بازدید 20194
کیوسک بین الملل تابناک

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه/ فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه/ برگزاری رزمایش هسته‌ای روسیه با شلیک موشک‌های مافوق صوت/ گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی‌ترین رهبران جهان

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه، فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه، برگزاری رزمایش هسته‌ای روسیه با شلیک موشک‌های مافوق صوت، گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی‌ترین رهبران جهان و حمایت اوکراینی‌ها از پیوستن به ناتو، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 19 February 2022

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه/ فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه/ برگزاری رزمایش هسته ای روسیه با شلیک موشک های مافوق صوت/ گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی ترین رهبران جهان

کیوسک بین الملل تابناک: اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه، فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه، برگزاری رزمایش هسته‌ای روسیه با شلیک موشک‌های مافوق صوت، گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی‌ترین رهبران جهان و حمایت اوکراینی‌ها از پیوستن به ناتو، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه

رسانه های روسیه از اصابت چندین گلوله خمپاره به منطقه راستف روسیه خبر دادند که از اوکراین پرتاب شده است.

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه/ فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه/ برگزاری رزمایش هسته ای روسیه با شلیک موشک های مافوق صوت/ گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی ترین رهبران جهان

رسانه های روسیه از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و کانال تلویزیونی زویوزدا، روز شنبه از اصابت چندین گلوله خمپاره به استان راستف در جنوب روسیه خبر دادند.

در گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفته شد: خمپاره ها توسط نیروهای اوکراینی پرتاب شده و کمیته پیگیری قضایی روسیه، تحقیقات در مورد این حوادث را آغاز کرده است.

با این حال تارنمای روسی لنتارو در گزارشی نوشت: تاکنون دو بار منطقه راستف از سوی نیروهای اوکراین هدف تیراندازی قرار گرفته است و مورد اول اصابت گلوله خمپاره بود. بعدازظهر امروز نیز یک گلوله آتشبار از نوع «گراد» (نوع پیشرفته آتشبار کاتیوشا) به منطقه تاراسوفسکی استان راستف اصابت کرد.    

شبکه دوم در گزارش دیگری گفت که گروه خبرنگاران راشاتودی عربی در منطقه زایتسووا در جمهوری مردمی دونتسک، هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار گرفت؛ اما به افراد این گروه آسیبی وارد نیامد.

نیروهای اوکراینی در این حمله و نیز موارد دیگر از تسلیحات سنگین استفاده می کنند که مطابق توافقنامه منینسک بکارگیری آن منع شده است.

در همین حال، ارتش اوکراین مدعی شد در گلوله باران شبه نظامیان روس تبار در منطقه دونباس، یک نیروی نظامی اوکراینی کشته شده است.   

یک سرباز این کشور در گلوله‌باران جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس در شرق کشته شده است.

براساس اطلاعات رسانه ها، این نخستین سرباز اوکراینی است که در هفته های اخیر در منطقه مناقشه دونباس کشته شده است.

گزارش رسانه های روسی حاکی است، گلوله باران مناطق جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک ازسوی نیروهای اوکراینی ادامه دارد و در این حملات از تسلیحات سنگین استفاده می شود.  

 در همین حال خبرگزاری ریانووستی امروز از دسترسی واحد تجسسی شبه نظامیان دونتسک به یک نقشه نظامی ارتش اوکراین خبر داد که در آن برنامه تهاجم به دونتسک نوشته شده است.

فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه

نخست وزیر انگلیس از کشورهای غربی خواست تا در مقابل پوتین متحد شده و به او نشان دهند اگر سربازانش را به اوکراین بفرستد، بهای سنگینی باید بپردازد.

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه/ فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه/ برگزاری رزمایش هسته ای روسیه با شلیک موشک های مافوق صوت/ گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی ترین رهبران جهان

به گزارش رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است امروز (شنبه) ریاست کنفرانس امنیتی مونیخ را بر عهده داشته باشد که هدفش درخواست برای عدم درگیری در اوکراین به واسطه پیگیری یک روند دیپلماتیک برای اجتناب در درگیری در شرق اروپاست.

این نشست سالانه در حالی برگزار می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده بود که ایالات متحده دلایلی دارد که بر اساس آن نیروهای روسیه قصد دارند در روزهای آینده به اوکراین حمله کنند که شامل هدف قرار دادن پایتخت اوکراین یعنی کی‌یف می‌شود.

بایدن روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که "متقاعد شده" پوتین تصمیمش را گرفته که ارتش خود را به آن سوی مرز منتقل کند و این در حالی مطرح شده که بایدن چندین هفته قبل گفته بود، رئیس جمهوری روسیه تصمیمی درباره تحرک سربازانش نگرفته است.

چند ساعت پس از صحبت‌های بایدن، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم گرفته موقت دیپلمات هایش را از کی‌یف خارج کند و آنها را به غرب اوکراین ببرد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، مقام‌های سفارت انگلیس به ‌لِویو واقع در مرز با لهستان منتقل می‌شوند.

جانسون با ادعای اینکه ۱۵۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر شده اند، پیشتر این وضعیت را "بسیار متشنج" توصیف کرده بود اما در اظهاراتی پیش از آغاز سفرش به آلمان گفت، اگر غرب در یک جبهه متحد در زمینه موافقت با تحریم‌ها علیه مسکو اقدام کند، دیپلماسی می‌تواند پیروز شود.

نخست وزیر انگلیس همچنین ادامه داد: هنوز فرصتی برای اجتناب از درگیری خونین وجود دارد، اما این امر مستلزم نمایش گسترده همبستگی غرب فراتر از هر چیزی است که در این اواخر شاهدش بودیم. متحدان باید یکصدا باشند تا به پوتین نشان دهند که اگر یک اقدام نظامی دیگر علیه اوکراین انجام دهد، باید بهای سنگینی بپردازد. دیپلماسی هنوز هم می‌تواند پیروز شود.

بوریس جانسون همچنین افزود: این پیامی است که من امروز آن را در مونیخ اعلام می‌کنم ما باید تلاش هایمان را برای اجتناب از یک محاسبه اشتباه که می‌تواند برای اوکراین، روسیه و سراسر اروپا مخرب باشد، دو چندان کنیم.

اجلاس امنیتی ‌آلمان در حالی برگزار می‌شود که پوتین همچنان به نشان دادن قدرت نظامی روسیه ادامه می‌دهد.

برگزاری رزمایش هسته ای روسیه با شلیک موشک های مافوق صوت

رئیس جمهوری روسیه آغاز تمرینات نظامی با هدف آزمودن توان بازدارندگی استراتژیک کشورش را تایید کرد.

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه/ فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه/ برگزاری رزمایش هسته ای روسیه با شلیک موشک های مافوق صوت/ گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی ترین رهبران جهان

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور، رزمایش با حضور نیروهای سه گانه هسته‌ای را آغاز کرد.

پوتین به همراه الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروس خود در حال تماشای پرتاب موشک های بالستیک از مرکز نظارت بر رزمایش است.

وزارت دفاع روسیه توضیح داد، این رزمایش برای آزمایش آمادگی ارگان‌های فرماندهی و کنترل نظامی، خدمه پرتابگرها و خدمه کشتی‌های جنگی و ناوهای موشکی راهبردی برای انجام وظایف محوله و همچنین قابلیت اطمینان تسلیحات نیروهای راهبردی هسته‌ای و غیرهسته‌ای برگزار می شود.

در حال حاضر برنامه های گسترده برای آموزش عملیاتی نیروهای مسلح در روسیه ادامه دارد. تقریباً تمام مناطق نظامی، ناوگان های نیروی دریایی و نیروهای هوابرد در آنها شرکت می کنند. علاوه بر این، رزمایش مشترک روسیه و بلاروس تحت عنوان قاطعیت اتحاد در خاک بلاروس در حال برگزاری است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروی هوافضای روسیه، واحدهای نظامی ناحیه جنوبی، نیروهای موشکی استراتژیک و ناوگان‌های شمالی و دریای سیاه روسیه در تمرینات بازدارندگی استراتژیک حاضر خواهند بود.

کرملین اعلام کرد که نیروهای هوافضای روسیه با موفقیت، موشک‌های بالستیک مافوق صوت کینژال با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و پرتاب از هوا و دیگر انواع موشک‌ها را در طول رزمایش شلیک کردند. یک فروند موشک اسکندر به محل تمرین در منطقه آستاراخان در جنوب روسیه شلیک شد. موشک‌های کروز کالیبر و موشک کروز مافوق صوت "زیرکون"( Zircon ) از کشتی‌ها و زیردریایی‌های ناوگان شمال و ناوگان دریای سیاه پرتاب شدند.

کرملین اعلام کرد، موشک بالستیک قاره پیما یارس (Yars ) از پایگاه فضایی پلستسک پرتاب شد. موشک بالستیک زیردریایی سوخت مایع سینوا ( Sineva) از رزمناو کارلیا در دریای بارنتس پرتاب شد. کرملین گفت که تمام اهداف در طول رزمایش مورد اصابت قرار گرفتند.

گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی ترین رهبران جهان

یک رسانه آمریکایی با اشاره به جنایات ولیعهد سعودی، وی را یکی از "وحشی‌ترین" رهبران جهان توصیف کرد.

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه/ فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه/ برگزاری رزمایش هسته ای روسیه با شلیک موشک های مافوق صوت/ گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی ترین رهبران جهان

شبکه آمریکایی «فاکس مدیا»، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به دلیل سیاست‌های سرکوبگرانه و حکومت استبدادی وی، از "وحشی‌ترین رهبران جهان" خواند.

این شبکه اعلام کرد که محمد بن سلمان از چشم انداز ۲۰۳۰ خود برای پنهان کردن نیت واقعی‌اش استفاده کرد و به عنوان مثال در پرونده ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی رهبران کشورهای غربی را به تمسخر گرفت.

این شبکه در گزارش خود به معروف‌ترین جنایات بن سلمان، از جمله ربودن سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان، بازداشت و اخاذی از نخبگان سعودی، سرکوب فزاینده فعالان حقوق بشر و مخالفان در این کشور، محاصره قطر و جنگ یمن اشاره کرده است.

این شبکه فاش کرد که تنها هدف کنسرت‌ها و نمایش‌های سینمایی در عربستان اجازه دادن به حضور مشترک زنان و مردان در مجالس و مراسم عمومی بوده و بخشی از تلاش‌ها و ادعاهای اصلاحی وی نیست که پیشتر وعده داده بود.

فاکس مدیا همچنین به نیویورک تایمز اشاره کرد که اخیراً سرکوب عمدی خاندان سلطنتی سعودی توسط محمد بن سلمان برای انحصار قدرت از طریق سرکوب را برجسته کرده است.

این شبکه در ادامه گزارش خود به بررسی وضعیت بازداشت شدگان آزاد شده و تبدیل زندان آنها به حبس خانگی و همچنین گرفتن گذرنامه آنها برای جلوگیری از مسافرت‌شان اشاره کرده است.

فاکس مدیا همچنین اعلام کرد که برخی شاهزاده‌های سعودی همچنان دربند محمد بن سلمان به سر می برند که ازجمله سرشناس‌ترین آنها "عبد الله بن عبد العزیز آل سعود" و "محمد بن نایف" هستند.

این شبکه همچنین گزارش داد که هیچ اتهامی علیه تمامی بازداشت شدگان مطرح نشده است و بدون محاکمه یا توضیحی حبس شده‌اند.

حمایت اوکراینی ها از پیوستن به ناتو

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که ۶۲ درصد اوکراینی ها خواستار ملحق شدن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

اصابت چند گلوله خمپاره به خاک روسیه/ فراخوان انگلیس برای اتحاد غرب علیه روسیه/ برگزاری رزمایش هسته ای روسیه با شلیک موشک های مافوق صوت/ گزارش رسانه آمریکایی از یکی از وحشی ترین رهبران جهان

روزنامه مسکو تایمز نوشت: سازمان نظرسنجی اوکراین به نام «ریتینگ گروپ» روز جمعه اعلام کرد: دسامبر (آذر) گذشته ۵۵ درصد از اوکراینی ها خواستار ملحق شدن کشورشان به ناتو بودند که این رقم در ژانویه (دی) افزایش یافته و در ماه فوریه (بهمن) به ۶۲ درصد رسیده است.

این نظرسنجی در عین حال حکایت از آن داشت که ۳۰ درصد اوکراینی ها مخالف تلاش این کشور اتحادیه جماهیر شوروی سابق برای پیوستن به ائتلاف نظامی غرب (ناتو) هستند. دو ماه قبل ۳۵ درصد از اوکراینی ها این نظر را داشتند.

نتایج این نظرسنجی گویای آن است که ملحق شدن به اتحادیه اروپا مورد حمایت ۶۸ درصد اوکراینی هاست و ۲۴ درصد از مردم این کشور با این گزینه مخالف هستند. از نظر جمعیتی ساکنان مناطق غرب و مرکز اوکراین اشتیاق بیشتری برای عضویت کشورشان در ناتو و اتحادیه اروپا دارند و ساکنان مناطق جنوبی این کشور تمایل کمتری نشان دادند.

نظرسنجی «ریتینگ گروپ» که  از بین هزار و ۷۲۲ اوکراینی و در روزهای ۱۶ و ۱۷ فوریه (۲۷ و ۲۸ بهمن) انجام شده است، حکایت از آن دارد، تعداد افرادی که در شرق اوکراین مخالف عضویت در ناتو هستند، بیشتر از حامیان آن و میزان مخالفت یا حمایت از عضویت در اتحادیه اروپا در هر دو این مناطق یکسان است.

این نظرسنجی شامل شرکت کنندگانی از کریمه نیست که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شد و همچنین ساکنانی از جمهوری های دونسک و لوهانسک را که همان سال تحت کنترل جدایی طلبان هستند، در بر نمی گیرد.

نتایج نظرسنجی «ریتینگ گروپ» در حالی منتشر شده که آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که روسیه در آستانه حمله نظامی به اوکراین است و اقدام مسکو در عقب کشیدن بخشی از نیروهای خود از مرز اوکراین را نادیده گرفت.

به رغم این که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و غرب همچنان مدعی اند روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، مسکو هر گونه قصد حمله به این کشور را تکذیب کرده، ولی هشدار داده که اگر خواسته این کشور برای عقب کشیدن ناتو و آمریکا از شرق اروپا تامین نشود، ممکن است اقدامات فنی نظامی را بکار بندد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
پوتین احمق تر از آنچیزی بود که فکر می کردیم
امریکا به هر طریق ممکن می خواد روسیه و اکراین جنگ کنن . علت اصلی هم خط لوله نورد استریم روسیه است . از یه طرف امریکا می خواد اکراین رو با بهانه حمله روسیه جزو ناتو کنه تا ناتو زیر گوش مرزهای روسیه بیاد و از سوی دیگه خط لوله روسیه رو به اروپا ناکارامد و از دور خارج کنه . و خودش صدور انرژی به اروپا رو از دست روسها در بیاره .
پوتین هم موضوع رو فهمیده اما امریکا با موشک باران خاک اصلی روسیه توسط دولت اکراین به دنبال نتیجه دلخواه است .
حالا این ۶۲ درصد فکر می کنند که اگر عضو ناتو شوند در صورت حمله از طرف روسیه مورد حمایت نظامی غرب و ناتو قرار خواهند قرار خواهند
تو خاورمیانه از ولیعهد عربستان وحشی تر هم داریم !!!
پیش بسوی جنگ روسیه با اکراین،روسیه به خواسته هایش نمیرسد بدون جنگ یا باید ناتو را در کنار مرزش قبول کند یا باید اوکراین را بگیرد ،بدون جنگ امکان ندارد امریکا کنار بیاید در هر دو صورت به نفع امریکا است.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
آمریکا و انگلیس اونقدر تبلیغ و تحریک خواهند کرد که آخرش روسیه هم صبر استراتژیکش تموم بشه
به هر شکل ممکن می‌خوان روسیه را وارد جنگ کنن
اول با تبلیغات
بعد با مشخص کردن روز و ساعت حمله
حالا با انداختن خمپاره
خمپاره های اوکراینی؟ یعنی اول اوکراین جنگ پیش رو را آغاز کرد؟؟ حالا اگر روسیه حمله کند یک عکس العمل دفاعیست؟ باور کنیم؟
روسیه حمله میکنه. 3 سوت اکراین را میگیره. هیچ کس هم جلودارش نیست. بهانه دستش دادند. تحریمش کنند اروپا یخ میزنه از بی گازی. باید برن هیزم بیارن
روسیه حمله میکنه. 3 سوت اکراین را میگیره. هیچ کس هم جلودارش نیست. بهانه دستش دادند. تحریمش کنند اروپا یخ میزنه از بی گازی. باید برن هیزم بیارن
اوکراین رو بگیره در واقع با کشورهای حامی ناتو هم مرز خواهد شد.
انگار روسیه خواه یا نا خواه محکوم به جنگ با اکراین است جنگ 8 ساله ایران و عراق یادش بخیر،
سلام
جنگ خوب نیست اما یه مدتی روسیه سرگرم بشه بد نیست تا ایران به خودش بیاد . تا فرصت پیدا کن دوست و دشمن واقعی کیه
اینها روسها وآمریکاییها تا میلیونها نفر را به خاک وخون نکشند از پای نخواهند نشست شروع جنگ همان با برخورد یکی دوگلوله از این دست شروع شده وادامه اش معلوم است اوکراین در این میان نباید وارد هیچ اتحادی با غرب ودیگران شود که تا توسعه طلبی غرب وروسها متوقف شود
این‌ آقای پوتین‌ از درگیری آمریکا در خاورمیانه‌ و حضورش در افغانستان‌ و داعش‌بازی‌ در منطقه‌ بخوبی‌ بهره برد‌ و حتی‌ با جولان تانکهای خودش‌ در اوکراین‌ و بدون لحاظ کردن ارتش اوکراین و دولتش‌ از روس تبارها‌ حمایت کرد‌ از این طرف هم که خوب با ایرانیها‌ دوست شد‌ و با کارت ایران‌ در مجامع‌ از سوریه دفاع کرد‌ و رابطه ایران و غرب را برهم زد‌ و در حالیکه بیشترین دوستی را با رژیم اسرائیل دارد‌ در گروه‌ مقاومت‌ دست دارد‌ و از دیوانه ای چون‌ ترامپ‌ در برهم زدن برجام‌ بهره گرفت‌ و خلاصه‌ چه ها که نکرد‌ این‌ افسر ادمکش‌ اطلاعاتی‌ کا گ‌ ب‌ شوروی‌ ! ولی حالا‌ جو بایدن کهنه کار‌ و جرثومه استعمار‌ کس دیگریست‌ و خوب دستش و خونده‌ و اچمزش‌ کرده‌ !
خدا میدونه‌ این پوتین چه برنامه هایی برای‌ ایران داره‌ !
اروپایها به تنهایی هیچی نیستند حتی قادر به جنگ با یک کشور کوچک هم نیستند برای همین هم مرتبا بدنبال ائتلاف با یکدیگر هستند /
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس