بازدید 25025
واشنگتن پست به نقل از مقام ارشد آمریکایی

بایدن قصد ندارد سپاه را از لیست «گروه‌های تروریستی» خارج کند/ دولت آمریکا از مذاکره با ایران کناره گیری نمی‌کند

به رغم اینکه دستیابی به توافق نهایی با ایران در انتظار تصمیم سیاسی آمریکا درخصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است، روزنامه واشنگتن پست، بامداد شنبه در گزارشی مدعی شد: تقاضای ایران از آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی به اصلی‌ترین مانع در مقابل توافق با ایران تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 09 April 2022

بایدن قصد ندارد سپاه را از لیست «گروه های تروریستی» خارج کند/ دولت آمریکا از مذاکره با ایران کناره گیری نمی‌کند

بین الملل تابناک: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با بیان اینکه دولت آمریکا از مذاکره با ایران کناره گیری نمی‌کند، نوشت: کشورهای اروپایی از آمریکا خواسته‌اند تا راه حلی پیدا کند که توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود.

به رغم اینکه دستیابی به توافق نهایی با ایران در انتظار تصمیم سیاسی آمریکا درخصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است، روزنامه واشنگتن پست، بامداد شنبه در گزارشی مدعی شد: تقاضای ایران از آمریکا برای خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی به اصلی‌ترین مانع در مقابل توافق با ایران تبدیل شده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد سپاه را از این فهرست حذف کند.

واشنگتن پست به نقل از این مقام آمریکایی ادعا کرد: دستیابی به توافق بر عهده ایران است. رئیس جمهور آمریکا به اصول پایه‌ای پایبند است و ایرانی‌ها با دیدگاه‌های ما آشنا هستند.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: کشورهای اروپایی از آمریکا خواسته‌اند تا راه حلی پیدا کند که توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود.

واشنگتن پست ادامه داد: دولت آمریکا از مذاکره با ایران کناره گیری نمی‌کند و ممکن است با کمک متحدان اروپایی به دنبال راه حلی قابل قبول باشد که خواسته بایدن در خارج نکردن سپاه را برآورده کند.

این رسانه آمریکایی در ادامه افزود: با این حال دولت بایدن نمی‌خواهد عقب نشینی کند. این به صورت کلی یک مساله نمادین است.

واشنگتن پست همچنین در تداوم ترس آمریکا از نفوذ منطقه‌ای ایران مدعی شد: سپاه باید برای خارج شدن از این فهرست تلاش کند.

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در مصاحبه‌ با شبکه خبری ان بی سی، ضمن اینکه درباره خروج سپاه از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی اظهار نظر صریحی نکرد، بار دیگر ادعاها را تکرار نمود و درباره مذاکرات وین اظهار داشت: چندان به رسیدن به توافق خوشبین نیستم.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا سپاه همچنان سازمان تروریستی باقی خواهد ماند، اظهار کرد: نمی‌خواهم به جزئیات مذاکرات اشاره کنم.

در همین ارتباط، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی بامداد پنج‌شنبه در برنامه پرسش‌‌وپاسخ خبری در شبکه ام‌‌اس‌‌ان‌‌بی‌‌سی حاضر شد. بخشی از سوالات از این سناتور مربوط به مذاکرات لغو تحریم در وین بود.

مورفی در این گفت‌وگو از رئیس‌‌جمهور آمریکا خواست، اجازه ندهد ملاحظات سیاسی، مانع از حصول توافق هسته‌‌ای با ایران شود. قانون‌گذار ارشد و هم‌حزبی جو بایدن در این مصاحبه اذعان کرد جنجال‌‌ها و «ملاحظات سیاسی» در آمریکا مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات وین شده و به دولت جو بایدن توصیه کرد با برداشتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی، راه را برای حصول توافق با ایران باز کند.

اندریا میشل خبرنگار آمریکایی در بخشی از این مصاحبه به گفت‌وگوی خود با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و از کریس مورفی نماینده ایالت کنتیکت در مجلس سنای آمریکا پرسید: «من می‌خواستم از شما سوالی درباره ایران بکنم چون صبح پنج‌شنبه، من از وزیر خارجه بلینکن درباره ایران سوال کردم و او به من گفت «آنقدرها درباره چشم‌انداز رسیدن به یک توافق هسته‌‌ای جدید با ایران خوش‌بین نیستم. (خطاب به سناتور مورفی)‌ از نظر شما این موضوع، تهدیدی بزرگ است؟»

این سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در جواب گفت: «این یک خطر بزرگ است. اگر ما نتوانیم به یک توافق با ایران برسیم، ایران به معنای واقعی کلمه در آستانه دستیابی به سلاح اتمی خواهد بود. همین حالا که داریم صحبت می‌کنیم، آنها تنها چند هفته با داشتن مواد (اتمی) کافی برای تولید سلاح فاصله دارند و این موضوع حتما یک مسابقه تسلیحاتی را در خاورمیانه کلید خواهد زد و مدت زیادی طول نخواهد کشید که سعودی‌‌ها، اماراتی‌‌ها و ترکیه‌‌ای‌‌ها شروع به در پیش گرفتن برنامه سلاح اتمی بکنند، این چه فاجعه‌‌ای برای ایالات متحده خواهد بود. من امیدوارم دولت جو بایدن بتواند به یک توافق برسد و من امیدوارم آنها اجازه ندهند ملاحظات سیاسی در ایالات متحده مانع این توافق بشود.»

مورفی در ادامه مدعی شد: «یک توافق روی میز وجود دارد که مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی خواهد شد و دولت بایدن این توافق را امضا کند و به ما (اعضای دموکرات کنگره) اجازه بدهد که این توافق را در کنگره به دیگران بقبولانیم. ما این کار را انجام خواهیم داد و آرای کافی برای آن را کسب خواهیم کرد البته من دارم کمی نگران می‌شوم که دولت (بایدن) در حال نظاره کردن واقعیت عرصه سیاسی در ایالات متحده درباره این موضوع است که ‌‌آیا ما باید وارد توافقی شویم که جهان را در برابر سلاح اتمی حفاظت خواهد کرد.»

اندریا میشل مجری و خبرنگار ارشد آمریکایی از این قانون‌گذار کنگره آمریکا پرسید: «اگر شما بودید، برای رسیدن به توافق (با ایران) سپاه پاسداران (انقلاب اسلامی) را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج می‌کردید؟» کریس مورفی سناتور ایالت کنتیکت در پاسخ به این سوال گفت: «بله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریکا خارج می‌کردم. تاثیر عملی شناختن آنها به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، ناچیز و بی‌اهمیت است. ما ده‌ها مورد دیگر شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تروریسم داریم که آنها پابرجا خواهند ماند، در نتیجه از نظر من اگر این موضوع مانع رسیدن به یک توافق باشد، خب بیایید و این مانع را‌ برداریم برای اینکه هیچ نشانه‌‌ای وجود ندارد، مبنی بر اینکه از زمانی که ما سپاه پاسداران را به عنوان سازمان تروریستی به رسمیت شناختیم، هیچ تاثیری روی حمایت آنها از گروه‌های تروریستی در اطراف و اکناف این منطقه گذاشته باشد و از نظر من، هیچ تاثیر عملی درباره عقب‌نشینی از به رسمیت شناختن (سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی خارجی) وجود ندارد، به ویژه اینکه ما موارد بسیار زیاد دیگری از تحریم‌ها را داریم که علیه رژیم ایران و سپاه پاسداران اعمال بکنیم.»

اظهارات کریس مورفی درباره خروج نام سپاه از لیست گروه‌های تروریستی در حالی است که ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ایالات متحده پنج‌شنبه شب مخالفت خود را با خروج نام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست آمریکا درباره گروه‌های تروریستی اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارک میلی در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: از حذف نام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی خارجی حمایت نمی‌کنم.

خروج یا عدم خروج سپاه پاسداران انقلاب از لیست تحریم‌ها همچنان به عنوان یکی از مسائل مهم در مذاکرات وین باقی مانده است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ادعاهای خود درباره تروریستی بودن سپاه پاسداران را تکرار کرد؛ اما بدون ارائه توضیح درباره خروج یا عدم خروج سپاه از لیست تحریم‌ها گفت، وارد جزئیات نخواهد شد.

وزیر خارجه قطر چندی پیش سپاه را بخشی از «ساختار رسمی نظامی کشور ایران» دانست و گفت، باید به این ساختار احترام گذاشت. ادعاهای آمریکا درباره تروریستی بودن این ساختار نظامی در حالی مطرح می‌شود که بنا به اعلام نشریه پولیتیکو، نیروهای نظامی آمریکایی، رسمی و غیر رسمی بیش از ۸۰۰ پایگاه نظامی در بیش از ۷۰ کشور جهان دارند.

پیش‌تر نیز واشنگتن فری بیکن اعلام کرده‌ بود دولت بایدن در حال بررسی امتیازی در توافق هسته‌‌ای جدید ایران است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را از لیست تروریستی آمریکا حذف می‌کند و به ایرانی‌‌های وابسته به سپاه اجازه ورود به کشور را می‌دهد. بنا به این گزارش، ایران خواستار حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط وزارت امور خارجه آمریکا به عنوان یک «سازمان تروریستی خارجی» به منزله یکی از شروط بازگشت خود به توافق سال ۲۰۱۵ است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ یکجانبه از توافق هسته‌ای (برجام) که مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، خارج شد و یک‌ سال بعد نیز سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه (FTO) این کشور قرار داد.

این اظهارات و طرح‌های ضد ایرانی در حالی است که اکثر سیاستمداران و مقامات جهان از جمله سیاستمداران آمریکایی معتقدند تئوری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره خروج از برجام و انجام توافق قوی‌تر با ایران از طریق تحریم‌های سخت و سیاست فشار حداکثری اشتباه بود و شکست خورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۳۱
در مذاکرات وین باید مصلحت مردم در نظر گرفته شود نه مصلحت فلان نهاد و دسته و گروه .
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
درسته ، مصلحت مردم اینه که سپاهیان ایران بعنوان یک ارگان نظامی همچون هر کشور دیگری برسمیت شناخته شود
هر کشوری در اطراف خودش دارای منافع و تهدیداتی هست که از طرق مختلف اقتصادی امنیتی نظامی مورد توجه قرار میدهد.
پس آمریکا هم باید سپاهیان ایران رو که بازوهای نظامی برای امنیت ملی ایران تلقی میشوند رو از تحریم خارج کنه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
مصلحت مردم در اینه که با رژیمی که به ایرانیها میگه تروریست اصلا مذاکره نشه نه اینکه در مقابلش کوتاه بیایم
با سلام واحترام
بیچاره مردم که زیربارگرانی ناشی از تحریم وکاسبان تحریم(مافیای خودرو،مافیای گوشت، مافیایی مسکن و...) دارند له میشوند.
مهدی پیرهادی خواستار پیگیری از رده خارج شدن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده و آلاینده شد و گفت: منابع متحرک به عنوان عامل اصلی آلودگی هوا نیازمند بررسی هستند و شهردار تهران باید از طریق هیئت دولت پیگیر از رده خارج شدن خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده باشد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت خودروها و موتورسیکلت‌ها اضطراری است و باید در این خصوص تلاش کرد، تأکید کرد: اگر به طور جدی به این موضوع ورود نکنیم در حوزه آلودگی هوا به بحران می‌ر
یک زمانی ایران می گفت در مذاکرات هسته ای آمریکا نباید مواردی مانند صنایع موشکی ایران یا حقوق بشر را وارد شرایط کند!حالا چطور ایران این خواسته خود(خروج سپاه از لیست مورد اشاره) را در این مذاکرات وارد کرده و ادامه مذاکرات را مشروط به آن دانسته؟!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
اون زمان دولت روحانی بود که دوستان بیرون گد میگفتن لنگش کن
شیران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
اینا همش بهانه س اصل کار مشکل روسیه س که سپاه رو بهانه کردن وگرنه سپاه نیازی به رفع تحریم نداره
برجام بدون شک توافق خواهد شد...
البته در کشور مخالفان پرقدرتی نیز دارد(به دلایل این مخالفت واردنمیشویم)امامجبور به توافق هستند چون چاره ای جز این نیست.چین قرارداد25ساله مفصلی با ایران دارد و هرگز حاضر نمیشود در منطقه ای که ناامن هست و مرتب تیر و تفنگ در میکنند سرمایه گذاری کند.
هیچ منطقی قبول نمیکند مواد اولیه را از ایران به چین ببرند و با هزینه گرانتر از ایران محصول تولید کنند و محصول را از چین به اروپا صادر کنند!..چین در ایران با کارگر ارزان و مواد اولیه در دسترس محصول را با هزینه خیلی پایینتر تولید میکند و با مسیری بسیار کوتاه تر از مرزهای شمل غربی و بنادر جنوبی به دنیا صادر میکند...
تمامی مخالفان برجام در ایران با توجه به قرارداد25ساله با چین باید ساکت بمانندچون این قرارداد لازم الاجرااست...چاره ای جز توافق در برجام نیست!
فزصت خوبی است سپاه پاسداران را با ارتش ادغام کنیم وکشور را از این همه هزینه نجات بخشیم
با برجام یا بدون برجام با فروش نفت یا بدون فروش نفت ..چیزی به نفع مردم ایران نیست پس مردم رو سر کار نذارید
اصلی ترین مانع آن چیزی است که رسانه های غربی القا می کنند، همان طور که در ماه گذشته اصلی ترین مانه را خوایت روسیه القا می کرد.
و این فقط و فقط یک جنبه تبلیغاتی دارد که متاسفانه رسانه های ایرانی نیز در موضع انفعالی در این دام گرفتار شدند
اصلی ترین موانع
پیمان شکنی آمریکا
زیاده خواهی و قلدری آمریکا
لابی صهیونیستی در کنگره و سنای آمریکا
عربستان و امارات و پیش کشیدن موضوعات نامرتبط
قوانین ضد برجامی که ترامپ وضع کرده بود تا هیچ گاه برجام احیا نشود
اون روزی که تحریم ها اومد غربی ها گفتند که نحریم ها هدف مند هست و با بر مردم بی تاثیر هست
فشارش بر مردم بود و سودش با دلالان تحریم
الان هم دوباره همین میشه پول اعضای دولت و ... آزاد میشه ولی برای مردم هیچ
گرگ اعظم(آمریکا) در اکراین زوزه کشید و بقیه گرگها هم زوزه کشیدند. حالا در تایوان شروع به زوزه کشیدن کرده.
این کشورهای اروپایی بدون اجازه آمریکا هیچ عملی در مورد برجام انجام نمیدهند .
توافق نشه مردم ایران که چیزیشون نمیشه. مردم امریکا هستند که بیشتر می روند زیر خط فقر
یا برجام را امضا کنید و وضع اقتصاد را سروسامان بدید یا مردم به حساب شما رسیدگی خواهند کرد
خروج نام سپاه از لیست تروریستی اقدامی یک جانبه نخواهد بود ایران هم سنتکام را از لیست تروریستی خویش خارج می کند. وضعیت فعلی خطر رویاریی نظامی را افزایش می دهد در این وضعیت ایران حضور تصادفی نیروهای سنتکام در پهنه سرزمینی خویش را یک حضور تروریستی قلمداد می کند. مسولیت و عواقب چنین وضعیتی برعهده امریکاست.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
داداش مگر آمریکا استکبار نیست؟مگر دشمن شماره یک ما نیست؟مگر پرچمشو آتیش نمیزنید؟خوب شماها که اتفاقا باید از این تقابل استقبال کنیدچون دشمن با پای خودش اومده شما هم که میگید خدا با شماست!!چرا سنتکام رو از لیست تروریسم خارج کنید؟!ا
برای سپاه تحریم نعمته
دوران رشد سپاه همیشه در تحریم بوده
اگر تحریم نمیکردند که سپاه در این حد رشد نمیکرد
پس لطفا توافق را معطل سپاه نکنید چون بدون برجام و توافق سپاه براش بهتره همه چیز و رضایتی برای انجام توافق نداره که بخواد از بابتش امتیازی هم بگیره
متاسفانه تحریم سپاه، به صورت ظالمانه و فله ای شده، به طوری به بهانه تحریم سپاه، حدود نیمی مردان ایرانی در خطر تعرض حقوقی امریکا هستند! مثلا کسی خدمت سربازی کرده یا در دوفاع مقدس شکرت و یعنی افراد وظیفه و کسانی درون مرزها ایران تروریست حساب شدند، هر کسی که ارتباط اقتصادی داردف از کجا معلوم هر کسی در موسسات مالی وابسته به سپاه حساب باز کرده، تحریم شود؟!
این نوع تحریم علیه یک ملت استف نمونه اش دیپورت یک خواننده از امریکا بخاطر سربازی سی سال پیش در سپاه!
تیم مذاکره کننده چرا به وضعیت اسفناک این مردم توجه نمیکنه و مشکلات و معیشت مردم را به وضعیت سپاه گره زده است؟ گرانی داره بیداد میکنه،قیمت ارز هم که هر روز داره می‌ره بالا،شما هی مذاکره را کش میدید و هی بهانه و خواسته تازه اعلام میکنید
سانسورت رو کن بابا
اروپایی‌ها در این میان پیشنهاد مصالحه‌ای ارائه کرده اند که براساس آن، ایران متعهد می‌شود تنش‌های منطقه‌ای را کاهش دهد و حمله به آمریکایی‌ها را متوقف کند.
اما این موضوع نمی‌تواند فقط یک ابزار چانه‌زنی باشد. اگر ایران در مورد مهار خشونت در سراسر منطقه جدی است، پس باید این را به وضوح و قاطعانه بگوید نه به عنوان یک توافق جانبی در کنار برجام.
پیشنهاد مصالحه اروپا بدون پیامد و هزینه نیست آنهم در ازای رفع نمادین سپاه از لیست FTO آمریکا. دادن چنین تضمینی رسمی و غیر رسمی در کنار توافق احیای برجام و یا جدا از آن پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی در نهان دارد و ریسک بزرگی به عنوان یک دام و تله ای است که خروج از آن غامض خواهد بود. بهترین گزینه احیای توافق برجام بدون خروج سپاه از لیست FTO آمریکا است و پس از این مرحله ایران و آمریکا درباره چالش های امنیتی منطقه وارد مذاکرات مستقیم بشوند و آن موقع این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
ما را از تحریم و گرسنگی نترسانید ما فرزندان رمضانیم
ما را از جنگ و کشتار نترسانید ما فرزندان عاشوراییم
خدا وکیلی این همون تحریمهایی نیست که ورق پاره بودن؟! این همون تحریمهایی نیست که اتفاقا نعمت بودن و باعث میشدن که ما بیشتر رو پای خودمون بایستیم؟!! این همون تحریمهایی نیست که هیچ تاثیری بر ما نداشتند؟!حالا چرا برای لغو این نعمت بعضیا دارن بال بال میزنن؟!!راستی اون وقتی که جناب باقری داشت میرفت برای مذاکره نگفت که اگر قرار باشه مذاکرات طولانی بشه ما نیستیم و ادامه نمیدیم؟!به نظر ایشان چند ماه مذاکره طولانی نیست؟نکنه منظورشون چند سال یا چند قرن بوده!!!
مذاکرات بایستی ادامه یابدهرچندبرای ما به نتیجه ای نخواهد
رسیدولی مگردرست است که هیئت محترم مذاکره کننده راوادار کنیم که ازاقامت درهتل لوکس کشوری اروپائی صرفنظر کنندوازغذاهای خوب آن بگذرند وازتماشای مناظردیدنی طبیعی ومصنوعی اروپاسیرشوند که انصاف هم نیست برگردند پس خیالمان راحت باشدحالا حالاها مذاکره ادامه دارد اگرماوشما هم جای آن بزرگواران بودیم دل نمیکندیم بقول میزاآقاسی این
چاه برای ما به آب نخواهدرسید ولی برای عریزان سفرکرده مان
بی نتیجه نخواهدبود
به اعتقادی توافق انجام شد که ۵۰۰ میلیون یورو را انگلیس آزاد کرد.
ولی اعلام نمیشود که دلار ارزان نشود و درآمد دولت کاهش پیدا نکند.
حذف سپاه از لیست تروریستی برای بایدن و دموکراتها در آمریکا هزینه بسیار بالایی دارد و به همین دلیل امکان پذیر نیست. سپاه یک نیروی نظامی ایدئولوژیک با هدف نابودی اسرائیل است چطور می توان انتظار داشت لابی قدرتمند اسرائیل اجازه بیرون آمدن سپاه از این لیست را بدهد؟
بنظر میرسه که خارج کردن سپاه از لیست تحریم های امریکا یه جور رد گم کنیه چون روسیه اجازه توافق نمیده اگر توافق بشه نفت بسیار زیادی وارد بازار میشه و روسیه ضرر خواهد کرد شرکت‌های روسی هم سودی از این توافق ندارن کلا هرگونه توافق به ضرر روسیه و چین است
تا کی میخواهید مردم را معطل برجام نگه دارید؟!!!!
عده زیادی منتظر اعلام نتیجه مذاکرات هستند تا تصمیم اقتصادی بگیرند یا معامله کنند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی