بازدید 22964
دو هزار و نهصد و سی‌‌ و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد / وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت در کشور ۱۰۰ برابر می‌شود / نقوی حسینی : به توافقی بهتر از گذشته با آمریکا رسیدیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:ماجرای تیراندازی پدافند هوایی در ساحل بوشهر / نیکزاد: طرحی که باعث اختلال در اینترنت شود، مورد تایید مجلس نیست / فرانسه: پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای ایران در این هفته ضروری است / انتخاب رئیس و سخنگوی جبهه اصلاحات در جلسه هفته آینده / روزنامه اصولگرا : کسانی که با جنگ روسیه علیه اوکراین مخالفند، فتنه گران 88 هستند ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ 28 February 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

مجلس از شرط قبلی خود عقب نشست: توافق احیای برجام از نظر حقوقی نیازی به تصویب ما ندارد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: از نظر حقوقی الزامی برای تصویب پیش نویس توافق ایران و ۴+۱ در مجلس نیست. این در حالی است که مجلس اخیرا در بیانیه ای شش شرط برای اجیای برجام گذاشته بود که در یکی از آنها آمده بود که دولت موظف است انجام تعهدات طرف غربی را به مجلس گزارش کنند تا در صورت تایید و تصویب، مجلس نسبت به گامهای کاهشی در زمینه هسته ای اقدام کند.سید نظام الدین موسوی با بیان اینکه وزارت امور خارجه پیوسته به مجلس گزارش می دهد، گفت: از نظر حقوقی الزامی برای تصویب پیش نویس توافق ایران و ۴+۱ در مجلس نیست. او افزود: متن پیش نویس توافق، هنوز نهایی نشده و در نتیجه توزیع عمومی آن میان نمایندگان هم انجام نشده است. روز یکم اسفند ماه، ۲۵۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور تاکید کردند که با خط قرمز قرار دادن منافع ملت ایران بدون اخذ تضامین لازم متعهد به هیچ توافقی با بدعهدان نشوید.

دولت می‌خواهد از رانندگان واکسن نزده درآمد غیرقانونی کسب کند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجازات مالی ستاد ملی مقابله با کرونا که مصوبه مجلس را نداشته و برای دولت درآمدزایی می‌کند، غیر قانونی است.روح الله ایزدخواه در جلسه علنی نوبت اول امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، در تذکری بیان کرد: امروز گفته شده که ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب کرده که صاحبان خودروهای سواری که واکسن نزده باشند در ایام نوروز با تردد روزانه یک میلیون تومان جریمه خواهند شد. خودشان اعلام کرده‌اند که تاکنون صاحبان دو میلیون خودروی سواری واکسن نزده‌اند. وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این مصوبه دولت بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت و این درآمد غیر قانونی می باشد چرا که مصوبه مجلس را ندارد. مجازات مالی ستاد ملی مقابله با کرونا غیر قانونی بوده و مغایر قانون اساسی است.

دفاع کیهان از طرح صیانت: نظام سلطه با استفاده از فضای مجازی به کودتا‌های مخملی و ایجاد اغتشاش مشغول است

کیهان نوشت: در روز‌های گذشته یک طرح و تصویب آن در کمیسیون ویژه هیاهویی در فضای مجازی به پا کرد. این طرح که تنظیم مقرراتی برای فضای مجازی بود با واکنش منفی عده قابل توجهی از کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد. بیم و نگرانی عمده این افراد تعطیل شدن شبکه‌های اجتماعی بود حال آنکه بار‌ها و بار‌ها تاکید شده بود که هیچ‌بندی در این طرح به بستن شبکه‌های اجتماعی اختصاص ندارد.
در بخشی از گزارش کیهان آمده: امروزه فضای مجازی به ابزاری پرقدرت در دستان نظام سلطه و علی‌الخصوص دستگاه اطلاعاتی غرب و آمریکا تبدیل شده که با سوءاستفاده از آن به تغییر نگرش مردم مشغول هستند. نظام سلطه با استفاده از این ابزار بسیار بسیار ارزان‌تر و کم هزینه‌تر از نبرد سخت به کودتا‌های مخملی و ایجاد اغتشاش و ناامنی در فضای اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی جوامع هدف مشغول هستند. در چنین حالی آیا ضروری و واجب نیست تا در مورد موضوعاتی که مهم است و می‌دانیم که ممکن است مورد توجه جامعه واقع شود یک پیوست رسانه‌ای تنظیم شود؟! در فضای غلبه دجال‌های رسانه‌ای که می‌توانند افکار جوامع مختلف را مسخ و باور‌های آنان را دگرگون کنند تهیه یک پیوست رسانه‌ای تقریبا همان‌اندازه طرح مهم و واجب است و متاسفانه بحث پیوست رسانه‌ای نکته مغفول مانده در همه ارکان نظام است.

رئیسی: بررسی کنید چرا با وجود روند کاهشی قیمت ارز، قیمت کالا‌ها افزایش می‌یابد

در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی، وزیر صنعت معدن و تجارت گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی کشور بویژه در ماه‌های اخیر ارائه کرد. بر اساس این گزارش، صادرات غیر نفتی کشور از زمان استقرار دولت جدید افزایش قابل توجهی داشته و از رقم ۳۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است. وزیر صمت همچنین پیشنهادهای این وزارتخانه برای بهبود تجارت با کشورهای هدف بویژه همسایگان و کشورهای منطقه را مطرح کرد. رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در بخش تولید و صادرات از همه دستگاه‌ها خواست برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش صادرات غیر نفتی و کاهش هرچه بیشتر وابستگی به درآمدهای نفتی تلاش کنند. در ادامه این جلسه همچنین گزارشی از روند افزایش قیمت کالاهای خوراکی، پوشاک، اجاره بهای مسکن در چند ماه اخیر ارائه شد. رئیسی در این زمینه به وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، بررسی دقیق و کارشناسانه از علت افزایش قیمت ها انجام دهند و پیشنهادات عملیاتی خود را برای مدیریت این موضوع به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کنند.

فعال سیاسی اصولگرا : به توافقی بهتر از گذشته با آمریکا رسیدیم

نقوی حسینی گفت: گفتگوها به ثمر می رسد و این توافق انجام خواهد شد. البته موضوعاتی که هم اکنون درباره آنها داخل کشور نقد صورت می گیرد، مسائلی هستند که هنوز درباره شان توافق نشده است. خبرها حکایت از آن می کند که گفتگوهای وین را نتیجه بخش تلقی کرد و طرف های حاضر در مذاکره ظرف چند روز آینده رسما این موضوع را اعلام می کنند. سیدحسین نقوی حسینی درباره سرنوشت گفتگوهای وین گفت: مذاکرات به نتیجه می رسد و حتما توافق صورت می گیرد، تاکنون هم روی محورهای زیادی طرف ها به توافق رسیدند اما هنوز ۱۰۰ درصد توافقی روی همه موضوعات صورت نگرفته است. وی ایران را برای رسیدن به توافق مصمم خواند و افزود: با توجه به مسائل اوکراین، اروپایی ها و آمریکایی ها نیز به شدت دنبال این توافق هستند بنابراین گفتگوها به ثمر می رسد و این توافق انجام خواهد شد. البته موضوعاتی که هم اکنون درباره آنها داخل کشور نقد صورت می گیرد، مسائلی هستند که هنوز درباره شان توافق نشده است.وی با اشاره به توسعه غنی سازی و ارتقا توانمندی های نظامی در ایران افزود: غربی ها از رسیدن ما به غنی سازی ۹۰درصد می ترسند، همچنین با توجه به حمله روسیه به اوکراین، غرب نیاز مبرم به توافق با ایران دارد و ضمن آنکه نیازمند آن است که حامی هایی برای خود در این حوزه داشته باشد، مجموعه این شرایط توافقی بهتر از گذشته را ایجاب می کند.

در تقویم ۱۴۰۱ هفت «شنبه» تعطیل است

زمان تحویل سال ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ و سه دقیقه بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هجری شمسی است. در سال جدید ۲۷ روز تعطیل رسمی داریم که دو روز آن به جمعه افتاده است.تقویم روزشمار سال ۱۴۰۱ منتشر شده و تا این لحظه، تقویم رسمی کشور است. اگر می‌خواهید مناسبت‌ها و تعطیلی‌های سال ۱۴۰۱ را بدانید، در این مطلب به همین موضوع پرداخته شده است.زمان تحویل سال ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ و سه دقیقه بعدازظهر روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هجری شمسی است. در سال جدید ۲۷ روز تعطیل رسمی داریم که دو روز آن به جمعه افتاده است. شنبه‌ بیشترین تعداد تعطیلی را به خود اختصاص داده‌ است و در طول سال سه تعطیلی دو روزه در اردیبهشت، خرداد و مرداد داریم/همشهری آنلاین

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت در کشور ۱۰۰ برابر می‌شود

عیسی زارع‌ پور، وزیر ارتباطات:با اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها اینترنت پرسرعت (صدبرابر سرعت فعلی) را تجربه خواهیم کرد.در تلاشیم ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را در همه جای کشور راه اندازی کنیم./باشگاه خبرنگاران

حمله سایبری خط تولید تویوتا را تعطیل کرد

رویترز: بعد از اینکه ژاپن بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد، شرکت تویوتا اعلام کرده که به‌دلیل حمله سایبری، موقتا تمام خطوط تولیدش را تعطیل می‌کند.نخست‌وزیر ژاپن گفته نمی‌دانیم حمله به روسیه ربطی دارد یا نه اما در موردش تحقیق می‌کنیم./فارس

روزنامه اصولگرا : کسانی که با جنگ روسیه علیه اوکراین مخالفند، فتنه گران 88 هستند

روزنامه جوان نوشت:تحولات اخیر در اوکراین که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران سیاسی ناشی از فتنه انگیزی‌های امریکا و اروپا در گسترش ناتو به شرق برای مقابله با روسیه است، این روزها برخی پادوهای غرب را به صرافت انداخته است.
آن‌ها اگرچه تعدادشان اندک است، اما صدایی بلند دارند و می‌کوشند با پنهان شدن پشت مفاهیم انسانی، جمهوری اسلامی را به حمایت از دولت روسیه متهم کنند!
حال آنکه جنگ روسیه و اوکراین در واقع منازعه دو قدرت در گسترش حوزه نفوذ است و بدیهی است جمهوری اسلامی ایران همان گونه که در کنار هیچ یک از طرف‌های منازعه قرار نگرفته، و هیچ‌گاه از کشته شدن انسان‌های بی گناه حمایت نکرده، اما از عامل اصلی این فتنه انگیزی‌ها که در رأس آن امریکا قرار گرفته است، هم غافل نبوده است.پس اکنون این سؤال مطرح است که چرا برخی دنباله‌های داخلی غرب، با تحریف واقعیات جنگ روسیه و اوکراین تلاش می‌کنند با ترسیم دوگانه دیو و دلبر، به دامن غربی‌ها غش کنند؟ شاید پاسخ به این سؤال را در مواضع اخیر فرانسیس فوکویاما، نظریه‌پرداز معروف امریکایی بتوان جست‌وجو کرد.
او اخیراً در سخنانی که در مؤسسه امریکایی «امریکن اینترپرایس» مطرح کرده، گفته است: «من و مرکز دموکراسی، توسعه و حاکمیت قانون در استنفورد چندین سال است که برنامه‌های آموزشی را برای جوانان اوکراینی برگزار می‌کنیم. ما اکنون حدود ۱۵۰ فارغ التحصیل از این برنامه‌ها را در کشور خود داریم که بسیاری از آنان اصلاح طلبان برجسته، روزنامه نگاران، مدافعان دموکراسی و فعالان مبارزه با فساد هستند. همه آنان امروز در معرض خطر فیزیکی قرار دارند و اگر رژیم طرفدار روسیه به قدرت برسد هدف قرار خواهند گرفت. حفاظت از امنیت آنان یکی از دغدغه‌های فوری من است.»‌
اشاره فوکویاما به همان جوانانی است که سال ۲۰۱۴ به پشتیبانی غرب انقلاب رنگی به راه انداختند و دولت اوکراین را ساقط کردند. همان روشی که در انتخابات سال ۸۸ تلاش کردند در ایران پیاده کنند، اما ناکام ماندند. از این رو جیغ بنفش برخی از اصلاح‌طلبان افراطی وطنی بیش از آنکه ناشی از نگرانی آن‌ها از جان شهروندان اوکراینی باشد، مرثیه برای طرحی است که با مدیریت یک کمدین و بازیگر به نام زلنسکی که اکنون در مقام ریاست جمهوری اوکراین قرار گرفته، کشورش را در ورطه یک جنگ خانمان سوز قرار داده است.

انتخاب رئیس و سخنگوی جبهه اصلاحات در جلسه هفته آینده

سخنگوی جبهه اصلاحات اعلام کرد که هفته آینده جلسه مجمع شکل خواهد گرفت که در آن رئیس، سخنگو، نایب رئیس و دبیر آن برای یک دوره انتخاب خواهند شد.علی شکوری‌راد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه سال آینده جبهه اصلاحات چیست گفت: پس از اصلاح آئین‌نامه که در جلسه پیشین مجمع عمومی جبهه اصلاحات صورت گرفت، در جلسه آینده مجمع که هفته آینده برگزار خواهد شد رئیس، نواب رئیس، دبیر و سخنگو برای دوره یک‌سال آینده انتخاب خواهند شد. همچنین انتخابات هیأت رئیسه کارگروه‌ها برگزار شده و چهار نفر رؤسای کارگروه‌ها نیز به ترکیب هیأت رئیسه افزوده خواهند شد. با استقرار هیأت رئیسه جدید برنامه سال آینده جبهه اصلاحات نیز رقم خواهد خورد.

باقری کنی با شعار «مرگ بر آمریکا» بدرقه و عازم وین شد

جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه‌طباطبایی همزمان با اعزام علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به وین، در فرودگاه امام خمینی(ره) تجمع کردند.دانشجویان ضمن سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» در این تجمع بر لزوم رعایت شروط رهبر معظم انقلاب در مذاکرات تاکید کردند.دانشجویان دست‌نوشته‌هایی با خود همراه داشتند که روی آنها شعارهایی همچون «عدول از شروط رهبری؛ هرگز»، « بازگشت آمریکا بدون تغییر رفتار ملموس؛ هرگز»، « عدم توافق بهتر از توافق بد است» و ... نوشته شده بود.

تبعه ایرانی ربوده شده در هرات نجات یافت

نیرو‌های طالبان یک تبعه ایرانی را در استان هرات در غرب افغانستان از بند آدم ربایان آزاد کردند.مسئولان محلی در استان هرات اعلام کردند: نیرو‌های اطلاعات طالبان با اجرای عملیاتی در این استان، یک تبعه ایرانی را که چند روز قبل در منطقه مرزی اسلام قلعه هرات ربوده شده بود، از بند آدم ربایان مسلح آزاد کردند.فرد آزاد شده از بند آدم ربایان به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات تحویل داده شد. حدود سه هفته قبل نیز افراد طالبان در عملیاتی یک تبعه ایرانی را در استان نیمروز افغانستان از چنگ آدم ربایان آزاد کردند.طالبان با آدم ربایان به شدت برخورد می‌کنند، افراد طالبان چند روز قبل اجساد سه نفر را که به اتهام آدم ربایی و در درگیری مسلحانه با طالبان در شهر هرات کشته شدند به دار آویختند، یکی از کشته شدگان از افسران سابق ارتش افغانستان بود

فرانسه: پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای ایران در این هفته ضروری است

وزارت خارجه فرانسه بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از لزوم خاتمه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در روزهای آتی خبر داد.به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه فرانسه در این رابطه اعلام کرد که پایان دادن به مذاکرات هسته‌ای ایران در این هفته ضروری است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار داشت، سفر آقای باقری به تهران همانند بسیاری از سفرهایی که ایشان داشت، برای انجام مشورت‌های لازم با تهران بوده است. شورای عالی امنیت ملی راهبری مذاکرات را بر عهده دارد و ریاست شورا بر عهده رئیس جمهور است ولذا سفر آقای باقری و جلساتی که داشتیم درباره موضوعات باقیمانده است.

خطیب‌زاده بیان کرد: «پیش نویسی از توافق آماده شده و لازم بود این پیش نویس مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. برخی موضوعات باقیمانده است که آقای باقری دستور العمل‌هایی را لازم داشت که بتواند با طرف‌های مقابل صحبت کند. متاسفانه در سه یا چند موضوع اصلی همچنان طرف‌های غربی و آمریکا تصمیم سیاسی خودشان را نگرفتند. آنچه ما در این چند روز انجام دادیم، در تمامی تماس‌ها تلاش کردیم خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و منطق ایران و دلیلش و چگونگی مرتفع کردن این موضوعات کاملا هم برای طرف غربی روشن شود و هم این‌که مواضع ایران تبیین شود».

این دیپلمات ارشد ایرانی یادآور شد: «الان در نقطه‌ای قرار داریم که فکر می‌کنیم ابهامی برای واشنگتن و اروپایی‌ها درباره این خطوط قرمز وجود ندارد. قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی‌‌کنیم و انتظار قطعی داریم که طرف‌های مقابل بیش از این کش ندهند.»

نیکزاد: طرحی که باعث اختلال در اینترنت شود، مورد تایید مجلس نیست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید طرح صیانت به طور دقیق و علمی و به دور از حاشیه‌ها بررسی شود گفت که طرحی که موجب اختلال در اینترنت، کسب و کارها باشد، مورد تایید مجلس نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «مجددا محضر تمامی مردم عزیز عرض می‌نمایم که بنده با توجه به حضور در جمع اعضای هیات رئیسه مجلس، امکان امضای درخواست‌ها و نامه‌هایی همچون ⁧‫طرح صیانت‬⁩، ⁧‫طرح شفافیت‬⁩ و... را ندارم، چرا که تمامی این نامه‌ها خطاب به خود هیات رئیسه است. همواره نیز نظر خود را به طور صریح، اعلام نموده‌ام؛ درباره‌ی طرح صیانت، عرض می‌کنم که این طرح باید به طور دقیق و علمی و به دور از حاشیه‌ها، بررسی گردد؛ یقیناً طرحی که موجب اختلال در اینترنت، کسب و کارها یا... باشد، مورد تایید مجلس نخواهد بود.»

چندی پیش سید نظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس اعلام کرد که در جلسه هیات رییسه برای بررسی ایرادات معاون قوانین مجلس بر نحوه تصویب کلیات طرح نظام تنظیم خدمات فضای مجازی در کمیسیون مشترک، اعضای هیات رئیسه مجلس پس از استماع نظرات طرفین، ایرادات معاونت قوانین را وارد دانستند. تصمیم گیری نهایی درباره این طرح به بعد از تصویب لایحه بودجه موکول شد.

ماجرای تیراندازی پدافند هوایی در ساحل بوشهر

مسئول روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در استان بوشهر گفت: این نیرو با تجهیزات پیشرفته در آمادگی کامل قرار دارد و تمرین دوره‌ای تیراندازی پدافند هوایی امروز با موفقیت در ساحل بوشهر اجرا شد.

سرهنگ غلامحسین حسینی با اشاره به تمرینات دوره‌ای نیروهای مسلح اظهار داشت: تمرینات دوره‌ای و از پیش تعیین شده در برنامه همه نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی سپاه قرار دارد.
وی از تمرین دوره‌ای تیراندازی پدافند هوایی در ساحل بوشهر خبر داد و بیان کرد: ظهر امروز با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌صلاح تمرین پدافند ضد هوایی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه به مدت نیم ساعت در ساحل بوشهر با موفقیت اجرا شد.
مسئول روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در استان بوشهر از آمادگی این نیرو برای اجرا مأموریت‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه همواره در آمادگی کامل قرار دارد و آماده اجرا مأموریت محوله است.حسینی اضافه کرد: نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از توان رزم بالا، نیروی ایمان و تجهیزات پیشرفت در آمادگی بالایی در اجرا مأموریت‌ها به سر می‌برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر