بازدید 6186
۲

پیام مداخله‌جویانه آمریکا به عراق درباره گروه‌های مقاومت

یک رسانه آمریکایی از پیام دولت آمریکا به نخست وزیر جدید عراق پیرامون گروه های مقاومت پرده برداشت.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 18 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از دو منبع از پیام ایالات متحده آمریکا به عراق مبنی بر عدم تعامل با وزرا و مقامات ارشد وابسته به گروه‌های مقاومت خبر داد.

بر اساس این گزارش، آکسیوس همچنین افزود که دولت بایدن به این تصمیم رسیده که با نعیم العبودی وزیر آموزش عالی که یکی از اعضای عصائب اهل الحق است، همکاری نخواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا همچنین درباره ربیع نادر که به سمت ریاست دفتر نخست وزیری انتخاب شده و با رسانه‌های نزدیک به کتائب حزب الله همکاری داشته، نگران است.

به گفته این دو منبع، آلینا رومانوفسکی سفیر ایالات متحده در عراق از زمان روی کار آمدن السودانی در کمتر از سه هفته گذشته، پنج بار با وی دیدار کرده است.

آکسیوس افزود: رومانوسکی (سفیر آمریکا در عراق) سیاست آمریکا درباره تعامل با وزرا و مقامات مرتبط با گروههای مقاومت عراق را به او ابلاغ کرده و همین پیام از طریق سایر مقامات دولت بایدن نیز به اطلاع دولت عراق رسیده است.

این منابع گفتند که دولت بایدن نگران است السودانی بر روی آنچه «شبه نظامیان شیعه» (گروه‌های مقاومت) نامیدند، کنترل کافی نداشته باشد.

این منابع افزودند چنانچه حملات علیه نیروهای آمریکا در عراق افزایش یابد می‌تواند سیاست دولت بایدن در قبال دولت عراق را تغییر دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲
داشتن چندین ارتش رسمی یا غیررسمی منجربه از هم پاشیدگی و تجزیه طلبی
و بی اعتمادی می شود.بهتراست خودکشورها عقلانیت بخرج دهند قبل از اینکه خیلی دیرشود
فضولی در ذات آمریکایی‌هاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل