بازدید 4618
۱

مقام چینی: چین به بالن نظارتی نیازی ندارد

نلسون وونگ، نائب رئیس مرکز ریمپک و پژوهش‌های بین المللی شانگ‌های گفت که چین به چنین بالنی به عنوان ابزار نظارتی نیازمند نیست.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 05 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، به نقل از تلويزيون «آر تی»، نایب رئیس مرکز پژوهش‌های بین المللی شانگ‌های در واکنش به جنجال آمریکا بر سر بالن چینی مشاهده و سرنگون شده در آسمان ایالات متحده گفت: چین به استفاده از چنین ابزار‌های نظارتی نیاز ندارد.

«نلسون وونگ»، نائب رئیس مرکز ریمپک و پژوهش‌های بین المللی شانگ‌های گفت که چین به چنین بالنی به عنوان ابزار نظارتی نیازمند نیست.

نلسون وونگ افزود: روشن است که این رویداد خوشایندی نیست. با این حال، برای هیچ کس عاقلانه نیست که بخواهد چنین جنجالی به راه بیندازد، چرا که دولت چین در وهله نخست تائید کرد که این بالن، زپلین یا کشتی هوایی، یا هر چه شما آن را بخوانید، متعلق به چین است و چین بابت ورود ناخواسته آن به حریم هوایی آمریکا متاسف است.

وونگ تاکيد کرد: چین به اندازه کافی ماهواره دارد و اگر بخواهد نظارتی صورت دهد، چرا آن‌ها باید از بالن استفاده کنند که بسیار بزرگ است و به چشم می‌آید؟ نه، باید بگویم که این ارتباط معنا ندارد. از دید من، موضوع هر چه باشد، سران و دیپلمات‌های هر دو کشور باید از خرد استفاده کنند و به ارزیابی آن (موضوع چالش ساز) بپردازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
حالاکه بادبالنش راخارج کردندومثل چالغوزکلاغ بزمین افتاد چنین ادعائی میکندچراروزی که روی هوابودوهیچکس نمیدانست واقعاًبرای چی بادکنک چینی هواشده چیزی نمیگفت واگرنیاز نداشت خودش آنرامنفجرمیکرد حالاهم حرصش گرفته حق خالی کردن بادبادکنک آمریکائی هارابرای خودمحفوط میدارد واقعاًاین ابرقدرتهاچقدرازبازی بایکدیگرخوششان میآید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر