بازدید 929015
تحولات عراق

به اوج رسیدن تنش و بی ثباتی در عراق/ بسته شدن تمامی مرزهای زمینی و هوایی ایران و عراق/ اطلاعیه سفارت ایران در عراق خطاب به شهروندان ایرانی/ کناره گیری آیت الله حائری از مرجعیت و خداحافظی مقتدی صدر با سیاست/یورش حامیان صدر به منطقه سبز و کاخ ریاست جمهوری+فیلم

صحنه سیاسی و دینی عراق امروز دوشنبه شاهد رویدادها و تحولات مهمی بود؛ رویدادهایی که پیامدهای و نتایج متعددی را به دنبال خواهد داشت. کناره گیری آیت الله سید کاظم حائری از مرجعیت شیعه عراق و خداحافظی مقتدی صدر با صحنه سیاسی عراق از جمله این تحولات بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 29 August 2022

به اوج رسیدن تنش ها در عراق/ کناره گیری آیت الله حائری از مرجعیت و خداحافظی مقتدی صدر با سیاست

بین الملل تابناک: صحنه سیاسی و دینی عراق امروز دوشنبه شاهد رویدادها و تحولات مهمی بود؛ رویدادهایی که پیامدهای و نتایج متعددی را به دنبال خواهد داشت. کناره گیری آیت الله سید کاظم حائری از مرجعیت شیعه عراق و خداحافظی مقتدی صدر با صحنه سیاسی عراق از جمله این تحولات بوده است. 

بیشتر بخوانید 

صدای انفجار در منطقه سبز بغداد
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۲۳:۴۰

شبکه‌های خبری العربیة و اسکای نیوز از شنیده شدن صدای چند انفجار در منطقه سبز بغداد خبر می‌دهند.

العربیه همچنین گزارش داد که در درگیری‌های کنونی در منطقه سبز،‌ از گلوله‌های آرپی‌جی استفاده شده است.

صابرین نیوز نیز گزارش داد که انفجارهایی در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد روی داده است و طی آن صدای آژیر خطر در سفارت آمریکا در این منطقه به صدا در آمده است.

درخواست رئیس جمهور عراق برای خویشتنداری
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۲۲:۲۴

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در واکنش به یورش آشوبگران حامی جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری و دیگر نهادهای دولتی، تأکید کرد که به تعطیلی کشاندن نهادهای دولتی امری خطرناک است.

در این بیانیه آمده است که شرایط دشوار کشور ایجاب می‌کند که همه به آرام‌سازی، خویشتنداری و ممانعت از تنش و عدم کشانده شدن اوضاع به سمت پیچ و خم‌های نامعلوم و خطرناک، پایبند باشند.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، در این بیانیه آمده است که تظاهرات مسالمت‌آمیز و بیان دیدگاه با رعایت قوانین و حفظ امنیت عمومی حقی است که در قانون اساسی تضمین شده است.

صالح با اشاره به اینکه به تعطیلی کشاندن نهادهای دولتی امری خطرناک است و کشور و منافع شهروندان را در معرض خطرات بزرگی قرار می‌دهد از تظاهرات‌کنندگان خواست که از نهادهای رسمی خارج شده و به نیروهای امنیتی اجازه دهند تا به وظایف خود برای حفظ نظم و امنیت و اموال عمومی عمل کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که تحولات عراق و حوادث آن مسئولیت گروه‌های ملی را دوچندان کرده است و بایستی این گروه‌ها اختلافات را به نفع منافع والاتر و منافع کشور کنار گذاشته تا از خشونت‌ها و ریخته شدن خون عراقی‌ها جلوگیری و روند مسالمت‌آمیز، دموکراتیک و قانونی کشور حفظ شود.

فراکسیون نوری المالکی؛ عاملان فتنه بازداشت شوند
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۲۲:۲۳

فراکسیون پارلمانی «دولة القانون» (به ریاست نوری المالکی) شامگاه امروز دوشنبه از آشوبگری حامیان سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در بغداد و سایر استانهای عراق به شدت انتقاد کرد.

پایگاه خبری «ایرث نیوز» به نقل از این فراکسیون گزارش داد، فتنه‌ای که انسانهای احمق بین مردم یک کشور به وجود می‌آورند، جنایت غیر قابل بخششی است و باید شدیدترین مجازاتها علیه ایجاد کنندگان هرج‌ومرج و ترس بین شهروندان اعمال شود.

به گفته این فراکسیون، در راستای حمایت از صلح و حفظ خون مردم عراق، از دستگاه قضا عراق، خواستار صدور حکم بازداشت عاملان فتنه هستیم، به ویژه مشاوران مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق.

این فراکسیون خاطر نشان کرد، مشاوران الکاظمی، نقش مشکوکی در تحریک فتنه، ایجاد هرج‌ومرج و سوق دادن جوانان به سمت درگیری مسلح با نیروهای امنیتی، نابودی کشور و حمله به مقرهای دولتی دارند.

دولة القانون از الکاظمی خواست که موضع قاطعی در قبال اقدامات این افراد اتخاذ کرده و از اقدامات آنان اعلام برائت کند؛ در غیر این صورت، او مسئول رفتارشان بوده و در نتیجه مسئول این رخدادهاست.

هشدار سازمان ملل درباره اوضاع عراق
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۲۲:۲۱

سخنگوی سازمان ملل متحد درباره اوضاع عراق هشدار داد و تشدید تنش را بسیار خطرناک خواند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در واکنش به تحولات اخیر عراق گفت که حوادثی که امروز در عراق مشاهده کردیم بسیار خطرناک است.

سخنگوی سازمان ملل با تکرار درخواست یونامی (دفتر ویژه سازمان ملل در عراق) مبنی بر اینکه معترضان باید منطه سبز و ساختمان های دولتی را تخلیه کنند، خاطرنشان کرد که نماینده ویژه سازمان ملل در حال انجام ماموریتش در بغداد است.

بیانیه سفارت آمریکا در عراق
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۲۲:۲۰

سفارت آمریکا در بغداد دوشنبه شب با صدور بیانیه ای به حوادث و تحولات جاری در عراق واکنش نشان داد و اوضاع را نگران کننده خواند.

به گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است که نباید امنیت، ثبات و حاکمیت عراق به خطر بیفتد.

سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد: گزارش‌ ناآرامی‌ها در سراسر عراق نگران کننده است.
این سفارتخانه بدون اشاره به دخالتهای آمریکا در عراق، اعلام کرد که اکنون زمان گفت وگو برای حل اختلافات است.

کشته شدن 8 نفر در درگیری های عراق
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۲۲:۱۹

رسانه ها اعلام کردند ، هشت تن در تظاهرات و تجمع اعتراضی روز دوشنبه در منطقه سبز بغداد کشته شدند.

 رسانه ها به نقل از منابع بیمارستانی در عراق که هنوز از سوی نهادهای دولتی تایید یا تکذیب نشده ، اعلام کردند در جریان تظاهرات روز دوشنبه هواداران مقتدی صدر در منطقه سبز بغداد، ۸ نفر جان خود را از دست دادند.

گفته می شود که این افراد در پی تیراندازی‌ که عامل آن مشخص نیست جان خود را ازدست دادند.

بسته شدن تمامی مرزهای زمینی با عراق
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۲۱:۱۴

مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین از بسته شدن تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق خبر داد و گفت: باتوجه به نا آرامی‌های عراق و مقررات منع آمد و شد سفارت کشورمان در عراق اطلاعیه‌ای برای منع آمد و شد در شهرهای زیارتی صادر کرد.

وی افزود: به جهت اینکه حفظ امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات برایمان در اولویت است، لازم است هموطنان موقتاً و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: مجدد اعلام می‌کنم به دلیل نا آرام بودن جو کشور عراق تمامی مرزهای زمینی ایران با عراق بسته است و به هیچ عنوان هیچ فردی اجازه خروج از مرزها به قصد عراق و ندارد.

میر احمدی در پایان اعلام کرد اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

اعلام منع رفت و آمد سراسری در عراق
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۹:۵۵

-به دنبال نا آرامی های امروز عراق فرماندهی عملیات مشترک این کشور مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش شفق نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ساعت ۱۹ امروز مقررات منع تردد در تمامی استان‌های این کشور برقرار می‌شود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق با آغاز یورش طرفداران صدر به کاخ ریاست جمهوری و نخست‌وزیری عراق در بغداد مقررات منع تردد اعلام کرده بود.

خروج کارکنان سفارت آمریکا از منطقه سبز بغداد
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۹:۵۰

پایگاه خبری « بغداد تایمز » عصر امروز دوشنبه در خبری فوری اعلام کرد که کارکنان سفارت آمریکا به وسیله چند فرود بالگرد از منطقه سبز بغداد خارج شدند.

همچنین در برخی از شبکه های اجتماعی تصاویری از فرود و برخاست بالگردها در سفارت آمریکا در بغداد منتشر شده است.

درخواست الکاظمی از صدر برای خارج‌کردن طرفدارانش از مراکز دولتی
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۹:۴۸

به دنبال ناآرامی‌های امروز در بغداد و یورش هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری و کاخ دولت، نخست‌وزیر عراق از رهبر این جریان خواست که به خارج کردن خود از این اماکن کمک کند.

به گزارش شبکه دجله، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای گفت: تحولات خطرناکی که امروز در عراق عزیز ما با هجوم تظاهرکنندگان به منطقه سبز و ورود به نهادهای دولتی رخ داد، حاکی از جدی بودن پیامدهای تداوم و انباشته شدن اختلافات سیاسی است.

وی افزود: در حالی که تأیید می‌کنیم ورود تظاهرکنندگان به نهادهای دولتی اقدامی محکوم و خارج از چارچوب قانونی است، از سید مقتدی صدر که همواره از دولت حمایت کرده و بر عزت و احترام آن تأکید کرده است، می‌خواهیم به نیروهای امنیتی برای خارج کردن معترضان از این نهادها کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: تداوم اختلافات سیاسی تا حدی که به همه نهادهای دولتی آسیب وارد کند، به نفع آرمان های ملت عراق، آینده و تمامیت ارضی کشور نیست.

الکاظمی همچنین خواستار خویشتن داری از سوی همه و تظاهرکنندگان شد و از آنها خواست که فوراً از منطقه سبز عقب نشینی کنند و به دستورات نیروهای امنیتی که مسئول حفاظت از نهادهای رسمی و جان شهروندان هستند، پایبند باشند.

اطلاعیه سفارت ایران در عراق خطاب به شهروندان ایرانی
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۹:۲۳

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در بیانیه اعلام کرد: از کلیه زائران و هم وطنان عزیز ایرانی که در شهرهای عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف حضور دارند؛ تقاضا می‌نماید با توجه به وضع مقررات منع رفت و آمد از سوی دولت محترم عراق، تا اطلاع ثانوی از هرگونه سفر و تردد به شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری نمایند.

برگزاری نشست سران قوای چهارگانه عراق
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۷:۲۴

برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و فائق زیدان و رئیس دستگاه قضا عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه با هم جلسه برگزار کردند.

سران سه قوه عراق به همراه زیدان امروز نشستی در کاخ «السلام» بغداد برگزار و اعلام کردند که هدف از این نشست، یافتن راه خروج و راهکاری برای بحران سیاسی در این کشور است.

به گزارش بغداد الیوم، سران قوای عراق بیانیه مشترکی منتشر و تأکید کردند که حفظ امنیت، ثبات، مسیر دموکراتیک و قانونی در عراق، وظیفه همه مردم این کشور و نهادهای حکومتی و گروههای سیاسی ملی است.

در این بیانیه، با اشاره به اینکه، گفت‌وگوی سازنده، راه درست برای پایان بخشیدن به اختلافات کنونی به منظور حفظ منابع عراق است، آمده است، نخست وزیر خواستار برگزاری دور تازه‌ای از گفت‌وگوی ملی در هفته جاری است تا طرحها و ابتکارها برای حل بحران کنونی را بررسی کنند.

در این بیانیه، ضمن درخواست از جریان صدر برای شرکت در این جلسه، تأکید شد، گفت‌وگوی ملی می‌تواند به خواسته‌های ملت عراق، جامه عمل بپوشاند؛ لذا گروههای ملی باید در شرایط کنونی به مسئولیت خود عمل کنند.

اطراف حاضر در این نشست، از گروههای ملی عراق خواستند که دست از تنش سیاسی و رسانه‌ای بردارند؛ زیرا این مسئله، تأثیر منفی بر منافع عراق دارد و باعث نگرانی در میان مردم این کشور می‌شود.

یورش حامیان صدر به منطقه سبز و کاخ ریاست جمهوری
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - ۱۷:۱۳

پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر وارد کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد  شده‌اند.

همزمان دفتر مقتدی صدر با صدور بیانیه‌ای، این جریان را از هرگونه مداخله در امور سیاسی و دولتی منع کرده است.  

تعداد بازدید : 29960

براساس برخی گزارشها، تمام صفحات و حساب های وابسته به جریان صدر از جمله صالح محمد العراقی که از وی در عراق به عنوان "وزیر صدر" یاد می شود و نیز سایت های البنیان المرصوص و صفحات دیگر مربوط به این جریان، فعالیت خود در فضای مجازی را متوقف کردند.

پیش از این نیز هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر در داخل ساختمان پارلمان و اطراف آن در داخل منطقه سبز تجمع نامحدود کردند و این امر موجب شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان عراق در  هفته‌های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط این کشور خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود اما این جریان همچنان بر موضع خود و عدم مذاکره اصرار می‌ورزد. 

کناره گیری آیت الله حائری از مرجعیت و مقتدی صدر از سیاست 

سید مقتدی الصدر ، رهبر جریان صدر عراق امروز (دوشنبه) پس از بیانیه مهم آیت‌الله سید کاظم حائری، اعلام کرد که هیچ زمانی ادعای رهبری و مرجعیت نداشته و برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند.

آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری که به عنوان مرجع تقلید بسیاری از حامیان جریان صدر و شخص مقتدی الصدر شناخته می‌شود، امروز با اعلام کناره‌گیری خود از مرجعیت به دلیل بیماری و کهولت سن، به طور غیر مستقیم مقتدی صدر را خطاب قرار داد و از تفرقه‌افکنی میان مردم عراق به نام شهیدین صدر به شدت انتقاد کرد. 

به اوج رسیدن تنش ها در عراق/ کناره گیری آیت الله حائری از مرجعیت و خداحافظی مقتدی صدر با سیاست

در بیانیه مقتدی الصدر آمده است: «بسیاری از جمله آقای حائری فکر می‌کنند که این رهبری به لطف یا دستور آنان به دست آمده است در حالی که این به لطف خداوند و فیض پدرمان بوده است».

وی تأکید کرد که «نجف اشرف مقر اصلی مرجعیت دینی بوده و هست» و افزود که هرگز ادعای عصمت یا اجتهاد یا حتی رهبری نکرده و صرفا خود را «امرکننده به معروف و نهی کننده از منکر» می‌داند و هدفی جز «اصلاح اعوجاجی که عامل اصلی آن نیروهای سیاسی شیعه بوده‌اند» ندارد و می‌خواسته آنان را «به ملتشان نزدیک کند».

صدر افزود: «با اینکه می‌دانم کناره‌گیری آیت الله حائری و صدور این بیانیه به اراده شخصی وی نبوده، اما من نیز اعلام می‌کنم که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهم کرد و از اکنون به طور کامل از عرصه کناره‌گیری می‌کنم و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را مسدود می‌کنم».

وی افزوده که همگان را از تعهداتشان معاف کرده و «اگر فوت کردم یا کشته شدم برای من فاتحه بخوانید».

انتقاد آیت‌الله حائری از اقدامات مقتدی الصدر در ماهها و هفته‌های اخیر پس از آن است که روز گذشته نیز سید «رشید الحسینی» از روحانیون نزدیک به مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف، در پاسخ به سوالی از جانب مردم، به این‌ موضوع که حامیان جریان صدر، اعتراضات و تظاهرات‌های اخیر علیه پارلمان و دستگاه قضایی کشور را «انقلاب» علیه فساد توصیف می‌کنند، واکنش نشان داد و گفت: «هر اقدام انقلابی باید با هدایت امام معصوم (ع) در زمان ظهور یا مرجع عالیقدر در زمان غیبت، صورت گیرد. ما باید مشروعیت خود را از مرجعیت بگیریم...» این سخنان وی با حمله شدید حامیان مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند. همزمان حامیان صدر در محوطه شورای عالی قضایی عراق به عنوان مهم‌ترین نهاد قضایی این کشور نیز تحصن کرده و موجب تعطیلی تمامی نهادهای قضایی در عراق شده‌اند.

«محمد صالح العراقی» چهره نزدیک به سید مقتدی الصدر نیز با حمایت از تجمع اخیر آشوبگران حامی صدر در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی و ادعای «انقلاب مردم عراق بر فساد»، چهارشنبه پیش تهدید کرد که اگر مردم این کشور بخواهند، انقلاب ادامه می‌یابد افزود: «اگر مردم تصمیم به ادامه انقلاب و تضعیف و نابودی مفسدان داشته باشند، گام ناگهانی دیگری برمی‌داریم که فکرش را هم نمی‌کنند.»

متن کامل بیانیه آیت الله حائری 

متن بیانیه آیت الله سید کاظم حائری به این شرح است:

بسم الله الرحیم الرّحیم

با حمد بیکران خداوند متعال و با سلام و صلوات بر محمد مصطفی پیامبر رحمت صلوات الله علیه و آله و اهل بیت پاک آن حضرت. لَا یُکَلِّفُ اللهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَها. خداوند هیچ کس را مگر در حد توانش تکلیف نمی کند.

بدون شک یکی از مسئولیت‌ها و امانت‌ های مهم در زمان غیبت امام عصر علیه السلام این است که فقهای جامع الشرایط امور امت مسلمان را بر عهده گیرند. پس از آنکه خداوند توفیق داد در خدمت آیت الله العظمى سیّد شهید محمّد باقر صدر (رضوان الله تعالى علیه) شاگردی کنم، این مسئولیت را برعهده گرفتم تا در حد توان اهداف آن شهید بزرگوار را در عراق حسینی علیه اسلام محقق سازم و اسلام را یاری دهم و از مومنان و به ویژه از جامعه عراق در برابر مکر استعمارگران بیگانه حمایت کنم.

واضح است که از لوازم عمل به این مسئولیت بزرگ، سلامت جسمی و توان پیگیری مسائل مربوط به امت مسلمان است اما امروزه وضع سلامت من به سبب بیماری و سن بالا مناسب نیست و احساس می‌کنم که مانع انجام وظایفی شده که بر عهده من است. به همین علت اعلام می کنم که از این به بعد، این مسئولیت را ادامه نمی دهم و همه وکالت ها و اجازه ها از طرف من یا از طرف دفاتر من و نیز حق دریافت هر گونه حقوق شرعی از طرف وکلا و نمایندگان به نیابت از من ساقط است.

و در پایان باید سخنی از باب سفارش به فرزندان مومن خود بگویم؛

یک: بر همه مومنان لازم است که از ولیّ، رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (سایه‌اش مستدام) اطاعت کنند. حضرت ایشان برای رهبری امت و اداره مبارزه با نیروهای ستمگر و مستکبر در این شرایط، شایسته‌تر و بایسته‌ترند، شرایطی که نیروهای کفر و شر ضد اسلام محمدی (ص) اصیل هم قسم شده‌اند.

دو: به فرزندانم در عراق عزیز چند سفارش می‌کنم:

الف- حفظ وحدت و انسجام و اینکه به استعمار و صهیونیسم و مزدورانشان فرصت ندهند که آتش فتنه را شعله ور کنند و بدانند که دشمن مشترک آنان آمریکا، صهیونیسم و دنباله های آن دو هستند.

ب- آزادسازی عراق از هر گونه اشغال بیگانه و از هر نیروی امنیتی یا نظامی بیگانه و به ویژه نیروهای آمریکایی که به بهانه های مختلف روی سینه عراق چنبره زده‌اند و اینکه اجازه ندهند در عراق یعنی سرزمین مقدسات، بمانند و اینکه ماندن آنها از بزرگ ترین حرام‌ها نزد خداوند متعال است.

ج- از مسئولان و کسانی که پست هایی را برعهده گرفته‌اند، می خواهم که به وظایف شرعی خود عمل کنند و به مردم مظلوم عراق یاری رسانند.

د- بر همه علما و طلاب و نخبه های فرهنگی و نویسندگان است که مردم را آگاه کنند تا دوست را از دشمن بشناسند و منافع واقعی خود را درک کنند.

ه- بر فرزندان دو شهید صدر که رحمت خدا بر آن دو باد، لازم است که بدانند که دوستی آن دو شهید اگر با ایمان به روش آن دو در عمل صالح و با پیروی واقعی از اهداف آن دو همراه نباشد، کفایت نخواهد کرد و بدانند که صرف ادعا یا نسبت خویشاوندی به آن دو شهید کفایت نمی‌کند و هر کس تلاش کند به نام آن دو شهید بین فرزندان امت و مذهب تفرقه بیندازد یا به نام آن دو رهبری را بر عهده گیرد در حالی که فاقد درجه اجتهاد و دیگر شرایط قید شده در رهبری شرعی است، در واقع صدری نخواهد بود هرچند چنین ادعای کند یا نسبتی داشته باشد.

و- همه مومنان را به الحشد الشعبی مقدس سفارش می‌کنم و همه باید از آن به عنوان نیرویی مستقل که در دیگر نیروها وارد نشده است، حمایت و آن را تایید کنند زیرا همان گونه که بارها تاکید کرده ام، کنار دیگر نیروهای مسلح عراقی، قلعه محکم و دست توانا برای کسانی است که در پی امنیت و منافع مردم کشور عراقند.

ز- باید بعثی های جنایتکار و فاسد و مزدوران را از مناصب و مسئولیت ها در کشور دور کرد و اینکه به هیچ وجه قدرت در اختیار آنان قرار نگیرد زیرا آنها خیر شما را نمی خواهند و به هیچ چیز جز منافع حزبی و خدمت به اربابان استعمارگر و صهیونیست خود و دنباله های آنها نمی اندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰۰
مقتدی صدر فتنه ای است در عراق
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
پوتین بشدت به دنبال مدل یمنی و لیبی و سوریه ای کردن عراق هم هست. مانند افغانستان. حالا که پوتین در اکراین شکست خورده می خواد بگوید که امریکا هم هر جا دخالت کرد شکست خورد. این سیاست یمنی کردن عراق به نفع اسراییل هم هست. خلاصه پوتین بزرگترین برنده جنگ احتمالی داخلی در عراق هست چون قیمت نفت به سقف میرسه. برای پوتین فرار از مهلکه اکراین بزرگترین اولویت هست و در این راه ویران کردن عراق یا ادامه تحریم ایران و حتی کارشکنی و به درگیری کشاندن ایران و امریکا هیچ محدودیتی را نمی بینه. البته در کره شمالی و تایوان هم می خواست اتش بسوزنه که چینی ها خردمندی به خرج دادند. ولی به نظر میرسد ما در ایران اندازه چینی ها هوشیار نیستیم. پوتین داعش را بوجود اورد تا غرب از ترس مرگ رسیدن افراطیان سلفی به قدرت به تب اسد و حضور روسیه راضی شوند. حالا هم می خواد عراق را با صدر و مخالفان صدر مانند یمن به اشوب بکشد تا غرب از ترس اشوب عراق به تب کنار امدن با پوتین در اکراین راضی شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
به ما چه که اظهار نظر کنیم که چه کسی فتنه است ؟
مردم عراق باید نظر بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
اونموقع باامریکاییها میجنگید فتنه گرنبود
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
خداروشکر که مرز عراق بسته شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
معمولا همه آنهایی که رای واقعی اکثریت مردم را دارند، از نظر شما فتنه گر محسوب میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
از نظر شما و همفکرانتون هر کی حرف حق بزنه و بر خلاف نظرات شما فکر کنه فتنه گره
حجه الاسلام رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
نباید بر اساس اصول فتنه و لذا باید همه در راستای ایجاد باشند تا صلح و همچنین نباید دشمن می داند و شکست آنها را چرا ضامن پیروزی ان شالله به فضل پروردگار
محمدجواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
درود خدا بر مقتدی صدر این روحانی شجاع و آزاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
هشدار هشدار هشدار



قابل توجه کشاورزان و تولید کنندگان برنج



کاری که امسال این دولت در حق کشاورز کرد هیچ ابوالبشری نکرد



در فصل برداشت محصول تا تونست، واردات برنج انجام داد و منع واردات رو برداشت


از این طرف افزایش محصول در سالجاری



همه دست بدست هم دادن تا کشاورز بارشو ارزون نفروشه و مصرف کننده هم گرون نخره



اما آنچه پیداست از انبارهای برنج شمال که جای پا گذاشتنش نیست.این تو بمیری دیگه از اون تو بمیریها نیست و مقاومت در برابر دولت بی فایده است.



برنج ایرانی طارم هرکیلو ۵۵هزارتومان
برنج شیرودی هرکیلو۳۵هزارتومان
برنج ندا هرکیلو۳۱هزارتومان


قیمت های یادشده بدون سورت وتحویل در انبارهای
شمال میباشد.


در پایان این نکته یادآوری میشود طبق شنیده های مواثق حاکی از آنست دولت در حال آماده سازی انبارهای مرکز خرید خود است،تا کشاورز با التماس و با هرسازی که دولت بزنه برنجشو تحویلش بده.و این بود داستان به رنج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مقتدی صدر محبوب ملت عراق هست و کسانی چون حکیم که خود را نماینه ملت عراق می خوانندبیشتر دستنشانده بیگانگانند و یک پانصدم سید مقتدی صدر در بین مردم عراق محبوبیت ندارند.
در این تلاطم و جوشش ناخالصی ها یا بصورت کف سرزیز می شوند و یا بصورت شن ماسه ته نشین می شوند.
در آینده ای نزدیک حکومت بر عراقی ها به خودشان باز گردانده می شود.
مردم عراق هم نتوانسته اند از فتنه های متعدد و بزرگ، مافیاهای قدرتمند و متعدد در عراق نجات یابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
مردم عراق هم دنبال خرافات هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
علتش فقط سنگ اندازی های حشدالشعبی است
باسلام
مرجعیت شیعه در طول تاریخ در شرائط حساس مشت محکم خود را در دهان استعمار و استبداد و کج اندیشان کوبیده است. والبته تمام بافته های آنها را پشم نموده است. خداوند این عزیزان را برای امت اسلام و جهان بشریت حفظ نماید. انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
ان شاءالله را درست بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
وسط نوشتن این جملات کلیشه ای یه قلپ ساندیس هم بخور
Cr7
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
فعلا که عمر ما در این سالها پشم شد
انشالله این خداحافظی ها و کناره گیری ها به نفع مردم عراق تمام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
ان شاءالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
کسی را که خداوند عزیز کرده ...
درود بر سید جلیل القدر مقتدی صدر
م-م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
نه بابا. نرفته دوباره برمیگرده. این از اون شیعه هایی که دل اماما رو خون می کردن. امروز برو فردا بیا. امروز خوب و فردا بد ..... خیلی جاها کارش درسته و طرفدار هم زیاد داره ولی بعضی از کارهاش هم خیلی اشتباه و عجولانه است. مشکلات سیاسی را باید از راهش حل کرد. نه اینکه هر کسی فکر کرد اون بر حقه اسلحه بگیره دستش و پاشه راه بیفته به اربده کشی.... .... .
صدر و حامیانش باید آویزان شوند تا عراق آرام گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
اگر کمی اگاهی داشتی ، میدانستی که تنها شیعیانی که علیه اشغالگران امریکایی جنگیدند، فقط حامیان مقتدی صدر بودند
این مقتدا معلوم نیست به کی اقتدا میکنه .
گاهی به نعل میکوبد و گاهی به میخ :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
او خواهان استقلال واقعی عراق و عدم مداخله دولتهای خارجی در امور داخلی آن کشور است که البته بعضی از وابستگان به قدرتهای خارجی مخالف خواسته مقتدی صدر هستند و این بلواها را به راه انداخته اند
مقتدا ۴ سال پیش هم خداحافظی کرده بودی ؟
تو دلت میاد از قدرت کنار بری ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
تو کشور خودمون، همونا که شما بهشون علاقه دارید، مگه از قدرت کنار میرن که صدر کنار بره...با توجیه های واهی ماندگارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
این سید بزرگوار قدرت و محبوبیتش را هزینه امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از ملت مظلوم عراق کرده است!
خدا حفظ کنه مراجع بصیر و انقلابی را که در مواقع حساس راه مورد رضایت امام زمان (عج) را از چاه خدعه و فریب بیگانگان و خود پرستی و جاه طلبی تفرقه افکنان داخلی ، برای مردم تبیین و نقشه دشمنان را در جهت ایجاد جنگ داخلی و تضعیف جبهه واحد مقاومت را عقیم می گذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
نمونه یه عرزشی بیسواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مثلا مرجعیت عراق الان چیکار کرد؟
حالا این حائری مقلد هم داشته ؟
چن تا دونه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
طرفدارای جریان صدر مقلد ایشون بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
عزیز من ایشان بعد از شهید صدر پدر مقتدی صدر مرجع تقلید مقلدان آن شهید در عراق شد و در ایران ظاهرا چندان شناخته شده نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مودب باش بچه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
همین قدر کافیه که مقتدا صدر خودش را مقلد و پیرو حریری می دونست . چون شاگرد پدرش و عمویش آیت الله صدر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
معلومه از جریان فتنه گر صدر هستی
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
خود مقتدا صدر و حامیانش که چندین میلیون نفر هستند مقلد آیت الله حائری هستند نادان
صدر قبلا هم کناره گیری کرده بود .....
مردم عراق باید حق مقتدی رو بذارن کف دستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
اگر به عراق سفر کرده باشی و با مردم عراق هم صحبت شده باشی باید بدانی که:
مقتدی صدر در دل و جان مردم عراق خانه دارد و محبوب بی رغیب عراقی هاست.
جریان قانون شکن صدر باید محاکمه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
افراد نفوذی (بیگانه پرست) و غاصب حکومت در عراق باید محاکمه و مجازات شوند.
دخالت قدرت های بیگانه از جمله دوست نماها بهتر از این نیست!!!
هر بار خبر از مقتدا صدر می زنید، اما نمی گویید خواسته واقعی آنها چیست؟
ثانیاً عراق یک کشور مستقل است و دادن چنین بیانیه هایی از طرف آقای حائری که در آن مردم را به اطاعت از یک نفر در خارج عراق دعوت می کند، مردم آنجا را بیشتر ناراحت می کند. در آنجا کردها ، اهل تسنن و شیعه های مخالف زیادی وجود دارد لذا تنش ها با این اعلامیه ها بیشتر می شود!!
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
با سلام.
شما دوست عزیز اول بر قوانین شرع نظری کن بعد این جور خطاب بفرما،تمامی طرافدان صدر به ایشان اقتدا میکنید دوم بعد از علی سیستانی ایشان دومین و بزرگترین مرجع شیعیان عراق هستند سوم آنها بهتر از ما فرد را شناختند و قطعا بهار از ما از علم و صبر ایشان آگاه هستند پس ببند و مطالعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
لازم نیست شما برای کسی تکلیف ایجاد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
عزیز من خود حائری هم زاده عراق هستند و ایران بودن وی دلیل بر این نیست که در عراق مقلد نداشته باشد در ضمن ایشان به هر دلیلی اعلام کرد توان مرجعیت را ندارد و کنررفته است و این دخالت در عراق نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مرجعیت شیعه زمین و جغرافیا نمی شناسه
خیلی ها تو ایران مقلد آقای سیستانی در عراق هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
پس چطور مقتدی صدر اکثریت آرا را آورد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
این همه از مردم ایران که از آیت الله خویی یا سیستانی در
عراق تقلید کرده و میکنند چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
اشتباهی منفی زدم،حرفت کاملاً درسته
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
آیت الله حائی گفته از مرجعیت کناره گیری میکنه و هرکس مقلد ایشونه از این به بعد از آیت الله خامنه ای پیروی و تقلید کنه، اگه این به نظر شما که از فقه شیعه آگاهی نداری اشکال داره کسی مقصر نیست
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
تو باغ نیستی داداش
تو داری تو باغچه نقلی حیاط خودتون قدم میزنی
ربطی نداست عرایضت
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
علی آقا اگر اخبارو دنبال بفرمایید متوجه میشید که خواسته ایشان انحلال پارلمان و انتخابات زود هنگام است. ایشان پس از آنکه نتوانستند اکثریت پارلمان را داشته باشند و نقش در تعیین نخست وزیر آبند ی عراق این درخواست را داششت که نشد و طرفدارانشون هم البته با نفوذ فتنه گران الکاظمی شروع بع مخالفتهای خیابانی کردند
مقتدا صدر عامل اصلی ایجاد تنش و بی ثباتی در عراق است
مقتدی صدر مورد حمایت اکثریت مردم شیعه عراق است
چه اشکالی دارد به عنوان ولی فقیه مردم عراق وظیفه هدایت کشور عراق را به عهده داسته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
طرفداران ایشان بعد از هشت ماه نتونستن نخست وزیر انتخاب کنن این یعنی ایشان توان مدیریتی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
حالت خوبه؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
البته که ال سعود هم طرف دارش
اینم که خواهان داره پشتوانه اش دلارونفت عربستان
شما ساده اید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
ولی فقیه باید فقیه باشه
این یارو هرو از بر تشخیص نمیده
فقط قازاده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
آخه مگه ولی فقیه کار هرکسی؟اصلا مقتدا در مکه چقدر سواد داره که ولی فقیه بشه؟بعدم تجربه نشون داده اگرم مسولیتی بهش داده بشه یه روز در میان استعفا مید
صدر رو باید تبعید کنند به ونزوئلا یا کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
بندتزنش توی دریا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
مقتداصدرمانندمیرحسین موسوی در ایران هست و فتارشان مانندبنی صدریزدیدهم قرآن خواندنمازخواندسرامام حسین رابریددلیل بر ران نمیشودچون خانواده شهیدهستندگول دشمن رتنخورندوازخون شهیدعزیزشان سواستفاده. نکنند خانواده های شهدای حامیباشندنهذاینکه مردم رابه تظاهرات دعوت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
آنگولا بهتره
بوی خون از عراق می آید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
بوی خون بهتر از بوی فقر و گرسنگی و بدبختی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
الهم اشغل الظالمین بلظالمین
خدایا دشمنان مردم و ظالمین را شرشونو به خودشون برگردان و به خودشان مشغول کن
آمین
این عربها 8سال بهترین جوانان این کشور را قتل عام کردند شهرهای ایران را موشک باران و بمباران کردند در خرمشهر وبستان چه جنایتهایی درحق این مردم که نکردند
به جای اینکه غرامت و خسارات جنگ را بدهند میلیاردها میلیارد سرمایه های ایران در عراق هزینه میشودانشاالله آه محرومین شهرهای سیستان و بلوچستان و همه فلاکت زدگان ایران دامنشان را گرفته باشد
عراق به هم می ریزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چ بهتر
به نفع ما
مقتدی صدر نباید عقب بشینه باید در برابر شبه نظامیان و حکومت شبه نظامیان مقاومت کند و وفاق ملی را حفظ کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
همین شبه نظامیان صدر رو از داعش نجات دادن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
البانی میگن سوخت ۱۰دبرابر شده قیمتش تو نگران مقتدی صدری؟
اقای صدر داره قیلم بازی میکنه . من هیچ اخوندی ندیدم که بخواهد قدرت را از دست بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مقتدی صدر لباس آخوندی پوشیده، ولی آخوند نیست
سیمای میلی ما شدیدا علیه صدر برنامه گفتگو محور و گزارش پخش می کند و ناخواسته به مردم ایران و احتمالا عراق حمایت مستقیم خودرا از جناح مقابل صدر القا می کند واین عمل آگاهانه دخالت در امور داخلی عراق میباشد که امید نیست اصلاح شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چیکار کنه؟ از صدر حمایت کنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
بیطرف و عادلانه صحبت کنه!
خدا به ملت عراق رحم کرد که مقتدی صدر از خر شیطان پیاده شد، اینهم از معجزات آخر الزمان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چرت و پرت بس است!
دعوا سر قدرت به نام دین
این همه، این همه ، این همه برو تو عراق خرج کن، پول بده خون بده تسلیحات بده ، پشتیبانی کن ، از غرامت جنگی که باهات کردن بگزر بعدش چی؟ هیچیییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
مگه قرار بود چی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مارو حشد الشعبی رو داریم چی چی رو هیچی. دلتو خوش نکن البانی نشین
اگه قرار بود به علت کهولت سن،مسئولین کناره گیری کنند،چی میشد؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
تشخیص ایشان اینه که توان مدیریت بحرانی را ندارند به خصوص که در عراق مقلدانی در جریان صدر دارد
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
بهشت
احسنت مقتدی صدر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
البانی نشین ها حالا شیعه پرست شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
این بنده خدا دو پهلو حرف زده است و به نوعی خواسته خود را مبرا جلوه بدهد در حالیکه عراق به هم ریخته است شانه خالی می کند
باسلام،باتوجه به شرایط خطرناک ونابسامان حاضرونیزضرورت اتحادهرچه بیشترمسلمانان،شیعیان وملتهای مسلمان بویژه ایران وعراق ،این تکلیف الهیست که همگان درمسیراتحادوبرادری بیشترین همت راگمارند،که نقش رسانه های داخلی بویژه اسلامی انقلابی دراین بحران خطرناک،بخصوص وتعیین کننده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
نکشیمون با بصیرت
جناب آقای صدر: برای آرامش عراق،نیازبه یک بیانیه ازسوی شمااست،جناب آیت الله عزیز،سیستانی،خواهشمندم،یه بیانیه به کلیه مسلمین بدهید،وهمه را به آرامش دعوت کنید،واعلام بفرمایید،هرگروه سیاسی،اقدام به تخریب،ویا یورش و بدون مجوز به تظاهرات اقدام نماید،دراین شرایط،مسلمان نیست،ودلسوزعراق ومردم نیست.قطعا اینگونه تنشها،خواسته آمریکا،صهیونیست است،که آنها یقینا به دنبال آشوب درعراق هستند.
پاسخ ها
جواد ایمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
حالا اگه دین دارید بخاطر ادب واحترام به اربعین امام حسین علیه السلام وحفظ حرمت زائران اربعین این دعواهای
خودتون رو بذارید بعداربعین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چرا از آقای سیستانی خبری نیست مقتداصدر هم خودش یک تنه شده ام الفتنه در عراق خدا رحم کنه عراق آبستن هرج ومرج هست مردم عراق هوشیار باشند داعش را دست کم نگیرند یادشان بیایید داعشی هم بود در کشورشان چه جنایت‌هایی کرد
بچه بودم، خونه یکی از اقوام یه کتاب قدیمی خوندم در موردسخنان حضرت علی در مورد مردم عراق، که آنها رو نفرین کرده بود و فرموده بود،ظلم و بد عهدی که در حق من و فرزندانم میکنین، شما را نفرین می کنم، هیچ وقت سرزمینتان رنگ آرامش نبیند و همیشه در آتش باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
چه بچگی پر استرس و تلخ و خونریزی داشتی
احتمالا یک کودتای نظامی در پیش است و ایندو تحت فشار استعفا داده اند.
مقتدی صدر به زودی میشه مرحع تقلید شیعیان حداقل در عراق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
البته درس فقه نخونده و مجتهد نیست..آیت اله حائری هم به این موضوع اشاره کرده.صدر داره نون اسم باباشو میخوره..
خدا پشتوپناهت باشه مقتدا
کار سفارت انگلیس ملعون هست '
وقتیکه‌ مقتدی‌ اینقدر‌ حامی‌ دارد‌ چرا‌ نباید‌ رهبر‌ عراق‌ باشد‌ ؟!
صلاح‌ مملکت خویش‌ خسروان‌ دانن ‌ بما‌ ربطی نداره‌ !
این‌ کامنتهایی‌ که یکعده‌ معلوم الحال‌ علیه‌ صدر‌ گذاشتن‌ دخالت‌ در امور‌ دیگر کشورهاست‌ !
بهیچ‌ وجه نباید‌ ایران‌ در عراق‌ کوچکترین‌ دخالتی بکند‌ .
چرا خاورمیانه ارامش ندارد؟
اینا از افعال معکوس استفاده کردن. این استعفا و کناره گیری ها یعنی بریزید تو خیابونا!
همه این ناآرامی ها زیر سر یکی هست و بس تا میبینه یه جا آرام میشه شروع می‌کنه به فتنه اندوزی وبعدش نیرو اعزام می‌کنه که سرکوب کنن
درود
وقتی که انسان سنش بالا می رود از هشتاد به بالا ذهن او کوچک می شود..درود بر کسانی که متوجه این وضعیت می شوند و پست خود استعفا می دهند....
فقط حضوری میلیونی مردم با حضور علما در سطح شهر ها عراق این فتنه در آستانه اربعین خنثی می کند
والا زمان امام خمینی ی ایت ا... منتظری بودن ک به دیلیل بعضی عملکردها کنار گذاشته شد مردم عراق هم تو این وضعیت قرار دارن و بهتره برای جلو گیری از این آشوب های آینده و ایجاد فتنه که از عربستان و اسرائیل برنامه ریزی شده با مقتدا صدر خدا حافظی کرده وگوش ب فرمان ایت الله سیستانی باشن
اولا اینها که ریختن همه جارا اشغال کردن طرفداراران صدر نیستند دارن این ادمو بازی میده واز او سو استفاده میکنن بازهم خوب متوجه شد خدا خیر عراق خاست این راه را جلوی صدر گذاشت
مقتدی صدر باید تابع مرجعیت باشد چون شهید محمد باقر صدر برای تحقق اوامر مرجعیت به شهادت رسید کار اصولی که باعث وحدت مسلمانان می شود را آیت ا...سیدکاظم حایری انجام داد مرجعیت یعنی همین ! خار چشم دشمنان اسلام !
صدر اصلا شرایط مرجعیت رو نداره. نه علمی نه غیر اون.
عجیب ه که یک عده میگن مرجع یا حتی ولی فقیه باشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
شرایط مرجعیت دقیقا چیه؟
جریان صدر و شخص صدر من را یاد طالقانی میندازد احتمال ترور مقتدا صدر زیاد هست بخصوص وقتی بیشتر هوادار مخلص را در عراق دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
هه هه هه...
من فکر میکنم رهبر مسلمین جهان باید اقدامی ایلامیه ای چیزی بدهد . انشااله که کارساز شود صدر دنبال انتقام ایت اله صدر است که احتمالا یک سرش را ایران میداند مردک
عربستان گفته بود این راهپیمایی کربلا رو من کنسل میکنم که داره میکنه چون چشم دیدن ندارن
این آقا صدر یکبار بابایدن ملاقات میکنه یکبار میره عربستان پیش بن سلمان آخرش میشه مثله پسر نوح
خود حضرت امام ناظر و پیگیر هستند و به موقع تو دهن معاندین خواهد زد.
ایشون مرجع نیست
نطرایت الله سیستانی ازواجبات میباد
کربلا تعطیل
پر واضح است که صدر با سواستفاده ازمقام شهیدپدرش داره آب به آسیاب دشمن میریزه ودر این ایام اربعین حسینی،میخواهد جمعیت جهانی اربعین رو تحت الشعاع قراربده که این امر هدف اصلی دشمنان شیعه ناب محمدی است
روزی که مقتدی صدربعدازشهادت حاج قاسم به ایران امدودرتشییع جنازه ان شهیدعزیزاشک تمساح ریخت یادحکایت مامون بعدازشهادت امام رضاافتادم....این مردک نه مقلد است ونه مرجع...وفقط برطبل منافع خودباشعارهای فریبنده وباحمایت بن سلمان خبیث میکوبد...خیلی عقل سیاسی لازم نیست که بفهمیم این جریان چه میگویدوچه میخواهد....جریان لجبازتمامیت خواهی که بادست پس میزندوباپاپیش میکشد....دلم برای مردم عراق میسوزد....مقتدی هم ادای برخی جریانهای سیاسی مارادرمی اورد...کمترین کاری که کردسفراربعین امسال رالغوکرد...ضمن اینکه مرجعیت وشیعه مرزجغرافیایی ندارد....ایران عراق یاهرجای دنیاکه باشد....وقتی مرجعی که درعراق مستقراست توصیه به اطاعت ازرهبر ما میکنداین بایدبرای مامایه ی افتخارودلگرمی باشدبعضیهاانگارباایرانی بودنشان هم مشکل دارندونظرات ابکی میفرستند....خانه ی همسایه اگراتش بگیرد خطرش برای سایرهمسایگان هم هست...کمی شعوربخرج دهیم بدنیست.....حب الحسین یجمعنا یعنی چه.....مگراینکه کسی بااین عقیده وشعارهم مشکل داشته باشد که خب تکلیفش معلوم است....انشاءالله برادران عراقی ما بادرایت وهوشیاری مسیردرست واتحاددینی وملی راحفظ کنندودردام منافع بن سلمان وصهیونیست نیفتند..ارزوی ماعراقی ابادوامن است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
منتظر حملات آلبانی نشین ها باش...اونا با واقعیت مشکل دارن..ایضا با حقیقت..
آمریکای ملعون و حزب بعث خائن نتوانست راه کربلا را ببنده اما این منافق ملعون که نقشه های حزب بعث و آمریکا را پیاده میکن این کار را کردو همون دنیا طلبی است که به دنبال وعده ری به جهنم رفت انشا الله این ملعون و همه هوادارانشان نتیجه خیانت خود را خواهند دید
با این که صدام لعین به درک واصل شد ولی برای عراقی یکی مثل اون لازم بود
احسنت مقتدا صدر عالی حکومت
سلام من چند سال پیش که مقتداصدر به عربستان رفت پیش بینی کردم که این شخص،جاه طلب هست،وکسانی که دوربر این آقا هستن منافقینی،هستن،که به عنوان دوست ملت عراق به،این،شخص،خط،میدهن،،که آخرش درگیری بین ملت،مظلوم عراق خواهد افتاد که از امریکاه خط،میگیرند،چون خدا رحمت کند خانواده صدرا بجز مقتدا که جاه طلب هست وازمردم مظلوم،وجوانان سو استفاده میکنند
امیدوارم هیچ گونه درگیری درعراق بین مردمش بوجود نیاید این بدبختیهاکه ملت عراق میکشند کارفتنه گران شخسهایی مثل مقتداصدراست فتنه انگیزند اون مرجعشونم اگرمیخادبمیردبه علت گوهولت سن این وصیتی که گفتهسروتهش معلوم نیست منکرامام زمان خدای نخاسته نیستم یاامام زمان رحمکن اماایشان اگرمیشد باید یک جانشین داخلی خودشون انتخاب میکردن نه خارجی رهبرمارهبرمااست دوستش داریم نمیخاهیم یه پایش درعراق یه پایش درایران باشد بایدایشان درکشورخودمان تاابد باشد وسلام فقط عراقیها میتوانندکتابهای ایشان رابخانندخدانگهدار
اکثریت مردم عراق صدر را دوست دارند .حالا هی ثروت مردم بدبخت ایران را برروید در عراق سرازیر کنید
فقط امام زمان به فریاد شیعه برسد چه در عراق یا ایران یا هر کجای دنیا. چرا که دشمن همه جا هست و همه جا تخم کینه می‌کارد و عقب می‌نشیند خود ما ها کمکش میکنیم خواسته یا ناخواسته .
جمع کنیدکاسه کوزه هایتان را
سلام به همه عزيزان به كوري چشم حسودان اسلام ایران صاحب و پیشوا دارد پیشوای ان امام زمان عج و صاحب اصلی آن الله میباشد درود خدا بر یاران امام زمان
دوستان مرز بسته است ما رو برگردوندن از صد کیلومتریه مهران هیچ کس نیاد تا اعلام کنن محض اطلاع گفتم خدا لعنتشون کنه که دم اربعین فتنه کردن
بهار عربی در عراق آغاز شده است و مردم عراق می خواهند کشورشان را از دست روسیه نجات دهند این تازه اول ماجراست و مزدوران روسیه بدانند عراق از دستشان رفت و دیگر با هزینه های سنگین و مزدور پروری در عراق نمی توانند همچنان در عراق دخالت کنند.
حدود بیست سال پیش طرفداران مقتدی با کشتن دکتر سید مجید خویی در حرم امن امام علی فتنه خود را شروع کردند تا اینجا که قصد کودتا دارد.ایشان معتقد به مرجعیت وطنی وکنار زدن آیه الله سیستانی است.در حالیکه مرجعیت مرز نمی شناسد.به نظر من یا دیوانه است یا وابسته والبته احتمال اولی بیشتر است.
تحلیل صحنه کار سختی نیست...تمام جبهه غرب به سرکردگی امریکا از آشوب در عراق خوشحالند. ...
جریان صدر به دنبال قدرت بوده و پنهانی با عوامل آمریکا وسعودیها درارتباط میباشد زمانیکه ایران به مقر موساد دراربیل حمله موشکی کرد مقتدای صدر جزو معترضین بود که باید ایران را تنبیه کرد. این آقا راه پدران خودرا فراموش کرده و به دامن آمریکا واسراییل پناه برده ونا امنی در عراق را او درست کرده
فقط امریکا در عراق دخالت می کند؟؟
شورش ها در عراق نتیجه جدال بیهوده است که خدا دستور داده است که مجادله بیهوده نکنید و بزرگوارانه حرف های همدیگر را بشنوید و به عقاید همدیگر احترام بگزارید و بهترین سخنان را جهت اصلاح امور انتخاب و یا در معرض اکثریت افکار عمومی برای تایید و اجرا بگزارید
متاسفانه سیاسیون و خواص حریص تر به مجادله و نزاع هستند و مردم عراق نباید آلت دست آنها شوند

جدال بیهوده و بی نتیجه که متاسفانه در بسیاری از مسئولین ما هم است باعث تضعیف نظام سیاسی و نظام دینی می شود که بنیان یک کشور است و روز بروز باید نسبت به اصلاح و پاک شدن آن از آلودگی تلاش کرد و بعد از پاک بودن به آن قدرت داد تا در مسیر عدالت استفاده شود

سیاسیون و مسئولین و علما باید یاد بگیرند که ۳ عادت خوب را در خودشان پرورش دهند تا موفق شویم
اول جدال بیهوده و بی نتیجه و پرگویی بیهوده نکنند
دوم با سند و چیزی که به آن مطمئن هستند سخن بگویند سوم چه در حوزه سیاست و چه دین بزرگوارانه به عقاید همدیگر احترام بگزارنو و از نقد همدیگر جهت اصلاح خودشان و امور کشور استفاده کنند

مسئولین جدای از این ۳ مورد که برای آنها مهم تر و واجب تر است باید در کشور به اندازه کافی شفافیت ایجاد کنند که کارشناسان و اهل علم بتوانند با اطمینان بیشتری و با اطلاعات دقیق تر اوضاع را تحلیل و انتقادگری کنند و اختلاس ها کمتر شود

چرا وقتی توان کاری را نداریم باید در آن کار بمانیم تا هم خودمان را در معرض نفرین ها و دشنام های مردم قرار دهیم و هم موجب خشم و غضب خدا شویم و هم باعث اذیت و عذاب مردم شویم و چرا براحتی به کسی واگزار نکنیم که هم توان و هم علم آنرا دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
درسته
۳ اتفاق مهم باید در کشور بیفتد
اول اینکه نهادهایی که تحت نظارت سازمان های منتخب مردم نیست مخصوصا اقتصادی تا حد امکان از زیرمجموعه دولت شود و برخی از آنها که موازی آنها در دولت است ادغام شود
دوم اینکه بودجه و کل دارایی نهادها کاملا شفاف شود تا مردم بفهمند اکثریت بودجه کجا مصرف می شود
سوم محدودیت های اضافه که در انتخابات نهادهای مردمی وجود دارد کمتر و قابل قبولتر شود و نهایتا دولت ها باید در شفافیت آماری و هزینه و درآمد کاملا مردمی عمل کنند
خدا میداند این کشور ۷۲ ملت که نه ۷۲۰۰۰ ملت هم بیشتره هربچه عرب خودش را همه کاره میدونه. اسرائیل وآمریکا که ریشه تمام مصائیب مردم عراقند .آقای صدر هم که خدا میداند یکدستش تو دست سعودیها وآمارات هست یکدستش وبطرف ایران دراز میکنه معلوم نیست این آدم بنام مرحوم پدر بزرگوارش چه میخواد بروز این مردم بیاره مردمیکه ۴۱ساله از بدبختی وجنگ وداعش وجنگهای داخلی راحت نشده .
وسط معرکه باید مردم هدایت کنی نه این که استفعا بدی و جا خالی بدی، بیچاره کسانی که به شما اقتدا می کردند؟ حاج قاسم جات خالی نیستی ببنین جانشینت نتونست یه دولت توی کشوری که با یه انگشتت میچرخوندش تعیین کنه
هشدار.هشدار.هشدار



قابل توجه دامداران و مرغداران محترم سراسر کشور



به هیچ عنوان از کنستانتره پلت و مش،تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور سراسر کشور،جهت حیوانات و پرندگانتان استفاده نفرمائید،
صاحبان این کارخانجات،سبوس گندم یارانه ایی که سهم شما دامداران و مرغدارانه زحمتکشه،رو در بازار آزاد فروخته و بجاش از پوسته آسیاب شده برنج(معروف به سبوس برنج دوکوب دقیقا شبیه




لطفا به دوستان و همکارانتان اطلاع رسانی فرمائید
بابا تورو خدا شلوغ نکنید ما بیاییم زیارت
چرا نمی گویید صدر چرا اتش گرفته و همه اش بیانه های گروه مالکی و انصارش را منتشر میکنید بعد یک عده اینجا برای مردم عراق نسخه می پیچند
تمام کامنتها امریکا و اسراییل را مقصر میدانند قدری بخندیم ههههههههه؟
یه انتخابات مجدد بذارن ..مسئله حل شه ..چه اشکال داره..‌صدر بنده خدا کم تجربه بود .‌بد ریسکی کرد..نباید نماینده هاش از مجلس انصراف میدادن ..حالا رقیبان همه مربی قدر دارن از این اشتباه او نهایت استفاده را دارن میبرن ...گذشت زمان به نفع جریان صدر نیست ..مردم عادی تحمل بلاتکلیفی را ندارن
فراکسیون نوری المالکی؛ عاملان فتنه بازداشت شوند
ناگفته نماید که تمامی این حوادث با انتشار فایل صوتی نوری مالکی آغاز شد.
یکی از دوستانم می گفت حامیان صدر برادرش از اتوبوس پیاده کردن و چون اسمش سنی بود کشتند. این آدم وحشی و طرفدارانش یه جوری باید ساکت بشوند تا مردم مظلوم عراق آرمش به دست بیاورند.
طبق نظر کارشناسان و متخصصان عراق کشوری چندپاره است و سرانجامی جز تجزیه ندارد و نخواهد داشت ، عراق از سه بخش کاملا متفاوت از کردها ، عرب شیعه و عرب سنی تشکیل شده که هر کدام راه خود را می‌روند و ساز خود را میزنند
قدرت های خارجی و همسایگان چه بخواهند چه نخواهند در آینده عراقی وجود نخواهد داشت
ایران باید کل خسارت جنگ رو از عراق میگرفت وکشور روآباد میکرد که اینجور دم درنیارن
صدر هم از قدرت دودمان صدر و هم از لباس و مرجعیت شیعه مایه می گذارد و کلا فرد سیاسی نیست و هیچی از سیاست نمی دادند و وجودش برای عراق و ایران بسیار خطر ناکه
تا شیطان بزرگ فتنه گر آمریکا تضعیف نشه هیچی درست نمیشه
عراق برای ایران سرافراز جز ضرر هیج ندارد غرامت جنگ را بدهد
جامعه عراق درحال انقلاب برعلیه فسادووطن فروشان وپوست اندازی است.باکنارزدن فاسدین انشاالله وتروریستها عراقی باثباط وازادخواهیم داشت.
سیستانی هم کناره گیری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
مگه مهمه؟
تمام مرزها کلا بسته شه تا یک ماه دیگه علی برکت الله
جناب سیستانی کدوم وریه ؟
عراق باید تجزیه و ۳ تیکه شه
کردا
سنیا
شیعه ها
هر چی درگیری هست توی دنیا توی کشورای مسلمونه
جنگ بر سر تصاحب قدرت
کدخدای عالم به ماجرای عراق ورود کند
بر باعث و بانیش لعنت
لطفاً مردم را تشویق نکنید به رفتن زیارت برای اربعین با جان مردم بازی نکنید مرزها را ببندید.
مقتدا صدر قطعا مقتدا نیست ضمن اینکه بسیار ناراحته که در صدر هم نیست .پس بازی قدرته ایشونه که الان عراق رو به هم ریخته و قطعا خون شهدا به گردن مقتدا صدره، اونم در این موقعیت حساس نمایش جهانی اقتدار اسلام در اربعین، کاملا دست آمریکا و اسرائیل در این جریان مشهوده مگر اینکه کور باشی که نبینی و یا میبینی و با اطلاع عمل میکنی آقای صدر مزدور فتنه گر
این همه هزینه از طرف دولت ایران به خصوص سپاه برای راهپیمایی اربعین رفت رو هوا .
بعد از صدام ؛ عراق یک روز آرام به خودش ندیده و یه لیوان آب خوش از گلوش پائین نرفته
من از جریان صدر میخواهم تا نجات کشور از دست دخالت بیگانه از پای نشینن و کشورشون رو نجات بدن
باید با پهپاد و موشک فراصوت همدیگه رو شکار کنن
عراق یه لیدر مقتدر مثل ۱۰۰دام میخواد
صدر خائن و نوکر صهیونیست و عربستانه
مقتداصدروقتی که درایران بودهمیشه سرش توگوشی بودیا پلی استیشن بازی میکردبه زوردوران طلبگی روگذروندقصدایشون کسب جایگاهی رهبری درعراق است.شخصی نااگاه با آرزوهاوادعاهای بزرگ است.
لعنت خداوندبرتمامی فتنگرهای مزدوروبی سواد وهیزم کش خائنی که امروزدوباره کشورومردوم عراق راناامن کردنند واین رابدانندمردم عراق عزیزازاین فتنه انشاءالله سربلندخواهدشد وفتنگران راسرجای خودشان باکمک دلوارمردان هشط شهبی به جهنم تاریخ خواهندفرستاد
باسلام وقتی آمریکا نیروهایش را ازمنطقه سبز خارج وسفارت را نیمه تعطیل میکند، مطمئنا" فتنه درپیش بود، مقتدی صدر هم باروت فتنه، حزب بعث وفرزندانشان درزیرگروه های مقتدی صدر چه غلطی میکنند .....
خون ايرانيان بيگناه دامن عراقيا را گرفته روي آرامش نخواهند ديد تا زمانيكه بخشي از مردم يه كشور گوششون به حرف سران يه كشور يا كشوراي ديگه باشه اون كشور روي آرامش را نخواهد ديد
شماها که میگفتید اگر آمریکا از عراق منظقه خارج شود اوضاع خوب و گل و بلبل میشه ...پس چی شد؟؟؟؟/
این وسط کل سرمایه گذاری مادی و تسلیحاتی ایران که در عراق کرده میره رو هوا..‌‌چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام است
عراق همیشه تشنه حوادث است چون وجود خارجی را در کشورشان تحمل نمی کنند چه نیروی کار و غیره
مقتدا صدر تو مسلمون نیستی
با این حساب راهپیمایی اربعین دیگه نیست و مشکلات کشور هم حل نخواهد شد
چون رییسی چند وقت پیش گفته بود راهپیمایی اربعین همه مشکلات کشور رو حل خواهد کرد
مردم عزیزکشور مطمئن باشید اگر مسئولین بی لیاقت به فرامین رهبری عزیزگوش جان میدادن وضع مملکت ما این نبود اگرتدابیر رهبری نبود با این خیانتهای برخی مسئولین کشورما از عراق هم بدتر بود اگاه باشد هر سازمان و وزارتخانه ای که دارای مشکل عدیده است همانا خیانتکار است، خداوندحافظ رهبری باشد.
نگفتید که آیت الله حائری به ولایت فقیه پیوسته است.چونکه این خبر را از العربیه که خودتون ازش خبر نقل کردین شنیدم
عراق بعد از صدام حسین روز خوشی ندید
عراق نفرین شده معصومین ع هست به درگ بگذارید نابود شود
درود خدا بر مقتدا
بقیه الله آجرک الله
ایکاش این نفت لعنتی نبود که بخاطرش این همه کشمکش این همه نقشه کشیدن به خاک وخون کشیدن ملت خاور میانه نبود .تمام این شلوغی ها وفتنه زیر سر اینگلیسی وآمریکا است
دمت گرم مقتدا صدر خیلی مردی خدا حفظت کنه
اینطور که مشخصه باید بعثیها بیان وقدرت را دست بگیرن.برن دنبال عزت الدوری .
انشاله مرز عراق همیشه بسته بمونه
ازعراق چه نصیب ما ایرانیان شده جر زجر و بدبختی وذلت و گرانی
دم آیت الله حائری گرم.عجب بیانیه سفتو سختی داد. کوبنده و قوی. پرمغز.
دمت گرم مقتدا صدر خیلی مردی خدا حفظت کنه
از موشک های نفت زن ایران ترسیده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل