بازدید 361460

فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان/ اعزام بالگرد و سگ‌های زنده یاب/ پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند/ پایان عملیات در طبقات؛ نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب/ آخرین آمار مصدومان: ۱۰ فوتی و ۲۹ مصدوم

دقایقی قبل، یک ساختمان ۱۰ طبقه‌ در آبادان فروریخت و همگان را شوک زده کرد؛ ریزشی که علت آن مشخص نیست اما افزون بر خسارات زیاد مالی، آسیب های جانی هم در پی داشته که هنوز ابعاد دقیق آن مشخص نیست. رویدادی عجیب که حواشی‌ای نیز در پی داشته و به مرور اطلاعات تکمیلی در خصوص آن منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 23 May 2022
تابناک اجتماعی
یک ساختمان ۱۰ طبقه‌ تجاری-اداری در آبادان فرو ریخت و افزون بر ربودن جان چند تن، شماری مصدوم بر جای گذاشت. فاجعه ای که ابعاد آن رو به گسترش است.
 
فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان/ آخرین آمار مصدومان: دو فوتی و ۱۶ مصدوم

به گزارش «تابناک»، دقایقی قبل، ساختمان ۱۰ طبقه‌‌ای با نام «متروپل» در آبادان فروریخت و همگان را شوک زده کرد؛ ریزشی که علت آن مشخص نیست اما افزون بر خسارات زیاد مالی، آسیب های جانی هم در پی داشته که هنوز ابعاد دقیق آن مشخص نیست. رویدادی عجیب که اخبار مرتبط با آن پیش رویتان قرار دارد و تکمیل می‌شود...
 
افزایش شمار فوتی‌ها به 10 تن
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۳:۰۱

به گزارش هلال احمر خوزستان، با پیدا شدن اجساد سه تن دیگر توسط تیمهای جستجوی هلال احمر تعداد فوتی ها به ۱۰ نفر رسید.

افزایش فوتی‌ها به 7 تن
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۵۱

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تا الان ریزش ساختمان متروپل ۷ فوتی و ۲۹ مصدوم داشته است.

وی با تاکید بر این نکته که افراد زیادی در کنار ساختمان آسیب دیده حضور دارند، افزود: این افراد اصلا نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و اگر ساختمان به طور کامل ریزش کند، تعداد مصدومان و فوتی‌ها خیلی بیشتر می‌شود.

بازداشت شدگان حادثه آبادان به ۸ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۲۳

علی دهقانی رئیس دادگستری خوزستان امروز در بازدید از محل حادثه ریزش برج متروپل آبادان، اظهار کرد: تعداد بازداشت شدگان حادثه متروپل آبادان به ۸ نفر رسید که به غیر از مالک و پیمانکار این طرح، ۶ نفر دیگر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران این طرح در بین احضار شدگان حضور دارند.

وی گفت: دادستان استان و شهرستان پیگیر چگونگی این موضوع هستند و با تمامی عواملی که ترک فعل یا نظارت ناقص داشته باشند برخورد خواهند کرد و پس از بررسی دقیق نتایج به آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

دهقانی ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار در این حادثه، افزود: دادگستری استان رسیدگی ویژه نسبت به این حادثه خواهد داشت، از این رو برخورد قانونی و قاطعی با تمامی مسببان و کسانی که نقش مستقیم و غیرمستقیمی در این حادثه داشتند – بر اساس میزان تقصیر – صورت خواهد گرفت.

دستور دادستان کل کشور مبنی بر برخورد قاطع با متخلفان حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۳:۱۰

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با صدور پیامی خطاب به دادستان اهواز ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان، بر تسریع در رسیدگی و برخورد جدی با متخلفان تاکید نمود. متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای جعفری چگینی دادستان محترم مرکز استان خوزستان

با سلام

حادثه ریزش ساختمانی در آبادان که موجب خسارات جانی و مالی برای عده ای از شهروندان عزیز شده است موجب تاسف گردید.

حسب اخبار و گزارشات، تخلفات و قصور و تقصیراتی در ساخت و ساز این بنا صورت گرفته است که ضمن عرض تسلیت این حادثه به خانواده داغدار جانباختگان با تاکید به دادستان محترم آبادان مبنی بر رسیدگی سریع و برخورد قاطع با متخلفین، بر اساس وظایف قانونی، جنابعالی نیز بر روند تحقیقات و اقدامات صورت گرفته نظارت ویژه داشته و نتایج را به قید فوریت به دفتر اینجانب گزارش فرمایید.

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای پیگیری فوری ابعاد حادثه متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۱:۵۰

دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی طی پیامی ضمن تسلیت وقوع حادثه غمبار فرو ریختن ساختمان متروپل در شهر آبادان و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان، از کمیسیون عمران خواست هر چه سریعتر ابعاد حادثه را پیگیری و به مجلس ارائه کند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه غمبار فرو ریختن ساختمان اداری - تجاری متروپل در شهر آبادان که باعث بروز خسارات، جان باختن و مصدومیت جمعی از مردم عزیز شد، موجب تاسف و تاثر گردید.

ضرورت دارد ستاد بحران استان و نیروهای امدادرسان در اسرع وقت به‌طور جدی به وضعیت مصدومان و جان‌باختگان و بررسی خسارت‌های واردشده‌ اقدام کنند و کلیه دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات شهری، تا برقراری شرایط عادی و آواربرداری از محل حادثه وظایف خود را بی‌وقفه به انجام برسانند. همچنین بخش‌های انتظامی و امنیتی ضمن بررسی ابعاد وقوع فاجعه و شناسایی متخلفین، اقدام عاجل جهت معرفی آنان به دستگاه قضایی و برخورد قاطع با مسببان را به عمل آورند.

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با کمک مجمع نمایندگان استان خوزستان و نمایندگان محترم آبادان، به فوریت ابعاد مختلف سانحه را جهت ارائه گزارش به نمایندگان ملت مورد بررسی قرار دهد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف آبادان و خانواده‌های درگذشتگان و آرزوی‌ سلامتی‌ مصدومان، امیدوارم شاهد اینگونه حوادث تلخ و دردناک نباشیم.

محمدباقر قالیباف
رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

تشکیل تیم واکنش سریع در مراکز درمانی آبادان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۱:۱۷

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان، از پیگیری وضعیت ارائه خدمات به مصدومان توسط وزیر بهداشت خبر داد و گفت: دکتر عین اللهی ضمن پیگیری وضعیت مصدومان و ارسال تجهیزات پزشکی مورد نیاز، دستور تشکیل تیم واکنش سریع در مراکز درمانی آبادان را صادر کرد.

دکتر سید محمد محمدی افزود: بیمارستانهای آبادان در شرایط آماده باش کامل هستند و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز آمادگی خود را برای پشتیبانی و پذیرش مصدومان اعلام کرده است. پزشکان و متخصصان در رشته های مختلف در مراکز درمانی آبادان حضور فعال دارند و لازم است که از بیمارستانهای تامین اجتماعی و نفت آبادان نیز تشکر کنیم.

وی در ادامه گفت: بانک اهدای خون، گروه های خونی را به قدر نیاز در مراکز درمانی تامین کرده و مردم عزیز و قهرمان آبادان نیز در اقدامی انسان دوستانه، برای اهدای خون به مراکز انتقال خون آبادان مراجعه کرده اند. همچنین بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان به عنوان بیمارستان پشتیبان در آمادگی کامل است.

جشن‌های سوم خرداد در خرمشهر لغو شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۱:۱۴

جشن‌های سالروز آزاد سازی خرمشهر با هدف ابراز همدردی با مردم آبادان و خانواده‌های داغ‌دیده و عزادار حادثه ریزش ساختمان متروپل لغو شد.

تصویر هوایی از محل فاجعه ریزش ساختمان متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۱:۰۳
تعداد بازدید : 17660
پایان عملیات در طبقات؛ نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۰:۴۱

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: ساعتی پیش عمليات امدادونجات در طبقات ساختمان متروپل تمام شده اما عملیات جست‌وجو و نجات توسط نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر در زيرزمين ادامه دارد.

خوشبختانه سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند، همچنین دستگاه‌های زنده ياب هم موفق شدند ۳ نفر از محبوسان را زنده در زيرزمين پيدا كنند؛ عمليات امداد و نجات در طبقات زيرزمين ساختمان برای نجات دیگر حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان/ اعزام بالگرد و سگ‌های زنده یاب/ پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند/ پایان عملیات در طبقات؛ نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب/ آخرین آمار مصدومان: ۶ فوتی و ۲۶ مصدوم

دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۲۰:۳۵

در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان و فوت، مصدومیت و گرفتار شدن تعدادی از هموطنان در زیر آوار، دکتر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان، به وی ماموریت داد با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را از حیث ایمنی ساختمان، رعایت اصول شهرسازی و معماری و صدور مجوزهای ساخت و ساز بررسی و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

افزایش شمار جان باختگان به 6 تن
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۹:۴۵

ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است.

وی افزود: با توجه به تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان، در حال حاضر ۱۹ تیم شامل ۹۲ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب، ۲ تیم واکنش سریع استان و یک تیم ارتباطات رادیویی در محل حادثه مستقر و در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

به تاکید ولی‌پور همچنین ۱۸ خودروی عملیاتی شامل ۶ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودروی نجات، ۶ دستگاه خودروی پشتیبانی، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و یک دستگاه خودروی فرماندهی تجهیزات و لجستیک بکارگیری شده در این عملیات جضور دارند.

همچنین

۵۰ آتش‌نشان شهرداری تهران به آبادان اعزام شدند
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۹:۳۲

جلال ملکی از اعزام تیمی از سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران به آبادان خبر داد و گفت: پیرو حادثه‌ای که ظهر امروز در شهرستان آبادان رخ داد و یک ساختمان بلندمرتبه تخریب شد و پیرو درخواست مسئولان منطقه و به‌دستور مستقیم شهردار تهران مبنی بر اعزام نیروهای امدادی از سازمان آتش‌نشانی بلافاصله تیم کاملی متشکل از حدود ۵۰ نفر آتش‌نشان حرفه‌ای و نجات‌گر با ۱۱ دستگاه خودروهای سبک و سنگین عملیاتی که بیشتر تجهیزات تخصصی آواربرداری و جستجو در آوار را با خود حمل می‌کنند، دقایقی دیگر تهران را به مقصد آبادان ترک خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی اولیه برای اینکه سرعت عمل بالا رود، ۳۰ نفر با تعدادی از خودروها به‌صورت هوایی اعزام خواهند شد که سریع‌تر به محل حادثه برسند. گروه بعدی نیز ساعتی دیگر به‌صورت زمینی و با بقیه تجهیزات به سمت آبادان حرکت خواهند کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر عازم آبادان شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۹:۱۷

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جهت مدیریت میدانی امدادرسانی به حادثه ریزش ساختمان متروپل عازم شهرستان آبادان شد.

فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان/ اعزام بالگرد و سگ‌های زنده یاب/ پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند/ پایان عملیات در طبقات؛ نجات ۶ نفر توسط سگ‌ها و دستگاه‌های زنده‌یاب/ آخرین آمار مصدومان: ۶ فوتی و ۲۶ مصدوم

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۸:۵۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان شد.

اسامی مصدومان بستری شده
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۸:۳۴

بیمارستان ۱۷ شهریور
۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری
۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

بیمارستان امام خمینی
۱. نگار درآباد ۲۸ساله
۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله
۳. منصور توسلی ۶۱ساله
۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله
۵. عبدا... باوی پور
۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله
۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله
۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله
۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص
۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله
۱۲ حدیث هاشم مطوری
۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد
۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله
۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله
۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص
۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله
۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی
۱. طارق قیم ۳۵ سال
۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله
۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله
۴. مسیح صادقی ۷ساله
۵. حمیدصادقی
۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

جست‌وجو برای آوار برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد.

افزایش شمار فوتی ها به 5 تن
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۷:۰۰

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از افزایش شمار جان باختگان ریزش ساختمان در آبادان به 5 تن خبر داد و افزود: شمار مصدومان این رویداد 26 تن است.

انتشار فیلمی از حمله به شهردار آبادان!
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۱۸

ر شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شده که توضیح آن، حمله معترضان به حسین حمیدپور، شهردار آبادان در زمان حضور در محل حادثه است:

تعداد بازدید : 34108
تصاویری از محل حادثه و تلاش تیم‌های امدادی
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۱۶
افزایش شمار فوتی‌ها به 4 تن
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۵:۰۸

شمار فوتی‌های این حادثه به 4 تن افزایش یافت؛ این خبری است که خالدی، سخنگوی اورژانس بیان کرده و افزوده که شمار مصدومان به 25 تن افزایش یافته است.

احتمال محبوس شدن ۵۰ تا ۸۰ تن در زیر آوار
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۴:۵۵

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، اطلاعات دریافتی از حاضران در محل حکایت از احتمال محبوس شدن 50 تن در زیر آوار دارد. 

این در حالی‌ست که شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان تاکید دارد: طبق ارزیابی تیم های هلال‌احمر و گزارش های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند. با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان/ اعزام بالگرد و سگ‌های زنده یاب هلال به محل حادثه/ پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند/ آخرین آمار مصدومان: ۴ فوتی و ۲۵ مصدوم

افزایش شمار فوتی‌ها به 3 تن
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۴:۵۲

خالدی، سخنگوی اورزانس کشور از افزایش شمار فوتی ها به 3 تن خبر داد و افزود:افراد فوت در محدوده سنی جوان قرار می‌گیرند.

وی افزود: شمار مصدومان نیز 21 تن افزایش یافته است و حال یکی از ایشان که پسربچه ای 10 ساله است، بدحال گزارش می شود.

فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان/ اعزام بالگرد و سگ‌های زنده یاب هلال به محل حادثه/ پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند/ آخرین آمار مصدومان: ۴ فوتی و ۲۵ مصدوم

پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۴:۳۳

به گزارش مهر، در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شد. این حکم را حمید مرانی پور، دادستان ویژه آبادان صادر کرده است.

افزایش شمار فوتی ها به 2 تن
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۴:۱۶

بر اساس گزارش اورژانس کشور، تا ساعت ۱۴:۱۶ تعداد قربانیان حادثه به ۱۶ مصدوم و ۲ فوتی افزایش یافته است.

احتمال محبوس شدن برخی در زیر آوار
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۴:۰۳

دکتر نقیبی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان از احتمال محبوس شدن برخی از افراد در زیر آوار خبر می‌دهد و ضمن تقاضا از مردم برای ترک محل، بر ضرورت تامین ایمنی محل رویداد تاکید دارد چراه ممکن است تخریب های دیگری هم رقم بخورد:

تعداد بازدید : 35001
تصاویری از محل حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۴:۰۰
اعزام ۱۲ تیم امدادی هلال احمر به محل حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۳:۴۳

مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان با اشاره به ریزش ساختمان ۱۰ طبقه تجاری در اهواز گفت: ۱۲ تیم امدادی به همراه ۲ تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند.

تا کنون ۴ مصدوم و یک فوتی
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۳:۳۳

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت بر اثر ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه ای تجاری – اداری در آبادان تا کنون ۴ نفر مصدوم شدند و متاسفانه یک نفر هم بر اثر این حادثه فوت کرد و احتمال افزایش مصدومان و فوتی ها وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه مصدومان توسط کارشناسان اورژانس به مراکز خدمات درمانی انتقال داده شدند، اظهار کرد: ۵ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

اعزام بالگرد و سگ‌های زنده یاب هلال به محل حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۱۳:۳۰

مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به ایسنا، گفت:‌ این حادثه در ساعت ۱۲:۳۰ دوم خرداد ماه به هلال احمر اطلاع داده شد و گزارش اولیه آن حاکی از ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری بود.

وی با بیان اینکه چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شد، گفت: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

ولیپور اضافه کرد:‌ علاوه بر آن یک بالگرد، هفت خودروی نجات و پنج تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰۲
هر چی آمار میدن رو ضربدر 10 کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
زیرساخت های کشور در تمام زمینه ها اعم از ساختمانی ،جاده ای، هواپیمایی و بهداشتی و سلامت و آموزش همگی قدیمی شده اند و از نظر مسولان رده بالا در اولویت نیستند.باید هر کسی مراقب خود و خانواده اش باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مو بچه خوزوم از هیچی نمیترسوم .مو بچه شطوم‌ مو‌ماره هف خطوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
تارموی خانمها مهمتر ازای ن چیزهاست
حجابو بچسب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
از نسل غیور هم جامانده کسی زیر آوار ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
چهار نفر فوت کردن 80 نفر زیر آوار هستند
واقعا مسئولین ما هیچی بلد نباشن مدیریت خبر یک فاجعه رو خوب بلدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
۱۷:۱۰
از نسل غیور جانمانده کسی زیر آوار خوشبختانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
چرا در ده ضرب کنیم؟ چرا موقع اتفاقات ناگوار این‌جور حرف می‌زنید؟ خوشحالید؟ عصبانی‌اید؟ شغلتون چیه؟ خطایی در خودتون یا خونواده یا دوستان یا بستگانتون ندیدید؟ محاکمهٔ مجرم را طلب کنید ولی داغ ما را تندتر نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
سازمانهای نظارتی مثل آتش نشانی مثل حوادثی از این دست که در قبل اتفاق افتاده فقط هشدار داده هشداری که بعد پلمپ کردن بدنبال آن نیاد چه ارزشی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
ستون ها دوبل ۱۶ هستند!

برای ساختمان ۱۰ طبقه دوبل ۱۶ گذاشتند در حالی که دوبل ۳۲ هم براش کم بوده

چه طور با بتن نساختند!

معلومه فساد سیستماتیک هست، وگرنه چه طور ممکنه این طوری ساختمون ۱۰ طبقه بسازند
ناشناس
| Canada |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
چرا شهردار ومهندس ناظر بازداشت نشدند؟
ناشناس
| - |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
زیاد خوشحال نباش
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
افراد نجات یافته را فورا دستگیر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
شهردار کلیه مناطق شهرهای جنوبی باید دستگیر و اعدام شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
نعمت بازم تو
پیمانکار دزد.سازنده کلاه بردار.ساختمان قلابی.ناظر خلافکار.شهرداری خیانتکار....گرفته شدن جان عده ای بی گناه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
همه می دونند عبدالباقی صاحب این پروژه به کدام نهاد وابسته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
شوک برای تغییر افکار عمومی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
بعد به امارات طعمه می زنیم که وابسطه به غربه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مسولیت سلامت ساختمان باید بعهده شهرداری یا نظام مهندسی باشد الان تمام مسیولیتها را می‌ندازند روی دوش یک نفر ، تا مسیولیت ها تغییر نکند همین مشکلات برقرار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
دقیقا همینه من چند سالی در کار بتون بودم ساختمان ایمن نداریم ضمن اینکه از قبل مهندسان نسبت به اشکالات نقشه این ساختمان و احتمال زیاد ریزشش هشدار دادند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
دقیقا.این فساد گسترده ومافیایی ست که فروریخته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
فراموش نشود که استاندار سابق استان خوزستان (برادر انقلابی و ضد فساد، یعنی آقای شریعتی !) هم ذینفع بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
طبق معمول در ایران حال حاضر فقط دو عامل اصلی دارند

الف بیسوادی و مدارک قلابی و عدم صلاحیت طراحان و سازندگان و ارزان سازی حداکثری با هدف سود عالی

ب فساد گسترده و سازمان یافته قدر قدرتان در شهرداری و ادارات دولتی و رواج رشوه و سوء استفاده و عدم اجازه رعایت قوانین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
متاسفانه این آخرین نخواهد بود و باز این داستان تلخ

و درد ناک ادامه دارد و تکرا ر خواهد شد

وجود فساد و بی کفایتی در مسولان شهرداری ها

کم سوادی و بی کفایتی و برتری رابطه بجای ضابطه

ضعیف شدن و حتی نابود شدن باورهای دینی و هدف

شدن ، رسین به ثروت ، بسرعت و بهر نحو و قیمتی

نبود اطمینان از مجازات مقصرین واقعی و عدم امکان

بررسی تخصصی ساختمانهای مشکل دار متعدد فعلی
نتیجه شهرداری و نظام مهندسی که فقط به پول فکر می کنند و افزایش شدید قیمت سیمان و آهن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
فقط فکر اینکه با فرونشست و زلزله 6 ریشتری چه تعداد ساختمان وبرج شبیه این در تهران فروخواهد ریخت مو بر تن سیخ. می کند...زاکانی آنموقع بدجور مراقب باشد چون کلا تهرانی ها از او خوششان نمی آید بخصوص که غیرقانونی هم روی صندلی شهرداری نشسته
لابد مهندسش متعهد بوده!! خدا رحمت کنه درگذشتگان را. مملکت بی در و پیکر و بی صاحب شده. فساد و تقلب و بی قانونی همه جا ریشه دوانده. مگر خدا به داد ما برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
خدا وقتی به دادت میرسد که درستکاری را از خودت شروع کنی وگرنه وضع از این هم بسیار بدتر خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
17:12
درست کاری یا بد کاری ما روی ۲ ۳ نفر تاثیر کوچکی خواهد گذاشت اما در مورد مسئولین روی ۸۵ میلیون نفر اثر میگذارد . پس جمله قدیمیه مشکل از خودمونه رو دوباره مطرح نکن . ما اگه قدرت داشتیم آنوقت مقصر بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
الآن دستمان جایی بند نیست و درستی و غلطی کارمان ظاهراً کمتر به دیگران می‌رسد. این نشونهٔ برتری ما نیست، که اگه دست ما هم بند شود مسئولیت و سختی کارمان هم بیشتر می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
اما و اگر حرف نشد که اگر من بال داشتم پرواز میکردم حالا که بال ندارم کسی به من نمیگوید چرا پرواز نمیکنی . فعلا که قدرت
و مسئولیت نداریم پس مبرا هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
مهندس شهرداری خواهان توقف ساخت ساز شده بوده صورت جلسه گزارش وی به شهردری در شبکه های اجتماعی قرار داده شده است.
جالب است که این ساختمان در سال 98 با حضور استاندار و مسولین محلی افتتاح شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
خیر امنیت ساز!!! لوح تقدیر هم گرفته
وای خدا مگه میشه یه ساختمون اینجوری بریزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
تو خوزستان ما بعله چرا نمیشه!
ناشناس
| Austria |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
منم دارم فکر می کنم پلاسکو آتش گرفت و منطقی تر بود ولی این ریزش یک ساختمان ده طبقه میتونه موضوع خرابکاری پشتش باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
چرا میشه این اتفاق زمانی میفته که تعداد ساخت مسکن و ملک مهم میشه (مثلا چهار میلیون ) و کیفیت ودوام اش اهمیت نداره .بساز و بفروش خودمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
در اوکراین هزاران ساختمان با بمب و موشکهای پوتین

روسهای متجاوز و اشغالگر به همین صورت تخریب شده است
عواقب رشوه گرفتن شهردار بارها گفتیم شهردار با پول رشوه این سازنده ها کشتی ۳۰ میلیاردی خریده کو گوش شنوا نماینده مجلس از شهردار رشوه میگیرد شهردار از سازنده میگیره اینم عاقبتش
کاش به جای فتنه گری و ... راه کمک سریع در این نوع از آسیبها را به مردم یاد بدهیم .
راه ستاره ای :
در یان روش مردم به جای تجمع کور در محل حادثه ستاره چند پره ای به مرکزیت محل حادثه تشکیل داده اقدام به دست به دست کردن نخاله و بقایای ساختمان (تا حدی که با دست خالی قابل تخلیه باشد)تا بیست متری محل ریزش مینمایند.
در این روش آوار برداری ستاره مزایای زیر برشمرده شده است.

1- جلوگیری از تجمع .
2- تبدیل نظارگر مزاحم به آوار بردار مفید تا زمان رسیدن سازمان مسئول و تداوم ان .
3- احساس مفید بودن به جای احساس بد ترحم و بی تفاوتی احتمالی.

لطفا در نشر این موضوع کوشا باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
فتنه گر اونایی هستن که این موارد که برشمردی رو به مردم آموزش نمیدن مردم که از شکم مادر امدادگر به دنیا نمیان
دلم بحال خوزستانم سوخت، دو ساعته شبکه خبر گذاشتم از میز اقتصاد بگیر تا گزارش کارشناس سازمان ملل پخش کرد ولی دریغ از یک گزارش. بخدا بخاطر دارم برای حادثه تلخ پلاسکو تمام شبکه خبر از زیر نویس تا خبر تا گزارش درمورد همین موضع بود.
تمام کنید این تبعیض را
پاسخ ها
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
خوزستان مادر خرج ایرانه از دید مسئولین این مملکت. کار دیگری نمیشود کرد. از ماست که برماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
چقدر دروغ میگی آخه البانی نشین؟ تحریم های اربابان شما مارو به این روز انداخته ماهی گیری نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مگه تحریم ها نعمت نبودند؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
ناشناسی که تقصیر رو گردن تحریم میندازی اون نفهمی که این ساختمان رو ساخته مگه نمیدونه تحریمیم خب مجبور نیست برج بسازه خبر مرگش تعداد طبقات رو کم کنه در عوض خرج کیفیت کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
خطاب به 17:46
فقط میتونم بگم خااااااااک!!!!!!! خیلی دلم برات سوخت
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
فقط تهران مهم است! استان های دیگر علی الخصوص استان های مرزی هیچ ارزشی برای تهرانی ها ندارند!!! البته منظورم مردمشونه نه منابع و ثروتشان!!!ا
تابی جان نگو علت اش مشخص نیست، یه سری به شبکه های اجتماعی و مصاحبه صدا و سیما با شهردار و غیره از یه سال، یه سال و نیم قبل به این طرف در مورد این ساختمان رو جستجو کن، علت رو پیدا میکنی.
تا زمانی که اعمال ماده 100 در این کشور هست و شهر داری با دریافت پول اجازه هر گونه اقدام به مالکین میدهد و ملک با اخذ مجوز سه طبقه ، با ماده 100 میتواند ده طبقه بسازد این گناه نا بخشودنی دولت هست که باعث چنین فجایعی را سبب میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
دوست عزیز ماده 100 چه ربطی به کم کاری و تقلب در ساخت یک ساختمان دارد؟ ماده 100 که نمیگه تو سیمان و میلگرد و اهن کم استفاده کن من بهت پایان کار میدم!!! ماده 100 میگه خلاف بساز بیا پولش رو بده ولی نه اینکه با دزدی جون ملت رو بگیر
این است مدیریت کشور !!
وقتی شهردار بدون توجه به ایمنی ، مجوز صادر می‌کند همین می‌شود
کجاست دادستان که شهردار دارد راست راست می‌چرخد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
استاندار و شهردار باید وسط میدان شهر اعدام شوند.
نظارت به روی ساختمان تز طرف شهرداری ها ضعیف و بعضا خریدنیست . چرا نباید یک ساختمان ده طبقه در حال ساخت از یک نظارت سفت و سخت بر خوردار باشه تا جان اینهمه ادم به خطر نیفته و از بین نره .
مردم آبادان خیلی صبر دارن که تو این مملکت موندن.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
چه ربطی داره؟؟؟؟ یکی با رشوه و کلک این ساختمان را ساخته
مردم آبادان چرا اعتراض نکردندبه ااین نوع ساخت و سازها؟؟؟
چه بگویم دلم خون است از خوزستانم
احتمالا وزیری،وکیلی،شهرداری،مسئولی برا توجیه بیاد مصاحبه کنه،بگه خوشبختانه ساختمان بیمه بوده!!این حوادث کی تموم میشه؟؟؟
رفتار مردم آبادان در قبال شهردار ستودنی و قابل تقدیر است
+ ۸۰ مدفون زیر آوار
کار آمریکاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
کار دشمنه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
کار کار جبهه عبری عربی غربیه و البته رسانه های معاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
کار ترمیه و اردوغانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
بله میتونه به تحریم های ظالمانه آمریکا و بالا رفتن قیمت مصالح مرتبط باشه به هرحال هر جنایتی تو این دنیا یک سرش آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
ناشناسی که می گی همه چیز یک سرش آمریکاست !! گیرم آمریکا تحریم کرده اولا که از نظر شما تحریمها نعمته پس آمریکا در اصل به ما نعمت داده که باید ازش سپاسگزار باشیم حالا گیرم سپاسگزار نبودیم عقلمون کجاست که وقتی می بینیم مصالح گرونه بفهمیم به جای ده طبقه بی کیفیت میشه ۵طبقه با کیفیت ساخت !!د
ما خوزستانیها کلا به این چیزها و این وضع عادت کرده ایم....!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
نباید عادت کنید .
باید حق تون رو مطالبه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
ماهم عادت كرديم به جاي گوشت سوياوبه جاي نان باگت لواش بخوريم.!
پلاسکوی نوساز آبادان !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
فرق این با پلاسکو اینکه پلاسکو بعد شصت سال اتیش گرفت خراب شد و اگه اتیش نمی گرفت حالا حالا ها سرپا بود اما این بعد یک سال
این شهردار همونی نبود که بجای رفتگرهای محترم واکسن زد ؟ مشکل البته از ایشون نیست از کسایی که اینها رو میارن سرکاره . وتا وقتی که تخصص اولویت نباشه شاهد این حوادث هستیم
یحتمل مالک‌ مرگ بر امریکای شدیدی می گفته پیمانکار هم مداح بوده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
یحتمل شما خیر ما را با این نظر نمی‌خواهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
ماهی گیری نکن منافق البانی نشین از کجا میدونی پیمانکار و مالک غربگدا نبودن؟
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
ناشناس 20:09 از اونجايي ميدونه كه اطلاعات پيمانكار و مالك در اينترنت هست و مشخصه يه كجا وصله
آبادان
تسلیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
اشتباه منفی زدم فکر کردم غربگدایی
مردم درجا حق مسئولین بی کفایت رو کف دستشون میزارن
مردم خوزستان واقعا مظلومند
چرا وضع ساختمانهای نفت خیز ترین استان ایران باید اینگونه باشد؟؟؟
چرا ما خوزستانیها نصف سال باید از خاک و هوای آلوده رنج ببریم و به بیمارستان برویم؟؟؟
چرا ما آب نداریم؟؟؟ چرا ما شغل نداریم؟؟؟ چرا نصف روزهای سال ما اینترنت نداریم؟؟؟
مگر ما چه گناهی کرده ایم؟؟؟کی قرار است رنگ آرامش را ببینیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
تا زمانی که قبول کنید ایرانی هستید و وطن فروشی نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مردم خوزستان میدونن ایرانین‌ و در ایران زندگی می کنن امثال جنابعالی ایران رو وطنت نمی دونی که سرمایه کشور رو خرج بیگانه می کنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
۱۷:۴۹
اگر خوزستان وطن فروش بود الان بخشی از عراق بود و صدام هم زنده بود . وطن فروش تویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
در پایین سد کرخه ۳.۸ میلیارد مترمکعب صرف کاشت برنج نکنید تا آب به پایین دست برسه، تو شهرداری هم رشوه ندید تا ساختمانهایتان فرو نریزد. کلا عقلتان را به کار بیندازید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
نازمانیکه خودرا تافته جدابافته ندانید و دست در دست بقیه مردم ایران دهید تا بسازیم و بسازید.
تا زمانیکه از مزایای لب مرز بودن که یک عمر از آن بهره بردید
ونق زدید سو استفاده نکنید
در جنگ از همه استانها آنجا شهید و مجروح دادیم نمیشه که بعد جنگ همه را بخپد بچسبانید و منابع را بگیرید آخرش هم همیشه نق. نق کنید د
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
تا زمانیکه نژاد پرستی و پانفارسیسم در این کشور از بین نرفته.ا
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
ناشناس 17:49 و ناشناس 9:25 نمونه بارز تفکر تهرانی و مرکز نشین خودخواه و خود را صاحب همه چیز دانستن و توهم آگاه و دانشمند بودن است. وضعیت اسفبار استان های غیرفارس ما نتیجه تفکرات و اعمال چنین آدم هایی است که قدرت سیاسی و تصمیم گیری در کشور را به عهده دارند! وطن فروش شما هستید که به هر معترضی برچسب وطن فروشی می زنید و حقوق آنها را پایمال می کنید و هیچ ترسی از روز جزا ندارید ولی وعده خدواند متعال حق است. مطمئن باشید سزای زیاده خواهی هایتان را خواهید گرفت.ا
شهردار ابادان هم درست مثل شهردار تهران پست شهرداری رو غصب کرده .
برون تخصص و کیلویی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
شهردار آبادان و شهردار تهران و قالیباف یک روح اند در ۳ جسم
ای مردم خوب نگاه کنید ! وضع خوزستان نفت خیز اینگونه است!
اگر هم کمی به این وضع اعتراض کنیم به مالقب اشوبگر وآلبانی نشین و.... میدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
کسی با شما کاری نداره نیرو امنیتی با الاحوازیه و تروریست ها مقابله میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
رشوه ندید تا اینجور نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
آخه کمی شما یه مقدار زیاده قربون
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
چطور نژادپرست های متعفن عوض همدردی در فکر نفرت پراکنی هستند ننگ بر شماها باد ناشناس 20:11 که تهمت میزنید
تقصیر رژیم صهیونیسمی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
صهیونسیت سالهاست که تلاش کرده امثال تو را در پست های حیاتی ممکت جایگزین کند و هر جا موفق شده چنین فاجعه ای بوجود آمده
برج میلاد تهران چی؟ کشور باید دست دانشگاهیان مستقل و میهن پرست باشد.بالاتر از همه زیست بوم را دریابد.
چرا وضع ساختمانهای نفت خیز ترین استان ایران باید اینگونه باشد؟؟؟
چرا ما خوزستانیها نصف سال باید از خاک و هوای آلوده رنج ببریم و به بیمارستان برویم؟
چرا ما آب نداریم؟
چرا ما شغل نداریم؟
مگر ما چه گناهی کرده ایم؟؟
کی قرار است رنگ آرامش را ببینیم؟؟
شهردار آبادان به جای امر و نهی کردن و تهیدید به خط قرمز برای رسانه
بهتر بود به صدور مجوزهای کشکی فکر می کرد
شهرداد باید اعدام بشه
صدور مجوز ساختمانی با این عرض و طول و بدون هیچ امنیتی جنایت شهردار آبادان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
پایان کار را کی و بر چه اساسی صادر کرده است!
وقتی آجیل فروش بشه سازنده عاقبت اش همینه، سازنده و صاحب این برج پولدارترین فرد آبادان است و معروف است و ارتباطات خیلی قوی با همه جا دارد. تا قبل از این اتفاق هیچکس جلودارش نبود از بیشتر از یکسال پیش می‌گفتند که این ساختمان خواهد ریخت ولی اینقدر روابط داشت و دم همه را دیده بود که لوح تقدیر بهش دادند و بزرگان میشست پا میشد
نظر علم الهدی و حسین شریعتمداری راجع به مدیریت ارزشی مقاومتی این ساختمون چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
علم و الهدی دشمن رو خوب سوزونده مثل اینکه
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
خب معلومه دیگه. بی حجابی دلیل سقوط ساختمونه. پرسیدن داشت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
تا وقتی که حجاب رعایت بشه و کسی اپیلاسیون نکنه مشکلی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
هم وطن گرامی به نظرت مقارنه این اتفاق با شب سالگرد سوم خرداد و همچنین بعداز ترور دیروز تهران کمی تامل برانگیز نیست ؟
چرا در شب سالگرد آزادی خرمشهر این اتفاق باید بیفتد
احساس نمکنی داریم سیگنالی از همان خبائثی میگیریم که شریعتمداری یک عمر است دارد آگاه سازی می کند؟
چرا هوشیار نمی شوید چرا متوجه نمی شوید چرا فکر نمی کنید
رشوه ها رو بشمار
وقتی سیمان و اهن گرونه همین میشه ..مگ با گران کردن نگفتن جلو قاچاق میگیرن پ یه ایرانی بخواد خونش بسازه و مجوز میگیره چرا سیمان واهن نصف قیمت بهش نمیدن که نخوان باتف بچسبونن
مدیریت متروپل آبادان ؛ درست مثل مدیریت حاکم بر کشور است
بی مسئولیت و رانتی
شهردار و پیمانکار شیش کلاسه .
آخرش میشه این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
برج تو دوران حسن لیبرال دکترای انگلیس ساخته شده بود خجالت بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
اگر برای جرم و تخلف در قانون مجازات سنگین و بازدارنده متناسب در نظر گرفته بشه دیگه من 6 کلاسه برای شهردار شدن سر و دست نمی شکنم و شمای پیمانکار هم وجود ساختن برج را پیدا نمی کنی!!!
مسئولين نظام مهندسي و شهرداري هم بايد بازداشت شوند كه تاييد كردند. مهندس ناظر ايضا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
اجازه بدید! بنده مهندس ناظر در یکی از شهرهای بزرگ هستم. اگه تخلف فنی رو گزارش کنم، شهرداری خیلی راحت ازش میگذره و معمولا کاری نداره! ولی فقط کافیه مالک مثلا نیم متر پیشروی داشته باشه و ساختمانش رو بزرگتر کرده باشه، چون اینجا حق حساب شهرداری و جریمه های سنگین و ... بهش نرسیده سریع کارش رو پلمپ میکنن و پدر طرف رو در میارن! ولی برای مسائل فنی هیچ! حتی من ناظر اگه در انتها پایانکار رو امضا نخوام بکنم هم مالک میتونه ازم شکایت کنه!!! بعد شما بگو ناظر مقصره
مسئولين نظام مهندسي و شهرداري هم بايد بازداشت شوند كه تاييد كردند. مهندس ناظر ايضا
چرابايديك ساختمان نوسازبي دليل ريزش كنه!ساختمان خشتي صدساله يهونمي ريزه .!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
و چرا درست همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر !!
بارها گفتم ولی در بسیاری جاها، دارو دسته شهردار یک منطقه رو قبل از اینکه وارد محدوده بشه در متراژ کلان خریداری میکنند و بعد وارد محدود میشه. شروع به تقسیم بندی با کوچه های باریک و تراکم بالا بدون امکانات نظیر پارک، مدرسه، مسجد و ... . چون زمین خودشونه، دلشون نمیاد که سودشون کم بشه لذا یک ساختمان بلند مرتبه رو در یک کوچه 6 الی 8 متری مجوز ساخت صادر میشه. چرا کسی شهر سازی جدید رو بررسی نمیکنه که چه در این عصر به این صورت شهرسازی میشه، خیابان های کوچک، کوچه های باریک تراکم بالا. آیا مسئولان زیادی درگیر این فساد هستند؟
نتیجه فساد و رانت
تهش رو بگیری قطعا پای یه یانگی گدا وسط بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
یانکی ها در امارات روی ماسه برج خلیفه میسازن مطمئن باش این خرابکاری کار مهندسین ضد آمریکایی خودمان است !!
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
شما دیگه کارت از این ساختمان هم خرابتره.خخخ ناشناس حسابی شهردار واستاندار ومالک وپیمانکار ومهندس ناظر .همه وهمه محلی بودند.این فساد ساختاری چه ربطی به شرق وغرب دارد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
تو که کارت از افسوس گذشته سایبری ، برای تابناک متاسفم
ناشناس
| Japan |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
همه منفی گذارهانگرانتن برودکتر!
همین تبعیضها و کم کاری ها باعث شده بعضی از هموطنانمان
تجزیه طلب شوند!
چرا فقط مالک ساخنمان و پیمانکار بازداشت شدند بقیه مسیولینی که مجوز ساخت و ساز این نبا را صادر کردن چرا بازداشت نشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
پاینکار این ساختمان را چه کسی امضا کرده؟!!!
آخروعاقبت مملکت، این پیش نمایش هست^ و چندوقتِ دیگه در کیهان اعلام میشه،اینا همه کارِ دشمنه^ و انتقامهای سخت بعدی در انتظارِ عاملان دشمن و خس وخاشاک و مزدوران وجاسوسان و.... از دشمنانِ نظام گرفته خواهدشد! پس مردم آماده باشیدکه انتقامهای سخت بعدی در انتظارتان هست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
کار دشمنه دیگه تحریم گرده کشور اقتصادش بهم ریخته
واگذار شدیم به افرادی که جون و سلامت مردم براشون پشیزی ارزش نداره. فقط یک نمایش تهوع آور دارند و دیگر هیچ
راه کج و بار کج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
انسان ها همه همینن تو خودت بدتر از همه ای
وقتی مهندس بی سواد رو که با پارتی و سهمیه رفته دانشگاه تو جای جای میهن اسلامی می آیند سر کار ، آخر و عاقبت همین می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
البته جسارتا گویا مهندس ناظر و حتا مهندس شهرداری هم قبلا هشدار داده موارد فنی رو. ولی گویا افراد بالاتر اهمیتی ندادن! ( مثل همیشه) پس بهتره بگیم وقتی کاری نیاز به دانش مهندسی یا ... داره ولی مدیر اون کار فلسفه یا الهیات خونده باشه نتیجه این میشه
حالا خدا رحم کرده زلزله نیومده
بعدش می گیم خرابیها از بی حجابیه
نظر علم الهدی چیه؟
تابناک جان اگر من بنویسم که مملکت صاحب ندارد، سانسور نمیکنی؟ چند ده سال است که همه عالم میدانند شهرداریها، نظام مهندسی و شورای شهرها پر از زد و بند و رشوه و سرپوشی بر تخلفات هستند، چرا در این مملکت علی رغم آگاهی از این موضوع اقدامی نشده؟ وقتی بدانیم و چشممان را ببندیم معنیش چیست؟ به جز بی کفایتی؟
وقتی دیدن پایه های ساختمان خم شدهحداقل می تونستن اجازه اسکان در این ساختمان رو ندن.
حالا ببینید مردم بیچاره غزه و سوریه که هر شبانه روز خانه هایشان توسط اسراییل بمباران میشود و شهید میشوند چه رنجی میبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
اسلام حتما پیروز است
به برجام پیوند نزدی اما به جیب و جان مردم چرا
در ایران ساختمانها بسیار سنگین هستند.گرد پلاستوفوم،ماسه،سیمان و گچ زیست بوم را نابود میکنند.تکنولوژی کهنه و مصرف مصالح بسیار بالاست.هزار متر مربع بنا میسازند و به اندازه سه هزار متر بنا مصالح مصرف میکنند.سرعت ساخت پایین است و هیچ نوع بازیافتنی وجود ندارد.وزن نمای رومی یک ساختمان ده متر در هیجده متر ۱۲۰ تن است.ساختمانها هیچ سنخیتی با اقلیم ندارند.درون ساختمانها در تابستان مانند بخاری داغ است ودر زمستان مانند یخچال سرد است.ساختمانهای سنگین و بدرد نخور در کوچه ها و خیابانهای بی پیاده رو.
الان رو نمیدونم ولی تایکی دو سال قبل وضعیت نظام مهندسی در تهران رو خیییییلی بد میدونستم جوری که سازنده ها اصلا تحمل نظارت جدی رو نداشتن و درخواست تغییر مهندس ناظر میدادن ... حتی سر مهندس داد میزد که تو مگه بیکاری که اینقدر میای سرک میکشی به کارمون ...رفتیم سواشون کنیم ..مهندسه مینالید از اوضاع و میگفت اینقدر برخی مهندسها راحت گرفتن که ما نمیتونیم کارمون رو درست انجام بدیم ...طرف یکبار اول کار میاد امضا میکنه و میره آخر کار میاد و یک امضا ...همین ...البته بلانسبت خوبان ... این رو خودم شنیدم ...طرف داشت میساخت و با مهندس ناظر بحثش شده بود ...چند وقت بعد هم دیدیم یک مهندس دیگه اومده


باید نظارت بر نظام مهندسی رو شدیدا افزایش داد
وقتی سازنده، شهرداری ، مجری ، ناظر ....باشه همین می شه واقعاٌ باید تجدید نظر اساسی شود خیلی اساسی
راستی فکر میکنید چند بنا وساختمان با این کیفیت ساخت در کشور وجود داردکه حتی بدون زلزله میریزد.؟اگر خدایناکرده زلزله مثلا در تهران بیاید .علاوه بر بافت های فرسوده چند ده ساختمان نوساز با این کیفیت داریم.باور کنید فساد وارتشا وسهل انگاری نهاد های نظارتی مثل خوره به جان کشور افتاده.به نظر میرسد این کشور نیازی به دشمن ندارد
وی وی این چه سایتیه که دارین ادم رغبت نمیکنه یک دقیقه توش وایسه بس که تبلیغ میاد .
مالکش همونجوری که با رشوه به مسولای فاسد ساختمون رو ساخته، همونجوری با رشوه هم آزاد میشه
زیر آوار حجابشون رو رعایت کردند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
مشکل تو حجاب و عفاف ایرانی هاست الان؟ آمریکا خوبه الان که ازدواج با میمون رو آزاد کردن؟
ساختمان سه سال پیش افتتاح شده؟؟؟؟؟
عاقب مهندس سهميه اي سانديس خور همين است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
مهندس عشق آمریکا بوده رشوه گرفته که بره آمریکا
این مملکت دیگه چیزی تهش برای نسل های آینده نذاشتن یه جوری خرابش کردن که هیچ قدرتی تو دنیا تواناییش رو نداشت
قبل از هر چیزی توصیه می کنم که به این دو موضوع قبل از هر چیزی رسیدگی شود:
1 - نوع سیمان استفاده شده
2 - میل گردهای استفاده شده.
انگار سیمان بدرد نخور بود و اینکه میل گرد نوع چطوری شکسته. به نظر می اید یکی یا هر دوی این دو مصالحه قلابی بوده باشند.
هر وقت یه اتفاق مهم در تهران می افتد به فاصله یک روز بعدش یه ساختمون چند طبقه آوار میشه و همه نگاهها به سمتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
دیدگاه ناشناس ۲۳۱۷ جالبه یکم فکر کردم دیدم
پلاسکو بعداز هاشمس رفسنجانی
هواپیمای اکراینی بعد از حاج قاسم
اینبار متروپل بعداز صیاد خدایی
به نظرمنم ارتباط ریاضی ایی دیده میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
دقیقا کار تروریست های یانکی گداست
دو موضوع در حادثه تلخ ریزش بسیار قابل توجه است :
1 ــ خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج ! وقتی اسم ساختمان متروپل گذاشته شد و بر خلاف مقررات موجود مخالفتی با این نامگذاری نشد ، نقشه هم اگر نواقصی داشته باشد مورد توجه قرار نمی گیرد ، از نظر فنی اگر کم و کاستی باشد مهندس ناظر زیر سبیلی رد میکند الی آخر !
2 ــ حادثه تلخ ریزش در همه جای دنیا هست آبادان اولین در دنیا نیست و آخرین هم نخواهد بود بعضی ها بجای همدردی با حادثه دیدگان به عوض همدردی و تسکین آلام به حرف مفت زدن و چرت و پرت گویی روی می آورند که در هیچ کجای دنیا بعد یک همچنین حادثه ای وجود ندارد !
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
اسم خیابان چه ربطی به ریزش ساختمان دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی از اسم ها از ده ها سال قبل انتخاب شده، آیا همه ی ساختمانهای این خیابان مشکل دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
هر جای دنیا هم که باشه وقتی همچین حادثه ای رخ بدهد یعنی یک اشتباهی یا خیانتی در کار بوده و قابل توجیه نیست و باید به شدت برخورد بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
عموجون عکس های یک سال پیش این ساختمون رو ببین ! سقف ها شکم داده بودن. از یک سال پیش همه کور بودن ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
نا شناس 9:13 درست بخوانید نوشته شده نام ساختمان نه نام خیابان ، نظر ناشناس 23:46 کاملا درسته وقتی به نام اش ایراد نگرفتن دیگه چه رسد به فنی کار.
خسته کردین مردم و کشور با رشوه و مدیریت در پیت ، استاندار شهردار پیمانکار مالک شورای شهر همه قاتل هستند
نمیخوان تموم کنین این کارهای چیپ رشوه بده ساختمان بی کیفیت بالا ببر ؟ دنیا خیلی از شما فاصله گرفته
قابل پیش بینی بود هیچین حادثه ای و کاملا مشخصه که عمدی بوده .امیدوار شاهید همچین اتفاق های تلخی نباشیم . همیشه مردم تاوان اشتباهات رو پس میدن .هیچ کس هم نیست بگه کی به کیه
ماریوپل،
متروپل،
یعنی ممکنه؟...
ابادانم تسلیت دلم خون و چشم هایم گریه خدایا به فریاد خوزستان مظلوم برس لعنت خدا بر باعث و بانیش
با درود
خداوند رحمت کند در گذشتگان را
به نظر بنده مردم به یک نکته توجه نکردند انسان باید به یک دلیل از این دنیا برود و مسئولین ابزار هستند
مسئله مهم در این اتفاق خانم گزارشگری هست که با مقنعه صورتی در حال تهیه گزارشه ایشون اگر توجه کنید چند تار مواز گوشه مقنعه اش خارج شده که فکر کنم عامل اصلی چنین اتفاقاتی هست و باید صدا و سیما به شدت با ایشون برخورد کنه
با توجه به نوع ریزش ساختمان که از یک طرف بوده و اینکه ساختمانهای بغل نشست نداشته اند مشکل از پی ساختمان نیست احتمال اینکه یک از ستون های اصلی شکسته باشد خیلی زیاد است ولی امکان خرابکاری را هم نباید نادیده گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
ساختمان درست و حسابی پس از برخورد بمب و گرفتار زلزله شدن هم سر جایش پابرجاست. خرابکاری نشانه هایی دارد که اینجا دیده نمی شود.
باید با مسئولینی که دستور دادند با خاطیان برخورد جدی شود، برخورد جدی کرد.
چرا قبل از وقوع حادثه با خاطیان برخورد جدی نکردید!
مقصر شما مسئولین هستید!
امید است مقامات یک درصد آن حساسیتی که روی حادثه کلنیک سینای اطهر بکار بردند روی این حادثه هم داشته باشند. یک درصد هم کافیست
این همه مال در ایران چه معنی داره؟؟؟ به چه درد می خوره این موج شاپینگ سنتر سازی؟!؟
سلام كامنت 17:46 بي لياقتي . قدرت طلبي .بي مسوليتي ودرنهايت بي وجداني مسولين مسبب اين اوضاع مي باشد .شمايي كه فقط با انگ زدن وتهمت و.. مردم را فريب مي دهيد
هر موقع‌ پیمانکار و مهندس ناظر رو اعدام کردید من رسماً نظرم نسبت به مسئولان عوض میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
عرض شود که ظاهرا ناظر مربوطه قبلا هشدار داده بود ولی مسولان بالاتر عمل نکرده بودن. وقتی مدیران با باند بازی و سیاسی بازی بیان سر کار همین میشه
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه ناگوار ریزش ساختمان ده طبقه شهرستان آبادان.مشکل ما پیمانکار ، کارفرما، شهرداری نیست بلکه مشکل اساسی برمیگردد به سازمان نظام مهندسی فشل مان چراکه اگر نظارت بر ساختمان به درستی و حضوری انجام گیرد این اتفاقات نمیافتد. مهندس ناظر یا دستگاه نظارت مقصر نیستند مقصر اصلی آنهایی هستند که حق و حقوقی مهندسان نظارت را درست محاسبه نمیکنند. دست اندرکاران سازمان نظام مهندسی برای مهندس ناظر باید شغل تعریف شودو فقط و فقط در نظارت مشغول باشد وفقط در زمان کاری در محل اجرا حضورمجدانه ای پایاپای با مجری داشته باشد . نه اینکه مجازی نظارت کند. اگراین مشکلات حل شود دیگر چنین اتفاقاتی رخ نمیدهد.
نتیجه مدیران نالایق و بی وجدان همینه که هموطنان داغدار بشوند مالک این ساختمان به اضافه تمام مدیران و مسئولانی که باعث ظهور و رشد و گردن کلفتی همچو فردی شدند همه باید جلو ساختمان خراب شده بدار آویخته شوند تا درس عبرتی بشود این کار انجام نخواهد شد چون همه در فساد غرقند وقتی که یک نفر ویلا هدیه می دهد دیگه ....
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
دوست عزیز فعلا که بجای دار زدن فراری شون دادند
درود بر کاربر ۹:۱۸
استفاده از میلگردهای ساخته شده با ضایعات، کاستن از مقدار سیمان در بتن، فونداسیون ضعیف، افزودن به طبقات و حل و فصل آن با جریمه دادن و... صرفا برای سود بیشتر، مساوی است با به خطر افتادن جان مردم بی گناه. بسیاری از بناها با یک تکان و زلزله متوسط فرو خواهند ریخت. کسی هم پاسخگو نیست. فرافکنی و دیگران را مقصر دانستن جزو فرهنگ عمومی ما ایرانی ها شده است!
در این ساختمان از قوطی و دال بندی استفاده شده که قدغن است.کلا ستون سازی جوشی با تیر اهن سالهاست قدغن است.مهندس ناظر عمران و شهرداری صد در صد مقصر هستند.برای یک ساختمان یک طبقه با قوطی ۲۰ به شرط آنکه محکم کار شود ایرادی ندارد.نه یک ساختمان ده طبقه.
در این ساختمان از قوطی و دال بندی استفاده شده که قدغن است.کلا ستون سازی جوشی با تیر اهن سالهاست قدغن است.مهندس ناظر عمران و شهرداری صد در صد مقصر هستند.برای یک ساختمان یک طبقه با قوطی ۲۰ به شرط آنکه محکم کار شود ایرادی ندارد.نه یک ساختمان ده طبقه.
همش بخاطر بی حجابی هست
بریم بی حجاب ها رو قصابی کنیم ساختمون دوباره درست میشه
یک ساختمان هم با همین کیفیت در خیابان هنگام تهران روبروی شرکت واحد در حال قد کشیدن است.
علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.
وقتی از جوشکار و ارموتور بند بدون مهارت لازم و بی سوادی که توان دریافت تخصص و مهارت را ندارد استفاده کردی، طراح استرکچر (ساختار سازه ای) درست و حسابی نداشتی، مصالح مورد استفاده هم بی کیفیت (مثل میلگردهای که با چهار بار خم و راست شدن پاره می شوند)و غیر استاندارد باشند. نتیجه این و بدتر از این هم می شود.
اما مشکل اساسی آنچه که گفته شد نیست مشکل این است که در جمهوری اسلامی هیچ کس پاسخگوی مسئولیتش نیست و بسیاری از مجرمین متناسب با خسارتی که وارد می کنند مجازات نمی شوند.
شهردار و استاندار هم باید دستگیر بشن چون با وجود اخطارهای نظام مهندسی از پیمانکار رشوه گرفتن و لاپوشی کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
خودی بوده وگرنه اگر من و شما بودیم مو رو‌ از ماست می کشیدن بیرون
آبادان یه زمانی عروس خاور میانه بود
لعنت به ظالم و همه اونهایی که مردم ایران را با مدیریت خودشون به اینجا رسوندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
بیشمار
چرا پیگیر خبرها نیستید
چرا این فاجعه رو اینقدر دستکم میگیرید
اینا میگن مالک و پیمانکار فوت شدند شما نوشتید دستگیر شدند
شما خبرنگار باید باید پیگیر این خبر باشید یا حتما باید در تهران اتفاق بیوفته که پیگیر باشید
سازه های فلزی در ساختمانهای بلند به دلیل نرم شدن اهن وفولاد در مقابل گرما در مناطق فوق گرمسیری جایز نیست
نامرد با کاه گل ساخته ساختمان به این بلندی را و به راحتی آب خوردن با رشوه همه کارهاش را انجام داده مملکت پول بده فرشته مقرب خدا شو حتی اگر خدا قبولت نداشته باشه
الان اخبار تلویزیون میگه مالک ساختمان جزو کشته شده ها هست، شما دیروز نوشتید ایشون بازداشت شدن، الهی درد به جگر هرچی وطن فروش خائنه
مطمئنا علت ریزش ساختمان را مهنسین ساختمانی و زمین شناسان بررسی علمی ودقیق خواهند کرد ولی شما در مورد کیفیت بتون بکار گرفته شده وسرعت عمل بتون ریزی نیز بررسی دقیق باید انجام گیرد۔کیفیت بتونوبکار گرفته شده از هر نظر در ساختانهای بتونی باید مورد توجه دقیق دقیق قرار گیرد۔۔
ناامیدم کردی تابناک
نه به آن رزمندگان عزیزی که برای وجب به وجب خوزستان در خون خود غلطیتند نه به اصطلاح به این مسولین وقیح و مال مردم خوری که اینگونه خنجر به چهره زیبای خوزستان می کشند!
اين دوسال كه كروناآمده بود وراحت قرباني ميگرفت ،نه خبري اززلزله وسيل ونه خبري ازگردوخاك وريزش ساختماني بود،ولي تااينكه كروناافت كرد بلاهاي ديگه آمدن،احتمالايه دست پليدداره آرزوهامون پرميده ودلخوشي روازمامردم ربوده.!
مزاح بخاطر عدم قبول مسیولیت مسیولین بود نه مسخره کردن هموطنان دردمند. ملت همگی در اندوهتان شریکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر