بازدید 3530
۴

تصمیم ناعادلانه بایدن در مورد دارایی‌های افغانستان

شماری از استادان دانشگاه‌های خصوصی و دولتی افغانستان در یک نشست اعتراضی در کابل اعلام کردند که تخصیص ذخایر ارزی افغانستان به نام غرامت به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر، تصمیم ناعادلانه جو بایدن و نشانی از سرقت آشکار آمریکا از پول افغانستان است.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ 20 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از طلوع نیوز، اساتید دانشگاه‌های افغانستان در این نشست اعتراضی تاکید کردند که هزینه کردن این پول در بخش کمک‌های انسان‌ دوستانه سبب می‌شود که ارزش افغانی در برابر دلار آمریکا کاهش یابد.

به گفته استادان معترض افغان، این تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده ناعادلانه است.

در همین مورد نجیب ‌الله امرخیل استاد دانشگاه افغانستان گفت: پول‌های بلوکه شده، دارایی افغانستان و برای ملت مظلوم این کشور است و اگر آزاد نشود ما ضرر می‌کنیم.

اتحادیه استادان دانشگاه‌های افغانستان نیز اعلام کرد که این کار رئیس جمهور آمریکا سبب فروپاشی نظام اقتصادی و سیستم بانکی افغانستان خواهد شد.

اکبر میر دیگر استاد دانشگاه گفت: اساتید افغانستان فرمان اخیر رئیس جمهور ایالات متحده را سرقت، ظلم و تعدی در حق ملت و مردم افغانستان دانسته و به شدت محکوم می‌کنند.

همزمان با برگزاری این نشست اعتراضی، شماری از ساکنین شهر هرات نیز در واکنش به تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده دست به راهپیمایی زدند.

صالح فاطمی یکی از معترضان گفت: از سازمان ملل می‌خواهیم که پول گرفته شده مردم افغانستان را دوباره برگرداند و با ایستادن در کنار ما حقمان را بگیرد.

در همین حال "کلر دالی" عضو پارلمان اروپا نیز از تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره پول افغانستان انتقاد کرد و گفت: دزدی بایدن به این معناست که میلیون‌ها افغان به خاطر جنایتی که هیچ پیوندی به آنان ندارد، رنج می‌برند و می‌میرند.

پیش از این نیز شماری از صرافان، سرمایه گذاران، صنعت‌کاران و شهروندان در استان‌های مختلف اعتراض‌هایی را به تصمیم اخیر ایالات متحده در مورد پول‌های مسدود شده افغانستان اعلام کرده بودند.

بایدن ۱۱فوریه (۲۲ بهمن) دستور آزادسازی هفت میلیارد دلار دارایی مسدود شده افغانستان در این کشور را صادر کرد. کاخ سفید با انتشار سه گزارش جداگانه اعلام کرد نیمی از این درآمدها صرف کمک به مردم افغانستان و نیمی دیگر به قربانیان تروریسم در خود آمریکا اختصاص می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
پادوها و حامیان سرسخت آمریکا که هر جا نام آمریکا اومده، رگ غیرت شون بالا زد و اگر صحبت از آزاد شدن سرمایه ایران شد، گفتن فقط به جیب آقا زاده ها میره و همون دست آمریکا باشه بهتره
لطفا در این مورد هم اظهار نظر بکنن که
دادن پول مردم فقیر و بدبخت افغانستان به آمریکایی ها با چه توجیه یا دستمالی میشه ماله کشی کرد!!!؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
آفرین
نمیدونم چرا احساس میکنم تاریخ عینا داره تکرار میشه با جزئیات تمام
چه سکوت رایویی بر قراره ؟؟؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار