بازدید 4245

سد چین در برابر افزایش قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی با ضعیف شدن خوش بینی نسبت به افزایش تقاضا برای انرژی در چین و نگرانی ها نسبت به تورم بالا، اندکی کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ 21 October 2022



به گزارش تابناک، بهای معاملات نفت برنت با ۱۲ سنت کاهش، ۹۲ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با چهار سنت کاهش، ۸۴ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه بود. نفت برنت شب گذشته با سه سنت کاهش و قرارداد وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در دسامبر با یک سنت کاهش، بسته شده بود.

نفت برنت از ابتدای هفته جاری ۰.۷ درصد رشد داشته اما وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۳ درصد کاهش هفتگی روبروست.

پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا گفت: بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه با تورم، تلاش می کند اقتصاد را آهسته کرده و به افزایش هدف نرخ کوتاه مدت، ادامه خواهد داد.

استفن اینس، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی "اس پی آی" در یادداشتی نوشت: با موضع گیری اعضای مهم بانک مرکزی آمریکا که از ادامه افزایش نرخ های بهره دفاع کرده اند، خوش بینی نسبت به بهبود تقاضا برای سوخت در چین پس از تسهیل قرنطینه های کووید ۱۹، رنگ باخت. همه به تقویت تقاضا برای کالاها با بازگشایی چین، امید بسته بودند اما هنوز به چنین شرایطی نرسیده ایم.

بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده که پکن قصد دارد مدت قرنطینه برای مسافران ورودی را از ۱۰ به هفت روز کاهش دهد اما هنوز پکن رسما این موضوع را تائید نکرده است. چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، امسال محدودیت های کووید ۱۹ را حفظ کرده که تاثیر منفی بر فعالیت تجاری و اقتصاد داشته و تقاضا برای سوخت را کاهش داده است.

دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت اضطراری که آخرین بخش از برنامه برداشت از ذخایر استراتژیک است را تا پایان سال می فروشد و برنامه پر کردن این ذخایر را شروع می کند. این اقدام با هدف مبارزه با قیمت بالای بنزین در آستانه انتخابات میان دوره ای هشتم نوامبر، انجام می شود. اما اعلام این خبر، تاثیری در کاهش قیمت ها نداشت زیرا آمار آمریکا نشان داد ذخایر نفت استراتژیک، هفته گذشته به پایین ترین حد از اواسط سال ۱۹۸۴ سقوط کرد و همزمان، ذخایر نفت تجاری هم کاهش غیرمنتظره ای داشت.

دورنمای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است. کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم اتحادیه اروپا، عرضه در بازار نفت را که هم اکنون هم گرفتار محدودیت شده است، محدودتر خواهد کرد. تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت روسیه در دسامبر و علیه واردات فرآورده‌های نفتی در فوریه اجرا خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیران اوپک پلاس در دیداری که پنجم اکتبر برگزار شد، کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز از ماه میلادی آینده را تصویب کردند اما به دلیل ناتوانی برخی از اعضای این گروه برای تولید بالاتر، کاهش واقعی تولید حدود یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار