بازدید 29173
سه هزار و صد و هشتادمین بسته ویژه خبری «تابناک»

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: مگر می‌شود اصل نظام را به رفراندم گذاشت؟ / انتقاد مقتدا صدر از هجمه‌ها علیه روحانیون در ایران / ماجرای خواهرزاده ساختگی برای حسن روحانی / رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی بیشتر کشور‌ها در برابر دلار تضعیف شده است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند اتحادیه واردکنندگان دارو: آمریکا دارو را تحریم نکرده، مکانیزم مالی ما محدود است /واکنش وزارت ورزش به پوشش نیلوفر مردانی: از ماه پیش عضو تیم ملی نبوده / وزیر اقتصاد: برخی التهابات صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار می‌کند / میرکاظمی: ۲۰۰ همت را نمی‌توانیم از آسمان بیاوریم ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 08 November 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: مگر می‌شود اصل نظام را به رفراندم گذاشت؟
سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان) با حضور در دانشگاه تربیت مدرس، در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان این دانشگاه حاضر شد. معاون رئیس‌جمهور در این نشست گفت: در این یک‌سال مقابل مجلس تجمعات زیادی انجام شد و ما حقوق بازنشسته و فرهنگی را دنبال کردیم اما دیدیم که این روزها برخی افراد، مسلحانه نیروهای بسیج را به شهادت رساندند. همین‌ها در دادگاه، وکیل دارند. معنای آزادی هجمه به دیگران و حمله به تمامیت ارضی کشور نیست. آزادی خط قرمز دارد. ما اجازه نمی دهیم کسی ایران را تجزیه کند. ما کمک کردیم داعش شکست بخورد. سردار سلیمانی و همدانی و جوانانی مثل حججی داعش را سر جایش خود نشاندند و با خشونت مقابله کردند. معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: قبول داریم که کاستی وجود دارد و در تلاش برای رفع آنها هستیم. رئیس‌جمهور هم تاکید دارد، حرف‌ها شنیده شود. در مجلس هم حرف‌های زیادی زده می‌شود. در قانون اساسی رفراندوم پیش‌‌بینی شده، اما مگر می‌شود اصل نظام به رفراندم گذاشته شود؟ رفراندوم برای مواردی است نه اصل نظام. حسینی در پاسخ به یکی از آنها که به انتقاد از دستگیری دانشجویان پرداخت گفت: من نام 40 نفر را دارم که دروغین گفته شده کشته شدند. دستگیرشدگان اگر جرمی مرتکب نشده باشند، آزاد می‌‍‌شوند، اما وقتی کسی را می‌کُشند یا امنیت جامعه را به هم می‌ریزند، برخورد می‌شود. بنای نظام برخورد با رحمت بوده و افراد زیادی آزاد شده‌اند، ولی با افراد مسلح برخورد می‌شود. اگر دانشجو تخلفی کرد، کمیته انضباطی باید برخورد کند.

اتحادیه واردکنندگان دارو: آمریکا دارو را تحریم نکرده، مکانیزم مالی ما محدود است
مجتبی بوربور نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان با بیان اینکه آمریکا ما را تحریم دارویی نکرده است، گفت: ایران داروهایی تولید شده از کمپانی‌هایی آمریکایی را از دفاتر این کمپانی‌ها در کشورهای اروپایی مانند هلند و یا روسیه خریداری و وارد می‌کند؛ آمریکا دارو را تحریم نکرده ولی مکانیزم مالی ما محدود شده است؛ از این‌روی، با دشواری می‌توان دارو وارد کرد و به نوعی تحریم مالی منتهی به تحریم دارویی می‌شود.

واکنش وزارت ورزش به پوشش نیلوفر مردانی: از ماه پیش عضو تیم ملی نبوده
وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد نیلوفر مردانی بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی در مسابقات اسکیت ترکیه شرکت کرده است. این وزارتخانه با تاکید بر حفظ ارزشهای اسلامی در مسابقات ورزشی و یادآوری قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی‌های ورزشکاران بانوی ایرانی در رشته‌های مختلف با حفظ حجاب اسلامی و تقبیح عدم برخورداری نیلوفر مردانی از پوشش مصوب امور بانوان این وزارتخانه اعلام کرد بر اساس اطلاعات دریافتی از فدراسیون اسکیت، این ورزشکار از ماه قبل در تیم ملی ایران عضویت نداشته و او در سفری شخصی و بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در مسابقات حضور پیدا کرده است. ضمن اینکه تیم ملی ایران نیز در این مسابقات شرکت نکرده است.

تقی پور، نماینده مجلس: باید شرق متحد تشکیل شود
رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از نصف جمعیت جهان در آسیا و خاورمیانه قرار دارد، اتحاد شرق می‌تواند تسلط پوشالی غرب را بشکند و یکی از نگرانی آنها همین اتحاد است. کما اینکه از ابتدای انقلاب نگرانی دشمن تشکیل ایران قوی به عنوان الگویی برای دیگر کشورهاست.

واکنش شکوری راد به پرهیز از شادی در جشن قهرمانی تیم فوتبال ساحلی
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به پرهیز از شادی در جشن قهرمانی استقلال و تیم فوتبال ساحلی واکنش نشان داد.علی شکوری راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در توئیتی نوشت: پرهیز از شادی در جشن قهرمانی استقلال در سوپرجام فوتبال و جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در امارات، نشانه‌هایی است از هژمون جنبش جاری و هم‌نوایی با آن در بخش‌های مختلف جامعه. متأسفانه اثری از وقوف به چنین حقیقتی در بیانات و بیانیه‌های صاحبان قدرت دیده نشده و افقی گشوده نیست.

زیدآبادی: جای رئیسی بودم یا از ریاست جمهوری استعفا می‌دادم یا ...
یک فعال سیاسی نوشت: هر چه اوضاع کشور پیچیده‌تر شود، دولت آقای رئیسی ناکارآمدتر و بحرانی‌تر خواهد شد. جای او بودم یا خودم را از اسارت پایداری‌ها نجات می دادم و کابینه‌ای به کلی متفاوت و مقبول اهل تخصص می‌چیدم و یا اینکه از ریاست جمهوری استعفا می‌دادم. احمد زیدآبادی، فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:سید ابراهیم رئیسی علاوه بر ضعف‌های شناختی و معرفتی دربارۀ ماهیت دولت و سیاست که گریبانگیر عموم کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است، به نظرم دو ضعف عمدۀ مخصوص به خود نیز دارد که دولت او را با بحران روبرو خواهد کرد. آقای رئیسی تمام عمر کاری خود را در کسوت امور قضایی گذرانده است. یک قاضی معمولاً فرمان می‌دهد و فرمانش نیز از طریق ساز و کاری تعریف شده، اجرایی می‌شود. این یک روند ساده و آسان است و با مدیریت در سایر حوزه‌ها سنخیتی ندارد. آقای رئیسی در مقام ریاست قوۀ مجریه، گویا همچنان در قامت یک قاضی نقش بازی می کند و گمانش بر این است که با صدور دستور و فرمان، کارها سامان پیدا می‌یابد! به نظرم به همین علت است که پی در پی دستور صادر می‌کند، غافل از اینکه در امور اجرایی کار با صدور فرمان و دستور پیش نمی‌رود و مدیریت پیچیده و پردردسر خود را می‌طلبد.

موضوع دوم، احساس وامداری او به جبهۀ پایداری است تا حدی که به نظر می‌رسد به گروگان این گروه افراطی درآمده است.طبعاً از خارج از مناسبات درونی قدرت در ایران، نمی‌توان به جزئیات بده - بستان کانون‌های مختلف همسو و رقیب پی برد، اما آنچه از پرده برون افتاده، حکایت از نفوذ چشمگیر جبهۀ پایداری بر آقای رئیسی دارد. این نکته را می‌توان از ترکیب کابینه آشکارا دریافت. شاهد تازه‌تر اما انتصاب حجت‌الله عبدالملکی به جای سعید محمد به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد است. با توجه به عملکرد آقای عبدالملکی در وزارت کار، این انتصاب هیچ معنایی جز غلبۀ پایداری‌ها بر دولت آقای رئیسی ندارد. به باور من، جبهۀ پایداری که ظاهراً نفوذی گسترده در تمام ارکان قدرت به هم زده است، بزرگترین آفت حکمرانی در جمهوری اسلامی است، به طوری که اغلب ناکارآمدی‌ها و سختگیری‌ها و خشونت‌ها و تبعیض‌ها را می‌توان به افکار و عملکرد آنها نسبت داد.با این حساب، هر چه اوضاع کشور پیچیده‌تر شود، دولت آقای رئیسی ناکارآمدتر و بحرانی‌تر خواهد شد.

واکنش مرندی به اظهارات مداخله‌جویانه بایدن درباره ایران
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین به اظهارات مداخله‌جویانه رییس جمهور آمریکا درباره اتفاقات اخیر ایران واکنش نشان داد و آن را «تلاشی بیهوده» تلقی کرد.سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین درباره اظهارات مداخله‌جویانه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره ایران، در صفحه توییترش نوشت: بایدن گفت،«ایران را آزاد می‌کند». پیش از او هم وقتی آمریکا قدرت داشت،‌ سعی کرده بودند جمهوری اسلامی را تضعیف کنند، با وجود این، شکست خوردند. تلاش بیهوده اخیر برای ثبات‌زدایی در ایران، نفس‌های آخر یک امپراتوری رو به زوال بود که غرق در مناقشات خارجی و شکاف‌های داخلی است.

حمله شدید رسانه پایداری‌ها به رئیسی، قالیباف و ضرغامی
سایت نزدیک به جبهه پایداری نوشت: نه فقط ضرغامی بلکه رئیس قوه‌ی مجریه و مشاورانش نیز طی این برهه‌ی حساس با نرمالیزاسیون مماشات صورت گرفته در قبال شورشیان و ایضا مطالبه‌ی بی‌جای اصلاحات، خواهان این هستند که کشور را در این دامی که پهن شده انداخته و شورش‌های جدیدی را به کشور تحمیل کنند.رئیس مجلس پیرامون لزوم اصلاحات گفت: «امیدوارم هرچه زودتر امنیت در کشور کامل تثبیت تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود»؛ البته این را هم باید گفت که این افراد در آرزوی دیرینه‌ی خود سعی دارند تا در مقاطع مختلف با اظهارات اینچنینی به قول خودشان بدنه‌ی خاکستری جامعه راجذب کرده و ایشان را در دامان انقلاب حفظ کنند؛ خواه عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های ناحق شورشیان باشد، خواه همکاری با ظریف و وزیرخاجه‌ی بالقوه قلمدادکردن وی.

اعتراضات اخیر بیشتر نمایش اعتراض است تا خود اعتراض
آروین با بیان اینکه کاربرد این کلمات و ادبیات رکیک ضد اهداف اولیه این اعتراضات است، ادامه داد: فارغ از اینکه موافق یا مخالف این ادبیات باشیم، سوال این است که چطور این امر امکان پذیر شده؟ چگونه رخ داده است؟ و چه عللی باعث شکل‌گیری آن شد؟ درباره چرایی شکل‌گیری این ادبیات رکیک باید گفت آیا موضوع گشت ارشاد که نقطه آغاز این اعتراضات بود، همین حالت را برای جمهوری اسلامی نداشت؟ عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه اقدامات نمادین پیشگام بوده است و بخش زیادی از سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی در حفط نمادها پیش رفته است و تلاش زیادی شده تا این نمادها نمایش داده شده و همراهی جذب کنند. اما می‌توان پرسید گشت ارشاد به عنوان یکی از ابزارهای نظام برای حفظ نمادها، چقدر در جامعه همراهی داشته است؟آروین ادامه داد: اعتراضات اخیر بیشتر نمایش اعتراض تا خود اعتراض است و "وایرال" شدن (همه گیری) در آن نیز خیلی مهم است.

سلیمی:‌ اگر قرار باشد مجلس مصوبه‌ای داشته باشد و اجرایی نشود، تعطیل کنیم
علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس بیان کرد: ما در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس مصوبه‌ای در خصوص ۱۵ درصد حقوق مدنی داشتیم. متاسفانه علی رغم اینکه باید جداول تبصره‌های بودجه تابع حکم مجلس باشد معلوم نیست چرا جدول تغییر کرده و با مصوبه مجلس مطابقت ندارد. دلیل این تغییر در جدول برای ما روشن نیست و اکنون این جدول وجهه قانونی ندارد. اکنون همه سوالشان این است که ۶۰۰۰ میلیارد تومان درآمدی که دیده شده مصارف آن در جدول کجاست؟ زمانی این موضوع در قانون برنامه ششم دیده شده بود و گفتند باید در بودجه بیاید. حال که امسال در لایحه بودجه دیده شده، چرا جدول را تغییر دادند؟ وی در ادامه اظهار کرد: آقای میرکاظمی در جلسه گفتند که مجلس باید تصمیم بگیرد. تصمیم مجلس در بودجه کاملا مشخص است. از سوی دیگر، منابعی که برای تولید مسکن در بودجه پیش بینی شده است هنوز واریز نگشته است. دلیل آن نیز باید مشخص شود. اجماع قانون یکی از وجوه حفظ شأن مجلس است. اگر قرار باشد مجلس مصوبه‌ای داشته باشد و آن دستکاری شده و یا اجرایی نگردد آیا بهتر نیست مجلس را تعطیل کنیم؟

برخی معترضان حوادث اخیر می‌گویند امروز در حاکمیت هیچ نماینده‌ای نداریم
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر مسئولان بخواهند به مطالبات رسیدگی کنند، حل مشکلات اولیه اقتصاد کشور باید دغدغه ابتدایی آن‌ها باشد و با برنامه‌ریزی و استفاده از افراد توانمند به وضعیت رکود، تورم و بیکاری رسیدگی شود. ثانیا مردم مطالبات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارند که باید به آنها توجه کرد. امروز افرادی دستگیر و بازجویی می‌شوند و برخی از آن‌ها در بازجویی خود می‌گویند امروز در این حاکمیت هیچ نماینده‌ای در مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری نداریم و افراد موجود کاندیدای خودشان هستند و نه کاندیدای اکثریت مردم. بنابراین تا وقتی به مطالبات به شکل اساسی رسیدگی نشود، این وضعیت ادامه دارد و معتقدم مشکل با خشونت حل نمی‌شود و این خشونت از سوی هر طرفی باشد به نفع هیچ کس نیست.

دلخوش: رئیس‌جمهور، وزرای ضعیف را از کابینه کنار بگذارد
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: برخی از وزرای دولت توانمندی کافی را نداشته و امروز امورات مردم بر زمین مانده است. لازم است هر چه سریعتر تغییرات در کابینه صورت گیرد.سید کاظم دلخوش در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: تذکر بنده خطاب به رئیس جمهور است، اکنون مردم و مجلس شما را دوست دارند اما برخی از وزرای شما اصلا قابلیت کار کردن ندارند. در خصوص ارز بانک مرکزی هیچ برنامه‌ای ندارد. امروز گمرکات در دست وزارت اقتصاد است، در حالی که باید در دست وزارت صمت باشد. وزیر ورزش نیز عملکرد قابل قبولی ندارد همه فدراسیون‌ها ناراحت هستند.وی با بیان این که «هیات رئیسه جلسه غیر علنی برگزار کند. اکنون که وضعیت دلار به این سمت می‌رود آقایان چه برنامه‌ای برای مدیریت آن دارند؟» ابراز عقیده کرد: بانک مرکزی اصلا برنامه‌ای ندارد و در کار خود مانده است. وزیر راه و شهرسازی نیز اگر توان کار کردن ندارد برود در خانه بنشیند. شش ماه است که درخواست ملاقات داریم اما هر بار به نوعی نیستند. جلسات را بگذارید تا مجلس حرف‌های خود را به وزرا بگوید. وزرایی که توانمند نیستند باید کنار گذاشته شوند. امروز تحقیق و تفحص به استان‌ها کشیده شده است. بنا بود چهار میلیون مسکن ساخته شود.

رضا امیرخانی: اگر از نظر امنیتی عقب‌نشینی در برابر معترضان غلط است، چرا قبل از اعتراض کاری نمی‌کنید؟
رضا امیرخانی گفت: حرف اصلی این است که وقتی تو این نظر را داری که نباید در مقابل اعتراضات کوتاه آمد، پس باید از قبلش به آن فکر می‌کردی. به نظرم حاکمیت دارد ارتباطش را با توده از دست می‌دهد و این خطر خیلی بزرگی است.روزنامه فرهیختگان مطلبی از رضا امیرخانی را منتشر کرده است.

در این مطلب آمده: نظر امنیتی می‌گوید که در شروع اعتراضات، هر قدم عقب‌نشینی یعنی پذیرفتن اینکه تنها راه تغییر در جامعه، اعتراضات خیابانی است. به‌هرحال این یک نظر امنیتی غالب است. راه‌حل چنین نگاهی این است که قبل از اینکه مردم اعتراض کنند، پس خودت همان یک قدم را عقب برو که موضوع حل شود. البته این چیزی که می‌گویند منطق امنیتی دارد، اما حرف اصلی این است که وقتی تو این نظر را داری که نباید درمقابل اعتراضات کوتاه آمد، پس باید از قبلش به آن فکر می‌کردی. به نظرم حاکمیت دارد ارتباطش را با توده از دست می‌دهد و این خطر خیلی بزرگی است. امیرخانی افزود: سال ۸۸، گفت‌وگو واقعا یک راه‌حل بود، یعنی اگر می‌پذیرفتیم که مثلا بخشی از جامعه، دل خوشی از شخص آقای احمدی‌نژاد ندارند و در نسبت آمار رضایت از او به‌گونه‌ای هستند که از هر سه‌نفر، یک‌نفر به او رای نداده است؛ به‌نظرم باز هم گفت‌وگو قسمتی از راه‌حل یا خود راه‌حل بود. در آن سال‌ها اگر تلویزیون به این نتیجه می‌رسید که از مخالفان خودش دعوت کند و صحبت می‌شد شرایط متفاوت می‌شد. اما در ۱۴۰۱، اول باید توجه کنیم به ۱۳ سال گذشته که خیلی چیز‌ها تغییر کرده است و نکته مهم‌تر اینکه به‌نظر من گفت‌وگو اصلا راه‌حل نیست، حتی قسمتی از راه‌حل هم نیست. گفتگو شاید کمک کند که به راه‌حل نزدیک شویم، اما راه‌حل نیست، یعنی این‌جوری نیست که ما بیاییم گفت‌وگو کنیم و مساله‌ای که در خیابان می‌بینیم، حل شود.

انتقاد مقتدا صدر از هجمه ها علیه روحانیون در ایران
رهبر جریان صدر عراق به اتفاقات اخیر ایران واکنش نشان داد. مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق در صفحه توییتر خود با اشاره به هجمه های خارجی علیه اسلام و مقدسات اسلامی نسبت به این امر ابراز نگرانی کردو گفت که خطرناک تر از این مساله هجمه علیه دین و اسلام در داخل کشورهای اسلامی است. دلیل این مساله در کشورهای اسلامی، هجمه خارجی و همراهی و اتحاد با دشمن صهیونیستی است.رهبر جریان صدر در ادامه به هجمه ها علیه اسلامگرایان و ‌روحانیون در داخل ایران و مساله خلع حجاب پرداخت و گفت که این هجمه ممکن است در سایر کشورها گسترش یابد و از برداشتن عمامه به برداشتن حجاب از سر زنان محجبه و با عفاف برسد.

ماجرای خواهرزاده ساختگی برای حسن روحانی
ضرغامی روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ با حضور در دانشگاه صنعتی شریف به پرسش‌های جمعی از دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد و در بخشی از سخنرانی خود گفت: چند نفر در دستگاه ریاست جمهوری با سایت آقای «زم» ارتباط دارند و خانم مومن و متدینی را ۱۴ روز در سلول انفرادی نگه می‌دارند، بعد می‌گویند ببخشید اشتباه شد. به گزارش ایسنا، ضرغامی در این باره گفت: خانمی که در فتنه ۸۸ خدمات زیادی در صدا و سیما کرده بود، در صفحه خودم (در توئیتر) نوشتم که به این خانم ظلم شده و باید دلجویی کنید. وزیر سابق اطلاعات عذرخواهی کرد. درباره این خانم حتی مقام معظم رهبری از ایشان دلجویی کردند، بعضی‌ها هم نمی‌خواهند بگویند اشتباه کرده‌اند، چون فکر می‌کنند اقتدار دستگاه‌های اطلاعاتی کشور زیر سؤال می‌رود».طاهره قیومی که پیش از حضور در دولت اول روحانی به‌عنوان سردبیر و تهیه‌کننده در برنامه‌های سیاسی و خبری صداوسیما فعالیت می‌کرد، پس از چندی از اتهامات تبرئه و آزاد شد.

رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی بیشتر کشورها در برابر دلار تضعیف شده است
ابوالفضل عموئی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در تشریح نشست امروز فراکسیون متبوعش گفت: با توجه به التهابات ارزی و حساسیت پیش آمده ناشی از شرایط فعلی بازار، فراکسیون، امروز و پیش از نشست علنی مجلس شورای اسلامی، با حضور اعضای مجمع عمومی و با دعوت از صالح آبادی رئیس بانک مرکزی تشکیل جلسه داد. وی افزود: در این جلسه ۱۵ تن از نمایندگان به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره نحوه عملکرد بانک مرکزی در بازار ارز و ضرورت تقویت عملکرد بانک‌ها ارائه کردند و ادامه جلسه صرف بحث کارشناسی درخصوص چگونگی مدیریت بازار و کنترل نرخ دلار شد. سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: در این جلسه صالح آبادی با اشاره به تحولات روز دنیا و جنگ اوکراین و تاثیر این وقایع بر تورم جهانی و افزایش تورم در اکثر کشور‌های دنیا تاکید کرد: پس از بحران اوکراین، شاهد کاهش ارزش پول ملی بیشتر کشور‌ها در برابر دلار و تضعیف یورو، پوند، لیر و بسیاری از ارز‌ها در برابر دلار بوده‌ایم به طوری که به ترتیب؛ لیر، پوند و یورو، ۱۰۸ درصد، ۳۲ درصد و ۲۲ درصد در برابر دلار تضعیف شده اند.

وزیر اقتصاد: برخی التهابات صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار می‌کند 
وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره تلاطم‌های اخیر نرخ ارز اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفته گذشته تا کنون، جلسات متعددی در دولت و بانک مرکزی با حضور مسئولان این بانک و وزرای مرتبط با حوزه واردات و صادرات برگزار شده و به شدت پیگیر این موضوع هستیم که هر چه سریع‌تر به نرخ‌هایی برگردیم که به لحاظ تعادل اقتصادی، نرخ‌های سالم و واقعی تری هستند. وی تصریح کرد: برخی التهابات کشور و نیز فضای رسانه‌ای که با ایجاد جو روانی، صاحبان سرمایه را ترغیب به تبدیل پول‌های خود به دلار می‌کنند در افزایش قیمت ارز تأثیرگذار هستند. خاندوزی یادآور شد: درست است که کلا ممکن است چند هزار نفر بیشتر تحت تأثیر این فضا قرار نگیرند، اما به‌خاطر کم عمقی بازارها، ورود و خروج روزانه چند صد میلیارد تومان نیز می‌تواند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. وزیر اقتصاد تأکید کرد: به نظر من مساله مهم این است که بتوانیم بر این ناآرامی‌ها و نااطمینانی‌های ذهنی نسبت به آینده اقتصاد غلبه کنیم.

میرکاظمی: ۲۰۰ همت را نمی توانیم از آسمان بیاوریم
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: خواهش می‌کنیم در مجلس منابع درآمدهای غیر واقعی بودجه را افزایش ندهید زیرا تحقق نمی‌یابد، عملکرد سال گذشته تبصره ۱۴ حدود ۳۴۰ همت بوده است. در سال ۱۴۰۱ هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی و حجم تولید نداشته‌ایم، چطور شما این در آمد را از ۳۳۰ به ۶۴۰ همت افزایش دادید؟ این درآمد تحقق پیدا نمی کند، ما روی تحقق ۶۶ درصد این منابع حساب کرده ایم؛ بنابراین ۲۰۰ همت در این تبصره عدم تحقق داریم. نمی توانیم از آسمان بیاوریم.

دو مرحله‌ای شدن زمان واریز سود سهام عدالت
پیمان حدادی مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ حدود دو برابر سال ۹۹ است. همچنین واریز این سود در دو مرحله صورت می‌گیرد که در مرحله اول حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول تا اواخر پاییز واریز می‌شود. طبق گفته حدادی؛ مابقی سود در اواخر امسال  یا اوایل سال بعد واریز می‌شود، دلیل این دو مرحله ای شدن این است که سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود و پس از آن پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت صورت خواهد گرفت. به همین دلیل واریز سود سهام عدالت امسال دو مرحله‌ای شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱۶
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۸۵
مجلس با اشتباه داره نقدینگی افزایش میده
جناب رییس کل بانک مرکزی
ارزش پول ملی ما در برابر همه ارزها سقوط کرده نه فقط دلار !!!
بعنوان یک فرد بومی در منطقه برنج خیز شمال،مازندران بابل پایتخت تولید برنج کشور


لطفا از مصرف برنج داخلی جدا خودداری فرمایید


طبق تحقیقات انجام شده در طی سه ماه حداقل چند بار از سموم خطرناک دیازنووووووووون استفاده شده


یکی از سند گفته های بنده،بد نیست به نگاهی به مطب ها در مورد شیمی درمانی افراد در انتظار بندازید تا با چشمان خود به حرفاهام پی خواهید برد


لطفا به اطرافیانمان اطلاع رسانی کنیم
معلوم نیست باید به حرف چه کسی اعتماد کنیم یکی میگه امریکا در حال فروپاشی اقتصادی است بعد در گزارش شما یک مسولی گفته ارزش تمام ارزها در مقابل دلار پایین آمده این چه معنی می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
این حرف ها مصرف داخلی دارند شما توجه نکن
هیچ نظامی در دنیا برای موجودیت خود رفراندوم نمی گذارد. تا کنون چنین چیزی نداشتیم.
توجیه رییس بانک مرکزی قابل قبول نیست.برای توجیه ناکارامدی خودمان نباید عقب ماندگی دیگران را مثال بزنیم.
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
اقای رییس کل بانک مرکزی شما با یک کلاس شش ابتدایی صحبت نمیکنید هر دلار 37000تومان تضعیف نیست سقوط وحشتناک است ریال که هیچ هر 1000تومان هم پشیزی ارزش ندارد . ( رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی بیشتر کشورها در برابر دلار تضعیف شده است)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
بله دلار ارزشش در این چند ماه بیشتر شده حتی ین ژاپن 40 درصد بی ارزشتر شده
دارم به ایران و آینده ایران فکر میکنم
با بیان این که ارزش پول ملی کشورها در مقابل دلار تضعیف شده ناکارآمدی ها و اشتباهات و ناتوانی خودشان را سرپوش میگذارند وگرنه چطور وقتی نرخ دلار در مقابل ارزهای دیگر کاهشی میشود در کشور ما همچنان روی قیمتهای قبلی ایستاده یا افزایش پیدا میکنه ؟
کسی خواستار رفراندوم برای اصل نظام نیست ولی باید بپذیریم که اندکی این فضای بسیار بسته را اصلاح کنیم آزادی های مدنی را افزایش دهیم ، انتخابات را فراگیر برگزار کنیم و به همه سلیقه ها و احزاب و قومیت ها میدان دهیم
جلو اختلاس ها و دزدی ها را بگیریم
جلو رانت های ورود به دانشگاه‌ها و ادرات را بگیریم و تخصص را ملاک مسوولیت ها کنیم
برای جوانان زمینه اشتغال، ازدواج و تفریحات سالم فراهم کنیم
همه افراد متولد دهه های بیست و دهه سی و دهه چهل که مسبب شرایط فعلی هستند را گرفته و محاکمه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
درود بر زینال همه چیز دان
همین الان یک شهروند عادی بخواهد یک دارو مستقیما از آمریکا یا اروپا یا حتی همین امارات بخرد نمی تواند چون تحریم مالی هست و باید با دور زدن بخرد
مگه بحث شادی نکردن هست؟ ساعت خواب به کشور توهین کردن اینها و معلوم هست از هیچی خبر نداری
باید آمریکا را از اینها آزاد کنیم و به باقی مانده های سرخپوستان که نسل کشی کردن و هنوز که هستند بسپاریم
وقتی تریبون فقط دست حضرات باشه بهتر از این نمیشه
یکی نیست به رئیس بانک مرکزی بگه چطوری ارزش یورو ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده یا پوند انگلیس
تورم این کشورها چند درصد هست و تورم ما چقدر
در این ۴۳ سال ما کدام سال تورم نداشتیم و دیگر کشورها با مقایسه ما چقدر تورم داشتند
حتی عراق و سوریه و افغانستان جنگ زده تورمشان به اندازه ما نیست
رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی بیشتر کشورها در برابر دلار تضعیف شده است

خخخخخخ هرچند افول یا صعود آمریکا ربطی به ما نداره، ولی خندم می گیره که کلی توی این روزها صحبت از افول آمریکا بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
یعنی با ارزش و بدون ارزش پول نتیجه می گیری؟ خخخخه
با این حساب پول کویت از آمریکا جانت هم با ارزش تر هست اما در کدام معادله جهانی هست؟!!!!
با این سیاستهای خارجی و اقتصادی دولت منتظر افزایش روزافزون قیمت دلار و سکه هستیم....!!
حافظ نظم و امنیت کشورمون سپاه پاسداران است سپاه هست که لباس شرف دفاع از آب و خاک رو پوشیده سپاه هست که موقع جنگ تا آخرین قطره خون میجنگد و کشور رو به دشمن نمیدهد سپاه تجهیزات و توان رزمی دارد و بر تمام مرزهای زمینی و دریایی و هوایی اشراف کامل دارد سپاه هست که امنیت و اطلاعات رو تضمین میکند مردم اگر شب میخوابند و صبح به محل کار میروند به پشتوانه و دلگرمی سپاه است خلاصه اینکه سپاه نماد شرف و مبارزه و اقتدار است
مطلب آقای زیدآبادی خیلی قابل تامل است. البته این افت سیستم انتخاباتی و سیاسی کشور است که افراد بدون تخصص و دانش و بدون پایگاه مشخص و مسئولیت در برابر مردم به پست می رسند. این مشکلات نیاز به اصلاحات اساسی دارد.
شبکه های دشمن رفراندوم می گویند آن وقت دانشجونماها
می آیند تکرار می کنند
باید گفت کسانی که منبع خبری را شبکه های دشمن کرده اند خواسته یا ناخواسته ضد ایرانی هستند و اربابان اینها حتی به خود همین ها هم رحم نمی کنند
نمونه آن بی احترامی به روحانیون که از همان هاخط می گیرند
هر چیزی را می‌توان به رفراندوم گذاشت.
عده ای در تلاشند اعتراضات مردم را به مخالفت با صنف روحانیت یا متقاضی برهنگی و ... منصوب و معترضان را تخریب کنند در حالی که اعتراضات تاشی از سوء مدیریت در کشور، محدودسازی آزادیها، عدم بکارگیری نخبگان و سیاستهای نادرست خارجی است که یاعث مشکلات روزافزون اقتصادی شده.
رئیس جمهور کسی را بخاطر ضعیف بودن کنار نمی گذارد حداکثر اینکه شغلش را عوض می کند!!!
آقای علیرضا سلیمی مجلس مصوبات زیادی داشت که به آن عمل نشد از جمله برگرداندن قیمتها به شهریور 1400!!!!!!
کسی که پیراهن تیم ملی را بر تن می کند باید همه چیز کنار بگذارد و برای آن پیراهن بجنگند نه این که در محیط بین المللی عقده گشایی علیه کشورش کند
اخراج باید شوند تمام آنها چون پیراهن تیم ملی فراتر از شخصیت ها هست
مقتدی صدر اجازه ندارد در امور داخلی ما دخالت کند همین طور بایدن و آل سعود و صهیونیست ها .
آقای حسینی اگر نمی شود برای نظام رفراندوم گذاشت، برای حجاب اجباری، سیاست خارجی، برجام و .... که می شود رفراندوم گذاشت!!!
حمله شدید رسانه پایداری‌ها به رئیسی، قالیباف و ضرغامی) پایداری ها غیر از خرابی تا بحال هیچ کاری نکردند و مسبب اغلب نابسامانیها مملکتند
اصل نظام با خود نظام تفاوتی ندارد
رئیس بانک مرکزی شما و هم فکرانتان که مدام می گوئید آمریکا در حال افول است پس چطور پول اکثر کشورها در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده است .!!؟؟ دلار ۳۷۰۰۰تومان !!!
ریاست محترم بانک مرکزی الان کدام قوانین ما مطابق اقتصاد جهانی هست؟
مثلا نرخ بهره ؟
هر چه اوضاع کشور پیچیده‌تر شود، دولت آقای رئیسی ناکارآمدتر و بحرانی‌تر خواهد شد. جای او بودم یا خودم را از اسارت پایداری‌ها نجات می دادم و کابینه‌ای به کلی متفاوت و مقبول اهل تخصص می‌چیدم و یا اینکه از ریاست جمهوری استعفاء می‌دادم.
اصلا چرا مردم هزینه ندانم کاری رئیسی را در مقام رئیس قوه مجریه بپردازد؟؟؟
چرا فلاکت مردم به قیمت آقایی رئیسی باید تمام شود
ما چنین وضعی را نمی خواهیم زودتر استعفا بدد رئیسی
انتخابات میکنیم دوباره اگر شورا بگذاره
رفراندوم دقیقا در مورد مسایل اصلی و کلیدی برگزار میشود.
رییسی و حامیانش کشور را به لبه پرتگاه نزدیکتر میکنند.
کشوری که میزان ورود و خروج پول به خزانه اش در جایی که باید ثبت شود اما ثبت نمیشود و ردیف بودجه های عجیب و غریبی دارد که مشخص نیست به چه درد کشور میخورد طبیعی است که با این تورم وحشتناک دست و پنجه نرم میکند.
لطفا نظام و اصل نظام را تعریف کنید، بعد ببینیم آیا مصداق رفراندوم را دارد یا ندارد.
یاد آیت الله مصباح بخیر که میگفت بترسید از روزی که روحانیت از نیروهای ماورائی خود استفاده کند! امروز نهاد روحانیت مرود ملعبه یک سری از خدا بیخبر قرار گرفته است! لباس مقدس روحانیت که همان لباس رسول خدا است امروز مورد هتک حرمت قرار گرفته است! صدها سال این لباس حرمت داشت اما باید اندیشه کرد که چرا در این سالها اینطور مورد هجمه قرار گرفته است! امیدوارم آن روز نرسد که روحانیت مجبور شود از نیروهای ماورائی خود بهره ببرد!
آقای دلخوش تعارف را کنار بگذارید اگر به شما اجازه داده می شود وزرای ضعیف را استیضاح وبرکنار کنید و ملت را ازدست این افراد نجات بدهید
آقای رییسی روزی که من بعد از ۲۵ سال جان کندن تونستم یه کلبه بخرم به قیمت۰ ۱۵ میلیون در سال ۹۷ حقوقم حدود ۴ میلیون بود میدونی همون خونه شده یک میلیارد و نیم ولی من حقوقم شده ۸ونیم البته ۲میلیون هم مالیات و بیمه و بیمه های اجباری بی فایده و .. کسر میشه و ۶و نیم به دستم میرسه و از وسط ماه مجبورم تو اسنپ شاگردانم رو جابجا کنم ؟؟؟ البته ۳ دختر دم بخت دارم که شرمنده آنها هستم و هر روز نفرین می‌کنند، شما رو به جدت قسم نگذار فقط قشرمعلم زید این فشار نابود بشن .
آقای رئیس بانک مرکزی ببخشید که قیمت دلار در ایران صد درصد زیاد نشده ما از شما و از دلار معذرت می خواهیم ببخشید
۲۷ سال پیش قیمت نوشابه تو عربستان ۲ریال بود امسال هم ۲ ریال
۲۷ سال پیش پدرم با ۷ میلیون خونه خرید حالا با ۷ میلیون یه قبر خریدم ؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟
واقعا دارید با این اقتصاد چه می‌کنند جماعت بیسواد علوم انسانی که سکاندار اقتصاد و سیاست شدن
قابل توجه جناب دکتر،ریاست بانک مرکزی!!پول ملی ایران ۴ دهه است ک در حال ذلیل شدن در برابر دلار است.بد نیست مقداری مطالعه بفرمائید.!!!
آقای رییسی حالا فهمیدی آه مظلوم چه میکنه ؟؟ یادت هست ۱۸ ماه با معلم تو کف خیابون چه کردی چه فحش های ناموسی که یه عده به معلمان ندادن ؟؟ دیدی ۱۸ ماه کوچکترین حرکت غیر اخلاقی ندادن ولی هر چه فحش و توهین و ناسزا بود شنیدن ، به امام حسین معلم ا فقر نالان نبست از فرق و تبعیض نالان هست ؛ نمیشه یکی به اندازه معلم کار کنه او ۵۰ میلیون بگیره ولی معلم ۵ میلیون و ششصد ؟؟؟
یکی به رییس بانک مرکزی بگه از پارسال تا امسال همه پولشان تضعیف شده در مقابل دلار؟؟؟

پس قدرت منطقه، قدرت منطقه که می گین کجاست؟
بسیاری‌ از مسئولین‌ این کشور‌ کلا‌ قبول ندارند‌ که مملکت‌ مال‌ مردمه‌ و این مسیولین‌ هستند‌ که باید به ساز مردم برقصند نه برعکس‌ !
نسلی‌ که الان در کف خیابانهاست‌ پرورش یافته‌ آموزش و پرورش‌ ناقص و بیماریست که معلمش جزء پایینترین‌ طبقه‌ اجتماعی‌ جامعه است از لحاظ‌ پرستیژ‌ و ....
وزارتخانه های دیگر‌ هم فقط بار خودشونو بسته اند‌ و بجای توسعه اقتصادی و صنعتی و کشاورزی‌ و امور اجتماعی‌ روزمرگی پیشه کردند‌ و بتدریج‌ عرضه معاش را برهمه تنگ کردند‌ .
عرضه فرهنگی جامعه هم بطور روزافزون‌ توسط نا اهلان‌ تند‌ رو‌ تیره‌ شد‌ و فعالان واقعی و ارزشمند‌ عرصه‌ های هنر هم توسط‌ افراد تنگ نظر از صحنه‌ خارج شدند‌ و بالاخره‌ پستها‌ یکی پس از دیگری‌ اشغال شد‌ اما توسط‌ آدمهای پر ادعا‌ و ناشایست‌ لذا‌ پس اینهمه سال‌ این شده‌ اوضاع‌ سیاسی‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ مملکت‌ !
منبعد ناراحت نخواهيم بود چون كه به گفته رياست بانك مركزى فهميديم ارزش پول ملى ساير كشورها هم پائين امده است ، الحمدالله كه رئيس بانكمركزى با اين توجيه خيال مردم را راحت كرد ، خدارا شكر با اين مسئولين دلسوز!!!!!
چرا حرفهای مقتدا صدر را ناقص نوشتین وان قسمت راکه گفته علما دینی نباید کاری کنند که دین زندگی بر مسلمانان را سختتر کند را ننوشتین
هجمه علیه روحانیونی که به جای وظیفه عرفی و شرعیشان ، کار اقتصادی و سیاسی می‌کنند بسیار درست است..
سقوط لیر به کنار
یورو و پوند و درهم امارات هم اگر به چنگ اوکراین ربط داشته باشه مال هشت نه ماه پیش است
افت ریال در طی این دوماه اخیر که نتایج برجام معلوم شد و بعدش اعتراضات شروع شد اتفاق افتاده چه ربطی به جنگ اوکراین داره آقای رئیس بانک مرکزی
درست است که یورو در مقابل دلار آمریکا ارزش خود را تا حدی از دست داده است ول وقتی رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید یورو ۱۰۸ درصد ارزش خود را در مقابل دلار از دست داده است یعنی ایشان حتی درصد را نمی‌شناسد و نمی‌داند ۱۰۸ درصد یعنی ۸ درصد بیش از کل ارزش اولیه.
حالا ببینید چه نخبگانی قرار است مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند؟ خداوند به این ملت با این دولت باید واقعا رحم کند.
پس چی را رفراندم بزاریم؟اینکه ته دیگ ماکارونی خوشمزه تره یا ته دیگ سیب زمینی؟
جناب رییس بانک مرکزی! از شما که باید سواد و تخصص داشته باشید چنین سخنانی بعید است. بفرمایید کدام کشور به اندازه ایران ارزش پولش کاهش داشته تا ما هم بدانیم. ما از دلار ۷ تومانی به دلار ۳۷۰۰۰ تومانی رسیدیم مطمئناً ضرب و تقسیم که بلدید تا ببینید چه بر سر ارزش پول ما امده است.
هیچ کشور غربی هم اصل نظامش را به رفراندوم نمی گذارند
بهترین تصمیم علیه سعودی داعش پرور

وزیر اطلاعات: ایران اینترنشنال یک سازمان تروریستی و تحت تعقیب دستگاه های امنیتی ایران است.
عالی عالی عالی
هر بار که به جبهه پایداری میدان دادید ایران شلوغ شد.
شما از اداره امور كشور درمانده هستيد
چطوربرای واردات زین اسب و... محدود نیستین برای دارو محدوده منابع!!!؟
"معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: مگر می‌شود اصل نظام را به رفراندم گذاشت؟" هر چیزی که در زندگی کلان مردم تاثیر دارد را می توان به رفراندم گذاشت این خیلی منطقی است
"رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی بیشتر کشورها در برابر دلار تضعیف شده است" ما که نظام خودمان را اسلامی می دانیم و از فرهنگ غنی اسلامی برخورداریم لذا اگر دیگر کشورها مشکلی دارند مهم نیست ما که متاثر از اقتصاد اسلامی هستیم چرا ؟!!!
نتیجه حرف ریس بانک مرکزی اینه که اقتصاد امریکا رونق خوبی پیدا کرده که خلاف صحبت های مسئولین است که دایم می گویند امریکا در حال افول است
مگر خود شما برای اسرائیل رفراندوم پیشنهاد نمی کنید؟ تازه یک کشور خارجیه
"رئیس کل بانک مرکزی: ارزش پول ملی بیشتر کشورها در برابر دلار تضعیف شده است" ... آقای رئیس کل ظاهرا خبر ندارند آمریکا متلاشی شده و چیزی ازش باقی نمونده... مگر فرمایشات آقااایون سیاسی ارشد رو گوش نکردید... 40 ساله میگن امریکا روز به روز ناتوان تر میشه... حالا شما میگی همه ارزها در مقابل دلار امریکا ضعیف شدن؟؟؟ کدوم رو باور کنیم؟؟؟
"کابینه‌ای به کلی متفاوت و مقبول اهل تخصص می‌چیدم و یا اینکه از ریاست جمهوری استعفا می‌دادم"
جل الخالق، بزرگوار این حرفا رو با هشت سال تاخیر داری میزنی، دوره روحانی کابینه ای مقبول اهل تخصص داشتیم یا روحانی استعفا داد؟
تقی پور، نماینده مجلس: باید شرق متحد تشکیل شود ......چی شد؟....نه شرقی نه غربی می گفتید!...فقط منافع ملی باید مهم باشد، چه لازم باشد با غرب تعامل داشته باشیم یا شرق.
رئیس کل بانک مرکزی میشه حرف نزنه. مردم می فهمند. بیشتر ازین به شعور مردم توهین نکنید.
ما حقوق بازنشسته و فرهنگی را دنبال کردیم اما دیدیم که این روزها برخی افراد، مسلحانه نیروهای بسیج را به شهادت رساندند. همین‌ها در دادگاه، وکیل دارند.
دونکته از عرایض معاون پارلمانی رئیس جمهور قابل ذکر است :
1. ایا معترضین از قشر فرهنگی و بازنشسته بوده اند یا هسته اصلی اعتراضات از سوی جوانانی بوده است که آینده ای را در پس ورشکستگی اقتصادی مملکت پیش روی خود نمی بینند ؟
2. دولت شاید در این یک سال گذشته تلاشهایی برای ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان و معلمان انجام داده باشد ولی باتوجه به تورم شدید نتیجه این تلاشها در بهبود وضعیت معیشت مردم ناچیز است .
چرا با تشکیل وزارت بازرگانی واردات و صادرات کشور و موضوع ارز را مدیریت نمی کنید و با نظارت ارز حاصل از صادرات فقط برای واردات تخصیص پیدا کند نه سرمایه گذاری
در چند سال اخیر با توهم خصوص سازی و اقتصاد باز در کشور تحریم شده ایران افراد و شرکت های بسیار وارد فعالیت های واردات و صادرات شدند و سودهای کلان بدست اوردند کجای دیگر اقتصاد ما رقابتی و آزاد است که این قسمت آن آزاد شده است
حالا دیدید آمریکا راست می گفت دارو رو تحریم نکرده و کمبود اون بخاطر نپذیرفتن قوانین و مقررات مالی بین‌المللی از جانب شما بوده
تابناک خانم یکماهه نظرات خودم رو می گذارم ولی منتشر نمی کنید. در حالی که در تیترهای همین صفحه از کسانی مثل یامین پور، شریعتمداری کیهان، عبدالملکی وزیر سابق وزارت کار، ائمه های جمعه برخی استان ها و .... نقل قول می کنید ولی به مردم می رسید سانسور می کنید بعد شهرداری و چوران بلند میشن میگن چند صدتا سطل آشغال آتش زدند و حتی نمی دونن سطل آشغال ها فلزی هستند و نیاز به خرید مجدد اونا نیست. مردم کجا باید درد دل کنند؟ تو که سانسور می کنی . هر چند تنها تریبون مردم همین سایت تابناکه. دوتون گرم که حداقل نظرات مخالف رو هم منتشر می کنید. آزادی از دید من همینه. دادن تریبون آزاد به مردم.
همه میدونستن و میدونیم دولت اقای ریسی با این وزرا که داره دولت بسیار ضعیف هست و عملکردش در اقتصاد و سیاست های داخلی وخارجی مشخص هست بحرانهایی که پیش امده شما دقیقا میتونید ببینید
در قانون اساسی موضوع رفراندوم مشخص نشده در هرصورت در خصوص تغیرات در قانون اساسی در هر سطح می توان از مردم سوال کرد
جناب رئیس کل بانک مرکزی،‌ وقتی کسری بودجه دارین و بدون حساب و کتاب پول چاپ می کنین ، واقعاً برای پول ملی ارزشی می مونه، شما مقررات جهانی رو نادیده می گیرین و همون حداقل ارز صادراتی رو هم نمی تونین به چرخه اقتصادی مملکت تزریق کنین، شماها با چه وجدانی این کرسی رو دو دستی جسبیدین ؟
قانون هدفمندسازی یارانه ها وقتی قابل اجراست که همه مفاد قانون اجرا شود،‌نمی توان بدون اجرای مفاد تأمین منابع قانون امید به اجرای مفاد مصارف قانون داشت، این بدیهی ست، هر یک از حلقه های زنجیره اقتصاد در هر جائی پاره شود فاجعه اقتصادی ببار می آورد ...
توئی که نشستی و نظرات مخاطبین رو ویرایش می کنی ، برات یه اپسیلن وجدان آرزو می کنم ...
حرف رییس بانک مرکزی در خصوص دلار درست است یاحرف رییس جمهور که غرب رر حال از بین رفتن است؟
اصل نظارم را به رفراندوم نگذارید اما حجاب اجباری و فیلترینگ اینترنت و دستچین نمودن نمایندگان توسط شورای نگهبان و حذف نمایندگان جناح های دیگر را که می توان به رفراندوم گذاشت .
واقعا الان ریاست جمهوری و هیئت وزرای ایشان - مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر ها دست یک جناح است و سایر جناح های سیاسی نماینده ای برای انتقال نظرات مردمی و شنیده شدن سخنان مخالف ندارند
در جمهوری هر پدیده ای را میشود در رفراندوم طرح کرد
سید محمد حسینی انگار یادشان رفته که ما روزی با نام روز یوم الله ۱۲ فروردین داریم که به خاطر آن همه جا تعطیل است مگر آن روز روزی نبود که نظام سلطنتی با رای اکثریت مردم تبدیل به جمهوری اسلامی شد
من به شخصه جمهوری اسلامی را قبول دارم اما از نوع واقعی آن
من اسلامی را قبول دارم که بطور مطلق و دقیق مطابق با قرآن و لحاظ کردن شرایط زمان باشد
جالبه، کسی نظر نداده !!!!!
ازکوزه همان تراود که در اوست.ازمسئولین همان میزان تدبر و کارایی بیرون میاد که میزان سواد(مدرک نه) و تخصص وتجربه کاریشون است
در شرايط حساس فعلي ضعيف ترين و بيسواد ترين نفرات كل تاريخ جمهوري اسلامي در كابينه دولت را داريم . آقاي رييسي لطفا اصلاح كنيد
ما هم رئیس بانک مرکزی داریم / مدیر رابطه ای و باندی همین میشه دیگه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر