بازدید 28501
بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشور

بازگشت التهاب کرونایی به کشور با بازگشت رنگ‌های «قرمز» و «نارنجی» به نقشه!

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۱۸ تیرماه اعمال خواهد شد، ۱۴ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند و در آستانه وضعیت بحرانی یعنی قرمز قرار دارند. شهر‌هایی پراکنده در استان‌های مختلف که نشانه‌ای هستند از این واقعیت که با خیزش تازه‌ای از ابتلا به کووید ۱۹ مواجهیم و باید به شدت مراقبت کنیم، وگرنه با افزایش شمار مبتلایان مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ 08 July 2022
تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش روسجاد مهدیخانی - نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا رنگ‌هایی که مدت طولانی بود در نقشه کرونای کشورمان جایی نداشتند، بار دیگر به نقشه بازگردند و خبر از بازگشت التهاب دهند.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، بعد از هشت هفته، دو رنگ قرمز و نارنجی که از نقشه رنگ بندی حذف شده بودند، به نقشه بازگشتند؛ رنگ‌هایی که معنای آن‌ها «بسیار پرخطر» و «پرخطر» است و نشان از اوضاع نامطلوب دارد.
 
 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

این اوضاع را ‌می‌شود با نیم نگاهی به تصویر فوق نیز دریافت؛ در تغییرات نقشه رنگ بندی که قریب به دو ماه با رنگ زرد (کم خطر) و آبی (عادی) رنگ آمیزی شده بود و حالا تغییری محسوس یافته و ۴ شهرستان آن به رنگ قرمز درآمده است. ۴ شهرستانی که شمار مبتلایان شناسایی شده شان رو به افزایش است و اگر تدابیر مراقبتی در آن‌ها به اجرا در نیاید، به زودی بیماری از آن‌ها به شهر‌های مجاورشان سرایت خواهد کرد.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۱۸ تیرماه اعمال خواهد شد، ۱۴ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند و در آستانه وضعیت بحرانی یعنی قرمز قرار دارند. شهر‌هایی پراکنده در استان‌های مختلف که نشانه‌ای هستند از این واقعیت که با خیزش تازه‌ای از ابتلا به کووید ۱۹ مواجهیم و باید به شدت مراقبت کنیم وگرنه با افزایش شمار مبتلایان مواجه خواهیم شد.

این مهم را در دیگر تغییرات نقشه نیز می‌توان دریافت، مثل افزایش شمار شهر‌های زرد از ۱۰۵ به ۱۴۲ شهرستان که حکم زنگ هشدار جدی را برای کشورمان دارد؛ هشداری که می‌شود با کاهش شمار شهر‌های آبی از ۳۴۳ به ۲۸۸ شهرستان نیز به وجودش پی برد و با رعایت الزامات بهداشتی و مراقبتی و همچنین مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تکمیل واکسیناسیون یا تزریق دوز یادآور، از ابتلا به بیماری پیشگیری کرد.

نکاتی مهم و کلیدی که مدتی است آن چنان که باید در کشورمان جدی گرفته نشده اند، تا جایی که برخی تصور کرده و می‌کنند که کرونا تمام شده و دیگر نیازی به رعایت پروتکل‌های مراقبتی و تزریق واکسن نیست؛ همان راهکار‌های محدودی که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و کاهش شدت بیماری در دسترس داریم و باید در به کارگیری آن‌ها به شدت کوشا باشیم.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
جدی نگرفتن پروتکلهای اعلامی دولت توسط خوددولت مثل نصب نوشته عدم ارائه خدمات به افرادفاقدماسک درحالیکه خودکارمندان هم ماسک نزده اند عدم برخوردبا اجتماعات ناشی ازعادی انگاری مردم مثل مراسم عزا وعروسی وهمچنین عدم جدیت دولت دربرخوردبا واکسن نزنها که بنا برآمار حدود14 میلیون نفراصلا واکسن نزده اند وفقط 28 میلیون واکسن دز3 را زده اند ازجمله دلایل طغیان دوباره کرونااست .لازم است دولت محدودیتهای اداری اجتماعی وحتی کیفری برای کسانیکه پروتکلها را رعایت نمیکنند یا حاضر به واکسیناسیون کامل خود نیستند بطورجدی اعمال کند.
نتیجه احترام فراوان سران مملکت به کادر بهداشت بود که هی میگفتن کادر درمان کادر درمان .بهداشت یه مقدار شل کرد نتیجه داره مشخص میشه .معلما دو سال تو خونه و تابستان و عید هم تعطیل بعد براشون رتبه بندی درست میشه کادر سلامت هم با هزار مکافات فوق العاده خاصشون اجرا نمیشه .حقوق کارکنان دولت 10 درصد ولی تورم 300 درصد لعنت به عدالتتون کاش دم از عدالت علی نمی زدن
مشخص بود برمیگرده ، ماسک ها باید حفظ شوند
دير عمل كرديم
زود ذوق زده شديم
واکنش دولت چیه؟ فقط توصیه ! دریغ از تلاش برای کاهش تارکم اجتماعی!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
آره وزارت بهداشت فقط توصیه میکنه، تصاویر سفر جناب رئیسی به کردستان رو ببینید، رئیس جمهور و همراهان در هیچ کدام از مکان‌ها ی بازدید و سخنرانیش ماسک نزدن حتی تو سیاه چادر که فضای کوچیکی داره برا همراهانش
بازنشستگان و فرهنگیان از تجمع خودراری کنند کرونا زیاد شده ولی مراسم دیگر در کرونا تاثیر ندارد
وقتی یک هفته آمار پائین میاد ومسئولان جشن می گیرن مردم حساسیتشون کم میشه ورعایت نمی کنن.
این وضع کاملا قابل پیش بینی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دقیقا این خود دولت بود که پالس اشتباه به جامعه فرستاد. مقصر شیوع مجدد کرونا فقط دولته
خسته شدیم خدایا
پاسخ ها
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
خسته نباشی
عجب! بازی با رنگها شروع شد!
چین باید غرامت پرداخت کنه، هر ایرانی یک میلیون دلار خسارت
قلب اقتصادی چین.....شن زن ۲ ماه دوباره تو قرنطینه کرونا بود تا ۲ هفته پیش....اینم نتیجه واکسن چینی...مثل ماشین چینی....مثل قطعه یدکی چینی.....مثل وسایل منزل چینی
باشیم تا ببینیم رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان چی می گوید و این دفعه قرار هست که چه افرادی کرونا را مهار کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار