بازدید 21743

مدارس تهران تعطیل شد، اما ادارات و دانشگاه‌ها خیر/ تعطیلی مدارس استان‌های البرز، کرمانشاه، بخش‌هایی از خوزستان، ابتدایی همدان و چند شهر دیگر

به رغم وزش باد ملایم در تهران برای ساعاتی از امروز و در شرایطی که کیفیت هوا در قیاس با روز گذشته، بهبود محسوسی نشان می‌دهد و به شاخص ۱۴۰ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده، احتمال شدت گرفتن آلودگی موجب شد تا کمیته اضطرار هوای تهران تشکیل جلسه داده و تصمیمات ویژه بگیرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ 17 May 2022
تابناک اجتماعی
در پی تداوم آلودگی هوا در تهران، فردا کلیه مدارس استان تعطیل خواهند بود؛ تصمیمی که تا این لحظه شامل دانشگاه‌ها و ادارات نشده، اما احتمال تغییر آن وجود دارد.
 
به گزارش «تابناک»؛ به رغم وزش باد ملایم در تهران برای ساعاتی از امروز و در شرایطی که کیفیت هوا در قیاس با روز گذشته، بهبود محسوسی نشان می‌دهد و به شاخص ۱۴۰ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده، احتمال شدت گرفتن آلودگی موجب شد تا کمیته اضطرار هوای تهران تشکیل جلسه داده و تصمیمات ویژه بگیرد.
 
مدارس تهران تعطیل شد، اما ادارات و دانشگاه‌ها خیر
 
تصمیماتی که عابد ملکی، معاون عمرانی استانداری تهران در تشریح آنها گفت: بنا به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تمامی مقاطع تحصیلی در استان تهران تعطیل است. در صورت افزایش آلودگی هوا تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها در ساعات اولیه صبح اعلام می‌شود.
 
نمایشگاه کتاب تهران فردا باز است
فعالیت بخش حضوری نمایشگاه کتاب تهران که امروز-سه شنبه- به دلیل آلودگی هوا و تصمیم مراجع ذی‌ربط، تعطیل اعلام شده بود از فردا -چهارشنبه- به فعالیت عادی خود باز می‌گردد و عموم مردم می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ با حضور در مصلی امام خمینی(ره) تهران از نمایشگاه بازدید کنند.
این در حالی است که با توجه به دایر بودن بانک ها و بورس در روز جاری، پیداست که فردا بانک ها و بورس هم در تهران و دیگر شهرهای استان دایر هستند و حتی در صورت تشدید آلودگی و تعطیل شدن ادارات هم، در روند کاری بانک ها خللی ایجاد نخواهد شد، همان گونه که اگر از آسمان سنگ ببارد هم در بخش خصوصی تعطیلی رقم نخواهد خورد!

این در حالی است که از فردا، چهارشنبه، موعد برگزاری آزمون کارشناسی ارشد است و بنا بر تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، این آزمون هم مشمول تعطیلی نیست و برگزار خواهد شد. تصمیمی ویژه که به نظر می آید گریزی از آن نبوده است، چون درباره آزمونی هماهنگ و سراسری سخن می گوییم که هر گونه دخل و تصرف در زمان برگزاری اش، منجر به حروجش از چرخه عدالت می شود.
 

تمام مدارس در البرز فردا تعطیل شد


محمد رضا فلاح نژاد، مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز از تعطیلی مدارس استان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فردا خبر داد و به ایرنا گفت: تمام مدارس در شهرستان‌های استان البرز به جز طالقان تعطیل خواهد بود.

وی با تاکید بر این که کلیه مقاطع تحصیلی مشمول این تعطیلی هستند، یادآور شد: این آلودگی هوا با منشا ریز گرد‌های خارجی بوده و استمرار دارد.
 

تعطیلی مدارس کرمانشاه برای دومین روز متوالی

 
غلامرضا شهبازی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به ایرنا گفت: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا؛ تمامی مهد‌های کودک، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس استان فردا (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) در نوبت صبح تعطیل است و امتحانات نهایی مدارس براساس برنامه قبلی برگزار می‌شود.

احد جلیلیان، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه هم گفت: هوای پنج شهرستان غربی استان امروز با توجه به ورود ریزگرد‌ها و گرد و غبار در شرایط بحرانی و ناسالم قرار گرفت. شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) برای ایستگاه‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، کرمانشاه و کنگاور عدد شاخص ۵۰۰ وضعیت قهوه‌ای (خطرناک بحران) را نشان داد. در همین ساعت ایستگاه پاوه عدد شاخص ۱۹۶ وضعیت قرمز، هشدار و ناسالم است.

لغو امتحانات مدارس هفت شهرستان خوزستان در روز چهارشنبه


محمدجواد اشرفی، دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: آزمون مدارس هفت شهرستان در روز چهارشنبه لغو و ادارات این شهرستان‌ها دو ساعت دورکاری خواهند داشت. در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر، گتوند، مسجدسلیمان، لالی و اندیکا که احتمال افزایش گرد و غبار برای ساعت‌های صبح وجود دارد، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تصمیم بر دورکاری دو ساعته ادارات و دستگاه‌های اجرایی گرفته است.

وی با بیان اینکه آزمون مدارس این هفت شهرستان برگزار نمی‌شود، افزود: آزمون پایه نهم که به صورت هماهنگ استانی است در ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه در همه استان برگزار می‌شود. با توجه به داده‌های هواشناسی و ایستگاه‌های سنجش هوای استان، غلظت گرد و غبار در سایر شهر‌های خوزستان، روند کاهشی دارد و پیش بینی این است که به استثنای شهرستان‌های شمالی که احتمال افزایش گرد و غبار برای ساعت‌های صبح وجود دارد برای سایر شهر‌های خوزستان شرایط عادی باشد.
 

گرد و غبار مدارس بوکان را تعطیل کرد


مدیریت بحران بوکان با توجه به تداوم آلودگی هوا متاثر از پدیده ریزگرد‌ها و گرد و غبار برای دومین روز متوالی مدارس این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی را تعطیل اعلام کرد.

محمد صالحی، سرپرست مدیریت آموزش و پرورش بوکان در این باره به ایرنا گفت: با توجه به تصمیم مدیریت بحران، تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی شهری و روستایی، پیش دبستانی و آموزشگاه‌های علمی آزاد این شهرستان روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در نوبت صبح تعطیل است. در صورت تداوم شرایط جوی نامساعد از نظر گرد و غبار و آلودگی هوا، تعطیلی نوبت بعد از ظهر مدارس تا ساعت ۱۰ فردا از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.
 

آموزش در مدارس ابتدایی اراک و شازند مجازی شد

علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به ایرنا گفت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی و به دلیل تداوم آلودگی هوا، فردا (چهارشنبه) مدارس ابتدایی اراک و شازند در نوبت صبح و عصر تعطیل و آموزش مجازی دنبال می‌شود.

وی افزود: بر اساس تصمیمات این کارگروه، برگزاری مسابقات ورزشی در فضا‌های باز و فعالیت‌های عمرانی تولید کننده گرد و غبار نیز در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری ممنوع است. ممنوعیت اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ‌های درختان، جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند و تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرست محیط زیست)، از دیگر مصوبات برای فرداست.

مدارس ابتدایی استان همدان تعطیل شد

 
مهدی جلیلی، رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان گفت که همه مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی استان در نوبت صبح و بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به دلیل افزایش میزان آلاینده‌های جوی تعطیل است.

وی افزود: با توجه به وضعیت آلودگی هوای استان همدان که در مرز خطرناک قرار دارد و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی تمامی شهرستان‌های استان در نوبت صبح و بعدازظهر چهارشنبه تعطیل شد. همچنین برگزاری آیین صبحگاهی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نیز در محیط‌های باز ممنوع است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
خداوکیلی ما که علت اصلی تعطیلی رو می دونیم ولی شما هم خیلی تابلو ماسمالیش نکن

امنیتی بودن این تصمیم برای کودک شیرخواره هم قابل فهم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
احسنت
آخرش چی
چقدر به بهانه واهی تعطیل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
امنیتی چیه عمو! بیا ببین تو شهر ما چه خبره بعد چرت و پرت بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
آخه مثلا تعطیلی مدارس ابتدایی دلیلش چی هست چقدر کوته فکر هستین بچه 8 ساله رو بفرستن بره مدرسه تو این هوا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
دقیقا امنیتی است البرز هیچ مشکل هوایی ندارد بلکه فراخوان های مردم برای تجمع و اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور باعث این جریان شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
و اعتصاب راننده های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

و تجمعات پرتعداد خیابانی در بعضی شهرها به مشکلات جدی معیشتی ناشی از گرانی های افسار گسیخته است

و ناکارامدی و اشتباهات مکرر و بزرگ مسولانی که حتی لیاقت و قدرت اداره یک نانوایی ساده را نداشته و ندارند است
ملت ایران از نظر بلوغ سیاسی و شعور اجتماعی به رشد بالایی رسیده است..

هم شما علت تعطیلی را میدانید. هم مردم می دانند .. فقط نویسنده ی محترم که به دستور آن مدیری که این تیتر رو می زنند که ماسمالی کنند
خدا وکیلی ملت رو چی فرض کردین .

امنیتی بودن این تصمیم برای بچه مدرسه ای ها هم تابلو است..
راستی یادتون باشه داستان چوبان دروغکو را ...
سانسور بى سانسور
کلن مملکت تعطیله . خیلی وقته .
به نظر من کل ایران رو یه باره تعطیل کنیم بشینیم فکر کنیم ببینیم چه خاکی به سرمون کنیم
هوا نداریم... آب نداریم.... نان نداریم .... محیط زیست در حال تخریب است.... ترافیک..... تورم بی داد می کند ..... بی کاری هست .... مهاجرت در حال افزایش است .... و مردم نا امید از آینده.... چه کردید با این کشور ؟!
هوای امروز قم فقط یه کمی از دیروز بدتره و به همین دلیل مدارس باز هستند.
در مورد تعطیلی مدارس در خصوص آلودگی هوا خواستم در یک جمله بگم که شما گفتید ما هم باور کردیم شما راست میگید
عاقلان دانند
هوا اینقدر الوده بود که سرهر میدون انبوهی از مامور ضد شورش جمع شده بود
هوا خراب نیست. هوا پسه
دروغ میگویید، می دانید هم دروغ می گویید، و می دانید که ما می دانیم که دروغ می گویید اما با این حال باز دروغ می گویید.
آسید ابراهیم کیفش کشیده مدارسو تعطیل کرده، اداراتو خیر ، تابناک تو رو سننه فضولی؟ شوخی کردم تابناک صرفا جهت تمدد اعصاب.
تا حالا سابقه نداشت که
به احتمال اینکه هوا آلوده تر خواهد شد
شهر تعطیل بشه.
تلفن ها چرا مختله؟
تابناک عزیز
با سلام و احترام
اگر تا 3 سال پیش تعطیلی مدارس و ادارات و دانشگاهها ناچاری و بدون راه حل جایگزین بود، از زمان بروز کرونا و اجبار کشور به ایجاد زیرساختهای آموزش غیر حضوری و دورکاری و هزینه های انجام این طرح و آموزش خانواده هاه و مدارس و دانشگاهها و ادارات و گذراندن دوره های سعی و خطای این موضوع طی دوره دو ساله همه گیری، تعطیل نمودن را بی مفهوم کرده است. اکنون در شرایط اضطرار باید به راهی که در اضطرار کرونا آموختیم و برای زیرساخت آن هزینه مفصل شد و تجارب ارزشمندی هم بدست آمد روی آورد. چه در تهران و چه در استانهایی که دچار این مشکل می شوند، بجای تعطیلی و قطع ارتباط دانش آموز و داشنجو با معلم و استاد و قطع ارتباط کاری کارکنان، آموزش را مجازی و مشاغل را دور کار نمود.
اگرچه راندمان آن به خوبی روزهای حضوری نیست ولی قطعاً از تعطیلی خیلی بهتر است و خسارتهای آن نیز کمتر.
حیف است که اینهمه تجربه و زیرساخت به هدر رود و دوباره به روزهای قابل سرزنش قبل برگردیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار