بازدید 80432
سه هزار و پنجاه و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سردار کوثری: دو بمب دست ساز بسیار ضعیف در پایگاه «مالک اشتر» منفجر شد/کنایه «جمهوری اسلامی» به دولت: لابد ۲۰۰ درصد مردم از گرانی‌ها کیف می‌کنند/عربستان به «سرپرست حجاج ایرانی» ویزا نداد/تهدید فرماندار بوشهر: اتاق خانم‌ها و آقایان در ادارات باید جدا باشد

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند: واکنش وزارت راه و شهرسازی به آگهی تخلیه مستاجر / وزیر اقتصاد دهه شصت: رئیس بانک مرکزی باید یک «سامورایی» باشد / کنایه همتی به ادعای دولت در مورد منفی شدن روند نقدینگی/ صادق خرازی از حزب ندای ایرانیان کناره گیری کرد... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵ 05 July 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

هشدار نماینده مجلس به دولت رئیسی.
ولی اسماعیلی، نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس: تشکیل وزارت بازرگانی مصوبه مجلس دهم است و الان اگر ایرادات شورای نگهبان را فاکتور بگیریم، تقریبا می‌توان گفت که قانون است، چون شورای نگهبان دو ایراد به آن گرفته است که آن هم ایرادات سختی نیست و ما در تلاش هستیم تا این ایرادات رفع شود. ما داریم این کار را انجام می‌دهیم اگر لایحه به موقع رسید، ادغام می‌شود و لایحه اولویت خواهد داشت اگر نه، ما همین مصوبه قبلی را طبق آیین‌نامه مجلس باید جلو ببریم و کار را انجام دهیم. / ایلنا

نماینده مجلس: تشکیل وزارت بازرگانی در ایام جراحی اقتصادی ضروری است
ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر شخصی بنده این است که لزوم تشکیل این وزارتخانه به ویژه در ایام جراحی اقتصادی و به منظور جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و کار‌هایی که در تناقض هستند، ضروری به نظر می‌رسد.

جزئیات جدید از تقلب در کنکور تجربی؛ انتشار سوالات در ساعت ۹:۴۹ دقیقه صبح
علی امرایی، عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت: راس ساعت ۹ و ۴۹ دقیقه صبح دفترچه‌های شماره یک، دو و سه گروه تجربی با کیفیت بالا در فضای مجازی منتشر شد؛ به عبارتی دفترچه‌ای که تا حدود ساعت ۱۱ اصلا به داوطلب داده نمی‌شود یک ساعت قبل از آن در کانال‌های تلگرامی منتشر شده است و با چه کیفیت بالایی هم لو رفته است. سال‌های قبل داوطلب با گوشی از سوالات عکس می‌گرفت که خیلی مواقع کیفیت نداشت، اما امسال تصویر دفترچه آزمون را با برنامه‌های مختلف اسکن کردند، به‌طوری‌که واو به واو سوالات معلوم است. امسال بسیاری مدعی شدند که سوالات گروه تجربی در ساعات چهار الی پنج صبح لو رفته است. معلمی ادعا کرد صبح آزمون، دانش‌آموزان از او خواسته‌اند سوالات را حل کند. /خبرآنلاین

انتقاد روزنامه اصولگرا از ضعف اطلاع رسانی وزارت خارجه در مذاکرات احیای برجام
روزنامه جوان نوشت: نشانه‌ای از اتفاق ناامید کننده و توقف مذاکرات در دوحه وجود ندارد، اما از آنجایی که رسانه‌ها و کاربران داخلی در غیاب تیم اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، دسترسی آسانی به روند مذاکرات ندارند، به ناچار سراغ صفحات مجازی تعدادی از خبرنگاران خارجی می‌روند. این چند خبرنگار خارجی زرنگ نیز با درک این موضوع، عمده فعالیت رسانه‌ای خود را بر  اخبار مذاکرات متمرکز کردند و از این طریق بازار پُر مشتری در بین کاربران ایرانی برای خود برپا کردند! این خبرنگاران در فضای مذاکرات دوحه حضور نداشتند، اما از همان ابتدا با انتشار مطالب گسترده، مورد استناد برخی از کاربران و کانال‌های مجازی ایرانی قرار گرفتند. برای مثال خبرنگار روزنامه‌ی «وال استریت ژورنال» در همان لحظات اولیه آغاز مذاکرات بورل و امیرعبداللهیان به دنبال روایت منفی از مذاکرات بود و با استناد به یک عکس، فضای مذاکرات را ناامید کننده توصیف کرد.

دبیر ستاد نهی از منکر زنجان: حجاب فقط مخصوص زنان نیست، شامل آقایان هم می‌شود
حجت‌الاسلام سجاد ناصر: کسانی که نان دولت را می‌خورند باید هنجار‌ها را رعایت کنند. بسیاری از مشکلات ما ناهنجاری‌هایی است که در سطح شهر بوده و بخشی از این افراد کارمندان دولت هستند. حجاب مخصوص زنان نیست، بلکه آقایان هم باید توجه لازم به این موضوع را داشته باشند. در گام نخست، کار در ادارات آغاز شده و در مرحله بعد صنوف نیز به این چرخه وارد می‌شود، البته امور منطبق با فرهنگ و ظرفیت مناطق خواهد بود. / ایسنا

جمهوری اسلامی: لابد ۲۰۰ درصد مردم از گرانی‌ها کیف می‌کنند
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: روایت روزنامه دولت از نتایج یک نظرسنجی در خرداد ۱۴۰۱. به نوشته روزنامه ایران در این نظرسنجی مشخص شده ۶۹ درصد مردم ایران از زندگی لذت می‌برند، ۵۲ درصد از مردم مقصر مشکلات را دولت قبل می‌دانند و ۷۵ درصد مردم در زندگی احساس آسایش می‌کنند! لابد طبق همین نظرسنجی، ۲۰۰ درصد مردم هم می‌گویند چه کیفی دارد این گرانی بی‌سابقه که تازگی‌ها نصیب ما شده!

به عنوان سرپرست حجاج ایرانی، عدم حضورم را در سرزمین وحی اعلام می‌کنم
سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: به علت تصمیم اشتباه وزارت حج عربستان در ایجاد محدودیت سنی زائران و تعلل در اعطای ویزا، بنده به عنوان سرپرست حجاج ایرانی، عدم حضورم را در سرزمین وحی اعلام می‌کنم. به برادران وزارت امور خارجه اطلاع دادم که من تنها در صورتی مشرف می‌شوم که وزیر حج عربستان بابت اقداماتی که انجام گرفته است، عذرخواهی کند و باید در فرودگاه عربستان به استقبال نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی بیاید. از طرفی هم دفتر مقام معظم رهبری اجازه این سفر را به من بدهد. /ایرنا

دادستان کرمانشاه: ادعای تجاوز به کامیون‌داران ایرانی در عراق کذب است
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از دستگیری عامل نشر اکاذیب در فضای مجازی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد. شهرام کرمی اظهار داشت: کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که در آن فردی با هدف اختلاف بین دو ملت ایران و عراق ادعا می‌کند که کامیون‌داران ایرانی در کشور عراق مورد تجاوز قرار می‌گیرند. وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده کذب بودن این ادعا اثبات شد و موضوع در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت و سربازان گمنام امام زمان (عج) شخص مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند و اکنون وی تحت قرار بازداشت و بازجویی قرار دارد. دادستان کرمانشاه با بیان اینکه این فرد بر کذب بودن ادعا‌های خود اقرار کرده است، گفت: براساس شواهد احتمالا این فرد با شبکه‌ها و رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط باشد. به گفته این مسئول قضایی در کرمانشاه، بازجویی از این فرد کماکان ادامه دارد و تاکنون سه نفر دیگر هم در این رابطه دستگیر شده‌اند.

تهدید فرماندار بوشهر: اتاق خانم‌ها و آقایان در ادارات باید جدا باشد
فرماندار بوشهر گفت: ما با هیچکس و هیچ مدیری در حوزه عفاف و حجاب تعارف نداریم و باید اتاق خانم‌ها و آقایان در کلیه دستگاه‌های اجرایی جدا باشد و هیچ همکار خانمی نیز نباید در شورای اداری شهرستان بوشهر بدون چادر حضور یابد، هر مدیری که کوتاهی کند بینی و بین الله او را عزل خواهم کرد.

وزیر ارشاد: امسال یک جشنوارۀ فجرِ متفاوت و نزدیک به آرمان‌های انقلاب را شاهد خواهیم بود
وزیر ارشاد با بیان این‌که وقتی می‌گوییم عدالت فرهنگی، یعنی برنامۀ دولت همین است که از همه حمایت کنیم، اظهار کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی از حوزۀ فرهنگ و هنر را از بهمن سال گذشته راه‌اندازی کردیم. در حالی‌که خیلی از این مسائل را رسانه‌ای نکرده‌ایم. اما اکنون بیش از ۳۸هزار نفر در آن آموزش می‌بینند. ما به این‌جا متوقف نشدیم. ما به درس‌آموختگان این مرکز مجوز آموزش می‌دهیم و این اقتصاد فرهنگ و هنر را در این مناطق تقویت می‌کند. وزیر ارشاد سپس در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران دربارۀ ساخت فیلم‌های سینمایی استراتژیک در جشنوارۀ فیلم فجر پیش رو نیز گفت: روزانه این بحث را دنبال می‌کنم. شورای ویژه‌ای را در بنیاد فارابی تشکیل دادیم و همین حالا پروژه‌های متعددی شروع شده است. ان شاالله امسال در جشنواره فیلم فجر همۀ آن حرف‌هایی را که دربارۀ تولید فیلم‌های فاخر زده‌ایم، جامه عمل می‌پوشاند و همۀ پیش‌شرط‌هایش را فراهم کرده‌ایم. یک جشنوارۀ متفاوت و نزدیک به آرمان‌هایی که در حوزۀ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم را شاهد خواهیم بود.

کوثری: دو بمب دست ساز بسیار ضعیف در پایگاه «مالک اشتر» منفجر شد
جمعه شب گذشته فیلمی از انفجار نظر کابران فضای مجازی را به خود جلب کرد. در این میان، برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این فیلم، لحظه انفجار «ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر» در تهران است. ساعاتی بعد، سازمان تروریستی «مجاهدین خلق» (منافقین)، مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده گرفتند. طرح این ادعا در حالی است که کشور‌های اروپایی و آمریکا، سال هاست، سازمان منافقین را با توجیه دست کشیدن سازمان از عملیات تروریستی، از فهرست سازمان‌های تروریستی خود، حذف کرده اند. سردار اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرآنلاین درباره این اتفاق گفت: اولا انفجاری نبوده بلکه دو بمب دست ساز بسیار ضعیف منفجر کرده اند. فیلمبرداری از لحظه وقوع حادثه هم با هدف بزرگ جلوه دادن عملیات و مستندسازی خیانت شان برای دریافت پول انجام شده است. طبیعی است، دشمنان ایران به راحتی، بابت هر ادعایی، هزینه گزاف پرداخت نمی‌کنند، بنابراین، منافقین باید اثبات می‌کردند که عملیاتی بزرگ و موفقی انجام داده اند. اما واقعیت این است که منافقین، بزرگ نمایی تبلیغی کرده اند، وگرنه، عملیات آن‌ها، هیچ ارزش ویژه‌ای ندارد، زیرا در عملیاتشان، نتوانستند، هیچ تخریب و امثالهم انجام دهند. این‌ها، خود فروخته‌هایی، وابسته به بیگانگان و آلت دست دشمنان هستند که می‌خواهند خودی نشان دهند و پولی بگیرند.

صادق خرازی از حزب ندای ایرانیان کناره گیری کرد
بخشی از بیانیه خداحافظی صادق خرازی: من در آستانه شصت سالگی با تامل در گذشته و با نگاه به آینده به روش‌ها و کوشش‌های تازه‌ای در زندگی می‌اندیشم و هنوز آن پند سعدی با من است که «سعی کن سعی که این عمر بسی مختصر است». مدت‌ها پیش توصیه حکیم و ملجا و استادی گرانمایه را به جان و دل خریدم و از عالم سیاست کوچ کردم، هنوز هم نمی‌دانم به سراب زندگی گرفتار شده‌ام و یا به سرچشمه زلال رهنمون گشته‌ام، آنچه مهم است امیدواری من است و الحق امید چه واژه مقدس و فرخنده‌ای است. /جماران

ادعای گانتز درباره حضور کشتی‌های جنگی ایران در دریای سرخ
همزمان با انتشار تصویر ماهواره‌ای بالا، بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل امروز در بیست و ششمین میزگرد سالانه دولت اکونومیست در آتن یونان گفت: ایران چندین کشتی جنگی در دریای سرخ مستقر دارد و حضور آن‌ها یک تهدید جهانی و منطقه‌ای است، حضور نیرو‌های نظامی ایران در دریای سرخ با توجه به ماه‌های گذشته، مهم‌ترین حضور آن‌ها در یک دهه اخیر در این دریا حساب می‌شود، این یک تهدید مستقیم برای تجارت جهانی، انرژی و اقتصاد است. او همچنین به آزمایش اخیر ماهواره بر ذوالجناح وزارت دفاع ایران اشاره داشت: فناوری آن (ماهواره برها) می‌تواند به توسعه موشک قاره پیما با برد هزاران کیلومتر کمک کند، که حتی می‌تواند تهدیدی برای اروپای مرکزی باشد. در تصاویر ناو پشتیبانی از کلاس بندرعباس، ناو آبی خاکی از کلاس هنگام و ناوچه از کلاس موج نیروی دریایی ارتش را می بینم و با توجه به ترکیب بالا، شناور‌ها مربوط ناوگروه ۸۰ نداجا هستند که وظیفه اسکورت یگان‌های شناور، کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشورمان را در دریای سرخ و محدوده خلیج عدن برعهده داشتند.

کنایه همتی به ادعای دولت درمورد منفی شدن روند نقدینگی
همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توئیتی نوشت: بعد از دو روز تبلیغات وسیع دولت مبنی بر اینکه بر اثر سیاست‌های پولی و مالی دولت سیزدهم بعد از ۹ سال روند نقدینگی در فروردین منفی شده است، (منفی ۰.۲ درصد)، گزارش امروز بانک مرکزی در مورد متغیر‌های پولی از رشد ۵.۲ درصدی پایه پولی و ۲.۵ درصدی نقدینگی صرفا در ماه اردیبهشت خبر می‌دهد.

عبور نقدینگی از ۴۹۰۰ هزار میلیارد تومان
بانک مرکزی اعلام کرد: حجم نقدینگی در پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ (معادل ۴۹۴۳۴.۷ هزار میلیارد ریال) نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ معادل ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی‌
ایرنا نوشت: در این بازار، فروشنده واقعی بسیار کم بوده و قیمت‌ها نسبت به سه ماه پیش بین ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته است. به‌طور مثال هر دستگاه سانتافه مدل ۲۰۱۷ کم‌کارکرد که سه ماه قبل ۱.۷ میلیارد تومان قیمت داشت، این روز‌ها ۲.۴ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین لکسوس ان. ایکس مدل ۲۰۱۷ صفر کیلومتر از چهار میلیارد تومان به ۵.۳ میلیارد تومان و هر دستگاه تیگوان مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر از ۳.۱ میلیارد تومان به ۴.۲ میلیارد تومان افزایش داشته است. به گفته فعالان بازار، هرچند مسئولان هرازگاهی از واردات خودرو و در حال انجام بودن ساز و کار‌های آن خبر می‌دهند، گوش مردم و به‌ویژه واردکنندگان در چند سال گذشته از این حرف‌ها پُر شده و به همین دلیل تحرک خاصی را در بازار شاهد نیستیم.

وزیر اقتصاد دهه شصت: رئیس بانک مرکزی باید یک «سامورایی» باشد
محمدجواد ایروانی وزیر اقتصاد سال‌های ۶۴ تا ۶۸ در پاسخ به این که چطور بانک‌ها را در راستای سیاست‌های انقباضی مدیریت می‌کردید، گفت: رئیس بانک مرکزی باید مثل سامورایی مقتدر و البته منصف هم باشد، مسلط باشد به فنونی که لازم دارد و اجرا کند. همه بترسند از او، نه اینکه تخلف کنند بعد بنشینند با هم مذاکره کنند. وقتی حساب بانک قرمز می‌شود باید تنبیهش کنند.

ترس از اختلال در عرضه، نفت را گران کرد
قیمت نفت با آغاز معاملات صبح سه شنبه تحت تأثیر ترس از اختلال در عرضه افزایش یافت. افزایش قیمت نفت تحت تأثیر نگرانی‌های عرضه ناشی از کاهش تولید «اوپک»، ناآرامی‌های لیبی و تحریم‌ها علیه روسیه، به دلیل نگرانی از رکود جهانی که تقاضا برای نفت خام را کاهش می‌دهد، قرار گرفت. بهای معاملات آتی نفت برنت بیش از یک دلار افزایش یافت و به ۱۱۴.۶۸ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا با ۳ دلار افزایش به ۱۱۱.۴۳ دلار در هر بشکه رسید و قرارداد‌های نفت خام برنت پس از کاهش بیش از یک دلاری در ابتدای معاملات با ۱.۸۷ دلار یا ۱.۶۸ درصد افزایش، معاملات را به پایان رساند و به رقم ۱۱۳.۵ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۲۳ دلار یا ۲.۰۶ درصد افزایش به ۱۱۰.۶۶ دلار در هر بشکه رسید.

مدودف: قیمت نفت به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار صعود می‌کند
دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه اعلام کرد اگر پیشنهاد ژاپن برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه برابر نصف قیمت فعلی بازار اجرایی شود، عرضه نفت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و قیمت‌ها به بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در هر بشکه صعود می‌کند.

حباب سکه افزایش یافت
 کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه  در خصوص حباب سکه اظهار داشت: روز گذشته شاهد کاهش حباب سکه  تا رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بودیم، ولی امروز قیمت انواع سکه با افزایش همراه شد و به همین دلیل حباب سکه امامی با افزایش به رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.
 
واکنش وزارت راه و شهرسازی به آگهی تخلیه مستاجر
 برخی افراد که با شماره تلفن آگهی‌های مذکور تماس گرفته‌اند عنوان می‌کنند که این افراد بیان کرده‌اند راهکار‌های حقوقی و قانونی برای دریافت حکم تخلیه مستاجر را می‌دانند و در قبال دریافت مبالغی می‌توانند این کار را انجام دهند. حتی شنیده می‌شود که برخی افراد می‌گویند از راه‌های تهدید و ارعاب مستاجران، آن‌ها را بیرون می‌کنند. در این باره وزارت راه و شهرسازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد هر گونه تهدید مستاجر و ورود به ملک، بدون حکم قضایی و یا دستور تخلیه جرم است. در اطلاعیه‌ای که در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شده آمده است: انتشار تصاویر آگهی‌هایی با عنوان "تخلیه مستاجر" و انجام اقدامات خلاف قانون توسط این افراد قطعا می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۸۹
همین اعتراف کافیست تا ایران علیه گروهک تروریستی و میزبان ها و حامیانش اعلام شکایت کنددرسازمان های بین المللی
پاسخ ها
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
ول کن بابا . الان باز چند میلیارد خرج وکیل و رفتن به خارج و .... جهت شکایت بی اثر !!!!! بیکاری ؟
جناب آقای فرماندار بوشهر ، جناب عالی اجازه ندارید عقاید و سلایق شخصی خودتون را در غالب قانونی فراتر از قوانین مملکت ، بر مردم تحمیل کنید . همین که حجاب اجباری رو بانوان رعایت می کنند ( چون قانونه) کافی است ولی اجباری کردن چادر از جانب شما ، غیر قانونی است. اگر مملکت قانون داره ، باید جلوی این بی قانونی ها از جانب مسوولین گرفته بشه . مملکت که بصورت ملوک الطوایفی یا مثل امریکا فدرالی اداره نمیشه که هر جا قانون خودش رو داشته باشه .
با فرمایش فرماندار محترم بوشهر در خصوص جدا سازی اتاق کارمندان زن و مرد کاملا موافقم و مورد تایید من است
چه معنی دارد آقایان و بانوان بد حجاب به صورت مختلط در یک اتاق باشند که ممکن است باعث لغزش و خدای ناکرده اعمال منکراتی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
اصلا اهمیتی نداره که چی فکر میکنی !!!
فریدی
| France |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
به نظرنمیادزینال همیشگی باشی.احتمالا کسی داره ازاین نام سوئ استفاده میکنه.ولی درهرصورت به نظرت چرا درماههای اخیر مسئله حجاب به این شدت موردتوجه مسئولان مربوطه وغیرمربوطه قرارگرفته؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
شما چکاره مملکتی که مورد تایید شما باشد یا نباشد؟
اتاق خانمها و آقايان بايد در ادارات جدا باشد !
------
-- ميگم اسماعيل آقا ! انگار مسئولين هر روز دارند پياز داغ سخنان شان بيشتر مي كننددو گويي با هم رقابت دارند و هر يك مي خواهد در رقابت اداي « جملات قصار » گونه ، از ديگري عقب نيفتد ... اين از سخنان استاندار فارس ديروز و اين از سخنان فرماندار بوشهر .امروز ... به نظرم آقا اسماعيل ، بايد فرمايش فردا كه مسئول بعدي خواهد گفت داغ تر باشد ، مگه نه ؟
-- درسته ! ... به هر حال اكبر آقا ، اگر مسئولي فردا گفت كه آقايان بايد روزهاي زوج به سر كار آيند و خانم ها روزهاي فرد ، اصلاً و ابداً تعجب مكن ! ... كه از قديم و نديم هم گفته اند : " هر دم از اين باغ بري مي رسد ، تازه تر از تازه تري مي رسد » !! ...
وقتی گفته می شد رئیسی مملکت را دیوار می کشد عده ای باور نمی کردند
اخبار این چند هفته را ببینید !
مدام گرفتار تفکیک جنسیتی و حجاب هستند
من به آقای همتی قول میدم با اعضای دولت در فصل تابستان بصورت جهشی، ریاضی دوره راهنمایی را کار کنم و البته قول نمی‌دم این اشتباهات عمدی توسط این دولت در آینده تکرار نشود.
یک روز مونده به انتخابات دختر وپسر در کارناوال های انتخاباتی بزن وبرقص وشادی....
روز انتخابات بی حجاب.بد حجاب.شل حجاب.همه وهمه رای گیری می شود اصلا از بی لباس هم رای می گیرند.
بعد از انتخابات به بی حجاب خدمات ارائه نمی شود
گشت های ارشاد متعدد راه اندازی می شود.
اتاق ها جدا می شود
کافه ها پلمپ می شود.
ممنوع.ممنوع.
جالبه نه ...
تهدید فرماندار بوشهر- آقای فرماندار تو در حد قانونی حق دستور داری - مملکت قانون دارد -
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
از کدام قانون صحبت می کنی؟توی ایران فقط قانون شخصی انجام می شود هر کس هر چی دوست دارد می گوید به مردم میرسد می شود قانون.....؟
اخه چقدر شكست نفسي ميكنيد، بايد خود بن سلمان رسما بياد فرودگاه استقبال، واسه عذرخواهي خودش رانندگي كنه واسه شما تا بلكه از دلتون در بياد
ارام ارام جدا سازی پباده روها و دیوارکشی بین خیابانها در تفکر عده ای در حال تحقق است
تفکیک وزارت صمت وتشکیل مجددوزارت بازرگانی اشتباه محض است.بهترین راه تشکیل سازمان بازرگانی تحت معاونت وزارت صمت است.که این سازمان هم دراستانها ادارات کل مستقل خودراداشته باشد. مثل سازمان مالیاتی که درمرکز معاون وزیراقتصاداست ولی دراستانها ادارات مستقل خودرا دارد.علت این امرهم وابستگی صنعت وبازرگانی درسطح ملی است که به هیچ وجه صلاح نیست دردو وزارت مستقل باشند.درضمن وزارت صمت معاونتهای اضافی دارد که اگر آنهاراهم درمعاونتهای مشابه ادغام کنند مشکل درهم تنیدگی وتداخل وظایف درون وزارتی هم حل میشود.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
ویک سازمان دیگر با عنوان سازمان بازرگانی خارجی
والا ماالان سالهاست اتاقهای خانمها و آقایون پیش هم هست خداییش هیچ مشکلی هم پیش نیومده.
ذات خراب رو هرکاری کنی خرابه
سلام فرماندار
فرماندلر بوشهر
اصلا نباید خانم ها برن سرکار!!!،
فرماندار بوشهر احتمالا انقدرجوونه که برخوردبا بدحجابی دهه 60 وپیامدهای اونو یادش نمیاد.شطرنج وفوتبالدستی وبازیهای تلویزیونی و تخته نرد وعینک دودی ولزوم همراه داشتن شناسنامه موقع بیرن رفتن زن وشوهر یا خواهروبرادر و ممنوعیت نشستن خانمها درصندلی جلوی تاکسی و.....موارد دیگری هستند که فرماندار محترم بهتراست آنهاراهم دربوشهراجرا کند تا بوشهر به عنوان اولین شهر دهه نیو 60 معرفی شود.
اگر گشت ارشاد خوب بود، چرا پیامبر و امامان هیچکدام تو دوران خودشان گشت ارشاد راه نینداختند؟

شما از پیامبر بیشتر می فهمید؟

اون زمان نه چادری بود، نه روسری، نه اصلا صنعت نساجی... 1400 سال پیش!!
کسانی که نان دولت را می‌خورند!؟ دولت نان از کجا آورده است که نان خور داشته باشد؟ مگر واقعیت جز این است که دولت از محل مالیات ستانی از مردم و درامد فروش نفت(که آن هم متعلق به مردم است) اداره می شود؟ مگر به تعبیر امام خمینی مردم ولی نعمت دولت ها نیستند. این آقای دبیر محترم ستاد توجه داشته باشند که تحقیر مردم بزرگترین منکر است!
مردم شریف بوشهر اجازه ندید که حرف زور بالا سرتون باشه
اگه قراره از همه حمایت کنین باید از مخالفانتون هم حمایت کنین. باید از تک‌تک کسایی که ممنوع التصویر کردین حمایت کنین.غیر از این، حرف رایگانه.
حقشه. تو این وضع اقتصادی می‌خواد با پول مردم بره کشوری که برای روابط دیپلماتیک باهاش باید مذاکره کنیم هنوز.
احتمالا نتیجه انتخابات را همینطوری حساب می کنید ۷۹ درصد ،۹۹ درصد ، اقای ایکس رای اورده
اقای رئیسی کی استعفاء میده. زورش به اقتصاد نرسید به حرکتهای اطلاعاتی خارجیها نرسید حالا زورش میرسه به زن و بچه مردم
بینی و بین الله کی تو رو کرده فرماندار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
استاندار
برخی افراد که با شماره تلفن آگهی‌های مذکور تماس گرفته‌اند عنوان می‌کنند که این افراد بیان کرده‌اند راهکار‌های حقوقی و قانونی برای دریافت حکم تخلیه مستاجر را می‌دانند و در قبال دریافت مبالغی می‌توانند این کار را انجام دهند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هر کسی این آگهی را داده وقتش را تلف کرده است ! شما دو خط دادخواست بنویس تقاضای حکم تخلیه کن شورای حل اختلاف سه سوت حکم را میدهد دستت !
فرماندار بوشهر چرا حقوق و دستمزد نیروها رو زیاد نمیکنه چرا برای خانمها تسهیلات ویژه نمیذاره، بر چه اساسی چادر رو اجباری کرده مگر سلیقه ایست ؟!
بعضی از خانم های دارای پست در ادارات آرایش های عجیبی دارند که دلیل پست گرفتنشان از مدیر بالاتر همین آرایش است. ای کاش در همه ی شهرها چادر برای خانم های کارمند دارای پست اجباری شود تا مشخص شود لیاقت پست دارند یا نه
فرماندار بوشهر چرا حقوق و دستمزد نیروها رو زیاد نمیکنه چرا برای خانمها تسهیلات ویژه نمیذاره، بر چه اساسی چادر رو اجباری کرده مگر سلیقه ایست ؟!
فرماندار بوشهر چرا حقوق و دستمزد نیروها رو زیاد نمیکنه چرا برای خانمها تسهیلات ویژه نمیذاره، بر چه اساسی چادر رو اجباری کرده مگر سلیقه ایست ؟!
ديگه يواش يواش داريم به مساله ديوار كشي در خيابان براي جدا سازي زنان و مردان نزديك مي شويم!
مدودف: قیمت نفت به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار صعود می‌کند.
باش تا صعود کنه!!!! فکر میکردیم فقط اینجا مسئولین متوهم داره ظاهرا در کشور دوست و برادر روسیه هم از این جور آدمها کم نیست!!!فعلا که قیمت نفت برنت تقریبا به مرز صد دلار رسیده!! تازه شما هم مجبورید نفت خودتون رو با تخفیف خیلی زیادی به خریداران از جمله چین بفروشید!! یادش بخیر که ابتدای جنگ اکراین این جماعت و البته حامیان داخلیشون ادعا میکردند که قیمت نفت به زودی از مرز دویست دلار خواهد گذشت!!!! فعلا که بدجوری در باتلاق اکراین گیر کرده اید!!!!
روزنامه جمهوری اسلامی کنایه ی خوبی زد. عالی بود
مگرقبل انقلاب حجاج سرپرست داشتن؟خواهیددید هیچ اتفاقی نمیافته جزاینک صرفه جویی ارزی میشه .دستشون دردنکنه.
الان ما داریم از گرانی‌ها کیف میکنیم و از اینکه در فشارهستیم لذت می‌بریم هیچ مشکلی هم نداریم جز دوری شما
باز خداروشکر این دفعه نگفتن صدای رعد و برقه!!!
ولی میدونیم که دوتا بمب دست ساز ضعیف نبوده .......
فکر کنید یک سال مستاجرو مالک کلی باهم درحال جنگیدن هستن ،زهرمار میشه زندگی واسه جفتشون معامله ای که دو طرف راضی نیستن مگر میشه ؟؟؟؟؟؟
درود بر فرماندار بوشهر ، دیگر مدیران بایستی از این مدیر انقلابی وباغیرت یاد بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
مدیر انقلابی و باغیرت 6 کلاسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
فرماندار مشهد اگر در بانک بی حجاب بود باید رئیس شعبه پاسخگو باشد.
فرماندار بوشهر اتاق کارمند زن از مرد جدا شود.
خب
رقابت شدید شد
حالا شما بگو فرماندار ماکو
از امروز پمپ بنزین ها به خانم بد حجاب بنزین نمی فروشند
فرماندار میبد
زنان حق خروج از منزل را ندارند
فرماندار کاشان
زنان بهتر است هم مقنعه داشته باشند هم روبنده
......
ببینیم کدام فرماندار گوی سبقت را در....می رباید.
بابا قانون تعيين سقف اجاره بها و روابط بين مالك و مستاجر از دو جنبه دچار مشكل است
اولا مالكيت خصوصي هر فرد نتعلق به خودش است و كسي نمي تواند براي ان تعييت تكليف كند كه چه كند و چه نكند مشروط بر اينكه قوانين بالادستي مورد بي توجهي قرار گيرند
ثانيا اصلا مگر كلاه دولت تا حالا پشمي داشته كه مالكين بترسند و طبق حرف دولت عمل كنند اگر اينگونه بود و همه روي خط دولت مي رفتند كه مشكلي در هيچ جاي كشور نداشتيم مشكل اين است كه دولت بيراهه مي رود و مستاجرين هم ابزار نمايش روحوضي دولت در باره روابط مالك و مستاجر شده اند
بابا اجاره ها سر به فلك كشيده هر كس هر چقدر دلش بخواهد مي گيرد و مستاجر بيچاره روز به روز فقير تر و با توان كمتر مواجه مي شود وقتي نمي توانيد الكي چوب لاي زخم مستاجرين نچرخانيد
من الان هر سال اجاره بهايي كه پرداخت مي كرده ام با توانم سازگار نبوده دولت حقوق من بازنشسته را فقط ده درصد افزايش داده و طبق فرامين همين دولت همه چيز چند برابر گران شده و حتي نام را مثل زمان جنگ جهاني اول و روزگار قحطي كوپني كرده اند انوقت اجاره بهاي من ١٢٠درصد افزايش يافته يعني. هشت برابر وجهي كه امسال به حقوق ما اضافه شده و هيچ گوش شنوايي هم نيست
فكر نكنيد مردم خرند بابا حسب قانون برنامه ششم بايد حقوق ها و افزايش ها منطبق با نرخ تورم باشد
تورم سر به فلك كشيده ، قيمت ها و اجاره بها و بهاي مايحتاج از ان پيروي كرده اما سهم اشتغال جوانان صفر ، سهم افزايش حقوق نزديك به صفر و فاصله طبقاتي تا سقف اسمان
كجاي اين رفتار ها اولا معقول و ثانيا منطبق با قوانين بالا دستي و در نهايت منطبق با نصوص صريح دستورات دين و قران و فرامين الهي است
اگر بلد نيستيد و مسئوليت را باقوم و خويش بازي قبضه كرده ايد كه واي بر احوال شما
وزارت محترم راه و شهرسازی، جهت اطلاع شما باید عرض کنم که بسیاری از معاملات بازار مسکن توسط دلالان انجام می شود و این امر بجز افزایش قیمت و بی ثباتی در بازار نتیجه ای ندارد. پس بچای صدور بیانیه های بدون کاربرد و ...، اقدامی اساسی برای حذف دلالان از معاملات مسکن کنید.
خدارحم کند، چه خبرتان است !!!
میترسید طالبان از شما پیشی بگیرد؟؟
یه دفعه همه جوگیر شده اند !!
نسبت به گرانی و تورم بیخیال هستید و فقط نگران مختلط بودن و حجاب میشوید؟؟
صد رحمت به روحانی
حاج آقا منتظر باشید حتما میان فرودگاه استقبالتان. اونجا عربستانه نه ایران
سردار!
حتما باید کل مرکز از بین می رفت و کلی انسان کشته می شد که شما این کار رو بزرگ بدونید.
همین که دو تا بمب وارد یه مرکز نظامی شده و تمام موانع کنترلی رو رد کرده و در نهایت موفق به منفجر کردنش هم شدن، خودش نشان از ضعف اطلاعاتی و کنترلی هستش.
این حادثه که وسط یک خیابان عمومی شهر نیافتاده که آنقدر بی اهمیت نشون بدید. حتی اگه در وسط یک خیابان هم اتفاق می افتاد باز نشان از ضعف امنیتی بود.
فرماندار بوشهر اینها دیگه نخنما شده شما هیچی بلد نیستی
دراین فضای ناامیدی یکم گرد خاک بدک نیست . بگذار مردم بجای گرانی بابات حجاب نق بزنند . احسنت به این استراتژی . ولی مواظب باشید فنر افکار عمومی خیلی فشرده شده . اگر رها بشه ...
در مورد فرمایشات فرماندار بوشهر. یکی می مرداز بیچارگی. یکی میگفت خانم زردک نمی خواهی.
شکم مردم5رو سیر کن اقای محترم مردم 1400 هسش که بلد هستند چطور مسلمانی کنن
حالا باز خدا رو شکر که نه زنهای ما زیبایی زنهای اوکراین رو دارن نه مردها جذابیت مردان فرانسه رو
وگرنه حضرات کلا دور کاری اعلام میکردن :)))
کاش دورکاری اعلام کنند خیلی فواید زیادی داره!
از گرانی ها لذتی نمی بریم ولی لااقل از به خاطر دولت محبوب تابناک از قطعی برق وسط تابستان هم نیازی نیست لذت ببریم! واقعا فکر کردین نقدینگی و تورم شیرفلکه است ه هرکس اومد سریع شیرش رو ببنده؟
وقتی دولت محترم در مورد اقتصاد و معیشت مردم که وعده اصلیش بوده شکست می خورد برای اینکه اعلام کنه یک کاری داره انجام میده یکسری قوانین برای رفتار مردم نسبت به خود مردم تصویب میکنه چون تصویب این قوانین هزینه ای برای دولت نداره
مثلا مشخص کردن سقف اجاره بها پوشش مردم و محدودیت در فضای مجازی و...
کارهایی که دولت در انجامش ناتوان بود برای مثال
افزایش قیمت ساخت مسکن ملی و کاهش متقاضی به دلیل اورده 320 میلیونی و کوچک شدن سفره مردم و عدم افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس عدالت اجتماعی افزایش قیمت دلار وعده افزایش فیمتها برای سال بعد شکست ثبت نام خودرو افزایش تورم ماهیانه
سازمان سنجش و هر آن کسی که با کنکور سراسری در ارتباط هستند باید تا سال بعد کنکور در کلاس درس چگونگی حفظ سوالات در آموزش پرورش و واحد امتحانات شرکت بکنندتا با سرنوشت هزاران نفر از دانش آموزان بازی نکنند وقتی سولات را با رقم قابل توجهی میفروشند این یعنی چه چیزی حدود 55000000
عربستان که مثل اینجا نیست قانون حرف اول را میزنه پارتی بازی هم سرشون نمیشه
خدا را شکر، مالک و مستاجر را انداختید به جان هم خیالتان راحت شد. گرو و گرو‌کشی راه حل مشکلات مردم نیست
حجاب در ادارات دولتی را مطابق با میل خودتان بکنید در شرکت های خصوصی چه کار می خواهید بکنید که وقتی وارد شرکت می شوند مانتو را در می آورند و با تاپ و شلوار می نشینند پشت میزشان

اعتقادات را نمی شود دستوری کرد
آفرین فرمانداری بوشهر کار درستی می کنی
مگه تو تاق چه کار میکردند
درسته نظر سنجی اوضاع از مسئولین بوده همه راضین
جناب سرپرست حجاج
حضور شما در آنجا چندان هم ضروری نیست .
ولی ثمر آن میتواند صرفه جویی باشد در بیت المال مسلمین
۴۰۰ درصد مردم از قیمت برنج ۱۲۰ هزارتومنی ایجاد شده در کابینه ۶ کلاسه خشنود و ذوق زده هستتد :-)
"ما با هیچکس و هیچ مدیری در حوزه عفاف و حجاب تعارف نداریم و باید اتاق خانم‌ها و آقایان در کلیه دستگاه‌های اجرایی جدا باشد و هیچ همکار خانمی نیز نباید در شورای اداری شهرستان بوشهر بدون چادر حضور یابد، هر مدیری که کوتاهی کند بینی و بین الله او را عزل خواهم کرد"
خدایا اینا دیگه کی هستن؟!
سلام. خبرنگاران دوره های زبان بدن را می گذرانند و در تفسیر حالات و سکنات افراد تا حد زیادی اشراف دارند. حالات بورل حاصل این تفسیرها بوده است.
علی محمد بیدارمغز
مؤلف کتاب رمزگشایی از زبان بدن
250 % مردم از افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت ماکارانی و ۴۰۰ درصدی روغن و ۲۰۰ درصدی تخم مرغ و ۲۰۰ درصدی مرغ و ۲۰۰ درصدی برنج کاملا خوشحال و مسرور و شادمان هستند و معتقدند که این افزایش ها در دولت جوان انقلابی حزب اللهی میدانی مقاومتی جهادی استشهادی ایجاد شده است
سرپرست هم اگه نباشه حج انجام میشه و همه حاجی میشن
جناب سرپرست !
مسجد سر کوچه تون هم خانه خداست و فرقی نداره .
امثال برو اونجا
یکی به هواپیمامون بنزین نمیده !
یکی به سرپرستمون ویزا نمیده !
یکی غرامت جنگ مون رو نمیده !
یکی پول نفتمون رو نمیده !
یکی حق آبه رودخونه هیرمندمون رو نمیده !

آخه این چه وضعیه دیگه ؟!
اینه مدیریت جهانی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعضی از آقایون مسئول مدام دارن به مردم توهین میکنن. انگار چی شده که مدام حرف های واهی میزنید
مردم خودشون بلدن چی کار کنن .
سرپرست میخوان چی کار ؟؟؟
همون بهتر که ویزا ندادن . هزینه ها به شدت میاد پائین
لابد روزنامه دولت نتایج نظرسنجی امریکا را تحریف کرده
۹۵ درصد مردم هم احساس افتخار میکنن و رضایت کامل دارند که ارزش دارایی هاشون توی همین ۹ ماه استقرار کلکسیون ۶ تایی ها ؛ نصف شده
تمام سعی و تلاش کابینه باید در جهت اخذ مدرک دیپلم باشد
بنده معتقدم بیش از ۹۵ ٪ مردم از عملکرد اقتصادی و سیاسی این دولت در طی ۱۰ ماه گذشته کاملا ناراضی هستند
# شیش _ کلاس
خداوکیلی ۱۰۰ رحمت به کلید ساز بی خاصیت
مطمئن باشید اگه رئیس حج وزیارت نتونه به عربستان بره هیچ مشکلی پیش نمیاد
سلام
خدا قوت
با دیدن آمار جعلی میزان رضایت مردم از دولت رئیسی این مطلب را می فرستم:
بزرگترین مشکل این نظام و دولت های افول گرای آن در این چهل و چهار سال این بوده که هیچوقت با مردم خود و دنیا صادق و شفاف نبوده و همواره در پی آمار سازی و شاخص سازی جعلی و ساختگی به نفع خود و نظام بوده و هیچوقت صدای اکثریت مردم و درد و نظر و نقد و اعتراض واقعی و به حق آنان را نخواسته بشنود !!
برای جامعه ای که از بچگی یاد نگرفته چگونه در کنار جنس مخالف تعامل و کار کند با نظر فرماندار بوشهر موافقم.
در دوران هاشمی - عربستان جرات بی احترامی به ایرانیان را نداشت.
وسط پایگاه اومدن بمب ترکوندن بعد میگین بی اهمیت بوده؟؟؟!!! حتما باید 200 نفر کشته و زخمی میداد؟؟!!
دولت و مجلس انقلابی تمام مشکلات جوان ها را حل کرده که حالابهشون گیر میده حجاب حجاب میکنه
جدا کردن اتاق خانم ها و آقایان ابتدا باید از مجلس شروع شود و نمایندگان آقا و خانم مجلس نباید مختلط باشند . قانون قانون هست
دبیر ستاد نهی از منکر زنجان: حجاب فقط مخصوص زنان نیست، شامل آقایان هم می‌شود
مثلا آقایان در مورد حجاب باید چکار کنند؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل