بازدید 12744
با تحولات منطقه و جهان

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه/ احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه/ پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا/ سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه، احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه، پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا، سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران و دیدار و گفت وگوی مکرون و نتانیاهو با محوریت ایران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 03 February 2023

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه/ احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه/ پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا/ سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران

بین الملل تابناک: توقف اقدام انگلیس علیه سپاه، احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه، پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا، سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران و دیدار و گفت وگوی مکرون و نتانیاهو با محوریت ایران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه

روزنامه تایمز انگلیس روز پنجشنبه (۲فوریه/ گزارش داده لندن برنامه‌های خود برای غیرقانونی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را متوقف کرده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت خارجه انگلیس از بسته شدن کانال‌های ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران در نتیجه این اقدام ابراز نگرانی کرد. در حال حاضر وزیر کشور انگلیس یکی از وزیرانی است که از اعلام سپاه به عنوان سازمان اصطلاحاً تروریستی حمایت می‌کند.

منابع مطلع به روزنامه تایمز گفته‌اند که وزارت خارجه انگلیس با بیان اینکه لازم است کانال‌های ارتباطی با ایران باز باقی بمانند از قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی جلوگیری کرد.

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه/ احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه/ پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا/ سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران

مقام‌های وزارت خارجه انگلیس علاوه بر این تصریح کرده‌اند سپاه، بر خلاف «گروه‌های تروریستی» نهاد نظامی رسمی یک حکومت است.

یک منبع گفت: «مقام‌های وزارت خارجه نگرانی‌هایی واقعی درباره چنین اقدامی دارند چون می‌خواهند دسترسی‌شان را حفظ کنند. وزارت کشور و در سطحی وسیع‌تر، دولت از این اقدام (علیه سپاه حمایت می‌کنند. سپاه پاسداران بایستی تا الان در فهرست قرار گرفته بود، اما کل این فرایند روی یخ قرار گرفته است [به معنی اینکه به تأخیر افتاده است.]»

تایمز نوشته وزارت کشور امیدوار به نظر می‌رسد که این فهرست‌گذاری در نهایت اتفاق خواهد افتاد اما انتظار می‌رود این روند اگر نگوییم چندین ماه، چندین هفته به تأخیر بیفتد.»

یک مقام دولت انگلیس در این خصوص به روزنامه تایمز گفته است: «در حالی که دولت فهرست سازمان‌های تروریستی را در دست بررسی دارد ما درباره اینکه آیا یک سازمان خاص برای قرار گرفتن در فهرست تحت بررسی هست یا نیست اظهارنظر نمی‌کنیم.»

ماه پیش، در حالی که گزارش‌هایی از قصد دولت انگلیس برای اقدام علیه سپاه پاسداران منتشر شده بود روزنامه ایندیپندنت گزارش داد یک نهاد نظارتی هشدار داده اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان «سازمان تروریستی»، تعریف بریتانیا از تروریسم را بی‌ثبات می‌کند و نیروهای نظامی متحدان بین‌المللی لندن را در محدوده قانون تروریسم قرار می‌دهد.

در گزارش ایندیپندنت تصریح شده بود «جاناتان هال کِی‌سی» رئیس سازمان دولتی «بازبین مستقل قوانین تروریسم» هشدار داده اعلام رسمی سپاه به عنوان گروه تروریستی عواقب گسترده‌ای خواهد داشت.

در گزارشی که به رویت ایندیپندنت رسیده، آمده بود: ممنوع کردن یک نهاد دولتی تحت قانون تروریسم ۲۰۰۰ فاصله گرفتن از سیاست بدون تغییر و چند دهه‌ای بریتانیا است و تعریف تروریسم که تا امروز کاربردی و موثر بوده را زیر سوال می‌برد. اگر بتوان نیروهای دولتی را با تروریسم مرتبط کرد، باید به این سوال که چطور تعریف تروریسم در خصوص سایر نیروهای دولتی اعمال می‌شود، به قیمت خطر بر هم خوردن معنای ثابت تروریسم در قوانین داخلی پرداخته شود.

او هشدار داد که اگر سوئلا براورمن وزیر کشور بریتانیا سپاه پاسداران را ممنوع کند، «منطق این خواهد بود که همه نیروهای دولتی از جمله نیروهای متحدان باید در برخی مواقع یا همیشه با تروریسم مرتبط شوند». وی افزود «این که شبه‌نظامیان و افرادی را که دولت را از طریق خشونت سرنگون می‌کنند، تروریست بدانیم یک چیز است اما به کار بردن واژه تروریست برای نهادهای دولتی که مرسوم است از انحصار برای استفاده مشروع از خشونت برخوردار هستند، کاملاً متفاوت است».

به نوشته این گزارش، زمانی که آمریکا سپاه را در سال ۲۰۱۹ «سازمان تروریستی» اعلام کرد، مدعی شد استفاده رژیم ایران از تروریسم به عنوان ابزار حکومت‌داری، آن را اساساً از هر دولت دیگری متمایز می‌کند؛ اما به گفته هال، تعریف قانونی بریتانیا از تروریسم هیچ تمایزی قائل نیست. به گزارش این دیده‌بان، «مباحث مبنی بر این که سپاه پاسداران به طور ویژه شرور است یا برنامه اقدام آن به طور خاص مضر است، مبنایی تحت قانون تروریسم ندارد».

احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه

وزارت امورخارجه ترکیه سفرای ۹ کشور غربی که کنسولگری خود را در استانبول به بهانه تهدیدات تروریستی تعطیل کرده بودند، احضار کرد.

 تارنمای خبر۷ ترکیه پنجشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک ترکیه نوشت، سفرای بلژیک، هلند، آلمان، انگلیس، فرانسه و سوئیس که طی چند روز اخیر کنسولگری خود در استانبول را به دلایل امنیتی تعطیل کرده بودند، به وزارت امورخارجه ترکیه احضار شدند.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در واکنش به اقدام برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا برای تعطیلی کنسولگری‌های خود در استانبول، این اقدام را «جنگ روانی» علیه کشورش خواند و گفت: آمریکا و غرب نمی‌خواهند ما در منطقه آزاد و مستقل باشیم.

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه/ احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه/ پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا/ سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران

وی با بیان این که ترکیه می‌داند که چه کسی سازمان‌های تروریستی را حمایت می‌کند، افزود: آمریکا و غرب حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را که فعالیت آن در ترکیه ممنوع است، حمایت کرده و پول، امکانات و منابع انسانی در اختیار این گروه تروریستی قرار می‌دهد که رویای ایجاد کشوری تروریستی را رها نکرده است.

مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی ترکیه نیز درباره هشدار برخی کشورها برای سفر به ترکیه و تعطیل کردن مراکز دیپلماتیک و کنسولگری برخی دول غربی در استانبول را "اقدامی در راستای آسیب زدن به اعتبار ترکیه" بیان کرد.

عمر چلیک سخنگوی حاکم حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز در واکنش به بسته شدن کنسولگری انگلیس، هلند، فرانسه، بلژیک، آلمان و سوئیس در ترکیه گفت: طرف‌های غربی از وضعیت امنیتی ترکیه ابراز نگرانی کرده و اقدام به این کار کرده‌اند در حالی که اظهارات و اقدامات آنها غیرمسئولانه و غیرقابل قبول است.

وی ترکیه را کشوری امن و کشورهای غربی مدعی را که محل فعالیت گروه‌های سیاسی ضدمهاجران و اسلام‌ستیز است، کشورهای ناامن خواند و افزود: فعالیت گروه‌‎های ضدمهاجران و اسلام‌ستیز، دموکراسی کشورهای غربی را به چالش کشیده و در سایه سکوت دولت‌های این کشورها، کتاب مقدس مسلمانان مورد جسارت قرار می‌گیرد.

راسموس پالودان سیاستمدار راست افراطی دانمارکی - سوئدی اول بهمن ماه نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقامات این کشور سوزاند.

او جمعه گذشته نیز پس از اقامه نماز جمعه در منطقه‌ای در کپنهاگ دانمارک در مقابل مسجد جامعه اسلامی این شهر بار دیگر به ساحت مقدس قرآن اهانت کرد.

ادوین واگنسولد رهبر هلندی گروه راست افراطی موسوم به «اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب» نیز روز دوشنبه سوم بهمن یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس مسلمان را در هلند آتش زد.

چند کشور غربی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا و آمریکا پنج روز پیش، در پی اهانت و سوزاندن قرآن کریم در سه کشور اروپایی به اتباع خود در ترکیه درباره وقوع حملات احتمالی علیه آنها در واکنش به این اقدام موهن هشدار دادند.

پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده آمریکا سفیر چین را احضار کرده تا «پیام روشن و شفاف» واشنگتن درباره «بالون جاسوسی چین» را به این کشور ابلاغ کند.

ساعتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش دادند پنتاگون از چند روز پیش مشغول رصد یک بالون تجسسی چین بوده که در حال پرواز در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا است.

«پاتریک رایدر»، سخنگوی وزرت دفاع آمریکا گفت: «اطمینان داریم که این بالون تجسسی متعلق به جمهوری خلق چین است. نمونه چنین فعالیت‌هایی طی سال‌های گذشته مشاهده شده است.»

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه/ احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه/ پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا/ سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران

وی اضافه کرد: «این بالون در حال حاضر مشغول پرواز در ارتفاعی بسیار بالاتر از ترافیک هواپیماهای مسافربری است و هیچ تهدید نظامی یا فیزیکی متوجه شهروندان روی زمین نمی‌کند.»

پاتریک رایدر گفته که ارتش آمریکا تصمیم گرفته که این بالون را ساقط نکند. به گفته وی همچنین با آنکه مسیر پروازی فعلی بالون مذکور به گونه‌ای ست که در حال حرکت به برخی مناطق حساس است اما هیچ خطر اطلاعاتی مهمی متوجه واشنگتن نیست.

این سخنگوی پنتاگون گفته ارزیابی واشنگتن این است که این بالون دارای «ارزش افزوده اندکی» از نظر گردآوری اطلاعات است. آمریکا معتقد است که ماهواره‌های جاسوسی چین در مدارهای کم‌ارتفاع زمین از لحاظ اطلاعاتی ارزش بیشتری دارند.

سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از سفر یکی از مقام‌های این وزارتخانه به امارات متحده عربی برای تحکیم تحریم‌ها علیه ایران و روسیه خبر داده است.

طبق این بیانیه «برایان نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا از روز ۳۰ ژانویه تا ۱ فوریه ۲۰۲۳ به امارات متحده عربی سفر کرده است. این وزارتخانه مدعی شده هدف از این سفر «ادامه هماهنگی‌ها در خصوص مسائل مالی غیرقانونی و سایر مسائل منطقه‌ای» بوده است.

نلسون در این سفر با مقام‌های ارشد دولتی و سازمان‌های امارات از جمله وزیر امور خارجه، رئیس بانک مرکزی و وزیر دادگستری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه/ احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه/ پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا/ سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران

در این بیانیه آمده است: «معاون وزیر خزانه‌داری، نلسون علاوه بر این، بر تمرکز این وزارتخانه برای ریشه‌کردن راه‌های فرار از تحریم‌های آمریکا به ویژه تحریم‌ها علیه روسیه و ایران و تعهدش برای انجام اقدامات اضافی علیه طرف‌هایی که از این تحریم‌ها فرار می‌کنند یا فرار از آنها را تسهیل می‌کنند تأکید کرد.»

دیدار و گفت وگوی مکرون و نتانیاهو با محوریت ایران

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ الیزه درباره ایران گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون در دیدار با نتانیاهو در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که ادامه توسعه برنامه هسته‌ای ایران عواقب جدی برای این کشور خواهد داشت.

توقف اقدام انگلیس علیه سپاه/ احضار سفرای 9 کشور غربی توسط ترکیه/ پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز آمریکا/ سفر مقام وزارت خزانه داری آمریکا به امارات برای تحکیم تحریم ها علیه ایران

رئیس جمهور فرانسه همچنین آنچه را که شتاب دادن ایران به برنامه هسته‌ای خود توصیف کرده، محکوم کرد.

این اظهارات درحالی بیان می شود که که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) بارها صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تایید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۷
با توجه به تلاش غرب برای اجماع جهانی علیه کشورمان، از دستگاه دیپلماسی توقع می‌رود با تلاش و کوشش مضاعف و تدبیر صحیح این شیطنت دشمنان را خنثی نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
اولویت دستگاه دیپلماسی باید فرگیری مکالمه زبان انگلیسی باشد فعلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
امیدوارم به زودی روزی را ببینیم که دیوار لرزان تحریم ها فروریزد و تلاشهای واقعا بچه گانه آمریکائیها با تمسخرشان از طرف دنیا مواجه شود.واقعا این حرکات برازنده یک ابر قدرت نیست یا اینکه آنها مدتهاست از قدرت افتاده اند و با این کارها دارند تلاش می کنند خود را قدرتمند جلوه دهند واقعا آیا فکر می کنند روزی ما دست آنهاست یا خدا؟ واقعا این آمریکاییها احمقند
ناشناس
| Austria |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
به روی چشم. امر دیگه ای ندارین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی از پیشرفت نظامی اسرائیل در تولید نسل جدید و پیشرو پهپاد‌هایی خبر داده که قادر به حمل بمب و مهمات به وزن یک تن خواهند بود
بمب‌هایی که با استفاده از جاذبه زمین و بدون صدا و دود عمل می‌کنند و به همین علت غیرقابل ردگیری‌اند و ممکن است تا لحظه اصابت هیچ‌کس متوجه آن‌ها نمی شود!
آمریکا سخت‌ترین تحریم‌های دارویی و غیره را علیه مردم ایران اعمال می‌کند ولی تحریم تمام تجهیزات اینترنتی و فن‌آوری دور زدن فیلترینگ در کشورمان را لغو کرده است!
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
دروغ نگید به مردم در همین سایت تابناک سه بار در دو سال گذشته خبر خرید دارو کار شده. دارو تحریم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
دارو هرگز تحریم نیست .
دلار هزینه نمیشود برای تهیه دارو
کوشا
| Germany |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
زیرا طبق درخواست کاخ نشینان و نورچشمی های شش میلیونی در خارج که ۵ میلیون آنها مددهای اجتماعی (یارانه) از ایران دریافت میکنند خواستار این تجهیزات هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
هیچ تحریم دارویی وجود نداره
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
دارو هیچ گاه تحریم نبوده. بی عرضگی مسئولین رو نپوشانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
دوستانی که منفی دادن یعنی منظورشون اینکه آمریکا دارو رو تحریم نکرده؟ واقعا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
انچه پشت تریبون میشنوی باور نکن دارو تحریم نبودیم ونیستیم اگه دارو تحریم بودیم پس چطور 5تن داروی انتی بیوتیک ازهند وارد کردیم؟ ایران ارز برای داروی خارجی تخصیص نمیدهد چراکه جان ایرانی برایش مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کسانی که منفی میدهند خجالت بکشند.علی رغم تمام بدخواهیها ایران از پیچهای تاریخی خواهد گذشت، انشاالله
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
امریکا به هبچوجه تحریم دارویی را علیه ایران اِعمال نکرده است. عدم ورود داروی امریکایی به ایران، به همان علتی است که بقیه کالاهای امریکایی وارد ایران نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
دروغ جبهه غرب را ببینید ، بیماران پروانه آیی حتما بیخودی اظهار عدم وجود دارو میکنند ، آمریکای تروریست بحث انتقال پول را آنقدر سخت می‌کند که امکان تامین آن با تحریم هیچ فرقی نمیکند ، حالا هم که ستون پنجمش شایعه دیگری را دست بدست می‌کنه ، ایران به اندازه کافی ارز تخصیص داده ولی تروریست ها مانع این امر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
مطلقا دروغه تحریمی به نام غذا و دارو هیچوقت نبوده.دروغه فقط دروغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
لطفا یک دارو آنلاینی بخرید و کشور ایران را انتخاب کنید و بیاورند دم خانه شما!!!!!!
خودتان را گول می زنید یا ما را؟
یک دادگاه در عربستان سعودی استاد دانشگاه این کشور به نام عوض‌القرنی را به خاطر استفاده از توئیتر و واتس‌آپ برای بیان نظراتش به اعدام محکوم کرد.
دشمنی دشمنان با پیشرفت‌های ایران موجب شده هرازچندگاه سفرای ما توسط برخی کشورها احضار و با تذکرهای مداخله‌جویانه وگستاخانه‌ای مواجه شوند. دولت ما هم باید در مقابل، سفیر این کشورها را بخواهد و واکنش متقابل نشان بدهد. اگر کوتاه بیاییم دشمنان پا را جلوتر می‌گذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
متوهم. کدوم پیشرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
پرپکانی و سریع لوکوموتیر را به پیش میبریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
دشمنان این کشور ، کورانی هستند که فقط نگاهشان بدست غرب هست ، ایران اسلامی امروز مواردی را به خود کفایی رسانده که این بدبخت ها را به جنون رسونده ، عصبانی باشیدو از این عصبانیت بمیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
پیشرفت !!! خوابی مگه؟ شماها فقط بلدین حرفای رییسی رو تکرار کنین
وحید
| United States of America |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
اخه پیشرفتی که مردم منافعش را حس نکنند چه پیشرفتی اس ت؟ ک
مرگ بر روباه پیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
علم‌الهدی: مشکل امروز ما جوانانی هستند که انقلاب را درک نکرده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کشتی‌گیر آذربایجانی حاضر به مسابقه با ایران نشد!!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
شعار تنها بیان آرزو و فاقد ارزش عملی است
خاک بر سر انگلیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
منظور روسیه ست
مثل اینکه ذخایر ارزی و دلاری کشور هم به خاطر تحریم های جدید آمریکا خیلی کم شده و رو به پایانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
فعلا برو دلارتو بگیر
ورود دلار از عراق به ایران تحریم شد توسط امریکا
بیچاره ملت ایران هم ازامریکا تحریم هست هم ز مسئولان نظام ایران
با چه حقی چند کشور قلدر چپاولگر استعماری جهان که سر تا سر تاریخ آنان جنایت و خیانت علیه استقلال و حقوق مشروع کشورهای آزادی خواه جهان است زیر نظر و با سکوت سازمانهای بین المللی اقدامهای ضد بشری انجام می دهند؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
قدرتشو دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
و ایضا روسیه
دشمن فقط دشمن مقصر است
ایران هم هشدار بدهد دنبال رو آمریکا باشند مراودات آنها با جهان دچار مشکل خواهد شد
بس هست نگاه کردن صرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
حداقل یه کم فارسی یاد بگیر ، ترجمه گوگل افتضاح هست ادامه نده .
دیدار و گفت وگوی مکرون و نتانیاهو با محوریت ایران..
بارها قيد شده كه فرانسه دزد سر گردنه اي بيش نيست در اتحاديه اروپا ..
مراقب احمق هاي فرانسوي باشيد ..
فرانسه كشوري مهد فساد اخلاقي با سابقه فاجعه هاي انساني در الجزاير و ساير كشورهاي اروپايي ..
دراين برهه از زمان ؛مراقب شيطنتهاي كثافتهايي چون ماكرون بايد بود كه دنبال دله دزدي هستند .
ايران بايد سرور باشد و بماند و بدرخشد ..بيهوده با بي تدبيري و ندانم كاري، كار چند تا احمق و گداي اروپايي تسهيل نكنيد ..اروپا زير بليط كامل آمريكاست
جهان تک قطبی دورانش تمام شده نظام سرمایه داری باید این را درک بکنه امریکا دیگر مانند صد سال قبل نیست امریکای لاتین بیدار شده در اسیا هم همین طور و افریقا هم جنبش بیداری به صدا در امده اروپا هم زمانش برسه امریکا را طرد میکنه وقتش می رسد. انسان ها اگاه شدند نسبت به صد سال گذشته
زمان بوش آمریکا انقدر قدرت داشت که ظرف مدت کوتاهی به دو تا کشور حمله کرد و اونها رو نابود کرد. اما الان حدود بیست سال بعد کارش به جایی رسیده که بالن جاسوسی چین مدتها حریم حوایی آمریکا رو نقض میکنه و آمریکا کاری هم نمیتونه بکنه! مساله این نیست که فقط میترسن که باقیمانده های بالن بیفته روی مناطق مسکونی بحث اینه که چرا قبل از ورود به حریم هوایی آمریکا بالن رو نزدن و یا اصلا چین چطور جرات چنین کاری رو کرده.
امثال من مدتها بود که صحبت از افول آمریکا میکردیم اما خیلیها اون رو توهم میدونستند. الان کم کم داره نشانه های افول انقدر زیاد میشه که انکارش دشواره. البته افول به معنی نابودی نیست. هنوز آمریکا برترین قدرت نظامی و اقتصادی دنیاست اما فاصله آمریکا با کشورهای دیگه داره به تدریج کمتر میشه.
فرمانده کل سپاه خطاب به کسانی که قرآن را آتش زدند: آتش پیکر شما را خواهد گرفت. از امروز مخفیانه زندگی کنید و هر شب کابوس ببینید.
ویلیام ناکس دارکسی اولین کاشف نفت در ایران میگفت ما انگلیسها حاضریم مجانی این گنداب سیاه بد بو را تخلیه کنیم و ببریم تا مردم راحت باشند. چقدر آنزمان برای انگلیسها مجالس دعا بر پا شد بخاطر این لطفشان. انگلیس همیشه ایران را مانند دوره قاجار، عقب مانده می خواست. آنها لذت میبرند وقتی میبینند روی دیوار سفارتخانه فخیمه آن شعارهای عجیب و غریب نوشته می‌شود.
برو دلارتو بگیر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها