بازدید 2271
۸

احیای دریاچه ارومیه نیازمند حرکت جهادی است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه ملی، در دستور کار دولت است، گفت: احیای این دریاچه به سرنوشت کشور گره خورده است و به این منظور نیاز به حرکت جهادی است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵ 12 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی سلاجقه روز سه شنبه، ۱۹ مهرماه، در نشست با اساتید دانشگاه تبریز با بیان اینکه در ستاد احیاء دریاچه ارومیه، دگردیسی صورت گرفته و مدیریت آن از سازمان حفاظت محیط زیست به استان ها واگذار شده است، گفت: ۲ کارگروه عملیاتی با عضویت جهاد کشاورزی، آبفا، آب منطقه ای، دانشگاه ها و سازمان محیط زیست باید در این راستا تشکیل و گزارش ها در مورد اقدامات به دولت و مردم ارایه شود.

وی افزود: مردم اگر ببینند که برای احیای دریاچه اقداماتی می شود حتما در ذهنشان می ماند و دولت در این راستا عملا وارد شده است.

سلاجقه با اشاره به قراردادهای چند میلیاردی با برخی دانشگاه در موضوع احیای دریاچه ارومیه و یا مسایل محیط زیست در گذشته، گفت: متاسفانه خروجی کار خیلی مشکل گشا نبوده و ما باید با عملکردمان، این لکه ها را پاک کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست با انتقاد از برخی دانشگاه های حوصه این دریاچه، افزود: از دانشگاه بناب و مراغه که در حاشیه این دریاچه و در معرض بیشترین خطر ناشی از خشک شدن آن قرار دارند، گلایه دارم که تاکنون پایان نامه و یا مقاله علمی در این زمینه نداشته اند.

وی با تاکید بر اینکه در موضوع محیط زیست باید مردم را همراه کنیم، اظهار کرد: دانشگاه ها و سازمان حفاظت محیط زیست هر استان باید با برگزاری نشست های تخصصی، اولویت های زیست محیطی را مشخص کنند و ریش و قیچی در این زمینه در دست دانشگاه هاست.

وی همچنین به انجام اقدامات سخت افزاری از سوی دولت در زمینه احیای این دریاچه از جمله آب گیری سد کانی سیب و یا انتقال پساب برخی شهرها، اشاره کرد و گفت: در بخش نرم افزاری که طرح جامع آن آماده است دانشگاه ها باید وارد عمل شوند و با تعریف کشت ها و معیشت جایگزین، در احیای این دریاچه سهم خود را ایفا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۸
حرکت جاهادی هم دیگه دردی رو درمان نمی کنه !!!!!!!!!!!!!!
کدوم دریاچه
فعلا که خشک کردنش جهادی بوده.خسته شدیم از شعاری اداره کردن مملکت
اگر ممکن است هیچ جا حرکت جهادی نفرمایید. ما نتایج حرکت جهادی مسؤولین انقلابی را دیدیم و این مقدار کفایت می کند. اگر بلدید بر اساس اصول علمی گامی مؤثر بردارید به دور از سیاست زدگی و بدون دخالت نهادهایی که فقط به جیب خودشان فکر می کنند.
اگر دست بهش نمی زدین الان وضعش بهتر بود! البته در همه امور کشور این ماجراست
حرکت جهادی ؟؟ اینطور کارها عقل وتدبیر و تخصص و علم و دانش میخواهد .

حرکت جهادی یعنی فاتحه کارها را خواندن
تا حالا که فقط پولهاش جهادی خورده شده.
حرکت علمی لازم داره ،نه حرکت جهادی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر