشان می‌دهد تا اشاره به مودی بودن کمیته امداد امام خمینی (ره).

مواردی که بیانشان خط بطلانی بر شائبه‌ها و شایعات در این باره است. شایعاتی که گاه درباره بخش‌های اقتصادی در زیرمجموعه سپاه و بخش‌های دیگر هم مطرح می‌شود و به تاکید رئیس سازمان امور مالیاتی، همه کذب هستند چراکه همه مجموعه‌هایی که فعالیت اقتصادی می‌کنند و بر اساس قانون معاف از مالیات نیستند، پرونده مالیاتی دارند، اظهارنامه می‌دهند و بر اساس درآمد/هزینه، مالیات شان تعیین می‌شود و پرداخت می‌کنند؛ عادلانه و فارغ از خاستگاه این مجموعه‌ها و ارتباط شان با حاکمیت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۰
لطفا یک پرینت از مالیات های پرداختی بنیادها و سازمان خاص بگذارید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
داداش پرینت داره خوبشم داره. اصلا چرا نداشته باشه؟ مگه براش درامد محدودیت داره که مالیات نداده باشه؟ هر موقع اراده کنه مالیات من و تو رو دوبرابر می کنند تا بودجه ارگان های دولتی رو زیاد کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
تورم خودش مالیاته
واقعا با این تورم
مالیات گرفتن از حقوق بگیر
ظلمه
سلام، اینکه دارائیهای زیر نظر اینگونه نهادها باید سود ده باشند درسته، ولی نکته مهم اینه که چرا سود اینگونه نهادها در همان سال درآمد صرف ماموریت بسیار مهم آنها نشده ؟ چرا باید در این شرایط اقتصادی، سودی بماند که بخواهند مالیات آن را بدهند؟!
سفره خالی مالیات هم نداره پرداخت کنه امیدوارم اینو بیشتر دقت کنید
لطفا فیش های واریزی نهادهای دولتی را در 44 سال گذشته را جهت تنویر افکار عمومی در رسانه ها منتشر کنید یا اگر حرفتان صحیح نیست از مردم عذر خواهی کنید بالاترین گناه در اسلام دروغ گفتن است
اینها نهادهایی که فرمودید چرا جهت شفاف سازی اطلاعات مالیشان را منتشر نمی کنند ؟
چرا سازمان حسابرسی حسابهای انها را رسیدگی نمی کند و بجای ان برای خودشان موسسه حسابرسی تاسیس کردن که حسابهای خودشان را رسیدگی کنند ؟
چرا در کشور این همه نهاد مانند بنیاد برکت ،ینیاد مستضعغان و....داشته باشیم بدون حساب دهی و پاسخگویی
بودجه بنیاد برکت از کجاست که این همه هزینه می کند ؟
بنیاد مستضعفان با دامدران هم رقابت می کنه و با احداث مجتمع های دامداری و ... اقتصادعشایر را هم داره نابود میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
واقعا نمی دونی چرا؟!
پاسخ های دوپهلو و مغالطه آمیز یک مدیر امام صادقی دیگر. مثلا میگه «همه مجموعه‌هایی که فعالیت اقتصادی می‌کنند و بر اساس قانون معاف از مالیات نیستند پرونده مالیاتی دارند»، ولی نمیگه کدام نهادها معاف از مالیات هستند. به جای پاسخ دادن به این پرسش و بسیاری از مجهولات دیگر با تکبر و عصبانیت خبرنگار را برای سؤال کردن تهدید می کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
:منظورتون امام صادقی یعنی جه
صحیح اینه که بگی شخصی فارغ التحصیل از دانشگاهی که بنام حضرت امام صادق علیه السلام نامیده شده.
عملکرد ایشان وهرکس دیگر هیچ ربطی به حضرت امام صادق علیه السلام ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
مشخصا در حال حاضر به کسی می گویند امام صادقی قطعا فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق است نه کسی که سیره امام صادق را دارد
مدارکش کو؟!
أقای مسول شما باید جوابگو سوال باشید نه اینکه تهدید کنید همین کارهای امثال شما ملکت را به این روز انداخته متاسفم برای شما مسئول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
اگر جوابی داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
مقام مسئول باید پاسخگو باشه.نه اینکه تو جبهه ی طرفی که باید مالیات بده باشه و درمقابل مردم قراربگیره
مدارکشم موجوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
شاهد هم هست!
واقعا شرم اوره... اگر مملکت حساب کتاب داشت بعد از مصاحبه این اقا باید از سمتش کنار کذاشته میشد.... کلا رفتارشان پادگانیه...
مدارک مالیاتی استان قدس و خاتم الانبیا و مستضعفان رو مردم میخوان ببینن
ایشون به جای حمله و تهدید خبرنگار و عصبانیت به خاطر یک سوال ، مدارک مالیاتی اون نهادها رو منتشر کنن
غلامرضا قبله ای از مدیران ناکارامد سازمان مالیاتی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
فقط قبله ای؟ .چرا از معاون توسعه فعلی که حال نداره از پشت میزش تکون بخوره یا معاون فنی که نمیدونه مالیات
با کدوم ت نوشته میشه یا بعضی از مدیرای کل که نمیشه بز دستشون داد چیزی نمیگی .
اولاً کسی که در خصوص سوال این خبرنگار محترم باید مدارک ارائه کنه خود سازمان امور مالیاتی و رئیس کل آن می‌باشد نه خبرنگار.
ثانیاً جناب رئیس کل سازمان امور مالیاتی جوگیر شدن و فکر کردن رئیس قوه قضائیه هستند و دادستان امور مالیاتی هم دادستان قضائی است. نخیر استاد، دادستان مالیاتی اختیارات محدودی فقط برای اقدام در خصوص متخلفان و مجرمان مالیاتی داره نه اختیار اقدام در مورد هر کسی که خاطر حضرتعالی رو مکدر کنه از جمله خبرنگاران. اگرچه دادستان قضایی هم در خصوص مکدر شدن هر کسی چنین اختیاری نداره چه برسه به دادستان مالیاتی.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
ایول داره هر سه رکن نظرت
یعنی شما پول تو جیبی به کمیته امدادد می دهید بعد از آن مالیات می گیرید ؟؟؟
مردم فانوس به دست در میان مسئولان دنبال یک نفر روراست می گردند یافت نمی شود
آستان قدس مالیات میده یافقط کارگر بدبخت هنوز فیش حقوقیش چاپ نشده مالیاتش برداشت میشه؟؟؟خدا نداریم کیلو ۴۰تومن پیازبخریم
حقوق اکثر کارمندان و کارگران زیر خط فقره یعنی فقیرند از فقیر مگر مالیات میگیرند
این ناراختی وتهدیدنداره فیش واریزی نهادهارو منتشرکن دیگه خبرنگارازت سوال نکنه
همون تهدید کردن نشون میده که سوال خطرناکی مطرح شده و جیزززه
من فکر منظور ایشان شرکت های تابعه باشند کمیته امداد بابت فعالیت ذاتی خودش مشمول چه مالیاتی هست؟
مگه کمیته امداد کار اقتصادی می‌کنه!!!؟ چرا نهاد خیریه کار اقتصادی می کنه!؟ چگونه نهاد خیریه کار اقتصادی می کنه!؟ سرمایه اولیه اش را از کجا آورده!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
بلی که می کنه خوب هم می کنه
این مسیول توضیح نمی ده که کمیته امداد برای چی مالیات میده خب وظیفه داره که مالیات بده
میخواد مردم فکر کنن که برای صدقه ها داره مالیات میده
سلام به نکات خوبی اشاره فرمودندودرجهت تنویرافکارعمومی روشنگری مناسبی بود کاش سوال میشد تغییرمدیران زیرمجموعه کی انجام میشه
بر فرض که این نهادها و سازمان‌ها و بنیادها مالیات هم بدهند؛ دوباره همان مالیات را برمی‌دارند و به خودشان پس می‌دهند! عملاً هیچ اتفاقی نمی‌افتد و واقعاً مالیاتی پرداخت نمیشه. از این جیب برمی‌دارند و و دوباره توی اون یکی جیب می‌گذارند. در مورد برخی سلبریتی‌ها مثلاً فوتبالیست‌ها هم همین‌طوره. دولت از بیت‌المال پول اونها رو پرداخت می‌کنه و دوباره مقدار کمی مالیات ازشون می‌گیره! عجیب‌ترین سیستم اقتصادی دنیا.
من اصلا نفهمیدم چطوریه خیلی پیچیده است من یه شرکت مسئولیت محدود خانگی ثبت کردن درآمدش صفر بوده هی میگن بیا اظهارنامه پر کن اما پیچیده است نمیتونم
از فروش یک جنس هزار تومانی موارد زیر مالیات است:
ارزش افزوده (9 درصد تولید کننده و 9 درصد مصرف کننده) 180 تومان
مالیات بردرامد : 300 تومان
عوارض گمرک و بهداشت و نظام صنفی و ...
فقط با دو مورد اول دیدیم که متاسفانه 50 درصد درامد تولید کننده توی جیب دولته که با احتساب عوارض دقیق و موارد مشابه این رقم به نزدیک 70 درصد می رسه. بعد طرفمی گه ما هم مالیات می دیم. خوب از جیب خودتون که نمی دید بودجتون زیاد میشه و از دارایی مردم در میارید و مالیات می دید.
اصلا برای چی مالیات میدید؟ وقتی سازمان دولتی هستید باید بودجتون معادل نیاز باشه و باقی نداشته باشه که مالیات بدید.
فعالیت اقتصادی هم که طبق قانون برای سازمان دولتی ممنوعه. پس چرا مالیات؟؟؟؟!!!!!
مالیات گرفتن از صدقه مردم هم افتخار داره جناب مدیر ؟
با سیاست های غلط اقتصادی مردم را بدبخت کرده اید.
ای داد بیداد از صدقاتی که به صندوق های امداد می ریزیم هم این دولت مالیات می گیرد بابا ما این صدقات را برای نیاز مندان می دهیم نه برای مالیات .
احتمالا رئیس محترم اداره مالیات این نظرشان بوده :
1- مالیات بر حقوقی که از پرسنلشون میگیرند.(مالیات تکلیفی). قبلا هم 3% از پیمانکارانشون کم میکردند. خودشون که نمی دادند.
2- مالیات بر ارزش افزوده که از جیب دیگران میدهند
اگر راست میگویید مالیات بر درآمد را اعلام کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی