بازدید 20314
۸
کیوسک بین الملل تابناک

تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان/ تیراندازی‌های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب/ هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل

تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان، تیراندازی‌های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب، هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه، سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل و تعقیب جنگند‌های «اف-۱۶ ترکیه» از سوی جت‌های یونان، از مهم‌ترین خبرهاو رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 12 April 2022

تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان/ تیراندازی های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب/ هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل

کیوسک بین الملل تابناک: تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان، تیراندازی‌های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب، هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه، سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل و تعقیب جنگند‌های «اف-۱۶ ترکیه» از سوی جت‌های یونان، از مهم‌ترین خبرهاو رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان

به دنبال تعرض به سفارت ایران در کابل یک روز پس از این حادثه وضعیت در این مکان عادی است.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که یک روز پس از حادثه حمله عده‌ای به سفارت ایران، امنیت در این مکان دیپلماتیک برقرار است.

این در حالی است که امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ضمن تماس تلفنی با سفیر ایران در کابل و سرکنسول این کشور در هرات گفته است: حفظ کامل امنیت اماکن دیپلماتیک ایران بر عهده هیأت حاکمه افغانستان است و باید نسبت به تعرض به نمایندگی‌های ایران توضیح دهند.

تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان/ تیراندازی های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب/ هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی، مراتب ناخرسندی خود را از عدم فراهم آوردن تمهیدات لازم برای تامین امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک که وظیفه کشور میزبان (افغانستان) است، اعلام کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به مذاکرات اخیر خود با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه هیأت حاکمه موقت افغانستان در چین، تصریح کرد: حفظ کامل امنیت اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بر عهده هیأت حاکمه کنونی افغانستان است و باید نسبت به تعرض به سفارت ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات توضیح دهند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین افزود: باید مراقب توطئه دشمنان مشترک در این خصوص بود.

تعرض به این اماکن دیپلماتیک امروز کاردار سفارت افغانستان در تهران را به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کشاند و ضمن اعتراض شدید به وی، اعلام شد تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.

پیش از این «نعیم الحق حقانی» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات امروز (سه‌شنبه) در پیامی گفته بود که در برابر کنسولگری ایران، تعدادی خودسرانه تظاهرات کرده بودند که تظاهرکنندگان با دخالت نیرو‌های امنیتی طالبان پراکنده شدند؛ در حال حاضر امنیت در این مکان دیپلماتیک برقرار است.

از سوی دیگر، دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران نیز با اشاره به تعرض اخیر به سفارت و کنسولگری ایران گفت که تماس‌هایی با مقامات طالبان صورت گرفته و حکومت سرپرست کابل نسبت به تامین امنیت مراکز دیپلماتیک ایران اطمینان داده است.

تیراندازی های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب

در تداوم خشونت‌های مسلحانه مرگبار در آمریکا که از کنترل خارج شده است، اداره پلیس نیویورک اعلام کرد بر اثر تیراندازی در ایستگاه متروی بروکلین شهر نیویورک در صبح سه شنبه به وقت محلی، حداقل ۱۳ تن مجروح شده اند و افسران پلیس توانسته اند چند بمب منفجر نشده را کشف کنند.

شبکه خبری "فاکس نیوز" به نقل از سخنگوی پلیس نیویورک گزارش داد که این تیراندازی صبح امروز سه شنبه به وقت محلی درحالی اتفاق افتاد که مردم درحال رفتن به سر کار بودند.

سخنگوی پلیس نیویورک گفت این تیراندازی در ایستگاه مترو خیابان سی و ششم در سانست پارک در بروکلین اتفاق افتاده است.

تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان/ تیراندازی های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب/ هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل

با این حال، پلیس اعلام کرد هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد دقیق مجروحان یا بازداشت افراد مظنون وجود ندارد.

پلیس همچنین اعلام کرد پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر تیراندازی در ایستگاه مترو، افسران پلیس در محل حاضر شدند و چندین فرد مجروح را پیدا کرده و همچنین چند بمب منفجر نشده را کشف کردند.

تصاویر و ویدئوی منتشره از این حادثه، چندین تن مجروح را نشان می دهد که روی زمین مترو در حالی که غرق در خون هستند، دراز کشیده اند.

در این تصاویر مردی دیده می شود که سعی می کند خونریزی پای یک فرد دیگر را متوقف کند.

پلیس از مردم خواسته است از حضور در این ایستگاه مترو و همچنین خیابان های اطراف آن خودداری کنند زیرا تحقیقات درحال انجام هستند.

هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند تاکید کرد خریدن نفت بیشتر از روسیه به نفع هند نیست و می تواند اقدامی بازدارنده در برابر واکنش آمریکا در جنگ اوکراین باشد.

به گزارش روز سه شنبه از خبرگزاری «رویترز» مقام های آمریکایی گفت و گوی مجازی میان بایدن، مودی را گرم و در عین حال صریح توصیف کردند. رهبران ۲ کشور درباره وضعیت اوکراین و به ویژه «بوچا» که گفته می شود شهروندان بسیاری در آن کشته شده اند ابراز نگرانی کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در این تماس مجازی به نارندرا مودی گفت که موقعیت هند در دنیا با اتکا به منابع انرژی روسیه تقویت نخواهد شد.

«جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید درمورد این تماس، اعلام کرد: «رئیس جمهور بایدن خیلی شفاف پیام را به نخست وزیر هند منتقل کرد که افزایش خرید نفت از روسیه به نفع شان نیست.»

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند نیز در کنفرانس خبری پس از این دیدار از پاسخ به سوال خبرنگاران درباره خرید نفت از روسیه طفره رفت و گفت تمرکز باید بر اروپا باشد و نه هند. وی در ادامه افزود:«احتمالا خرید کلی ما برای یک ماه کمتر از خرید اروپا در یک روز است.»

رویترز در ادامه نوشت: گفت و گوها میان بزرگ ترین دموکراسی های دنیا در حالی انجام شد که آمریکا در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین که مسکو آنرا "عملیات ویژه نظامی " خوانده است به دنبال کمک بیشتر از هند برای محکومیت روسیه و اعمال فشار بیشتر بر اقتصاد این کشور است.

از سوی دیگر نخست وزیر هند در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «اخیرا خبرهای کشته شدن مردم بی گناه در بوچا موجب نگرانی شده است. ما هم به سرعت این فجایع را محکوم کردیم و خواستار تحقیقات مستقل در این باره هستیم.»

مودی همچنین در گفت و گو با روسای جمهوری اوکراین و روسیه پیشنهاد کرده تا مذاکرات مستقیم میان طرفین از سر گرفته شود.

هند در تلاش است تا توازن خود را در رابطه با روسیه و غرب حفظ کند اما برخلاف کشورهای دیگر عضو «کوآد» یعنی آمریکا، ژاپن و استرالیا تحریم هایی علیه روسیه وضع نکرده است.

جو بایدن اخیرا گفته بود تنها هند در میان کشورهای عضو «کوآد» موضعی متزلزل در برابر روسیه دارد.

از سوی دیگر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت و گویی با همتایان هندی خود در واشنگتن داشتند. در این دیدار وزیر امورخارجه آمریکا گفت روابط هند و روسیه در دهه های گذشته پیشرفت کرده است و این موضوع برای زمانی بوده که آمریکا نمی توانسته شریک هند باشد؛ اما آن دوران تغییر کرده و گذشته است. بلینکن در ادامه سخنانش افزود: «امروز ما می توانیم و می خواهیم به عنوان شریک هند در همه زمینه ها باشیم.»

گفت و گوی وزیران دفاع دو کشور نیز بر نیاز به نوسازی دفاعی هند متمرکز بوده است.

مقام های دو کشور تاییید کردند، جو بایدن و نارندرا مودی در جلسه «کوآد» که ۲۴ ماه می در ژاپن برگزار می شوند، شرکت خواهند کرد.

سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل

روزنامه حریت ترکیه گزارش داد: چاووش اوغلو و خلوصی آکار، وزرای امور خارجه و دفاع ترکیه در پایان ماه آوریل به سرزمین های اشغالی سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حریت با درج این خبر به نقل از چاووش اوغلو نوشت: از آنجا که تحولات مهمی در روابط با اسرائیل، وجود دارد، ما به اسرائیل سفر خواهیم کرد. طرف فلسطینی نیز از بهبود روابط ترکیه با اسرائیل خرسند است.

چاووش اوغلو بار دیگر تاکید کرد که سفرش به اسرائیل در ماه جاری انجام خواهد شد.

تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان/ تیراندازی های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب/ هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل

این سفر پیش از این برای سوم آوریل برنامه ریزی شده بود، اکنون علاوه بر موعد انجام این سفر، وزیری که قرار بود اوغلو را در این سفر همراهی کند نیز تغییر کرده است. به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، وی این بار همراه با وزیر دفاع ترکیه و تا پیش از پایان ماه جاری میلادی به تل آویو می رود.

تعقیب جنگند‌های «اف-16 ترکیه» از سوی جت‌های یونان

همزمان با ادامه رزمایش هوایی ترکیه در روز دوشنبه، دو فروند جنگنده «اف- ۱۶» ترکیه بر فراز چند جزیره یونان از جمله جزیره بزرگ و پرجمعیت «خیوس» پرواز کردند که با اقدام بموقع جت‌های نظامی نیروی هوایی یونان مواجه شد.

به گزارش روزنامه «اکاثیمرینی» به نقل از وزارت دفاع یونان، این جنگنده‌ها در پنج نوبت بعد از ظهر دوشنبه در ارتفاع تقریبی بین ۲۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ پا بر فراز جزیره خیوس پرواز کردند.

به دنبال این رویداد، جنگنده‌های ترکیه توسط جنگنده‌های یونانی شناسایی و رهگیری شدند و با تعقیب از سوی جت‌های ارتش یونان که به نوع آن‌ها اشاره‌ای نشده است، منطقه را ترک کردند.

تصویری از وضعیت سفارت ایران در کابل پس از تعرض و واکنش طالبان/ تیراندازی های مرگبار در نیویورک و کشف چند بمب/ هشدار آمریکا به هند درباره خرید نفت از روسیه سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به اسرائیل

به تازگی در یک برنامه شبکه خبری «سی‌ان‌ان ترک»، تحلیلگران اذعان کردند که رادارها و موشک‌های جنگنده‌های یونان این توانایی را دارند که جنگنده‌های ترکیه را شناسایی کرده و قبل از اینکه خلبانان متوجه شوند به آنها حمله کنند.

آنها همچنین توضیح دادند که لازم است ترکیه ناوگان جنگنده «اف-۱۶» خود را به اف-۱۶ بلاک ارتقا دهد، ارتقایی که در حال حاضر در یونان در حال انجام است، اما در ترکیه انجام نشده است.

یک روزنامه نگار ترکیه‌ای حاضر در این برنامه اظهار داشت: «ترکیه جنگنده‌های خوبی خواهد داشت. ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ جدید و ۸۰ فروند دیگر را نوسازی خواهد کرد.»

«عبدالله آغار» متخصص امور دفاعی و امنیتی ترکیه نیز گفت: «این موضوع برای دریای اژه حیاتی است. اگر توازن قوا در دریای اژه از بین برود، احتمال شکست در نبردهای هوایی افزایش می‌یابد. همانطور که می‌دانید یونان جنگنده‌های رافال را خریده که بالاترین کیفیت راداری را دارد و در حال خرید موشک‌های "متئور" است که اینها ما را نگران می‌کند.»

وی افزود: «ما چنین جنگنده پیشرفته‌ای نداریم، اما یونان جنگنده‌های جدیدی دارد که از فرانسه خرید کرده است. اگر ما این هواپیماها را نگیریم، یونان جنگنده‌های ما را سرنگون خواهد کرد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
این آمریکاییام نیاز به تروریست خارجی ندارن هر چند وقت یکی قاطی می کنه می زنه یه سری و می کشه.
روابط ترکیه و اسرائیل به این دلیل خوب شد چون ترکیه :
سال اینده انتخابات هست و میخواد با همه روابط خوبی داشته باشه .
جنگ روسیه و اوکراین خسارت زیادی به ترکیه زده مخصوصا بخش انرزی که ترکیه متکی به روسیه هست امید داره تا از اسرائیل راه چایی پیدا کنه .
ترکیه پروژه های بلندپروازانه ای داره و سعی میکنه از تکنولوژی غرب یعنی امریکا و انگلیس و ایتالیا و المان همواره استفاده کرده در بخص های صنعتی مثل لوازم خانگی خودرو , قطعات الکترونیکی و... و 50 درصد صادرات به اروپای غربی و متحدان غربی هست .
اسرائیل خب تکنولوژی قوی داره و به راحتی از ژاپن و کره و... هم بهتره , همینطور 6 میلیارد دلار روابط تجاری وجود داره بین شون . تو بخش پزشکی که ترکیه سرمایه گذاری زیادی کرده خیلی میتونه کمک کنه ( نمونه اش مرکز پزشکی انادولو وابسته یه بهترین دانشکده پزشکی جهان دانشکده پزشکی جانز هاپکینز ) و البته بخش نظامی .
با توجه به لابی اسرائیل , ترکیه از یک نظر میتونه به اف 35 امید داشته باشه , هم اینکه موتور ها و رادار های فوق پیشرفته اش را برای پهپاد هایی که تولید میکنه و ارتقا هایی که رو اف 16 میده رو وارد کنه و هم اینکه با توجه به نیاز مبرم ترکیه به سامانه دفاعی و احتمال بازگشت سامانه اس 400 روس , گنبد اهنین خریداری کنه .
اتحاد با امریکا برای هند پرسود تره از اتحاد با روسیه هست .
مردم افغانستان برادران ما هستند. ما اشتراکات زبانی و نژادی و قومی با آنها داریم و در واقع یک ملت همزبان هستیم بهتر است مسولان بجای تنش آفرینی مدیریت کنند
یعنی قراره افغانستانی های بیشتری روانه ایران کنید؟
افغان دوست ايران نيستند
به طالبان هیچ اعتباری نیست
۸ ملیون افغانی در ایران هستند. امیدوارم اینها هدایت بشوند برگردند مملکت خودشان را آباد کنند.
وقتی دستگاه دیپلماسی فشل ما اقدام به رسمیت شناختن حکومت مشتی تروریست طالبان در افغانستان میکند و سپس از مقامات آنها برای دیدار رسمی دعوت بعمل می آورد، باید هم منتظر چنین روزی می بودیم که اوباش افغان به سفارت جمهوری اسلامی در کابل تعرض کنند. جالب اینجاست که بیانیه وزارت امور خارجه در محکومیت این عمل، بسیار نرم و محترمانه بوده تا سران طالبان از متن آن آزرده خاطر نگردند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر