بازدید 120952
با سیصد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

درخواست اوکراین برای حمله به تاسیسات اسلحه سازی ایران/آماده شدن پوتین برای جنگ طولانی مدت در اوکراین/ قرار گرفتن موشک‌های اسکندر و اس-۴۰۰ روسیه در اختیار ارتش بلاروس

سیصد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 24 December 2022

درخواست اوکراین برای حمله با تاسیسات اسلحه سازی ایران

بین الملل تابناک: سیصد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

اوکراین: ایران به روسیه موشک نداده است
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۲۳:۴۴

«کریلو بودانف» رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران موشک‌های کروز به روسیه انتقال نداده است.

اظهارات این مقام اوکراینی در حالی مطرح شده است که در هفته‌ها و ماههای اخیر اوکراین و متحدان غربی این کشور به ویژه ایالات متحده آمریکا مدعی مشارکت ایران با روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپادهای انتحاری شده‌اند.

با این حال مقام‌های جمهوری اسلامی بارها اتهامات غرب را رد کرده‌اند و در جدیدترین این موارد، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که ایران هیچ‌گونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی جهت استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده و همواره به تمامیت ارضی کشورها و از جمله اوکراین احترام گذاشته است.

بودانف در مصاحبه خود تصریح کرد که از ماه اکتبر به طور تخمینی، ارتش روسیه هر ۱۰ روز، زیرساخت‌های انرژی اوکراین را با موشک و پهپاد بمباران کرده است و در هر حمله از حدود ۷۵ موشک کروز استفاده کرده است.

وی همچنین مدعی شد از آن‌جایی که مسکو ظرفیت پر کردن مجدد زرادخانه موشکی خود را ندارد، تلاش می‌کند تا از تهران موشک دریافت کند و در عوض دانش علمی خود را در صنایع نظامی با ایران به اشتراک بگذارد.

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین با این حال تأکید کرد که جمهوری اسلامی هیچ موشک کروزی در اختیار ایران قرار نداده است.

وی در این زمینه گفت: «ایران به دلایل قابل درک برای انجام این کار عجله‌ای ندارد زیرا به محض آن‌که روسیه اولین موشک‌ها را پرتاب کند، تحریم‌ها افزایش خواهد یافت».

بودانف با این حال ادامه داد که طبق قراردادی که تابستان امسال منعقد شد، روسیه یکهزار و 700 پهپاد انتحاری شاهد از ایران خریداری کرد که در بسته‌های جداگانه به این کشور عرضه می‌شود.

اوکراین مدعی است که روسیه تا به امروزف حدود 540 پهپاد را برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین مورد استفاده قرار داده است که اکثر این پهپادها توسط نیروی پدافند هوایی اوکراین ساقط شده است.

آنکارا: جنگ اوکراین به آسانی تمام نمی شود
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۲۱:۱۱

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نسبت به ادامه جنگ در اوکراین هشدار داد.

وی در سخنانی گفت: با توجه به ادامه حمایت کشورهای غربی و آمریکا از کی یف، به نظر می رسد که جنگ در اوکراین به آسانی تمام نشود و در سال 2023 نیز ادامه یابد.

اتحادیه اروپا 18 میلیارد یورو به اوکراین کمک میکند
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۲۰:۴۸

«اورزولا وون دیر لاین» رئیس کمیسیون اروپا از کمک 18 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین طی سال آینده میلادی خبر داد.

وی در سخنانی گفت: «18 میلیارد یوروی اختصاص یافته به اوکراین برای سال آینده به طور منظم توسط اتحادیه اروپا پرداخت خواهد شد».

بر اساس گفته وون در لاین، اتحادیه اروپه به طور منظم ماهانه 1.5 میلیارد دلار به اوکراین کمک خواهد کرد.

ژنرال آمریکایی: باید به اوکراین موشکهای دوربُرد بدهیم
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۹:۱۴

«باری ماکاوری» از ژنرال های بازنشسته ارتش آمریکا گفت معتقد است تا زمانی که اوکراین در حالت دفاعی قرار داشته باشد، نمی تواند به پیروزی برسد.

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه با شبکه MSNBC مطرح می کرد گفت برای آنکه اوضاع تغییر یابد، ارتش اوکراین باید زمام امور را در دست گرفته و پیروزی را محقق کند.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت که ارتش آمریکا باید به اوکراین برای خارج شدن از شرایط کنونی کمک کند.

ماکاوری اضافه کرد در صورتی که ارتش اوکراین موشک های زمین به زمین دور بُرد و تانک های M1 دریافت کند می تواند شرایط را تغییر دهد.

وی گفت در صورتی که اوکراین بتواند این تسلیحات را دریافت کند قادر خواهد بود که عرصه را بر نیروهای روس تنگ کند و البته نمی توان انتظار داشت که بتواند بر نیروهای روس چیره شوند.

«اورزولا وون دیر لاین» رئیس کمیسیون اروپا از کمک 18 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین طی سال آینده میلادی خبر داد.

وی در سخنانی گفت: «18 میلیارد یوروی اختصاص یافته به اوکراین برای سال آینده به طور منظم توسط اتحادیه اروپا پرداخت خواهد شد».

بر اساس گفته وون در لاین، اتحادیه اروپه به طور منظم ماهانه 1.5 میلیارد دلار به اوکراین کمک خواهد کرد.

ژاپن بیمه تمام کشتی‌ها در آب‌های روسیه را متوقف می‌کند
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۸:۳۴

شرکت‌های بیمه توکیو مرین و نیچیدو فایر؛ سومپو ژاپن و میتسویی سامیتومو به دارندگان کشتی ها اطلاع داده‌اند که دیگر کشتی‌ها را در آب‌های روسیه بیمه نخواهد کرد.

براساس این گزارش، تصمیم شرکت‌های بیمه ژاپنی ۱۰ ماه بعد از آن صورت می‌گیرد که شرکت‌های بیمه اتکایی از پوشش ریسک‌های مرتبط با جنگ روسیه و اوکراین خودداری کردند.

ژاپن تایمز نوشته است که توقف صدور بیمه‌نامه کشتی‌ها حتی برای کشتی‌هایی که در منتهی‌الیه شرقی روسیه و بسیار دورتر از محل درگیری‌ها در مرز اوکراین هستند، کشتیرانی را برای برخی از شرکت‌ها بسیار خطرناک خواهد کرد.

روزنامه نیکی نوشته است که واردات LNG ژاپن از روسیه به واردات نفت و گاز از پروژه ساخالین-۲ به شدت از این موضوع متاثر خواهد شد. مجتمع نفت و گاز جزیره ساخالین که بخشی از آن متعلق به گاز پروم و بخش دیگری متعلق به شرکت‌های ژاپنی است، ۹ درصد از گاز مایع مورد نیاز ژاپن را تامین می‌کند.

با این حال، سه شرکت یاد شده بیمه ژاپن قصد دارند بعد از تعطیلات آغاز سال نو میلادی، مذاکره با شرکت‌های بیمه اتکایی در زمینه پوشش اتکایی واردات انرژی از روسیه را از سر بگیرند.

در ماه فوریه امسال، بازار بیمه دریایی در لندن، آب‌های نزدیک به مرزهای دریای سیاه و دریای آزوف را به فهرست مناطق با ریسک بالا اضافه کرده است.

قرار گرفتن موشک‌های اسکندر و اس-۴۰۰ روسیه در اختیار ارتش بلاروس
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۵:۵۹

«میخائیل گالوزین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ و موشک‌های بالستیک اسکندر در اختیار بلاروس قرار گرفته است.

به گفته گالوزین، عرضه پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تسلیحات روسی به نیروهای مسلح بلاروس، کارآمدی ارتش بلاروس و دفاع هوایی مشترک روسیه-بلاروس را افزایش می‌دهد.

رئیس‌جمهور بلاروس برای دیدار با پوتین راهی مسکو شد
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۵:۵۸

چند روز پس از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به بلاروس، رسانه‌های روسیه اعلام کردند الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس ساعاتی پیش برای دیدار با رئیس‌جمهور و مقامات ارشد روسیه راهی مسکو شده است.

لوکاشنکو، پیش از دیدار با پوتین، از مرکز آموزش فضانوردان بلاروس در مسکو دیدار خواهد کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دوشنبه گذشته با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در کاخ استقلال واقع در شهر مینسک دیدار و گفتگو کرد. بنا بر گزارش شبکه الجزیره، رئیس جمهور بلاروس در این دیدار گفت: علیرغم تحریم‌های اعمال شده علیه ما در تلاش برای تقویت روابط با روسیه هستیم. اشتباهاتی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رخ داد را تکرار نخواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم حیاتی در مورد انسجام نزدیک تر روسیه و بلاروس بار دیگر به تمام جهان نشان می‌دهد که فقط با یکدیگر می‌توانیم بر هر بیماری همه گیر، بحران یا تحریم غلبه کنیم.

از سوی دیگر، در این دیدار، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم گفت: بلاروس شریک ما در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد است. به حدود ۳۱ میلیارد دلار مبادلات تجاری میان دو کشور رسیده ایم و تا پایان سال به ۴۰ میلیارد دلار خواهیم رسید. رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: همکاری در زمینه توسعه فناوری پیشرفته بسیار مهم است. بلاروس متحد ما به معنای واقعی کلمه است. اولویت ما توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.

تصویب بودجه ۴۵ میلیارد دلاری کمک به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۵:۵۷

در آستانه کریسمس که رئیس‌جمهوری اوکراین از شهروندانش خواسته گوش به زنگ آژیر هشدار حملات هوایی روسیه باشند، تایید نهایی یک بسته کمکی ۴۵ میلیارد دلاری برای اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بسته کمکی که در مجلس نمایندگان آمریکا – که در کنترل دموکرات‌هاست – به تصویب رسید، بخشی از لایحه بودجه ۱.۶۶ تریلیون دلاری آمریکاست که یک روز قبل به تصویب سنا رسید و برای امضا به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ارجاع داده شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در توییتر از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تشکر کرد و همراهی واشنگتن با اوکراین در این جنگ را «حائز اهمیت» دانست.

این بودجه جدید به کمک‌های ۵۰ میلیارد دلاری سال میلادی جاری به اوکراین اضافه خواهد شد. تحریم‌های غرب علیه روسیه هم همچنان پابرجاست و به تازگی سقف قیمت برای بهای نفت روسیه هم به آن اضافه شده است.

این بودجه چند روز پس از آن تصویب شد که ولودیمیر زلنسکی به آمریکا سفر کرد.

آماده شدن پوتین برای جنگ طولانی مدت در اوکراین
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۵:۴۹

نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت: به نظر می رسد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و مسکو خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده می‌کنند.

به گزارش نشریه پولیتیکو، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به هنگام بازدید از منطقه آزاد شده خرسون گفت: این آغاز پایان جنگ است.

اما در آینده مشخص می شود که آیا عقب‌نشینی روسیه، آغازی برای پایان جنگ بود یا طلوعی کاذب در یک جنگ بسیار طولانی تلقی می شود به ویژه از آن جهت که همه نشانه ها حکایت از آمادگی روسیه برای نبردی طولانی حکایت دارد.

با وجود استفاده از تجهیزات مدرن همچون پهپادها و جنگ افزارهای الکترونیکی، بخش اعظم این درگیری یادآور جنگ جهانی اول است.

به محض یخ زدن زمین، اوکراین دو گزینه تاکتیکی پیش رو دارد، اینکه حمله ای را در جنوب آغاز کند که هدف از آن قطع ارتباط زمینی روسیه با کریمه است یا اینکه بر لوگانسک در شمال شرقی تمرکز کند. اما اوکراین برای انجام هر یک از این دو مورد نیاز به تدارکات گسترده قدرت های غربی دارد.

در این میان، هشدارها حاکی است که نیروهای روسی در اوکراین تحت فرماندهی ژنرال «سرگئی سوروویکین» فرماندهی که طبق پیش بینی پولیتیکو به لحاظ تاکتیکی زیرک تر از اسلاف خود است، در حال تدارک برای ضد حمله ای هستند که با حضور بیش از ۲۰۰ هزار نیروی تازه بسیج یافته تقویت می شود.

در ماه های اخیر، روسیه نیروی انسانی لازم برای تضمین هیچ موفقیت و پیشرفتی را نداشته و در حالی که نیروهای تازه نفس ممکن است بهترین آموزش را ندیده باشند یا از انگیزه بالایی برخوردار نباشند، اما وارد کردن این تعداد نیرو به نبرد می تواند تاثیری قابل توجه داشته باشد.

در مقایسه، اوکراین تنها زمستان سال جاری تنها ۳۰ هزار نیروی آموزش دیده تازه نفس را به کار می گیرد و این اختلاف باعث نگرانی مقام های نظامی در کی یف می شود.

در واقع، دستور کرملین به صنعت تسلیحاتی برای تقویت تدارکات نظامی، به منزله برنامه برای جنگی طولانی است. با این همه مشخصی نیست که روسیه چگونه مهمات مورد نیاز خود را جمع آوری می کند.

شایعاتی در مورد تغییراتی در رده های بالاتر نیروهای مسلح روسیه سر زبان هاست و و صحبت هایی از احتمال جایگزینی والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش زده می شود. آیا پوتین بار دیگر به افرادی جوان تر روی می آورد تا به نتایج دلخواه خود برسد؟

در همین حال، هیچ کس در کی یف تردید ندارد که حمله تازه روسیه در راه است. اگرچه پوتین در سخنان اخیر خود از پیش بینی هر گونه موفقیت قریب الوقوع یا اهدافی خودداری کرد، اما به وضوح گفت که انتظار نتایجی را دارد.

و نتایج دلخواه پوتین احتمالا در مناطقی است که به طور رسمی به خاک روسیه ضمیمه شد.

درخواست اوکراین برای حمله با تاسیسات اسلحه سازی ایران

میخائیلو پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران درباره برنامه تهران برای ارسال تسلیحات بیشتری به روسیه، درخواست مضحکی را مطرح کرد.

پودولیاک در پیامی توییتری مدعی شد که «ایران آشکارا اعمال تحریم‌های بین‌المللی را به سخره می‌گیرد» و در ادامه خواستار «تخریب و انحلال کارخانه‌های اسلحه‌سازی» کشورمان شد.

کی‌یف در ادعاهایی بی‌اساس تهران را به تامین و ارسال ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری موسوم به «شاهد ۱۳۶» برای مسکو متهم کرد، در حالی که هم تهران و هم مسکو به دفعات، این اتهامات و ادعاها را قویا تکذیب کرده‌اند.

رئیس سرویس اطلاعاتی اوکراین دیروز (جمعه) مدعی شد که روسیه تاکنون حدود ۴۵۰ فروند پهپاد را بر فراز اهداف نظامی و انرژی اوکراین به پرواز درآورده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تهران پیش از جنگ اوکراین، تعداد محدودی پهپاد به مسکو تحویل داده بود، درباره ادعاهای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی این کشور، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است.

احتمال آموزش نیروهای اوکراینی در آمریکا

پولیتیکو به نقل از مقام‌های واشنگتن نوشت که ممکن است برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه آمریکا آموزش نیروهای اوکراینی را در خاک خود آغاز کند.

مقاماتی که این رسانه به آنها اشاره کرد، گفتند، منطقی است به اوکراینی‌ها نه در پایگاه‌های نظامی آمریکا در اروپا بلکه در خاک آمریکا آموزش دهیم چگونه سیستم پاتریوت را به کار گیرند. طبق گزارش‌ها، سامانه ضد موشکی تا ماه‌ها به اوکراین ارسال نخواهد شد، مگر اینکه اپراتورهای آماده داشته باشند.

دولت ایالات متحده متعهد شده که یک باتری از سیستم ضد موشکی پیشرفته MIM-۱۰۴ پاتریوت را که برای کار به ده‌ها پرسنل آموزش دیده نیاز دارد، به اوکراین عرضه کند. این دوره معمولاً ماه ها طول می کشد تا تکمیل شود.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که آموزش اوکراینی‌ها در مورد نحوه کار با این سیستم در کشور ثالث انجام می‌شود، اما منابع پولتیکو گفتند، شاید حداقل بخشی از آن در خاک ایالات متحده اتفاق بیفتد.

به گفته یکی از مقامات، فورت سیل، اوکلاهما، مکان منطقی این برنامه است، چو این برنامه دارای مربیان و شبیه سازهای پیچیده است. با این حال، در این گزارش آمده است که اجرای این آموزش در اروپا نیز به رغم مشکلات لجستیکی «امکان پذیر» خواهد بود. به گفته این منابع، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

این نشریه نوشته است که اگر واشنگتن دعوت از سربازان اوکراینی را انتخاب کند، این اولین مورد از زمان آغاز درگیری با روسیه در اواخر فوریه خواهد بود.

مقامات آمریکایی به پولیتیکو گفتند که باتری پاتریوت تنها پس از آماده شدن اپراتورها به اوکراین ارسال خواهد شد. به احتمال زیاد از ذخایر ایالات متحده و نه از مکان دیگری برای استقرار استخراج خواهد شد.

اتحادیه اروپا برنامه خود را برای آموزش به اوکراینی ها در مورد نحوه استفاده از تسلیحات و تجهیزات نظامی استاندارد ناتو دارد. بیشتر کلاس ها در لهستان برگزار می شود؛ هرچند آلمان نیز میزبان برخی از آنهاست. ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، سوئد و هلند دوره‌های آموزشی نظامی خود را برای اوکراین دارند.

واشنگتن در جریان سفر هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن، متعهد شد که سامانه پاتریوت را تحویل دهد. او از اقیانوس اطلس عبور کرد تا با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار و در کنگره سخنرانی کند.

روسیه: سوئد با عضویت در ناتو حاکمیت خود را از دست خواهد داد

سفارت روسیه در سوئد از تلاش سوئد برای عضویت در ناتو انتقاد کرد و این عضوییت را باعث از دست دادن حاکمیت ملی سوئد خواند.

سفیر روسیه در گفت‌وگو با یک روزنامه سوئدی گفت: «عضو شدن در ائتلاف آتلانتیک شمالی به رهبری ایالات متحده، اساساً به معنای از دست دادن کامل حاکمیت ملی با باز کردن خاک خود به روی پایگاه‌های ناتو است. کشتی‌ها و هواپیماهای آمریکایی دارای سلاح هسته‌ای در بنادر و فرودگاه‌های سوئد مستقر خواهند شد و شما می‌توانید استقرار آنها را ممنوع کنید. همچنین واشنگتن هرگز اجازه نخواهد داد که سوئدی‌ها در این مورد اطلاع رسانی کنند.»

در ارتباط با موضوع عضویت سوئد و فنلاند در ناتو، وزیر امور خارجه سوئد پیشتر با اشاره به ادامه رایزنی‌های کشورش برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با ترکیه اعلام کرده بود که هیئتی از وزارت کشور سوئد در این زمینه به آنکارا سفر خواهند کرد.

گفتنی است، در اجلاس سران ناتو در ۲۸ ژوئن سال جاری در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا تفاهم‌نامه سه جانبه ای بین ترکیه، فنلاند و سوئد که متقاضی عضویت در ناتو هستند، در خصوص نگرانی‌های امنیتی آنکارا به امضا رسید. نخستین نشست سازوکار کمیته مشترک دائمی ۲۶ در فنلاند برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴۶
واقعا که از حکومت مسخره اوکراین چیزی بیشتر از این برنمیاد. ایران که سالهاست سر تا پا تحریم بوده حالا بیاد تو تحریمهای جهانی با آمریکا و اروپا همدست بشه .از رییس جمهور دلقک اوکراین همین برمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
لعنت به روسیه ی کثیف که پای ایران را با زرنگی خاص خود،به این جنگ کثیف تر،باز کرد،آش نخورده ی ایران و دهن سوخته!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
همین رئیس جمهور دلقک نبود که شماها می‌گفتین تو یک هفته فرار می‌کنه ؟؟ چقدر روس کشته این دلقک؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
همین رئیس جمهور دلقک نبود که شماها می‌گفتین تو یک هفته فرار می‌کنه ؟؟ چقدر روس کشته این دلقک؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
کمک به پوتین با تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه در

بدترین شرایط سیاسی و مدیریتی و اقتصادی کشور

یکی از بزرگترین اشتباهات استراتژیک بود که ما انجام

دادیم و اوکراین حق دارد که عصبانی و ناراحت باشد

ما هم اگر بودیم و تحت تجاوز و اشعالگری روسیه قرار

می گرفتیم، انتظار نداشتیم که کشوری به او کمک

نظامی کند
تبرزین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
شماها عادتتون که دیگران را مسخره کنید و یا انگ بچسبونید.فعلا همین آقای رئیس جمهور اوکراین مثل یک کوه در مقابل تجاوزگری ویورش پوتینتون وایساده.
همینکه در مقابل زورگویی امپریالیسم شرق ایستاد ووهیمنه و بت بودن روسیه را به سخره گرفته اورا نمادی از شجاعت و ایستادگی می نماید.
سجادلعنت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
زلنسکی یه رعیس جمهور شجاع و با شرف و مردمی هست
لعنت بر روسیه متجاوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
برنده جنگ امریکاهست وزلنسکی عروسک خیمه شب بازی ودلقک امریکایی بیش نیست. روسیه هم بادشمنان خودش وهم ایران داره میجنگه. پس مرگ برمنافق وطنی
قاسم مرادی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
مرگ بر پوتین جنایتکار
روسيه بازنده بزرگ أست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اروپا بازنده بزرگ با ضرر مالی 800 میلیارد یورویی
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
غلط کردی آمریکا و اروپا بازنده بزرگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
فعلا اونی که شخم خورده و با خاک یکسان شده اکراینه. بی بی سی و صدای آمریکا رو خاموش کنید متوجه می شین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
فعلاً که غربی ها بدترین ضربه رو دیدن. تسلیحات ایران در حال درخشش است. عظیم ترین کشور اروپا اوکراين هم تبدیل به ویرانه شد اما تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
ناچار به حمله کردنش تا بیشتر نبازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
بهرته بگی روسیه، اروپا و اوکراین بازندگان این جنگ هستند و برنده این جنگ امریکاست. امریکا از اوکراین یه طعمه درست کرد برای به تله انداختن روسیه و در عین حال گاز رو با قیمت بالا چپوند به اروپا... این جنگ فقط یک برنده داره اونم امریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
گوربابای روسیه کثیف و گور بابای اکراین و آمریکا و فرانسه و مخصوصا انگلیس ملعون که مارو سالهاست به ذلت و نکبت رسانده جان مادرتون بی خیال کشورهای دیگه شوید و بچسبید به کشور خودمون چون ایران داره به نابودی مطلق نزدیک میشه. همه جای دنیا دارند برای منافع کشور و مردم خودشون تلاش میکنند ولی متاسفانه ایجا داره برای منافع دیگران از جیب مردم خودش تلاش میکنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
حالا که فعلا اوکراین در حال نابود شدنه
پس مسکو هم باید همین اظهار نظر رو کنه و چون امریکا و اروپایان سلاح در اختیار اوکراین قرار میدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
انقدر بی سوادی که چیزی و نمی‌دونی ، ولی نظر میدی !! ایران نمیتونه موشک و پهباد بفروشه بر اساس قانون
ناشناس
| Romania |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
روسیه که این هارت و پورت ها را می کنه، ولی جرأت نداره کاری کنه. تازه، آیا درک میکنی که کمک به مظلوم و ظالم تفاوت است؟ آیا روسیه به اوکراین حمله کرده برای تصاحب آن کشور یا اوکراین به روسیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
داداش روسیه از دید محافل بین المللی کشور متخاصم محسوب میشه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
محافل بین المللی کیلو چند، منافع بیشتر ارزش دارد
خبرگزاری یا سرویس خبری از نظر حرفه ای حق ارزش گذاری خبر یا متن آنرا ندارد.
شما با چه اجازه ای ادعای یک کشور را «مضحک» ارزیابی میکنید؟ شما فقط خبررسانی کنید. تحلیل با کارشناسان است.
حالا خواهیددید به همین مضحکی چطور منافع ملی را تهدید خواهند کرد!
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شبیه ارتش خواهر میرم حرف می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
از کی تا حالا پیری های منافق آلبانی مرتد شدن کارشناس؟
درود بر پوتین عزیز به خاکو خون بکش غربه وحشی را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
عزیزم هشت سال جنگ تحمیلی که بهترین فرزتدان این سرزمین بر اثر ش به خاک وخون کشیدن شدن با تسلیحات همین رفیق پوتین بود حتما موشکهای اسکاد که شهرهای کشور ویران میکرد یادت رفته یا هواپیماهای میگ و سوخو که اور تو سر زن و بچه مردم خراب میکرد
یا شاید هم اون موقع هنوز به دنیا نیومده بودی فرمانده جنگ ندیده
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اونکه باید بخاک و خون کشیده بشه پوتین و ارتش جنایتکارشه و ایدئولوژی کمونیسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
کوروش کمونیست
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
کمونیست بودن یعنی قانون مند بودن کشور، که کسی اجازه دخالت در کاری که به اون ربط ندارد را نداشته باشد، واقعیت هم این هست که این قانون درست هست
وحید
| United States of America |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
من آنم که رستم بود پهلوان
شما می گوئید پهپاد داده ایم پس پوتین آنها را برای نمایش درویترین که نگرفته است حتما در جنگ استفاده می کنند ضمنا احترام به تمامیت ارضی اشاره کرده آید باز پوتین بخشهائی از خاک اکراین را اشغال کرده است .پس همکاری با پوتین جای سوال است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
آمریکا به اوکراین برای ساخت راه و احداث کارگاه و .... پول نمی دهد ، پول می دهند که بجنگند و به دست خود اروپا را ویران کنند . اگر ما بتوانیم به کسانی که در ضربه زدن به ما از همه ابزارها استفاده کرده اند ، با کمک به حریق او کمکی بکنیم ، حماقت است چنین نکنیم . آمریکا با پیشروی در اروپای شرقی، وارد حوزه نفت و گاز خزر هم خواهد شد . گویا جهانخواری آمریکا برای عده ای که خود را ایرانی جا می زنند ، بدیهی است و کوشش برای جلوگیری از آن ، غیرعادی و در خور نکوهش . لابد منافع ملی ایرانیان در گرو تحویل منابع کشور به جهانخواران است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
صذ سال دیگه هم نمی فهمید پوتین کی بود و چه کرد. اگر پوتین نبود الان داشتید واکسن دوز دهم کرونا رو می زدید و مثل امریکا روزی 400 نفر کشته می شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
ما با هر کشوری که بخواهیم ارتباط برقرار میکنیم به کدخدا و یا هر کشور دیگری ربط ندارد
ناشناس
| Canada |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
پهپادها قبل از جنگ اوکراین داده شدن و اینکه کشور موردنظر چه نوع استفاده ای ازش بکنه مسوولیتش با خودشون هست. اگر قرار باشه فروش سلاح کلا جرم باشه که آمریکا و انگلیس صدها میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای دیگه می فروشند و بسیاری از اینها شامل سلاح های کشتار جمعی و ممنوعه مثل بمب های خوشه ای و شیمیایی و میکربی و مانند اینها هستند. فروش تسلیحات متعارف بخشی از تجارت حهانی است و اگر قرار به ممنوع بودن باشه باید برای همه ممنوع باشه. آمریکا هم به تنهایی در جایگاهی نیست که ممنوعیتی را برای کشوری وضع کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
منظورت فوتوشاپه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
به کسی ربطی ندارد مگه آمریکا میاد واسه ما توضیح بده چرا ۲ میلیارد سلاح به سعودی ها داد تو جنگ یمن؟
حق جو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
شما واقعاً یا نمی دانی یا خودت را به بی اطلاعی زدی یعنی روسیه باید منشست و
درخواست مقام اوکراینی کاملا منطقی است و ما هم در همین شرایط خواهان چنین اقداماتی می بودیم. خب ارسال پهپاد و دیگر تسلیحات به روسیه برای تجاوز و کشتار اوکراینی ها را متوقف کنید تا دشمن تراشی نکنید. چرا فکر میکنید اقداماتتان علیه دیگر کشورها عواقبی ندارد؟
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بنده خدا تمام دنیا بر علیه ایران بسیج شدن تا جنگ رو به ایران بکشونن... اینم ی بهونس... تازه همین اوکراین سالهاست با تحریم و جنگ در ایران داره با.. دشمنان ایران همراهی میکنه..ایران به روسیه تسلیحات داده اونم داره تو جنگ استفاده میکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شما نگران نباش . اینا همون پهپادایی هست که تا دیروز میگفتید فتوشاپه . الانم ی ادعای دیگه بر علیه منافع ایران دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
پس چرا ترامپ ۲ میلیارد سلاح به سعودی ها داد واسه کشتار یمنی ها خر کیف شده بودید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
روسیه و چین هم سالهاست با تحریمهای امریکا علیه ایران همراهی میکنند.
ناشناس
| Romania |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
حمید: از کجا فهمیدی اوکراین ایران را تحریم کرده بود؟ ارشد گردان سایبریت بهت گفت، یا رو پاکت ساندیس نوشته بود؟ اوکراین سالانه میلیون ها تن غلات به ایران صادر می کرد و بخش قابل توجهی از نیازهای خوراکی و دامی ما توسط اوکراین برآورده می شد. همچنین در زمینه های صنعتی و انتقال تکتولوژی: بهت نگفتن که تکنولوژی تنها هواپیمای مسافربری ایران که «ایران-140« است از اوکراین آمده؟ و خیلی چیزهای دیگه که نمیدونی. اقلا وقتی برای هر کامنت 7000 تومان میگیری 2 خط راجع بهش مطالعه کن.
سیدمهدی موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شما که توی ایران نیستید، اصلا حق اظهار نظر و تعیین تکلیف در باره مردم ایران را ندارید.
ضمنا اولا که ما بابت جنگ، چیزی به روسیه نفروختیم، ثانیا آمریکا و اروپا که خودشان دارند انواع تجهیزات را به اوکراین می دهند، پس در ماجرا بی طرف نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
چون چشم ابی هست و مورد حمایت امریکای تروریست اینطوری حرف میزنی . چرا صدات برای یمن و سوریه و فلسطین در نمیاد . انجا همه این کشور های اشغال غربی دارند به اسراییل و عربستان سلاح میدهند تازه افتخار هم میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
ساده لوحی امثال شما واقعا مایه تاسفه... حداقل از یه وی پی ان درست استفاده کن..
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
خوب عزیز یه سوال اولا شما چرا طرفدار اوکراین شدی ؟ ثانیا چرا کشورت رو می کوبی ثالثا مگه برای فروش سلاح باید از کشورهای اروپایی و آمریکا باید اجازه گرفت ؟!!!
هشت سال جنگ تحمیلی را با تمام وجود لمس کردیم.شرق وغرب.انواع واقسام تسلیحات را نوع وکاربردش را فهمیدیم.درجواب اعتراض ما برای عدم ارسال آنها به عراق (برای ما ازطریق واسطه ها)گفتند تجارت است ومابازرگان.حالا که خودشان گرفتارجنگ شدند.کسی حق فروش اسلحه به اشغالگر ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
الان بالاخره کی اشغالگره داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
در زمان جنگ ایران با عراق بیشترین تجهیزات عراق روسی بود.
و بیشترین کمک را روسیه به عراق می کرد.
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
دقیقا تمام هواپیماهای عراق روسی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
ناشناس ۲۱:۱۷ اونموقع شوروی وجود داشته نه روسیه. همین اوکراین هم جزء شوروی بوده. اگه به صدام کمکی شده و اقدامات شوروی رو می خواهید به روسیه نسبت بدید خب به اوکراین هم باید نسبت بدید
وحید
| United States of America |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
و بیشترین کمک تصلیحاتی به ایران از طرف امریکا (البته رفسنجانی گفت پولشو دادیم )
اگر پاپا بایدن جرأت داره بیاد بزنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
بایدن تو سخنرانیش گفته اکراینی ها ایرانی هستند بنده خدا کلا رد داده یه سری هنوز دنباله رو هستن
شما کوچکتر از انید که به ایران حمله کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
شاید در این زمان زور و برد اوکراین نرسه که به ایران حمله کنه، ولی دوستانی داره که می تونند. ولی سؤال اصلی اینه که دلیل دخالت ما در این جنگ و دشمن تراشی چه بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
نگو الان به غربگداها بر می خوره.
ایران حق داره به هر کشوری که خواست مهمات جنگی بفروشه
یکی به نعل یک به میخ خلاف انصاف است ، ایران باید بیاد مرد و مردونه بگه ما در جنگ روسیه علیه اوکراین شرکت داریم و خیال دنیا را راحت کنه،
زلنسکی یه دلقک واقعی خونخواره
اگه ایران رو فساد بعضی از مسولین و ندیدن فساد آنها توسط بعضی مسولین بالاتر زمین نزنه کسی دیگه نمیتونه
بمب اتم نسازید هر روز مارا تهدید می کنند
مشکل تهدید توخالی و ژورنالیستی زلنسکی نیست ؟! مشکل اصلی آنجا است ،ما چگونه در جنگ نیابتی در اکراین وارد شدیم ،ما چه منفعتی در اکراین ،و طرفداری از روسیه و جنگ افروزی داریم، ۸ سال جنگ یس نبود، خدایش از این زد و دعوا خسته شدیم، مسوولان عزیز، چرا نمی فهمید،از جنگ خسته شدیم،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
اره خوب توام چند سال تو جبهه های جنگ بودی حالا خسته شدی تو اصلا میدونی فشنگ چه شکلیه یا اصلا اسلحه را از نزدیک دیدی ،خسته شدی ،
سلاح به روسیه می دهید خوبه حالارسما اعلام کنید البته امیدوارم مفتکی ندید
ارسال انواع سلاح به اوکراین توسط آمریکا و اروپا دفاع از حقوق بشر است اما فروختن چندصدتا پهپاد قبل از جنگ توسط ایران به روسیه شده ناقض حقوق بشر...اما همین آمریکا و آلمان فرانسه با دادن انواع تسلیحات شیمایی به صدام که باعث شهادت هزاران نفر از ملت عزیزمان شدند.اون هم بخاطر نفت و دلارهای حزب بعث اروپا و آمریکا و همین سازمان ملل چشم روی خون هزاران شهدای عزیزمان بستند..سازمان ملل یک مغازه بیشتر نیست که صاحب این مغازه آمریکا میباشد و اجناس (قطعنامه)این مغازه را هر طوری که دلش بخواهند میفروشد..ملت عزیزمان می دانند که طرف شرق برویم بهتر است تا به سمت غرب برویم و چیزی جزء خیانت و دروغ از آمریکا و اروپا نصیبمان نخواهد شد..الان صدها جنگنده و بالگرد میل ۲۸ از روسیه خریداری شده و وارد کشور عزیزمان ایران شده و در حال پرواز هستند.سوخو۳۵ و سوخو۳۰..یاک ۱۳۰و میل ۲۸.تانک آرماتا و تی۹۰جدید وارد شده اند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
باید فرقی بین ایران اسلامی با آلمان و فرانسه و کشورهائی که به صدام کمک تسلیحاتی بر علیه مردم مظلوم ایران باشه وگرنه ما هم میشویم یکی مثل آنها پس نه غربی نه شرقی خیلی هنر دارید ایران رو اول آباد کنید
پس تمام کشورهایی که درجنگ عراق علیه ایران مشارکت داشتن بایدپای میزمحاکمه کشیده شوندازجمله آلمان فرانسه انگلیس تعجب ازاین که وزارت خارجه دراین موردسردعمل میکنه وهیچ گونه واکنشی نشون نمیده الان کشوری مانندلهستان بعدازجنگ جهانی دوم خواستارغرامت جنگی ازآلمان شده
پاسخ ها
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
بیشترین سلاحهای عراق مال ارباب روسیه بود که از لیست شما جا افتاد.
مگه غربی ها به اکراین سلاح نمیدهن مگه فقط برای غیر غربی ها قانون تحریم هست خود غربی ها هر کار بخوان میکنن به هرکس سلاح میدهن
ایران وروسیه درمقابل همه اروپاوآمریکای ستمگرایستاده است
زنسگی غلط زیاد از دهنش کرده مزدور غرب خودش بهانه داد دست روسیه و مردمش را بدبخت کرد
چرا یکی نمی پرسه چرا ما داخل جنگی تو اروپا شدیم که هیچ ربطی به ما نداشت؟ بعدش هم به جای حمایت از مظلوم، طرف تجاوزگر کشورگشا را گرفتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
قبل از جنگ اوکراین کلی روس تبار را قتل عام کرده بود. اندکی تحقیق بفرمایید و اوکراین را مظلوم صرف ندانید
اوکراین به ایران گندم داد و ما اینطوری جوابش را دادیم. اوکراین کی به ایران حمله کرده؟ وارد جنگ های بقیه نشوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
اکراین مگرمفت به ایران گندم داده. پولش رو گرفته. به همه داده خبرنداری. ولی پولش رو به میگیره.
کاش عاشقان آقای زلنسکی که چند ماه پیش می خواستن کفن بپوشن برن با روسیه بجنگن برن به استقبالش.
روسیه هم خودش هم مارو به باتلاق کشونده. روسیه غیر قابل اعتماد. تاریخ نشون داده به روس نباید اعتماد کرد.
روسیه از هرکشوری گازی زده و ضمیمه خاک کثیفش کرد از همین ایران بهترین زمینهای حاصلخیز کشاورزی حاشیه خزر را جدا کرد از سوئد سن پترزبورگ را واز اوکراین بهترین بندر یعنی کریمه بعد میگه ناتو خطرناکه و به سوئد نسخه میپیچه وای بحال کرملین پرستان
روسیه حق حمله نداشت . ایران حق حمایت نداشت . اوکراین در باتلاق دو ابر قدرت گیر افتاده . روسیه متجاوز باید از خاک اوکراین در بیاد و سپس مذاکره
جالبه، زلنسکی عملا به ایران اعلان جنگ داده اما هنوز ایران جرأت صدور گسترده سلاح به روسیه را نداره، و از این زمان طلایی برای درآمد صنایع نظامی، پژوهش و ارتقاء دانش بهره نمیبره!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
ایران خودش به سلاحش نیاز داره زمانی بود که سیم خاردار نداشتیم الان با اینهمه دشمن پهبادهامون رو لازم داریم چون به امثال شما که بر ضد جزایر ایرانی بیانیه صادر میکنید برای کمی شیر از گاو شیرده به موقع باید شیر گاوتون رو خشک کنیم.چینی چه خوب فارسی مینویسی.
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
مطئنی که بابت سلاح های ارسالی به روسیه پول گرفته اند؟
بسیار واضح است که اکراین در حال بیان منویات اسرائیل برای حمله به ایران است. اسرائیل همیشه می دانسته که توان حمله به ایران را ندارد لذا طبق سیاست همیشگی خود می خواهد کشور دیگری این کار را انجام دهد.
به هزار و یک دلیل اوکران مجبور است که در مورد ایران این ادعای دروغ را بگوید چون آمریکا به شرطی این کمکهای ده‌ها میلیاردی رو در اختیار اوکراین قرار داده و می‌دهد که اوکراین این ادعاها را برعلیه ایران بگوید تا بهانه‌های لازم را به آمریکا و همراهانش برای اعمال فشار بیشتر به ایران ، بدهد و خود این کشورها دروغ بودن ادعاهای ایران را می‌دانند
دلقک حرف مفت زیاد میزنه
اگر ما ایران قوی را شکل بدیم همه این نگرانی ها برطرف خواهد شد
اگر آمریکا و غرب قدرت حمله داشتند مطمئنا یک روز تاخیر نمی کردند. بهانه اش را حتما فراهم می کردند مثل همون بهانه برای حمله به عراق و افغانستان
این‌دلقک‌دست‌نشانده‌امریکاملت‌خودش‌راباتحریک‌انها‌دربدر‌کرده‌وحرفهای‌بزرگ‌ترازدهنش‌میزند
لعنت بر پوتین جنگ افروز حقه باز که پای دولت ما را داره به جنگ باز میکنه خواهید دید که اکرایت پوزه روسیه وپوتین را به خاک خواهد مالید
امریکا همچنان منتظر استفاده پوتین از سلاح هسته ای تاکتیکی در اوکراین است تا با بدست اوردن یک بهانه واهی و بزرگ نمایی آن در جهان، روسیه را غافلگیرانه و با بمب های هسته ای نابود کند و نام آن را واکنش متقابل با اقدام روسیه قرار دهد مثل کاری که با حاج قاسم کرد و هر طور که میخواست انرا تفسیر کرد و ترسی هم نداشت.
مطمئنم این هدف امریکاست وگرنه ادامه جنگ های نیابتی و حمایت از اوکراین بیشتر از منافعش برای متحدان آمریکا خسارت به همراه داشته و روسیه نیز با این رویه تضعیف یا تهدید نمیشود و از واقعیت نگذریم، هیچوقت اوکراین برای امریکا انقدر مهم نیست و نخواهد بود.
اما چرا آمریکا همچین هدفی را دنبال میکند؟
۱. بزرگترین قدرت منطقه ای که با گسترش غرب و امریکا به سمت شرق و خاور میانه مخالف بود از بین میره و تنها ایران باقی میماند.
۲. بعد از نابودی روسیه، شروع تحریم های جدید به علاوه از دست دادن یکی از بزرگترین ترین متحدان ایران در زمینه دور زدن تحریم ها و تامین کالا که در نتیجه باعث افزایش وحشتناک گرونی ها بسیار بیشتر از قبل و عدم امکان ادامه معیشت مردم و شروع نا آرامی ها و نا امنی های اصلی و تعیین کننده.
۳. ایران در محاصره کشور های متحد امریکا که دست کمی از اوکراین و زلنسکی ندارند بخصوص مثل جمهوری اذربایجان و رئیس جمهوری اش و در نتیجه جنگ نیابتی امریکا با ایران بواسطه کشور ثالث مقارن با نا آرامی های داخلی و دشمن ورزی همسایگان مخالف و همچنین ورود تروریست های مختلف مثل طالبان
یک درصد احتمال بدید غرب بعد از روسیه از این فرصت ها استفاده نکند و ایران را بیخیال شود.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
روسیه ۱۰۰ بار میتونه کل آمریکا رو با خاک یکسان کنه.آمریکا خر کیه
زمان جنگ جهانی سوم رسید چه سالی میشود سال 1402
با سلام و عرض ادب
بعضی از دوستان صحبت از جنگ تحمیلی و ایستادگی ایران را کردن که نشان از وطن پرستی انهاست و درست .بنده هم موافقم .
اما در این مورد نمیشه فقط مدعی بود بدون اینکه به چرایی جنگ پرداخت .مخصوصا ادامه جنگ بعد از ازادسازی خرمشهر
در مورد اوکراین ضمن اینکه باید گفت در صورت حمله خارجی همه ما اماده دفاع هستیم و چنین اجازه ای به انها نخواهیم داد .اما از یه واقعیت نباید غافل بود ان اینکه روسیه هم به مانند عراق متجاوز است .علیرغم اینکه در چندین سال پیش زمانیکه اوکراین سلاح های هسته ای خود را تحویل داد ، توافق نامه ای فی مابین اوکرای و روسیه بسته شد که هیچگاه روسیه به اوکراین حمله نخواهد کرد اما متاسفانه برخلاف اخلاق و معاهده های بین المللی روسیه به تعهدات عمل نکرد و به اوکراین حمله کرد .حتی وقاحت روسیه به حدی رسیده بود که کشوری بنام اوکراین را به رسمیت نشناخت و ادعای مالکیت ان را داشت .و...اما نمیدونم چرا بعضی از هموطنان سنگ روسیه ای را به سینه میزنند که هیچگاه دوست ایران نبوده !!! بعنوان مثال الان با تخفیف اکثر مشتری های نفتی ایران را گرفته که باعث وارد امدن خسارت فراوانی به ایران شده
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
برادر من روسیه عاشق ایرانیا نیست که بازار نفت رو نگیره.اون و همه کشورها فقط فکر منافع ملی خودشون هستن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
روسیه با قلدری با40کشور درگیر شده تا ثابت کنه آمریکا وبقیه دیگه رقمی نیستن. همون آمریکایی که افسارش دست اسراییله وبرای بقای اسراییل 50ساله دست به دامن طالبان وداعش وسایر بنیادگراها شدهِ
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
در ضمن اوکراین هم تعهد کرد خطری برای روسیه ایجاد نکند و ناتو در اوکراین مستقر نشود ولی اوکراین زیر تعهدش زد
زلنسکی دلقک
چه جوریه که زمان حمله بعثی ها به ایران همین اروپایی ها تمام تسلیحات بعثی ها را تامین می کردند آلمان بمب شیمیایی داد اونروز دادن تسلیحات قانونی بود ولی الان غیر قانونیه ؟؟ واقعا دنیا قانون جنگله . هر کی زورش زیادتر باشه حرفش هم منطقی تر . پس ایران عزیز تا می توانی موشک و بمب های پیشرفته بساز
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
بمب اتم چیزیه خوبیه.اگه بد بود ابرقدرتها دنبالش نمیرفتند.نمونه کره شمالی اندازه یک استان ایرانه نفس آمریکا رو بریده و به غلط کردن انداختتش
در آخر پای ایران را هم به جنگ باز می‌شود..چون پوتین قبلا فکرش را کرده و دوست نداره در جنگ تنها باشه !!!
ابرقدرت پوشالی در حال پایان هست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
حمله به اوکراین ودرگیری با۴۰کشور تیر خلاص به
غرب پوشالی
اخه بچه صهیونیست دلقک جوک میگی؟ا وقتی رفتی امریکا برگشتی مثل اینکه جنس خوب بهت دادن.هر بار خواستی اسم ایران رو بیاری برو دهنت رو پاک کن اب بکش بعد اسم ایران بیار.مردک مزدور غرب تو به هموطنت رحم نکردی برا اربابات و هم مسلکت هات.
این همه شعور رو از کجا پیدا کردی که به دیگران میگی دلقک ولی مطمئنم فکر نکنم تو اندازه انگشت کوچیکه همین آقای زلنسکی باشی که بتونی یک ساعت از کشورت دفاع کنی
اگر من در ایران رئیس بودم اینقدر موشک می ساختم ومی فروختم که دیگر نیاز به فروش نفت نباشد ام هم علنی نه دزدکی چرا که در این دنیا بای شیر باشی تاخورده نشوی اروپا وامریکا مجازند اسلحه بفروشند ولی برای بقیه ممنوع کسی که بیشترین خسارت از اروپا و آمریکا خورده مردم ایران هستند
آمریکا با کمک به اکراین میخواد روسیه رو مجبور به استفاده از بمب اتم کنه تا بهانه دست خودش بیاد که یا کلا روسیه رو برای همیشه در تحریم کند و تمام سفیرهایش از کشورها اخراج کند همچنین حق وتو ازش بگیره و از نهادهای بین‌المللی خارجش کنه
یا اینکه بهانه ای دستش بیاد در یک حمله ای غافل گیرانه با بمب اتم خاکسترش کنه
به هر حال آمریکا به هر نحوی شده میخواد روسیه وارد یک جنگ اتمی بشه حتی ورود روسیه به جنگ اکراین با تحریک آمریکا و افراد نفوذ ی آمریکا بود
زلنس جان هم خودت میدونی هم اربابانت جرآت اینکار را ندارید
چرا کشورهای اروپایی وامریکا به اوکراین سلاح وتجهیزات میدهند ایران به روسیه کمک نکند کشوری که هم مرز ماست روسیه هرچه قدر هم بد باشه از امریکا وانگلیس والمان بهتره پس باید به پوتین کمک کرد تا پیروز این جنگ شود درود بر پوتین بزرگ
ایران فقط باید به منافع خودش فکر کنه، نه باید برای اوکراین دلسوزی کنیم و نه به روسیه و چین باج بدیم و باید با تمام دنیا تعامل براساس منافعمان داشته باشیم.
آقایان خودتان را خسته نکنید این آمریکاست که داره با روسیه به نام اکراین جنگ می‌کنه چون آمریکا میخواد روسیه را از جلو خودش برداره بعد ش چین بشه تک قطب جهان ولی شدنی نیست آخر سر پوتین از بمب اتم استفاده خواهد کرد از یاد نبرید
نبایدنواین جنگهادخالت کنیم
از رئیس جمهور میخواهیم دست از حمایت پوتین آدمکوش بردارد .حتی در تبلیغات !
آدم کوشی در هر جای جهان زننده است
نخوردی هم نخوردی آقای زلنسکی نمیدونم چراهمه دندون تیز کردن۷براایران زهی خیال باطل
همه کشورهای درگیر سری کاری آمریکا رفتند تو آبی گل و آلود کاسبی می‌کند قدرتی روسیه را هم کمتر کرد زلنسکی دلشا به این آمریکای خوش کرد نیمدوند این وسط بازیچه شده بعدشم نوبتی چین میشد
ایجاد ارتش یک میلیون نفری متشکل شده از کشورهای که حمله شده به آنها از قبیل ایران ، سوریه ، عراق ، لیبی ، افغانستان ، یمن ، لبنان و آماده باش و در همکاری با روسیه برای جنگ با اروپا و آمریکا در جنگ اوکراین . این طوری ما کمک میکنیم و غرب را شکست می‌دهیم در غیر اینصورت ما شکست میخوریم.
یارو یه پیچ رو به ایران تحریم کرده ...بعد درشت هم صحبت می کنه !!!؟؟ خوب فعلا با پهبادهای ما ناتو تو اوکراین صحبت کنن بعد ...ضمناروسبه هرگز تمام قدرت جنگی خودش رو بکار نمی گیره و اگر موشک امریکاییرها از اوکراین به سمت مسکو شلیک بشه ...واکنش بعدی روس‌ها هم خود واشنگتن خواهد بود عنایت دارید ...سامانه های پرتاب موشک های هسته ای از غلاف خارج شده و آماده حمله هستند....
روزی شعار ما نه شرقی و نه غربی بود
ولی حالا دو دسته شدیم یکی طرفدار سیاستهای کدخدای شرق و دیگری طرفدار سیاست های کدخدای غرب... امام کجایی که ببینی چه بر سر انقلاب ات اوردند
ریسی مچکریم.......
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدن گردن مسگری
یه جا میگن که پهپادهای ایرانی به دردنخور و کارایی نداره یه جا میگن مؤثر بوده کارخانه های اسلحه سازی رو ازبین ببرند بعد ایران 1700 پهپاد به روسیه میفروشه خودش پهپاد کم نمیاره بعد کل ناتو نمی تواند سلاح برای اوکراین تأمین کنند و زرات خانه اون ها دچار کمبود شده از این جور حرف ها. چه خبره!
ایران باید کاملا سود و ضرر کارهاش رو بر اساس منافع ملی ارزیابی کنه
اخر این جنگ را می کشن به ایران اوکران به نیابت امریکا ایرانرا موشک باران میکنه دولت مردان بی کفایت دو باره اهنکران شروع میکنه شربت کمیاب میشه!!!!!!!!!!
باید اروپا سرتاسرش شخم زدبشه
همچنانکه در جنگ ایران و عراق اروپا می گفت ما تجارت می کنیم و اسلحه به عراق می فروشیم!
امروزه هم همان منش بازار و خریدوفروش هست
طرفهای خریدار هم فرق نمی کند کدام کشور باشد! همه ی دنیاباعراق وبرعلیه ما بودند
وامروزغط کنند که دخالت درامورتیران بنمایند!
جنگ ایران روم زمان پیامبر اکرم؟ این حرف رسانه بازی جنگ روانی جان خون مردم روسیه اوکراین شده فدای نامردی ناتو مثل خاورمیانه
آمریکا می خواست .روسیه و ایران و چین تو سه جنگ درگیر کنه...روسیه با اوکراین که موفق شد...چین با تایوان که فعلا کاری از پیش نبرده...ایران را با طالبان و افغانستان..که خدارو شکر موفق نشد...مگر همین اوکراین نیست که چپ و راست از اروپا و آمریکا تسلیحات میگیره...روسیه حق نداره واسه خودش از کشورههای متحد یا غیر متحد خودش سلاح تهیه کنه...کشورههای مثل اوکراین وقتی تو جنگ کم می آورند فرار رو به جلو از خودشون در میارند.خربزه خوردی پای لرزش واستا.کم آوردی این و اونو متهم نکن....دشمن دشمن من دوست من است...اگر روسیه زمان جنگ تحمیلی کنار ما نبوده .ولی در جنگهای جدید کنار ایران بوده ..آمریکا می دونه که رو به افول و کارش تمامه ..میخواد جلوی انتقال قدرت از غرب به شرق بگیره...که موفق نخواهد شد..کندش می‌کنه اما جلو شو نمی تواند بگیرد...درست که که جنگ خوب نیست هیچ کس منکر این قضیه نیست...همین اوکراین از ده سال قبل موی دماغ روسیه شده ..و خودشونو از ده سال قبل تجهیز کردند و روسیه رو تحریک می کردند تا موفق شدند روسیه رو تو این باتلاق بندازند البته هر چند هم بازیچه دست آمریکا بودند ..
قطعا دلایل زیادی برای حمله داشته روسیه از پیوستن اوکراین برخلاف توافق نامه های قبلی با غرب به ناتو که باعث میشه جنگ افزار ها و موشک های آمریکایی به یک قدمی روسیه برسه تا اجازه دادن اوکراین به آمریکا برای استفاده از خاکش برای هر آزمایش بیولوژیکی لازم به ذکر که آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین کشف شد که در آن روی انتقال کرونا دست ساز از طریق خفاش تحقیق میشد جایی جالبتر ک در ابتدا چین رو به خفاش خوردن و گرفتن کرونا متهم کردن در صورتی که هزاران سال این غذای مردم چین بوده و کرونایی نگرفتن سیصد روز از حمله به اوکراین میگذره ولی شاهد بمب بارون زیر ساخت ها و آزمایشگاهای بیولوژیک ساخت انواع ویروس هستیم بر خلاف همپیمانان عرب غرب که قحطی بزرگی در یمن به وجود آوردن ولی خود تکنسین های آمریکا هواپیما های عرب هارو برای حملات بعدی سرپا نگه میدارن و آمریکایی ها میلیارد ها دلار اسلحه بهشون میفروشن و هیچ مشکلی نداره اونجا ولی اینجا صداشون بلنده مثل اینکه افغانستان و عراق و یمن با اوکراین برای سازمان ملل غربی تفاوت دارد
سلام
خواهشاً اگر در یک رشته تخصص و آطلاعات دارید، نظر بدید.
درضمن، اینهمه،خودتحقیری برایِ چیست!؟
امام خمینی (ره)؛با ولایتِ فقیه باشید تا آسیبی به شمانرسد.
اللهم عجل لولیک الفرج
به جهنم که اوکراین ویران شد یا روسیه تحریم. به ما چه؟ مگه زمانی صدام ملت خوزستان رو قال عام کرد اوکراین از ما حمایت کرد؟ مرگ بر روسیه و اوکراین
✌️
بناموخدا
متاسفانه سیاستمدارن اوکراینی آت کشور خوب را به خاطر ساده اندیشی خودشان به نابودی می کشانند و آمریکا و انگلیس اگر کل مردم آن کشور نابود شوند خم به ابرو نمی آورند بلکه به دروغ اظهار هم دردی می کنند و اهداف خودشان را پیاده می کنند . برای مبارزه با ‌روسیه اول آن دولت آن کشور را خام می کنند . و بعد اگر اوکراین هم نابود شد وعده های بزک نمیر بهار می یاد کمبزه با خیار می یاد ، سر می دهند هر کدام دنبال منتفع کشور خوشان هستند ، آقای زلنسکی شما به دنبال چی هستید . آیا مامور هستید کشور خود را با احساسات درونی خودتان به نابودی بکشانید . کار بدی که می کنید از دروغگویان پیروی می کنید . به نظر من نباید به خاطر نژاد پرستانه و به خاطر مطامع و قدرت نمایی ها جنگ را میان ملت‌های ضعیف کشاند . و باعث ریخته شدگان هزاران مردم بی گناه شد . بانی و جوابگوی این جنایت ها در جهان که در فلسطین در ویتنام در الجزایر و ایران و سوریه و عراق و یمن و افغانستان و در سایر کشور ها به راه انداختند چه کسانی هستند و چرا مجامع بین المللی نمی توانند جلوی آنها را بگیرند و تک تک دولت ها و تک تک مردم جهان در بوجود آمدن این جنایت ها مسئولند و مردم ایران را آمریکا و طرفداران ظالم آنها نزدیک به چهار سال است از هر لحاظ تحریم کرده اند و نزدیک به نیم قرن تحدید و از لحاظ تعامل اقتصادی جهانی تضعیف کرده و می کنند . پس سازمان های کذائی بین المللی کجا هستند . حتما ساختار آنها از ریشه غلط است و ملت های جهان باید از خودشان شروع کنند و با یک انقلاب جهانی ریشه استکبار سرتا پا لجن را از پای در بیایند . تا فتنه و آدم کشی های جهان به حداقل ممکن برسد . مثلا بن سلمان چگونه حاکم خوب برای ملتش خواهد بود که منتقد خود را در اسید نابود می کند !!! و جامعه جهانی در راس آنها با باج گیری او را می دوشند و از او حمایت می کنند !!! چون خود حاکمان بر کره خاکی بیانشان خراب و به سوی بی‌خردی و غرق در منجلاب فساد و گمراهی گشته اند .و امروز اگر انقلابی بین المللی اتفاق نیافتد در آینده نه چندان دور فراتر از زمین را مامن جنایت های خودشان قرار خواهند داد . در ایجا است که رسالت انسان نسبت به خود و جامعه و پروردگار خود از یاد رفته است . احیای آدمیت در دنیا برای هر فرد عاقلی لازم و ضروری است . چون خراب و ویران کردن آسان است ، و ساختن و پرورش دادن جهان هنر است ... ملت های آگاه و آزاده جهان باید کارهای منفی بر علیه ظالمان را شروع کنند . و در کارهای غیر منطقی و ظالمانه آنها شریک نباشند . و... و اگر همه ملت‌ها به دور هم جمع شوند و مرکزیت برای این از افراد پاک و صالح در هر کشوری استفاده کنند نتیجه مطلوب تری را حتما با کمک و یاری جان آفرین خود بدون تردید بدست خواهند آورد . چون ما معتقدیم : یداله مع الجماعه . یعنی قدرت خداوند با جماعت بودن است . من عزیزانم عفو کنند اگر مطلب به طول انجامید . امید دارم و. امید دارم و امید دارم . به لطف پروردگار اعظم .
دوستانی که سینه چاک اوکراین شدن برن بخونن که همین یهودیها (اوکراین) زمان جنگ با عراق چقدر به صدام کمک کردن.این جنگ ما نیست برای دو طرف شرق و غرب ارزوی نابودی دارم چون تاریخ نشون داده هر دو طرف به فکر چپاول سرزمینم بودن.
به شماها ومن چی بجنگه یا نجنگه آخه چکاره اید نه والله چی تو حرفای شما هست که چی شد وچه میشه برید دنبال زندگیتون
سلام دوستان تاریخ نشان داده روسیه در هیچ زمانی دوست ایران نبوده و نخواهد بود از زمان صفویه تا کنون هر چقدر تونسته به ایران عزیز لطمه وارد کرده
مرگ بر پوتین جنایتکار که در این سرمای کشنده زیرساختهای اکراین را بمباران میکند تا کودکان و زنان از سرما تلف شوند
اوکراین کشوری وابسته ب امریکاست و شکست خواهد خورد . دلقک زلنسکی
خدا لعنت کنه پوتین به روسیه نمیشه اعتمادکرد
روسیه ابرقدرت پوشالی ...
درود بر ملت باغیرت اوکراین
راستی ،این همه پولهای دلاری ویوروئی و....که دراین جنگهاخرج میشود وباعث بدبختیهای ملتهامیگردد اگر برای اصلاح قوانین صلح طلبانه وخوشبختی ملتها بکار میرفت حال دنیا خوب نمی شد؟؟؟؟
لعنت برپوتین جنگ طلب وهمچنین کسانی که ایران را وارداین جنگ کردندبزودی پوزه پوتین برخاک ذلت کشیده میشودوتادیرنشده ایران بایدراهش رااز روسیه متجاوزجداکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست