بازدید 40623
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۲۱ شهریور

چرا روسیه عقب‌نشینی کرد؟ / آیا مجلس حامی کودک است؟ / تحرکات اسراییل مغفول می‌مانند!

بی‌برنامگی دلخراش همیشه، همه جا، اینفلوئنسر‌ها در تور مالیاتی، ۱۱ کشته در سانحه مینی بوس زائران، اولین تکلیف دانش آموزان؛ تزریق دوز سوم، فساد ۱۷۰ میلیون دلاری پتروشیمی مهر، دوربین جراحان را به اتاق عمل می‌برد، طرح هفت مرحله‌ای پلیس پایتخت در برخورد با جرایم و هزینه روز اول مهر؛ یک‌میلیون تومان از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 12 September 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۱ مهر در حالی چاپ و منتشر شد که عبور اقتصاد از شوک‌های منفی؟ درخشش ایرانی‌ها در ونیز، نصب دوربین در اتاق‌های عمل جراحی و کمبود معلم در مدارس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز شده ند.

 


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


آیا مجلس حامی کودک است؟

روزنامه ایران طی یادداشتی در شماره امروز خود با تیتر آیا مجلس حامی کودک است؟ نوشت: آموزش رایگان یکی از حقوق کودکان در قانون اساسی است که لازم است به کمک قوانین مجلس و سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب و همچنین اقدامات بموقع دولت این حق قانونی و شرعی کودکان امکان تحقق پیدا کند. ولی ساختار قانونگذاری و تنوع نهاد‌های سیاستگذار، اختلاف آرای نمایندگان، همپوشی نهاد‌های مداخله‌گر، همچنین تعدد مراکز تصمیم‌گیری و گستردگی وزارت آموزش و پرورش سبب شده حقوق تربیتی کودکان نادیده گرفته شود. با شروع به کار دولت سیزدهم و همسویی سیاسی اعتقادی مجلس و دولت انتطار می‌رفت کودکان نیز همچون سایر اقشار آسیب‌پذیر بلکه آسیب‌پذیرترین قشر جامعه بتوانند بیشتر، بهتر و آسانتر از حقوق خود برخوردار شوند. چه اینکه فرهنگ اسلامی انقلاب شایسته توجه بیشتر مسئولان حکومتی به حقوق کودکان است. یعنی بر هر یک از مسئولان محترم و آحاد جامعه لازم است تا متناسب با آموزه‌های قرآن کریم و سیره اهل بیت علیهم السلام به تحقق حقوق کودکان اهتمام ویژه داشته باشند. برای مثال قرآن کریم می‌فرماید «یا ای‌ها الذین آمنوا قوا انفسکم و اهلیکم نارا وقود‌ها النفس و الحجارة علی‌ها ملائکة غلاظ شداد لایعصون‌الله ما امرهم و یفعلون ما یومرون» (تحریم:۶) بنابر این بر همه مسئولان و بخصوص بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی لازم است به این سؤال مهم پاسخ دهند که چرا در موضوع آموزش و پرورش صرفاً بر معیشت معلمان تأکید می‌کنند؟ چرا کسی به بهره‌وری آموزش و پرورش توجه ندارد؟ چرا به کیفیت آموزش معلمان و به کیفیت فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی کسی توجه نمی‌کنند؟ چرا حقوق تربیتی و آموزشی کودکان موضوع نطق پیش از دستور یا سؤال نماینده‌ای نیست؟ چرا نمایندگان قانونی که می‌توانست مبنایی برای ارتقای کیفیت آموزش و بهره‌وری باشد و می‌توانست معلمان را به افزایش فعالیت و ارتقای کیفیت تدریس خود ترغیب کند صرفاً به قانونی برای افزایش حقوق و دریافتی معلمان منجر شد؟ چرا معلمان فارغ از نوع و کیفیت برنامه‌های فعالیتشان باید مزایای یکسانی داشته باشند؟ چرا زمینه افزایش انگیزه برای معلمان خوب و مسئولیت پذیر افزایش داده نمی‌شود؟ چرا با کم توجهی به کیفیت آموزش زمینه برای رشد انگیزه‌های غیر حرفه‌ای افزایش می‌یابد؟ چرا برای توزیع عادلانه یارانه آموزشی به کودکان با استعداد‌های ویژه یا کودکان مناطق کم برخوردار اقدام نمی‌شود؟ چرا برای اصلاح ساختار آموزشی وزارت آموزش و پرورش اقدام درخوری در مجلس صورت نمی‌گیرد؟ چرا قانونی برای تنظیم بازار کالا‌های آموزشی تهیه نمی‌شود؟ چرا برای کنترل بهینه سودجویانی که به فروش گرانقیمت کالا‌های آموزشی و توسعه تبعیض آموزشی با جدیت مشغولند اقدام مؤثری صورت نمی‌گیرد؟ واقعاً چرا مسئولان دولتی همچنان اقدام مؤثری برای تحقق حقوق کودکان نمی‌کنند؟ آقای مجلس شاید نمی‌دانید که مدرسه بابا ندارد.

 

چرا روسیه عقب نشینی کرد؟

نبی شریفی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه خراسان با تیتر چرا روسیه عقب نشینی کرد؟ نوشت: تحولات نبرد در اوکراین تا همین هفته گذشته به دو بازه زمانی تقسیم می‌شد. مرحله اول، جنگ پرتحرک و پیشروی سریع نظامیان روس در تسخیر خاک اوکراین بود که عموما با مقاومت اندک ارتش کی‌یف روبه رو شده بود. رویدادی که باعث شده بود روسیه برای چندین روز با پیشروی به سوی کی‌یف، رویای تصرف پایتخت اوکراین را در سر بپروراند. مرحله دوم، عقب‌نشینی استراتژیک نظامیان روسیه از حومه پایتخت، در راستای تمرکز بر شرق به خصوص منطقه دونباس (متشکل از دو استان لوهانسک و دونتسک) و تصرف بخش‌های جنوبی اوکراین بود. راهبردی که در هفته‌های اخیر به جنگ فرسایشی میان ارتش روسیه و اوکراین انجامیده بود. هنوز برای قضاوت زود است، اما با تحولاتی که از ۶ سپتامبر (ماه جاری) رقم خورده، می‌توان گفت که جنگ روسیه علیه اوکراین وارد مرحله سوم شده است. در روز‌های دهم و یازدهم سپتامبر، درپی پیشروی سریع نیرو‌های اوکراینی، ارتش روسیه سنگر اصلی خود را در شمال شرقی اوکراین رها و از شهر مهم ایزیوم عقب‌نشینی کرده است. نیرو‌های اوکراینی در برخی نقاط تا عمق ۸۰ کیلومتری و مسافتی حدود ۲۵۰۰ کیلومتر مربع به خطوط روسیه نفوذ کرده اند. کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفته که نیرو‌های این کشور در راستای «تقویت قوا»، از شهر‌های بالاکلیا و ایزیوم در استان خارکیف به منطقه دونتسک عقب‌نشینی کرده‌اند.

سازمان امنیت اوکراین نیز اعلام کرده که نیرو‌های نظامی این کشور به شهر راهبردی کوپیانسک وارد شده‌اند. اهمیت این مناطق به این دلیل است که نیرو‌های روسی از ایزیوم و کوپیانسک به عنوان پایگاه اصلی تدارکاتی و تامین تجهیزات نظامی خود در حملات چند ماهه از شمال به منطقه مجاور دونباس استفاده می‌کردند. از دست دادن این مناطق تحولی مهم در جنگ شش ماه و نیمه روسیه و اوکراین به‌شمار می‌آید. نکته مهم در تحولات شمال شرق اوکراین این است که اگر روسیه دست به عقب نشینی نمی‌زد، در محاصره نظامیان اوکراینی که به تازگی بر مسیر تدارکاتی این منطقه مسلط شده بودند، گرفتار می‌شد. بنابراین، محاصره موفقیت آمیز، منجر به مرگ یا دستگیری نیرو‌های روسیه و تشدید مسائل مربوط به نیروی انسانی و روحیه این کشور می‌شد. از همین رو می‌توان این عقب نشینی را هم راستا با منطق نبرد دانست. اما برخی تحلیل‌گران نظامی، این عقب نشینی روسیه را حاصل غافل‌گیری نظامی می‌دانند. غافل گیری از این رو که در دو هفته اخیر، تمرکز جنگ نه در مناطق شمال‌شرقی بلکه در مناطق جنوبی همچون منطقه خرسون جریان داشت.

خرسون از نظر استراتژیک برای هر دو طرف مهم است. کنترل شهر برای روسیه به این معنی است که بندر آن جا را کنترل می‌کند، از کانال آب شیرین که کریمه تحت اشغال روسیه را تغذیه می‌کند، محافظت می‌کند و به طور بالقوه می‌تواند به عنوان نقطه پرش برای هر حرکت آینده به سمت اودساو قطع کامل ارتباط دریایی اوکراین باشد. برای اوکراین، بازپس گیری خرسون، دروازه‌ای به سمت جنوب، به همان اندازه مهم است. این شهر یکی از اولین شهر‌هایی بود که روسیه در روز‌های اولیه تهاجم همه جانبه خود در فوریه تصرف کرد. در این میان، نمی‌توان در تحولات جدید نقش سلاح‌های قوی‌تر را نادیده گرفت. پیشروی‌های اوکراین تا حدودی پس از دریافت تسلیحات پیچیده همچون توپ‌های هیمارس، موشک‌هایی با برد بیشتر و هواپیما‌های بدون سرنشین با امکان شلیک دقیق و موثر، میسر شده است. اندیشکده بروکینگز در گزارشی نوشته که غربی‌ها در ابتدا کمی (برای کمک به اوکراین) مراقب بودند. نمی‌دانستند آیا پوتین درگیری را تشدید خواهد کرد یا خیر و همچنین مطمئن نبودند که آیا اوکراین می‌تواند از آن چه ما برایش ارسال کرده ایم، استفاده کند یا خیر.


با همه آن چه گفته شد، جنگ وارد مرحله جدیدی شده و روسیه در شرایط فعلی ترجیح داده از منطقه دونباس که بخش عمده آن از سال ۲۰۱۴ زیر نفوذ نیرو‌های تحت حمایت آن است، محافظت کند. حتی اگر در بلند مدت پیشروی‌های اوکراین و عقب نشینی‌های روسیه تا مرز‌های منطقه دونباس ادامه یابد، جنگ در آن منطقه تا مدتی نامعلوم ادامه خواهد داشت.


ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» تصریح کرده بود که این کشور قدم به قدم خاکش را پس می‌گیرد. اما پرسش تنها این است که چه زمانی؟ جدای ازآنکه بسیاری معتقدند روسیه از همان ابتدا هدف نهایی اش جدا کردن دونباس از اوکراین و الحاق ان به روسیه بوده است، یک فاکتور مهم دراین میان وجود دارد و ان هم پیش بینی ناپذیری شخص پوتین است. آیا پوتین با بغرنج شدن وضعیت جبهه‌های نبرد کارت جدیدی را رو خواهد کرد و به سمت سلاح ها‌ی مرگبار‌تر خواهد رفت؟

 


تحرکات اسراییل مغفول می‌مانند

حسین کنعانی مقدم طی یادداشتی در شماره امروز آرمان امروز با عنوان تحرکات اسراییل مغفول می‌مانند نوشت: ایران‌هراسی یکی از دغدغه‌های اصلی رژیم اسراییل است و آن‌ها از هر بهانه و از هر فرصتی برای ایران‌هراسی و همچنین تهدید و تحدید ایران استفاده می‌کنند. با این توضیح که این روند کارشکنانه به دولت‌های مشخصی ربط پیدا نمی‌کند. یعنی فرقی ندارد، بنیامین نتانیاهو، نفتالی‌بنت یا یائیر لاپید دولت‌دار باشد، اساسا یکی از برنامه‌های اصلی ساختار سیاسی اسراییل مقابله با ایران است و برای رسیدن به اهداف خود در رابطه با این موضوع از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.


درباره تحرکات ضد برجامی این‌روز‌های اسراییل نکته‌قابل ذکر چیزی جز این نمی‌تواند باشد که آمریکا همه تحرکات و تصمیم‌هایش درباره مذاکرات هسته‌ای را با هماهنگی اسراییل انجام می‌دهد. به‌طوریکه می‌توان گفت، اطلاعات آن‌ها از شرایط کنونی برجام بسیار بیشتر از ایران است. در واقع سیاست‌خارجی کاخ‌سفید با منویات اسراییل تبیین می‌شود و به‌همین دلیل در روند تحرکاتی که در پرونده هسته‌ای صورت می‌گیرد، مطالبه‌ها و نظرات اسراییلی‌ها اعمال می‌شود. با این توضیح که همه می‌دانند، این کشور چه نوع نگاهی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد و بر همین اساس، تکاپوی زیادی دارند تا به‌هر طریقی که ممکن است، پرونده هسته‌ای را مغفول نگه دارند.


همچنین می‌توان به این اشاره کرد که اسراییل در طول سالیان اخیر اصرار به بلوف‌زدن درباره ایراند دارد و اینکه عنوان کرده اند «اطلاعاتی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد» در تداوم شاخ‌وشانه کشیدن علیه ایران است که البته در بیشتر موارد عملا در رسیدن به هدف ناکام مانده‌اند. اسراییل به‌آمریکا گفته است، اگر روزی ایران به انرژی اتمی دست پیدا کند، به این کشور حمله نظامی خواهم کرد و از آنجایی که ایالات‌متحده می‌داند حمله به ایران به معنی شروع جنگ‌جهانی سوم است، به آن‌ها اطمینان داده است که از اتمی‌شدن ایران جلوگیری خواهد کرد. از طرف دیگر این ایران است که خواستار متعهد شدن آمریکا و اروپا مبنی بر عدم دستیابی اسراییل به انرژی اتمی است که آن‌ها در رفتاری متناقض زیر بار این تعهد نمی‌روند که این موضوع چالشی مهم بین ایران و اسراییل است. البته با همه حاشیه‌سازی‌ها و تحرکات افراطی‌ای که در دستور کار اسراییل و هم‌پیمانانش است، ایران مسیر خودش را به‌طور مطلوبی طی می‌کند و اینطور نیست که گزافه گویی و زیاده خواهی‌های غرب و دنیای استکبار خللی در نظام و یا اداره کشور به‌وجود بیاورد. همچنین ذکر این نکته ضروری است، مقابله با رژیم جعلی اسراییل مهمی است که به‌هیچ وجه نمی‌توانیم از کنارش به‌سادگی عبور کنیم. چرا که نظام جمهوری‌اسلامی باید و نباید‌هایی دارد که مقابله و مبارزه با ظلم‌خواهی و زود از اصول غیرقابل‌انکارش هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۳
روسیه آبروی برای خودش با این تسلیحات و نیروی نظامی در دنیا برای خودش نگذاشت. خرس کاغذی از آب درآمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
شب درازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
خبری از کیهان و برادر حسین نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
چرند از خودت در نیار با جملات ساختگی شما چیزی عوض نمیشه
ناشناس
| Romania |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
منبع خبر کیهان، احتمالاً آقازاده های اروپانشین بودند
ناشناس
| - |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
شاهنامه آخرش خوش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
همانطور که آمریکا آبروی از دست رفته اش در ویتنام را بازسازی کرد ، روسیه هم می تواند و البته در آن جنگ آمریکا شکست قطعی خورد ولی هنوز در جنگ اوکراین کار تمام نشده است و پاییز و جوجه هایش در راه هستند . در پاریس و لندن پرچمهای اوکراین را خواهی دید که به آتش کشیده خواهد شد .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
استراتژی بوفالو هست در زمستان اونی که متمرکزتر
عمل کندبرنده است مساحت بییشتر در جاهاهایی که زیر ساختهای سوخترسانی و غذا ندارد یعنی نیاز به
لجستیک قویتر. اوکراین کارش تو زمستان تمومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
ناشناس 11.55 اتفاقا روزهای اول جنگ در مقابل سروصدای تبلیغاتچی های پوتین که میگفتند کار اوکراین تمام است بسیاری از دوراندیشان گفتند شب درازه خخخ
هدف پوتین کل خاک اوکراین است و برای رسیدن به این خواسته عجله ای ندارد هنوز ارتش روسیه از بسیاری از توانایی های خود استفاده نکرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
برو عمو هفت ماه از جنگ گذشت فقط بمب اتمی نزده . خرس کاغذی
معلم اخلاق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
تصرف اراضی بااین وسعت برای روسیه اسان هست اماکنترل ان برای هرکشوری بسیارمشکل هست دران ماندن راحت نیست روسیه چون امریکا ازسلاحهای میکروبی شیمیایی تاکنون استفاده نکرده لذابااین کمکهای غیرمتعارف درکل تاریخ حتمادراینده نزدیک راهی جزاستفاده نداردچگونه امریکا حق استفاده درویتنام داشت صدام حق استفاده درجنگ داشت اماروسبه ندازداتهم باکمکهای غیرمتعارف مالی نظامی ونیروی نظامی ،،،این حق روسبه میباشدکه بنابه دلیل کمک مالی عیرمتعارف چندده میلیاردی ۸۰کشوروحتی فرستادن مستشاربایدازسلاح غیرمتعارف استفاده کندامریکایکماه یک میلیون غیرنظامی درامریکا قتل عام کردباریختن بمبهای شیمیایی ،،واجازه حضورخبرنگارتاپایا ن تصرف عراق نداداماروسیه هنوز ۱۰هزارنفررادرجنگ به هلاکت نرسانده طبق گزارشات اکراین""پس تاامروزروسیه با اکراین جنگ نکرده فقط زمان صرف کرده والان زمانیست که موضع خودراعوض کندوجتمااین اتفاق رخ خواهددادد ومباس متعلق به روسهاست چه بخواهیدچه ناراحت شوید،تمام،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
روسيه از همه توانش واسه گند زدن بهره برده
اگر همین روزها شنیدید که پوتین فرمان توقف عملیات نظامی در اکراین را صادر کرد اصلا تعجب نکنید. دیگر برای روسها و خود پوتین شکست و فروپاشی کامل ارتش روسیه در اکراین مسجل شده. تحت عنوان اینکه ارتش روسیه به اهداف مورد نظر در عملیات ویژه نظامی و تنبیه دولت نازی! و تروریست! و دست نشانده! کیف رسید و ما حماسه افریدیم و....اعلام حواهد کرد که نیروها به مواضع قبل از اغاز عملیات وویژه و پادگانها برگردند. پوتین و پوتینی ها دیدن پیدا کردند که این وعده حق پروردگار است. چه اللام کند و چه به این جنگ عبث ادامه دهد در هر دو صورت پوتینی ها دیدن پیدا کرده اند. ولی کاش پوتین هنوز انقدر مغرور باشد که نپذیرد شکست خورده. در ان صورت وضع نیروهای او و طرفدارانش در هفته های اینده بس دیدنی تر و عبرت اموز تر حواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
فروپاشي و شكست خرس كاغذي خيلي به نفع ايران هم هست . اميدوارم شكست بخوره پوتين
پاداش پایان خدمت فرهنگیان که بیش از یکسال است بازنشسته شده اند پرداخت نشده و هیچ کس پاسخگو نیست.آقای وزیر!آقایان نماینده !با وجود تورم بالای آیا انصاف است!سایر دستگاها پرداخ کردند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
!!!!!!فروپاشی کل ارتش روسیه
روسیه در جنگ با اوکراین به هر علتی برخلاف رقیبش آمریکا اخلاقی حرکت می کند. از ایجاد سرزمین سوخته و کشتار غیر نظامیان امتناع می کند
روسیه کشته های زیادی در این تجاوز به اوکراین داده است اما نظامیان روسی و مردم روسیه این ها را دفاع از سرزمین خود می دانند و نه تجاوز به کشور دیگر.
مردم اوکراین نیز اکثرا جنگ خود را دفاع از سرزمین خود نه دفاع از غرب و آمریکا می دانند.

تا اوضاع اینگونه است این جنگ ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
احتماال روسیه در اسن جنگ شهدای زیادی داده است !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
صدام هم با همین فکر به ایران حمله کرد حماقت شاخ و دم نداره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
سبحان الله!!! روسیه اخلاق رو رعایت کرده ؟!!!!!!!
چون به هدفش رسید و ناتو دیگر در اوکراین نمی آید و دارند پشت پرده برای برداشتن تحریم روسیه چانه زنی می‌ شود
روسیه متجاوز اگر دنبال صلح هست عرف بین الملل قانون بین الملل منطق و عقل سلیم میگه باید از خاک اوکراین بخصوص شبهه جزیره کریمه عقب نشینی کند دست از حمایت تجزیه طلبان بردارد و بعد از آن توسط دادگاه بی‌طرفی خسارت های وارد شده به اوکراین را بپردازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
کریمه با اکثریت روس در زمان شوروی جزو فدراسیون روسیه بود و اکراین هم جزو روسیه وچون در آن زمان حساسیتی نبود جزو اکراین شد .پس از فروپاشی شوروی به علت ضعف روسیه کریمه جزو اکراین ماند و لی بعدها با رای گیری مجددا به روسیه پیوست.
روسیه ثابت کرد جهان سومی هست کشور ضعیفی که فقط توهم قدرت داشت سلاح های بدرد نخور و بی کیفت دارد
این دلقک اوکراین روسیه را نابود کرده خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
دلقک که کاره ای نیست
نفت و گاز روسیه هم دیگه نمی تواند روسیه را نجات بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
برای اقتصاد روسیه جواب داده فقط اروپا و بخصوص آلمان به لطف آمریکا تضعیف میشوند
تابناک چرا خبر تماس پوتین به مکرون را پخش نمیکنی که چه التماس کرده پوتین
چون سنبه غرب پر زور بود.
ما باید از برادران روسی خود حمایت کنیم. ای کاش بتونیم هرچه زودتر اعزام بشیم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
اعزام بشی کجا ؟؟ برای روسیه میخوای بجنگی ؟؟ واقعا هم خوبه حتی جامعه یه آدم خودفروخته ای مثل تو ازش کم شه رو هم میشه اسمشو پیشرفت گذاشت !!! برادران روس ؟؟؟؟!!؟؟؟ همون برادرایی که در گذشته نچندان دور در کنار انگلیس مملكتو به خاک و خون کشیدن بخاطر آدمایی مثل شماس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
اعزام لازم نیست روسیه نیرو میپذره . همین الان میتونی بری و به عنوان شبهه نظامی وابسته به روسیه به پوتین خدمت کنی
روسیه متجاوز مجبور خواهد شد عقب‌نشینی کند .
این جنگ روسیه را به یک کشور معمولی تنزل داد و بعد از جنگ نیز دیگر نمی‌تواند ادعای ابرقدرتی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
نظرات متعدد شما از لحاظ مفهوم یکسان است
امیدوارم این جنگ روسیه و اوکراین باعث شود نوچه های شرق زده را از خواب بیدار کند روسیه از هر نظر هیچ پوخی نیست
عبرتی برای چین شد تا به تایوان حمله نکند چون ممکن است بلای روسیه بسرشون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
تایوان جزو چین است حتی امریکا نیز طبق قرارداد با چین در سال ۱۹۷۱ پذیرفته شما چی می گی.
بعضیا باکم عقلی میگن روسیه متجاوز.. اولا اگه روسیه پیشدستی نمی‌کرد ناتو به آسیا کشیده میشد وجنگ جهانی میشد بعدش آمریکا که هرجارفته خون به پا کرده آقای پرعقل روسیه کجا عین آمریکا اتم انداخته روسیه کجا عین آمریکا نفت سوریه رومیدزده آمریکا هرجاپاگذاشته ویرانیو بدبختی به باراورده.. عزیز یه سر به خودت بزن آقای مدافع استعمار آمریکایی
بیش از عقب نشینی , شبیه به فرار است. فرصت میداشتیم که در گیرودار جنگ اوکراین , امتیازاتی پر چرب از غرب و خصوصاً اروپای مضطر بگیریم و وارد بازار نفت و گاز جهان شویم . افسوس که فرصت را به بحران تبدیل میکنیم ! مردمی که بطور شخصی نیز تحت تحریم قرار میگیرند , چه کنند ؟!
باسلام این آقا یا کاشناس نیست با کتمان میکند چطور وقتی روسیه پیشروی میکند موفقیت است وقتی شکست می خورد عقب نشین است نکند شما کارشناس روس هستید نه بی طرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
اشتباه منفی زدم / ملیون مثبت
عقب نشینی یا شکست
آیا آمریکا در حال گرفتن انتقام جنگ ویتنام است . در جنگی که ویت کنگها با سلاح های روسی ، آمریکا را به زانو در آوردند . و آیا سرنوشت ویتنام در انتظار اوکراین است .‌ سرزمینی سوخته و البته فراموش شده پس از جنگ از سوی هر دو طرف غربی و شرقی .
روسیه مجبور به عقب نشینی شده. فکر کردی که دلبخواهی بوده؟
اگه ارتش اوکراین مسکو را هم تصرف کند برخی افراد ورسانه ها میگن این تاکنیک جنگی بود روسیه به اهدافش میرسد
نباید ساده نگرانه فکر کنیم که روسیه دراین نبرد شکست خواهد خورد این عقب نشینی هم از نبوغ پوتین نشات میگیرد با این عقب نشینی به ظاهر میخواهد جنگ را به فصل سرد سال بکشد آنوقت اروپا با چالش سرما وکمبود انرژی مواجه میشود ودولت روسیه به هر قیمت که دلش میخواهد میتواند گاز و نفت خود رابه اروپا بفروش برساند فراموش نکنیم که هفتاد درصد از سوخت و انرژی کشورهای اروپایی نیازمند به گاز و انرژی روسیه است خود سران اروپایی هم خوب میدانند که این عقب نشینی شکست روسیه نیست بلکه بنوعی بالا رفت قیمت گاز روسیه است ضمناً یادمان هم نرود چهل درصد ازغلات اروپا دراختیار روسیه است این یعنی شکست اروپا درپانصد سال اخیر روسیه در هیچ جنگی شکست نخورده واین یک نقطه مثبت است برای سران روس
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
چرا وقتی اطلاعات ندارید حرف اشتباه میزنید
روسیه در این 500 سال شکست نداشته 4 تا کتاب تاریخ بخون بعد حرف بزن
در جنگ ناروا از سوئد 1702 در جنگ کریمه از فرانسه و انگلستان
در جنگ 1905 از ژاپن
تو جنگ جهانی اول هم شکستهای مرتب در جنگ باعث انقلاب روسیه شد که بعد روسیه از جنگ خارج شد
تو جنگ جهانی دوم هم اگر میلیونها تن اسلحه امریکا بهش نمی رسوند آلمان نازی از اون ور شوروی در میومد
بنابراین خواهشا بدون اطلاع چیزی نگوییئ
کار روسیه نیست ایران باید خودش وارد عمل بشه و طومار این غربی های فاسد رو در بپیچه
کار روسیه جنایتکار تا چند ماه دیگه تمومه واین عاقبت کشورهای متحاوز خواهد بود
فکر می کنید غرب تا کی می‌تواند به اوکراین کمک کند و بزودی زلنسکی را تنها رها می کنند به امان خدا چون هزینه جنگ برای مردم اروپا و امریکا خیلی سنگین است و تا حالا هم حدود بیست میلیارد دلار به آنها کمک شده است بزودی غربی ها به زلنسکی خواهند کفت این تو و این هم پوتین و دیگه هم به ما زنگ نزن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار