بازدید 15814
سخنگوی فراکسیون محیط زیست:

قزوین سومین استان آلوده کشور است

سخنگوی فراکسیون محیط زیست گفت: در حوزه محیط زیست استان قزوین بعد از استان تهران و البرز آلوده‌ترین استان زیست محیطی کشور است.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ 09 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از مهر فاطمه محمدبیگی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیران صنعت آب و برق استان قزوین اظهار کرد: بیشتر مراجعات مردمی یک سونامی است که جهت نمایندگان را از سیاست گذاری‌های کلان به سمت حل مشکلات ریز سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز در استان قزوین نیازمند راه اندازی نیروگاه‌های جدید هستیم، افزود: تونل بادی استان قزوین بسیار مهم است و نیاز است یک سرمایه گذاری ویژه بر روی آن بشود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه محیط زیست، استان قزوین بعد از استان تهران و البرز آلوده‌ترین استان زیست محیطی کشور است.

وی تاکید کرد: شدت حضور صنایع آلاینده، نیروگاه‌ها و صنایع آلاینده و استقرار ۳۶۰۰ واحد صنعتی و قرار گرفتن در مسیر ریزگردها بلایی بر سر ما آورده که باعث می‌شود شهری مثل آبیک از دست برود.

محمدبیگی با اشاره به اینکه نباید ورود هر صنعتی را به استان قزوین بپذیریم، اضافه کرد: وضعیت آلودگی زیست محیطی نیروگاه شهید رجایی اعم از مصرف آب تا آلودگی هوا باید بررسی بشود.

وی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت شبکه برقی روستایی باید به صورت زیرساختی اقدام شود و برای تأمین برق واحدهای روستایی باید فکر ویژه ای شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: استان قزوین سه برابر مصرف خود تولید دارد و در صنایعی مثل شوینده، کشاورزی و مواد غذایی قطب کشور هستیم و نباید سهمیه برق استان قزوین محدود باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل