بازدید 6258

شانس ضعیف حزب بایدن برای پیروزی در انتخابات کنگره

تنها ساعاتی مانده به آغاز روز رای گیری برای انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا، رسانه های آمریکایی معتقدند که حزب جو بایدن رئیس جمهور آمریکا (دموکرات) شانس بسیار ضعیفی برای پیروزی در این انتخابات دارد و به احتمال زیاد متحمل شکست خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 08 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه های آمریکایی از جمله سی ان ان، ان بی سی و ای بی سی در آخرین پیش بینی های انتخابات میاندوره ای کنگره، شانس دموکراتها را برای پیروزی بسیار ضعیف توصیف کردند.

شبکه سی ان ان در پیش بینی خود اعلام کرده است که دموکرات ها در جستجوی مکانی هستند تا اکثریت حمایت ها را به دست آورند. به همین دلیل آنها به سنا اهمیت می‌دهند تا بتوانند شکست در مناطق دیگر را جبران کنند.

بر اساس تحلیل این شبکه آمریکایی، انتخابات میاندوره ای این کشور پیرامون مساله اقتصاد متمرکز شده است و رای دهندگان آمریکایی جمهوریخواهان را بر دموکراتها ترجیح می دهند.

سی ان ان ادامه داد که همه داده های انتخاباتی از جمله نظرسنجی ها، بازارهای اقتصادی، برنامه های سفر و هزینه ها حاکی از یک پیروزی بزرگ برای جمهوری خواهان است.

شبکه ان بی سی نیز اعلام کرد که دموکرات ها بر مساله دموکراسی متمرکز شده اند و در شعارهای خود اعلام می‌کنند دموکراسی آمریکا در معرض تهدید قرار دارد.

به گفته این شبکه تلویزیونی آمریکا، این موضع گیری دموکرات ها و نپرداختن به مساله اقتصاد، خطرناک است زیرا هنوز هم مهمترین مسائل برای مردم این کشور اقتصاد و تورم است.

این شبکه آمریکایی افزود که انتخابات میاندوره ای آمریکا دو قطبی شده است و احتمال دارد رای دهندگان مستقل نیز در این انتخابات یکی از دو حزب بزرگ یعنی دموکرات یا جمهوریخواه را انتخاب کنند.

کارشناسان انتخاباتی شبکه ای بی سی نیز در پیش بینی‌های خود اعلام کرده اند که دموکرات ها متحمل شکست خواهند شد.

کریس کریستی یک کارشناس شبکه ای بی سی گفت: زمانی که دموکرات ها هیچ حرفی برای مهمترین مساله ندارند، سعی خواهند کرد برای گمراه کردن اذهان رای دهندگان مسایل دیگری مطرح کنند اما این رویکرد فایده ای ندارد زیرا هنوز هم مهمترین مسائل برای مردم آمریکا تورم و اقتصاد است.

بیش از ۴۱ میلیون آمریکایی در ۴۷ ایالت آمریکا تاکنون رای خود را زودهنگام و پیش از آغاز رسمی انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور به صندوق ها ریخته اند.

بر اساس داده های نهادهای انتخاباتی آمریکا از جمله ادیسون ریسرچ و کاتالیست، بیش از ۴۱ میلیون رای زودهنگام در ۴۷ ایالت به صندوق ها انداخته شده است.

بر اساس گزارش ها، رای گیری زودهنگام در انتخابات میاندوره ای امسال کنگره آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۱۸ رشد بیشتری داشته است.

تگزاس با بیش از ۵.۴ میلیون رای، بیشترین آرای زودهنگام را در میان سایر ایالت های آمریکا داشته است.

پس از تگزاس، ایالت فلوریدا بیش از ۴.۷ میلیون رای، کالیفرنیا بیش از ۴.۱ میلیون رای، جورجیا بیش از ۲.۵ میلیون رای و کارولینای شمالی با بیش از ۲.۱ میلیون رای، رای زودهنگام را به ثبت رسانده اند.

این ایالت ها تنها ایالت هایی هستند که تا به امروز بیش از ۲ میلیون رای زودهنگام ثبت کرده اند و سایر ایالت ها این تعداد رای زودهنگام نداشته اند.

انتخابات میان‌ دوره ای آمریکا روز سه شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه جاری ) برگزار می‌شود. در این انتخابات، تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا به رقابت گذاشته می شود.

همزمان نامزدهای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش نیویورک تایمز، انتخابات میان دوره ای امسال کنگره آمریکا، فرصتی برای هر آمریکایی است که سهم خود را در دفاع از تمامیت انتخابات آمریکا ادا کند.

انتخابات میان دوره ای در آمریکا اغلب به عنوان یک همه پرسی در مورد حزب در قدرت معرفی می شود. اما رای دهندگان باید نیات حزب امیدوار به تصاحب مجدد قدرت را در نظر بگیرند و همچنین توجه داشته باشند که هر رای آنها چه معنایی برای آینده ایالات متحده خواهد داشت.

کنگره بعدی، آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را شمارش می کند و اعضای آنها، کسانی هستند که هر گونه اعتراضی به مشروعیت انتخابات را بررسی و نسبت به آن اقدام می کنند.

هشت سناتور جمهوریخواه و ۱۳۹ نماینده جمهوریخواه تلاش کردند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را بر پایه اتهام تقلب در انتخابات ملغی کنند.

بسیاری از آنها احتمالا بار دیگر در انتخابات پیروز می شوند و ممکن است اعضای جدیدی به آنها ملحق شوند که تردیدهای بی اساس در مورد صحت انتخابات ۲۰۲۰ را ابراز داشته اند.

حضورشان در کنگره، خطری را متوجه دموکراسی می کند، مساله ای که باید در ذهن هر رای دهنده ای باشد که در این روز انتخاباتی رای می دهد.

همچنین سیستم های انتخاباتی آمریکا برای اولین بار پس از دو سال اعتراض و شکایت و تئوری های توطئه مورد محک و آزمایش قرار می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها