بازدید 11509
۳
کیوسک بین الملل تابناک

رایزنی دیپلمات‌های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام/ هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل/ ناآرامی و خشونت در فرانسه به دنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات/ ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان

رایزنی دیپلمات‌های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام، هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل، ناآرامی و خشونت در فرانسه به دنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات، ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان و تجهیز مخفیانه صربستان به سامانه‌های موشکی توسط چین، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ 11 April 2022

رایزنی دیپلمات های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام/ هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل/ ناآرامی و خشونت در فرانسه بدنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات/ ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان

کیوسک بین الملل تابناک: رایزنی دیپلمات‌های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام، هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل، ناآرامی و خشونت در فرانسه به دنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات، ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان و تجهیز مخفیانه صربستان به سامانه‌های موشکی توسط چین، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

رایزنی دیپلمات های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام

سفیر اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه با همتای آمریکایی خود درباره برجام و مذاکرات وین گفت‌وگو کرد.

رایزنی دیپلمات های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام/ هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل/ ناآرامی و خشونت در فرانسه بدنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات/ ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان

اشفتن کلمنت با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که امروز (دوشنبه) با لورا هولگیت سفیر آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین برای گفت‌وگو درباره برجام، جنگ اوکراین و سایر مسائل مورد علاقه که به گفته او می‌تواند «همکاری اتحادیه اروپا و آمریکا را در سازمان‌های بین‌المللی تقویت کند» بحث و تبادل نظر کرده است.

مذاکرات وین که با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد، ۲۰ اسفند سال گذشته به پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌ها بازگشته‌اند.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دست‌یابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد که آمریکا هنوز آن اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق نشان نداده است.

وی افزود: ما هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که طرف آمریکایی نشان دهد اراده قطعی برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ دارد. وی افزود: متأسفانه ایالات متحده تلاش می‌کند و انرژی و وقت همه را مصروف این کرده که اجزا و عناصری از فشار حداکثری را حفظ کند. آنچه برای ما حائز اهمیت است انتفاع اقتصادی و قطعی مردم ایران از رفع تحریم‌هاست.  

خطیب زاده با بیان اینکه «سدهایی را طرف آمریکایی پیاده کرده که منافع مردم از برجام به حداقل برسد» افزود: ما با آگاهی کامل این موارد را به طرف مقابل اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق خوب متعهد است و اگر زمینه آن فراهم شود، حتما عازم وین می‌شود.

هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل

به گفته دو مقام اتحادیه اروپا و اسناد بررسی شده توسط رویترز، مقام‌های ارشد کمیسیون اروپا سال گذشته هدف جاسوس‌افزار طراحی شده توسط یک شرکت صهیونیستی قرار گرفتند.

به نوشته رویترز، بر اساس یکی از اسناد، «دیدیه ریندرز» سیاستمدار ارشد بلژیکی که از سال ۲۰۱۹ به عنوان کمیسر عدالت اروپا خدمت کرده، از جمله افراد هدف بوده است. بر اساس این سند و یکی از افراد مطلع، حداقل چهار نفر دیگر از کارکنان کمیسیون اروپا نیز هدف قرار گرفتند. 

این دو مقام اتحادیه اروپا گفتند، کمیسیون اروپا پس از پیام‌هایی که اپل به هزاران دارنده گوشی‌های آیفون در ماه نوامبر فرستاد، مبنی بر این که آن‌ها از سوی مهاجمان تحت حمایت دولت هدف قرار گرفته‌اند، از این موضوع مطلع شد. طبق این گزارش، این اولین باری بود که اپل هشدار انبوه به کاربران ارسال می‌کرد مبنی بر اینکه آن‌ها در تیررس هکرهای دولتی قرار دارند.

دو مقام مورد استناد رویترز در ادامه گفتند که این هشدارها باعث نگرانی فوری کمیسیون اروپا شد. در ایمیلی به تاریخ ۲۶ نوامبر که توسط رویترز بررسی شد، یک کارمند ارشد فناوری پیامی را برای همکارانی که سابقه کار در خصوص ابزارهای هک اسرائیل داشتند، ارسال و درخواست کرد که حواسشان به هشدارهای بیشتر اپل باشد. این کارمند در ایمیلی که توسط رویترز بررسی شد، گفت: با توجه به ماهیت مسئولیت‌های شما، یک هدف بالقوه هستید.

خبرگزاری انگلیسی در ادامه نوشته که قادر به تعیین اینکه چه کسی از جاسوس‌افزارهای اسرائیل برای هدف قرار دادن ریندرز و همکارانش در بروکسل استفاده کرده و آیا این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز بوده یا خیر و اگر موفق بوده، هکرها ممکن است چیزی به دست آورده باشند، ناتوان بود.

به نوشته رویترز، دیدیه ریندرز و سخنگوی وی به درخواست‌های مکرر این خبرگزاری برای اظهارنظر پاسخ ندادند. سخنگوی کمیسیون اروپا و اپل هم از اظهارنظر در این خصوص خودداری کردند. 

طبق این گزارش، محققان امنیتی گفته‌اند که دریافت‌کنندگان این هشدارها بین فوریه و سپتامبر ۲۰۲۱ با استفاده از نرم‌افزار پیشرفته ForcedEntry تولید «ان‌اس‌اُو گروپ» شرکت اسرائیلی نظارت سایبری برای کمک به آژانس‌های جاسوسی خارجی که بتوانند از راه دور و نامحسوس کنترل آیفون‌ها را به دست بگیرند، هدف قرار گرفتند. رویترز قبلا گزارش داده بود که یک ارائه‌دهنده کوچکتر جاسوس‌افزار اسرائیلی به نام «کوادریم» QuaDream هم ابزار تقریباً مشابهی را به مشتریان دولتی فروخته است.

شرکت ان‌اس‌اُو در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولیتی در قبال تلاش‌ها برای هک ندارد و مدعی شد که هدف‌گیری توصیف شده توسط رویترز نمی‌توانسته با نرم‌افزار این شرکت انجام شود. این شرکت صهیونیستی با چند پرونده قضایی روبروست و اخیراً توسط مقامات آمریکایی به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست سیاه قرار گرفت.

به گفته این دو منبع اتحادیه اروپا که خواستند نامشان فاش نشود، کارشناسان فناوری اطلاعات برخی از تلفن‌های هوشمند مقامات اروپایی را برای نشانه‌هایی از دستکاری بررسی کردند، اما نتایج قطعی نبود. رویترز همچنین نتوانست تعیین کند که آیا کمیسیون اروپا همچنان در حال بررسی این موضوع است یا خیر؟!

اخبار هدف گرفته شدن کارکنان کمیسیون اروپا در حالی است که اتحادیه اروپا به دنبال ایالات متحده، بررسی دقیق‌تر عرضه‌کنندگان نرم‌افزارهای جاسوسی مانند ان‌اس‌او را در دستورکار قرار داده است. به گفته «سوفی این ولد» قانونگذار اتحادیه اروپا، پارلمان اروپا قرار است در ۱۹ آوریل کمیته تحقیقی را برای بررسی استفاده از نرم‌افزارهای نظارتی در کشورهای عضو راه‌اندازی کند. وی که از تشکیل این کمیته حمایت کرده، به رویترز گفت که از هدف قرار گرفتن مقامات کمیسیون اروپا بی‌اطلاع بوده و این خبر را مانند «دینامیت» خوانده است. وی افزود: ما واقعاً باید توضیحی بیابیم. 

این کمیته پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر هک شدن تلفن‌های سیاستمداران ارشد اپوزیسیون در لهستان با جاسوس‌افزارهای اسرائیلی و همچنین منتقدان برجسته و روزنامه‌نگاران تحقیقی در مجارستان، تشکیل شد. مقامات لهستانی و یکی از قانونگذاران حزب حاکم مجارستان اذعان کرده‌اند که دولت‌های آن‌ها نرم‌افزار شرکت ان‌اس‌او را خریداری کرده‌اند؛ هرچند دو کشور هر تخلفی را در رابطه با اتهامات جاسوسی داخلی رد کرده‌اند.

پیش‌تر جاسوسی با استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس ساخت شرکت ان‌اس‌او علنی شد و علی‌رغم رسوایی‌های پی در پی این شرکت، مقام‌های صهیونیستی تلاش دارند تا مقام‌های آمریکایی را راضی کنند که از تنبیه آن بپرهیزند.

اواسط ژوئیه ۲۰۲۱ هفده سازمان رسانه‌ای گزارش داده بودند که از پگاسوس برای هک موفق ۳۷ گوشی‌ هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر فاش کرده بودند که این جاسوس‌افزار صهیونیستی به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چند شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

افشای رسوایی جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت به طوری که «اگنس کالامار» دبیرکل عفو بین‌الملل هم در بیانیه‌ای اعلام کرد پروژه‌ پگاسوس نشان می‌دهد که چگونه جاسوس‌افزار شرکت ان‌اس‌او، سلاح مطلوب دولت‌های سرکوبگر است و آن را ابزاری برای ترساندن رسانه‌های منتقد خواند. 

ناآرامی و خشونت در فرانسه به دنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات

دیشب و در پی اعلام نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، شهرهای بزرگی چون رن، پاریس و لیون به صحنه اعتراض، ناآرامی و خشونت تبدیل شد.

رایزنی دیپلمات های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام/ هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل/ ناآرامی و خشونت در فرانسه بدنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات/ ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان

اعلام نام امانوئل مکرون رئیس جمهوری فعلی فرانسه و مارین لو پن نامزد حزب راستگرای تندرو «مجمع ملی» به عنوان نامزدهایی که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند، چند شهر فرانسه را ناآرام کرد.

به گزارش شبکه خبری «ب. اف. ام» اعتراضات در حالی صورت گرفت که حزب راست تندرو، بهترین نتیجه انتخاباتی را در سال‌های گذشته به دست آورد.

در شهری که ژان لوک ملانشون نامزد و ر,یس حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» با کسب ۳۶.۳۱ درصد آرا از مکرون (۲۹.۴۷ ردصد) هم پیشی گرفته بود، اعتراضات شدیدتر از شهرهای دیگر بود. صدها تن که بیشتر آنان جوان بودند در پی اعلام نتایج انتخابات گرد هم آمدند و شعارهای ضدفاشیست و ضد سرمایه داری سر دادند.

این تجمع اعتراض‌آمیز به تخریب برخی امال عمومی و نیز آسیب دیدن شیشه های بانک های محل تجمع منجر شد. همچنین در مرکز شهر نیز آتش‌سوزی رخ داد که با حضور آتش‌نشانان خاموش شد.

شهردار رن در پستی توئیتری این اعتراضات را محکوم کرد.

در شهر لیون نیز صدها تن از جلیقه زردها، آشوبگران و معترضانی که ماسک بر صورت داشتند تجمع و در این جنبش خیابانی در فاصله میان دو میدان اصلی شهر با پرتاب مواد محترقه و شکستن شیشه ها ناآرامی ایجاد کردند.

معترضان با نیروهای امنیتی مستقر در مقابل شهرداری لیون درگیر شدند. حدود ده تن از معترضان قصد ورود به شهرداری را داشتند. نیروهای پلیس برای متوقف کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

در پاریس وضعیت آرام‌تر بود. حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از هواردان چپگرا در برابر محوطه‌ای که هواداران ملانشون تا لحظه اعلام نتایج در آن تجمع کرد بودند به نتیجه انتخابات اعتراض کردند. معترضان فریاد «نه مکرون، نه ملانشون» سر می‌دادند.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه دیروز ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برگزار شد. بر پایه نتایج این دور، مکرون با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و لو پن با ۲۳ درصد به دور دوم انتخابات راه یافتند. «ژان لوک ملانشون» از حزب چپگرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» نیز با کسب ۲۱.۹۵ درصد آرا در جایگاه سوم ایستاد.

ملانشون از شگفتی‌های این انتخابات بود که توانست با افزایش قابل توجه آرا نسبت به دوره قبل (۲۰۱۷) در جایگاه سوم قرار گیرد. هرچند که رای هواداران او برای دور دوم انتخابات سرنوشت‌ساز است، هنوز تصمیم خود را برای حمایت از یکی از نامزدها در دور دوم انتخابات اعلام نکرده است. 

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که روز  ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) پیش‌بینی شده است، دو نامزد که بیشترین رای را در دور نخست آورده باشند به رقابت می‌پردازند.

ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان

برخی منابع خبری منطقه امروز (دوشنبه) اعلام کردند که تماس ها میان ایران و عربستان برای انجام دور تازه گفت و گوهای مقام های دو کشور از سرگرفته خواهد شد.

رایزنی دیپلمات های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام/ هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل/ ناآرامی و خشونت در فرانسه بدنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات/ ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان

تارنمای خبری «الخلیج آنلاین» در این باره نوشت که ایرانی ها امیدوارند که دور پنجم این گفت و گوها تا پیش از عید سعید فطر برگزار شود.

روزنامه کویتی «الجریده» نیز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران، مدعی شد، تماس ها و هماهنگی ها برای برگزاری پنجمین دور مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد، پایتخت عراق از سر گرفته می شود.

بر پایه گزارش روزنامه کویتی از منبع یاد شده، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران با شیخ «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات تماس گرفت و به وی اطمینان داد که تهران از طرح کشورهای عضو شورای هماهنگی خلیج فارس برای آتش بس در یمن استقبال می کند.

به گفته این منبع، همچنین  به «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دستور داده شد تا با سفیر عربستان در بغداد برای برگزاری دور تازه مذاکرات پیش از پایان ماه مبارک رمضان تماس برقرار کند.

بر اساس این گزارش منتشره، ریاض به تهران اطلاع داده که سهمیه زائران ایرانی را برای مراسم حج امسال افزایش خواهد داد که تهران آن را رویکردی مثبت تلقی کرده است.

مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز شد و بر اساس اظهارات قبلی مقامات دو کشور، دو طرف تاکنون ۴ دور مذاکره انجام داده اند.

آخرین دور مذاکرات ایران و عربستان در ۲۱ سپتامبر (شهریور ۱۴۰۰) برگزار شد.

مقام های رسمی در ایران و عربستان، فعلا درخصوص این گزارش ها واکنشی نداشته اند.

تجهیز مخفیانه صربستان به سامانه های موشکی توسط چین

در بحبوحه نگرانی‌های غرب نسبت به بسیج تسلیحاتی در کشورهای حوزه بالکان در دوران جنگ در اوکراین که می‌تواند صلح شکننده در این منطقه را تهدید کند، صربستان به تازگی در عملیاتی سری، یک سیستم ضد هواپیمای پیشرفته چینی دریافت کرد.

رایزنی دیپلمات های اروپا و آمریکا در وین پیرامون برجام/ هدف قرار گرفتن مقامات اروپایی با نرم افزار جاسوسی اسرائیل/ ناآرامی و خشونت در فرانسه بدنبال اعلام نتایج دور نخست انتخابات/ ادعای روزنامه کویتی درباره مذاکره ایران و عربستان

به گزارش آسوشیتدپرس، رسانه‌ها و کارشناسان نظامی روز یکشنبه اعلام کردند که شش هواپیمای ترابری وای-۲۰ نیروی هوایی چین که ظاهرا حامل سیستم‌های موشک سطح به هوای اچ‌کیو-۲۲ برای ارتش صربستان بودند، اوایل روز شنبه در فرودگاه غیرنظامی بلگراد فرود آمدند.

با وجود منتشر شدن تصاویری از این هواپیماهای باری چینی در فرودگاه نیکولا تسلا بلگراد، وزارت دفاع صربستان هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

کارشناسان این ارسال تسلیحاتی بر فراز قلمروی دست‌کم دو عضو ناتو یعنی ترکیه و بلغارستان را نشانه‌ای از افزایش نفوذ جهانی چین می‌دانند.

مجله آنلاین "وار زون" گزارش داد: مشاهده هواپیماهای باری وای-۲۰ باعث تعجب شده است چرا که آنها برخلاف عادت که  تکی پرواز می‌کنند، این بار دسته‌جمعی پرواز کرده بودند. حضور هواپیماهای وای-۲۰ در اروپا در هر تعدادی، یک تحول جدید محسوب می‌شود.

الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری صربستان تقریبا دریافت این سیستم میان‌برد را که در سال ۲۰۱۹ میلادی توافق شده بود، تایید کرد و گفت: من جدیدترین افتخار ارتش صربستان را روز سه‌شنبه یا چهارشنبه معرفی خواهم کرد.

وی پیشتر انتقاد کرده بود کشورهای ناتو که عمدتا همسایگان صربستان هستند، در بحبوحه تنش‌ها بر سر حمله روسیه به اوکراین اجازه پرواز به هواپیماهای حامل این سیستم بر فراز قلمروی‌شان را نمی‌دهند. 

هرچند صربستان به قطعنامه‌های سازمان ملل که حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنند، رای مثبت داده، از پیوستن به تحریم‌های بین‌المللی علیه متحدانش در مسکو یا انتقاد مستقیم از نیروهای روسی در اوکراین امتناع کرده است.

این سیستم موشکی چینی عمدتا با سیستم موشکی آمریکایی پاتریوت و سیستم موشکی سطح به هوای اس-۳۰۰ روسی مقایسه شده است؛ هرچند این سیستم موشکی چینی بردی کمتر از سامانه‌های اس-۳۰۰ پیشرفته دارد. صربستان نخستین اپراتور این سیستم موشکی چینی در اروپا خواهد بود.

صربستان در دهه ۱۹۹۰ میلادی با همسایگانش در جنگ بود. این کشور که رسما به دنبال عضویت در اتحادیه اروپاست، در حال حاضر مشغول تقویت نیروهای مسلحش با تسلیحات و تجهیزات چینی و روسی است. نگرانی‌هایی در غرب نسبت به مسلح کردن صربستان توسط چین و روسیه وجود دارد، دال بر اینکه این امر باعث شود این کشور حوزه بالکان برای جنگی دیگر به ویژه علیه کوزوو ترغیب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
چند ماه مدام میگن مذاکرات به مرحله نهایی رسیده و ۹۸ درصد پیشرفت کرده
امریکا میگه توپ توزمین ایرانه
ایران میگه توپ تو زمین امریکاست
مردم هم این وسط همچنان منتظر و معلق هستند
توافق انجام میشه یا نه فقط تمامش کنید
شما هنوز منتظر برجام هستید ؟!؟!!؟!

شما از کدام سیاره به ایران آمده اید ؟
برجام مرد
شما هم الکی وقت مردم را نگیرید

تاسف بر خودمان با این مسئولانمان
جمع کنید این بساط را یه بار با امریکا مستقیم بشنید وموضوع را حل کنید برای همیشه ؟
اصلان ما اتم نخواهیم کی را باید ببینیم
؟.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی