بازدید 51553
سه هزار و شصت و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

دادگاه سوئد «حمید نوری» را به حبس ابد محکوم کرد/مینو اصلانی: باید به زن غربی کمک کنیم که پیرامون «پوشش مناسب» مطالبه‌گری کند /سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: چرا هر چیزی را به طرح صیانت گره می‌زنید؟/واکنش مطهری به خبر فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند فیروزآبادی: از دبیری شورای عالی فضای مجازی برکنار نشده‌ام / غلامرضا ظریفیان: سیاست‌های خشن و چکشی در مساله حجاب شکست خورده است / میرکاظمی: چیزی به اسم ارز ترجیحی ۴۲۰۰ وجود ندارد/ سورنا ستاری: زمانی در دانشگاه‌ها قرارداد با صنعت خیانت بود و نه خدمت ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 14 July 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

دادگاه سوئد «حمید نوری» را به حبس ابد محکوم کرد
خبرگزاری رسمی دولت نوشت: دادگاه سوئد روز پنجشنبه با صدور حکمی حمید نوری شهروند ایرانی را که با اتهامات بی‌اساس گروهک تروریستی منافقین بازداشت است، به حبس ابد محکوم کرد. این حکم در کنفرانس مطبوعاتی با حضور قضات پرونده «توماس زاندر» و «آنا لیلینبرگ گولسجو» قرائت شد. در حکم دادگاه که توسط توماس زاندر قرائت شد، نوری به دلیل آنچه دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی خوانده متهم شد. او همچنین از سوئد اخراج و از ورود به این کشور منع شده است. این شهروند ایرانی به پرداخت غرامت به آنچه خانواده‌های «رنج دیده» خوانده شد، متهم گشت؛ بنابراین، نوری در بازداشت می‌ماند تا احکام صادره علیه او اجرایی شود.

برجام برای ما نتیجه‌ای ندارد؛ همانطور که در دوران آقای روحانی هم نداشت
محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با «انتخاب» در تحلیل خود از دورنمای مذاکرات، بیان کرد: «واقعیت این است که مذاکرات همان نتیجه‌ای را می‌دهد که مذاکرات دوران آقای روحانی به همراه داشت؛ یعنی هیچ نتیجه ملموس و خاصی برای ما نخواهد داشت. علتش هم روشن است، امریکایی‌ها به صراحت اعلام کردند که به هیچ عنوان حاضر به دادن امتیازی به ما، نیستند. همانطور که در دوران آقای روحانی هم به ما امتیازی ندادند. طبیعی است در چنین شرایطی، دورنمای مذاکرات همانی‌ است که در سال ۹۵ و ۹۶ دیدیم، یعنی هیچ بهره و حاصلی برای ما ندارد.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این ارزیابی منفی، به معنای صرف‌نظر کردن ایران از خواسته‌هایش است یا خیر، عنوان کرد: «ما از دوره آقای روحانی خواسته‌ای نداشته‌ایم. همه مطالبات ما در دوره آقای روحانی در حد این شد که ۵ هزار سانتریفیوژ کار کند، اما امریکایی‌ها و اروپایی‌ها به هیچ تعهدی عمل و حتی تحریم‌ها را هم تعلیق نکردند. الان هم ما هر چه قدر کوتاه بیاییم، طرف مقابل هیچ امتیازی نخواهد داد و به همین دلیل اصلا فایده‌ای ندارد. به بیانی دیگر روندی است که آزمونش را از پیش، پس داده است و در این آزمون به هیچ عنوان نتیجه رضایت بخشی برای ما نخواهد داشت؛ بنابراین ادامه دادنش هم سود خاصی ندارد.»

علی‌اکبر صالحی: شأن این ملت با ۳ هزار سال تمدن مکتوب، شرایط کنونی نیست
رییس پیشین سازمان انرژی اتمی و قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: این انقلاب عزیز یک عمری را پشت سر گذاشته است، نیمه خالی لیوان وجود دارد و نیمه پر لیوان، اما این ملت یک ملت بزرگ و تاریخ‌ساز است که سه هزار سال تمدن مکتوب دارد، شأن این ملت بزرگ شرایط کنونی نیست.

رئیس اندیشکده «زن و خانواده» دانشگاه امام حسین: باید به زن غربی کمک کنیم که پیرامون «پوشش مناسب» مطالبه‌گری کند
مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین گفت: دشمنان جنبشی برای ۲۱ تیرماه امسال تدارک دیدند تا زنان عفیف ما حجاب را از سر بردارند، اما چنین نشد، دشمن این‌همه هزینه و ارتباط‌گیری می‌کند که انقلاب بی‌حجابی در ایران راه بیندازند درحالی‌که همه تلاش آن‌ها نقش بر آب شده است. او با اشاره به اینکه ۲۷۰ شبکه ماهواره‌ای علیه حجاب فعالیت دارند، گفت: ما زنان مسلمان ایرانی پای اعتقاداتمان ایستاده‌ایم و به زن غربی باید کمک کنیم که پیرامون پوشش مناسب مطالبه‌گری کند.

هشدار روزنامه اطلاعات درباره نفوذی بودن افرادی که جامعه را به دوقطب باحجاب و بدحجاب تبدیل می‌کنند
روزنامه اطلاعات نوشت: آیا کسانی که خودمختار و فراقانونی امریّه و دستورالعمل و بخشنامه در محدودسازی خدمات اجتماعی به گروهی از شهروندان صادر می‌کنند، نمی‌بینند روزی را در همین نزدیکی؛ نه زبانم لال در زوال نظام، بل در بقا و ادامه‌ی قرارِ همین نظام؛ که این دوقطبی باحجاب و بدحجاب-که هر سال داغ‌ترش می‌کنند- چه مصیبت‌های دیگری را پیامد خود خواهد کرد؟ و چه خصومت‌هایی را همسایه به همسایه به زوایای جان جامعه درخواهد افکَند؟

روزنامه جمهوری اسلامی: بپذیریم یا نپذیریم، بدحجاب‌ها دستپخت تربیتی همین نظام هستند
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:حامیان برخورد فیزیکی با بدحجابی، هرگز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که وجود آزاردهنده صحنه‌هایی پس از گذشته ۴٢ سال از انقلاب و آنهم توسط جوانانی که چه بپذیریم و چه حاضر به پذیرش آن نباشیم، دستپخت تربیتی همین نظام هستند، چه علت‌هایی دارد و مبارزه با این افراد، پرداختن به معلول‌ها و غفلت کردن از علتهاست و هرگز ما را به نتیجه نمی‌رساند.

یک کارگردان تئاتر: قیمت ۵ بلیت تئاتر ما به اندازه یک همبرگر است
محمدرضا مالکی، کارگردان و بازیگر تئاتر: قیمت بلیت تئاتر در کانون پرورش فکری ۲۰ هزارتومان است؛ یعنی اگر پنج تماشاگر بلیت بخرند، تازه می‌شود با آن پول یک همبرگر خرید، آن هم بدون نوشابه! /ایسنا

کوچ خطرناک از «سنتی» به «صنعتی»
با افزایش قیمت تریاک که ناشی از سخت‌گیری‌های طالبان در افغانستان است، تمایل معتادان به مصرف شیشه و قرص به جای تریاک بیشتر شده است. یک کاسب موادمخدر توضیح می‌دهد که «هر ۴.۵ کیلو تریاک تا سال گذشته ۴۳۰ دلار بود، اما در حال حاضر به ۲ هزارو ۶۲۹ دلار رسیده، یعنی قیمت آن ۶ برابر شده است. این قیمت عمده‌فروش‌هاست و سردسته‌هایی می‌توانند آن را خرید کنند که سرشاخه توزیع موادمخدر هستند، اما قیمت عمده آن بسته به جنسی است که تحویل می‌دهند.» «قیمت هرویین بسته به میزان درصد خلوص آن سال گذشته بین ۲۰ تا ۳۵ تومان برای هر گرم متفاوت بود، اما در حال حاضر قیمتش رشد کرده و هر گرم هرویین بین ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متفاوت شده است. شیشه هم قیمتش تغییر کرده است، پیش از این هر گرم شیشه بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شد، اما در حال حاضر مصرف‌کننده باید بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان برای یک گرم شیشه پرداخت کند.» در حال حاضر آمار ضایعاتی‌ها و سرقت‌های خرد بالا رفته است که قسمتی از این ماجرا به افزایش قیمت موادمخدر برمی‌گردد. بعضی از مصرف‌کننده‌ها بیش از ۲۰۰ عدد دیازپام در روز می‌خورند تا بتوانند از خماری نجات پیدا کنند. / روزنامه شهروند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: چرا هر چیزی را به طرح صیانت گره می‌زنید؟
مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و از موافقان طرح صیانت در واکنش به قفل شدن تنظیمات جستجوی گوگل و بینگ و ارتباطش با این طرح، گفت: من هم شنیده‌ام که چنین اتفاقی افتاده است، ولی جزئیاتش را فرصت نکرده‌ام پیگیری کنم. من نمی‌دانم چرا یک عده‌ای در کشور زود باورند و حساسیت دارند، اما نسبت به این همه اقدامات خوب دیگر، به سادگی از کنارش می‌گذرند، روی طرحی که هنوز تصویب نشده و به نتیجه نرسیده است، حساس هستند و هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد را به طرح صیانت گره می‌زنند. /انتخاب

واکنش مطهری به خبر فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه
علی مطهری خواستار حل «تناقض» موضع ایران درقبال جنگ روسیه و اوکرین شد. علی مطهری، فعال سیاسی نوشت:وزارت امور خارجه باید این تناقض را حل کند که از یک‌طرف می‌گوید ایران با جنگ در اوکراین مخالف است و از طرف دیگر سخنگوی این وزارتخانه خبر فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه را به‌ صراحت تکذیب نمی‌کند.

نشریه سپاه: نظام در برابر تاجزاده خیلی صبر و تحمل کرد
هفته نامه صبح صادق وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: تاج زاده در ۲۵ سال اخیر چهره‌ای شناخته در عرصه سیاست داخلی است، البته بیشتر به عنوان تخریب کننده نه یک عنصر سازنده. تخریب کننده از این جهت که احساس می‌کند رسیدن به هر نوع پیشرفت در داخل ایران لازمه اش انهدام نظام کنونی است. از ماجرای کوی دانشگاه گرفته تا فتنه سال ۸۸ و حتی تحولات مرتبط با حوزه سیاست خارجی او را به عنوان فردی تخریبگر نشان می‌دهد. شاید تاج زاده تصور می‌کند که می‌تواند به قهرمان واقعی اپوزیسیون در ایران تبدیل شود، اما واقعیت این است که جز جمع‌های کلاب هاوسی هیچ حضور و جایگاه عمومی در سیاست ایران ندارد.

در شرایط فعلی نیز اساسا سلطنت طلبان و منافقین نیز هیچ جایگاهی برای امثال وی قائل نیستند. به این ترتیب، روشن است که مصطفی تاج زاده یک بازنده در شرایط مختلف است و همین در ماه‌های اخیر به رادیکال شدن وی انجامیده است. تاج زاده عملا به دنبال این بود که جای خود را پس بگیرد آن هم با وارد کردن اتهامات بیشتر به نظام جمهوری اسلامی از موضوع واکسن‌ گرفته تا ده‌ها مورد دیگر... شاید صبر و تحمل نظام نسبت به تاجزاده در خصوص حل این‌ مشکل بود؛ اما واقعیت اینجاست که هیچ تغییری در موضع گیری‌های وی به وجود نیامد. واکنش سازمان اطلاعات سپاه با حکم قضایی نسبت به دستگیری وی را می‌توان‌ دقیقا در همین راستا دانست، چون وی با سوء استفاده از رافت نظام اسلامی در تلاش برای عادی سازی توهین و شکستن مقدسات بود، وگرنه تاج زاده از مدت‌ها قبل یک مهره سوخته است.

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به ادعای اخیر سالیوان علیه ایران
سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به سفر مقامات آمریکا به منطقه تصریح کرد: مشاور امنیت ملی آمریکا، در آغاز سفر، ایران را به حمایت از کشتن اوکراینی‌ها متهم کرد! دروغ، سکه‌ای پررونق بین سیاستمداران آمریکاست و واژگون کردن حقیقت برای اهداف شرورانه. ناصر کنعانی در مورد سفر بایدن به منطقه، در توییتر خود نوشت: «سالیوان مشاور امنیت ملی همراه بایدن به تل‌آویو رفت تا تعهد آمریکا به حمایت بی قید و شرط از قاتل‌ترین رژیم کودک کش جهان را تحکیم کند.»
وی ادامه داد: «او در آغاز سفر، ایران را به حمایت از کشتن اوکراینی‌ها متهم کرد! دروغ، سکه‌ای پررونق بین سیاستمداران آمریکاست و واژگون کردن حقیقت برای اهداف شرورانه!»

سی‌ان‌جی گران نمی‌شود
وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قیمت هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) برای مصرف کنندگان همان نرخ قبلی یعنی ۴۵۳ تومان است.


طلای سیاه گران شد
قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، تحت تاثیر دورنمای محدودیت عرضه، اندکی افزایش یافت و نفت برنت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۶۸ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰۰ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی در پایین ۱۰۰ دلار بسته شده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت، با ۵۵ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۶ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۴۶ سنت افزایش پیدا کرده بود.


حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال چند میلیارد دلار شد؟
مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۸۹۶.۱۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۲.۸۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۳ درصد کاهش داشته است. حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴.۷۹ میلیارد دلار است که ۳۳.۹۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۵۲ میلیارد دلار است که ۸.۷۲  درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۷.۳۰ میلیارد دلار است که ۸۹.۹۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است.


 تورم آمریکا از ۹ درصد عبور کرد و رکورد زد
وزارت کار ایالات‌متحده اعلام کرد که تورم سالانه مصرف‌کننده در ایالات‌متحده طی ماه ژوئن ۹.۱ درصد افزایش یافته است که بزرگترین افزایش ۱۲ ماهه از نوامبر ۱۹۸۱ محسوب می‌شود. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که تغییرات قیمت کالا‌ها و خدمات را از دیدگاه مصرف‌کننده اندازه‌گیری می‌کند، پس از رشد سالانه ۸.۶ درصدی در ماه می، بسیار بالاتر از برآورد بازار ۸.۸ درصدی است. به صورت ماهانه، شاخص قیمت مصرف‌کننده در ژوئن ۱.۳درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت همچنین بالاتر از انتظار بازار ۱.۱ درصد بود. افزایش ماهانه شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه می یک درصد اعلام شد.

به گفته وزارت کار، بنزین، سرپناه و غذا بیشترین سهم را در افزایش قیمت مصرف‌کننده داشتند. در این بیانیه آمده است: «شاخص انرژی در طول ماه ۷.۵ درصد افزایش یافت و تقریبا نیمی از افزایش کل اقلام را به همراه داشت، به‌طوری‌که شاخص بنزین ۱۱.۲ درصد و سایر شاخص‌های اصلی نیز افزایش یافتند و سالانه به ترتیب ۴۱.۶ درصد و ۵۹.۹ درصد افزایش را ثبت کردند».

شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی، بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، در ژوئن ۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که بالاتر از انتظار بازار برای افزایش ۰.۶ درصدی بود. همچنین شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی در ماه می افزایش ماهانه ۰.۶درصد را ثبت کرد. شاخص قیمت مصرف‌کننده اصلی در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۹ درصد جهش کرد که بالاتر از تخمین بازار ۵.۷ درصد پس از افزایش ۶ درصدی در ماه مه نسبت به ماه مشابه سال قبل بود.


 حباب سکه دوباره افزایش یافت
کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه گفت: بر این اساس در معاملات امروز بازار طلا و سکه تهران،  هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۵ میلیون و ۱۲۰ هزار  تومان تعیین شد. همچنین نیم سکه به رقم ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیونن تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در معاملات امروز به یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان رسید؛ بنابراین، هر گرم طلای ۲۰ عیار، یک میلیون و ۵۳۹  هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۶۱۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۶۹۳ هزار تومان و یک گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۸۴۶ هزار تومان تعیین شد. وی در پایان با اشاره به وجود تقاضا در بازار برای قطعات کوچک‌تر سکه، اظهار داشت: برای مثال امروز هر قطعه سکه تمام طرح جدید، یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت نیم سکه نیز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب است. البته قیمت طلا هم نسبت به قیمت جهانی، با کمی حباب همراه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۵۹
باید مردم غرب رو هوشیار کنیم که مافیا بر اونها حکومت میکنه باندهای مافیایی یهودی از مالیات مردم آمریکا برای جنگ استفاده میکنه شبکه های پرنوگرافی و سرمایه داری راه میندازه و هیچ کس و قانونی هم نیست جلوی ایم مافیاهارو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
اون‌وقت کی ما رو هشیار کنه؟
ربنا
| Brazil |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
من چون در غرب زندگی کرده‌ام و همیشه به مسایل از نظر دینی و مذهبی هم نگاه می‌کنم دادگاهای اروپا به دادگاههای علی ع و داستان‌های مانند دادگاه علی ع و فرد غير مسلمان بسيار نزديك تر و مستقل است
ناشناس
| France |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
تجربه نشون داده از هرکس بد بگی بعد از مدتی مثل اون میشی.
به سوئد چه ربطی داره که ایران مجاهدین خلق رو اعدام کرده یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
برای اینکه منافقین جبهه اول غربی ها هستند . ادم های خود فروخته ایی که حاضرند برای منافع غربی ها ، حتی حفظ ظاهر هم نکنند و با صدام در جنگ کمک کنند . و 17000 نفر مردم را بکشند
چه کسی به این خانم اصلانی اجازه داده از طرف همه حرف بزنه ؟
چه کسی گفت چادری ها بی حجاب بشن یا چادر از سر شماها کشید ؟
مطالبه مردم حق انتخاب است
شماها دلتان چادر می خواد بفرما
ولی دیگران که چادر نمی خوان یا اصلا روسری نمی خوان هم باید حق انتخاب داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
کی این حق را به شما ها داده که با امنیت روانی جامعه بازی کنید و فقط حرف های غربی ها را تکرار کنید .
اگر زنان ما حجاب را انتخاب کردن این همه بگیر و ببند و جلز و ولز شماها برای چیه ؟
چند ماهه حرف اول و آخر امامان جمعه و بقیه شده روسری زنان
اگر حجاب انتخاب افتاد آمیز زنهاست چرا این همه بخاطر ش گرفتار هستین ؟
نکنه دارین حجاب را تحمیل می کنید و مردم دارن مقاومت می کنن !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
فقط میخوان سرمون رو گرم کنن که گرونی یادمون بره همین
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
شماهایید که به دستور کدخدا شروع کرده اید ما کار داریم زندگی خودمونو میکنیم شما له له برای برهنگی میزنید
خانم اصلانی خانم های غربی را بی خیال شو.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
خانم های غربی همگی آزاد در انتخاب پوشش هستند.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
خانم های غربی خیلی ازادند در جامعه فرانسه اجازه ازدواج محارم را میدهند ولی میترسند اجازه حجاب بدهند مگر ازادی نیست پس جرا صداتون در نمیاد
اینجا در اروپا هر کس ازاد است در پوشش خود کسانی که امی خواهند محجبه باشند کسی به انها نمی گوید چرا خود را پوشاندی و کسی که از روسری و مانتو استفاده نمی کند او نیز ازاد است ولی کسی که خود را می پوشاند با زور نیست بلکه خودش این طور دوست دارد؟هیچ کسی را جای دیگری در قبر نمی گذارند؟ حجاب اجباری اخرش چی شد!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
به غیر از دوره خاص 6 ساله(1314-1320)کشور ما هم به همین شکل بود نه حجاب از سر کسی برداشتند ونه کسی را مجبور به حجاب کردند.بینی وبینالله نسبت بانوان محجبه چادری نسبت به بی حجابان بسیار بیشتر بود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
پس چرا در بعضی از کشورهای اروپایی اجازه حجاب در دانشگاه یا ادارات را نمیدهند .
نوري حقش اعدام بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
آخه اونا اعدام ندارن
اشد مجازات توی کشور اونا حبس ابده
هیچی دیگه حالا مینو خانم هم کلی بودجه میخواد برای احقاق حق زنان در غرب.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
تو غصه اینو نخور فکر این کن در ساعت سه صبح در یک جاده خاکی روسری تو برداری تا مبارزه کرده باشی .
یکی به این مینو اصلانی بگه که زن غربی و اصولا هر کسی در غرب زندگی میکند در نوع پوشش آزاد است،و البته چون فیلترینگ هم وجوددنداره صدای شما با هزاران بوغ تبلیغاتی که شما با هزینه مردم ایران درست کردید به گوششون میرسه،اگر حرف شما خریدار داشت الان باید همه زنان غرب مقنه میزدند! لطفا شما بخودت بگید که جرات شنیدن ندارید و با فیلترینگ و ببند و بگیر میخواید افکار خود را به دیگران دیکته کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
نیویورک فاسدترین شهر دنیا از نظر خیانات زناشویی شناخته شده پس هنر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
۱۲:۳۹
توی نیویورک از هر ۹ تا ازدواج یه دونه اش میشه خیانت و طلاق
توی تهران از هر ۳ تا یه دونه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
اگر امپراطوری رسانه ایی غرب بذاره انوقت میدیدی چه استقبالی از اسلام وحجاب میشد. بعد هم این امار الکی از چامعه ایران را از کجا میارید نکنه دماغتون دراز بشه
مینو اصلانی:" باید کمک کنیم زن غربی پیرامون پوشش مطالبه گری کند"

هر بدبختی این مملکت دارد از توهم مصلح جهان بودن مسئولانش است...زن حسابی شما نه تنها نتوانستید زنان سرزمین خودتان را توجیه کنید برای پوشش مورد نظرتان بلکه بسیاری از آنان را هم روگردان کردید.

_تاجزاده اگر مهره سوخته وبی ارزش بود چرا بازداشتش کردید؟!...آیا بیش از احمدی نژاد به گفته شما تخریبگر بود و ادای اپوزیسیون درمی آورد؟!
اینهمه دوگانگی در رفتار و قضاوت از دید ها و فهم ها دور نمی ماند!

_تحلیل کوشکی هم از برجام اصلا ارزش پاسخگویی ندارد.

_واژه " کاسب تحریم" را از کجا آوردی تابناک؟!
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
دیشب آنقدر از جفنگیات برآشفتم که اشتباها بجای واژه" کاسب موادمخدر" نوشتم کاسب تحریم
برخی فهم مردم را در سطح خودشان تصور و هرچه به ذهن رشد نیافته اشان می رسد به زبان می آورند..حقیقتا برای اولین بار با دیدن وضع اسفبار کشور وسطح اسفبارتر مسئولان خرد وکلانش به فکر مهاجرت افتادم
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
چرا فقط اونها زنان ما را هوشیار کنند که مثل فرهنگ غرب بشوند و ما بشینیم نگاهشون بکنیم خب ما هم باید روی پوشش زنان غرب کار کنیم و فرهنگ سازی اگر می‌بینید اینجا بدحجابی بیداد می‌کنه یکیش بخاطر بمباران تبلیغاتی غرب هست ما هم باید مثل خودشون عمل کنیم
چه کشوری ساختین؟جالبه که هیچ کس دیگری را هم قبول ندارین!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
کشوری ساخته شده که جلوی تمام دنیای شما غرب زدها را گرفته و باعث افتخاره
انداختن مردم به جان هم فایده ندارد.دودش به چشمتان خواهد رفت.انوقت نگویید مامور بودم و معذور چون اصلا پذیرفته نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
قانون را باید اجرا کنید دلتون به حال کسی جز خودتون نسوزه
مینو اصلانی تو لازم نکرده برای زنان غربی نسخه بپیچی.مردم کشور خودمان شما رو قبول ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
شما حداکثر صد نفر حق صحبت کردن از طرف همه مردم را ندارید
چی جوری میشه رفت ملاقات نوری ۲۵ سال دیگه ؟
حباب سکه دوباره افزایش یافت) حباب حباب دیگه کدومه ؟!! ارزش طلا در همه جای دنیا از بازار جهانی ان مشخص میشود اما مقداری از ارزش ان به تورم و گرانی اقلام در هر کشور برمی گردد وقتی در عرض چند ماه مهمترین اقلام یغنی غذا و دارو در ایران 300 درصد اضافه شده مطمئنا دلالها و فروشندگان خرده پا طلا بدنبال جبران مخارج خود صرفنظر از قیمت جهانی ان از سرمایه خود خواهند بود قطعا زمانی این اختلاف کم خواهد شد که گرانی و تورم کم شود
مجید نصیرایی میشه لطفا یکی دو تا از اتفاقات خوب رو مثال بزنی؟مرد حسابی دو روزه که اینترنت رو به هم ریختین و پرت و پلا تحویل میدی؟
کشورهای اروپایی توی مجازات های حقوقی شون اعدام ندارند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
نه متاسفانه
ناشناس
| France |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
متاسفانه قصاص هم ندارند
تورم آمریکا از ۹ درصد عبور کرد و رکورد زد) کاری نداره از روش دولت ریسی برای کمک به محرومان و رساندن اقلام به دست محرومان واقعی یک شبه قیمت غذا و دارو را چهاربرابر کنید بعد هم بمردم بگویید حالا حالاها قیمت ها بالا میروند !!!
رئیسی به ملاقات نوری در سوئد برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
نمی تواند.
نوری با خودش چی خیال کرده بود که رفت سوئد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
وجود آب و هوای مطبوع و آسمان آبی و بارندگی هر روزه با برخورداری از حقوق سرشار بازنشستگی که به کارت ات واریز میشه میتونه یه زندگی خوب رو اونجا رقم بزنه :-)
اگر منصفانه نگاه کنیم، غربیها در چند دهه گذشته بزرگترین حامی تروریسم در جهان بودند و بزرگترین جنایتها رو هم انجام دادند. اما انقدر قدرت رسانه ایشون زیاده که دقیقا برعکس خودشون نشستن در جایگاه حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم.
آیا مجاهدین خلق با عقاید افراطی و غیرانسانی که هزاران نفر رو ترور کردند تروریست نیستند؟ چرا اینها رو در اروپا بازداشت نمیکنن و تازه عملا با رسانه هاشون ازشون حمایت میکنن. همین گروه کوموله که هراز گاهی سربازان ما رو میکشه تروریست نیست که توی اروپا آزادانه و علنی فعالیت میکنن؟
همین غربیها نبودن که وقتی شوروی به افغانستان حمله کرد عقاید افراطی رو در افغانستان رواج دادن تا گروههای جهادی رو درست کنن برای مبارزه با شوروی؟ بعدا همینها نبودن که شدن طالبان و القاعده؟
همین غربیها و متحداشون بودن که داعش و سایر گروههای به اصطلاح میانه رو در سوریه رو درست کردن. یکی از اهدافشون تثبیت اشغال بلندیهای استراتژیک جولان توسط اسراییل بود. هدف دیگه ضربه به ایران و متحداش.
همین داعش ظرف یک روز موصل دومین شهر بزرگ عراق رو گرفت. اونوقت حشد شعبی که برای مبارزه با این گروه درست شد میشه تروریست؟ اگه حشد شعبی نبود که داعش ضربات بسیار بیشتری به عراق میزد و کشتار بسیار بزرگتری درست میکرد.
حزب الله لبنان که اساسا برای بیرون کردن اسراییل از لبنان تشکیل شد میشه تررویست؟ یا حماس که اساسا برای اولیه ترین حقوق فلسطینیها میجنگنه میشه تروریست؟ اما اسراییل که به گفته نهادهای حقوق بشری خود غربیها یک حکومت آپارتایده میشه دمکراسی و اینهمه ازش حمایت میکنن!
یا انقدر این قدرت رسانه ای غرب زیاده که میگن حوثی ها تررویستن در حالیکه حوثی ها یکی از اقوام پرجمعیت یمن هستند. چطور میشه یک قوم رو تروریست نامید؟ اونهم وقتی عربستان بود که به یمن حمله کرد و کلی کشتار کرد. در گذشته هم بسیار عربستان به یمینیها ظلم کرده چون شیعه بودن.
پاسخ ها
افشین
| Germany |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
همین که شما در هلند نشستی گل و ماریحوانا رو به راحتی میزنی و اینجور تز میدی نشون میده حتما غرب یه چیزایی اش بهتر ایرانه.
یکی اش همین که در هلند شما هر حرفی و انتقادی نسبت به دولت و حتی خانواده سلطنتی داشته باشی به راحتی میتونی بگی و بنویسی.
هیچوقت نمیشود از دست عدالت فرار کرد. برگشت به مردم تنها راه چاره هست.
در ادامه صحبت قبلی، فیلمش روی اینتنرنت هست که به مادلین آلبرایت وزیر خارجه سابق آمریکا میگن 500 هزار کودک عراقی در اثر عوارض جانبی حمله آمریکا به عراق کشته شدند. اونوقت مادلین آلبرایت میگه ارزشش رو داشت!
چرا یک بار یکی از این کشورهای مدعی حقوق بشر جورج بوش و سایر جنایتکارانی که جنگ غیرقانونی و غیراخلاقی عراق رو با دروغ راه انداختند رو محاکمه نکردند؟
یا همین جنگ سوریه که همین غربیها به اسم دمکراسی راه انداختند تا سوریه رو نابود کنن و به ایران ضربه بزنن و بلندیهای جولان رو اسراییل راحت بالا بکشه، یکی از بزرگترین و شرم آورترین جنایتهای غربیها بود. آیا هیچکس محاکمه شد؟
جنگ یمن رو هم که گفتم که اینهمه عربسنان و متحداش کشتار کردن با حمایت مستقیم غرب و آمریکا.
واقعا اینکه غرب با اینهمه جنایت و اینهمه حمایت از تروریسم میتونه خودش رو در جایگاه حامی حقوق بشر و مبارزه با تررویسم جا بزنه واقعا شگفت انگیزه و البته نشان از قدرت بسیار بالای رسانه ای غرب داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
لابد فیلم رو با زیرنویس صدا و سیمای میلی دیدی
چطور اقای کوشکی میگوید برجام در سال 95 و 96 برای ایران دستاوردی نداشت. یعنی کاهش تورم از پنجاه درصد به 10 درصد دستاورد نیست گویا ایشان یا فراموشی دارند یا وضع مالی خیلی خوبی دارند یا دارند ذهنها را برای یک توافق بسیار ضعیف در دولت فعلی اماده میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
مثل اینکه شماها در این مملکت نبودی کدام موضوع حل شد، کدام تجارت خارجی باز شد بجز اینکه طلا را دادیم و دولت بیعرضه روحانی فقط تونست 3 میلیارد دلار بگیره این خیلی چیز بود؟
چرا خانم ها باید بابت تفکرات شما چندین برابر برای حجاب هزینه کنند؟ اگر خیلی عرضه دارید به هر خانم پول دو دست چادر و دو تا مانتو و روسری و شلوار در سال را بدهید.
اگر تاج‌زاده یک بازنده هست شما چرا نگران هستید؟
بعضیا خیال میکنن زرنگن .
یه موقع میشه که باید تاوان و مکافات کاراشون رو توی همین دنیا پس میدن
حمید نوری اب خنک میخوره آب سوئد خنکه خوب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
حالا خوبه توی سوئد احتیاج به دستگاه تصویه آب خنک هم نیست مثل ایران
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
بزودی حق سوئد را کف دستش میزاریم . شما نگران نباش همانطوری که کف دست روباه پیر و یونان گذاشتیم
من از اعدامهای دهه شصت دفاع نمیکنم. اما رسانه های فارسی زبان خارج از کشور الان کلی خانواده اعدام شدگان دهه شصت رو نشون میدن اما آیا خانواده های افرادی که عزیزانشون توسط مجاهدین خلق ترور شدن رو نشون میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
خب چه کسی باید این کار رو بکنه آیا خانوادههای شهدای ترور توسط منافقین حاضرند جمع شده و از همین دادگاه که نوری را محاکمه کرد تقاضای رسیدگی به جنایات این گروهک را داشته باشند ؟!! !! .
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
گروهی که اعلام جنگ مسلحانه میکنه چه حقی داره ؟ با دشمن کشور همکاری کردن در هر مملکتی حکم اعدام داره چرا نمیفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
این افراد درتهران جلوی سفارت سوئد تجمع و اعتراض کردن و صدا سیما هم نشون داد.
سویدی ها نشان دادند که حرف اول را در حقوق یشر می زنند.

حالا این اصلانی کی هست که چنین توهم زده؟
با نظر رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی که بیان کردند شرایط کنونی در شآن مردم ایران نیست مخالفم و آن را به نوعی سیاه نمایی می دانم طبق آمار رسمی ۷۹٪ مردم ایران از شرایط کنونی رضایت کامل دارند که این آمار حتی در سويس و آمریکا هم صدق نمی کند من از شرایط فعلی سیاسی و اقتصادی و نظامی و امنیتی کشور رضايت کامل دارم و مورد تایید همه جانبه من است
بی‌حجابی رافقط نتیجه بد عمل کردن خودمان به حساب نیاوریم بلکه تبلیغات طرف مقابل شدیدتر و حساب شده تر از عملکرد مسئولین ایران بوده ودر ضمن افرادی که قبلا بی حجاب بودند خودشان الآن پدر ومادر وپدر بزرگ و مادر بزرگ سل بعد از خودشان شده اند و.....
«برجام برای ما نتیجه‌ای ندارد؛ همانطور که در دوران آقای روحانی هم نداشت»
در دوره ی روحانی شماها امکان ندادید که ملت بهره ای از برجام ببرد و در این دوره هم که هم ریش دست شما است و هم قیچی و نتیجه معلوم است چه خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
این برنامه غرب بود که ایران نفعی از برجام نبره! همون مدتی هم که برجام اجرا شد فقط یک مسکن بود که اتفاقا باعث شد فنر دلار فشرده بشه و با خروج آمریکا از برجام یکدفعه قیمت ارز به شدت افزایش پیدا کنه.
این نوری اصلا به جمهوری اسلامی هم اعتقاد نداشت سیاه باز ی می کرد اهل همه رقم عشق و حال هم بود
از قدیم‌گفتن هیچ کسی رو بیخود نمی گیرن
دم‌ مطهری‌ گرم‌ !
موضع گیری سیاسی مطهری‌ خیلی‌ درسته‌ !
میگی جنگ و آدمکشی را محکوم میکنی بعد به آدمکش بهبااااااااد
میتو اصلانی! یک قرارگاه ترویج حجاب برای بلاد کفر هم شما تشکیل بده شبیه قرارگاه ازدواج
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
بدون میلیاردها تومان بودجه که نمیشه قرارگاه تأسیس کرد!
چرا هر چیزی را به طرح صیانت گره میزنید
شما چرا هر چیزی را به حجاب گره میزنید؟!
فروش هر گونه سلاح به کشور های متجاوز برای کشتار مردم بی گناه محکوم و مشارکت در جنایت است.
زن غربی پوششی رو که برای خودش صلاح بدونه و دوست داشته باشه انتخاب میکنه. اجباری وجود نداره که بخواد غیر از اونو مطالبه کنه
خانم اصلانى شما ياد به دوستان خود دهيد كه فساد نكنند
زنان غربى راه خودشان را بلدند زيرا دوگانگى فرهنگى ندارند
خب این آقای حمید نوری سوئد چکار میکرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
قصد خوشگذرونی
افشین
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
اصلاح امت غرب
بدحجابها دستپخت نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستند بلکه دستپخت یکسری مسئولان بی لیاقت و دنیاطلب است که برای رسیدن به پست و مقام و رای آوردن در انتخاباتها قبح همه چیزهای بد را شکستند.
تاجزاده اگه مهره سوخته س پس آزادش کن
جالب است قیمت مواد مخدر را باجزییات منتشر میکنید اما کامنتهای بازنشستگان در مورد ظلمی که به انهاشده را منعکس نمیکنید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
تابناک نماد آزادی بیان است
مقدمه چینی برای حمله نظامی برق آسای احتمالی به ایران
در مقابل واگذاری قسمتی شرقی اوکراین به روسیه. واشغال تایوان توسط چین در حال انجام است.
اولا به زن غربی چکار دارید به زنان چین و روسیه کمک کنید انها هم حجابشان مثل غرب است ثانیا در غرب اگر کسی بخواهد حجاب داشته باشد در حد متعارف میتواند دیگر چه کمکی میخواهید بکنید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
چرا به زنهای سوریه و لبنان کمک نمی کنید؟ مگه غربزده هستید؟
خانم اصلانی کاش کمی درمورد مدرنیسم یعنی حقوق فرد درمقاقبل جامعه وحقوق بشر یعنی برابری زن ومرد کمی مطالعه میفرمودی
مینو اصلانی، مارا به خیر تو امیدی نیست شر مرسان!!!!
زنان کشورت در وضع اسفباری به سر میبرند ، تو میخوای به زن غربی کمک کنی؟؟؟
"حمید نوری شهروند ایرانی را که با اتهامات بی‌اساس " انجا کسی بی اساس محاکمه نمیشود؟
ما که همیشه دلار اضافی برای فرهنگ سازی تو هر کشوری غیر ایران داریم... یه خوردشم بدیم به بانوان غربی که حجابشون رو رعایت کنن..
من نظری ندارم ولی بنظرم اصلا مهم نیست
این نوع سیاه بازی ها هم نخ نما شده ۳ ماه دیگه با یک نفر دیگه معاوضه میشه مثل دیپلمات ایرانی در بلژیک
به شما هیچ ربطی نداره در کشورهای دیگر زنان مسیحی و یهودی چطوری لباس می پوشند!.
b
خانم اصلانى زنان غرب به اندازه كافى آزادى وتفكر دارند در مورد حجاب تصميم بگيرند شما سرى به خيابانهاى تهرا ن بزن ببين چكار ميتوانى بكنى ؟
خانم اصلانی مثل اینکه شما فرزندانتون آنور آب زندگی نمیکنن آنجا یک خانم میتواند حجاب داشته باشد کسی نمیگوید چرا بد نیست به آنجا سفر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
فرزندان ایشون احتمالا گزارش بی حجابی و شل حجابی خانمهای غربی را به والده‌شان داده‌اند.
نوری هم بزودی مبادله میشه
خانم اصلانی امثال شما مطالبه گری حجاب رو به زنان ایرانی آموزش دادید کافیه و ۴۳ ساله داریم نتیجه اش رو میبینیم شما فقط کافیه بقیه کشورهای مسلمان رو یه نگاه بندازی نمیخواد نگران زنان غربی باشید.
اقای روزنامه جمهوری این نوجوانانی که میگی دست پخت نظام هستند،کاملا درست میگی.نظام توانسته انسانهای رو تربیت کنه که مقابل ظلم بیاستند،آگاه باشند،راحت گول نمیخورن،آزاده و حق طلب هستن و... مردم ممنون نظام هستند.

کمیسیون فرهنگی میگه هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد را به طرح صیانت گره می‌زنند؟خب معلومه چون یه عده نانشان در ایجاد تشویش و اضطراب در مردم است.
باوشه یاد بده
مینو‌اصلانی عزیز بهتر نیست به زن ایرانی کمک کنیم تا حقوق اولیه انسانیش رو مطالبه کنه؟ زن غربی خودش بلد هست چی کار کنه.
اقای مطهری از کی تا حالا نگران اوکراین شدی نکنه کدخدا دستور داده
خانم شما به کار خودت برس نیازی به نصیحت جهان نیست
دقیقاً زن های غربی منتظر فرمایش شما بودند که محجبه شوند. جهت اطلاع حاج خانم عرض می کنم که در غرب دموکراسی واقعی حاکم است و افراد در انتخاب پوشش ازاد هستند. حالا ممکن است بانویی لباس پوشیده انتخاب کند و دیگری نکند. در غرب مرسوم نیست که در امور شخصی یکدیگر دخالت کنند.
خانم اصلانی شما دخترای خودمون در ایران رو قانع کنید مثل شما فکر کنن زنان غربی پیشکش. از صبح صادق هم تعجب کردم :یه مهره ی سوخته که از داخل رونده و بقول شما از سلطلب طلبان هم مونده و هیچ تاثیری در افکار عمومی نداره رو چرا باید بازداشت کرد و برد زندان؟ اونکه حرفش خریدار نداره پس ترسی هم نباید ازش داشت.
قراره گشت ارشاد به کشورهای غربی صادر کنه:))))
رئیس اندیشکده حقوق میگیری یه خدمت خداپسندانه به ملت خودت انجام بده
خارج از ایران اول نتایج اعمال شمارو رو ملت ایران میبینن بعد پیش خودشون میگن جامعه ایران تو هیچ زمینه ای بدون مشکل نیست ، اقتصادی اجتماعی فرهنگی
چیزی بنام حباب وجود نداره تازه باید بالاتر هم بره چه ارز چه سکه ، تا ارزش پول این مملکت که در گرو روابط درست با جهان است بالا نره هیچ راهکاری تاثیر نداره
جالبی قضیه اینه چرا عراق افغانستان و..با اینهمه بحران ارزش پول حفط شده اونم اینهمه سال
ای بابا ، مگه این هموطن مظلوم ما خدای نکرده مرتکب جنایتی شده که حبس ابد گرفته؟
یه نفر به خانم اصلانی بگه تو غرب حجاب آزاد هست و زنانی که دوست دارند محجبه باشند میتوانند با حجاب کامل در غرب بچرخند! همه ما در رسانه ها دیده ایم که زنان مسلمان و مخصوصا خانواده های مسافر از کشورهای عربی در اروپا و آمریکا چقدر راحت با حجاب و حتی با چادر در خیابان ها میچرخند! زنان اروپایی و آمریکایی دقیقا باید چه چیزی راجع به حجاب مطالبه بکنند؟!
تورم آمریکا از ۹ درصد عبور کرد و رکورد زد... خدا روشکر چه خبر مسرت بخشی....بزارید این یانکیها هم بفهمند اگر ما را زیر تحریم گذاشته اند حذاقل یک کم صورتشان پیش زن و بچه شان قرمز شود چزا ما باید هر روز صد بار بمیریم و زنده شویم....
جناب مطهری، میشه لطفآ در سیاست خارجی نظر ندید؟!! خیلی خامی می کنید و گاهی در جبهه ی دشمن بازی می کنید.
معلوم نبودچراانقدردردادگاه مسخره بازی درمیاوردوشلنگ تخته میانداخت!؟علناازشاکی تادادستان و وپلیس وهمه رادست انداخته بود!
ظاهرا خود خانم اصلانی متوجه افاضات خود نشده اند مطالبه گری وحصار خودخواسته؟ خانم اندیشمند ! مگر در غرب به زور لباس از تن در می آورند یا به زور لباس تن‌شان می کنند ؟
واقعا دنیا بدون امثال مینو چه جای قشنگی‌ میشد
رئیس اندیشکده «زن و خانواده» دانشگاه امام حسین: باید به زن غربی کمک کنیم که پیرامون «پوشش مناسب» مطالبه‌گری کند
فعلا شما به زن های ایران کمک‌کن که حجاب نمیخواهند غرب پیش کش،
حمید نوری رو ولش کنید به فکر معیشت مردم باشید لابد یه کاری کرده دیگه
مشکل اصلی مملکت گرانی، بی تدبیری، و مدیران ضعیف است.
پمپئو: ما در سازمان سیا آموزش دروغ گویی داشتیم و این نشان شکوه آمریکاست
به زن غربی کمک کن که افسردگی بگیره
برای جنگ سوم جهانی غرب وشرق دارند یار گیری میکنند .وقتی یارگیری تمام شد جنگ سوم شروع میشود
مینو اصلانی وظیفه ات را نسبت به این ملت انجام بده
لازم نیست برای زنان کشور های دیگه نگران باشی
کسانی که چادری هستند هم پول خرید چادر را ندارند.
علی‌اکبر صالحی: شأن این ملت با ۳ هزار سال تمدن مکتوب، شرایط کنونی نیست

کشتید ما رو ، آخه فرهنگ گذشتگان چه ربطی به الان داره؟
مصر ، اردن ، چین و ..‌. فرهنگی قدیمی تر و مهم داشتند یعنی الان باید چین بهتر از آمریکا باشد؟
آخه آیت چه منطقی هست؟
تورم آمریکا 9 درصده عجب ما که 90 درصدیم به این خوبی مشکلی نداریم
مینو اصلانی به فکر خودش باشد.
حجاب اختیاری است
بالاخره چی شد؟
نوری به حبس ابد محکوم شد یا اخراج ؟
بنظرم بیش از حد رفتارهای کشور سوئد تحمل کردیم و باید روابطمون قطع کنیم سوئد مرکز مخالفین انقلاب شده
نوری باید قصاص بشه
حکم صریح اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
آخه اونایی که حکم بهش دادند مصیحی بودند
این آقای نوری اگه کاری نکرده بود محکوم نمی شد بیشتر از 90 جلسه دادگاه برگزار شده
آیا دادگاه سوئد صلاحیت و حفظ جایگاه قضاوت خود را برای صادر کردن این حکم حفظ کرد؟
به گفته خودشان این دادگاه برای یک قضاوت حقوق بشری بین المللی برپا گردیده
اما آیا این دادگاه پرونده این تحقیقات را تکمیل کرده است و حقوق بشر را در نظر داشه است که چنین حکمی را صادر بکند
آنچه در طی ۹۲ جلسه این دادگاه گذشت هم صلاحیت و هم بیطرفی و هم وجهه حقوق بشری این دادگاه را زیر سوال برده و حکم صادره نیز بی اعتبار میباشد
مختصری از اشکالات وارده به این دادگاه به اشار زیر میباشد
در ابتدا باید گفت که اتفاقات دهه شصت در پی اعلام جنگ مسلحانه گروهک تروریستتی منافقین در ایران بوجود آماده که باعث ترور شخصیت علمی, فرهنگی و سیاسی ایران گردیده و با موج بمب گذاری ها تعداد زیادی از هموطنان به شهادت رسیدند.
اعلام جنگ مسلحانه توسط این فرقه در ایران انجام شده و عاملین و مسببین بمب گذاریها و ترور ها نیز در ایران اقدامات خود را انجام داده اند
دستگیری, محاکمه, محکومیت های این فرقه تروریستی طبق قانون جاری ایران در دادگاه انجام گرفته شده است
لذا دادگاهی در سوئد نمیتواند مدعی دادگاه بین الملی در مورد اتفاقات داخلی و قوانین داخلی یک کشور باشد . اگر چنین ادعایی دارد باید پاسخگوی ترو شخصیت های علمی, دینی, فرهنگی و سیاسی و ترور مردم عادی توسط شاکیان و شاهدان این دادگاه هم باشد .
هرگز در دادگاه پاسخگو نبود و نخواهد بود و در دادگاه هیچ سوالی هم از شاکیان در باره نقش آنها در ترور ها انجام نداد
همین عدم پاسخگویی اعتبار این دادگاه را نقض و حکم ان را از اعتبار ساقط میکند
اما اشکالات وارده بر این دادگاه به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری.
در این دادگاه وقتی حمید نوری اعلام میکند توسط مامورین در زندان مورد ضرب و شت قرار گرفته است, رییس دادگاه به جای آنکه توضیحات بخواهد و پیگیر این اتفاق باشد و ماموران خاطی را مورد سوال و جواب قرار دهد بر عکس حمید نوری را از نامبردن ماموران منع میکند و دستور پیگیری این اتفاق را نمیدهد
در این دادگاه حمید نوری چندین بار اعلام کرد از مشکل چشم رنج میبرد, اما رییس دادگاه هیچگاه دستور پیگیری و مداوا نداد
وقتی وکلای حمید نوری سوال هایی را از شاهدان و شاکیان این پرونده می پرسند یا تناقضات ان ها را با گفته های آنها در گزارشات پلیس را بیان میکند آنها در جواب یا اظهار بی اطلا عی میکنند یا اینکه جواب میدهند که این مطلب را نگفته یا اشتباه ترجمه شده یا اینکه گزارش پلیس سوئد و ترجمه ان با آنها تطبیق داده نشده است

نظر به اینکه این گونه جواب ها صلاحیت اداره پلیس سوئد و گزارش تحقیقات را که در یک پرونده بین المللی و حقوق بشری ورود کرده را بی اعتبار میکرد
اما رییس دادگاه و دادستانهای این پرونده با شنیدن چنین جواب هایی عکس العمل نشان نداده و عملکرد پلیس کشور خود و گزارشات آنها را بی اعتبار کردند
پلیس سوئد هم اطلاعیه ای در این دادگاه نسبت به این گونه جواب ها بیان نکرد که این خود نشان از بی توجهی پلیس سوئد نسبت به عملکرد و شخصیت حقوقی و حیثیت خود در این پرونده دارد
چگونه میتوان باور داشت که پلیسی سوئد در چنین پرونده ای ورود کرده باشد و بازجویی ها را انجام داده بعد از بازجویی مطالب بیان شده توسط شاکیان و شاهدان را به اطلاع آنها نرسانده و از آنها امضاء یا تائیدیه نگرفته است؟
مطلب دیگر آنکه اظهارات اولیه شاهدان و شاکیان این پرونده در اداره پلیس و دادگاه اختلاف نظر بسیار وجود دارد که خود نشان از ان دارد که بعد از بازجویهادر اداره پلیس تا زمان دادگاه شبکه اطلاع رسانی انجام گرفته و اظهارات دادگاهی شاکیان و شاهدان یکسان سازی شده است
لذا وکلای حمید نوری برای اثبات چنین هماهنگی سازمان یافته ایی میتوانند تقاضای استعلام مکاتبات تلفنی این افراد را از مخابرات بنمایند
مطلب دیگر آنکه اگر چه بین اظهارات خود شاکیان و شاهدان و اظهارات اولیه در اداره پلیس و دادگاه تناقض های زیادی بود ولی اظهارات حمید نوری در اداره پلیس و در دادگاه از انسجام و یکسانی نظر برخوردار بوده و دادستانها و وکلای شاکیان و شاهدان نتوانستند تناقضی را بیان و به اثبات برسانند و حتی در چند مورد هم وکلای شاهدان و شاکیان بی سوادی خود را در این دادگاه نسبت به این پرونده به اثبات رساندند
در این پرونده یک مساله سری و سانسور شده هم وجود دارد که در دادگاه علنی مطرح نشده ولی دادستان بطور در بسته به ان اشاره نمود و برای بیان آن به رییس دادگاه جلسه غیر علنی برگزار گردید.
سوال اینجا است که در یک دادگاه بین المللی که خود را حقوق بشری و شفاف میخواند آیا جایی برای یک راز و سانسور وجود دارد ؟

اشکال دیگر این است که شاهدان این دادگاه هیچکدام بی طرف نبودند. چرا دادگاه اعلام رسانه ای نکرد که شاهدان بی طرف میتواند در دادگاه حضور پیدا کنند و یا حمید نوری هم میتواند شاهدین خود را به دادگاه بیاورد .
مهمتر از همه حمید نوری مسائلی را ادعا نمود. چرا دادگاه برای اثبات درستی و یا نا درستی ادعا ها حمید نوری تقاضای شهادت اطرافیان, و همسایگان حمید نوری را نداد ؟
با وجود این که دادگاه سوئد سفری به آلبانی داشت تا چند نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین هم شهادت دهند
چرا این دادگاه به اصطلاح خودشان بین المللی و حقوق بشری برای صحت و درستی این شهادت ها هئیتی را به ایران نفرستاد تا تحقیات محیطی انجام دهد و پرونده را تکمیل کنند ؟
لذا چون این پرونده و تحقیقات پیرامون آن تکمیل نشده است, حکم صادره ان نیز از درجه اعتبار ساقط میباشد
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
خیلی طولانی بود نخوندم
-- از اخبار جديد چه خبر آقا جواد ؟ .. خبر هاي داغ ... تازه ... جديد ؟!
-- خبر جديد و خيلي جديد خبر خانم اصلاني است كه گفته : بايد به زن غربي كمك كنيم كه پوشش مناسب مطالبه گري كند » ! ... خيلي جالبه نه !
-- جواد آقا ،منظورم هر خبري نيست ! خبر هاي تازه ! جالب ، نو .. ميگم از اخبار و تصاوير تلسكوپ « جيمز وب " چه خبر ؟ ! شما عكس هاي ارسالي تلسكوپ را ديدي ؟ ! الله اكبر ... الله اكبر كبيرا از اين همه عظمت ، از اين همه بزرگي خدا ... عقل آدم از اين عظمت خلقت ما ت و مبهوت ميمونه باور بفرما هر كسي چه مؤمن و چه كافر و چه زنديق و ملحد و خدا نشناس با ديدن تصاوير كيهاني بي اختيار به سجده مي افتد و سر تعظيم و تكريم در برابر خالق توانا فرود مي آورد ! ... خدا رحمت كنه حاج عموم ! هميشه اين شعر را زمزمه مي كرد :
« زمين در جنب اين نُه طاق مينا
بوٓد چون دانه خشخاش رو دريا
تو خود بنگر از اين خشخاش چندي
سٓزَد گر بر بروت خود بخندي » !! ... رحمت الله عليه !! ... ميگم اون خدا بيامرز با اين كه قديمي بود اما فهميده بود كه عالم هستي خيلي خيلي بزركتر از آن است كه دانشمندان تصور مي كنن !! و گرنه اين شعر را هميشه با خود زمزمه و يا نجوا نمي كرد !!
-- به هر حال پسر خاله ،چون از اخبار جالب و جديد گفتي ، گفتم شايد صحبت هاي خانم اصلاني ...!!
-- بروم كه خيلي كار دارم جواد آقا ! از ديدنت خوشحال شدم پسر خاله ، ..سلام خاله جان خيلي برسان به اندازه يك خرمن گل ...انشا الله در اسرع وقت خدمت شان خواهم رسيد ! .. عجالتاً خدا نگهدار !!
علی مطهری عزیز ایران به روسیه پهپاد هدیه نداده، فروخته
اینم من باید توضیح بدم؟
خانم اصلانی شما زحمت مطالبه گری برای زنان غربی نکنید اگر شما می خواهید کارخیرانجام به فکرمطالبه گری حداقل رفاه برای ملت ما باشید
و خداوند در کمین ستمکاران است !!!!!!!!
خانم اصلانی در این حد نا اگاه هست که این را متوجه نیست که در غرب هیچ محدودیتی برای حجاب نیست !!! ان چه را که شاهدیم انتخاب جنس زن در غرب است و ان این است که اکثریت ان ها بی حجابی را مطالبه کرده اند!
روی صیانت حساس هستند چون هنوز تصویب نشده کل پروتکلهای اینترنتی به اسم مبارزه با وی پی ان رو مختل کردین یپروتکلهای امن همش یا دستکاری میشن یا قطع میشن مدارک همش هم وجود داره، کل سرعت بین المل به صورت محسوس کم شده هی قطعی داریم، باز می گین چرا ربط می دیم؟ همینکه دی ان اس گوگل رو دستکاری کردین که رو حالت کودک بره و تا الان هیچ کس جوابی نداده چی نشون میده؟ مردم شدن بازیچه
شما هر اتفاق بدی رو به فضای مجازی گره نی‌زنید؛ لابد در واکنش به هر اتفاق بدی هم صیانت می‌کنید دیگه.
خانم اصلانی شما هنوز در رواج پوشش مناسب در کشور مسلمان خودمان درمانده اید آنوقت قصد رواج آن در بین غیر مسلمانان را دارید ؟!!
جناب کوشکی اگر امثال شما وهمفکرانتان اجازه می دادند وامروز هم اجازه دهند برجام موثر خواهد بود .چیزی که امروز برجام را دست نیافتنی کرده درخواست های خارج از چارچوب برجام است .
باز هم اظهار نظر نسنجیده از علز مطهری، آمریکا و کشورهای غربی هم که به اوکراین می دهند خود را مخالف جنگ میدانند سیاست در دنیای امروز یعنی حرف وعملت متفاوت باشد فروش پهباد یعنی ارز، دلار، خوشبختی
اگه نوري به دليلي مشابه در دادگاههاي ايران محاكمه شده بود تا حالا اعدام شده و استخونهاش هم پوسيده بود .
به خانم اصلانی پول بدید تا هر چند تا زن غربی رو میتونه محجبه کنه. مثلا یه قرارداد باهاش ببندید که به ازای با حجاب کردن هر زن غربی 100 هزار دلار بهش بدبد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
چند می گیری چادر سر کنی و با صدا وسیما مصاحبه کنی؟
خانم اصلانی
شما لازم نیست به زنان غربی بپردازید بهتر آنست که به لبنان تشریف برده و زنان مسلمان شیعه و بی حجاب آنجا را ملاحظه کرده و نسخه به ییچید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
ای گفتی دلم خنک شد
باید گیاه دارویی تریاک آزاد وکشت آن نیز دوباره شروع شود ،مطالبه مصرف کنندگان این است آزاد شدن خرید وفروش گیاه دارویی تریاک ، اگر نظر سنجی شود آن وقت نتیجه بخوبی مشخص است،،،،،
رئیس اندیشکده «زن و خانواده» دانشگاه امام حسین: باید به زن غربی کمک کنیم که پیرامون «پوشش مناسب» مطالبه‌گری کند


از کی مطالبه گری کند؟ زن غربی هر جور بخواد میپوشه. دلش بخواد از فردا با روسری و چادر میتونه بره بیرون. کسی هم بهش کاری نخواهد داشت.
نوری توی دادگاه سوئد گفته :
من اون نوری نیستم !
اون نوری مدنظر شما !!!
من یه نوری دیگه هستم !!!
من یک بازنشسته هستم ، همسر چادری است . ولی میدانید هزینه خرید چادر چقدر است؟به نظرم اول زیر ساخت ها رو درست کنید. و گرنه در مقام حرف در دنیا اول هستیم
نوری. حقشه تو زندان بمیره چون در سوید چه غلطی می گردد
خیلی هم خوب شد که تریاک گران شد ، متاسفانه دو سال میکشیدم ولی الان به لطف خدا هشت ساله که پاک هستم ، مواد خانمانسوز است و بس .
چی شده که همه یاد تمدن سه چهار هزار ساله افتادند؟ قبلا که از صدر اسلام می گفتند!
باید کارکرد و اثر مثبت گشت ارشاد را برای تمامی ملت‌های جهان بخصوص کشورهای غربی تبیین کنیم تا آنها با راه اندازی مشابه آن از ثمرات و نتایج بهره ببرند و بی نصیب نمانند
خانم اصلانی شما همان خانواده و نزدیکانت را با حجاب کن غربی باشه پیشکش
خانم اصلانی شما اول زنان کشور دوست و برادر سوریه و لبنان و عراق را درست کن تا برسه به قاره اروپا
سركار خانم اصلاني در غرب مشكلي بنام حجاب وجىود ندارد امروزه در انگلستان ألمان و حتي امريكا و كانادا شما میتوانید هم زنان و دختران تقریبا عریان را ببینید و هم طیف وسیعی از خانمهای محجبه، از روسری تا چادر و حتی روبنده! فرانسه و یکی دو کشور اسکاندیناوی که مثل جمهوری اسلامی با حجاب برخوردی سیاسی دارند استثنا هستند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل