بازدید 27389
دو هزار و نهصد و هشتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

احمد هاشمی شاهرودی به ده سال حبس محکوم شد/رشیدی: نمی‌دانم «جبهه پایداری» پُشت «سیسمونی گیت» هست یا نه/نماینده مجلس: پیام دادند «اگر این مساله رای بیاورد، تو را با خاک یکسان می‌کنیم» /تیر خلاص جانشین رئیس پلیس راهور بر پیکر ایران خودرو و سایپا

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند نماینده مجلس: ماجرای خودروسازی در حوزه اینترنت در حال تکرار است/نرخ ارز به داد این خودروساز رسید! /دادگاه اتهام فساد فی‌الارض را برای دو دانشجوی دانشگاه شریف محرز ندانست/هشدار استاندارد به خودرو‌هایی که با پلتفرم پراید تولید می‌شوند … را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵ 26 April 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نماینده مجلس: ماجرای خودروسازی در حوزه اینترنت در حال تکرار است
احمد علیرضا بیگی، با اشاره به وضعیت قیمت و کیفیت اینترنت در سطح کشور، بیان کرد: متاسفانه اقتصاد کشور ما یک اقتصاد انحصاری به شمار می رود. امروز تنها عرضه کننده اینترنت یک مجموعه است که به شرکت‌های زیرمجموعه عرضه کرده و آن شرکت‌ها نیز خدمات را به مردم ارائه می دهند. هیچ رقیبی نیز در این حوزه وجود ندارد. از آنجا که امکان رقابت وجود ندارد، این مجموعه هر قیمتی که بخواهد تعیین می کند. وی در ادامه اظهار کرد: در این وضعیت که اقتصاد انحصاری است، ورود دولت برای دفاع از حقوق عامه ضروری است. دولت این امکان را فراهم کرده که یک مجموعه بدون رقیب در این حوزه فعالیت کند. نظارت بر قیمت باید از جانب دولت اعمال شود. اما خود دولت نیز در این فعالیت شریک است. دقیقا ماجرای خودروسازی تکرار می شود. نتیجه این وضعیت نیز ظلم در حق مشتری است. حال چه مشتری خودرو یا چه مشتری اینترنت باشد.

فیفا در نامه‌ای درباره ماجراهای ورزشگاه مشهد اظهارنظر کرد
صفی‌الله فغانپور، سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال درباره نامه فدراسیون جهانی فوتبال گفت: قسمت دوم نامه هم مربوط به اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد است. آنها گفتند پیش از این روندی در ایران آغاز شده بود که طبق آن بانوان در ورزشگاه حضور پیدا کردند و این روند باید ادامه پیدا کند. تأکید کردند ما اتفاقات مشهد را بررسی کرده‌ایم و این مسائل خوشایند نبود. باید تلاش کنید همان روند آغاز شده در مورد حضور بانوان در ورزشگاه را ادامه بدهید. در غیر این صورت امکان دارد با تشکیل کمیته‌ای این موضوع را بیشتر بررسی می‌کنیم تا راهکاری برای حضور بانوان در بازی‌های ملی و سپس بازی‌های باشگاهی پیدا شود. سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال تصریح کرد:‌ فیفا از روندی که پیش از این برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها آغاز شد تشکر کرده و خواسته این روند ادامه یابد. نامه مشترک اخیر فیفا و AFC در رابطه با اساسنامه و ماده یک آن نیست و فقط در مورد دو موضوعی بود که بیان شد.

احمد هاشمی شاهرودی به ده سال حبس محکوم شد
برادرزاده هاشمی شاهرودی به ده سال حبس محکوم شد.  ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در رابطه با احکام صادره پرونده اختلاس بانک سرمایه گفت: اخیرا پرونده منتهی به صدور حکم قطعی شده و کسانی که تحت تعقیب‌اند مجموعا به ۱۷۰ سال محکوم شدند. وی افزود: احمد هاشمی شاهرودی به ده سال حبس و رد مال محکوم شد.

وزیر کشور: شایعه تغییر استانداران کذب است
احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه مقابله با کرونا که ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی موضوعاتی درباره تغییر استانداران مطرح می شود آیا این موضوع صحت دارد، گفت: موضوعاتی که درباره تغییر استانداران مطرح می‌شود، تکذیب می شود و استانداران با قدرت مشغول فعالیت هستند و گواهی می دهم که شبانه روز ندارند و گفتن این صحبت‌ها در فضای مجازی هیچ کمکی برای بهبودی وضعیت کشور ندارد. وی ادامه داد: از افرادی که بر اثر بی اطلاعی این اقدامات را انجام می دهند خواهش می کنیم چنین کاری را نکنند. چراکه هیچ کمکی این موضوعات به مردم نمی کند و یک مدیر با قدرت در حال انجام وظیفه است و اظهار نظر این چنینی درست نیست.

وزیر ارشاد: پیمایش های معتبر نشان می دهد زیست عفیفانه انتخاب آحاد مردم ایران است
وزیر ارشاد تصریح کرد: پیمایش های معتبر نشان می دهد زیست عفیفانه انتخاب آحاد مردم ایران است و اکثریت قریب به اتفاق نسبت به حفظ ارزش های دینی اهتمام دارند. وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ادامه داد: حضور مردم در این دوره از نمایشگاه و در زمان افطار نشان داد که قرآن و عترت، چه جایگاه رفیعی در جامعه ما دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در ساماندهی مد و لباس نیز اتفاقات خوبی افتاده و حضور و همراهی اصناف در این زمینه ضروری است.

دادگاه اتهام فساد فی‌الارض را برای دو دانشجوی دانشگاه شریف محرز ندانست
ذبیح‌الله خدائیان درباره ۱۶ سال حبس «امیرحسین مرادی» و «علی یونسی» گفت: این افراد به اتهام افساد فی‌الارض تحت تعقیب قرار گرفتند اما دادگاه این عنوان را محرز ندانست. وی تاکید کرد: اما این افراد به واسطه اقداماتی از جمله تخریب، تحریق و خرابکاری درتأسیسات عمومی هر کدام به ده سال حبس و به اتهام اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با گروه‌های معاند به پنج سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شدند که اشد مجازات یعنی ده سال اجرا خواهد شد البته حکم قطعی نیست.

تیر خلاص جانشین رئیس پلیس راهور بر پیکر ایران خودرو و سایپا
سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور  به ایسنا گفت: با یک حساب دو دو تا چهارتا، ایران‌خودرو و سایپا اگر تعطیل شوند، ما با واردات خودرو و صرفه‌جویی در مصرف سوخت با واردات خودروی خارجی، حقوق تمام کارکنان آن را می دهیم. او با تاکید بر اینکه دیگر در جهان خودرویی نداریم که 15 لیتر در صد کیلومتر مصرف کند، گفت که دیگر دوران آن گذشته که با تغییر یک کاپوت، بگوییم طرح جدید زده ایم، خودروسازان باید پلتفرم عوض کنند.

رشیدی: نمی دانم «جبهه پایداری» پُشت «سیسمونی گیت» هست یا نه
رشیدی کوچی، نماینده مرودشت: اینکه در قبال سفر خانواده رئیس مجلس حواشی آن‌هم به این شکل و شمایل ایجاد شد، به نظر می‌رسد خارج از نفس خود سفر که مذموم است و فرزند قالیباف هم آن را یک خطای نابخشودنی عنوان کرد، به نظر می‌رسد دست‌هایی پشت پرده در جهت تخریب چهره و جایگاه قالیباف دست‌اندرکار است. آنچه بنده از قالیباف در پست ریاست مجلس مشاهده کردم، واقعاً همه‌اش کار بوده و فکر نمی‌کنم این موضوع بر رأی نمایندگان تأثیر منفی داشته باشد.این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه بسیاری معتقدند، جبهه پایداری نقش اصلی را در حواشی ایجاد شده برای قالیباف بر عهده دارد، یادآور شد: بنده نقش جبهه پایداری را در ایجاد حواشی به وجود آمده برای قالیباف را، نه تأیید و نه رد می‌کنم. فقط امیدوارم این پروژه که معروف به سیسمونی گیت شد ارتباطی با مخالفت قالیباف با طرح صیانت نداشته باشد چرا که اگر چنین باشد، اوج بی‌اخلاقی است.

نماینده مجلس: پیام دادند «اگر این مساله رای بیاورد، تو را با خاک یکسان می‌کنیم»
سمیه محمودی گفت: شفافیت اگر به این شکل باشد و از طریق فضای مجازی فشار روی نماینده بیاید برای رای مثبت یا منفی، بله مخالف هستم. اگر در یک مساله‌ای رای دادم اما امنیت نداشتم که قدمی در خیابان بردارم، یقینا مخالف خواهم بود.سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، در رابطه با طرح دوفوریت شفافیت قوای سه‌گانه گفت: شفافیت خوب است و همه باید شفاف باشند. بنده به عنوان نماینده بخواهم تصمیمی از طرف مردم حوزه انتخابیه‌ام بگیرم، باید بر اساس شفافیت باشد. اما با این حال اگر تصویب شد، آیین نامه نیز باید تغییر کند و آن‌چه شفافیت مدنظر آیین‌نامه بوده، باید اجرا شود.نماینده شهرضا در رابطه با این که طرح شفافیت آرا نمایندگان با وجود تحقیق بسیار کنار گذاشته شده و طرح شفافیت قوای سه‌گانه جای آن را گرفته است نیز تصریح کرد: از ابتدا نیز باید چنین اتفاقی می‌افتاد، بنده دلایلش را هم گفتم. اما نخست لازم است این اتفاق (شفافیت قوای سه‌گانه) رخ بدهد و بعد از آن آیین‌نامه تغییر کند، چون اگر این اتفاق بیافتد و آیین نامه تغییر نکند، دردی را دوا نخواهد کرد. به دلیل این که بررسی جلسات بر اساس آیین نامه داخلی است. حتی مجمع تشخیص باید آیین نامه اش تغییر کند. اما تصویب شفافیت قوای سگانه باید انجام شود و بعد آن طرح اختصاصی مجلس بررسی و تصویب شود.

صادرات پسه کمتر از یک میلیارد دلار شد
گزارشی که لطیفی، سخنگوی گمرک اعلام کرده، نشان می‌دهد  ۱۳۵هزار و ۳۲۲تن انواع پسته، به ارزش ۹۱۴میلیون و  ۴۲۷هزار و ۸۲۶ دلار در سال ۱۴۰۰ به ۷۵ کشور صادر شده است. بر اساس این گزارش،‌ از مجموع صادرات ۱۳۵هزار و ۳۲۲ تنی  پسته در سال قبل، ۱۱۵هزار و ۵۵۷تن آن، "پسته تازه با پوست" بود که ارزش آن ۶۹۶میلیون و ۴۳هزار و ۱۲۴دلار به ثبت رسیده است. پنج کشور اول خرید پسته‌های صادراتی با پوست به ترتیب چین با خرید ۱۹۹ میلیون دلار، هند با ۸۵ میلیون دلار، روسیه با ۵۳ میلیون دلار، عراق با ۵۰ میلیون دلار و قرقیزستان با ۴۵ میلیون دلار بوده‌اند. صادرات انواع "پسته بدون پوست" نیز  بیش از ۱۹ هزار و ۳۳۶تن و به ارزش ۲۱۵میلیون و ۸۷۹ هزار و ۲۲ دلار بوده که کشورهای آلمان با خرید ۵۰ میلیون دلار، هند ۴۴ میلیون دلار، امارات ۲۹ میلیون دلار، عراق ۲۵ میلیون دلار و ترکیه ۱۳ میلیون، پنج مقصد صادرات این نوع پسته ایرانی گزارش شده‌اند.

کوچک زاده: کار مملکت با نمایش و خیمه‌شب بازی درست نمی‌شود
نماینده ادوار مجلس می گوید: کار مملکت با نمایش و خیمه‌شب بازی به سامان نخواهد شد، حالا عنوانش هرچه می‌خواهد باشد و تصویب‌کننده‌اش هر جریان و گروهی که می‌خواهد باشد.مهدی کوچک‌زاده درباره علل مخالفت جدی با طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اظهار کرد: متأسفانه گرفتار شدن برخی از نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و ... در چرخه روابط غیرموجه و ناسالم، در مسیر کسب جایگاه در عرصه رسمی سیاسی، اعم از کرسی نمایندگی مجلس و پست‌های مدیریتی و غیرمدیریتی در دستکاه اجرایی و قضایی، موجب بی‌رغبتی و بعضاً مخالفت آنان با مقوله شفافیت شده و می‌شود.وی ادامه داد: این مطلب، یعنی اسیر نفسانیات شدن و منافع مردم و موکلین را قربانی مطامع و اغراض شخصی کردن، چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا، رئیس اداره و دستگاه و ... نمی‌شناسد و دلیل عمده آن ترس از رسوایی و روگردانی رأی‌دهندگان است.فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تأثیر طرح شفافیت بر کاهش ضریب خطای نمایندگان، گفت: میزان تأثیر شفافیت بر عملکرد، ارتباط مستقیم با میزان عدم وابستگی نماینده، مسئول اجرایی و قضایی به کانون‌های قدرت و ثروت و تعهد به منافع موکلین و مردم دارد.

تشکیل پرونده برای دولتمردان روحانی در دادگاه ویژه کارکنان دولت
دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات تعدادی از دولتمردان حسن روحانی در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت برگزار و موارد قضایی به آنها تفهیم اتهام شد.تعدادی از مسئولان ارشد دولت حسن روحانی با حضور در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت حاضر شده و موارد قضایی اتهامی به آنان گوشزد شد.از چند ماه پیش روند رسیدگی به تخلفات دولتمردان یازدهم و دوازدهم آغاز شده و اخیرا سرعت بیشتری گرفته است.ارز 4200 تومانی، کرسنت و ضعف تولید و فروش نفت و گاز و عدم سرمایه گذاری لازم در این بخش ها و فسخ قراردادهای بین المللی در این زمینه، توسعه خط فقر و پول پاشی مدیران در شستا و سیاسی کاری ها در آن و همچنین افزایش قیمت مسکن و عدم اتمام پروژه مسکن مهر بخشی از موضوعات و تخلفاتی است که در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت به مسئولان ارشد دولت حسن روحانی گوشزد شده است. حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با برنا ضمن تایید این خبر در بیان جزئیاتی گفت: تورم و نقدینگی که دولت یازدهم و دوازدهم به جان کشور انداخت مانند آتشی بود که به انبار اقتصاد ایران افتاد که خاموش کردن آن زمان می برد؛ سوء مدیریت آنان قابل گذشت نیست و باید مسئولان دولت سابق پاسخگو باشند.

هشدار استاندارد به خودروهایی که با پلتفرم پراید تولید می شوند
 اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: می‌دانیم که صبر مردم تمام شده و به همین دلیل در بحث کیفیت خودرو، کوتاه نخواهیم آمد تا اعتماد از دست رفته را برگردانیم. وی با اشاره به رویکرد تحولی سازمان استاندارد در بحث خودرو که از دی ماه سال قبل کلید خورد افزود: در نخستین گام، سعی کرده‌ایم دستورالعمل‌های نظارتی را تصحیح کنیم و شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های همکار استاندارد طبق آن اقدام کنند. از طرفی رابطه میان خودروسازان و ناظران کیفی را قطع کردیم تا مفسده‌ ایجاد نشود. اسلام پناه افزود: در همین رویکرد، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای خودروسازان که دو ساله بود به یک ماه کاهش یافته تا پیوسته رصد شوند. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تعهد اخذ شده از خودروسازان گفت: به موجب آن از خودروسازان تعهد گرفته‌ایم اگر از بابت عدم کیفیت لازم، سرنشینان آسیبی ببینند، مدیران عالی رتبه خودروسازی ملزم هستند حقوق حادثه‌دیدگان را ادا کنند. وی با تاکید بر نوآوری در صنعت خودروسازی کشور گفت: برخی از خودروها که با پلتفرم پراید تولید می شوند و نمی توانند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کنند به طور حتم از رده خارج می شوند. اسلام پناه با اشاره به توقف تولید خودروهای ناایمن و بی کیفیت گفت: تا پایان سال جاری، بخش عمده ای از تولیدات فعلی از چرخه تولید حذف می شوند و باید خودروهای مطابق با استانداردهای روز دنیا جایگزین آن شوند.


واکنش وکیل میرحسین موسوی به برداشتن محدودیت های فیزیکی مقابل منزل وی
محسن رهامی از فعالین اصلاح طلب درباره برداشتن محدودیت های فیزیکی مقابل منزل میرحسین موسوی واکنش نشان داد. بخش هایی از یادداشت محسن رهامی در روزنامه اعتماد؛
*تا جایی که من به عنوان وکیل محصورین اطلاع دارم در حال حاضر تنها، برخی محدودیت‌های موجود در کوچه اختر، پایان گرفته و محدودیت‌ هایی که برای ملاقات‌ها و رفت و آمدهای محصورین وجود داشت همچنان نیز ادامه دارد.
*در همان سال‌هایی که بحث حصر آغاز شد به دستگاه قضایی مراجعه کردم و خواستم تا اگر حکمی صادر شده، ارایه کنند تا دفاعیه را آماده کنیم. اما حکم قضایی نه علیه آقای کروبی و نه علیه مهندس موسوی و همسرشان صادر و ابلاغ نشده بود.
*بر این اساس هر نوع محدودیت علیه شهروندان (محدودیت در رفت و آمد، سخنرانی، ملاقات و...) طبق نص صریح قانون نیازمند حکم مراجع قضایی صالح است؛ اما محاکمه‌ای برگزار و حکمی علیه این دوستان صادر نشده است. بنابراین ادامه این وضع هیچ توجیه قانونی و شرعی ندارد.

ارزش سهام عدالت بالا رفت
در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۵۹۵ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۲ درصد معادل ۱۵۳ هزار و ۹۹۳ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۵۷ تومان رسیده است.

سفر قریب‌الوقوع یک مقام طالبان به ایران
وزارت مهاجرین دولت اسلامی طالبان اعلام کرده که قرار است یک هیات به ریاست خلیل‌الرحمان حقانی؛ سرپرست این وزارت به ایران سفر کند.به گزارش خبرگزاری آوا، این سفر قرار است پیش از عید سعید فطر برای بررسی مشکلات مهاجرین افغانستان در ایران و همچنین به منظور گفتگو درباره تنش‌های مرزی میان نیروهای طالبان و ایران صورت بگیرد. خلیل‌الرحمان حقانی؛ سرپرست وزارت مهاجرین طالبان گفته‌ است: «کوشش می‌کنیم به ایران سفر کنیم تا درباره تمامی مشکلات که افغانان در آن‌جا دارند به گونه کامل صحبت کنیم و حل کنیم.» این در حالی است که اخیرا تنش‌های مرزی میان طالبان و مرزبانان ایرانی رخ داد که منجر به بسته‌شدن گذرگاه اسلام قلعه شد.

 
تحلیل اتاق بازرگانی تهران از چشم انداز تورم ایران
اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی چشم انداز رشد اقتصاد جهانی و اقتصاد ایران در سال‌های پیش‌ روی پرداخته و نوشته است: تورم ایران که در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ درصد بود، در سال ۱۴۰۱ به ۳۲ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۲۷.۵ درصد کاهش خواهد یافت و در افق پنج ساله نیز تورم ایران به طور میانگین ۲۵ درصد پیش‌بینی می‌شود.

الان هم برای تحقق وعده تک رقمی شدن تورم و احداث 4 میلیون مسکن دیر است
یک روزنامه اصولگرا با اشاره به وضعیت اقتصادی نوشت: گویا هم اکنون هم برای تحقق برخی وعده‌های دولت همچون تک‌رقمی کردن نرخ تورم در بازه مشخص و همچنین ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی، کمی دیر شده باشد. روزنامه رسالت در قسمتی از یک یادداشت نوشت: شرایط اقتصادی جامعه ما، فرصتی برای آزمون‌وخطا نگذاشته است. به نظر می‌رسد همین حالا هم برای تحقق برخی وعده‌های دولت همچون تک‌رقمی کردن نرخ تورم در بازه مشخص و همچنین ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی، کمی دیر شده باشد. به رئیس‌جمهور محترم پیشنهاد می‌شود که وزرا و مسئولان اجرایی را مأمور به ارائه گزارش پیشرفت در مسیر اجرایی شدن هر پروژه نمایند. شاید این روش، بهترین متر و معیار برای سنجش میزان تطابق مسئولان با وعده‌های دولت باشد. باید با شتاب اقدام کرد و حتی یک روز را هم از دست نداد.

شاخص کل بورس قد کشید
شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵۵۲۶ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد، به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۷۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.


لاهوتی: جمع‌ کردن ویدیو نتیجه‌ای داشت که دنبال محدودیت فضای مجازی هستند؟
نماینده سابق مجلس گفت: نمایندگان مطمئن باشد پیگیری مجدد طرح صیانت از فضای مجازی با واکنش منفی مردم روبه‌رو خواهد شد و نتیجه‌ای از این طرح نصیب طراحان آن نمی‌شود و اصرار بر آن برای کارنامه طراحانش نیز آثار مثبتی برجای نمی‌گذارد.مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موضوع مطرح شدن طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس و ارجاع آن به شورای‌عالی فضای مجازی، اظهار کرد: امروز نمی‌توان مردم را از تکنولوژی محروم کرد. بنابراین اگر جایی استفاده نادرستی از فضای مجازی یا هر ابزار تکنولوژیکی می‌شود و برخی از قابلیت‌های این فناوری‌ها برای مقاصد نادرست بهره می‌برند، باید به جای ایجاد محدودیت و ممنوعیت به دنبال چاره‌اندیشی و بهبود این وضعیت باشند.وی یادآور شد: اگر به گذشته نگاه کنیم و روند اینگونه مخالفت‌ها را به یاد آوریم متوجه می‌شویم که چندان نتایج درخوری هم به دست نیامده است. زمانی در این مملکت گفته بودند که ویدئو ممنوع است و دستگاه‌های پخش آن از سوی مجریان امور باید جمع‌آوری می‌شد. در واقع یک مخالفت شدید و مقاومت فراوانی در برابر آن وجود داشت تا جایی که برای جمع‌کردن ویدئو به خانه‌ها هم می‌آمدند، اما نتیجه همه آن کارها چه بود؟ آیا موفقیت لازم به دست آمد؟

بنزین را لیتری ۵۰۰ تومان صادر کردیم
جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: متأسفانه دولت پیش با مصوبه‌ای هرگونه ذخیره‌سازی و ساخت مخزن را در حوزه فرآورده‌های رنگی ممنوع کرد و از سال ۹۲ تا امروز یک مخزن هم ساخته نشده بود، نتیجه هم این بود زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، بنزین را ۴ دلار صادر می‌کردیم؛ یعنی لیتری ۵۰۰ تومان که یک‌سوم قیمت عرضه داخلی می‌شد و قیمت‌های بازار با وجود آن حجم صادرات مزیت و منابعی که به کشور برگشت، بسیار ناچیز بود.

نماینده مجلس: حصر دست دولت نیست
احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در واکنش به این خبر و اینکه آیا قرار است دولت برای کاهش محدودیت محصورین اقداماتی انجام دهد یا خیر، گفت: «من در جریان این خبر نیستم. حصر دست دولت نیست و به شورای عالی امنیت ملی مربوط است. در واقع این شوراست که تصمیم‌گیری می‌کند.»این نماینده مجلس تاکید کرد: «به باور من در حال حاضر اولویت اول مردم به هیچ عنوان این مساله نیست که پیگیری هم انجام شود. هرچند شاید شورای عالی هم با واسطه تدابیری که رهبری در موضوعات مهم کشور دارند، تصمیم‌هایی بگیرد اما الان اولویت مردم مساله معیشت، تورم، تحریم‌ها و ارز ترجیحی است که باید برایشان تدابیری اندیشیده شود.»

جریمه سنگین ترامپ به دلیل نپرداختن مالیات
یک قاضی نیویورکی جریمه روزانه ۱۰۰۰۰ دلاری برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تعیین کرد که این جریمه به دلیل نپرداختن مالیات تعیین شده و اسناد حسابداری آن را نیز منتشر کرده است. لتیسیا جیمز، دادستان ایالت نیویورک نوشت: «این یک پیروزی بزرگ است، زیرا دادگاه به نفع ما حکم داده و دونالد ترامپ را به ممانعت از تحقیقات محکوم کرده است.» دادستان کل آمریکا که سال هاست در مورد کلاهبرداری مالیاتی احتمالی در سازمان ترامپ تحقیق می‌کند، افزود: «دونالد ترامپ باید روزانه ۱۰۰۰۰ دلار برای هر روزی که به دستور دادگاه برای تحویل اسناد به آژانس‌های من سرپیچی می‌کند، بپردازد. دادگاه همچنین یکسری اسناد حسابداری و مالیاتی قبل از ۳۱ مارس از سازمان ترامپ کشف کرده، اما تاکنون پاسخی از سوی خانواده ترامپ داده نشده است. دادستان کل نیویورک مشکوک است که ترامپ هنگام درخواست وام‌های بانکی، "متقلبانه" ارزش دارایی‌های املاک خود را بیش از حد برآورد کرده است، در حالی که از سوی دیگر، ارزش آنها را نزد سازمان امور مالیاتی برای پرداخت مالیات‌ها کمتر اعلام کرده است. به موازات این تحقیقات مدنی، تحقیقات جنایی جداگانه ای در منهتن در مورد کلاهبرداری مالی احتمالی در گروه ترامپ وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۸
صد برابر گنده تر از جانشین پلیس راهور هم هیچ کاری نمی توانند بکنند
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
قدرت مردم رو دست کم نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
متاسفانه
رضا
| Netherlands |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
بررسی مدیران عامل خودروسازی نشان میدهد که نه تنها پلیس راهور و یا دولت و یا مجلس کسی نمی تواند با خودروسازان شوخی بکند چه برسه به بازخواست
اقای وزیر ارشاد اکثریت قریب به اتفاق نسبت به حفظ ارزش های "انسانی"اهتمام دارند.باور نداری یک روز پیاده تو خیابون ها راه برو و از مردم بپرس.
برادرزاده هاشمی شاهرودی به جرم اختلاس ۱۰ سال حبس. یک نفر آدم معمولی به دلیل شعار دادن ضد مسئولین ۱۰ سال حبس. اونوقت چه توقعی دارین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
این ده سال هم فرمالیته هست و فقط می‌خوان بگن قانون برای همه هست اما همه میدونیم که نیست
بنزین رو لیتری پانصد تومان میفروختیم؟خاک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
خوب به خود مردم 1500 می فروختید
پسته صادر کردند از شکم مردم می زنند افتخار هم می کنند مردم ایران پسته نخورند چون آقایان دلار لازم دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
ای ول
انتظار شفافیت از این افراد خنده داره
سفر قریب‌الوقوع مقام طالبان به ایران؟!!!
یه لحظه فکر کردم بایدن میخاد بیاد تهران؟!! از بس در دنیا طرد شدیم، برای خبر آمدن طالبانی هایی که هیچ کجای دنیا راهشون نمیدن ذوق مرگ میشیم!
ما که شدیم شرمنده خانواده با این اقتصاد داغون خدایا خودت کمک کن
نماینده مجلس احد آزادیخواه": اولویت مردم حصر نیست که بدان پرداخته شود..."

صحیح می فرمایند اولویت با " محدود کردن فضای محازی" و مواردی از این دست است!
ما میگیم قالیباف خوبه،شما هم بگید خوبه!!!
تا وقتی ند ناف اقتصاد کشور به برجام پیوند خورده باشه وضعیت کشور درست نمیشه ، آقای رییسی باید یک بار برادی همیشه باید اقتصاد کشور از حالت شرطی کردن خارج کنه ،، برجام نه تنها ارزانی به ارمغان نخواهد آورد بلکه باعث لرزان شدن دوباره پایه های اقتصاد تازه مستقل شده کشور خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
تنهایی این کشف رو کردی یا از کسی هم کمک گرفتی؟
ناشناس
| Romania |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
اقتصاد تازه مستقل شده؟ حداقل دو تا خط از کتاب های اقتصاد را می خوندی و نظر می دادی
پیمایشها نشان میدهد زیست غفیفانه انتخاب اهاد ملت است!! من که نفهمیدم،اگه کسی فهمید ترجمه کنه! فقط میدونم اکثریت ملت از همین وزیر مثلا ارشاد بیزارند!!
خیلی جالبه
چون مشکلات اقتصادی اولویت مردم است، پس می تونن عده ای رو بدون حکم قضایی در حصر ( زندان ) نگه دارند
هیچ کارشون ربطی به اسلام ندارن و فقط آبروی اسلام رو بردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
حالا نه که به اولویت اول مردم رسیدگی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
الویت شما یانکی گداها ربنا شجریان و بزن و برقص در خانه های اجاره ایتونه نه چیز دیگه
نماینده مجلس گفت مسله حصر اولویت درخواست مردم نیست که پیگیری شود .
خدا وکیلی خجالت بکش اولویت اول مردم است و کور شود که سالاری سید را نمیتواند ببیند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
غربگدا که مردم حساب نمیشه
بنزین را ۴ دلار صادر می‌کردیم؛ یعنی لیتری ۵۰۰ تومان که یک‌سوم قیمت عرضه داخلی می‌شد!!!

به نظرم در بیان اعداد اشتباهی رخ داده. چون حتی در ابتدای دولت قبل هم دلار زیر 3000 تومن نبود. پس 4 دلار میشه حداقل 12000 تومن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
شاید منظورشون بکه ای 4 دلار بوده
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
فکر کنم منظورش بشکه ای بوده. اگر بشکه ای 200 لیتری درنظر بگیریم، و دلار رو هم 25 هزار تومان، درست درمیاد لیتری 500 تومان.
این پیمایش های معتبر کجاست . از کیهان پرسیدید لابد
‌ایس راهور؟
یک دنای توربو پلاس اتومات هدیه میدن مشکل کیفیت و قیمت حل میشه
موندم چطو خودروهای بی کیفیت را چند ده برابر قیمت به ملت میفروشن و بازم میگن ضرر کردیم
جز فساد چه دلیل دیگری دارد؟؟؟
به امید تعطیلی هرچه سریعتر آشغال سازی های ایران خودرو و سایپا
به امید تعطیلی هرچه سریعتر آشغال سازی های ایران خودرو و سایپا
به امید تعطیلی هرچه سریعتر آشغال سازی های ایران خودرو و سایپا
تصمیم بر این است که مردم برای مدتی نا مشخص در فقر و مشکلات معیشتی دست و پا بزنند این یک راهبرد کلی است
به جانشین پلیس راهور چه ارتباطی دارد که در مورد مسائل تخصصی اقتصادی اظهار نظر میکند؟ ایشان بهتر است وظایف خود را به خوبی انجام دهند مثلا راهکاری برای نظارت بیشتر مامورانش در جاده ها یا جلوگیری از رشوه گرفتن برخی از آنها را اجرایی کند. مگر ایشان میخواهد از مردم رای جمع کند که حرفهای پوپولیستی میزند؟ ایشان چطور حساب کردند که فقط از تفاوت مصرف بنزین حقوق پرسنل خودروسازی را میدهند تا جهان بیشتر با یک پدیده در اقتصاد آشنا شوند؟ مگر خودروسازی فقط ایران خودرو و سایپاست؟ همه چیزمان به همه چیزمان می آید. خودروسازیمان هم مثل راهورمان و بقیه امور. ایشان اگر خیلی ادعا دارند که شق القمر میکنند، تشریف بیاورند مدیرعامل خودروسازی شوند تا نتیجه کارشان را ببینیم. خیلی از هم صنف های ایشان وعده دادند که تکنولوژی موشکی را به خودروسازی می آورند. کو چه شد؟ کشور بر اساس ادعا و آرزو و توهم و شومنی که نمیتواند اداره شود. هر کس باید وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
اینو دیگه همه می دونن
بر عهده آقای حداد عادل و فرهنگستان میباشد ک واژه جدیدی بجای " سیسمونی " بیابند ویا ابداع کنند
پیشنهاد می شود یک روز هم بعنوان روز سیسمونی نام گذاری شود
آقای وزیر ارشاد، همه مردمان جهان زن و مرد جدای از دین و مذهب دوست دارند در سایه اخلاق و احترام زندگی کنند و کسی هم در هر پست و مقامی اجازه نداشته باشد به حرمت و انسانیت آنها تجاوز یا تعدی کند بنابراین تا اینجا نیازی به امار و نظر سنجی نیست ولی آنچه که شما بیان کردید صرفا تطهیر آنچه چیزی است که شما میخواهید نه مردم و صرفا شلوغ بودن نمایشگاهها از این دست نشان دهند رضایت همه مردم از تفکرات شما نیست
سایپا تا 50 سال بعد هم دست ازجنازه پراید بر نمی داره و تا نصف مردم ایران را نکشه دست بردار نیست. هر چند سای هم یک چیزی مانند تیبا و ساینا و .... می ده بیرون . از اونور هم می گه ما دیگه پراید تولید نمی کنیم !!!!
احد ازادیخواه یک روحانی است که بقول خودش علوم سیاسی خونده... میشه بفرمایند چرا در کمیسیون کشاورزی تشریف دارن؟
ما که پسته ها را نخوردیم صادرات هم که نشده پس کجا رفته
شاید منظورشون بشکه ای بوده نه لیتری
آقای وحیدی استانداران شب و روز نداند و دانش وتوان مدیریت نیز ندارن!!!شاید دلیل شب و روز نداشتن انجام کاری خارج توان و دانش انهاست.....!!!!تازه منت سر مردم هم می گذارند!!!!کسی مجورشان کرده ...تازه وجود وکارکردشان برای ملت مثبت یا منفی است شما ارزیابی کرده اید و البته در خصوص حود شما هم همینطور ؟
عضو هیئت ریسه مجلسی منتخب شورای نگهبان :تورم و نقدینگی که دولت یازدهم و دوازدهم به جان کشور انداخت مانند آتشی بود که به انبار اقتصاد ایران افتاد که خاموش کردن آن زمان می برد؛ سوء مدیریت آنان قابل گذشت نیست) تورم و گرانی قابل گذشت نیست کاملا درست اما رشد 80 درصدی قیمتهای اقلام اساسی غذا و دارو در هیچ دوره ای اتفاق نیفتاد که در دوره ریسی اتفاق افتاد تازه ذخیره ارزی هم داشتیم در سال اول دولت روحانی با خزانه خالی و ذخیره ارزی خالی تورم سی درصد بود البته بیش از این هم از ریسی انتظاری نیست از شما هم انتظاری نیست وقتی مسئول برنامه و بودجه مملکت بودجه نویسی علمی را احمقانه میداند و کوپن را راهکار جه انتظاری از نتیجه است
ارز 4200 تومانی، کرسنت و ضعف تولید و فروش نفت و گاز و عدم سرمایه گذاری لازم در این بخش ها و فسخ قراردادهای بین المللی در این زمینه، توسعه خط فقر و پول پاشی مدیران در شستا و سیاسی کاری ها در آن و همچنین افزایش قیمت مسکن و عدم اتمام پروژه مسکن مهر بخشی از موضوعات و تخلفاتی است ) به جایی نمی رسید چون مردم بخوبی ارزش ارز 4200 را مواجهه با حذف ان فهمیدند کرسنت که حتی در دولت احمدنژاد (همان دولت رییسی )هم نتوانستند مشکلی در ان پیدا کنند و مشخص شد اشکال از عدم اجرای ان بود و اگر اجرا میشد وضعیت ما این نبود مسکن مهر از 30 درصد پیشرفت به 99 درصد رسید انهم در دوره تحریمها و خزانه خالی و بستن بانک های غیرقانونی
احمد هاشمی شاهرودی به ده سال حبس محکوم شد) عالی!! ما همچنان منتظر انتشار محتوی دادگاه هولدینگ یاس و مطلعین ان هم هستیم منتظر این هستیم که بفهمیم جه کسانی به بابک زنجانی نفت دادند و جرا از او ضمانت نگرفتند !!!!
:))))))))))))))))))))))))))))
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر