بازدید 23689
با تحولات منطقه و جهان

اعلام آمادگی ایران برای ارسال سوخت به لبنان/ تحریم سه هواپیمای ایرانی توسط آمریکا/ ابراز ناامیدی جوزپ بورل از توافق هسته ای با ایران/ رایزنی های گسترده امیرعبداللهیان در نیویورک

اعلام آمادگی ایران برای ارسال سوخت به لبنان، تحریم سه هواپیمای ایرانی توسط آمریکا، ابراز ناامیدی جوزپ بورل از توافق هسته ای با ایران، رایزنی های گسترده امیرعبداللهیان در نیویورک و امضای پروتکل صلح میان قرقیزستان و تاجیکستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 20 September 2022

 

بین الملل تابناک: اعلام آمادگی ایران برای ارسال سوخت به لبنان، تحریم سه هواپیمای ایرانی توسط آمریکا، ابراز ناامیدی جوزپ بورل از توافق هسته ای با ایران، رایزنی های گسترده امیرعبداللهیان در نیویورک و امضای پروتکل صلح میان قرقیزستان و تاجیکستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

اعلام آمادگی ایران برای ارسال سوخت به لبنان

یک رسانه لبنانی به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد که در صورت درخواست مقامات بیروت، نفت کش های ایرانی طی یک الی دو هفته آماده حرکت به سوی لبنان خواهند بود.

 شبکه المنار به نقل از یک مسئول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد که نفتکش های ایرانی حامل سوخت آماده هستند که طی یک الی دو هفته به سوی لبنان حرکت کنند و در بندری که طرف لبنانی مشخص کند، پهلو بگیرند.

این مسئول اعلام کرده که بر اساس توافق انجام شده با "نجیب میقاتی"، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و "ولید فیاض"، وزیر انرژی این کشور، هیات لبنانی در تهران درخصوص سه موضوع با وزارت نیرو و نفت ایران در حال رایزنی هستند (این هیات لبنانی از شنبه گذشته در تهران حضور دارد و در حال رایزنی با وزارتخانه های مربوطه می باشد).

وی گفت که این سه موضوع عبارتند از کمک به لبنان در زمینه سوخت، اصلاح و تعمیر شبکه های برق و ساخت نیروگاه های تولید برق در این کشور.

سال گذشته بازرگانان لبنانی پنج کشتی، سوخت خریداری شده از ایران را به لبنان (از طریق بنادر سوریه) حمل کردند.

پیش از این سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در یک سخنرانی به مناسبت اربعین حسینی (ع) درباره کمک پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران به لبنان برای حل بحران سوخت در این کشور گفت: برادران در جمهوری اسلامی ایران وعده کمک به لبنان داده اند و یک هیات وزارت انرژی و آب لبنان در آینده نزدیک به تهران سفر کرده و درباره پرونده کمک ایران بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

تحریم سه هواپیمای ایرانی توسط آمریکا

آمریکا روز دوشنبه سه فروند بوئینگ ۷۴۷ خطوط هوایی ایران را به بهانه ارائه خدمات باری به روسیه، در فهرست تحریم‌های مربوط به هواپیماهای ناقض قوانین کنترل صادارات ایالات متحده قرار داد.

به گزارش رویترز، اداره امنیت و صنعت وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرد که هواپیماهای تحریم‌شده از شرکت‌های ماهان ایر، قشم فارس ایر و ایران ایر هستند که کار حمل و نقل کالا از جمله اقلام الکترونیکی را به روسیه انجام می‌دادند.

بر اساس این گزارش، ۱۸۳ فروند هواپیما به دلیل آنچه نقض قوانین صادراتی آمریکا خوانده می‌شود در این فهرست قرار دارند. گفته می‌شود که دولت آمریکا پیش از این محدودیت‌های متعددی را علیه این سه شرکت هواپیمایی ایرانی وضع کرده است.

ابراز ناامیدی جوزپ بورل از توافق هسته ای با ایران

جوسپ بورل با بیان اینکه اکنون در مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده و متوقف شده‌ایم. گفت، فکر نمی‌کند دیدار با رئیس جمهور ایران در نیویورک گره این موضوع را حل کند.

به گزارش پولیتیکو، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، انتظارات برای دستیابی به موفقیت در توافق هسته‌ای ایران و کشورهای غربی را در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته جاری کاهش داد و گفت که او معتقد نیست دیدار با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، مثمر ثمر باشد.

بورل در حاشیه مجمع عمومی به پولیتیکو گفت، اتحادیه اروپا در روند احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ همه طرف‌ها را تحت فشار قرار داده است تا به زعم وی ۱۰ متر آخر را طی کنند. با این حال، وی اذعان کرد که در بحبوحه مذاکرات جاری به رهبری اتحادیه اروپا هیچ پیشرفت عمده‌ای را به این زودی در این موضوع پیش بینی نمی‌کند.

بورل افزود: «در سه ماه گذشته، تعامل، فرآیندی چند مرحله‌ای و همگرا بود. فعالیت میان طرفین موجب بهبود نتیجه می‌شد. اما در هفته‌های گذشته اینطور نبود. حالا در بن بست هستیم. اکنون ما متوقف شده‌ایم.»

بورل در پاسخ به این سوال که برای دیدار با آیت‌الله رئیسی که او نیز برای شرکت در مجمع عمومی در نیویورک به سر می‌برد، آماده است یا خیر؟ اظهار داشت در ماه ژوئن به تهران سفر کرده بود تا این روند را رفع کند.

وی افزود: فکر نمی‌کنم بتوان با رئیس‌جمهور ایران در این باره دیدار و گفت و گو کرد.

رایزنی های گسترده امیرعبداللهیان در نیویورک

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که همراه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد در حاشیه این نشست با وزرای خارجه کره جنوبی، قطر و لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر همین اساس، « پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی با امیرعبداللهیان در هتل محل اقامت وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. این نخستین دیدار وزرای خارجه ایران و کره جنوبی در دولت سیزدهم است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم دیگر وزیر خارجه‌ای بود که با امیرعبداللهیان دیدار و به رایزنی درباره مناسبات د‌وجانبه و تحولات منطقه‌ای پرداخت.

امیرعبداللهیان و عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان هم در حاشیه این نشست ملاقات کردند.

امضای پروتکل صلح میان قرقیزستان و تاجیکستان

روسای کمیته‌های امنیت ملی قرقیزستان و تاجیکستان پروتکلی را در مورد باثبات کردن اوضاع در مرز و برقراری صلح میان این دو کشور امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، خبرگزاری «تورموش» روز دوشنبه به نقل از کامچیبیک تاشی‌یف، رئیس کمیته امنیت ملی قرقیزستان اعلام کرد: ما با تاجیکستان یک پروتکل امضا کردیم. هدف اصلی این پروتکل، باثبات کردن اوضاع و برقراری صلح میان این دو کشور و انجام اقداماتی در راستای حل و فصل اوضاع موجود است. من این پروتکل را از طرف قرقیزستان و سایمومیم یتیموف، رئیس کمیته امنیت ملی تاجیکستان این پروتکل را از طرف تاجیکستان امضا کردیم.

وی افزود: اوضاع در منطقه باتکن در حال باثبات شدن است. قرار است عصر سه‌شنبه نیز نشست دیگری برگزار کنیم.

اوضاع در مرز قرقیزستان-تاجیکستان از ۱۴ سپتامبر متشنج شد. طرف قرقیز اعلام کرد که نیروهای گارد مرزی تاجیکستان روز چهارشنبه به یک بخش مرزی در نزدیکی «بولاک-باشی» در منطقه «باتکن» قرقیزستان نفوذ کرده و حالت جنگی به خود گرفتند. نیروهای گارد مرزی تاجیکستان در واکنش به درخواست خروج از این منطقه شروع به تیراندازی کردند. چند ساعت بعد درگیری‌های مسلحانه در مناطق «کاک-سای» و «پاکسی-آریک» گزارش شدند. سرویس مرزی قرقیزستان ۱۷ سپتامبر اعلام کرد که بخش «اوش» این مرز مورد حملات خمپاره‌ای قرار گرفته است.

سرویس گارد مرزی قرقیزستان از ۱۸ سپتامبر هیچ درگیری جدیدی را گزارش نداده است. سرویس‌های مجری قانون هر دو کشور گشت‌زنی‌های مشترکی را در امتداد این مرز به راه انداخته‌اند.

براساس تازه‌ترین آمار، در این درگیری‌ها ۵۹ تبعه قرقیز کشته و ۱۴۴ تن دیگر زخمی شدند. حدود ۱۴۰ هزار تن نیز از شهرک‌های قرقیزنشین در نزدیکی مرز تخلیه شدند. یک وضعیت فوق‌العاده در منطقه باتکن اعلام شده است. روز دوشنبه، روز عزای عمومی در قرقیزستان اعلام شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۵۸
"رایزنی های گسترده امیرعبداللهیان در نیویورک" یه جوری تیتر زدید آدم فکر می کنه با چند تا وزیر مذاکره کرده. عزیزم به سه تا وزیر نمی گن گسترده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
عبد اللهیان مگه سواد رایزنی داره؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
مذاکرات هم در مورد نوع گوشت که برای ناهار درست

میکنند !در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، آیا ذبح

اسلامی میباشد بوده احتمالا !!!؟؟
اروپا در گذشته بدنبال توافق با ایران بود چون علاوه بر موضوع نفت و گاز تصور می کرد دوباره شرکت های اروپایی می توانند برای عقد قراردهای سنگین به ایران بیان و هر وقت هم مشکلی پیش اومد بزنن بیرون، اما با ورود ایران به پیمان شانگهای و نگاه دوباره به شرق دیگر نمی تونن ایران را وابسته به خودشون ببینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
اروپاییها در نقض برجام توسط آمریکا بسیار بد عهدی کردند و خسارت زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
ببینیم کدوم کشورهای عضو شانگ های با وجود تحریم های آمریکا توی ایران سرمایه گذاری میکنن !
ارسال سوخت رایگان البته.
هر چند حسن نصرالله بهتراست از آن فلسطینی است اما همین ارسال هم باید با رضایت حداقل ۵۰ درصد ملت ایران باشد. نفت دارایی حاکمان نیست دارایی ملت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
گویا رایگان نیست و با دولت لبنان مذاکره میشه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
خود حسن میگه داریم مجانی میگیریم. وزیر لبنانی گفته آره مجانیه. حالا اینا میگن نه مجانی نیست داریم پولشو میگیریم آدم میمونه این حد از .....
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
سوخت رایگان نیست . به دروغ های شبکه های معاند توجه نکنید.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
لطفل تحلیل های شبکه های معاند رو بلغور نکن اینجا - با سواد هم اینجا پیدا میشه که جوابتو بده
چرا از فرستها استفاده نمي كنيد چرا چرا چرا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
تو نمیدونی چرا برای اروپایی اصلا سیاست مهم نیست ؟ مرد حسابی حاضرند پژو ورشکست شود ولی به ایران خودرو نفروشند؟
به شخصه از ارسال سوخت رایگان به لبنان راضی نیستم در آن دنیا یقه مقصرین را می گیرم مگر اینگه راجب مسلمانان ایگور چین هم موضع گیری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
یک پیغام برای رضایت امریکایی ها دادی اجرت با بایدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
تو مجانی برای امریکایی ها تبلیغ کن و و از رنج مردم لبنان حمایت کن اجرت با بایدن امریکایی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
از سهم ما رایگان به لبنان و هر کشوری که اهل مقاومت است سوخت بدهید.
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
سوخت رایگان نیست. شما نگران نباش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
چرا مزخرف میگی - بلغور کردن اخبار شبکه های معاند هنر نیست
در کتاب های درسی مان و سوالات مسابقات پر است از نام دانشمندان و اختراعاتی که غربی برای بشر انجام داده اند امروز اون اختراعات ابزاری شده جهت تنبیه و منزوی کردن کشورهای ناهمسوی غرب.
الان این خبر رو با عنوان کمک به حزب ا... میزنین که داغ ملتو تازه کنین .؟_؟_؟_؟_؟_ لطفا مردانه نظرات رو بذارین تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
لطفا فقط نظر خودت رو بگو - نماینده ملت نیستی
چقدر ترسو و افتضاح شدی تابناک
ایران که آماده است بنزین مجانی به لبنان بده
بزار ببینیم لبنان هم آماده است بنزین مفت و مجانی بگیره ؟
یعنی چی می شه ، مردیم از دلواپسی
یکی از راههای مقابله با تحریم‌ افراد، شرکتها و نهادها توسط غرب و آمریکا، اینست که مثلا بازاء تحریم هر فرد، ۱۰ سانتریفیوژ، هر شرکت و نهاد بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ سانتریفیوژ راه اندازی شود و توقف آن سانتریفیوژها منوط به رفع تحریم آن افراد، شرکتها و نهادها شود و توقف این سانتریفیوژ ها هیچ ربطی هم به برجام نداشته باشد.
این کار میتواند در مورد تحریم‌های قبلی هم انجام شود یعنی در مورد افراد، شرکتها و سازمانهایی نیز که از مثلا ده سال پیش به این طرف تحریم شده اند نیز انجام شود و توقف این سانتریفیوژها منوط به رفع تحریم اینها شود و ربطی هم به گفتگوهای برجام نداشته باشد. به این ترتیب همانطور که آنها میگویند رفع تحریم سپاه ربطی به برجام ندارد ما هم میگوییم توقف این سانتریفیوژها ربطی به برجام ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
حالت زیاد هم خوش نیست ها!!
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
پیشنهاد خوبی است. موافقم
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
عجیبه که تابناک توهین ها را هم منتشر می کند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
چقدر ساده ای یعنی همه این جنگ و دعواهای زرگری باورت شده
ارسال سوخت برای لبنان رایگان خواهد بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
خیر رایگان نیست.
ماشالا ماشالا از بس تعداد هواپیماهامون زیاده حالا ۳ تاش هم تحریم شود چه میشود؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
کدخدای شمال در همه حال از ما استفاده و برای ما دردسر .درست میکنه
رایزنی های گسترده امیرعبداللهیان در نیویورک
ایشون با وزرای خارجه لبنان قطر و کره جنوبی دیدار کردند

مفهوم رایزنی گسترده همین بود ؟ ببینید کشور به چه فلاکتی افتاده که این ها رو بزرگ میدونه
خب حالا این رایزنی کسترده چه منافعی داشت ؟ کدوم یک از درد های این ملت رو کاهش میده
سوخت رایگان رو بدید لبنان!!!
شبکه برق لبنان رو هم رایگان بازسازی کنید!!!
لطفا نظرسنجی بگذارید معلوم بشه چند درصد مردم راضی هستن که منابع ملی و این خدمات را رایگان ارائه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
اونهایی که از فلج کردن لبنان توسط امریکا حمایت می کنند با کمک ایران به لبنان به شدت خشمگین می شوند
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
چرا اینقدر دروغ پردازی می کنید. سوخت ارسالی به لبنان رایگان نیست.
یکی از منابع خوب درآمد ارزی است.
اینقدرتهمت نزنید
کمی هم به فکر آخرت باشید بد نیست
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
ناشناس ۱۲۴۷ ، کسی از کمک به لبنان ناراحت نمیشه ولی از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به مسسجد...........
ممنون واقعا! معنی تحرکات گسترده رو هم فهمیدیم!
من به عنوان یک ایرانی از اینکه ثروتم به صورت مجانی به لبنان فرستاده بشه ناراضی هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
حامیان تحریم های امریکایی از مبارزه با تحریم امریکایی علیه مردم لبنان سخت در رنجند
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
شما نگران ثروتت نباش
سوخت رایگان نیست. به دروغ های شبکه معاند گوش ندید.
تورا به خدا سرمایه ملی ار مفت ندهید این حق شما نیست تصمیم گیری برای سرمایه ملی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
کی گفته سوخت رایگانه. چرا دروغ پردازی می کنید
ماشاالله آقای وزیر امور خارجه
با سران کشورهای بزرگ دنیا دیدار داشتند!!!!
جمع کنید این شوآف ها رو، بخدا با مدرک تحصیلی که خارج از کشور خواهان داریم و کلی تخصص که فقط کافیه رزومه بدیم شرکتهای بزرگ خارجی که جذب بشیم، اینجا داریم گدایی کار میکنیم
بخدا دارید به ما ظلم میکنید
تابناک تو هم در این ظلم شریکی، تو هم اخبار رو درست انعکاس نمیدی
آقای وزیر ما با سوادیم و باتجربه، میدانیم کارآمدی شما در چه سطحی است و دنیا شما را در چه حد قبول دارند!!
چه خوب و راحت می توانیم به لبنان سوخت برسانیم؟؟؟ ..........
با ارسال نفت مجانی برای حسن نصراله کاری میکنید که مردم عصبانی تر شوند ؟ ان هم در این زمان
پاسخ ها
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
کی گفته مجانیه؟ چرا دروغ می گید
رایزنی های گسترده امیرعبداللهیان در نیویورک !

ایشون اگه هیچکاری نمیکرد نتایج بهتری میگرفت !!!
تا کی مردم ایران باید به غزه و لبنان و امثالش کمک کنند ، در صورتی که هر روز فقر تر میشن ، واقعا سران مملکت دیدگاهشون چیه!!!؟
اعلام آمادگي ايران براي ارسال « سوخت » به لبنان !
-- چرا بچه ام آواره بلاد غربت شد ؟ خودش را به آب و آتش زد ؟ خب معلومه خواهر ! درسش را خواند
مدرك دانشگاهي اش را گرفت ، كفش آهني پوشيد و دنبال كار دويد ! اما بميرم الهي ! همه اميد و آرزوهايش « سوخت » !! ... خواهر خودمم دارم از دوري جگر گوشه ام « مي سوزم » ! آيا اين طفلك پول داره ؟ دلار مُلار داره ؟ !! يك لقمه نون هم پيدا ميكنه وصله شكمش بكنه ؟ ... مي بيني خواهر ، از دروي بجه ام روز تا شب در سوز و گدازم ! ... كاري نداري رباب خانوم ! ديزي ام رو گازه ، مي ترسم دير بشه ، گوشت ديزي ام بسوزه ! ... خدا حافظ رباب خانوم !
------
نتيجه آن كه « سوخت » داريم تا « سوخت » !!
شما چکاره اید که سرمایه مردم می بخشید مگر این داستان انتها دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
شما خودت چیکاره ای.
دیروز در ابتدای جاده هراز از آمل، رفتم بنزین بزنم، با کارت خودم سی لیتر بیشتر اجازه نداد!
یعنی ما کمبود بنزین داریم که نمیتونیم باک ماشینهای خودمونو توی جاده پر کنیم؟
یا آمل شهر مرزی ست که با بحث قاچاق سوخت بخواهید توجیه کنید؟
بعنوان یک ایرانی مخالف نفت مجانی دادن به لبنان هستم
بنا به شنیده ها قرار بر صدور رایگان ششصد هزار تن سوخت به لبنان یا معادل آن که حدود سه میلیون و هشتصد هزار بشکه و اگر بشکه ای اندکی بالاتر از صد دلار حساب کنیم حدود نیم میلیارد دلار !!! کمک بلاعوض ایران به لبنان در این وانفسای تحریم میشود.
اون هایی که نظر دادن که نفت مفت به لبنان میدیم - کاملا مشخصه که تحلیل های شبکه های معاند رو اینجا تکرار میکنن -

خدارو شکر کنید که در جمهوری اسلامی اجازه دارید که نظر مخالف بدید
در دنیا چیزی به اسم کشور دوست و برادر نیست همه چیز حول قدرت و ثروت است و صد البته منافع ملی.......یک عده خوش خیال فکر میکنند اگر به جایی کمک کنند ..عوض میگیرند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر