بازدید 4967

مهار آتش در جنگل کوهستانی باشت

فرماندار باشت گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده کوه خامی در این شهرستان که از شامگاه دوشنبه ۳۱ مرداد طعمه حریق شده بود و شب گذشته با تلاش مردم و امدادگران مهار شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ 25 August 2022

به گزارش «تابناک»، نادر گرامی روز پنجشنبه افزود: آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی باشت از ساعت ۲۰ شامگاه دوشنبه ۳۱ مرداد از حوزه گچساران به این منطقه در باشت سرایت کرد و پس از چندین مرحله مهار ،شامگاه گذشته (چهار شنبه ) بطور کامل مهار شد.

وی بیان کرد: این آتش سوزی از سوی نیروهای امدادگرانی از دستگاه های اجرایی و نیروهای مردمی پس از ۴۸ ساعت بطور کامل مهار شد.

گرامی ابراز کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای ستاد بحران، مردمی و بسیج در این آتش سوزی فعالیت داشتند.

مصدوم شدن ۲ نفر در آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده خامی باشت

وی اظهار داشت: در عملیات مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت ۲ نفر از نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی مصدوم شدند و هم اکنون حال عمومی انها رضایت بخش است.

فرماندار باشت گفت: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید موجب کندی عملیات مهار آتش سوزی در این مناطق شده بود.

وی تصریح کرد: این آتش سوزی در سه منطقه این شهرستان از جمله ارتفاعات روستاهای "کلگه امیرشیخی"،" کله گان باشت" و "تنگ سادات شاه زینعلی" رخ داده بود.

گرامی بیان کرد: برای مهار این آتش سوزی ۲ فروند بالگرد شرکت نفت و هلال احمر پنج سورتی پرواز برای جابه جایی نیروها و حمل و نقل تجهیزات به ارتفاعات سخت‌گذر منطقه حفاظت شده خامی باشت انجام دادند.

آتش سوزی از سمت «نارک» گچساران شروع شده و به منطقه حفاظت شده خامی در شهرستان باشت سرایت کرد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست