بازدید 56099
سه هزار و هشتاد و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

اعتراض استاندار تهران به بازخواست مدیرانش بابت کم‌کاری در ماجرای سیل/ذوالنور: اصلی‌ترین دلیل کُندی مذاکرات، بحران اوکراین بود /کوثری: مقتدا صدر باید وضعیت خود را روشن کند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: قیمت تور جام جهانی قطر ۴ برابر تور اروپا: کمتر از ۵۰۰ نفر به قطر می‌روند/صدور کارت نان در دستور کار دولت نیست / واکنش آذری جهرمی به پخش اعترافات سپیده رشنو / سه وزارتخانه و شهرداری مشهد محکوم به عذرخواهی از اولیای دم یک دانش آموز شدند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 01 August 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ذوالنور: اصلی‌ترین دلیل کُندی مذاکرات، بحران اوکراین بود
مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به دلیل کندی پیشرفت مذاکرات، اظهار کرد: دلیل کُندی پیشرفت مذاکرات، تیم مذاکره کننده ایران نیست، بلکه دو عامل اصلی، در روند مذاکرات تاثیر گذاشت که اصلی ترین آن، بحران اوکراین بود و درگیری روسیه و اوکراین باعث شد، پرونده ایران از اولویت اول آمریکا خارج شود.

نگه داشتن مدارک بازیکنان تیم امید برای تسویه هتل
مدارک بازیکنان تیم فوتبال امید کشورمان برای تسویه حساب هتل محل اقامت این تیم، در گروی هتل است تا هزینه اقامت آن‌ها پرداخت شود. اردوی تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان برای اعزام به قونیه و حضور در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی در هتل استقلال تهران آغاز شده بود. با این حال تکمیل نشدن بازیکنان و انصراف امید‌ها از حضور در بازی‌های قونیه، پایان زودهنگام این اردو را به دنبال داشت. مساله جالب اینکه اردوی تیم زیر ۲۳ سال در تهران قرار بود دو روز دیگر، یعنی ۱۲ مرداد به پایان برسد و تیم سپس راهی ترکیه شود، اما عدم اعزام به این مسابقات و پایان ناگهانی اردو، دردسر جدیدی ایجاد کرد. فدراسیون فوتبال هنوز هزینه حضور تیم در هتل استقلال را پرداخت نکرده و پایان ناگهانی اردو تخلیه اتاق‌ها باعث شد که تأمین اعتبار برای تسویه آن با مشکل مواجه شود.

کوثری: مقتدا صدر باید وضعیت خود را روشن کند
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در عراق گفت که باید آقای مقتدا صدر وضعیت خود را تعیین تکلیف کند. مردم عراق از این برخوردها خیلی راضی نیستند.محمد اسماعیل کوثری در واکنش به تحصن حامیان صدر در پارلمان عراق اظهار کرد: آقای مقتدا صدر باید وضعیت خود را تعیین تکلیف کند که یک روز با عربستان سعودی و یک روز با این و یک روز با آن است. مردم عراق می‌خواهند کسانی که اثرگذار هستند، خط مشی مشخص و مقتدرانه را در عراق پیاده کرده و ید واحد شوند و نظام قوی داشته باشند تا کشورشان بتواند یکپارچه اداره شود، نه این‌که کش و قوس وجود داشته باشد و هر طرف بخواهد طرف دیگر را بکشد، چون این وضعیت باعث ضرر مردم کشور عراق می‌شود. مردم عراق از برخوردهای آقای مقتدا صدر خیلی راضی نیستند. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر همه گروه‌های شیعیان در عراق یکپارچه شوند قطعا دولت عراق هم زودتر تعیین تکلیف می‌شود و نتیجه این موضوع این است که مردم و کشور عراق سود می‌برند، نه این‌که در این کشور کش و قوس وجود داشته که به ضرر مردم خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف: مروج عشق‌های مثلثی، وزارت ارشاد و صدا و سیما هستند
هاشمی گلپایگانی در همین ارتباط به انتقاد از عملکرد نهاد‌های فرهنگی در مطالبه‌گری عفاف و حجاب پرداخت و با طرح این سوال که چرا به حداقل وظیفه خود که جهاد تبیین است عمل نمی کنند؟! گفت: در پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران یعنی دینامیت و گشت ارشاد 3 جایگاه آمر به معروف و ناهی از منکر تخریب شده است و وزارت ارشاد نمی تواند با انداختن تقصیرات به گردن دولت قبل از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. وی با بیان اینکه وزارت ارشاد باید وظايف حاکمیتی خود را بپذیرد، گفت: ما از رییس جمهور محترم می خواهیم شعار گشت ارشاد مسئولان را در حوزه سینما در وزارت ارشاد محقق کند و مجلس در این خصوص پاسدار قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که خود تصویب کرده است، باشد. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه فیلم ها و سریال های خانگی امروز کیان خانواده ها را تهدید می کنند، افزود: مسئول این جریان مخرب و مروج عشق‌های مثلثی، وزارت ارشاد و صدا و سیما هستند که مجوز تولید و پخش این گونه فیلم و سریال ها را صادر می نمایند و باید با ساخت فیلم‌ و سریال‌های فاخر و جذاب جبران مافات شود.

واکنش آذری جهرمی به پخش اعترافات سپیده رشنو
آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات به پخش اعترافات سپیده رشنو واکنش نشان داد و در کانال تلگرامی خود نوشت: مخرج مشترک پیدا کردن با دشمن گاهی آنجاست که با ندانم کاری -در بهترین حالت- در سیمای ملی، خوراک حمله به اسلام و حجاب و مومنین و محجبه‌ها را فراهم کنیم.

اعتراض استاندار تهران به نهادهای نظارتی: وسط معرکه سیل، مدیران استان را احضار می کنید و دنبال مقصر می گردید؟
روزنامه ایران از اعتراض استاندار تهران به احضار برخی مدیران خبر داد و نوشت: محسن منصوری استاندار تهران در توئیتی نوشت: دو روز گذشته، وسط معرکه و بحران، چند مجموعه‌ نظارتی، تعدادی از مدیران استان را دعوت (بخوانید احضار کرده‌اند) و دنبال مقصر می گردند. مرحبا به این زمان شناسی! بگذارید این چند روز کارمان را بکنیم. وقت برای قهرمان بازی زیاد است.

سه وزارتخانه و شهرداری مشهد محکوم به عذرخواهی از اولیای دم یک دانش آموز شدند
دادگاه سه وزارت خانه و شهرداری مشهد را محکوم به عذرخواهی از خانواده دانش آموزی کرد که به قتل رسیده است. دانش آموز ١٠ ساله مشهدی به دلیل حضور نیافتن راننده سرویس مدرسه، در چنگ شیطان معروف به قاتل «مارمولک نشان» افتاده و به طرز دلخراشی به قتل رسیده بود. این حکم از این جهت اهمیت دارد که خسارت معنوی به قربانی به رسمیت شناخته می شود. البته عامل قتل کودک سال ٩٧ قصاص شده است./جامعه پویا

قیمت تور جام جهانی قطر ۴ برابر تور اروپا : کمتر از ۵۰۰ نفر به قطر می‌روند
در حالی که تور لوکس سه بازی ایران در جام جهانی فوتبال قطر در آژانس های گردشگری از جمله علی بابا و الی گشت از حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون به فروش می رسد، تجارت نیوز در گزارشی نوشت: محمد میرانی، رئیس کمسیون گردشگری اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر می‌گوید: مشکل هزینه بالای اقامت است. هر آنچه حالا هزینه اقامت در قطر باشد، تا زمان برگزاری جام جهانی قطر ۱۰ برابر می‌شود. با این هزینه‌ها فکر کنم ۳ تا ۵ هزار ایرانی بتوانند بازی‌ها را ببینند. آخرین آماری که تاکنون داریم از آن سه هزار نفر منتخب فیفا، کمتر از ۵۰۰ نفر موفق به پرداخت هزینه‌ها شدند.مسئول فروش تور خارجی یک آژانس هواپیمایی می‌گوید: یک بسته تور دور اروپا را به مدت ۲۹ روز تعریف کرده‌ایم. هزینه این تور ۲۸۹۰ یورو به اضافه ۲۵ میلیون تومان هزینه پرواز است.یکی دیگر از فروشنده‌های تور اروپا می‌گوید: تور فرانسه، سوئیس و ایتالیای ۱۱ روزه، ۲۳۹۰ یورو به همراه ۱۸ میلیون تومان هزینه پرواز داریم.» یعنی حدود ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ فعلی یورو در بازار. قیمت تور پرتقال و اسپانیا نیز ۲۷۹۰ یورو به همراه حدود ۱۸ میلیون هزینه پرواز است. به عبارتی هزینه این تور حدود ۱۱۳ میلیون تومان می‌شود. قیمت تور ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نیز ۲۸۹۰ یورو و حدود ۱۸ میلیون تومان هزینه پرواز است؛ یعنی حدود ۱۱۶ میلیون تومان قیمت کامل تور می‌شود. این تورهای اروپایی از ۱۱ روزه تا ۱۵ روزه هستند.

حمله عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به احمد توکلی
محمدحسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به نامه احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به رییس جمهور گفت:متن نامه خیلی خوب نبود. آقای توکلی زمانی احمدی نژاد را متهم می کرد به اینکه چرا مصوبات مجلس را ابلاغ نمی کند و می گفت که دیکتاتوری است و احمدی نژاد را با الفاظ زشتی متهم می کرد اما الان برعکس آن رفتار عمل می کند و می گوید چرا رییس جمهور مصوبه را ابلاغ کرده است؟/ایرنا

 

نامه فیفا به فدراسیون فوتبال در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر
فدراسیون جهانی فوتبال در نامه اخیر خود به فدراسیون فوتبال، حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال در هنگام برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را خواستار شده است. در آستانه شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، نامه‌ای از سوی فیفا در ارتباط با شرایط و امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به فدراسیون فوتبال رسیده است. فدراسیون جهانی فوتبال سه روز قبل در قالب نامه‌ای با استناد به نامه‌نگاری اخیر خود با این فدراسیون در زمینه فراهم کردن شرایط حضور زنان، خواستار ارائه توضیحاتی درباره امکان ورود زنان به ورزشگاه شده و به این فدراسیون توصیه کرده با شروع فصل جدید، زنان همانند مردان تماشاگر بازی‌های لیگ برتر باشند. بر اساس منابع خبری در فدراسیون فوتبال، ظاهرا در این نامه هیچ اشاره‌ای به ضرورت ورود زنان به ورزشگاه‌ها نشده اما خواستار تعامل این فدراسیون با نهادهای بین‌المللی برای فراهم کردن شرایط به منظور حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده است.

سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و موسسات خارجی بیشتر شد
بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از رشد ۲ درصدی سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و موسسات مالی ۴۴ کشور دنیا طی سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ خبر داد و کل مراودات مالی ایران با این بانک‌ها و موسسات را ۱۹ میلیارد و ۶۳۴ میلیون دلار اعلام کرد.


رئیس کل بانک مرکزی: بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی تا سال ۱۴۱۵ وصول می‌شود
صالح آبادی با تاکید بر اینکه بر اساس توافق انجام شده مبالغ وصول شده از محل بدهی دولت به بانک مرکزی مرتبا به صندوق ملی مسکن واریز می‌شود که در سال ۱۴۰۰ میزان وصولی حدود ۳ هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: تا سال ۱۴۱۵ مبلغ بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی وصول می‌شود.

صدور کارت نان در دستور کار دولت نیست
خاندوزی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: صدور کارت نان در دستور کار دولت نیست. خرید نان با همین کارت‌های بانکی در دست مردم انجام می‌شود و در حال صحبت با بانک مرکزی هستیم که صرفاً برای سرپرست خانوار هم نباشد، بلکه با همه کارت‌های افراد خانواده، امکان خرید نان باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: هدف‌گذاری دولت و البته خط قرمز رئیس جمهوری عدم افزایش قیمت نان در سال جاری است.

پاسخ بانک مرکزی به اظهارات همتی؛ از تسویه حساب‌های سیاسی پرهیز کنید
بانک مرکزی در واکنش به انتشار مطلبی در روزنامه جمهوری اسلامی با تیتر «انتقاد همتی از بازی با آمار‌های اقتصادی در دولت سیزدهم» که به طرح مطالبی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در زمینه سیاست‌های پولی و بانکی پرداخته و ادعا کرده بود دولت برای تامین کسری بودجه دست در حساب شرکت‌های دولتی کرده و از سپرده‌های آن‌ها برداشت نموده است، اعلام کرد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط حساس کشور، کارشناسان و صاحب نظران محترم در ارائه آمار و اطلاعات و تفسیر آن دقت نظر بیشتری لحاظ کرده و از تسویه حساب‌های سیاسی پرهیز نمایند. بدیهی است ارائه اطلاعات و تفسیر‌های نادرست از سوی کارشناسان ‏-که پیشتر دارای مسئولیت‌های اجرایی بوده اند‏- به مردم و رسانه‌ها نه تنها منجر به کنترل رشد نقدینگی و تورم نخواهد شد، بلکه موجب تشویش اذهان عمومی و فعالان اقتصادی می‌شود.

دلایل ریزش شاخص بورس از زبان رئیس سازمان بورس
رییس سازمان بورس درباره دلایل ریزش شاخص در ماه گذشته اظهار داشت: در روند بازار متغیرهای مختلفی تاثیرگذار بودند که یکی از آنها تغییر قیمت‌های جهانی بود. محاسبه کنید فقط از ابتدای خردادماه تا به امروز قیمت جهانی کالاهای اساسی به چه اندازه‌ای تغییر کرده‌ است. باید توجه داشته باشیم که بازار سرمایه، بازار انتظارات است. درست است که در سه ماه ابتدای سال گزارش‌های بسیار خوبی از بازار و شرکت‌ها داشتیم؛ اما با توجه به کاهش قیمت‌های جهانی بازار دقیقا هوشمندانه عمل کرد و اثری که کاهش قیمت‌های جهانی بر روی بازار سرمایه ‌گذاشت اثر کمی نبود. در برخی از کالاها با کاهش محسوس قیمت‌ها مواجه شدیم که بر بازار سرمایه اثر قابل توجهی داشت.

در همین مدت، قیمت محصولات فولادی، مس و پتروشیمی در بورس کالا کاهش محسوسی را تجربه کرد؛ البته هر چند قیمت برخی این محصولات هنوز از قیمت‌های سال ۱۴۰۰ بالاتر است، روند کاهشی داشتند و نمی‌توان اثر کاهش قیمت‌های جهانی برخی از کالا را بر بازار سرمایه انکار کرد. عشقی با بیان اینکه دولت هرگز چنین انگیزه‌ای ندارد که جلوی رشد بازار سرمایه را بگیرد و مانع از رشد شاخص شود، اظهار داشت: بازار بر اساس متغیر‌های موثر رفتار می‌کند. البته قبول دارم یکسری تصمیمات مانند افزایش نرخ بهره بانکی در بازار سرمایه اثرگذار بود؛ از این روی، به رییس بانک مرکزی گفتم که وقتی در ستاد اقتصادی دولت تصمیمی مبنی بر تعیین نرخ بهره بین بانکی گرفته شده، عبور از این عدد باعث بی‌اعتمادی می‌شود؛ بنابراین، درخواست کردیم نرخ بهره بین بانکی را کاهش دهند و پایبند به تصمیمات اقتصادی باشند. /ایلنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۱
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در عراق گفت که باید آقای مقتدی صدر وضعیت خود را تعیین تکلیف کند؛ مردم عراق از این برخوردها خیلی راضی نیستند.) شما اگه بلدی باغچه خودت را بیل بزن چکار به عراق داری ؟!! شما اگه بلدی مردم خودت را راضی کن و به خواسته هاشون احترام بگذار !!!
اقای کوثری مقتدی صدر باید تکلیفش رو با کی روشن کنه؟با شما یا مردم کشور خودش؟
استاندار عزیز مثل اینکه قاعده بازی رو نمیدونی کمی سروصدا میکنند و آی مقصر کیه بعد همه چی آروم میشه و پستهای بالاتر میگیرید
واکنش آذری جهرمی به پخش اعترافات سپیده رشنو) اینکار صدا و سیما و ..... دقیقا برای گرفتن زهر چشم بود !!!! قیافه سپیده رشنو کاملا نشان میداد چه بر او گذشته !!!
جناب کوثری بفرمایید شما چکاره هستید که در امور داخلی عراق دخالت میکنید و برای آقای مقتدی صدر نسخه می پیچید.
اقای دولت از مستمری بازنشستگان چه خبر؟انگار نه انگار که موظف به اجرای قوانین هستین.وقتی شماها به قوانین خودتون بی اعتنا هستید چرا از مردم انتظار رعایت قوانین را دارید؟
۱۴۱۶ بزک نمیره بهار میاد کمبوزه و خیار میاد
طوری تیشه به ریشه دین و ایمان مردم زدید که هیچ دشمنی توانایی اونرو نداشت.
برام جالبه که آقای کوثری علاوه بر نمایندگی ملت ایران، نماینده مردم عراق هم باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
ببخشد، کی گفته این فرد نماینده مردم ایرانه؟
آقای کوثری میفرمایند مردم عراق از رفتار مقتدی صدر خیلی راضی نیستند. یعنی راضی هستند ولی کم.حالا آقای کوثری بفرمایند مردم ایران از کارهای ایشان چقدر ناراضی هستند؟
جناب اقاي كوثري شما نماينده مردم ايران هستيد در مجلس،سياست خارجي بذاريد به عهده مسول سياست خارجي،به شما چه ربطي داره اخه؟!؟
آقایان دوست دارند هر گندی می خواهند بزنند، هیچکس هم هیچ اعتراضی نکند.
دولت خیلی سریع به مردم اعلام کند:
برای مذاکرات چه برنامه ای دارد؟
کسری بودجه را چطور می خواهد تامین کند؟
برای یارانه ها چه برنامه ای دارد؟
مردم را چی فرض کردید؟
نهایتاً ذولنوری هم فهمید دلیل کندی مذاکرات را.
البته فکر کنم عدم توانایی تیم مذاکره کننده را هم باید اضافه کرد
آقای کوثری سننه قربونت برم
لزومی‌ دارد‌ که نمایندگان‌ مجلس‌ در مورد‌ رفتار‌ رهبران‌ سیاسی‌ عراق‌ در مجلس صحبت کنند‌ ؟!
کشور‌ در مشکلات‌ گوناگون‌ غوطه‌ ور است‌ اونوقت‌ آقای کوثری برای مقتدی‌ صدر تغیین‌ تکلیف‌ می کنند‌ ! آقا کشور خودشونه‌ هرکاری دوست دارند بکنن خودشون‌ عقل‌ و منطق‌ دارند‌ لابد‌ !
اینهمه‌ پول‌ مردمی که قدرت‌ اجاره‌ کردن‌ یک اپارتمان‌ ۵۰‌ متری را هم ندارن‌ را‌ خرج‌ عراقیها‌ کردید‌ بسه‌ دیگه‌ نکنید‌ جواب‌ نمیده‌ !
حاجی ذوالنور! رکب خوردی؟ منتظر بودی روحانی بره برجام رو به نام خودت ثبت کنی؟ خخخخخ
اگه شاخصی بهبود پیدا کنه به علت کاردانی دولت انقلابی سید محرومانه ، اما اگه اقت کنه دلیلش دولت قبل و وضعیت بین المللی میشه
اخبار تکراری حرفای تکراری
کوثری
هنوز نفهمیده ای نباید در امور دیگر کشور ها دخالت کرد
اقای نماینده مسایل و مشکلات داخلی عراق بشما ربطی ندارد که دخالت میکنید در ایران مردم این همه مشکل دارند شما یک اعتراض و بازخواست از مسئولان نمیکنید شما نماینده مردم تهران هستید نه عراق ( نماینده تهران محمد اسماعیل کوثری در واکنش به تحصن حامیان صدر در پارلمان عراق اظهار کرد: آقای مقتدی صدر باید وضعیت خود را تعیین تکلیف کند)
استانداری که سیل یک امام زاده را نتونه مدیریت کنه ، آرش توقع مدیریت استان تهران رو دارید
بزارید تو گل و لای باقی مونده از سیل عکس بگیره و اسمش رو بزاره مدیریت
آقای کوثری لطفا در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نکنید ، شما اگر می‌تونید مشکلات داخلی خودمون رو حل کنید
جناب کوثری اظهارات شما به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی مصداق دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست، همان چیزی که سالها دیگران رو نواختید،یک بام و دو هوای سیاستمداران ما اینجاها معلوم میشه، وانگهی شما نظر مردم عراق رو از قوطی کدوم عطار درآوردی؟؟؟؟
جناب کوثری اظهارات شما به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی مصداق دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست، همان چیزی که سالها دیگران رو نواختید،یک بام و دو هوای اینجاها معلوم میشه، وانگهی شما نظر مردم عراق رو از قوطی کدوم عطار درآوردی؟؟؟؟
اقای کوثری ......عراق ومردم عراق به شما چه ربطی دارد ؟این دخالت است........همون چیزی که اگه یه کشور دیگه به شما بگه قیامت به پا میکنید که چرادخالت در امور کشور ما میکنید ...........یه سوزن به خودت بعد یه جوالدوز به دیگران
غذاهای سفره ایرانیان در طول چهار دوره ریاست جمهوری
1-دوره خاتمی
کباب کوبیده یا برگ بره . مرغ سوخاری.کباب جوجه برنج شمال.شربت سنکجبین.دلستر
2-دوره احمدی نژاد
قرمه سبزی .برنج هندی.و نوشابه
3-دوره روحانی
عدس پلو و یا ماکارونی با دوغ
4-دوره رئیسی
نان خشک و هیچی

اولین قدم در بهبود این اوضاع فلاکت بار پذیرش این واقعیت تلخ ابتدا از سوی شخص رئیس جمهور و همه حامیان وی و عذر خواهی از مردم و پرهیز از شعار زدگی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
به لنگ ختم می شه
آقای ذوالنور واضح بفرمایید مانع اصلی در روند مذاکرات برجامی آقا پوتین است ولاغیر.
آقای کوثری، اولا مگر شما مقام عراقی هستید که فرمان میدهید که مقتدی صدر باید تکلیفش را مشخص کند؟ ثانیا اگر مقتدا صدر محبوب و مقبول اکثریت ملت عراق نبود، حزب او آن آرای بالا در انتخابات را کسب نمی کرد ، ثالثا اگر مثلا یکی از نمایندگان مجلس عراق بگوید که آقای رییسی بتید تکلیف خودش با مردم ایران را مشخص کند، شما به او پاسخ نمی دهید که به شما مربوط نیست؟
جناب اقای سردار کوثری من از طرف مقتدا صدر و مابقی از شما معذرت می خوام که اجازه نمی دهند شما در مسائل کشورشون دخالت کنید و عراق را چون ایران اباد کنید .
نماینده تهران باید تکلیف خود را روشن کند که دقیقا نماینده کحاست
کوثری به فکر مملکت خودت باش، شما نماینده ایرانی یا عراق؟
مقتدا صدر وضعیت خودش را خیلی وقت است مشخص کرده است .شماها هستید که وضعیت نامعلوم دارید و نمی دانید که چه بکنید؟؟؟؟
جناب کوثری به مشکلات داخلی توجه کنید بهتراز دخالت امور دیگران است
ایران باید دست از دخالت در امور کشور های همسایه از جمله عراق برداره
اقای کوثری وضعیت اقای مقتدا صدر کاملا روشن وشفافه . او میخواهد شمادرکارش فضولی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
من به کوثری کاری ندارم ولی عراقی ها خسارت جنگ رو بدن بعد از ایران هم توقع یک همسایه نرمال رو داشته باشند که در کارهاشون دخالت نمی کنه . آقای کوثری هم بهتره پیگیر دریافت خسارت جنگ از عراق باشند تا این کارهای بی ثمر
اقای کوثری چی فرمودی؟ مقتدا صدر چکار کند ؟ حالتان خوب است ؟ شما ممکنه سمتتوت را تو عراق بفرمائید ؟ آقای محترم مملکتت خودتون را ول دادید به عراق چسبیدید ؟
مگه زمانیکه قیمتها بالا رفتن سهام رشدی داشتن ؟
بورس ایران دستوری هستش
میری بازار قیمتها رو میبینی هر روز بالا میره
میگن قیمت جهانی رفته بالا
ولی هیچ کاهش قیمتی نمیبینی
عشقی خیلی نابودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
نوبت این دولته که سهمش رو از بورس و جیب سهامدارها برداره وگرنه بقیه ماجرا داستانه
بحران اوکراین و دستور روسیه
وقتی تجاوز روسیه به اوکراین اتفاق افتاد قیمت ها در سطح جهانی افزایش داشت . چرا بازار آن موقع هوشمندانه عمل نکرد؟ چرا فقط هنگام ریزش هوشمند میشود؟؟
کوثری: مقتدا صدر باید وضعیت خود را روشن کند

آقای کوثری مگر شما نماینده مردم عراق هستید؟ مگر اونها از شما خواستند نمایندگی کنید براشون؟

آخه چرا دخالت میکنید ؟ دوست دارید دیگران در امور ما دخالت کنند؟
فیلم ها و سریال های خانگی امروز کیان خانواده ها را تهدید می کنند؟؟؟؟؟ کیان خانواده را صدا و سیما با این شبکه های بی کیفیت نابود کرده که هیچ برنامه مناسبی ندارد و باعث شده حتی خانواده های مخالف ماهواره و ... مجبور به پذیرش ان شوند برای مثال همه کانالهای تلوزیون پر شده از غم و عزاداری حتی شبکه پویا که روزی ده بار بچه کوچکم می گوید خسته شده ام و حوصله ندارم و ...چون برنامه های جذاب ندارد
ذوالنور: اصلی‌ترین دلیل کُندی مذاکرات، بحران اوکراین بود
نخیر. دلیلش خود شما و امثال شماست.
احتملا آقای مقتدی صدر در پاسخ به آقای کوثری می گوید:
اولا: شما را س نه نه؟! شنا چه ماره کشور و مردم عراق هستید مه ایتقدر علنی و گستاخانه در امور داخلی کشور عراق اطهار نظر پ دخالت میکنید؟!
ثانیا: شما بهتر است اول تکلیف و وضعیت خودتان را روشن کنید: شما یک نظانی هستید یا نماینده مردم تهران در مجلس یا نماینده حکومت در مجلس یا وزیر امور خارجه؟!!!
آذری جهرمی خیلی فهمیده است . به نظر من آگاه ترین وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات تکنولوژی اطلاعات در دنیا بود .
تمام مدیران مربوط به سیل می بایست به شدت تنبیه و مواخذه شوند، سیل یک واقعه قابل پیش بینی است و مدیران شهرداری شهرها موظف به آنالیز و یافتن راه کارهای جلوگیری و واکنش در هنگام وقوع هستند.
برای ساخت پالایشگاه ها و کارخانه ها از اولین کارها بررسی محل های ورود آب باران و هدایت آنها به خارج از واحد می باشد، در شهر سازی هم این موارد مطرح است حالا یا شهر در حال ساخت است یا ساخته شده و باید راههای خروج ایمن آب حتی با تخریب بناهای ساخته شده در مسیر سیل انجام شود.
همه مدیرانی که پاچه به آب زده اند و نگاه می کنند و دستور می دهند می بایست می بایست محاکمه شوند.
کوثری: مقتدا صدر باید وضعیت خود را روشن کند!!!!!!!!!!!!!!درسته که شما در جایگاه نمایندگی ملت ایران قرار ندارید ولی آنجا مجلس عراق نیست که شما برایشان تعیین تکلیف کنید.
کوثری: مقتدا صدر باید وضعیت خود را روشن کند......آقای کوثری در امور کشورها دخالت نکنید!
جناب کوثری. لطفا از دخالت در امور سایر کشورها پرهیز کنید. به مه چه چه کسی سر ق5درت است یا شیعیان سر کارند یا سنی ها . همان اندازه که عراق کشور شیعیان هست به همان اندزه بقیه اکثریت ها هم حق دارند
کوثری ظاهرا از طرف مردم عراق هم حرف می زند ایشان اول وضعیت خودش را بری مردم ایران مشخص کند نظامی است یا نماینده مجلس ؟؟؟!!!! چهار سال لباس نظامی می پوشه چهار سال نماینده مجلس می شه دوباره چهار سال نظامی و همین طوری به لطلف شورای ۱۲ نفره انتصابی مادام العمر هم نظامیه هم مجلسی !!!! آقای کوثری چطور شما از نظامی گری استعفا می دید وارد مجلسی می شید بعد از مجلس دوباره به استخدام نیروی نظامی در میایید؟؟؟؟؟ این رو به مردم ایران توضیح بدید لازم نیست از طرف مردم عراق حرف بزنید و در امور داخلی عراق دخالت کنید.
بحران اوکراین!؟ خیر چون همه چیز ایران را به روسیه نامرد و از پشت خنجر زن گره زدید .
الان همه در بدترین شرایط هستید ، حداقل در دفعه قبل سرمایه اجتماعی تا حدودی همراه بود ولی الان به شدت از دست داده اید و برای همین در حال روی چوب کردن حجاب برای انحراف افکار هستید . ولی دیگر حنایتان رنگ ندارد .
جناب سردار کوثری ، حالا در سیاست بماند ، لطفا در امور داخلی سایر کشورها مداخله نکنید
به کوثری چه مربوطه؟
این آقای کوثری چه کاره عراق هستند . اگر عرضه دارید به مملکت خود برسید .
ازوضعيت افزايش حقوق بازنشستگان كشوري با10% افزايش ناچيزچه خبر؟ بهتراست به وضعيت بازنشستگان كشوري و...رسيدگي كنيد وكاري به امورداخلي كشورهاي همسايه نداشته باشيم .
اینجانب از ظرف کشته شدگان سیل از استاندار پوزش می طلبم. ببخشید مزاحم اوقات تون شدند!
خداییش استاندار تهران فقط بلده ژست بگیره و ارد بده ، هیچی نیست.
اون موقع که ظریف می گفت 6 ماه دیگه شرایط جهان تغییر میکنه ذوالنور نمی فهمید و برای مصالح حزبی و شخصی آتش میزد به توافق نامه.حالا جواب این همه مشکلات مردم رو کی میده؟جنگ اوکراین هم الکیه مشکل اربابشونه یعنی برادر پوتین
آقای کوثری ناآرامی های عراق و وضعیت آقای مقتدی صدر به شما چه ربطی داره . مردی دلسوز هستی ناراحتی های مردم را نمیتوانی ببینی بیا سنگ بازنشستگانی ایرانی رو به سینه بزن که 5 ماه از سال میگذرد و در مقابل وتوی قانون توسط دولت تو گرما تجمع مسالمت آمیز انجام میدهند و با اینکه مجلس هم تائید کرده و دولت زیر بار نرفته اینرا مشخص کن بتوچه که تو عراف ناآرامی است .
اقای کوثری شما که اینقدر برای مردم عراق دل میسوزانی چرا در مقابل ظلمی که به بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ( افزایش 10 درصدی در مقابل گرانی افسار کسیخته ) خودمکان سکوت میکنید
دست از این خرواری خبر گذاشتن بر نمیداری ؟
جناب استاندار به جای جوابگویی نباید به چنین عملی دست بزند معابری که امکان بروز سیل در آنجا هست را قبلا باید گود برداری وپاکسازی شود کسی که مسئولیت می پذیرد مسئول جان ومال مردم هم هست نه اینکه برای شانه خالی کردن از مسئولیت بهانه بیاورد حداقل ممکن برای چنین مسئولان بی تدبیر در سایر کشورها استعفا میباشد ولی متاسفانه ما هنوز به آن جایگاه نرسیدهایم که هر کس مسئول عواقب چنین بحرانها میباشد که در حوزه کاری آن شخص اتفاق می افتد
آخه غیراز ما که برگزیدگان خداوندیم هیچکس دیگه ای حق ندارد در امور چه کشورهای دیگه وچه مردم دیگه دخالت کند
وضعیت عراق به نماینده بی ثمر و بی فایده مجلس ایران برای مردم ایران چه ربطی دارد؟!!!!!!
محکوم به عدرخواهی؟!!!
عذرخواهی که کمترین کار بوده که باید انجام میشده اینوه حکم قضایی بدیم به اجراش یعنی چی؟
این حکم چه دردی را از خانواده ان بچه مظلوم دوا می کند
و ایا باعث جلوگیری از تکرار می شود
واقعا توی این مملکت چه خبره؟!!!
چون ذیل خبر ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ هزار شغل محلی برای نقد نیست در این محل نقدی به این خبر آورده میشود .
گفته شده است که با ۴۰ هزار میلیارد تومان میتوان ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کرد . بهتر است آمار و ارقام عددی را بررسی کنیم . بهتر است از تقسیم عدد ۴۰ هزار میلیارد تومان بر ۴۰۰ هزار شغل شروع کنیم که به عدد ۱۰۰ میلیون تومان بازای هر شغل میرسیم . همچنین از تقسیم عدد به ظاهر بزرگ ۴۰ هزار میلیارد تومان به نرخ ارز آزاد به عدد ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار میرسیم . خیلی بعید بلکه نشدنی است که با این مبلغ بتوان ۴۰۰ هزار شغل پایدار ایجاد کرد.
این اعداد نشان دهندهٔ آن است که مطابق نرمهای جاری بسیار بسیار کمتر از مقدار لازم برای ایجاد یک شغل پایدار است . طبق نظر اکثریت کارشناسان ایجاد یک شغل پایدار بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان هزینه دارد . گرچه از سوی وزیر کار سابق هزینه ایجاد شغل یک میلیون تومان اعلام شد و اخیراً معاون او این عدد را ۳۰ تا ۳۵ میلیون اعلام کرده است که نشان دهنده بی اطلاعی فاحش نامبرگان از واقعیتهای اقتصادی است .
اما نکته های دیگری نیز هست . قرارداد با بانک‌های عامل که سرمایهٔ آنها متعلق به مردم است نیز تبعات دیگری دارد که ورشکستگی حال حاضر بانک‌ها و ایجاد تشدید آن و غیره بخشی از آن است . تأثیرات تورمی آن نیز باید در نظر گرفت .
حال نقش بنیاد برکت و ستاد اجرایی در این میان چیست نیز معلوم نیست . اینچنین طرحهای ما را یاد طرح اشتغال احمدی نژاد میاندازد که به نوعی پول پاشی بین اقشار کم برخوردار شهرهای کوچک و روستاها بود.
نحوهٔ تأمین سرمایه و توزیع آن و اینکه این مبالغ به صورت وام خواهد بود یا خیر و نرخ این تسهیلات چه مقدار است نیز توضیح داده نشده است . انجه حدس زده میشود این است که تأمین سرمایه با بانک‌ها و امور اجرایی و طرح و برنامه ان با سناد اجرایی است. کسی هم نیست که به وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانک‌ها بگوید که “ آزموده را آزمودن خطا است “ . یادمان نرفته که ستاداجرایی مبلغ یک میلیارد دلار از وزارت بهداشت بابت تولید واکسن کرونا گرفت و نه تنها نتیجهٔ مطلوب حاصل نشد بلکه بهانهٔ ممنوعیت ورود واکسن به کشور در شرایط اضطراری واکسیناسیون را فراهم آورد که موجب مرگ بسیاری از هموطنانمان شد.
به استانداران قبل از دادن سمت کمی ادب و آداب معاشرت یاد بدهید
بابا اگر شرف داشتید مشکلات ملت کمر شکسته وفقیر خودتان را حل کنید.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر