بازدید 15184
با رای نمایندگان در نشست غیرعلنی

طرح صیانت به صحن علنی مجلس بازگشت/ بازگشت به روال معمول قانون گذاری و خروج از شمول اصل ۸۵

جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که مهم‌ترین دستور کار آن، رسیدگی به نامه ۱۸۵ نماینده در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی بود؛ نامه‌ای که هدف از نگارش آن، خروج این طرح از شمول اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی آن در صحن علنی مجلس برای پیمودن روال عادی قانون گذاری بود و حالا خبر می‌رسد که این هدف را محقق ساخته است.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 11 April 2022
طرح موسوم به صیانت که از جنجالی ترین و پر سر و صداترین طرح های قرار گرفته در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، پس از کش و قوس های فراوان به صحن علنی بازگشت.
 
به گزارش «تابناک»، جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که مهم‌ترین دستور کار آن، رسیدگی به نامه ۱۸۵ نماینده در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی بود؛ نامه‌ای که هدف از نگارش آن، خروج این طرح از شمول اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی آن در صحن علنی مجلس برای پیمودن روال عادی قانون گذاری بود و حالا خبر می‌رسد که این هدف را محقق ساخته است.
 
البته این دومین باری بود که بازگشت این طرح به صحن در دستور کار مجلس قرار می گرفت و در نوبت اول، آرای دریافتی برای بازگرداندن طرح از کمیسیون ویژه به صحن کافی نبود و در نتیجه، تنها بر ابهامات ماجرا افزوده شد؛ اتفاقی که شاید یکی از دلایل تغییر شیوه برگزاری جلسه امروز مجلس از علنی به غیرعلنی باشد. جلسه ای غیرعلنی که اخبار رسیده از آن، حکایت از کافی بودن آرا برای بازگشت این طرح به صحن بوده است.
 
این را می شود از اظهارنظر برخی نمایندگان از جمله حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس دریافت که به فارس گفته: در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس، موضوع طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت و در نهایت ۱۲۰ نماینده به بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس و بررسی آن در این صحن رأی مثبت دادند.
 
طرح صیانت به صحن علنی مجلس بازگشت/ بازگشت به روال معمول قانون گذاری و خروج از شمول اصل ۸۵
 
به گفته وی، ۱۰۹ نماینده مجلس هم به بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس رأی ندادند که معنای آن بررسی این طرح در کمیسیون مشترک بود؛ گزاره ای که نشان می دهد آرای موافق بیشتر بوده و در نتیجه تکلیف این طرح در صحن علنی مجلس مشخص خواهد شد؛ اتفاقی که به گفته سلیمی، «به زودی بررسی» درباره آن آغاز خواهد شد.
 
فرجام طرحی که به گفته جلیل رحیمی جهان آبادی، یکی دیگر از نمایندگان موافق بازگشت صیانت به صحن، «انتقادات شدید مردمی و گروه های مختلف فعال در عرصه مجازی» در خروجش از دستور کار کمیسیون مشترک  نقش مهمی داشت؛ گزاره ای که مورد تاکید جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی نیز هست که پیشتر هم در زمان تصویب کلیات طرح در کمیسیون مذکور، تنها رای مخالف کلیات طرح صیانت را به نام خود ثبت کرده بود.
 
اتفاقی که هرچند پایان این طرح نیست، فرازی مهم در روند بررسی آن به شمار می‌آید. طرحی که در مرداد ماه سال ۱۴۰۰و با تصمیم اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اصطلاحا ماده 85 ای شد تا بررسی آن به کمیسیون مشترک سپرده شده و بر اساس این اصل از قانون اساسی، با تصویب در این کمیسیون، بی طی کردن روال جاری قانون گذاری، مجال اجرای موفق بیابد. مسیری که تا تصویب کلیات این طرح در کمیسیون هم پیش رفت، ولی نگرانی های زیادی هم به وجود آورد.
 
موضوعی که موجب شدت گرفتن موج انتقادات و حتی اعتراضات به این طرح شد، تغییرات پی در پی در آن را به دنبال داشت تا جایی که نام طرح هم چندین بار تغییر کرد و در نهایت نمایندگان پرشماری را مجاب کرد تا خواستار ابطال رای قبلی شان شده و تقاضای بازگشت صیانت به صحن را امضا کنند و بعد از حدود هفت ماه، نشست و تصمیم امروز رقم بخورد؛ تصمیمی که قطعا در آینده این طرح اثر بسیاری دارد، هرچند هنوز برای اظهار نظر در این خصوص زود است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۸
این بلایی هست که جهرمی وزیر قطع ارتباطات روحانی سر مردم آورد و با بله قربان گویی، و عدم تحصیلات مرتبط سنگ بنای آن را گذاشت

وزیر وقتی امنیتی میشه همینه

الانم وقتشه که این وزیر ارتباطات بی تجربه رییسی هم به دلیل کاهش سرعت اینترنت و نابودی کسب و کارهای دانش بنیان عزل و یا استیضاح شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
ما هرچه از وزیر ارتباطات روحانی و دولت روحانی دیدیم مقاومت در برابر چنین رفتارهای غیر معقولی بود دلیلش را هم با یک جستجو در اخبار ان روزها می بینید شما
چطور به این نتیجه رسیدی از عجائبه
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
اتفاقا وزیر بسیار موفقی بود . حتی وزیر کنونی هم علیرغم انتقاداتی که به مهندس جهرمی داشت در نهایت به ستایش از عملکرد او پرداخت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
تا سال۱۴۰۸ همه تقصیر ها مال دولت روحانی است. از آن بعدش نمی دانم
همانطور که با پدیده ی ماهواره نتوانستید مقابله کنید

با اینترنت و شبکه های مجازی هم نمی توانید

کم پلیس بالای پشت بام منازل نفرستادید تا دیش ماهواره جمع آوری کنند ولی شکست خوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
ای کاش طرحی برای کنترل گرانی و رفع مشکلات اقتصادی مردم ارایه می کردند. اینها فقط پول می گیرند و دنبال بازی سیاسی هستند
نه تنها شما بلکه هیچ دولتی در جهان نمی تواند با علم و دسترسی آزاد به اطلاعات مقابله کند

شما ک کوچکتر از آن هستید
این مسولین انقدر بی تدبیر و بی عرضه هستند که حتی طرح هایی که خودشون هم می دهند نمی توانند اجرا کنند

پس مردم عزیز خیالتون راحت باشه
طرح صیانت فقط در جهت تامین منافع مافیای اینترنت و فروشنده های وی پی ان است در جهت گران کردن خدمات خود

وگرنه عرضه بستن شبکه های اجتماعی را ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
دقیقا طرح صیانت هدف اصلی اش بیشتر شدن تبعیض است
چقدر هزینه کردن تا بره کمسیون . اخرشم هیچ !
خلاصه اگه این کارها برای ملت آب نداره برای بعضی ها نون خوبی داره !!!
سه سال تمام مدارس آنلاینتون بر بستر شبکه های مجازی امریکایی بود

کیه که ندونه که شاد اپلیکیشنی بیخاصیت بود که همه به تلگرام و واتسپ پناهنده میشدند
یه عده پیرمرد بیسوار و پرحاشیه که آیفن امریکایی به دستشان داده اند برا جوانان کار بلد و تحصیلکرده میخوان تصمیم بگیرند


زهی خیال باطل
نام جلال رشیدی کوچی نماینده حامی و همراه مردم ، را فراموش نمی کنیم
یه قضیه ساده رو الکی چند ماه پیچوندن و افکار رو از موضوعات مهمتر کشوندن سمتش اخرش هم برگشت به روال عادی
غیرعلنی چیییه؟
مردم ولی نعمتن؟
زندگی مردم در حال نابودی در اثر افزایش روزانه قیمت ها است مجلس هم به فکر ........
طرح رو با کم کردن باند وگرون کردن اینترنت وبازگشایی مدارس و دانشگاهها دارید اجرا میکنید اما اینو بدونید که مردم خر نیستند وراضی نیستن که شما این طرح رو اجراکنید اگر دزدیها کم میشد الان نیازی به این طرح نبود
تقی پور نماینده مجلس میگه که صیانت رو دشمنان بکار بردند اما ظاهرا نماینده ها و ... از این کلمه خوششون اومده که همه جا از این کلمه استفاده میکنین.
در حالی که مردم با سخت ترین شرایط اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و اولویت مردم از گوشت و مرغ و برنج داره به روغن و نون خالی میرسه تو مجلس دارن برای طرح کذایی صیانت جهت احتضار باقی مانده اقتصاد تلاش می کنند . عیبی نداره چون ظاهرا آقایان میخواهند همه چیز را آزمون خطا کنند بدون توجه به هزینه های آن . اینبار اما انبار باروتی منتظر است که آتش آن دامن خود شما و خانواده هایتان را هم خواهد گرفت. اگر قراره از بین بریم شما ها رو هم با خودمون می بریم . حالا برید صیانت کنید .
عدم انتشار نظرات مردم نشان دهنده تشکیل امپراتوری رسانه ای به رهبری صدا و سیمای میلی بر علیه منافع مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
پس این نظرت که الان منتشر شده چیه امپراطور
خوشحالم رای ندادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
درود به شرفت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
من بیشتر
قطعا رای میاره جون علم الهدی دستور داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
علم الهدی است مالک
:-) علم الهداست سالار :-)
در حالی که امروز مهمترین مسئله کشور توافق هسته ای است که هر چه سریعتر باید امضا بشه نماینده گان در مجلس نشستن در مورد محدود کردن حقوق و آزادی های مردم ایران بحث می کنند. اف بر این مجلس فرمایشی
جهرمی می گه در زمان وزارتش از این خبر های صیانت نبوده
خود آذری جهرمی زد زیر اینترنت و قطعش کرد اتفاقی که هیچ وقت نیوفتاده بود حالا میگه کس دیگه ای مقصر هست
زنده باد ساندیس

زنده باد زلنسکی
متاسفانه نمایندگان دقیقا نمیدانند از چی میخواهند صیانت کنند اگر طرح صیانت منجر به افزایش سرعت اینترنت و ارزانی اینترنت میشد اکثر مردم با ان موافق بودند و براحتی این چند نرم افزار امریکایی را با برنامه های مشابه ایرانی یا تولید سایر کشورها عوض میکردند هیچ مشکلی هم نبود
کس نیاید به زیر سایه بوم
گر همای جهان شود معدوم
آخیش خیالم راحت شد.نیز که نماینده های صحن با نماینده های کمیسیون فرق دارن.همشون با 50 تا 200 هزارتا رای اومدن برای 80 میلیون تصمیم میگیرن.نصف رای هاشونم خریدن.
یک عده به دنبال تصویب طرح صیانت در مجلسند تا جلو پیشرفت افسار گسیخته علمی کشور را بگیرند بزرگان مملکت جلوی این افراد را بگیرند.
تذکر علم الهدای. به دامادش رییسی موثر افتاد.
بیمه تامین اجتماعی بیمه خویش فرما و اختیاری 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته در حالیکه درامد ما اینقدر نشده، پسر دایی خودم که بیکاره و داره اختیاری بیمه میده امسال دیگه از توانش خارج شده 50 درصد یکباره یعنی چی، چرا به فکر مردم نیستین
طرح صيانت يا خيانت؟!
بلاخره اين مجلسي ها و دولتمردان مملكت خودشان را به هر در و ديواري مي زنند تا تنهاترين روزنه اي كه اطلاعات و اخبار درست به مردم مي رسد را ببندند.
با اين سماجتي كه دارند احتمالا" موفق مي شوند.اگر اين اتفاق بيفتد كه تا حدودي افتاده كه از سرعت لاكپشتي اينترنت معلوم است تكليف سال جهش توليد دانش بنيان چه مي شود؟؟؟
غربگدا که مریضه .... شبانه روز کارش شده نوشتن عریضه
اينجا ميگيد برگشته صحن علني
تقي پور ميگه همكاران من اشتباه كردن
طرح در كمسيون ميمونه

يعني اينقدر موضوع پيجيده بوده كه خبرنگارا و نماينده ها تا اين حد تعدد آرا دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.........................
پس مشخص شد چرا مدارس باز کردن
جا اینکه به فکر مذاکرات وین باشن
نشستن درباره صیانت تصمیم میگیرن
185نفر تقاضای طرح در مجلس را امضا کردن در جلسه غیر علنی شد 120 نفر یعنی 65 نفر دورو وترسو جهت اعلام نظرشان
طرح صیانت در بین خود نمایندگان هم توجیه نشده .ولی دستور تصویب آمده ....
هزار بار هم به مجلس برود و برگردد ، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
چون با هزاران میلیارد پول مردم ، نه توانستند شاد را بسازند ، نه سروش را
نه توانستند دیش ها رو از پشت بام ها جمع کنند و نه توانستند مانع دیدن ویدیو توسط مردم بشوند ....
این جاروجنجال و هیاهو فقط برای منحرف کردن اذهان مردم از سیاست های کلان کشور است ....
پیشنهادی دارم:
به نظر من بد نیست از نمایندگان مجلس یک آزمون عمومی در رابطه با فضای مجازی گرفته شود و اگر مجموعه ی نمایندگان نمره ی قابل قبولی کسب کردند به مجلس روند رسیدگی به "طرح صیانت" را ادامه دهد و در غیر اینصورت ادامه بررسی طرح، در مجلس متوقف و با ایجاد مجمعی از متخصصین موضوع در حوزه های مختلف (نرم افزار و سخت افزار مرتبط با فضای مجازی) در خارج از مجلس موضوع بررسی و نتیجه ی کارشناسی ایشان، به عنوان طرح در مجلس طرح و مصوب گردد.
این هم یک دکان جدید برای کاسبی یک عده و خالی کردن ماتحت جیب مردم است. از اون طرف هم توهم برشون داشته که با این کار می تونن هر زدوبندی خواستن بکنن و ..
اسامی نماینده های موافق صیانت را منتشر کنید.
صیانت از سفره مردم،صیانت از شعور جامعه،صیانت از حیثیت ایران، صیانت از نخبه گان، صیانت از ثروت ملی.
واژه صیانت هم مثل واژه‌ های ستاد و بصیرت و ظرفیت، ۱۰۰٪ تخفیف خورده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی