بازدید 78632
دو شرط صد تراکنش با ۳۵ میلیون تومان مبلغ واریزی، صرفا یک نشانه اولیه است

حساب بانکی با هزار تراکنش واریزی ۳۵ میلیارد تومان هم ممکن است تجاری نباشد/ نگرانی رئیس کل بانک مرکزی از مراجعه مردم به بانک‌ها برای معرفی حساب شخصی به نام تجاری! / حساب بانکی بورسی‌ها هم تجاری است؟

صالح آبادی گفت: ما اکنون این نگرانی را داریم که فردی با وجود فعالیت غیر تجاری برای بهره منده از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای حساب‌های تجاری، نام خود را تجاری معرفی کند، چون در عین عدم پرداخت مالیات از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای حساب‌های تجاری هم استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 14 September 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گوی ویژه خبری با بیان اینکه هم اکنون فرایند ساماندهی کارتخوان ها با همکاری سازمان امور مالیاتی به عنوان یکی دیگر از تکالیف بانک مرکزی در حوزه تقویت حکمرانی ریال تکمیل شده است، گفت: امروز تمامی ۸.۵ میلیون کارتخوان فعال موجود در کشور شناسنامه دار هستند و دیگر کارتخوان فاقد شناسنامه در کشور وجود ندارد و برای تمامی این کارتخوان های فعال در سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی تشکیل شده است و کارتخوان هایی که به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل نبودند غیر فعال شدند.

وی افزود: با این اقدام بخش مهمی از فرایند تفکیک حسابهای تجاری و غیر تجاری عملا اجرایی شد و مراحل پایایانی خود را پیموده است. لذا عمده بحث تفکیک حساب های تجاری و غیر تجاری با اتصال کارت خوان ها به سامانه سازمان امور مالیاتی در یک سال گذشته انجام شد و حساب های بسیار کمی خارج از این مجموعه هستند که شاید از هر یکهزار نفر، حداکثر دو یا سه نفر را مشمول بشود.

صالح آبادی تاکید کرد: برخی موارد هم مطرح شد که هر صد تراکنش واریز به حساب با مجموع ۳۵ میلیون تومان تجاری محسوب می شود که این وحی منزل نیست، بلکه نشانه است و امکان دارد فردی هزار تراکنش واریز به حساب  داشته باشد، ولی حساب وی تجاری محسوب نشود، چون امکان دارد فردی روزانه صدها تراکنش خرید داشته باشد؛ به طور مثال، فردی روزانه دهها بار برای خرید مایحتاج روزانه اقدام یا از طریق سایت های اینترنتی خرید می کند که این قبیل موارد به هیچ وجه مشمول مالیات نیست و یا مثلا فردی در بورس معامله می کند به هیچ وجه مشمول نیست چراکه فعالان بورس نیم درصد مالیات را از حساب وی کسر می کند و یا مثلا فردی خانه مسکونی اش را می فروشد و ۵‌ میلیارد تومان به حساب وی واریز می شود به هیچ وجه این فرد مشمول نیست.

وی تاکید کرد: اینکه گفته شد صد تراکنش و ۳۵ میلیون، باید هر دو شرط همزمان باشد ضمن اینکه این امکان هم وجود دارد که این دو شرط باشد ولی فرد کار تجاری نمی کند بنابراین باز هم مشمول نخواهد بود، لذا از هر هزار نفر شاید دو یا سه نفر مشمول شوند.

صالح آبادی خاطرنشان کرد: فعالیت تجاری به این مفهوم است که فرد با کاسبی کسب سود کند یا متحمل زیان می شود و معامله انجام می دهد؛ این فرایند تجاری محسوب می شود و لذا فعالیت هایی نظیر خیریه ها یا صندوق های خانوادگی مشمول حساب های تجاری نخواهد بود؛ ضمن آنکه هم اکنون حتی در مورد کارتخوان ها نیز یکسری از کارتخوان ها تجاری نیستند.

وی افزود: بنابراین چنانچه فردی به تشخیص خود، به فعالیت تجاری مشغول است، این دو شرط ۱۰۰ تراکنش با واریزی ۳۵ میلیون تومان دو شرط اولیه است؛ لذا این امکان وجود دارد فردی تا یک‌هزار تراکنش واریز به حساب حتی به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان هم داشته باشد ولی کار تجاری نیست؛ خب منعی ندارد. اما کسی که براساس بررسی های خودش نشان می دهد که کار تجاری انجام می دهد، می تواند با مراجعه به سازمان امور مالیاتی و ارائه مستندات به سیستم بانکی معرفی و از مزایای فعالیت تجاری خود بهره مند شود.

صالح آبادی با بیان اینکه بر این اساس همان گونه که کارتخوان ها شناسنامه دار شدند، افزود: این حساب های تجاری هم شناسنامه دار و از مزایای این حساب تجار بهره مند می شوند، مزایایی همچون سقف جابجایی پول تا سقف یک میلیارد تومان بدون ارائه مستندات در حالی که این سقف برای حساب های غیر تجاری حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان است، ضمن اینکه نقل  و انتقالات صاحبان حساب های تجاری در مقایسه با وضع موجود چند برابر خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی به دیگر مزیت های حساب های تجاری پرداخت و گفت: برای اعطای  صدور دسته چک جدید به صاحبان حسابهای تجاری معافیت های بیشتری در زمینه بازگشت تعداد برگه های دسته چک به بانک در نظر گرفته شده است. همچنین صاحبان حساب های تجاری در زمینه هزینه خدمات بانکی مشمول تخفیف می شوند و امتیازاتی در زمینه افزایش سقف های ماهانه و روزانه غیر حضوری، لغو محدویت امکان تعداد گشایش حساب و مشوق های دیگری برای استفاده کنندگان از حسابهای جاری در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: جزئیات دیگر در مورد مسائلی همچون تبعات عملیات تجاری با استفاده از حساب غیر تجاری در این زمینه از سوی سازمان امور مالیاتی اطلاع رسانی خواهد شد ضمن اینکه این فرایند کاری زمانبر است و باید حداکثر دقت به عمل آید که در حق هیچ کس اجحاف شود.

رئیس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه در حال حاضر حتی با وجود شناسنامه دار شدن دستگاه های کارت خوان فرایند اتصال آنها به سامانه مالیاتی کاری زمان بر است و تا تکمیل پرونده های مالیاتی فرصت زمانی قابل توجهی در نظر گرفته شده است، افزود: هیچ اطلاعات بانکی از سوی بانک در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نمی گیرد، بلکه فردی که فعالیت تجاری دارد، باید پس از اعلام رسمی،با مراجعه به سازمان امور مالیاتی حساب تجاری خود را معرفی کند. دو شرط ۱۰۰ تراکنش با ۳۵ میلیون تومان مبلغ واریزی صرفا یک نشانه اولیه از کار تجاری است و این امکان وجود دارد که فردی با وجود داشتن این دو شرط به دلیل عدم فعالیت تجاری مشمول نباشد و این خود فرد است که باید به این نتیجه برسد که فعالیت تجاری انجام می دهد.

وی افزود: برخی فعالیت ها همچون خرید و فروش در بورس، فعالیت تجاری محسوب نمی شود و نیاز به ارائه مستندات هم نیست، چون فعالان بورس فرایند کاری شفافی دارند و فعالان بورسی در بخش خرید، معاف از مالیات است و در بخش فروش هم نیم درصد مالیات را پرداخت کرده است.

صالح آبادی تاکید کرد: نکته بعدی در زمینه تفکیک حساب های تجاری و غیر تجاری اینکه مبنای عمل بر اساس کد ملی است، به گونه ای که اگر فردی چندین حساب داشته باشد مبنای معیار برای ۱۰۰ تراکنش و واریز ۳۵ میلیون تومان تمامی حسابهای فرد خواهد بود. ضمن آنکه ما اکنون این نگرانی را داریم که فردی با وجود فعالیت غیر تجاری برای بهره مندی از مشوق های در نظر گرفته شده برای حساب های تجاری نام خود را تجاری معرفی کند، چون در عین عدم پرداخت مالیات از مشوق های در نظر گرفته شده برای حساب های تجاری هم استفاده می کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶۸
وی افزود: برخی فعالیت ها همچون خرید و فروش در بورس فعالیت تجاری محسوب نمی شود و نیاز به ارائه مستندات هم نیست !!

برای آخرت شان ملت میروند بورس خرید و فروش میکنند؟؟؟؟
بدیهیات را میگویند فرع و مسایل فرعی را میگویند اصل
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
دوست عزیز، فعالیت در بورس شفاف هست و طبق قانون حین حرید و فروش سهم مالیات و کارمزد قانونی کسر میشود. دوباره مالیات گرفتن از فعالیت بورسی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست. درست است که بورس ایران بگونه‌ای است که بنفع سفته بازان است. باید مالیات بورس به سود حاصل از خرید و قورش سهم بسته شود. عجیب این است که تو بورس ایران اگر ضرر هم بدهی مالیات باید در هنگام فروش بپردازی. درصد مالیات اونی که ضرر کرده با اونی که سود 30 تا 40 درصدی در یک ماه کرده برابر است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
فعالان بورس با هرمعامله ای مالیاتش رو هم میدن چه سودکنند چه زیان . توغصه فرار مالیاتی بورسی ها رو نخور
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
دوست عزیز اطلاعاتتو زیاد کن ، هر خریداری تویه بورس
حدودا یک و نیم درصد حق کارگزاری میده و مالیات میده، یعنی به صورت اتوماتیک موقع خرید و فروش اعمال میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
خلاصه اینکه ملاک گرفتن مالیات از معاملات و گردش

حساب به خودی و نخودی بودن ربط دارد و بس !!!!؟

صلوات
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
بنده بعنوان یک کارشناس خبره اقتصاد و بانکداری با بیش از چهل و هشت سال سابقه در پروژه های بزرگ و بین المللی بانکهای مختلف جهان و صاحب بیش از صدوشصت و هشت جلد کتاب با موضوع بانک پول و اقتصاد همچنین بعنوان یک نخبه اقتصادی و چهره برتر در سال 1403و فرهیخته برجسته از طرف رئیس جمهور در سال آینده
باید به ارزتان برسانم که در این مورد نظری ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
این قوانین برای مردمه.
معمولا برای خودی ها و دانه درشت ها امثال خاوری این برنامه ها اجرا نمیشه.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
جواب ۱۲۲۷:کاربر اصلی ایراد قواعد زبان به جمله صالح آبادی گرفته و نگفته چرا مالیات میدهند یا نمی دهند
فعالیت بورس تجاری است دیگه
شاکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
حساب هایی با این حجم از تراکنش معلومه که بهشون تعلق نمیگیره . چون غریبه که نیستن . خودی هستن
بابا برید ببینید خارجی ها تو این صد سال اخیر چه کار کردند شما هم تقلید کنید. کپی کنید لازم نیست ادا و اطوار جدید و من در آوردی در بیارید . بالاخره راهش رو پیدا کردند و صد ساله سیستم مالیاتیشون داره کار میکنه.

. این یکی رو هم زحمت بکشید کپی کنید . حالا اسمش رو هم که بزارید بومی سازی ما قبول میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
در مورد زندگی رییس کل بانک مرکزی مطالعه کنی خیلی نکات برات روشن میشه
پس چگونه تصمیم گرفتید که حالا نگرانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
کیلویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
برنامه ریزی و اقدامات اجرایی در کشور

طبق معمول همیشگی ۴۴ سال گذشته با سیستم

صلواتی هیئتی استخاره ای و. سعی و خطا است !!!؟؟؟

اگر شد که میگذارند به حساب هوش و دانش تخصص

و اقتدار شان

اگر هم نشد که اکثرا ۹۰ درصد نمیشود .و خراب میشه

میگذارند به حساب دخالت دشمنان و منافقان و

شیطانبزرگ و متوسط و کوچک و بد اقبالی و کج بودن

زمین !!!؟؟؟؟
هعیییی
کارهای ناشیانه ای که درسالهای اخیردرمورد حسابهای بانکی افرادصورت میگیرد که اولش یارانه خیلی هارو قطع کردن ونفهمیدندکه مثلا طرف که چندمیلیارد توبانک داره خونه شو فروخته وبا سودبانکی اجاره وهزینه زندگیشومیده ودر ماههای اخیرهم که مساله مالیات گیری ازتراکنشهای بانکی مطرح شده وکارهای نابخردانه مشابه دیگر بتدریج مردم را بسوی معاملات سنتی ودوری حتی الامکان از انجام امورمالی ازطریق بانک سوق خواهدداد.
صندوق های قرض الحسنه خانوادگی یاهمکاران شاغل یانمایندگان بیمه که حق بیمه رابفوریت خودشان پرداخت میکنند وسپس از بیمه گزار دریافت میکنند و.............
مگه میشه هزارتا تراکنش داشت ولی تجاری نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
اگر خودی و ژن خوب و آغازاده های ساکن کانادا و

آمریکا و اروپا و ترکیه و دوبی و استرالیا باشید

هزار تا که سهل است و یک میلیون تراکنش هم مجانی

خواهد بود
نگراني بانك مركزي از مراجعه مردم به بانكها براي معرفي حساب شخصي به نام تجاري !!
-------------
يادش بخير ! در دهه شصت ، دكتري در منطقه ما بود كه به بيمار مي گفت :
-- اين داروها بخور ببينيم چه ميشه ! جواب نداد بيا تا عوضش كنم !
پسر عمو مي گفت ، بار دوم كه رفتم ،دكتر نسخه را عوض كرد و گفت :
-- حالا اين داروها بخور ، ببينيم خدا چه ميخواد ! افاقه نكرد دوباره بيا !! دارو از ما شفا ديگه دست خداست !!
بارسوم كه پسر عمو ميرود ، به دكتر ميگه :
-- آقاي دكتر ، حالم داره بدتر ميشه ، ديشب از درد خواب نرفتم ، ملاحظه بفرما تب هم دارم !
دكتر با تعجب گفته : عجب ... عجب ... بايد فكري ديگر كرد ، نسخه را عوض كرد ! نسخه قوي تر !
بالاخره پسر عمو مجبور ميشه به مركز استان برود و پزشك متخصص در اولين معاينه ميگه بايد عمل شوي !
حال منظورم نگراني مثلا بانك مركزي است ، اگر برنامه اي از اول روي اصول و حساب و كتاب و سنجش و در نظر گرفتن احتمالات ، به دست چهارتا متخصص كار كشته باشه ، چرا هنوز اجرا نشده باشد ، نگراني
به وجود آيد ؟ .
------------
چنان شنيدم از همكلاسي دانشگاهي كه مي گفت ، قرار شد بر روي رودخانه منطقه پلي ساخته شود ، در آخر كار ، كسي به بخشدار گفته بود :
-- جناب بخشدار ، حال كه زحمتي كشيده شد و هزينه اي هنگفت صرف ساختن پل شد ، اي كاش پلي بهتر و مستحكم تر و بلندتر ساخته مي شد تا اگر در آينده سيلي آمد مقاوم باشد و مطمئن ..
وجناب بخشدار هم گفته بود :
-- حالا همين هم شكر خدا ، كاچي بهتر از هيچي ... حالا كو تا سيل بياد !!!
و از عجايب روز گار آن كه سيل آذر ٦٥ ، به راحتي پل را از بيخ و بن بر كند و چنان شد كه نبايد بشود !
مشوق‌های در نظر گرفته شده برای حساب‌های تجاری!!!!!!!!!! کدام مشوق؟ خدمات ابتدایی هر بانکی برای مشتری مشوق های ویژه هستند؟ !!!!!
خداییش کیه این شده رئیس کل بانک مرکزی؟! قحط الرجاله مگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
یکی مثل بقیه
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
هم قحط الرجاله هم قحط النساء
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
هم قحط الرجاله هم قحط النسا باید بنگاه مدرک سازی جناب کنی که نام امام صادق را رویش گذاشته اند فکری بکند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
هر کسی که بتواند کلاهی سر مردم‌بگذارد و یا فشاری به مردم وارد کند پست و مقام می گیرد و الا افرادی که می توانند و می توانستند کمکی به اقتصاد ک مملکت بکنند را از میدان در گردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
چرا نتوانستید چند هزار مدیر نابغه و کار کشته ، برای

تصدی گری دولت و مجلس
سیاسی و مدیریتی و فرهنگی و‌ورزشی و نظامی تربیت

کنید ؟

که اجبارا دست به دامان افرادی با ۶ کلاس سواد و یک

مشت دکتر های مدرک قلابی که اصلا سر کلاس نبودند

و یا درسشان همچون این وزرا ، ربطی به رشته کارشان

ندارد و خسارات بزرگی با کشور و زندگی مردم زده و میزنند
دلاربه ۳۲۰۰۰ تومان نزدیک شد و ارزش پولمان به زیرصفر چه میکننداین مدیران اقتصادی جوان وانقلابی ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
رییسی دستور میده میاد پایین نگران نباشید
عوام الناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
نابود میکنند
لااقل از بچه هاتون که اونور زندگی میکنن بپرسید آمریکا و کانادا چه میکنن برای سیستم مالیاتی و تجاری .لااقل یه چیز یاد بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
اونها هم چیزی یاد نگرفته اند فقط پول باد آورده دارند
خدایی دوست دارم یک بار روی صندلی مسولین بنشینم ببینم چی داره . یکی ادعا داره مردم از گرانی خیلی راضی هستند یکی ادعا میکنه مردم خیلی به اینده و مسولین را دوست دارند و شما ادعا میکنید نگران مردم هستید که بیایند و حسابشان را تجاری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
یکی هم میگه مردم به آینده امیدوار شدند
اینا هیچی از افتصاد نمی دونن. مالیات مضاعف، آفت است. پولی که از صنعتی می آید که یک بار ازش مالیات اخذ شده چرا برای بار دوم باید مالیات بپردازد؟
چقدر عجیب بعضی ها جواب میدهند هنوز اینا را نشناختی ....
والا بورس که همش ضرره.چه مالیاتی
بوی دروغ و رانت میاد.
خودش محدودیت میزاره بعد عدول از اون رو به عنوان مزیت برای تجار مطرح می کنه؟؟؟!!!!!
این بابا انگار خیلی پرته
توی جامعه همه می دونن این بازیا برای دریافت مالیاته و راه فرارش رو هم یاد می گیرن
ایشون زیاد نگران نباشن
نه بابا خودتی
لایک داری حسین ۱۱:۰۸
مثل مربی فوتبال، یه دوره چهارساله ،۵ تا مدیر اقتصادی وارد کنند و کشور رو یه سر و سامونی بدند... این تحفه های جوان و انقلابی مرخصند بابا، به کی بگیم ای خدا!
ببینید بانی سیستم مالیاتی سوئد کیه، ازش کمک بخوایید، به عباتون بر نخوره والا...
دست آقای مدیر درد نکنه .از رسوب پول با ترفندهای مختلف سود می برید .وکمترین بهره را هم می دهید وسپس روی این پول پول دیداری درست می کنید وبا نرخ خدا تومان به ملت وام می دهید واز بابت جابجایی هزینه سنگین جابجایی می گیرید وسپس درصدی از کارمزد را به عنوان مشوق بر می گردانید .
عجب حکایتیه چقدر زور میزنیم برای هیچی ، خوب برید پولهای بلوکه شده را آزاد کنید نفت بفروشید گاز بفروشید تحریم‌هارا رفع کنید یه حسابی سی پنج تومن گردش داره چقدرش مگه سوده ؟ اینقدر بهش فکر میکنید تازه باشه کاری بکنید بمونه اینجا کار کنه . شما دنبال منابع مالی درست باش ، اگر مردی یه قطار پر سرعت کنار همین قطار قدیمیه بزن پول زیاد بگیر تازه از اینجا بگیر به اون قطار معمولیه تخفیف بده . امکانات درست کن بزار سرمایه گذار بیاد از اون مالیات بگیر هی به حساب شخصی و پوز و این خورده پولها فکر نکن . یه بقایی مگه چقدر درآمد داره مثلا فکر کن چهل میلیون اصلا صد میلیون. ولش کن اون همیشه داخل ایران میمونه ، مشکل همون آقا زاده های هستند که هیچ گردشی ندارند ولی از همه پول دارترند و اپل و آخر هم اونور آبند.‌ و حاضر نیستند یک ریال پول اینجا خرج کنند . متاسفم براتون . تا حالا چند تا بقایی از این کشور رفته چند تا پارچه فروش رفته اینها اینجا هستند و پولشون هم تو همین سیستم هست و نیاز به اینهمه کنجکاوی و دخالت تو کارشون نیست
وقتی ۶۰ درصد اقتصاد مملکت مالیات نمی دهند باید مردم مالیات مضاعف پرداخت کنند
واقعا نگرانی آقای رئیس به جا می باشد ...فکر می کنم همه حساب های شخصی رو به عنوان تجاری معرفی کنند بخاطر مشوق ها.هنوز بازپرداخت ارز با نرخ دولتی و ماجرای بورس و...درد می کند آقای رئیس
چناب آقای دکتر صالح ابادی از مسئولین دلسور و انقلابی و مومن و متعهد و مدبر این نظام عزیز و انقلاب کبیرمان میباشند و تصمیمات و دستوراتشان همیشه راهگشا بوده و هست و همیشه همه ما مردم ایران قدر دان و دعاگوی مسئولین مان هستیم و خداوند پشت و پناهشان باشد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
صفاتی که فرمودید رو دارند ولی متخصص نیستند
خداوکیلی میفهمی چی میگی شرط میبندم خودتم نمیدونی چی میگی یعنی با این مشوق ها مردم میان حساب تجاری اعلام کنن بابا دست خوش مردم را چی فرض کردین ازاونی که باید مالیات بگیرین نمیگیری ازاون بدبخت کاسب خورده پا که باید کمکش کنی مالیات میگیری این چه سیستم مجهول هست خدایا دیگه خسته شدیم
تصمیمات ناشیانه مثل افزایش 57 درصد حقوق و از جمله تصمیمات در مورد مالیات خودروه و مسکن که در اثر به ارزش شدن پول ملی بالا رفته و این موضوع گردش حسابها فقط برای کشور و ملت درد سر درست می کند. اکثر خانه در این مملکت آپارتمان است و معمولا" واریزی ها به حساب مدیر ساختمان و موضوعات مشابه مانند قرض الحسنه های خانوادگی و فامیلی با این تصمیم نابخردانه به مشکل می خورد. محض رضای خدا از این تصمیم های دردسر زا نگیرید. از افراد با تجربه مشورت بگیرید. شما عقل کل یا نخبه نیستید. فکر کردید وزیر یا نمایند ویا مدیر شدید عقلتان از بقیه بیشتر کار می کند. نه اینطور نیست.
هرگز مذاکره نمی کنیم ، دلار برو بالا خدا برکت بده به پول داره و پول دار و پول دار
۱۰۰۰ تراکنش و ۳۵ میلیون روزانه؟
ماهانه؟
به ظاهر مشوق گذاشته اند که مردم حسابهایشان را تجاری معرفی کنند وبعد با مالیات پوستشون رو بکنند . مردم مراقب باشید گول نخورید!!!
کشوری که پول نفت و گاز و پتروشیمی و معادن و خودروسازی و .... به جیب دولت میرود چرا باید از کاسبی مردم عادی مالیات بگیرد

ظلم از ین بالاتر چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
اون پولها مال کشور ما هست ولی مال مردم ما نیست
هنوز مانده سلطان پوز اعدام بشه
چون هیچ وقت خودشون مقصر نیستند
تا مالیات نگیرم آروم نمی گیگیرمم
تورمی که دهه هاست 2 رقمیه و در چند سال اخیر 3 رقمی شده ( دولت یک چیز دیگه میگه) این تورم خودش مالیات پنهان است بر دوش اقتصاد مردم و خانواده ها.... حالا اداره مالیات رو انداختین به جان نحیف اقتصاد ملی برای ستاندن مالیات و تامین کسری بودجه ای که باید از طریق صادرات نفتی و غیر نفتی تامین میشد اما ظاهرا غنی سازی خیلی با ارزش تر از اقتصاد ملیه که مجبوریم تحریم رو تحمل کنیم و شاهد خروج سرمایه و کاهش تولید و بی رمقی اقتصاد باشیم!
درکشوری که هرروز اختلاس های چند میلیاردی آشکارمی شود شما چشم به ۳۵میلیون مردم دربدر دارید ازمردم وجامعه خیای دور هستید.
بهتره نگران هجوم مردم به سمت مبادله نقدی و کالا به کالا باشید.
آقای رییس بانک مرکزی 35 میلیون مگه پولیه که مالیات بگیری خرج خونه وخرید گوشت و مایحتاج را میخوای مالیات از مردم بگیری یعنی چی ؟؟؟ یکی بیاد بگه ببینم چی به چیه کی به کیه این دیگه چه طرح مسخره آیه بابا بس کنید بخدا نمی‌دونم چی بگم!!!!!!!!
واقعا این بشر حرف میزنه!!! حساب تجاری معرفی کنند که از مزایاش برخوردار بشن؟؟؟؟؟؟ بابا من 40 ساله کارم تجاریه درآمد اگر هم اینا بزارن از صدور خدمات به خارج هست که باید معاف از مالیات باشه ولی نه تنها ما مزایایی ندیدیم بلکه حتی معافیت مالیاتی صدور خدمات و ارز آوری رو هم در نظر نمیگیرند و هر سال فشار بیشتری برای اخذ مالیات میارند!!! میدونید چرا؟؟؟؟؟؟ برا اینکه به ممیز باج بدی !!! حتی به معاوت سازمان مالیاتی شکایت بردیم میدونید چی جواب داد؟؟؟؟ گفت رئیس سازمان خودش ممیز بوده برید با ممیزتون کنار بیاید از این راه به جایی نمیبرید!!! یه شیر پاک خورده ت پیدا بشه ممیزها و سر ممیزین و ممیزهای کل و مدیران سازمان مالیاتی و خانواده اونها رو رصد کنه ببینه چجوری یه ممیز تازه کار که چند ماه نیست از شهرستان اومده تهران تو بهترین منطقه دنبال خرید آپارتمانه؟؟؟؟؟
معیار قطعی و شفاف تشخیص تجاری بودن یک حساب با 100تراکنش و 35 میلیون تومان واریزی و تجاری نبودن یک حساب با هزار تراکنش و 35 میلیارد تومان تراکنش تعیین شده یا فقط به نظر یک کارمند بانک یا ممیز مالیاتی بستگی دارد؟ فکر نمی کنید این روش در آینده سر منشاء فساد های گسترده تر شود؟
بالاخره یک کاری میکنند مردم مثل قدیم پولشان را از بانک ها خارج و در خانه خود نگه دارند و در نهایت بانک هایشان هم بدون پول شده و تعطیل کنند
خیلی ها بازاریاب یک
شرکتند و پول به حسابشان واریز میشود در حالیکه متعلق به خودشان نیست و یک حقوق بگیر این شرکت و أ
یکی ترجمه کنه ببینیم این طفلک‌ دقیقا چی میگه و چی میخاد.
بهترین کار اینه که مردم سریع حسابشون خالی کنن وبانکها بدون گردش پول باید دربانک وگل بگیرن اخه چه وضعی نفس میکشی باید مالیات بدی.اونم تواین سرایط بد افتصادی که خوددولت برای مردم بوجود اورده.والاه با این وضع ادم شرمش میشه به من ایرانیم وتواین کشوردارم زندکی میکنم مردن بهتر از زندگی
واعظان این جلوه بر محراب و منبر می کنند : تحریم ها تاثیر نداره ، پول چرک کف دسته ، با ایمان میشه به همه مشکلات غلبه کرد

چون به خلوت میروند : مالیات بر 100 تراکنش و 35 میلیون ، مالیات بر خودروهای که خودمان عامل گرانی هستیم ، افزایش تورم ، افزایش نرخ ارز ، کوچک کردن سفره مردم ، عدم اهمیت به سلامت روان و جسم مردم ، فراری دادن نخبه ها و ..........
من پزشک کارمند کارگر بازاری .... چرا باید مالیات بدهم وقتی نمیدانم این مالیات کجا و چطور خرج میشود؟
چرا باید مالیات بدهم ان هم دوبار؟ قانون مالیات دخل و خرجش و زیرساختش رزا درست کنید بعد سرک بکشید به جیب مردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار