بازدید 31222
سه هزار و دویست‌اُمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کنایه سنگین عبدی به نمایندگان مجلس: مثل بیرانوند باشید / دختر ترامپ؛ تماشاگر احتمالیِ دیدار ایران و آمریکا / فارس: فقر در آلمان به طرز قابل توجهی افزایش یافته است / پیشنهاد سیدحسین موسویان: عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حتی اگر مکالمه نکنید، باید هر ماه ۲۰ هزار تومان به مخابرات بپردازید/ بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه به سیستان و بلوچستان رسید/ قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری با مسکو برای صادرات خودرو/ رشیدی کوچی: مجلس سراغ دو، سه وزیر خواهد رفت/ جلسه شورای گفت وگوی ملی با حضور مازنی، باهنر، صدر، ضرغامی و عارف ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 28 November 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کنایه سنگین عبدی به نمایندگان مجلس: مثل بیرانوند باشید
عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در اعتماد نوشت: چه کسانی عضو تیم ملی فوتبال هستند؟ اول از همه آنانی عضو هستند که مطلقا به دلایل غیرحرفه‌ای انتخاب نمی‌شوند؛ یعنی هیچ عضوی منتسب به خانواده‌ای صاحب‌نام و دارای نفوذ نیست. برای عضویت در تیم ملی چه مراحلی پیموده می‌شود؟ اول باید در تیم‌های پایه بازی کرد. آنجا هم براساس شایستگی بالا آمد. کارشناسان و استعدادیابان فوتبالی آن بازی‌ها را می‌بینند، افراد لایق را برای تیم‌های مهم انتخاب می‌کنند، هر بازیکن قیمتی متعارف دارد. کسی حاضر نیست پول مفت بابت بازیکن ناتوان بدهد. بازیکن در میدانی شفاف بازی می‌کند. تماشاگران و رسانه‌ها به او نمره می‌دهند. همه‌چیز واقعی و قابل سنجش است. سپس یک مربی کاربلد و مستقل از میان افراد موجود یا حتی خارجی کسانی را برای تیم ملی انتخاب می‌کند. اینجا ممکن است برخی ملاحظات و سلایق وجود داشته باشند، ولی در نهایت کمتر مورد ایراد است. آنان با یکدیگر و در میدان بازی با قواعد روشن که همه آن را می‌دانند و با حضور داور بی‌طرف رقابت می‌کنند. خشونت و اعتراض، موجب اخطار و اخراج می‌شود. قواعد را باید رعایت کنند، به همین علت است که در تیم ملی فوتبال از همه افراد با هر قومیت و مذهبی و هر میزان از تقیدات دینی می‌توان دید. گزینش به آن معنایی که در امور دیگر هست، ندارد، مگر آنکه خلاف آشکاری کنند که همه مردم نسبت به آن حساس هستند. نه کاری به تتو کردن آنان دارند و نه در زندگی شخصی آنان دخالت می‌کنند و نه به نماز خواندن و روزه گرفتن آنان. آنان حق دوپینگ ندارند، والا اخراج می‌شوند. سپس باید در میدان‌های بین‌المللی در برابر تیم‌های دیگر با شرایط معین وارد رقابت شوند. قبولی و مردودی آنان نیز کاملا روشن است. مطابق ضوابط و داوری بی‌طرف و رعایت عدالت و انصاف بازی می‌کنند و هر تیم که برنده شود، حقش محفوظ است. این یعنی تیم ملی.

اگر همین ضوابط و شرایط برای تیم‌های گوناگون کشور از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ، دانشگاه و همه حوزه‌های دیگر تعیین و اجرا شود، آنان نیز تیم‌های ملی هستند؛ بنابراین، به میزانی که از این ضوابط دورند، از مفهوم تیم ملی بودن دور هستند و تیم فرقه‌ای محسوب می‌شوند. تیم ملی فوتبال به دلیل غلبه اصول حرفه‌ای در انتخاب آنان که حتی مربی تیم نیز خارجی است و قرار است که استقلال نسبی از قدرت هم داشته باشند، مظهر و نماد مردم ایران و ملی است. این تیم هم به لحاظ اسم و هم از زاویه ملاک‌ها و اعتبار و رسم تیم ملی است و شایستگی دارد که ایران را نمایندگی کند. کافی است که فرآیند انتخاب تیم ملی را با تیم مجلس موجود مقایسه کنید تا معلوم شود، تفاوت کارایی این دو تیم در اجرای وظایف و نمایندگی مردم چقدر متفاوت است. همین که تیم ملی فوتبال مبرا از پایگاه‌های انتسابی سیاسی است، معیار خوبی برای فهم ماجراست. اگر روزی کسی در سیاست و مجلس و براساس کوشش خود مثل دروازه‌بان کنونی تیم ملی بالا بیاید، آن روز تیم سیاست هم ملی می‌شود.

دختر ترامپ؛ تماشاگر احتمالیِ دیدار ایران و آمریکا
ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به همراه همسرش جرد کوشنر و سه فرزندشان برای تشویق تیم فوتبال آمریکا به قطر رفتند. ایوانکا ترامپ در حساب اینستاگرام خود این سفر را «مملو از لحظات خاطره‌انگیز خانوادگی» توصیف کرد. هرچند اعلام نشده است که خانواده ایوانکا برای دیدن مسابقه فوتبال میان تیم‌های جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده به ورزشگاه خواهد رفت یا خیر، به نظر می‌رسد که این خانواده از تماشاگران این مسابقه باشند.

روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب: کل پروژه «حسین رونقی» بر پایه دروغ است
حمزه غالبی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در بیان نظرش نسبت به رشته توئیت‌های مازیار خسرو، دبیر سابق صفحه سیاسی روزنامه شرق نوشت: «کل پروژه حسین رونقی برپایه دروغ بنا شده است.» خسروی نوشته است: «دو هفته پیش برای تهیه گزارش از تجمع بخاطر وضعیت سلامتی حسین رونقی به بیمارستان دی رفته بودم که به همراه همکارم بازداشت شدم... آنچه موجب شد احساسات و افکار عمومی نسبت به وضعیت جسمی حسین رونقی حساس و تحریک شود، خبر‌های ناگواری بود که از وضعیت جسمی و سلامتی او منتشر می‌شد. خبر‌هایی مانند: لِه و خُرد شدن استخوان‌های هر دو پا، از کار افتادن اندام‌های داخلی بخاطر اعتصاب غذای طولانی مدت و...»

او در ادامه نوشته است: «اکنون خوشحالم حسین رونقی آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته»، اما عنوان کرده است: «اخلاق حکم می‌کند آنان که خبر‌های اغراق‌آمیز در مورد حسین رونقی به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پمپاژ کردند خود را در مورد وضعیت این افراد و خانواده‌های آن‌ها مسئول بدانند.»

خسروی همچنین نوشته است: «خانم‌ها! آقایان! استخوان شکسته و اعتصاب غذای شصت روزه این دفعه گذشت. وجدان داشته باشید و دیگر نکنید.» حمزه غالبی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: «دروغ بزرگ حسین رونقی‌ها شکستن استخوان‌ها یا اعتصاب غذای خشک در زندان نیست. دروغ بزرگشان فروختن پروژه تحریم‌خواهی علیه مردم کشور تحت عنوان معترض سیاسی و به اسم آزادی‌خواهیست. #امپراتوری_دروغ» دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار تصویر حسین رونقی پس از آزادی، این سوال را مطرح کردند که مگر نمی‌گفتند پایش شکسته، پس چرا یکباره خوب شد؟! به طور مثال یکی از کاربران توئیتر نوشت: «کاری به جفایی که رسانه‌ها و خانواده حسین رونقی به باقی زندانیان و مردم ایران کردند، ندارم، اما حالا که خدا رو شکر آزاد شده بروید فکر کنید و ببینید چه شد که اسیر جو دروغین پیرامون این زندانی شدید؟ چه می‌شود که نه یک‌بار و دو بار، هر بار بازی طرفین رادیکال ماجرا را می‌خورید و...»

طرحی که فهرست جرم امنیتی را طویل می‌کند
آذرماه سال ۹۹، هیات رئیسه مجلس طرحی را اعلام وصول کرد که حالا پس از گذشت دوسال و همزمان با اعتراضات، در دستور کار کمیسیون قضایی قرار گرفته؛ طرح "تشدید مجازات برای همکاری کنندگان با کشور‌های متخاصم علیه امنیت ملی" که از طرح‌های اخیر در زمینه تشدید مجازات معترضان متفاوت است. در این طرح، علاوه بر جرم‌انگاری برای همکاری با کشور‌های متخاصم که از مصادیق فساد فی‌الاض و حکمش اعدام است، افرادی که در فهرست تحریم قرار دارند، ایثارگر لقب می‌دهد. به این ترتیب این افراد مشمول حداکثر امکانات و خدماتی خواهند شد که بر اساس قانون جامع حمایت از ایثارگران تعریف شده است.


جلسه شورای گفت وگوی ملی با حضور مازنی، باهنر، صدر، ضرغامی و عارف
حجت الاسلام مازنی نماینده مجلس دهم وعضو شورای گفتگو ملی گفت: شورای گفت‌وگوی ملی از همان اسفند ۹۶ در مجلس دهم جلساتش را تشکیل داد. جمع این شورا ترکیبی از جریانات سیاسی مختلف کشور است و جلساتش همچنان ادامه دارد. آخرین جلسه شورای گفت‌وگوی ملی ۱۸ آبان سال جاری با همان ترکیب قبلی متشکل از آقایان عارف، مهندس باهنر، آقای صدر و آقای ضرغامی و من تشکیل جلسه داد و مسائل جاری کشور در آن جلسه مطرح و بررسی شد. در این جلسه درباره پیگیری مسائل کشور و ارائه پیشنهاد و راهکار‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور متمرکز شدیم. همچنین روی افزودن افرادی به این شورا که می‌توانند برای حل مشکلات کشور مؤثر باشند، تأکید شد.


رشیدی کوچی: مجلس سراغ دو، سه وزیر خواهد رفت
یک نماینده مجلس گفت: چند تن از وزرا هستند که به نظر می‌رسد مجلس نسبت به عملکردشان نگاه مثبت ندارد، احساس می‌کنم مجلس بعد از اتفاقاتی که افتاد حتما سراغ دو تا سه وزیر خواهد رفت و اولویت در این میان با وزیر بهداشت خواهد بود.
جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که چرا دولت باتوجه به این‌که ناکارآمدی برخی دولتمردان برای کابینه ثابت شده و نمی‌توانند شعار‌ها را محقق کند، فقط افراد را در سمت‌ها جابه‌جا می‌کند و از افراد متخصص استفاده نمی‌کند، گفت: به نظر می‌رسد که دولت شاید فقط به همین افراد اعتماد دارد یا نمی‌تواند به افرادی خارج از مجموعه خودش اعتماد کند. این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این‌گونه رفتار کردن دولت برای تقویت خودش نگران‌کننده است، عنوان کرد: دولت یک تعدادی آدم محدود دارد که این‌ها را جابجا می‌کند، این شاید خیلی زیبنده نباشد. وی تاکید کرد: دولت آنقدر حلقه را تنگ گرفته که در حال حاضر به مشکل برخورده است.

خداحافظی با یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی چقدر جدی است؟
تسنیم نوشت: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سامانه مورد نیاز برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک را تکمیل کرده است و با توجه به اعلام دولت به‌نظر می‌رسد که با اجرای این طرح یارانه نقدی حذف و با کالابرگ جایگزین شود.

قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری با مسکو برای صادرات خودرو
نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور، با اشاره به صادرات خودروهای تولیدی کشور اظهار داشت: تاکنون هزار خودروی تولید ایران به ونزوئلا صادر شده است، ضمن اینکه با توجه به استقبال این کشور از خودروهای تولید ایران، روند صادرات خودرو به این کشور ادامه دارد. وی با بیان اینکه روسیه نیز یکی از مشتریان خودروهای ایرانی است، افزود: یک تفاهم‌نامه ۳۰۰ میلیون دلاری برای صادرات خودرو به این کشور امضا شده است. وی بیان داشت: روسیه و ونزوئلا دو بازار خوب برای صادرات خودروی ایرانی است و اگر شرایط صادرات فراهم شود، ما از لحاظ صادرات خودرو می‌توانیم جایگاه مناسبی پیدا کنیم. نجفی منش با بیان اینکه پیش از این نیز خودروهای ایرانی به کشورهای ارمنستان و آذربایجان صادر شده است، افزود: صادرات خودرو به کشورهای مختلف نشان می‌دهد که خودروهای تولید داخلی از کیفیت خوبی برخوردار است، اما برای توسعه صادرات باید تلاش کرد تا کیفیت خودروهای تولید داخل باز هم ارتقا یابد.

فارس: فقر در آلمان به طرز قابل توجهی افزایش یافته است
فارس در گزارشی به نقل از البیان نوشت: یک مطالعه تخصصی نشان داده که فقر در آلمان در دهه گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. موسسه علوم اقتصادی و اجتماعی (WSI)  وابسته به بنیاد هانس بوکلر، که نزدیک به اتحادیه‌های کارگری در آلمان است، روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: نسبت افراد فقیر که کمتر از ۵۰ درصد درآمد متوسط ​​دارند، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. این گزارش تاکید کرد: موارد زیادی وجود دارد که حاکی از تشدید فقر در سال‌های بعد به دلیل عواملی مانند همه گیری کرونا (کووید ۱۹)، انفجار قیمت انرژی و تورم بالاست. نویسندگان گزارش، نتیجه مطالعه خود را با این جمله خلاصه کردند که تعداد افراد تحت تأثیر فقر در آلمان در سال ۲۰۱۹ بیش از هر زمان دیگری بود. آنها توضیح دادند باوجود توسعه اقتصادی خوب در دهه گذشته و نرخ پایین بیکاری در آلمان، خانواده‌های فقیر از این امر بهره مند نشدند، بلکه وضعیت آنها همچنان رو به افول است. در این گزارش آمده است که شکاف فقر ​​یعنی مبلغی که یک خانواده متوسط  ​​از دست می‌دهد تا زمانی که به زیر خط فقر می‌رود از ۲۹۶۸ یورو در سال ۲۰۱۰ به ۳۹۱۲ یورو در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه به سیستان و بلوچستان رسید
مرکز آمار ایران در گزارش امروز خود با عنوان شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان، نرخ تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه در استان‌های مختلف را در سه بخش کل خانوارها، خانوار شهری و روستایی بررسی کرده است؛ بنابراین، در آبان ماه امسال شاخص کل قیمت مصرف‌کننده برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به عدد ٥٥٢,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.١ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان با ٣.٧ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان خراسان جنوبی با ١.٢ درصد است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٨,١ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌سیستان و بلوچستان (٦٠.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان زنجان (٤١.٠ درصد) است.

محمود شهریاری آزاد شد
ایرنا: محمود شهریاری که به دلیل حوادث اخیر، از ششم مهرماه بازداشت شده بود، پس از دو ماه ساعاتی قبل از زندان آزاد شد. آزادی شهریاری در راستای دستور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادی برخی متهمان حوادث اخیر کشور و در پی‌ پیروزی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان برابر ولز صورت گرفته است.

پیشنهاد سیدحسین موسویان: عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور
سیدحسین موسویان، دیپلمات باتجربه ایران در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی گفت: موضوع صدور فرمان یا تصویب قانون عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور از مواردی است که می تواند بسیار موثر و نتیجه بخش باشد. از زمانی که در آلمان سفیر بودم تا زمانی که درد بیرخانه شورایعالی امنیت ملی مسئولیت کمیته سیاست خارجی را داشتم، این پیشنهاد را مطرح و پیگیری میک ردم که متاسفانه موفقیتی حاصل نشد. هروقت این موضوع مطرح شد، برخی مسئولین سوال میکردند یعنی آیا باید آن عده از جانیان تروریست که دستشان به خون ملت آغشته است، عفو شوند؟ این سوال درستی است، اما یک واقعیت مهم فراموش می شود و آن اینکه حداقل 95 درصد از ایرانی‌ها خارج به هیچ گروهی اعم از منافقین و کومله و حتی سلطنت طلبها وابستگی ندارند و هیچ اعتقادی هم به آنها ندارند و در هیج جنایتی هم دست نداشته‌اند. حتی بسیاری از هواداران این نوع گروهک‌ها مرتکب جنایت نشده‌اند و اگر احساس امنیت کنند، این گروهک‌ها را رها می کنند و به دامن کشور و خانواده شان بازمی گردند. لذا تصمیم عفو عمومی که مربوط به اکثریت قریب به اتفاق ایرانی‌های خارج از کشور است، نباید قربانی یک اقلیت یکی دو درصدی شود.

حتی اگر مکالمه نکنید، باید هر ماه ۲۰ هزار تومان به مخابرات بپردازید
شرکت مخابرات ایران برای هر مشترک تلفن ثابت شهر تهران، حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت ۲۰ هزار تومان با آیتمی بعنوان خدمات صوتی تلفن ثابت درج کرده که مشترک با پرداخت آن می‌تواند از ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری رایگان یا ۵۹۲ دقیقه مکالمه بین استانی یا ۳۱۷ دقیقه مکالمه تلفن همراه بهره‌مند شود. این مبلغ در سایر استان‌ها و شهر‌های کشور متغیر است.

آزادی ۷۰۹ تن از زندانیان دوازده استان در پی دستور رئیس قوه قضاییه
روز گذشته در استان تهران ۴۶ تن آزاد شده بودند که امروز این تعداد به ۱۹۵تن افزایش یافته است؛ ۱۴ تن در استان هرمزگان، ۲۰ تن در استان آذربایجان غربی، ، ۵۷ تن در استان البرز، ۶ تن در استان کرمان، ۱۸ تن در استان کردستان، ۲۰۴ تن در استان فارس، ۷۸ تن در استان مازندران، ۸۰ تن در استان مرکزی، ۳۰ تن در استان بوشهر و ۶ تن در استان خراسان جنوبی آزاد شدند. همچنین در استان سمنان ۷ تن آزاد و ۲۳ تن از متهمان اتفاقات اخیر که تأثیر عمل آنان در ارتکاب بزه خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۳۲
زنده باد آقای عبدی مثل همیشه گل گفتی
پاسخ ها
داود
| Netherlands |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
جناب عبدی چرا این مثالها و افاضات را وقتی دولت دست دوستان خودشان بود نمی فرمودند ؟ چرا در مجلس ششم که کل آن دست خود آنها بود اینطور مقایسه با تیم ملی نکردند؟ جواب می دانید چیه؟ آقای مرعشی موقع انتخاب آقای احمدی نژاد فرموده بودند که اینها که به ایشان دای داده اند روستائی ها هستند... اما هم ایشان زمانی که آقای خاتمی رای آورده بود , آن را نمونه کامل مردم سالاری می دانستند و تا الان هم اسم احزاب آنها , همان دوم خرداد مانده است !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
آيا يكي از اعضاي تيمهاي محلي مي تواند براي تيم ملي نسخه بپيچد؟
این نوشته عباس عبدی عمق مشکلات اساسی کشور را عیان کرده.دمت گرم.
جالب هست دیروز در نقد نماینده سابق که گفت یک دهم آرا رای داشتن نماینده نیست گفتیم که وقتی تعداد منتخب رای گیری مجلس در منطقه بالا باشد مثلا 15 نفر یا 20 نفر معلوم هست آرا مردم پخش می شود و گفتیم دنبال چی هستی از این حرف ها را منتشر نکردی
این عباس عبدی قبلا رو هوا زیاد حرف می زد الان که دیگر بدتر شده وقتی چیزی درست درمونی ندارد بگوید
در ضمن فعلا آن بازیکنان به سرود و هویت ملی ایران در بازی های بین المللی احترام بگذارند
ول دختر ترامپ کن تابناک قیمت مسکن رهن و اجاره اینا رو داشته باش کدوم سال رو سراغ دارید که سه فصل پشت سر هم قیمت رهن و اجاره افزایش پیدا کنه بهتر تابستان پاییز هر روز داره قیمت ها افزایش پیدا میکنه ما را با مونیکا سرگرم نکن با من از سقفی بالای سر حرف بزن
رونقی رو اوایل مهر گرفتن آلان آذر ماه هست شکستگی یکماه فرصت لازم دارد تا خوب شود این که نشد دلیل
شما از سابقه درخشانت بگو روزنامه نگار محترم از فروش اطلاعات به خارج و محکومیتی که شده بودی که قرار نیست همه مثل شما باشند
جناب موسویان ایرانیان خارج از کشور مرتکب خلافی نشده اند که نیاز به عفو داشته باشند
اگر هم کسی نیاز به عفو و طلب بخشش داشته باشد اقازاده های مقیم خارج هستند نه مردم عادی
طفلی آلمانی ها، غذا که ندارن بخورن هیچی، از سرما هم مثل بید به خودشون می لرزن. من می دونستم که این تورم ده درصدی بدبختشون می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
کارگران بیکار شده آلمانی ، علاوه بر داشتن منزل و

بیمه درمان کامل رایگان و آموزش رایگان فرزندان

ماهیانه حداقل ۸۰۰ یورو یعنی حدود ۴۰ میلیون

تومان پول بیمه بیکاری میگیرند

و من لیسانسیه بازنشسته با ۳۲ سال کار سخت در

دریا و مستمری ۶ میلیون تومان یعنی ماهی کمتر از

حدود ۱۶۰ یورو دریافت میکنم !!!؟

حالا ما خوشبخت تر هستیم ؟؟؟

یا کارگران بیکار آلمانی ؟ ؟؟
در مقابل در ایران مردم به برکت دولت رئیسی هرروز ثروتمند تر میشوند پس شکر گزار باشید
بله باید از روش سردار حاج قاسم سلیمانی استفاده کرد ،وهمان طور که به اشرار منطقه کرمان در زمان فرماندهی سپاه آنجا امان نامه داد ،یکبار برای همیشه به خارج نشینان امان نامه واقعی داد تا به آغوش کشورشان باز گردنند
خخخخه با این حساب نمایندگان آینده مجلس که الان کوچک هستند در تیم پایه مجلس استخدام شوند و کار یاد بگیرند و وقتی بزرگ شدن بیایند در تیم مجلس بزرگسالان خخخخخه
یا وزرا هم همین طور خخخخه
هنوز نمی داند مدیریت عمومی کشورها ربطی به تخصص ندارد بلکه مدیر بلد بودن دارد و حتی سکولار ترین حکومت ها هم هر کس قوانین آن کشور را رعایت نکند که زیاد هم هست قوانین ان جایی در مدیریت آن کشور ندارند
امروز هم در خیابان قدم می زدم واقعا چهره شهر زیبا و شاداب شده بود دختران و پسران آزادانه قدم می زدند و از فضای باز ایجاد شده خشنود بودند از دولتمردان عزیز که به خواست جوانان تمکین کردند سپاسگزارم
امیدواریم رسانه های مستقل نظرات و درخواستها و پاسخهای مردم به مسوولین را هم بگذارند،سایت الف که با یک فیلتر جدید ،هر پیامی را که می فرستی با خطا روبرو می شود!!!
آلمان وضعش از ما خرابتره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
مقايسه بين ما و آلمان قياس مع الفارق است، موضوع مقايسه الان آلمان با حدود يكسال قبل اين كشور است.
آزادی ۷۰۹ تن از چند تن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
از ۱۴۰۰۰ نفر

که میشود ۵ درصد
افسوس می خورم که همه عمرم تحت حکمرانی صرف شده که هیچ وقت تیم ملی مجلس نداشتیم... واقعا چرا ؟ شاید من و صدها نفر مثل من هم می توانستم عضوی از آن تیم ملی مجلس شوند...
آقا مگر تعداد کچلهای ایران چند نفر هست که اینقدر تبلیغات چندش کاشت مو را میگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
زیاد.خیلی زیاد.بخدا با این اوضاع کچلمون کردن و دست از سر کچلمون برنمیدارن!!
فوتی های کرونا ئی بالاتر از 1000 نفر در هفته در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی ا نشان از افت کیفیت زندگی و پائین آمدن سطح ایمنی بدن دارد
گرنه چرا ما ایرانی ها که واکسن برکت زدیم و تجهیزات بیمارستانی ما نیز ضعیف تر است فوتی های مان کمتر از 30 نفر در هفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
آمار رو پایین نیار حداقل ماهی 1میلیون میمیرن
هیچ مسئولی تو این کشور نیست که جلوی این کار غیر قانونی مخابرات را بگیرد .
مخابرات می خواد مشترکان رو سر کیسه کنه
جناب خبرگزاری فارس شما می تونی برای این که روحیه بگیری از این حرف ها بزنی ولی جهت اطلاع عرض می کنم درامد سرانه المان ۴۰۰۰۰ دلار در سال است که میشه به عبارتی از قرار دلار ۳۵ تومنی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان. اگر بهره هوشی تون در این حد هست با درامد سرانه ایرانی ۲۸۰۰ دلاری مقایسه کن تا معنی فقر رو‌بفهمی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
باهوش خان درآمد سرانه ملاک نیست قدرت خرید ملاک هست
ر ضمن آمار هم غلط دادی
خبرگزاری فارس تعپه جای دیدن فقر در المان بدبختی وفلاکت مردم رو رصد کنه
فارس: فقر در آلمان به طرز قابل توجهی افزایش یافته است
هرچی فکر میکنم چی در جواب فارس بنویسم به این نتیجه میرسم خندیدن بهترین جوابه برای خبرگزاری فارس
صف کالابرگ هم به صف های بیشمار اضافه شد علی برکت الله
یعنی مزخرفترین حرف ها رو میشه از زبون اینها شنید. میگه با پرداخت 20 تومن اجباری می تونید ، 4444 دقیقه رایگان حرف بزنید ! خب آدم ناحسابی این که دیگه رایگان نیست ! تو داری عملا پول 4444 دقیقه رو به زور میگیری در حالی که تلفن خونه من در ماه 100 دقیقه هم کار نمی کنه!
دقیقا عفو ایرانیان خارج از کشور یعتی چه ؟ یعتی زندگی خارج از ایران جرم است ؟ زندگی داخل ایران پاداش ؟ پس چرا موقع تنبیه طرح ممنوع الخروج کردن تصویب می کنید ؟ یعتی در این ملوک الطوایفی دو نفر هستند که در مورد یک مساله نظر مشترک داشته باشند ؟
مسئولینی که ۳۰ الی۴۰ سال در مسند قدرتن و خیلیهاسون چند پسته هستن و جالبتر از پستی به پست دیگر بدون نگاه به شایستگی و سواد لازم برای اون پست فقط با رابطه و رانت و ..پست پخش میکنن ازشون انتظارکارایی بالا دارین؟؟
قابل توجه خبرگزاری فارس در جستجوی فقیر در دنیا
هر سکه طلا امروز
171,500,000
خبرگزاری پارس رفع هک شد ؟؟؟؟
به نظرم عباس عبدی در مورد نماینده های بی کفایت مجلس کاملا درست گفته البته نه فقط این دوره مچلس!
غیر از حقوق آنچنانی گرفتن و داشتن رانت چه فایده ای برای مردم دارند؟
آقای فعال اصلاح طلب اگر موضوع حسین رونقی بر پایه دروغ بوده معنیش اینه که احتمالا برای عمل آپاندیس توبیمارستان بوده که شما رفتی ببینید.
آقای تابناک محترم بهتر است بجای قند تو دلت آب شدن و کیف کردن از حرفهای عباس عبدی از او پرسش میکردی مکر در دوره هائی که مجلس در اختیار اصلاح طلبان بوده نمایندگان آنها بر اساس پروسه انتخاب تیم ملی انتخاب شده بودند ؟! بنده نمیخواهم از انتخاب شدگان طیف اصولگراها دفاع کنم اما با عوامفریبی های رایج عباس عبدی مخالفم !
جرات داری به مخابرات بگو بالای چشمت ابرو هستش.
بدترین خدمات و بهترین دریافتی.وای بر ما و وای بر شما خبرنگاران
بیخود نیست که خبرگزاری فارس را هک می‌کنند
خدا حافظي با يارانه ٣٠٠ و ٤٠٠ هزار توماني چه قدر جدي است ؟
-------------------
هر چه قدر مي خواد جدي ، باشد ، ويا شوخي باشد ! و يا نيمه جدي باشد و نيز شايعه باشد و يا تاييد باشد و يا وعده ، براي ما فرقي نميكنه ، چون ما را بردند به دهك دهم و ما شديم جزو اغنيا و اشراف !
و سرمان بي كلاه ماند از دريافت يارانه و از اين نمد يارانه ها كلاهي به ما نرسيد ! ... حالا بنده به عرض كوچولو دارم با مسئولين ، اعم از دولتيان و مجلسيان ! ... و آن اين كه با در آمد ماهيانه ٢٠ تومان ، يعني ٢٠ ميليون تومان هم يك خانواده چهار نفري به سختي مي تواننددزندگي كنند ، علي الخصوص اگر فرزند محصل و دانشگاهي و دختر دم بخت و پسر جوان داشته باشند ، اگر اين دختر خرج دانشگاه داشته باشد ، جهيزيه هم مسلماً بايد داشته باشد ، پسر هم در آستانه ازدواج و خانه و ازدواج و شغل وووو
-- جعفر آقا ! عجايب روزگار خيليه ! ... هر روز چيز هاي عجيب و غريب !... ديگه به نظرم عجايب هفتگانه قديم ، امروزه به عجايب هفتادگانه رسيده باشه مگه نه ؟
-- لابد منظور تان كشفيات علمي و فضايي و دريايي و تكنولوژي و ...
-- خب البته اين ها هم هست ! از عجايب روزگار يكي هم اين كه جزو پولدارها و ثروتمندان و اشراف باشي ، اما هشت تان گرو ٩ تان باشد ! ... نمونه اش خود من ، كه در دهك دهم جاي دارم يعني دهك پولدارها ، اما خدا گواهه بعد از بيستم هر ماه گرفتار درد « چه كنم » !!... جعفر آقا ، شما تا به حال
« پولدار فقير » ديده بودي ؟ اگر نديده اي جاي دوري نرو ، مرا ببين !! خدا رحمت كنه رفتگان شما ، هميشه پدرم مي گفت : « خدا كنه كسي به درد « چه كنم » دچارنشه ! ً... ما كه بچه بوديم نمي دانستيم ابوي داره چه ميگه ... اما حالا مي فهمم كه آن مرحوم مغفور چه ميگفته و خدا عالمه در زندگي چه
مي كشيده كه اين درد بزرگ را حس مي كرده و به زبان مي آورده ! ... رحمت الله عليه !
-- خدا رحمت كنه پدرتان را ، حرف خوب گفته ! ... درد « چه كنم » درد بزرگيه ...عذابي است اليم !
خودم هم خوب ميدونم !
-- خدا رفتگان شما راهم بيامرزه !
این آقای موسویان همانی نیست که می گفت ایران را تحریم کنید
الان کجاست
تابناک جواب بده به چه حقی صحبت های این را پخش می کنی و اون را دیپلمات با تجربه ی ایران می دانی
مجلس سراغ دو، سه وزیر خواهد رفت ،همان یکی که بدتر ازهمه بود یعنی وزیر صمت را نتواستید کاری بکنید به همین وضع سوء مدیریت ادامه دهید و مرتب از خودتان تعریف کنید
عفوایرانیان مقیم خارج ازکشوریعنی چه مگرایرانی مقیم خارج مجرم استکه عفو شودبسیاری ازایرانیان مقیم خارج خدماتی به میهنشان میکنندکه گاهاًکسان دیگری قادربه انجام آن نیستند البته منظورگوینده احتمالاً ایرانیان مهاجرت کرده بدلائل خاصی که اوائل انقلاب صورت میگرفت است ولی متاسفانه رسانذن پیام درست سواددرست وحسابی میخواهد که همه الزاماًندارند
روزنامه فارس لطف کنه همون امار المان را با ایران مقایسه کنه
مازنی،باهنر عارف،ضرغامی نماینده چند درصد مردمند،این شد گفتگوی ملی؟؟!!
در مقطع فعلی هرگونه تغییر در یارانه ها به صلاح نیست مگر صمن شفاف سازی یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک برای مدتی به صورت اختیاری اجرا شود مثال نا مناسب بودن پرداخت یارانه نقدي به فروشندگان به جای مردو پرداخت یارانه داروی بيمه شدگان به شرکت‌های تولید دارو میباشد که اگر نگوییم صد در صد شکست خورده اصلا طرح موفقی نبود و باعث نارضایتی مردم شده و رضایت شرکت‌های داروئ هم را هم در عدم تولید می‌توان حدث زد خواهشا باز هم دوره آزمون و خطا را تکرار نکنید
درمورد المان خط فقر رو جی تعریف میکنی؟ من که پناهجو هستم مشکل مالی ندارم چه برسه به المانیا
حالا بالاخره اینها نماینده یک کسی هستند دیگه؟
برای من پیام آمده که می توانم ۳۳۳۳ دقیقه مجانی در ماه تلفن بزنم ولی باید ماهانه ۱۵۰۰۰ تومان پرداخت کنم
واقعا مانده ام این نوابغ از کجا در این دولت جمع شده اند اولا مخابرات یک شرکت سود آور بود که با تحویل به آن نهاد اکنون زیان ده شده و به این ترتیب دارد زیان سو مدیریت خود را از مردم میگیرد
دوما شما چه حقی دارید مردم را مجبور به تلفن های اجباری کنید ما این حد نیاز به تلفن نداریم
سوما کسی در این کشور نیست که جلوی این خود سریها را بگیرد مجلس چرا ساکت است پای منافع چه کسانی در میان است
چهارما اساس این طرح چه نسبتی با اقتصاد سالم دارد
من متوجه طرح آقای موسوی نشدم، اون ۹۸درصدی که بقول ایشون هیچ مسأله و مشکلی نداشته اند، مگر خلافی کرده اند که نیاز به عفو داشته باشند؟ چرا باید لشکر مخالف برای خودمان بتراشیم وقتی مشکلی ندارند؟
تابناک عزیز متاسفم برات خبر اومدن دختر ترامپ را به ورزشگاه می نویسی . مگر دختر ترامپ کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونم مثل هزاران نفر دیگر انسانهای کره زمین . چقدر شما بیکارید و دنبال اومدن دختر ترامپ هستید.
مخابرات که خلاف قانون به یک نهاد واگذار شد از یک شرکت سود آور به یک شرکت خصولتی زیان ده تبدیل شده و زیان خود را ناجوانمردانه به دوش مردم انداخته .
آقایانی که ادعای ننایندگی مردم در مجلس را دارید چرا در مقابل این سو استفاده ها ساکتید هرچند می دانم بسیاری از شما سهام دار مخابرات هستید و پای منافع در میان است
تابناک سانسور نکن تا برسد بدست مدعیان نمایندگی و دولت
من هر گز در ماه این مقدار از تلفن استفاده نمی کنم چرا مخابرات مردم را مجبور به استفاده بیش از نیاز می کند به شدت معترض هستم و قبض مربوطه را پرداخت نمی کنم .
فارس اگر گفت ماست سفید است هیچ کس باور تمی کند
انگار کشور قانون ندارد شورای رقابت و سازمان حمایت و قوه قضاییه و مجلس کجا هستند که مخابرات می تواند اینگونه و فریبکارانه به مردم اجحاف کند .من نیاز به بخشش مخابرات ندارم برحسب نیاز از تلفن استفاده می کنم و مبلغ انرا هم می پردازم .
آقای موسویان عفو عمومی لازم نیست.مملکت را آنطور که بایسته و شایسته هست بسازید.ایران را قوی کنید.رفاه مردم را فراهم کنید.عیسی به دین خود و موسی به دین خود را بمعنای واقعی پیاده کنید .خودشون بر میگردن.در حال حاضر و در این اوضاع واقعا بی ریخت مردم بدنبال رفتن از کشورن.
آخه چرا بفکر کشور نیستین؟؟؟؟مملکت دست شماست
در دولت احمدی نژاد خلاف قانون مخابرات را واگذار کردند و حالا در دولت ریسی تعرفهای خلاف قانون وضع می کنند مجلس هم تماشا چی است البته حضرات اصولگرا حق دارند چرا که اغلب سهامدار مخابرات هستند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
پاداش مدیران از همین تعرفه ها تامین میشه
چه حالی میده یه شیر پاک خورده پیدا بشه دختر ترامپ را به درک واصل کنه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
روان پزشک برو
با پیشنهاد آقای موسویان با رعایت جوانب موضوع و کنترل های لازم موافقم .عده زیادی از ایرانیان خارج از کشور که به این روزها ظاهرا به مقابله با نظام می پردازندبه خاطر دلتنگی است که نسبت به نبودن در وطن خود پیدا کرده اند .
فارس چرا لز فقر شدید ایرانی ها بر اثر تحریم ها چیزی نمیگه
بیرانوند نام نیکت رفت. عجب کاری با خودت کردی!!!!!!!!!!
جان کلام گفتی جناب عبدی
جالب است که مخابرات این طرح دستبرد به جیب مردم را در نهمین ماه از سال اعلام میکند ولی انرا از ششمین ماه سال اجرایی میکند یعنی دستان مخابرات پیشاپیش سه ماه زودتر به جیب مردم فرو شده است.
جالبتر اینکه نه از دولت مردمی صدای اعتراضی به این طرح به گوش می رسد نه از مجلس انقلابی و نه از قوه قضاییه.
روزنامه فارس تو زیاد غصه فقر آلمانی ها رو نخور بهتره به فکر مملکت خودت باشی
در خصوص مقاله اقای عبدی این نکته باید مورد توجه قرارگیرد که درست است در انتخاب افراد تیم ملی صرفا توانایی تخصصی ایشان مدنظر قرار می گیرد اما انتخاب کنندگان ایشان نیز افرادی صاحب نظر در آن حوزه هستند و معلوم نبود اگر انتخاب اعضای تیم ملی را نیز به انتخاب عامه مردم می گذاشتند همین تیم انتخاب می شدند .لذا در حوزه تیم مجلس و سایر موارد نیز چنانچه صرفا ملاک انتخاب رای عامه باشد و هیچ شروط و کنترل مقدماتی نباشد چه بسا انتخاب اصلحی صورت نگیرد کما اینکه این وجود در سالیانی نه چندان دور در انتخابات شورای شهر پایتخت کشور که انتظار می رود بهترین انتخابها نتیجه ان باشد چند ورزشکار به عنوان نفرات اول این تیم انتخاب شدند . با کمال احترام به ایشات ایا افراد مفید تری نمی توانستند در این ترکیب باشند ؟
پیشنهاد سیدحسین موسویان: عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور

شما لطفا همین داخلی ها را مشمول عفو عمومی کنید تا بتوانند از کشور خارج شوند.
کنایه سنگین عبدی به نمایندگان مجلس: مثل بیرانوند باشی
احسن آفرین آقای عبدی جانا سخن از دل و جان ما میگوئی
آقای فارس,: بیل زن هستید باغچه خودتان را بیل بزنید که حتی قشر متوسط رو هم به قشر ضعیف تبدیل کردید.
جناب عبدی هر وقت انواع و اقسام سهمیه هایی که برای ورود به دانشگاه استخدام ،دادن تسهیلات و ... در ایران حذف شد و همه بر اساس شایستگی و در حالت تساوی به چیزی رسیدن نماینده مجلس هم انتخابش درسا صورت میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
فعلا که رییس جمهور ۶ کلاسه هستند

و نماینده مجلس انقلابی حداقلی که ماشین امضا سیستم هستند طوری نی !!!؟؟
المانی های بیچاره! در فقر هستند!!!
خبرگزاری فارس هم در رفاه.
مردم ایران نمی دونن با پول چیکار کنند.
نزارید آلمانی ها به ایران مهاجرت کنند.
فارس: فقر در آلمان به طرز قابل توجهی افزایش یافته است!!! فارس جونی از 200 گیگ اطلاعات چه خبر بنطرت هنوز ابرو داری که از فقر المان حرف بزنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
پس المان بخاطر فقیر شدن بود که دو میلیون نفر آواره

سوری را با دادن منزل و خوراک و حق تحصیل و درمان

رایگان

و ماهی ۶۰۰ یورو بزرگسال و کودکان ماهی ۲۰۰

یورو کمک کرده اند ؟؟؟

شاید که همین کارها را کرده که فقیر شده !!؟؟
با سلام واحترام

حافظ ، شاعر بزرگ ایرانی صدها سال پیش راه درست حکمرانی وآسایش ملت ها، را به همه حاکمان نشان داد. اگر مسئولین به آن عمل می کردند.اکنون وضعیت این نبود.
"متاسفانه صدای ملت بازهم شنیده نشد"

"آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا "
جناب عبدی بخاطر همین مشخصه که اشاره کزده اید الان از اکثر مردم بیرسی به اتفاق از زن ومرد همه اعضاءتیم ملی را میشناسند ولی الان خبرنگاری تو همین تهران در خیابان راه بیفته از مردم بپرسه پنج نفر از نمایندگان تهران را که در مجلس هستند فقط نام ببرشک نکن نود درصد جواب منفی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
چه مقايسه بي ربطي!!!
مردم آلمان فقر شدند.
خط فقر اونها اینه که اگر کسی ماشین bmw , بنز نداشته باشه فقیر حساب میشه .
در ایران اگر کسی بتواند یک عدد نون بربری بخره بالای خط فقر است و در دهک بالا محسوب میشه.
مخابرات به چه حقی اینکار رو کرده؟ مگه میتونه سر خود؟ مجلس چیکارست پس؟
درمرد عفو ایرانیان خارج ازکشور....شما لطف کنید شهروندان داخل رو عفو کنید خارجی ها پیشکش...
آقای عبدی چرا خودت مثل بیرانوند نیستی!!! مرگ خوبه اما برای همسایه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
مگر ایشون چه سمتی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
اتفاقا آقای عبدی مثل بیرانوند هستند.
اگر روزی کسی در سیاست و مجلس و براساس کوشش خود مثل دروازه‌بان کنونی تیم ملی بالا بیاید، آن روز تیم سیاست هم ملی می‌شود.
سلام
تصمیم مخابرات ... است،‌مگر میتوان خدمت یا محصولی را به اجبار به مشتری ارائه کرد؟ میتواند این خدمت را اختیاری کند که اگر کسی خواست 20 تومان بدهد و فلان دقیقه مکالمه داشته باشد ولی نمیتوانید مردم را مجبور به استفاده از خدمتی کنید که شاید آنها تمایلی به استفاده از آن ندارند.
این مساله مشکل شرعی، قانونی و اخلاقی دارد (البته خرج مملکت باید به شکلهایی دربیاد که ممکنه تمام این مشکلات رو توجیه کنه!)
اگه نماینده مجلسی این کنایه عبدی رو ببینه و یا بشنوه و به کارش ادامه نده و استعفا بده باید تعجب کرد. این نماینده ها با کلی هزینه مادی و معنوی پاشون به مجلس باز شده حالا فکر کن با این کنایه عبدی بهشون بر بخوره و استعفا بدن.
بنده خواهرم ده ساله آلمان زندگی میکنه و میگه کاش ده سال زودتر میرفتم...کار دارن ماشین خوب خدمات خوب منزل خوب
چرا مردم را نادان فرض میکنید؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
المان اولین کشور خوب اقتصادی در اروپا است و بهترین کشور برای اقامت خارجی ها بقیه داستان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
شما هم بفرمائيد.
کسی نیست جلوی این ظلم آشکار مخابرات رو بگیره؟ این همه آبونمان و حق مخابرات روستایی و .... کم بود الان بابت هیچ باید ماهی 20 هزار تومان پول زور بدیم؟ 20 هزار تومنی که ضرب در 30 میلیون هم بشه یک رقم هنگفت از جیب مردم داره زورگیری میشه
بعد صدات در بیاد میشی اغتشاشگر و عامل صهیونیسم
آلمان بهترین توسعه معیشتی و بیمه تامین اجتماعی را دارد و هیچکس بی خانه و معیشت نمیماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
عجب!
این حربه رسانه ای که خبر از وخامت اوضاع و احوال را قدرت پخش میکند. و پس از پخش خبر کذب بودن آن اوضاع به دنبال سرپوش گذاشتن بر ماوقع حاظر است.
فارس: فقر در آلمان به طرز قابل توجهی افزایش یافته است
در ایران چی ؟ اهان ایران فقیر نداریم که مردم ایران ثروتمند ترین مردم جهان هستند و در رفاه و آسایش کامل زندگی میکنند
انسان دوستی خبرگزاری فارس قابل تقدیر است. چقدر نگران فقر در آلمان و فقرای المانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
چرا مشکلات دیگر کشور ها شما را عصبانی کرده. شیوع فقر و افزایش تورم های بی سابقه در کشور های غربی چیزی نیست که بشود آن را پنهان کرد
کمیسیون قضایی همانند بسیاری از متعصبین ایدئولوژیک قادر به درک واقعیت نیست و فقط کوتاه ترین راه حل را بر می گزیند.. تهدید، مجازات، اعدام!!! غافل از این که می بایست برای هر بجرانی به ریشه های شکل گیری بحران و راه های حل آن پرداخت. برای مثال با این طرح اگر کشاورزی که در بحران آب به سر می برد و قادر به تامین معاش خانواده نیست و با یک خبرنگار خارجی گفتگویی کند؛ به دلیل همکاری با بیگانگان می بایست مجازات شود. حال بفرمایید با گفتگو کردن و یا نکردن این کشاورز، مشکل بی آبی ناشی از بی تدبیری نظام مدیریتی کشور جل خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پاسخ: هرگز!!!
کمیسیون قضایی همانند بسیاری از متعصبین ایدئولوژیک قادر به درک واقعیت نیست و فقط کوتاه ترین راه حل را بر می گزیند.. تهدید، مجازات، ...!!! غافل از این که می بایست برای هر بجرانی به ریشه های شکل گیری بحران و راه های حل آن پرداخت. برای مثال با این طرح اگر کشاورزی که در بحران آب به سر می برد و قادر به تامین معاش خانواده نیست و با یک خبرنگار خارجی گفتگویی کند؛ به دلیل همکاری با بیگانگان می بایست مجازات شود. حال بفرمایید با گفتگو کردن و یا نکردن این کشاورز، مشکل بی آبی ناشی از بی تدبیری نظام مدیریتی کشور جل خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پاسخ: هرگز!!!
مخابرات برچه اساس آبونمان را افزایش داده انهم حدود ده برابر پس نظارت عالیه مجلس و مثلا نمایندگان کجاست چه کسی تصویب و ابلاغ کرده؟مخابرا از شهریور اجرا و در شهرکرد ماهانه به پیمک تهدید اقدام قضایی 17700 تومان دریافت کرده و شورای رقابت و نمایندگان تکذیف و غیر قانونی می دانند مجلس در راس امور است!؟ کدام مج....و کدام نماینده؟
شورای گفت وگوی ملی، متشکل از مازنی، باهنر، صدر، ضرغامی و عارف!!!!!
به به چه شورایی، با چه ترکیبی!!
فارس چجوری روش میشه مطلب بنویسه؟
انگاری خیلی از ترامپ خوشت میاد. اون همه بلا که سر ایران آورد یادت رفته. لطف کن حداقل از ایشون خبر پخش نکن
خدا کنه همه زندانی ها آزاد بشن و از اون طرف هم بساط اغتشاش و ناامنی و تخریب برداشته بشه
اگر چه هنوز تفکر افراطی از هر دو طرف در این زمان حاکم شده است
پیامک مخابرات عین ظلمه
من نمی خوام 4444 دقیقه حرف بزنم
هر چقدر حرف زدم، پولشو می دهم ولی چرا باید به اجبار پول بدم که مکالمه از قبل بخرم؟
این هم خلاف شرع هست و هم خلاف قانون و هم خلاف عرف
ولی زوره و کسی هم ککش نمی گزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
باید چند تا وکیل کاردان از مخابرات در دیوان عدالت اداری شکایت کنند
درود
خبر گذاری فارس رفته آلمان تحقیق اما تو خیابان خودمان را نگاه نمی کند....ببیند فقر بیداد می کند...قشر متوسط جامعه رفته زیر خط فقر دارد خفه می شود....
دیشب بچه ام مریض شده بردم دکتر با کلی دنبال دارو گشتن پانصد هزار تومان هزینه کردم.....یعنی یک روز نیم حقوقم...چهار تا روغن چهارصد هزار برای یک ماه .....حقوقم هشت میلیون...آیا این فقر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
ناشکری نکن
خبر های خبرگزاری فارس ارزش خواندن ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
آره نظرات فنی شما عزیزان که همه جا ساز ناامیدی می زنید خوندنیه
فقر خودتون را ببنید
جناب آقای عبدی دوباره به مغالطه ای آشکار پرداخته است.
در تمام نظام های سیاسی دنیا هم قوانینی وجود دارد که باید رعایت شود که مقایسه آن با فوتبال نوعی مغالطه است مثلا در هیچ کجای دنیا به کسی که قانون اساسی یک کشور را قبول ندارد اجازه گرفتن مسئولیتی مانند نماینده مجلس نمی دهند اما از فوتبالیست یک کشور درباره اعتقاد به نظام سیاسی سوالی نمی پرسند، چون در ورزش و فوتبال اصولا دخالت بازیکنان در سیاست ممنوع است. بنابراین مقایسه این دو بی ربط است.
بیچاره آلمانی های فقیر که یارانه ماهانه 400 هزار تومنی هم ندارند ...
فقط فوتبال ملی هست. بقیه چیزها ارث پدر آقایون هست...................................................................................
خبرگزاری فارس شما بهتره وقتت رو بگذاری بدویی دنبال اون همه اطلاعات درز رفته ات !!...کی تو رو میخونه؟!!...هه..
فقر در آلمان
-----------
آقا لطفي بازنشسته تامين اجتماعي ميگه : خدا كمك آلمانيها هم بكنه ... من ميدرونم اون بيچاره ها كه حالا فقير شدند چه ميكشن ... واي ... واي ...فقر بدچيزيه ... بدتر از فقر بنده چيزي سراغ ندارم ... در حديث اومده ،فقر كه بياد دين و ايمان ميره ! ... مرحوم بابام وقتي در ماه مبارك يكي از دعاها مي خواند براي ما توضيح مي داد كه در دعا معصوم گفته كه : خدايا به تو پناه مي برم از فقر ! دولت آلمان بايد مواظب باشه كه مردمش بي دين و ايمان نشوند ! ... بدي كار هم اينه كه اونا نازك نارنجي هستن ، خيلي طاقت گشنگي و تشنگي ندارند ، اونا مثل لطفي نيستند كه بتوانند روزه ١٦ يا ١٧ ساعته بگيرند ! ... حالا درست هم هست كه آلمانا نا مسلمون هستند ، اما بنده دعا مي كنم كه فقر و نداري نصيب
گرگ بيابون نشه ! ... ميگم جعفر آقا براي چه دوا و دارو كم شده ؟ ... اين همه گرون شده ...
حتی اگر مکالمه نکنید، باید هر ماه ۲۰ هزار تومان به مخابرات بپردازید!!!!
و البته فقط به (مخابرات ) نیست!
لازم است همه بطور جمعی و انفرادی به هر جا که میتوانند شکایت مخابرات را بکنند.
سلام
از نویسنده "فارس: فقر در آلمان به طرز قابل توجهی افزایش یافته است" خواهشمندم که لینک گزارش را ارسال نماید. در ضمن تعریف شما از فقر چیه؟ آیا با آون تعریف فقری که در کشورهای دیگه دنیا وجود داره همخوانی داره؟ به نظر میرسه از انتشار آمار فقر از کشورهای دیگه دنیا ما ثروتمندتر نمیشیم یا لااقل قانع نمیشیم که ما هم باید فقیر باشیم و از وضعیت معیشت فعلی راضی.
الیته این احتمال وجود داره که اون بیکاران(یا فقرا) مهاجرانی باشند که از مهارت چندانی برای تصدی شغل برخوردار نیستند.
از بس عناوین متعدد نامربوط را در یک صفحه نوشته اید که حوصله خواننده مخدوش و جوابیه هم نمی توان نوشت
باز هم تابناک! فارس نیوز که هیچوقت حقایق را به طور کامل منتشر نمی کنه و بتابراین کمکی به حل مشکلات کشور که رسالت یک رسانه است نمی کنه... همون لایق هک شدن بود. تابناک در واقع رسانه انقلابی-مردمی ست!
عبدی حراف چرا وقتی دوستان خودت در مجلس بودن اعتراضی نداشتی،حالا قصه حسین کرد تعریف می کنی مجلس رو با فوتبال مقایسه می‌کنی اتفاقا با هرچی که تو وامثال تو مخالف باشن اون درست است
عفو عمومی خارج نشین ها برای چی حتما اقازاده های شما بین شان هستند جناب موسویان کسانی خیانتدکردن رفتن وحالا عفو خجالت بکشید
خواهشا مرزها رو سریع ببندید تا پناهجوهای آلمانی نیان اینجا
مخابرات هزینه های........... مردم رو می خواد از خودشون بگیره
"فارس: فقر در آلمان به طرز قابل توجهی افزایش یافته است" در مقابل افزایش فقر در ایران بسیار ناچیز است حالا می خواهید آمار افزایش فقر در ایران را از گزارش رسمی همان موسسه ( موسسه علوم اقتصادی و اجتماعی (WSI) وابسته به بنیاد هانس بوکلر ) را بنویسم تا آنها را باهم مقایسه کنید و ببینید وضعیت فقر در ایران چقدر اسفناک تر است.
سلام فارس جان شما که بلدی یک تیم از کارشناسان وزارت اقتصاد را بفرستیدالمان همان گونه که با حضور دولت آقای رئیسی فقر در ایران ریشه کن شده آلمانی های فقیر را هم از چنگ فقر نجات بدن
از گسترش فقر در آلمان متاسف شدم ،ضمنا خبرگزاری محترم فارس اگر بتواند سوژه های بهتری از فقر مردم جهان تهیه کند تا ما احساس خیلی بدبختی نکنیم ممنونیم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی