بازدید 3752
۳

استفاده از دیپلماسی پارلمانی برای مقابله با ریزگردها

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که دیپلماسی پارلمانی برای مقابله با ریزگردها بسیار موثر است لذا باید فعالتر شده و از این ظرفیت استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶ 01 June 2022

به گزارش «تابناک»، فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پدیده گرد و غبار در کشور و به دنبال آن بروز آلودگی هوا گفت: موضوع ریزگردها در کشورمان به خصوص استان‌های مرزی تبدیل به یک چالش شده که باید فکر اساسی برای آن کرد.

وی افزود: همانطور که رئیس جمهور تاکید داشت باید موضوع ریزگردها را از طریق دستگاه دیپلماسی دنبال کرد به خصوص اینکه ریزگردها از طریق عراق و ترکیه وارد استان‌های همجوار شده و حتی به مراکز استان‌ها هم رسیده‌اند. امیدواریم که دستگاه دیپلماسی جدی‌تر ورود کند و مجلس هم تمرکز ویژه‌ای بر این موضوع دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که درخواست مجلس از وزارت خارجه فعال شدن در موضوع ریزگردهاست. البته که دیپلماسی پارلمانی هم در این باره اثرگذار بوده، به همین دلیل باید تیم‌هایی از مجلس در قالب فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها و حتی انجمن‌های دوستی پارلمانی به کشورهای عراق و ترکیه و آذربایجان و افغانستان و حتی پاکستان سفر کند تا موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در پایان گفت که باید از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای مقابله با ریزگردها به صورت فعالانه‌تر استفاده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
"یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که دیپلماسی پارلمانی برای مقابله با ریزگردها بسیار موثر است لذا باید فعالتر شده و از این ظرفیت استفاده کرد."

80 درصد ریزگردها منبع داخلی داره طبق گفته وزیر ، یعنی دلیل اون خشکاندن هور العظیم و خوزستان هست که نتیجه انتقال آب به کویر اصفهان یزد سمنان و قم برای تولید فولاد و کاشت صفیجات و برنج در وسط کویر هست که هیچ کجای دنیا نمونه نداره

حالا اگر شما میخواهید از ترکیه ایراد بگیرید چرا از خودتان ایراد نمیگیرید؟ مگر شما جلوی کارون و کرخه و دز رو نگرفتید؟ به بهانه آب شرب ؟

خوب ترکیه هم همین استدلال رو داره ، چرا برای شما حلاله برای ترکیه حرامه؟
این پارلمان ما توانایی جمع کردن یه خاک انداز خاکو نداره بعد برای مقابله با ریزگرد میخواد از حربه دیپلماسی استفاده کنه؟
دیپلماسی حداقل دو چیز نیاز داره
اول دیپلمات کاربلد که مشخصه این حضرات از پسش برنمیان چون سوادش رو ندارن
دوم پشتوانه مردمی که اون هم بطور واضح ندارند
شمردید چند تا باید گفت؟
اینارو که نون خشکی محل ما بهتر بلده بگه بگو برنامه تون چیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل