بازدید 27766
دو هزار و نهصد و سی‌‌ و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

سهم باور نکردنی ورزشکار ایرانی از رقابت ترسناک / جلیلی: حتما نباید هزینه دهیم که به تجربه برسیم / واکنش پلیس راهور به عبور تانک روسی از روی خودرویی در اوکراین / تحریم‌‌های روسیه چه شباهتی به تحریم‌های ایران دارد؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند اولیانوف: منتظر بازگشت باقری به وین برای نهایی کردن توافق هستیم / ظریف: موضعی در مورد «اوکراین» نداشته‌ام / گفت‌وگوی تلفنی شمخانی با مشاور امنیت ملی انگلیس درباره مذاکرات وین / طعنه آذری جهرمی به صیانت پیشه‌ها / جزییاتی از جلسه غیرعلنی مجلس درباره مذاکرات وین ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ 27 February 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

تست اُمیکرون قالیباف مثبت شد

 احسان عسکری مشاور رییس مجلس گفت: بعد از بروز علائم سرماخوردگی، نتیجه تست امیکرون قالیباف مثبت اعلام شد. وی ادامه داد: الحمدلله حال عمومی‌شان مساعد بوده و در دفتر کار مجلس قرنطینه هستند و امور مربوط را پیگیری می‌کنند و طبیعتا برای عدم انتقال بیماری به سایرین از حضور در صحن علنی خودداری خواهند کرد.

ایران هیچ ضرب الاجلی را قبول نمی‌کند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر آقای دکتر باقری به تهران، سفری عادی مانند دیگر سفرهاست که تاکنون انجام شده و هدف از آن، مشورت و دریافت دستورالعمل‌ها برای بازگشت به وین است. سعید خطیب زاده گفت: ما درباره پرسش‌ها یا ادعاهای سیاسی که آژانس در خصوص برخی اقدامات کشورمان مطرح کرده که از نظر ما محلی نداشته است پاسخ دادیم؛ این پرونده باید بسته شود.سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفت‌وگو با صدا و سیما بسته شدن پرونده ادعاهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (pmd) علیه کشورمان را ضروری دانست و تاکید کرد، ایران هیچ ضرب الاجلی را قبول نمی‌کند.

کنایه رئیس پلیس راهور به خودروسازان با اشاره به جنگ اوکراین

سردار سید کمال هادیانفر در هفتاد و سومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ترافیکی، با اشاره به کیفیت خودروهای داخلی اظهار کرد: حتماً باید کیسه هوا خودروها باز شود و حتماً باید پلتفرم و فلزی که در آن به کار بردند، جان‌پناه برای راننده باشد؛ به طور مثال در اوکراین، یک تانک با عبور از روی یک خودروی سواری، آن را مچاله کرد؛ اما راننده سالم بیرون آمد و آن وسیله نقلیه استحکام داشت. رئیس پلیس راهور افزود: ایمنی جزو اولویت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم و به عزیزان نیز گفتیم، مقام معظم رهبری نیز بر افزایش کیفیت تولید خودروهای داخلی تأکید داشتند لذا ان‌شاءالله عزیزان در حوزه صنعت خودرو کمک کنند و ایمنی خودروها بالا رود تا هفده هزار کشته سالانه در سوانح رانندگی کاهش پیدا کند.

آمریکا هنوز بحث ارائه تضمین‌های سیاسی، حقوقی، اقتصادی و فنی را نپذیرفته

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند موضوع که جزو خطوط قرمز ایران است هنوز لاینحل مانده و نظرات ایران تأمین نشده است، گفت: بازگشت آمریکا به توافق بدون تضمین، وارد شدن به یک فضای ناپایدار و موقتی است. نماینده تهران در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: موضوع دیگر مساله تضمین است، من اشاره کردم یکی از تجربیات ما در دوره برجام این بود که طرف مقابل علی‌رغم تعهداتی که می‌دهد، آن‌ها را اجرا نمی‌کند و از این جهت یک خواسته منطقی این است که ما از طرف مقابل تضمین بگیریم. در گفت‌وگوها هم طرف‌های حاضر بر اصل «منطقی بودن خواسته ایران برای گرفتن تضمین» اذعان دارند، اما وقتی که وارد مکانیزم می‌شوند، طرف آمریکایی به‌عنوان طرف خطاکاری که از توافق خارج شده است و اکنون می‌خواهد به توافق برگردد و باید تضمین بدهد، برای اجرای این تضمین‌ها مقاومت می‌کند.

عمویی در رابطه با انعطاف ایران در حوزه تضمین برای پیش‌برد مذاکرات، عنوان کرد: ما برای این مساله راهکارهای مختلفی ارائه کردیم؛ یعنی هم تضمین سیاسی، هم تضمین حقوقی، هم تضمین اقتصادی و هم حوزه فنی انواع راهکارهای تضمینی بود که ما ارائه کردیم. همه این پیشنهادها از طریق کانال‌هایی که وجود دارد به طرف مقابل ابلاغ شده است، ولی آن‌ها هنوز ابتکار عملی برای پذیرش این پیشنهادها ندارند. ما هم فکر می‌کنیم بازگشت آمریکا به توافق بدون تضمین وارد شدن به یک فضای ناپایدار و موقتی است.

خارج شدن سپاه از لیست سازمان های تروریستی هم باید تعیین تکلیف شود

محمود عباس‌زاده، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس درباره واکنش امریکا به درخواست ایران مبنی بر خارج شدن سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی، بیان کرد: «هنوز برخی موارد تعیین تکلیف نشده است، ما به آن‌ها می‌گوییم پرانتز‌ها. اعتقاد داریم که اگر تکلیف این موارد روشن نشود، توافق یک توافق خوبی نخواهد بود و جمهوری اسلامی هم مصمم است که زیر بار توافق بد نرود. وقتی می‌گوییم لغو همه تحریم‌ها یعنی نهادها، شرکت‌ها و اشخاص.»

عباس‌زاده درباره درخواست ایران مبنی بر خارج شدن سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی، گفت: «ما یکسری درخواست‌ها و انتظاراتی از مذاکره داریم که وقتی می‌گوییم لغو همه تحریم‌ها یعنی نهادها، شرکت‌ها و اشخاص. طبیعتا بحث خارج شدن سپاه هم از انتظارات به حق جمهوری اسلامی است که معتقدیم که باید تعیین تکلیف شود.» این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که واکنش امریکا به درخواست ایران مبنی بر خارج شدن سپاه از این لیست چه بوده است، بیان کرد: «هنوز برخی موارد تعیین تکلیف نشده است، ما به آن‌ها می‌گوییم پرانتز‌ها و باور داریم که این موارد مهم هم باید تعیین تکلیف شود. اعتقاد داریم که اگر تکلیف این موارد روشن نشود، توافق یک توافق خوبی نخواهد بود و جمهوری اسلامی هم مصمم است که زیر بار توافق بد نرود.»

هشدار نماینده مجلس به کشورهای حوزه خلیج فارس: از سرنوشت اوکراین درس بگیرند

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقایع اخیر اوکراین گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس باید از سرنوشت اوکراین درس بگیرند و بدانند که آمریکا در مواقع اضطرار و نیاز پشت آنها را خالی خواهد کرد. وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش اشاره داشتند کسی که به غرب تکیه کند سیلی می‌خورد و ما این فرمایش رهبری را امروز در مسأله اوکراین مشاهده می‌کنیم. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اگر ما به توان داخلی خود تکیه نداشتیم یا بر سر توان دفاعی‌مان معامله‌ای می‌کردیم، امروز ما هم سرنوشتی شبیه سرنوشت اوکراین داشتیم و این وضعیت برایمان پیش می‌آمد.

۵۰۰ میلیون تومان سرقت از اموال شهر در هر شبانه روز

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران: در قبال سرقت شبانه روزی حداقل ۵۰۰ میلیون تومان در شبانه روز بر اساس برآورد برخی از مدیران شهری از امکانات شهر مسئول هستیم. گزارش‌هایی درباره سرقت اموال و امکانات شهری حتی قطعات پل‌ها، گاردیل‌ها و ستون‌ها تا درب و دریچه انشعابات شهری و تابلو‌های راهنمایی در سطح شهر تهران اعلام شده است. بارزترین مصداق آن سرقت برنامه ریزی شده قطعات و ورق‌های سنگین پل مسیر همت حکیم بود که بر اساس اعلام فرمانده انتظامی تهران بزرگ عامل این سرقت و بسیاری از سرقت‌های شبیه به آن پیمانکاران طلبکار شهرداری تهران هستند./باشگاه خبرنگاران

درآمد نجومی از مبارزه هالک ایرانی و مارتین فورد/ سهم باورنکردنی ورزشکار ایرانی از رقابت ترسناک

سجاد غریبی یک ورزشکار ناشناخته در ایران است، ولی به اندازه معروف‌ترین ورزشکاران فالوور دارد. او به خاطر فیزیک عجیب و غریب و شباهتش به هالک، ابرقهرمان کتاب‌های مصور امریکایی، به شهرتی ناگهانی دست یافته است.روزنامه هفت صبح در این‌باره نوشته است: برای مسابقه دوم آوریل سجاد غریبی و مارتین فورد از مدتی پیش بلیت‌فروشی شروع شده که قیمت پایه هر بلیت ۴۰ پوند معادل یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار تومان است. محل برگزاری این مبارزه حدود ۲۰ هزار ظرفیت دارد و با فرض پر شدن تمام صندلی‌ها، ۳۰ میلیارد تومان بلیت‌فروشی انجام می‌شود.حتما درصدی از عواید حاصل از برگزاری این مبارزه نصیب او و اسپانسرهایش می‌شود. ضمن اینکه صفحه اینستاگرام او هم به همین بهانه رونق بیشتری گرفته است، در حالی است که برخی ادعاها می‌گوید او صرفا به واسطه حضور در این رقابت پولی معادل ۳۰۰ هزاردلار دریافت می‌کند.

صفحه کوکتل مولوتف در ویکی‌پدیای اوکراین رکورد شکست

مراجعه به صفحه مربوط به کوکتل مولوتف در ویکی‌پدیای اوکراین رکورد شکست.این صفحه در طول تنها یک روز ۶۰ هزار مراجعه کننده داشت و به دومین صفحه پربیننده ویکی‌پدیا به زیان اوکراینی تبدیل شد.این صفحه که تا پیش از تهاجم روسیه به اوکراین طرفدار چندانی نداشت، در نخستین روز حمله ۱۰ نفر را به خود جلب کرد.به گفته رئیس مرکز ویکی‌پدیای فرانسه این افزایش مراجعه کننده نشان می‌دهد که «مردم اوکراین قصد دارند برای مقابله با حمله روسیه خود را آماده کنند.»پس از این مدخل مربوط به سوئیفت هم از پربیننده‌ترین صفحات ویکی‌پدیای اوکراین شد./یورونیوز

لیلاز: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشود؛ وضعیت بدتر خواهد شد

یک کارشناس اقتصادی: باید بپذیریم که به لحاظ علم اقتصاد، ایجاد ارز ۴۲۰۰ تومانی یک اشتباه بزرگ بود و ادامه آن، اشتباه بزرگ‌تر است. واقعیت این است که تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ بخواهیم یا نخواهیم کمک به «رانت خواری» است؛ تعجب می کنم چطور ممکن است، برخی از تداوم آن حمایت می‌کنند. ملاک عملکرد موفق دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد توجه به دو نکته است، یکی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و دیگری برخورد با شبکه بانکی فاسد و کاهش نرخ تورم. اگر دولت در تحقق این دو هدف موفق شد، می‌توان گفت که آقای رئیسی ماموریت تاریخی خود را به خوبی انجام دادند و قال تقدیر خواهند بود./ایرنا

تحریم‌‌های روسیه چه شباهتی به تحریم‌های ایران دارد؟

تعدادی از کشورهای غربی در پی حمله روسیه به اوکراین، متفق شدند تا تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کرده و روسیه را از شبکه سوئیفت حذف کنند. این تحریم سال‌هاست در ایران نیز اعمال شده و اعمال آن در کشوری با حجم مبادلات مالی و صادرات روسیه، می‌ تواند ضربات شدیدی به این کشور و شرکت‌های بین‌المللی وارد کند.

کمیل طیبی، کارشناس اقتصادی:سوئیفت روابط الکترونیکی مالی است که بین بانک‌های دنیا وجود دارد و شبکه‌ای عمل می‌کند. در نتیجه تحریم آن یعنی قطع ارتباط مالی از این نظر که هرگونه رابطه بین بانکی قطع می‌شود و بانک‌ها را دچار مشکل می‌کند.با توجه به اینکه روسیه یک کشور عمده صادرکننده در مواردی مثل انرژی، محصولات کشاورزی و ... است، این اتفاق مشکلاتی را به وجود می‌آورد و اگر این تحریم علیه روسیه نیز اعمال شود، به معنی قطع روابط مالی خواهد بود که ضربات خیلی شدیدی برای این کشور دارد./اقتصادآنلاین

«سرُم» سهمیه‌بندی شد!

نایب رئیس انجمن داروسازان:همچنان شاهد کمبود سرم‌های تزریقی در داخل کشور هستیم که به دلیل افزایش موارد بستری کرونا رخ داده است. بخشی از کمبودها به دلیل تجویز بی‌رویه سرم برای برخی بیماران است. به دلیل کمبود، سرم سهمیه‌بندی شده و فقط در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود./تسنيم

رییس سازمان خصوصی سازی: اگر تا ۱۵ اسفند سرخابی‌ها خصوصی نشوند، استعفا می‌دهم

حسین قربانزاده: برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس تلاش می کنم و با وجود سنگ اندازی های بسیار، دیگر اجازه عقب افتادن آن را نخواهیم داد. اگر تا ۱۵ اسفند۱۴۰۰ استقلال و پرسپولیس خصوصی نشوند، از ریاست سازمان خصوصی سازی استعفا می‌دهم. بعد از حذف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از آسیا همه تلاش خود را برای عملی شدن خصوصی سازی این دو تیم آغاز کردیم و تا قبل از عید نوروز به سرانجام خواهد رسید و راه مطالبه گری برای شفافیت مالی باز خواهد شد.تا مرداد ۱۴۰۱ باید ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا را برطرف کنیم و ١۵ تا ٣٠ فروردین نماد پرسپولیس و صف خرید به ترتیب در بورس باز خواهد شد تا سهام دولت نیز از این طریق واگذار شود./صداوسیما

جلیلی: حتما نباید هزینه دهیم که به تجربه برسیم

عضو شورای عالی امنیت ملی در واکنش به مذاکرات وین گفت: امروز خوش باورترین افراد به آمریکا اعتراف می کنند که دیگر نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد.سعید جلیلی در صفحه توییتری خود نوشت: حتما نباید هزینه داد که به تجربه رسید؛ امروز خوش‌ باورترین افراد به آمریکا، اعتراف می کنند که دیگر نمی شود به آنها اعتماد کرد.‌ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ؛ این باور قرآنی، امروز تجربه ما شده است که آنها به عهدشان پایدار نخواهند بود.

وزارت ارتباطات مخالف طرح تنظیم مقررات فضای مجازی نیست

رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر رویکرد وزارت ارتباطات درخصوص طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و نسخه‌ای که در این باره داده است، گفت: اطلاعیه‌ای که روابط عمومی وزارت ارتباطات در خصوص سخنان اخیر وزیر ارتباطات منتشر شد، نشان می‌دهد که بعضاً برخی کلمات استفاده شده از سوی رسانه‌ها منتسب به وزیر ارتباطات به درستی منتقل نشده و این کم لطفی است که بگوییم وزارت ارتباطات و وزیر ارتباطات با این طرح مخالف است.

جزییاتی از جلسه غیرعلنی مجلس درباره مذاکرات وین

سخنگوی هیات رییسه مجلس، جزییاتی از جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان درباره مذاکرات وین را تشریح کرد.سید نظام الدین موسوی در نشست خبری درباره جلسه غیرعلنی مجلس گفت: صبح امروز جلسه غیرعلنی نمایندگان با رئیس مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای برگزار شد و تاکید بر این است که آمریکایی‌ها باید ضمانت بدهند.سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در مذاکرات هسته‌ای در درجه اول باید قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس در نظر گرفته شود.

موسوی گفت: چارچوب مذاکرات باید در همین مسیر باشد. مجلس بر این موضوع نظارت می‌کند و ما از مذاکره کنندگان در چارچوب منافع ملی حمایت می‌کنیم.وی با اشاره به سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی افزود: آقای قالیباف تاکید کرد، موضوع هسته‌ای برای ما مهم است و از حقوق هسته‌ای خود عدول نمی‌کنیم و هر مذاکره و توافقی باید حقوق هسته‌ای ما را تضمین کند.سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه افزود: ما با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجه هستیم، اگر جایی تعهد یا تضمینی می‌دهیم، باید تعهد متقابل هم وجود داشته باشد که رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی باشد.

موسوی با اشاره به بی اثر شدن تحریم‌ها در این سال‌ها گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تحریم‌ها اثر خودش را از دست داده، ولی چون تعهداتی دادیم و باید به تعهدات تا زمان پایان راستی آزمایی پایبند باشیم، باید انتفاع اقتصادی را هم در نظر داشته باشیم.وی افزود: آمریکا باید در مقابل تعهداتش ضمانت بدهد؛ ضمانت‌ها مختلف است، مثلا ضمانت ذاتی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی که اگر این ضمانت‌ها وجود نداشته باشد تعهدات ما بی معنی خواهد بود؛ تعهد همراه با ضمانت است.

بخش انگلیسی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، ادعاهای یک نویسنده را تکذیب کرد

بخش انگلیسی Khamenei.ir در واکنش به شایعات و ادعاهای یک نویسنده توضیحاتی ارائه دادو آن را تکذیب کرد.در این توضیحات آمده است: این نویسنده هیچ گونه ارتباط مستقیم نداشته و صرفا چند مطلب در سال های ۹۴ تا ۹۶ توسط فعالان رسانه‌ای ارسال کرده است.پیرو گسترش برخی شایعات در خصوص ادعای ارتباط نویسنده‌ای به نام shakdam با بخش انگلیسی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، شایان ذکر است این رسانه ستون‌نویس ثابت یا غیرثابت ندارد و نویسنده مزبور هیچ گونه ارتباط مستقیم با پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir نداشته است.این نویسنده صرفا در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از طریق برخی فعالان رسانه‌ای علاقه مند به انقلاب اسلامی، مطالب و یادداشت‌هایی را در موضوعات مرتبط با ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی ارسال کرده که برخی از آنها در این رسانه منتشر شده و پس از سال ۱۳۹۶ نیز هیچ‌گونه ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما با توجه به تغییر مواضع و رویکردهای اخیر این نویسنده و عدم رعایت قواعد حرفه‌ای، مطالب نویسنده مزبور از این رسانه حذف شده است.

طعنه آذری جهرمی به صیانت پیشه‌ها

وزیر پیشین ارتباطات نوشت: تمام محدودیت‌های غیرمعقول بر اینترنت، بازاریابی مستقیم برای نسل آینده اینترنت‌های ماهواره‌ای است.محمد جواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات درباره فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین در شبکه اجتماعی خود نوشت:امروز در فضای مجازی مولفه‌ی «قدرت» با ارائه خدمت بهتر به مردم حاصل می‌شود. اگر شما خدمت مناسب (البته مناسب از دیدگاه مردم) برای آن‌ها فراهم نکنید، دیگران خواهند کرد.تمام چوب‌هایی که لای چرخ استارت‌آپ‌های ایرانی به هر بهانه‌ای گذاشته شد و می‌شود، خدمتی خواهد بود به استارت‌آپ‌های بین‌المللی.تمام محدودیت‌های غیرمعقول بر اینترنت، بازاریابی مستقیم برای نسل آینده اینترنت‌های ماهواره‌ای است.«تاوان سیاست‌گذاری‌های اشتباه، سنگین است. حکمرانی غلط، ابزارهای حکمرانی و تنظیم‌گیری را برای همیشه از بین می‌برد.» این را همه می‌دانند! اما مجدد و مکرر نوشتم برای «صیانت پیشه»‌ها…

انتقاد معاون سازمان برنامه از مصوبات غیر بودجه‌ای مجلس

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نمی توان هر فکر، ایده و آرزویی را در بودجه مصوب کرد گفت: احکام غیر بودجه‌ای قابل اجرا نیست.نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز مبنی بر الحاق یک جز به بند ج تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.در این پیشنهاد آمده است: به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه داده می‌شود تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده از دریاها از سرمایه گذاران، معادل ارزشی آن در همان استان آب به سرمایه گذار، پساب فاضلاب‌ها و یا آب خام و یا آب شرب برای فروش به واحدهای صنعتی و یا متولیان فضای سبز و یا تولیدکنندگان چوب تحویل نمایند. سید حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهادگفت: بند ج تبصره ۸ هزینه ای و بودجه سند دخل یا خرج است و نمی توان هر فکر، ایده و آرزویی را در بودجه بیاوریم، چون دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه مصوب را تدوین و بیان می کند که هیچ یک از احکام محقق نشده اما باید به این نکته دقت کرد که علت عدم تحقق مصوبات این نیست که دولت آن را انجام نمی‌دهد بلکه درج موضوعاتی است که ارتباطی با بودجه ندارد.

گفتگوی تلفنی شمخانی با مشاور امنیت ملی انگلیس درباره مذاکرات وین

نورنیوز از گفتگوی تلفنی شمخانی با مشاور امنیت ملی انگلیس درباره تحولات منطقه ای، بین المللی و مذاکرات وین خبر داد. نورنیوز نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر امروز با «سر ستیون لفگروف» مشاور امنیت ملی انگلیس بصورت تلفنی گفتگو کرد.تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، محور اصلی گفتگوی مقامات عالی امنیت ملی ‎ایران و انگلیس بوده است.

ظریف: موضعی در مورد «اوکراین» نداشته‌ام

محمد جواد ظریف گفت‌: موضعی در مورد اوکراین نداشته‌ام.در پی انتشار مطلبی در برخی رسانه ها در ارتباط با موضوع اوکراین و انتساب این مطلب به وزیر امور خارجه پیشین کشورمان، ظریف در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من موضع و تحلیلی در مورد اوکراین نداشته‌ام.بر اساس این گزارش مطلبی طی ساعات اخیر با عنوان «برنده نهایی جنگ اوکراین» در برخی رسانه ها با انتساب به محمد جواد ظریف منتشر شده است، در حالی که نویسنده این تحلیل فرد دیگری است. ظریف گفت : تحلیل منتشر شده، تحلیل قابل توجهی است اما نویسنده آن بنده نیستم.

اولیانوف: منتظر بازگشت باقری به وین برای نهایی کردن توافق هستیم

نماینده روسیه از نشست غیررسمی اعضای برجام منهای ایران و همچنین آمریکا در وین خبر داد و افزود «منتظر بازگشت رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی برای نهایی کردن توافق احیای برجام هستیم». «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی نوشت: اعضای برجام (بدون ایران) و ایالات متحده رایزنی‌های غیررسمی در چارچوب مذاکرات وین انجام دادند. ما منتظر بازگشت دکتر علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد (هیأت) ایرانی از تهران به وین هستیم تا توافق احیای برجام را نهایی کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۳
آقای جلیلی تندرو پس حتما میشود به پوتین و روسیه اعتماد کرد نه ؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
فعلا که تندرو سیاست ایران این هست که با بمب اتم داران مذاکره می کند که بتن بریزد و 20 سال هم هست ادامه داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
دوبار مستقیما با غربی ها توافق کردید و هر دوبار هم زدن زیرش چون درخواست بیشتر داشتند که همان برجام موشکی و منطقه ای بود و یک بار که غیر مستقیم از طرف آنها با دو کشور ترکیه و برزیل توافق شد که اجرا نشده قبول نکردن
آن وقت روسیه کجای معادله هست؟ بله آنها هم منافع خودشان را می خواهند ولی در حد غرب وحشی در مقابل ما نایستادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
جناب جلیلی ، آیا گرفتن ۷ قطعنامه تحریمی و بردن

کشور ذیل بند ۷ منشور ملل توسط مداکراتی که توسط

شما انجام گرفت

ایا هزینه این تجربه برای مردم و کشور بسیار بسیار

سنگینی نبوده و نیست ؟

و چرا هنوز بر روی اشتباهات خودتان پافشاری و لجاجت

!!!!!! میکنید ؟
ناشناس
| Romania |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بعدها در تاریخ راجع به نقش مخرب امثال جلیلی و شریعتمداری و ذوالنور و غیره خواهند نوشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
واقعا باید به میزان رویی که جلیلی دارد نمره هزار داد !!؟

مومن ، شخص شما با ان مداکراتت 7 قطعنامه تحریمی

برای ایران گرفتی و هنوز 80 میلیون نفر در حال فلاکت و رنج

و کمبود و فقر و بیکاری و گرانی میسورند

چرا سکوت نمیکنی و به گوشه ای نمی روی و به خطاهابت

فکر نمیکنی و حلالیت از 80 میلیون ایرانی نمیخواهی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
از سرنوشت اوکراین درس بگیرید و به روسیه اعتماد نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آره دیگه چین و روسیه خوبن
امروز یه نظامی بلندپایه چینی گفته: زمان بازگشت تایوان به خانه فرا رسده.
چین و روسیه خوبن دیگه با هم تقسیم میکنن همه چیز رو
تورم هر روزه با انواع مالیات ها و عوارض های مختلف را مردم باید تحمل کنند به دنبال افزایش قیمت بنزین و برق و گاز و ....... با بهانه های مختلف هستید صحبت از اعتماد برای شما خیلی راحت است چون از وضعیت مردم خبر ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اگر تورم درست و هدفمند گرفته می شد تورم شما این نبود هیچ فشار اقتصادی هم نداشتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
تنها و تنها طناب باریکی که هنوز مردم را با امید نجات

در این سالهای بسیار سخت پا برجا نگهداشته

فقط و فقط امیدواری اینکه با امضا برجام و تصویب اف

ای تی اف، اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر شان

بزودی شاید برایشان کاسته و یا رفع گردد

ایکاش مسولان کشور به این نکته بسیار مهم و حیاتی

توجه کنند و مانعی برای امضا برجام بوجود نیاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تورم هدفمند دیگه چیه مثه اینکه بگی بیماری خوب و بیماری بد
دوست خوبم مالیات بر مصرف داره کمر مردم رو میشکنه
اولا که شما به خیال خوش بشینید تا در زمان جنگ اوکراین روسیه با اروپا سر مسائل ایران دور یک میز جمع شن !
دوم یکی از این آقایون بپرسه کدوم قسمت تحریم بی اثر شده دقیقا ؟ احتمالا منظورشون اینه که دیگه این سری تحریم ها به آخرش رسیده و فعلا اوضاع بدتر نمیشه ، مثلا دلار همین 25 تا 28 می مونه و یهو 35 نمیشه ...
بی اثر اونه که شما دلار رو برگردونی همون 6 تومن زمان اوباما !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
هر موقع تورم شما منفی شد آن وقت برمی گردد
12
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
شما تو آمریکا میتونی قدرت خرید دلار امروز رو برسونی به دلار زمان اوباما
این آقای جلیلی حرف حسابش چی هست الان که دوستان شما در قدرت هستن چرا اینجا نشتی پشت اینترنت برو وین و هر کاری که به نظرت درست میاد انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
متاسفانه در حق ایشان کم لطفی شد و پستی که دوست داشتن بهشون نرسید. به خاطر همین خیلی دلخور هستن
جناب آذر جهرمی با یک ابزار خاص نظامی تمام ماهواره های قشنگت از کار می افتد و زباله فضایی می شود پس این دوست قشنگت خوب می‌داند نباید وارد حیطه حاکمیت کشورها شود و با آنها همکاری می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آره دلت رو با این حرفهای قشنگ آروم کن تا قشنگ وقتی همین
نیمچه کنترل فضای مجازی از دست رفت بتونی قشنگ از خواب بیدار بشی
نادان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اگه اینطور باشه که شما می فرمایید آلان ما نباید حتی یک ماهواره جاسوسی در مدار داشته باشیم. جناب استاد
تحریم روسیه یعنی افزایش قیمت نفت و گاز در اروپا و آمریکا یعنی افزایش هزینه و باعث می شود مردم آنها به خیابان بریزند
روسیه به عنوان تولید کننده یک قسمت عمده فناوری اولیه استفاده شده در اروپا و آمریکا هیچوقت از خارج شدن از سوئیفت ضرر نمی کند، این مورد در واقع بر عکس است. روسیه باید از سویفت خارج شود و یک سیستم جدید برای خودش ایجاد کند، ما هم می توانیم اینگونه از این سیستم جدید استفاده کنیم.
چه دنیای بی رحمی هست سال ها همین غربی های کثیف علیه ملت ها جهان از جمله عراق و یمن افغانستان و سوریه فلسطین جنگ راه انداختند ولی حرفی از تحریم علیه این کثیف ها به میان نیامد بلکه این کشورهای مظلوم را تحریم کردن چون مراکز قدرت جهانی دست اینها هست ولی همین که روسیه حمله می کند آن هم به خاطر این که اوکراین بچگی کرد و ناتو را آورد در کشورشان و روسیه هم در مورد امنیتش شوخی ندارد تحریم می شود یا ما ایران که کاری نکردیم تحریم می کنند
کویت را امریکا از صدام پس گرفت
واقعا شما مردم را چه خیال کرده اید که می گویید اگر ارز۴۲۰۰ حذف نشود، گراني از این هم بیشتر می شود؟
شما بجای اینکه مشکل رانت و فساد را در این مورد حل کنید، می آیید صورت مساله را پاک می کنید!
چه کسی است که نداند حذف ارز ۴۲۰۰ باعث تورم افسار گسیخته خواهد شد؟ با حذف این ارز شما بهانه خوبی به شرکت ها، کارخانجات و واسطه ها می دهید که قیمت ها را تا دل شان بخواهد بالا ببرند. بعد چون اقتصاد به همدیگر وابسته اند، باقی بخش ها هم بالا می برند بعد دوباره می چرخد به این سمت و...
سردار تانک با یه زاویه به ماشین خورد که اگر پراید هم بود له نمی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
نفر بر بود به نظرم ولی کلی روی اون ماشین سواری عقب جلو رفت ،به جز اینکه استحکام سواری مطرح بود ،شاید خواست خدا هم بوده که به زور گویان نشون بده بالاترین دست ،دست خداست
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
انچه در کلیپ دیده میشود فراتر از یک برخورد ساده است.تانک با حدود سی چهل تن وزن کاملا خودرو را زیر گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
فکر کنم شما از مدیران شرکت سایپا هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
در ضمن ایربگش هم عمل نکرد
پس میشه پذیرفت که ایربگ در هر تصادفی نباید باز بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
جوک نگو، تو شهر ما موتور سیکلت خورد به پراید، راننده پراید فوت کرد، میخوای آدرس میدم کدوم بهشت زهرا دفن شده، بنده خدا راننده آژانس بود
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
پراید با کاری دستی برخورد کرد ترکید،مگه ندیدی فیلمشو؟سرچ کن
سرم سهمیه بندی شد، ۵۰۰ میایون تومان سرقت از اموال عمومی در هر شبانه روز… قابل توجه جناب مستطاب سعید جلیلی.
صندوق تامین اجتماعی متعلق به کلیه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است و پس انداز اعضاء میباشد
و دولتها حق نداشتند و ندارند که از ان صندوق پولی بردارند

چه برسد به اینکه بدهی های بزرگ عقب افتاده شان را هم تسویه نمی کنند

چرا اعضا و بازنشستگان تامین اجتماعی باید در رنج و عذاب و بیماری و فقر شدید باشند ؟

در حالیکه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند ؟
خارج شدن سپاه از لیست سازمان های تروریستی هم باید تعیین تکلیف شود
برای خارج کردن سپاه از لیست بهترین راه و راحت ترین و منطقی ترین راه ادغام سپاه در ارتش است.
آقای سرمدی باید توضیح بده که کشورهای حاشیه خلیج فارس از اوکراین چه ذرسی باید بگیرند؟چه کسی قراره به آنها جمله کنه؟
این جلیلی چه پدر کشتگی با مردم ایران داره؟ چه بلای دیگری باید به سر مردم بیاد تا این آقا و هم حزبی هاش دست بردارند؟
اقای سرمدی! شما برای موعظه کشور های خلیج نماینده نشدی لطفاً به کار اصلیت برس.
نشسته خواهیم مرد
جنگ اوکراین حد اقل این سود رو واسه ما داشت که خسارت هواپیمای اوکراینب فراموش شد
من تعجب میکنم چطور هنوز برخی نمایندگان از ارز ۴۲۰۰ تومانی حمایت میکنند !!! یعنی واقعا این فرد نمیداند که تعجب میکند و یا میداند و تجاهل میکند !!!
تعجب این است که چرا هنوز بعد این همه سال اثر مخرب ارز ۴۲۰۰ که فقط بک عده را فربه کرد و ملت را بدبخت باز هم بر سر آن بحث میشود و قالیباف و اعیان و انصارش در مجلس این رانت بزرگ را که هیچ اثری بر کاهش قیمتها نداشته لغو نمیکنند به نطر شما تعجب دارد ؟ تعجب ندارد تا کنون کسی دیده یا شنیده که قانونی در این مملکت به نفع عامه و نوده های مستصعف وصع شود و اجرا شود ؟ ولی هر چی قانون حمایت از رانت خواران و خواص است مصوب میشود و اجرا میشود
کنایه رئیس پلیس راهور به خودروسازان با اشاره به جنگ اوکراین

اقای پلیس شما اشتباه میکنید

اگر برای سرنشین ان خودرو اتفاقی نیفتاده دو علت داشته

1 خدا نخواست 2 سرعت خودرو با سرعت تانک استاندار بوده

که اگر خودروهای ما هم در سرعت و توکل در استاندارد باشند

یقینا چیزی از انان کم ندارند همانطور که نمایند صمت در خودروسازی گفته
آقای جلیلی ملت چقدر هزینه بی تجربه بون شما را باید پرداخت کند . لطفاً دست از سر این مردم و مملکت بردار.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار