بازدید 142513
با مذاکرات هسته ای

شرط شمخانی برای شکل گیری توافق هسته ای/ اعلام لغو برخی از تحریم های هسته ای ایران از سوی آمریکا/ اولیانوف: مذاکرات وین وارد مرحله نهایی شده است

ایالات متحده آمریکا در بحبوحه مذاکرات وین که به روزهای حساسی رسیده است، معافیت برخی تحریم‌های هسته‌ای ایران را بازگردانده است. یک مقام دولت بایدن روز جمعه از معافیت تحریمی ایران خبر داد. این مقام افزود که مذاکرات فنی که با این معافیت‌ها تسهیل می‌شود در هفته‌های پایانی گفت‌وگوها ضروری است.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷ 05 February 2022

فوری: لغو برخی از تحریم های هسته ای ایران از سوی آمریکا

بین الملل تابناک: دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود، پس از نزدیک به ۳۰ روز رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک وارد یک دوره تنفس کوتاه تصمیم‌گیری سیاسی شده که بعد از چند روز ادامه خواهد یافت.

شرط شمخانی برای شکل گیری توافق هسته ای
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۸:۰۹

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (شنبه) در واکنش به اظهارات یک مقام دولت بایدن که از تمدید معافیت تحریمی ایران خبر داد، نوشت: انتفاع اقتصادی واقعی، موثر و قابل راستی‌آزمایی ایران، شرط لازم برای شکل‌گیری توافق است.

وی تصریح کرد: نمایش رفع تحریم اقدامی سازنده تلقی نمی‌شود.

اولیانوف: مذاکرات وین وارد مرحله نهایی شده است
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۶:۲۰

میخائیل اولیانوف که نمایندگی روسیه را در مذاکرات وین با موضوع رفع تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه اعمال شده علیه ایران برعهده دارد، به خبرها درباره احیای معافیت تحریمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده مسکو در مذاکرات وین با موضوع برداشتن تحریم‌های ایران در پیامی توییتری از این اقدام آمریکا استقبال کرد.

اولیانوف نوشت: «تصمیم ایالات متحده برای احیای معافیت‌های "هسته‌ای"، اقدامی در مسیر درست است. این (اقدام) به تسریع احیای برجام و بازگشت متقابل آمریکا و ایران به پایبندی به توافق ۲۰۱۵ (برجام) کمک خواهد کرد. همچنین می‌توان آن را نشانه ورود مذاکرات وین به مرحله نهایی دانست».

رابرت مالی: تضمینی برای ماندن دولت بعدی آمریکا در برجام وجود ندارد
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۵:۳۲

«رابرت مالی» نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه «سی ان بی سی» با تأکید بر اینکه زمان احیای برجام رو به اتمام است گفت در صورت احیای توافق هسته‌ای ایران، واشنگتن تحریم‌های ناسازگار با برجام را رفع خواهد کرد اما تحریم‌هایی که غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای ایران است، همچنان حفظ خواهد شد.

مالی در آغاز مصاحبه خود ضمن فاجعه‌بار توصیف کردن تصمیم دولت «دونالد ترامپ» ر‌ئیس‌جمهور سابق آمریکا برای خروج یکجانبه از برجام تصریح کرد: «موضع جو بایدن و آنتونی بلینکن و دیگر اعضای تیم این است که بازگشت به برجام در راستای منافع ایالات متحده آمریکا است و تا حد زیادی برای مشاهده توقف پیشرفت ایران برای دستیابی به بمب و جلوگیری از تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) ضروری است».

وی با اینحال بار دیگر توپ را به زمین ایران انداخت و گفت که زمان برای بازگشت به برجام رو به اتمام است و ادامه داد: «ما به وضوح به ایران گفته‌ایم که تنها چند هفته برای بازگشت به برجام زمان داریم».

مالی تصریح کرد: «محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در راستای منافع ایالات متحده است و ما می‌توانیم پس از آن به بسیاری دیگر از مسائل مرتبط با ایران رسیدگی کنیم...موضع کنونی ما و کشورهای اروپایی این است که بهترین مسیر پیش رو بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در شرایطی است که ایران آمادگی داشته باشد به طور کامل به تعهداتش بازگردد».

نماینده آمریکا در امور ایران در ادامه در خصوص اظهارات اخیر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه جهان اقدامی برای توقف چرخش سانتریفیوژهای ایران انجام نداده، گفت: «ما همکاری نزدیکی با دولت اسرائیل داریم اما در خصوص این موضوع با آن‌ها اختلاف نظر داریم. جهان نباید اقدامی برای توقف چرخش سانتریفیوژهای ایران انجام می‌داد بلکه این برجام بود که ثابت کرد می‌تواند سانتریفیوژهای ایران را متوقف کند و تجربه سه ساله خروج از برجام نشان داد که سیاست فشار حداکثری برنامه هسته‌ای ایران را تسریع بخشید».

مالی با اشاره به این موارد ادامه داد: «هم‌اکنون ما آمادگی داریم در صورت آمادگی ایران به توافق بازگردیم و سهم خود را در لغو تحریم‌هایی که رئیس‌جمهور ترامپ مجدداً علیه ایران وضع کرد و با برجام ناسازگاری داشت، ایفا کنیم اما اگر ایران مسیر دیگری را انتخاب کند، ما نیز مجبور می‌شویم مسیر دیگری را در پیش بگیریم تا اطمینان حاصل کنیم ایران به بمب دست پیدا نخواهد کرد. در دیپلماسی باز است».

این دیپلمات آمریکایی سپس ادامه داد: «ما همچنان در دیپلماسی را باز نگه می‌داریم اما از دیگر ابزار استفاده می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح‌های اتمی دست پیدا نخواهد کرد و به سمت ساخت بمب حرکت نخواهد کرد».

راب مالی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه به چه دلیل با شرایطی که ایالات متحده آمریکا در خروج از برجام و نقض این توافق و ترور فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به وجود آورده، جمهوری اسلامی ایران باید به آمریکا اعتماد کند، گفت: «من نمی‌توانم خود را به جای آن‌ها بگذارم اما این مسئله حقیقت دارد که در سیستم ما، ما نمی‌توانیم رئیس‌جمهور بعدی را ملزم کنیم. دولت بعدی تصمیمات خود را خواهد گرفت».

نماینده آمریکا در امور ایران سپس حرف خود را اینگونه ادامه داد:« دولت بایدن به وضوح اعلام کرده است که تا زمانیکه ایران به تعهداتش پایبند باشد، آمریکا نیز به تعهداتش ذیل برجام پایبند خواهد بود. بیایید هرچه سریع‌تر به برجام بازگردیم که این به نفع هر دو کشور ایالات متحده و ایران است و به آن برای رسیدن به درک‌ و تفاهم در دیگر مسائل تکیه کنیم».

راب مالی سپس در خصوص تحریم‌ها و لغو آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را حفظ می‌کنیم و این تحریم‌ها ارتباطی به موضوع هسته‌ای ایران ندارد و به رفتار این کشور بازمی‌گردد اما اکثر تحریم‌های ناسازگار با برجام رفع خواهدشد».

گروسی: بدون همکاری همه طرف‌ها توافق ناممکن است
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۵:۱۱

«رافائل گروسی»  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌و‌گو با شبکه العربیه، گفت که رسیدن به توافق طی روزهای آتی ممکن اما موضوع پیچیده‌ای است.

العربیه در ادامه به نقل از وی نوشت: «بدون التزام ایران و همکاری همه طرف‌ها توافق هسته‌ای صورت نخواهد گرفت. از وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در سایت‌های ایران نگران هستیم.»

گروسی همچنین تأکید کرد که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران علی‌رغم موانع، در مسیر صحیحی قرار دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز برای رسیدن به توافق تلاش زیادی می‌کند و هر میزان طرف‌ها گفت‌و‌گو می‌کنند، از میزان اختلافات کاسته و نظرات به یکدیگر نزدیک می‌شود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: «تاکنون طرف‌ها موفق به توافق نشده‌اند، اما امیدمان قطع نشده است، دشواری‌ها همچنان وجود دارد، اما چاره‌ای جز حل یکی پس از دیگری آن‌ها وجود ندارد و ما از نزدیک تحولات را دنبال کرده و منتظر حل و فصل دیپلماتیک هستیم.»

او همچنین گفت که گفت‌و‌گوها اکنون در سطح سیاسی است و اینکه از نظر سیاسی طرف‌های مذاکره کننده چه می‌خواهند و سؤال مهم این است که آیا بازگشت به توافق ۲۰۱۵ ممکن است یا نه.

شمخانی: حق هسته ای ایران با هیچ توافقی قابل محدود شدن نیست
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۵:۱۱

علی شمخانی ‌دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (شنبه) در توئیتی نوشت: حق قانونی ⁧‫ایران‬⁩ برای ادامه تحقیق و توسعه و حفظ توانمندی‌ها و دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای در کنار تامین امنیت آن در برابر شرارت‌های حمایت شده با هیچ توافقی قابل محدود شدن نیست.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از این نیز در توئیتی با بیان این‌که تاکنون ارتباط با هیأت آمریکایی حاضر در وین با مبادله نوشتار غیر رسمی انجام شده و نیازی به بیش از این نیز نبوده و نخواهد بود، اعلام کرد: این روش تنها زمانی با روش‌های دیگر جایگزین می‌شود که توافق خوب در دسترس باشد.

الاخبار مدعی شد: نشست امنیتی بین مسئولان ایران و آمریکا در آلمان
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۱۲:۲۰

انتخاب: روزنامه لبنانی الاخبار، چاپ بیروت ادعا کرده است که یک نشست امنیتی بلند پایه بین مسئولان ایران و آمریکا انجام شده تا راه را برای گام‌های بیشتر هموار کند؛ و در حالی که همه روی این نشست و مکان آن سرپوش می‌گذارند، منابع آگاه تصریح می‌کنند که نشست مذکور در آلمان و در جریان سفر پنهانی ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، به برلین، انجام شده. به گفته منابعی از تهران، که با الاخبار مرتبط هستند، هیئت ایرانی از همراهی آمریکا برای تسهیل توافق بر سر یک سوم نکات مورد بحث، متعجب شده است و همین امر، باعث شده هیئت ایرانی سریعا به کشور خود بازگشته و به پوششی برای دست یابی به گفتگوهای نهایی دست یابد.

الاخبار، چاپ بیروت در مطلبی به قلم ابراهیم الأمین نوشت: بررسی آنچه در وین جریان دارد، دشوار است، اما خوش بینی طرف ایرانی در هفته‌های اخیر منعکس کننده یک پیشرفت بزرگ در مذاکرات است، آنچه که باعث شد اسرائیل، توافق هسته‌ای را امری غافلگیر کننده نداند و حتی اسرائیلی‌ها معتقدند در صورت نبود گزینه جایگزین، یعنی حمله به ایران به رهبری آمریکا، رسیدن به توافق، خوب است.

در ادامه این مطلب آمده است: عملا، همه طرف‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا هفته‌های سرنوشت سازی را پیش رو داریم. در غرب، در مورد دوره‌های مذاکره، بویژه در ماه جاری صحبت می‌شود و در ایران بعید نمی‌دانند که تا قبل از عید نوروز توافقی حاصل شود. اما نکته جدید موافقت اولیه آمریکا با چارچوب توافقی که روسیه به اتفاق ایران ارائه کرده، مربوط است، در این میان، اشاره‌هایی هم به تغییر واضح موضع اروپا می‌شود، که پیش از این، انعطاف کمی از خود نشان می‌داد.

نمی‌توان با قاطعیت در مورد نوع مذاکراتی که قبل از توقف ناگهانی آن صورت گرفت، سخن گفت. اما آنچه در نتیجه نشست‌های غیر علنی اتفاق افتاد، مسیر را برای دست یابی به تفاهمی هموار کرد که به روند مذاکرات سرعت داد. براساس اطلاعات الاخبار، یک نشست امنیتی بلند پایه بین مسئولان ایران و آمریکا انجام شده تا راه را برای گام‌های بیشتر هموار کند؛ و در حالی که همه روی این نشست و مکان آن سرپوش می‌گذارند، منابع آگاه تصریح می‌کنند که نشست مذکور در آلمان و در جریان سفر پنهانی ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، به برلین، انجام شده، ضمن اینکه وال استریت ژورنال این خبر را منتشر کرده و گزارش داد این سفر یک هفته قبل از سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه صورت گرفته و تنها به موضوع روسی-اوکراین مربوط است.

چارچوب توافق

در حالی که در مورد نتایج تماس امنیتی آمریکا-ایران، سکوت می‌شود، تغییر بزرگ و ناگهانی در ترکیب هیئت مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات وین، پس از سفر برنز و استعفای دو عضو این هیئت، جالب توجه بود. به نظر می‌رسد این دو استعفا به اختلافات داخلی هیئت آمریکایی در مورد ساز و کار تعامل با طرف ایرانی انجام شده، چرا که دو مقام مستعفی، کاملا در مقابل رابرت مالی جبهه داشتند، همان شخصی که بازهای دولت آمریکا وی را متهم به حمایت از توافقی به نفع تهران می‌کنند. اما مساله مهمتر تحول در موضع آمریکا در مذاکرات است. به گفته منابعی از تهران، که با الاخبار مرتبط هستند، هیئت ایرانی از همراهی آمریکا برای تسهیل توافق بر سر یک سوم نکات مورد بحث، متعجب شده است و همین امر، باعث شده هیئت ایرانی سریعا به کشور خود بازگشته و به پوششی برای دست یابی به گفتگوهای نهایی دست یابد.

در همین رابطه، منابع می‌گویند: جلسات آخر بین هیئها، شاهد گفتگویی در مورد طرح ایران-روسیه در مورد رفع تحریم‌ها و بازگشت به بندهای توافق هسته‌ای بود. منابع مذکور تاکید می‌کنند که ایالات متحده با اغلب بندهای این طرح ایران-روسیه موافقت کرده و احتمال توافق جدید بین ایران و دیگر دولت‌های حاضر، در هفته‌های آینده زیاد است. ایشان می‌افزایند: مذاکراتی که در وین جریان داشت، حول محور طرح ایران و روسیه بود و اکنون، موافقت آمریکا با اغلب بندهای آن، مذاکره کنندگان ایرانی را غافلگیر کرده است.

توافق فعلی بین ایران و دولت‌های مذاکره کننده، بر رفع تقریبا کامل تحریم‌های امریکا علیه فروش نفت ایران و پرداخت تمام اموال بلوکه شده ایران در سرتاسر جهان استوار است. در مقابل، ایران براساس یک پیشنهاد جدید، غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خود را متوقف کرده و سطح آن را به ۲۰ می‌رساند.

دغدغه‌های و درخواست‌های ایران

طبق اطلاعات، معاون وزیر خارجه ایران، علی باقر کنی به تهران بازگشت تا تحولات جدید را مطرح کرده و نه تنها از ابراهیم رئیسی، بلکه از رهبری جمهوری اسلامی کسب تکلیف واضح تری کند.

با توجه به موضع گیری جدید امریکا و موافقت رهبری ایران با نقشه راهی که مشخص شده، شانس‌های عقد شکل جدیدی از توافق هسته‌ای با ایران، افزایش یافته است، که روسیه در آن نقش اجرایی مهمی را ایفا می‌کند. همزمان، منابع اگاه گزارش دادند که احتمال کارشکنی در توافق و مخالفت احتمالی مشاور امنیت ملی کاخ سفید، جک سالیوان و بازهای دولت آمریکا که مخالف نرمش در قبال تهران هستند، وجود دارد.

به موازات این بحث، تحلیلگران می‌گویند که مشکل تنها بندهای مذاکرات فعلی نیست، بلکه مساله به مرحله پس از توافق هم مربوط است، چرا که ایران تمایلی برای بازگشت سریع به توافق ۲۰۱۵ بدون این ضمانت‌ها ندارد.

- رفع تمام تحریم‌های آمریکا و اروپا و تحریم‌های بین المللی تحت عنوان مقابله با برنامه‌های هسته ای، در مقابل پایبندی ایران به توقف غنی سازی، همراه با حق آن برای دست یابی به تعهدی که ضامن بازپس گرفتن اورانیوم ذخیره سازی شده ایران در مسکو، در صورت خروج هر یک از طرف‌های غربی از توافق باشد.

- رفع تحریم‌هایی که مانع از صادرات نفت و گاز ایران به دولت‌ها مختلف جهان می‌شود و آزادسازی تمام عملیات مالی مربوط به معاملات آن.

- ازادی بخش تجارت جهانی ایران و فراهم شدن زمینه‌ای برای همکاری آن با هر شرکتی در جهان در تمام سطوح زیربنایی و حیاتی تا صنایع شهری.

- آمریکا مانع از هر گونه اقدام اسرائیل علیه ایران یا توافق هسته‌ای شود، چرا که تهران با قاطعیت می‌داند هر عمل اسرائیل، ناشی از اقدام و اراده آمریکاست و اسرائیل به تنهایی و بدون پوشش امریکا، قدرتی ندارد.

- مقامات آمریکایی همه به توافق پایبند بمانند و تایید توافق، تنها منحصر به امضای آن توسط کاخ سفید نشود، یعنی دولت آمریکا در این باره باید با کنگره به توافقی برسد.

اروپا و قطر

از سوی دیگر، الاخبار مطلع شد که تماس‌هایی بین ایران و تعدادی از پایتخت‌های اروپایی ذینفع انجام شده تا چارچوب شراکت‌ها در مرحله پس از توافق توسعه یابد. به نظر می‌رسد ایران بوضوح از اروپا شنیده که اماده توافق‌های طولانی مدت، به شرط اجرای توافق با آمریکایی هاست، اما معتقد است که شرط اروپا نشان دهنده نقطه ضعف است.

همچنین طرف ایرانی خطاب به طرف‌های اروپایی تاکید کرد تاکید کرد که هیچ یک از پرونده‌های مربوط به حوادث خاورمیانه نه در مرحله فعلی و نه در مراحل بعدی، جزئی از بندهای مورد مذاکره نخواهد بود.

در همین رابطه، به نظر می‌رسد برخی دولت‌ها تلاش می‌کنند تا از نقش میزبانی به نقش میانجی فعال برسند، همانطور که قطر پیشنهاد داده است تا واسطه مذاکره بین ایران و امریکا در مورد پرداختن به پرونده روابط دو جانبه بین دو طرف باشد. دوحه برای این منظور به روابط استثنایی خود با دولت آمریکا و روابط مستحکم با ایران در دوره‌های گذشته، استناد می‌کند. ظاهرا قطری‌ها تلاش می‌کنند از تجربه واسطه گری بین آمریکا و طالبان که منجر به توافق برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شد، استفاده کنند.

توضیح وزارت خارجه آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی برنامه هسته‌ای ایران
۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۰۸:۱۳

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره موضوع معافیت‌های تحریمی در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران توضیح داد.

"ند پرایس" جمعه شب به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما دقیقاً همان کاری را کردیم که دولت قبلی کرد؛ به شرکای بین‌المللی خود اجازه می دهیم به خطرهای فزاینده مرتبط با عدم اشاعه و ایمنی هسته ای در ایران رسیدگی کنند در عین حال، تا زمانی که تهران به تعهدات خود در قالب برجام بازنگردد، معافیت تحریمی به ایران ارائه نکرده و نخواهیم کرد.

آمریکا معافیت برخی تحریم‌های هسته‌ای ایران را بازگرداند

ایالات متحده آمریکا در بحبوحه مذاکرات وین که به روزهای حساسی رسیده است، معافیت برخی تحریم‌های هسته‌ای ایران را بازگردانده است.

یک مقام دولت بایدن روز جمعه از معافیت تحریمی ایران خبر داد. این مقام افزود که مذاکرات فنی که با این معافیت‌ها تسهیل می‌شود در هفته‌های پایانی گفت‌وگوها ضروری است.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد که این معافیت تحریمی نباید به عنوان سیگنالی تلقی شود که واشنگتن به دنبال دستیابی به تفاهمی برای بازگشت به توافقی است که به صورت رسمی با نام برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود.

مذاکرات وین با هدف رفع تحریم های آمریکا و بازگشت این کشور به برجام وارد مرحله حساسی شده است.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در راستای سیاست فشار حداکثری، معافیت تحریمی برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را لغو کرده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت در حالی که مذاکره کنندگان آمریکایی خود را برای بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات آماده می کنند، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا چند معافیت تحریمی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را امضا کرد. این اقدام با هدف لغو تصمیم دولت ترامپ در پایان دادن به این معافیت‌های تحریمی بوده است.

آسوشیتدپرس نوشت که این معافیت‌های تحریمی با هدف ترغیب ایران به بازگشت به توافق هسته‌ای سال 2015 صورت می گیرد که دولت ترامپ به صورت یکجانبه از آن خارج شد.

بر اساس گزارش‌ها، با صدور این معافیت تحریمی، شرکت‌های چینی، روسی و اروپایی که با برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران همکاری داشتند می توانند بدون نگرانی از تحریم‌های آمریکا، به این همکاری بپردازند.

دولت پیشین آمریکا به ریاست ترامپ بعد از خروج از برجام در راستای راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

فشار کنگره برای سئوال از رابرت مالی درباره مذاکرات ایران

تندروها و جمهوریخواهان در آمریکا که همزمان با مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ تحرکات خود را شدت بخشیده اند، در تازه ترین اقدام، خواستار توضیحات "رابرت مالی" نماینده ویژه دولت دموکرات جو بایدن در امور ایران درباره مذاکرات وین و پاسخگویی او به سوالاتی شده اند.

پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن روز جمعه به وقت محلی در گزارشی نوشت که جمهوری خواهان آمریکا خواهان شهادت رابرت (راب) مالی در مقابل کنگره شده اند.

این تارنمای نزدیک به نومحافظه کاران آمریکا نوشت که نامه ۹ جمهوریخواه به وزارت امور خارجه آمریکا نشان می دهد که گروهی از رهبران سیاست خارجی جمهوریخواه از دولت بایدن خواسته اند که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مورد تلاش های خود برای احیای برجام به کنگره شهادت دهد.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی که سال گذشته برای رهبری مذاکرات با ایران منصوب شد، با وجود درخواست های مکرر جمهوری خواهان، از زمان تصدی این سمت، در کنگره حضور نیافته است. انتخاب رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه ایران پیش از این با مخالفت هایی در کنگره آمریکا مواجه شده بود.

واشنگتن فری بیکن نوشته است با توجه به اینکه انتظار می‌رود دولت بایدن در هفته‌های آتی توافق با ایران را اعلام کند، راب مالی برای پاسخ به سووالات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تحت فشار قرار گرفته است.

واشنگتن فری بیکن نوشت که درخواست برای این جلسه استماع درحالی صورت می گیرد که به گفته قانونگذاران جمهوری خواه تیم مذاکره کننده امریکا تحت رهبری راب مالی در بی نظمی و آشفتگی کامل است.

قانونگذاران به جدایی اخیر یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که خواهان موضع سخت گیرانه تر در قبال ایران در مذاکرات بوده است، اشاره می کنند.

بر اساس این گزارش، جمهوری خواهان به دنبال کسب پاسخ به چندین سوال کلیدی پیرامون مذاکرات هستند. این سوالات شامل موارد زیر می شوند: چرا مقامات وزارتخانه از تیم مذاکره کننده کنار گذاشته می شوند؟ موضع فعلی دولت امریکا در مورد لغو تحریم ها علیه ایران چیست؟ چرا تحریم های کلیدی در بخش انرژی ایران کامل اعمال نمی شود؟ برنامه هسته ای ایران و افزایش غنی سازی اورانیوم آن در چه وضعیتی قرار دارد؟

در نامه جمهوریخواهان همچنین آمده است: اشتیاق دولت بایدن به بازگشت به توافق هسته ای به رغم تشدید تنش ها و عدم سازش ایران، یک اشتباه محاسباتی بزرگ است که بازدارندگی را کاهش داده و اهرم ما در مذاکرات را تضعیف می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۹۲
سركار گذاشتن ملت دفع پیش هم که برجام شد چیزی ارزون نشد فقط با این سیگنالها تولیدات میره رو هوا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
کدام تولید هر آشغالی تولید میکنند به خورد مردم به اسم همین تحریم میدهند مثل خودرو ولوازم خانگی و هزاران تولیدنمای دیگر ،لغو تحریمها حداقل خاصیتش این است که همان تولید کننده مواداولیه تولید را هم با کیفیت و هم ارزانتر تهیه میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
کارتون تولیدیه؟ لوازم خانگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
روسها سالی150میلیارد دلار گاز به اروپا میفروشن بعد ایران با اختلافی کمی از روسیه دومین منابع گازی جهان را دارد وسهم ایران صفر دلار است همه بدبختی ما از همینجاست بعد مارو با انرژی منسوخ شده فرستادن دنبال نخود سیاه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
تابی چرا خبر دیدارپوتین با رییس جمهورآرژانتین رو منتشرنکردی؟ فیلمش رو هم بذار شایدبعضی ها خجالت بکشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
مثل همیشه شکست ایران چه با قبول برجام وچه در خروج از برجام حتمی است.
هر چند عبدالهیان و باقری و شریعتمداری. با هزار یک جور حقه آنرا بخواهند پیروزی به مردم بفروشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
در مورد دیدار با مجارستان چی خجالت کشیدی یا نه؟
وقتی هنوز نفهمیدی دیدار ها از قبل برنامه ریزی شده هست نیازی به پاسخ بیشتر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
اگر منسوخشده پس چرا انقدر جوش میزنن که با ایران توافق کنند...
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
سیر نزولی شروط ایران برای بازگشت به برجام: دث
دوسال پیش: لغو کلیه تحریمها وپرداخت خسارت و ازادسازی پولهای بلوکه شده ومحکوم کردن ترور شهیدسلیمانی توسط دولت بایدن وتضمین عدم خروج مجدد امریکا ازبرجام
پارسال : لغوهمه تحریمها وتضمین عدم خروج مجدد امریکا ازبرجام
امروز: لغو تحریمهای برجامی‌ نه همه تحریمها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
برو بالا دلال و کاسب تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
تولید ملی نخواستیم. تولید آشغال با هزینه های گزاف بنام حمایت از تولید ملی
کاسبان تحریم داخلی و خارجی نمی گذارند آب خوش از گلوی مردم پایین برود....!!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
خیلی موافقم. می خواستم همین نکته را اشاره کنم ولی شما بدرستی اشاره کردید. از داخل خیلی ها این شرایط آشفته و هرج و مرج را بیشتر دوست دارند.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
مثل جلیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
جلیلی سالهاست تو مذاکرات برجام حضور داره از اولم دنبال توافق نبود چون منافع شخصی تو تحریم و ...
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
چه پسر خوبی. گوگولی مگولی. ساندیش خوب بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
والله ديگه غلطي نمونده كه بكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
منظورت این است که اشتباهی نمیکند؟ دیکته ای که برای ایران نوشته غلط ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
اره خوب تو راست میگی ولی چین و روسیه و اقازاده های داخلی که هر غلطی میخوان میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
شما ناهار خوردی که اینقدر سرحالی؟!!!!!! آره ؟مطمئن باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
کاش بگی تو چه کاری می تونی بکنی
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
به شما ناهار دادن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
درست ترش اینست: آمریکای جهانخوار!! هر غلطی که بخواهد میکند
جام زهر ۲ مبارک
نرمش قهرمانانه ۲ مبارک
اقتدار و امنیت مبارک

زحمات برادر بزرگوارمان جناب اولیانوف جواب داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
نخیر عزیزم این موفقیت به خاطر رزمایش پیامبر اعظم و همون موشک پرانی،عدم پذیرفتن آمریکا به عنوان عضو برجام و نداشتن جاسوس تو تیم مذاکره است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
زهر مارو جام زهر ،معلومه که کاسب تحریم هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
ای بی انصافها! اگر هم میگی یا حسین و هم میگی وا حسین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
معلومه بدجوری داری میسوزی کاسب تحریم! مردم دارن له میشن تو از اینکه تحریمها برداشته بشه میسوزی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
تو چرا داری میسوزی ؟ اب بریز انجاییکه میسوزه
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
کاش کمی ،فقط کمی ادراک وفهم در افرادی باتفکر شما وجودداشت
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
نرمش قهرمانانه ای در کار نیست. ایران یمن را می خواهد مثل دفعه قبل که سوریه و عراق را خواست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
لطفا جام زهر با برجام که خیانت است کی نفرمایید که زمین تا آسمان فرق دارد
خطاب به پاسخ دهنده پایینی کاسب تحریم کسانی هستند که بارها از یک سوراخ چندین بار گزیده می شوند ولی دوباره همان راه را می روند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
ساندیسی های عزیز به تکاپو افتادن
این برجام دقیقا همان برجام حسن روحانی بود
بیخودی شلوغش نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
نرمش و جام و اینا کجا بود برادر؟! ما که عملا از برجام خارج نشده بودیم! اون آمریکای ترامپ بود که خارج شده بود و الان اتفاقا اونها با نرمش و ... دوباره برگشتن تو برجام!!
ناشناس
| Belgium |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
کجاش جام زهر
می خواد دلار آزاد کند.
دارند بشکن می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
تو که دوکلاس سواد نداری صلاح مملکت رو بهتر می دانی یا بزرگان مملکت؟
حداقل برای چند صباحی پا از روی گردن ملت ایران برداشته میشه و کمی نفس خواهند کشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
وای خدای من که هنوز عده ای دنبال نخود سیاه هستند
شرایط مردم تغییر نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
در مدت کوتاهی که در دولت قبل تحریم لغو شده بود ثبات در بازار بود و همه چیز خوب پیش میرفت اینقدر بی انصاف نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
آقای زاده ها مگه مردم نیستند؟ چرا ناحق میگید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
در صورتی که وضع مردم بهبود پیدا نکند حکومت دیگر بهانه ای نخواهد داشت چون تا الان میگفتن تحریم مانع بهبود وضعیت مردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
باید شرایط به نفع مردم تغییر کند زیرا دیگر بهانه ای برای فشار بر مردم ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
جناب کوتاه مدت
جهت اطلاع شما قبل برداشتن تحریم که کامل هم برداشته نشد دولت قبل از اولی که آمد سرکار اقتصاد را در بخش های مهم سرکوب کرد و اجازه افزایش قیمت متناسب با تورم نداد و به خاطر آن حرکت ناشیانه که اگر از عمد نبوده باشد می شود 4 سال آخر که از سال 96 که هنوز تحریم اعمال مجدد نشد بی ثباتی چند برابری در بازار
دولت فعلی هم همین است اگر سرکوب کند چه با تحریم چه بدون تحریم چند سال بعد بی ثباتی چندین برابری نسبت به الان رقم خواهد زد
دیدید این همه رنج کشیدن ملت ارزش نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
اگه قرار بود به آمریکا رو بدیم الان موشکم نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
رنج شما ادامه دار هست همانند 20 سال قبل که بازیچه دشمنان شدین و آنها خوب شما را بازی می‌دهند!
اي دل اي باور مكن دنيا خش اوبو
چاله سرد ايل مون پر ز تش اوبو
من نمیدانم آمریکا دیگر باید چکار کند تا ما بگویم راست می گوید واقعا که ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
باید بیاد زانو بزنه عذر خواهی کنه و قول بده که آدم خوبی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
هول نشو ادم هالو اینها هیچ ارزشی نداره امریکا پدرسوخته تر از این حرفهاست دفع پیش تعهد امضا شده را ترامپ از طرف امریکا زد زیرش
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
نباید از خطوط قرمز آمریکا: موشکی و هسته ای شدن و امنیت خلیج فارس و رژیم غاصب.
بایدن هم باید از قدرتش استفاده کند با تندروهای داخلی کشورش قاطع عمل کند ووارد مذاکره مستقیم با ایران شود.
باسلام
این لغو تحریمها فعلی فقط برای برگرداندن جاسوسان هستیشان به مراکز هسته ای ماست
دقیقا معلومه اولین تحریمهایی که برداشتن مال همکاری با مراکز هسته ای هست
نه لغو تحریمهای اقتصادی
اینا نون واب برمردم نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
توهم تؤطئه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
توهم توطئه داریا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
انرژی منسوخ شده نخود سیاهی بیش نیست روسیه فعلا یکه تاز فروش گاز در اروپاست ما هم فقط نگاه میکنیم ؟انهم با اختلاف خیلی کم از روسیه جایگاه دوم گاز جهان رو داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
ولی برای تو قطعا نون و آب میشه . 120 تومن هم برای اضافه کاری به حسابت واریز شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
دقیقا همین هست لو دادن بیشتر و بعد تحریم بیشتر و خرابکاری بیشتر
خدا رو شکر
خب دوباره یک نفس عمیق بکشید و بچه هاتونو بفرستید آمریکا و با پول ملت، کشورهای دیگه را آباد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
از این همه فواید فقط همین را دیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
تو هم یک کم از پشت کامپیوترت در البانی بلند شو یه چرخی بزن وچایی بخور و دوباره شروع کن
راستی آزمایی کنید والا سرتان را کلاه می گذارند!مثل دفعات قبل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
باریکلا بصیرت دار. گوگولی مگولی من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
نگران نباش، اولیانف برامون راستی‌آزمایی می‌کنه. تازه پنجاه درصدم زیر قیمت.
اگه اورانیوم غنی شده ایران به خارج منتقل شود ، امکان بازگشت تحریم ها محتمل تر است .
ایران باید اورانیوم غنی شده خود را در داخل نگهداری کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
ایران بزرگترین ثروت گازی جهان رو دارد وصادرات گازی صفر است وروسیه با انحصار فروش گاز در اروپا ابرقدرت شده ایران به راحتی می تواند باروسیه رقابت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
چی هست که زیر نظرات از گاز حرف می زنی؟
اروپا خیلی نگران هست وبه همراه آمریکا دست از دشمنی با ایران بردارند و اجازه دهند گاز ایران به اروپا صادر شود
ناشناس
| France |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
وقتی نمیدونی در مورد چی حرف میزنی نظر نده! نگهداری مواد رادیواکتیو‌بسیار خطرناک ‌و گران است! یه گرمش به آب نشت بکنه میتونه یه شهر را غیرقابل سکونت کنه!
جناب جلیلی به جای نامه نگاری ۲۰۰ صفحه ای طلبکارانه !!!!

بهتر است تا در گوشه خلوتی بکار ها و نتایج اشتباهات ب

بسیار بزرگی که موجبات رنج و درد و نگرانی و فقر و بیکاری

و تورم و از هم پاشیدن میلیونها خانواده شریف و زحمتکش

و نجیب ایرانی شدید

و باعث عقب ماندن کشور شدید ، فکر کرده و سعی در جلب

حلالیت و رضایت و جبران بر می امدید !!!!ق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
یعنی میگید جلیلی برجام را امضا کرده.
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
جلیلی درکی از وضعیت اکثریت مردم ندارد این مسئله از جای مهری که به پیشانی دارد معلوم است حتما چون ایشان شبانه روز مشغول دعا و راز و نیاز با خداوند است
نمیتواند وقتی برای کار دیگری داشته باشد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
راه نجات ایران توسعه صنعت گاز است وباید انحصار فروش از روسیه گرفته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
حتما روزی دو بار باید بره استخر اختصاصی که برا شما قابل قبول باشه .اتفاقا جلیلی خیلی بیشتر از وضع مردم درک داره. اما دلیل نمیشه که مثل روحانی که میخواست به خواست اکثرییت مردم توافق کنه یه چیز اشتباه رو امضا کنه
این ها برای فاطی و مردم ایران تنبون نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
شما الان لختی برای شما که برگی میشود
عصبانیت مردم ازگرانیها که عامل اصلیش تحریمهای ناشی از برنامه های هسته ای که هیچوقت فلسفه اش برای مردم تشریح نشد که چراباید اینهمه هزینه مستقیم وغیرمستقیم بابتش پرداخت شود باعث شده یواش یواش متوجه شوندچاره ای جز سرکشیدن لیوان شربت ندارند.این وسط نزدیک 20 سال...........مثل جنگ بعدخرمشهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
این چه محملاتی است که میبافی برای تو مشخص نیست برای مردم مشخص هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
آن وقت چرا آن زمان هایی که تحریم نبودید و هسته ای هم نبود تورم و گرانی داشتید؟ حال بماند که علت این که چی هست و چی کاربردی دارد بماند که همان جواب اولی بدهی کافی هست!
در ضمن ما خرمشهر را فتح کردیم چون دشمن را بیرون کردیم ولی با برجام دشمن را راه می‌دهیم در کشور که دخالت در امور داخلی ایران هست
ذوق نکنید، اینکار برای این انجام میشه که راحتتر بتوانند در مورد خروج و چگونگی خروج مواد هسته ایی داخل ایران در مذاکرات صحبت کنند. وگرنه دلیل دیگری نداره و ذوق زده نشوید.
نباید فریب آمریکایی ها را خورد هدف آنها از بین بردن عزت ما و دلسرد کردن مستضعفین و مظلومان جهان از انقلاب اسلامی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
خدا شفاعت بدهد هنوز به این چیزها باور داری خودشان دیگر این چیزها را باور ندارند شماها هنوز ول کن نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
مردم کشور خودمون که کاملا دلسرد شده اند تو فکر بقیه ای هنوز ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
شماها خیلی خوبید
مستضعفان و مظلومان؟!!!
آیغورها هم مظلوم بودن روهینگیایی ها هم مظلوم بودن ولی چرا حامی مظلومان و مستضعفان ساکت بود و است
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
جمع کن بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
چیزی که مارا دلسرد می‌کند قیمت گوشت و مرغ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
دوره این حرفها گذشته است همه به فکر ملت خودشان باید باشند بعدا نگران بقیه دنیا باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
راست می گویی ملت های آزاده جهان می‌گویند این بود ایران که زیر بار حرف زور نمی رود ولی با برجام در مقابل کشورهایی که خودشان انواع بمب اتم دارند تسلیم می شود به ما خرده می گیرند
نشانه بسیار خوبی است. امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته با قدرت بیشتر و البته سرعت بیشتر به سمت یک توافق خوب پیش بروند تا اوضاع اقتصادی مملکت اندکی بهبود یابد.
این تازه شروع کاره
بزودی امریکا خودش ترامپ قاتل و پمپو و جان بولتون و بوش پسر و پدر همه را تحویل ما میدهد که اعدامشون کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
تکبیر. کدوم پارک؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
اره الان فقط مشکل اینه تو مرزهای جنوب تحویل بدن یا شمال
بقیه اش حل شده است
(ساندیسش را سر میکشد ......
یکی لطف کن توضیح دهد پس اینهمه دردسرکه تاحد حمله به ایران هم پیش رفتندوهزینه های مادی که بعضا تا چندتریلیون دلارهم براورد میشود بابت برنامه هسته ای برای چه بود؟ البته احمدینژاد اوایل ریاست جمهوریش گفت اگر 50 سال همه کارها رادرکشورتعطیل وفقط دنبال برنامه هسته ای برویم ارزششو دارد.ولی دیدیم که اوهم بتدریج سر عقل آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
پرفسور هسته ای از مان هاشمی شروع شد که رفتن یک سانتفی فیوژ از پاکستان اوردن چرا تاریخ تحریف میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
همین برنامه هسته ای سایه جنگ را از سر ایران دور کرد برنامه هسته ای برنامه ای بوده که از رژیم قبل بدرستی کلید خورد والان نتیجه داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
قدیرجان مسئولان میدانند هسته ای یک بهانه هست میدانند هسته ای بودن یااین تفکراتی که الان درکشورحاکم هست 10درصد ان درامورپزشکی ودرمانی وکشاورزی وصنعت برق استفاده میشود برای سرگرم کردن ملت وکار کردن خوشان اینقدر ادامه میدهند تا فوت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
انرژي هسته ای صنعت پایه است خیلی هم مهم و ممنون از سیاست مداران که محکم ایستاده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
نخود سیاه ایران است که از بیقه جا بماند بزرگترین انرژی گازی جهان رو داریم ؟سهم ایران از فروش گاز صفر و روسیه انحصار کامل فروش گاز اروپا را دارد
فرصت تنفس به بالادستی ها داده شد نه مردم ایران رفع تحریم هسته ای چه سودی برای مردم دارد؟ خانه ارزلن میشود؟ برق ارزان میشود ؟ارزاق ارزان میشود؟ اینها تازه گران شده !
یعنی دلار میشه دو باره 3 هزار تومان تا بشه نفس کشید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
با این حجم نقدینگی 25 تومان بماند شانس آوردیم
دوستی نوشته آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه صحیح است چون فقط کار درست انجام میدن
دم تیم مذاکره کننده قوی گرم.....حداقل جاسوس توش نبود،لااقل متن برجامو خوندن نه مثل بعضیا،موشک پرانی هم داشتیم....خلاصه هرچی قوی تر باشی و سر خم نکنی ظاهرا بیشتر جواب میده..
جز پول که به درد مردم بخور همه چی میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
پول میشود خانه خریدن در ترکیه لا اقل پروژه های زیر بنایی بدهیم خارجیها خواه چینی یا هرکس دیگر انجام دهد بهتر از پول است
امریکایکباردیگرباتنفس مصنوعی ودادن آب قنداقتصادایران راازحالت غش وضعف درآوردبله مابازهم رکوردزدیم!!
سلام، آثار دعوت پوتین از رییس جمهور کم کم نمایان می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
منظورت استقبال گرم از رییسی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
بهترین نظر
لطفا ذوق زده و جو گیر نشو ! هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و یک کار تبلیغاتی است . این اقدام مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی کند. برو خوب مطالعه کن ببین در مورد چه چیز هست !
هتل کوبورگ وین خانه مذاکرات بی نتیجه وشعار وهزینه از جیب ملت بدبخت مردم در فقر و مشکلات اقتصادی هستند بازی با شعور ملت نکنید.شکم سیر از گرسنه خبر ندارد .
اینم یه بازیه دیگه ست که زمان بگذره و شرایط رو ببینند چطوره و اسرائیل در نهایت چه تصمیمی داره برا سوریه و لبنان و این رایزنی هایی که داره در کشور های عربی میکنه تهش چی میشه و ایران رو باز سره کار بزارن .
بابا ترامپ یه بار زده زیر میز و کافه رو بهم ریخته . چرا باز ما همش موس موس میکنیم که کافه رو بچینیم . تو این دنیا خودتی و خودت . ولی مشکل ما اینه کا دشمنان ما و منفعت چی ها بیشتر داخلی هستند تا خارجی و این موضوع رو حل نشدنی کرده
یک مقام اسم نداشت؟

برخی تحریم ها کدام تحریم هاست؟ نفرات؟؟

این چه وضع خبررسانی است و هدفش چیست؟
وزیر خارجه آمریکا چند معافیت تحریمی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را امضا کرد

دقیقا محدودیت هایی که تو برجام بوده را به عنوان امتیاز داره ارائه میده به ما
چه عرض کنم!
رئیس جمهور بعدی میاد و ...
بایدن هم که پاش لب گور هست!
ترامپ هم دور بعدی شاید سرو کله اش پیدا بشه ، اون هم نیاید یکی بد تر از اون میاد!
دیرین دیرین جام زهر
نفعی برای ایران ندارد جو سازی نکنید
آخ جون پس سیب زمینی هم ارزون میشه دیگه نیازی به تشکیل ستاد سیب زمینی توی کشور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
ممنون خندیدم
ناشناس
| Japan |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
داداش من خبرهای ایران روشدیداًدنبال میکنم ستادسیب زمینی هم تشکیل شده دمت گرم کلی حال کردم به مولا!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
من امروز خریدم کیلویی 10 تومان
فایده نداره
کدخدایی شدن با امریکا باشرافتر از کدخدایی شدن با روسیه اس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
بعله امان از مدینه فاضله که چشم و گوش را خوب می ببندد ولو اگر من را هم نابود کند!!!
این یک توافق ساده است جدی نگیریم. مسوولان و مدیران مملکتی کار خودشان را انجام بدهند تحریم ها هم اگر به نتیجه رسید بهتر!
فعال کردن محدودیتی که در اثر برجام اعمال شده را

به عنوان امتیاز در این زمان به جامعه ایران القا می کنند
ناهار خوردید شما یا نه که خبر اپدیت نمی کنید
بازی "پلیس خوب و پلیس بد" در زمین بدبختی مردم، پلیس خوب طرف غربی راب مالی ،بلینکن و ند پرایس و پلیس بدشون جمهوریخواهان گنگره و سنا این طرف پلیس خوب تیم مذاکره کننده بخصوص مرندی دنیا دیده و پلیس بد جلیلی و روزنامه کیهان حقآ نقش جلیلی برازنده است و حافظه ها را از مواضع ضد برجامی امیر عبدالهیان و باقری کنی پاک می کنه...ای بر پدرمادر سیاست..!!
دلار بالا رفت رسيد به سي هزار تومن ، قيمت گوشت هم به دليل نهاده هاي دامي بالا رفت حالا كه دلار اومده پائين چرا قيمت گوشت شده 230 هزار تومن هيچكس نيست نظارت كنه؟ آخه اين چه وضعيه
تابناک منتشر کن.
با توجه به بد عهدی های آمریکا و خروج یکجانبه از برجام در دوران ترامپ در حال حاضر مهمترین چیز گرفتن تضمین عدم خروج از قرارداد جدید است.
همین الان رابرت مالی یکسره می گوید آمریکا نمی تواند تضمین دهد که دولت بعدی آمریکا از برجام خارج نشود و از سوی دیگر برخی اعضای جمهوری خواه سنا از خروج دولت جمهوری خواه بعدی از برجام سخن می گویند، این دیپلماسی که آمریکا در پیش گرفته دیپلماسی فریبنده ای است، باید به هوش بود.
شرایط تیم دیپلماسی کشور معقول است اگر آمریکا بپذیرد یعنی واقعا به دیپلماسی اعتقاد دارند یعنی:
تحریم های برجامی و غیر برجامی برداشته شود.
تضمین عدم خروج از برجام را بدهند.
به مسائل دفاعی، علمی، صلح آمیز هسته ای و ... کاری نداشته باشند.
پیشرفت در تمام زمینه ها نه تنها حق مسلم ایران بلکه حق مسلم تمام کشورها است.
با سرعت پیشرفتی که علم به خود گرفته اگر امروز پیشرفت نکنیم در آینده هیچ جوابی برای آیندگانمان نخواهیم داشت، دنیا دارد به طرف استفاده از انرژی های نو از قبیل انرژی خورشیدی، فضا-هوا و صلح آمیز هسته ای و ... می رود پس ما هم چنین حقی را برای راحتی آیندگانمان داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
تابناک نظرات شما و مشابه شما را با دیده منت منتشر میکند پس نیاز نیست بنویسی تابناک منتشر کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
هر وقت فهمیدی که چرا روسیه بزرگترین صادر کننده گاز است وایران با بالاترین ذخایر گازی جهان سهمش از صادرات گازصفر است متوجه می شی بدبختیها از کجا اب میخوره وچرادنبال انرژی منسوخ شده هستیم
مسئولین کالا راروز به روز گرانتر میکنند تا تورمی که با کالا سنجیده میشود نه دلار هر روز بیشتر و بیشتر شود و جیب هایشان را پرپول میکنند
مذاکره نمی کنیم! البته برای روحانی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
استخر فرح در انتظارت
تمامی این شعارها وقنی مححق میشد که در داخل کشور کارها قانونمند ودرست انجام میشد ثروت کشور توسط عده ای آقازاده به آمریکا منتقل نمیشد حالا که همه چیز عیان است ومیل ورغبت مسئولان بیشتر از مردم به آمریکاست بهتر است آشتی کرده واین دشمنی ظاهری به دوستی تبدیل وتحریمها نیز برداشته شود تامردم حداقل به آینده امیدوار نفس راحتی بکشند
پولهای بلوکه را آزاد کنید بره به حساب آقایون توی اروپا و کانادا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
بجای این حرفها دنبال این باشید که پروژه های زیر بنایی مثل راه آهن و اتوبان و کارخانه های خاص مثل تولید چیپس در کشور راه اندازی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
حرفت درست
پس خون حاج قاسم و انتقام سخت چي ميشه، دادگاه تراپ بايد جزء خواسته هاي ايران باشه
عموپوتین اجازه داد؟
اگر کاسبان تحریم اجازه بدهند برجام بنفع ملت خواهد بود
ایشالا صلح بشه در همه جا
ایرانی دوستدار صلح است
با همه کشورها با عقاید متفاوت دوستی و راستی تنها راه است
جنگ یمن چه نفعی برلی ما دارد. به جز کشتار کودکان یمنی بدبخت
بیچاره ملت ایران
الان چن ماهه خبر خوب پشت خبر خوب و نتیجش گرونی خودرو گوشت برنج یا ما معنی خبر خوب رو نمی‌فهمیم یا بجای کار میلنگه بعدشم اگه قرار توافقی صورت بگیره کی قرار جبران کنه اونهمه خسارت اقتصادی رو و سوای خسارت تکلیف قیمتا چی میشه قبل از خروج آمریکا از برام پراید ۲۰ تومن بود الان تکلیف قیمتا چی میشه چرا سر سری توافق میکنید هر کشور دیگه ای بود و اینهمه ضرر بهش میزدن طور دیگه ای برخورد می‌کرد و قبل از هر توافق دیگه ای اول جبران خسارت رو می‌گرفت اما مسئولین ما پیش شرطشون عدم دخالت طرف غربی تو تحرکات ایران در مسائل خاورمیانه هست
به امید حصول هرچه سریعتر توافق! تشکر از تیم مذاکرده کننده فعلی و قبلی
لغو تحریم ها مهم نیست ، عمل به لغو تحریم هاست که مهمه. امروزه روز تحریم ها لغو میشود ولی کماکان هیچکس حاضر به مراوده اقتصادی با ایران نیست. سایه ترامپ و لابی یهود و آیپک کماکان باقیست. توافق اتمی بدون پیش نیاز و پس نیاز بی فایده است. پیش نیاز تعدیل سیاست های منطقه ای و پس نیاز ورود شرکت های امریکایی به بازار ایران و درگیر کردن و هزینه سازی برای آنها جهت لغو قرارداد است.
در صورت توافق سلام کنید به تحریم های بیشتر
دلار که به نسبت هفته پیش هیچ تکونی نخورده ، اینهمه به اصطلاح اقتصاددانهایی که میگفتن که با اولین نشانه دلار میشه 23 تومن کجان ؟
شرم بر خائن ها که که به خاطر دشمن بمب اتم دار دنبال بتن ریزی در دانش و صنعت کشور هستند
شعار نه شرقی و نه غربی که همیشه به آن می نازید کجا رفت؟ خخخه
می بینم برادران ساندیس گرا اینجا هم حضور پر رنگی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
چاکرم
ذوق زده نشید‌. در بهترین حالت می‌رسیم به وضعیت زمان برجام. اون زمان هم قیمت ارز میرفت بالا، هم گرانی و تورم داشتیم. قبل از احمدی نژاد که تحریم ها سنگین نبود بازم گرانی و تورم و افزایش قیمت ارز داشتیم. شاید روز فردای توافق دلار بیاد پایین اما بعد از یک سال روند همون روند همیشگیه
همه تحریمهاهم لغوبشه کوچکترین ارزشی نداره چون بلافاصله قابل برگشته
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
شما چه دستوری میفرمایید همونو انجام بدیم ؟به جنگو دعوا ادامه بدیم تا مثل صدام ضعیفو سرخورده بشیم و بعدش بهمون حمله کننو همین نون خالیرم نداشته باشیم بخوریم نصف ملت به فقر افتادن فقری که بزرگترین دشمنه دلو دینو دنیاس ، الان وقته
باخصوصا با همسایگان بعدشم غرب تا وقتش برسه و زورشو داشته باشیم مصالحس
تبریک میگم. امروز با افتخار گفتن سیب زمینی ۱۰ هزار در میادین تره بار!

دولتی که قدرت کنترل سیب زمینی و نون رو نداره خدا میدونه چه بده بستونی با دنیا کرده
انتفاع اقتصادی موثر طول میکشه تا نمایان بشه!
دوتا موضوع :اول موضوع دوم/چرا امریکا از برجام خارج شد ودوباره داره برمیکرده؟خوب معلومه که اینبار بیشتر به نفعشه. یک دلیلش اینه که تو این حرج ومرج اسراییل راآورد تو خلیج فارس. موضوع اول هم اینکه تا زمانی که دلارهای ایران بلوکه بود هیچ کس حق دست درازی به آن رانداشت ولی حالا دست آقازاده ها برای هاپولی کردنش کاملا"بازه.
مانباید اورانیوم غنی شده ۶۰ درصدی وسانتریفوژ های پیشرفته را اجازه دهیم از کشور خارج شود وبه روسیه یا جای دیگر برود ،اگر بهرجهت این توافق احتمالی را بخواهند روزی لعو کنن برگشت دادن انها محال خواهد بود .بهترانها در محلی که اژانس بدانها دسترسی داشته ونظارت مستمر نماید بعداز پلمپ در داخل کشور در یکی از مراکز هسته ای نگهداری شوند .تا انها دوباره هوس خروج از توافق بسرشان نزند .ما نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شویم وبرایش هزینه چند باره بدهیم
شمخانی جلیلی شریعتمداری احمد خاتمی علم الهدی صدیقی ….. چند نفر تصمیم گیرنده داریم؟
ما هم صریح به آنها می گوییم، مادیگر گول نمی خوریم. یا راستی آزمایی و تضمین ماندگاری این توافق در تمام دولت های آینده آمریکا، یا هیچ . در غیر اینصورت توافق هیچ معنایی برای ایران ندارد و قطعا دیگر سر ما کلاه نمی رود.ما صبرمان زیاد است اما نه بی نهایت . ما نیاز به توافق داریم ولی نه هر توافقی. در صورتی که شرایط اعلامی ایران برآورده نشود دیگر بازگشت ایران به توافقات بعدی بسیار سخت است و همانطور که تا الان ما بدون برجام زنده مانده ایم از این به بعد هم می توانیم. ولی آمریکا می ماند و یک بد عهدی بسیار بسیار عجیب.
اگر قراره پولهای ایران آزاد بشه، آقایون باز چمدون‌چمدون پول ببرن لبنان و‌سوریه همون‌ تحریم‌ بمونیم بهتره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
چرا نمیگویید کاناد و لوس آنجلس لندن پاریس...
منظورشون رفع تحریم های خودشون و فرزندانشون و بستگانشونه
هرچه زودتر توافق کنید و به اف ای تی اف بپیوندید تا اقتصاد ایران از این فلاکت نجات پیدا کند وگرنه چین و روسیه دردی از اقتصاد ایران دوا نمی کنند چراکه اگر می کردند الان دلار 27 تومن نبود!
اقای شمخانی وجلیلی حرف شما را تو خونه خودتون هم باور نمی کنند تمام اخبار مربوط به توافق را از بادر بزرگ وعزیزمان پوتین جان می شنویم نه شما
همیشه واسه هر توافق مهم بین المللی به یک قربانی داخلی نیاز بوده، مثل روحانی و برجام(ش).
الان اون قربانی وجود نداره و کسی مسئولیت قبول نمی کنه.
و اینکه به طور واضح دولت بعدی امریکا توافق رو اجرا نمی کنه.
توافقی انجام نمی شه و ایران صرفا از مذاکرات فرسایشی واسه باج گیری از چین استفاده میکنه که توافق 25 ساله رو اجرایی کنه.
مالی تصریح کرد: «محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در راستای منافع ایالات متحده است و ما می‌توانیم پس از آن به بسیاری دیگر از مسائل مرتبط با ایران رسیدگی کنیم...
یعنی چی؟ یعنی اینکه قدم به قدم ایران رو خلع سلاح میکنیم. الان تحریم رو بر می دارند هسته ای رو نابود می‌کنند بعد از مطمئن شدن انهدام کامل هسته ای میرن سراغ موارد دیگر. هوشیار باید بود.
مهمترین موضوع تحریم :تحریم سوئیفت SWIFT (ارتباط مالی بین بانکی جهانی )برای ایران بایدبرداشته شود اخراج بانک‌های ایرانی از سوئیفت به صورت بالقوه دسترسی ایران به میلیاردها دلار درآمدش و خرج کردن این پول‌ها را غیر ممکن کرده
شبکه بانکی سوئیفت، ستون فقرات برای تبادلات مالی جهان، روز دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ (۵ نوامبر ۲۰۱۸) خدمات بانکی خود را با بانکهای ایران، بعد از اینکه آمریکا تحریمهای اتمی دربرابر تهران را تجدید کرد به حالت تعلیق درآورده است به همین دلیل ایران به پولهای فروش نفت دسترسی ندارد اگر این تحریم مهم لغو شود قطعا"در شرایط اقتصادی کشور تحول ایجاد میشود
آقای شمخانی تو رو خدا جمع کنید این فیلمهارو! شما تو شرایطی نیستید که شرط بذارید!یه نگاه به اقتصاد مملکت و وضع مردم بنداز بعد اینجوری صحبت بفرما!
اقایون محترم ملت ایران هیچوقت دلخوش نمیشه چون از داخل نمیگذارندمثل اقای جلیلی منافه اینهاتوتحریم است اگرواقعا اینها به فکرملت هستندبایدبادنیادرصلح زندگی کنیم اشعارتوخالی بخردمردم ندهند
چطور شد؟! دوره قبل با یه تهدید تحریمی کوچولو نرخ دلار رو یا قیمتهارو اون همه بالا می بردید الان چند تحریم که لغو شده در کاستن قیمتها و نرخ دلار آب از آب تکون نمی خوره یعنی چه!! چه جشن عروسی باشه و چه مراسم عزا، برای مرغ روز عزاست!!!
هنوز که چیزی نشده فقط دزدکی با آمریکا نشستن دور یک میز چشم حسین .ش. و سایر دوستان روشن
آقای شمخانی سناریو برجام برای چند ین سال مذاکره تنظیم شده است و این دوره با مقداری دلار توافقی صورت می گیرد و مردم حالا حالاها تماشاچی این ماجرا خواهند بود .
سیب زمینی ۸۵۰۰تومان بود حالا دولت انقلابی گفتند ۱۰هزار تومان کمتر نباشد ببینید چقدر دلسوزی چقدر مردم داری .
به جای این همه حرف مفت وارد صحنه شوید 22بهمن نه شعار مرگ بر آمریکا بلکه شعار زیستن درکنار آمریکا
ازاین ترس دارم با وجود فشارهای اقتصادی که مردم این چندسال تحمل کردن با وجود لغو تمام تحریم ها برای مردم ایران هیچ دستاوردی نداشته باشد تازه متوجه بشویم این چندسال سرکار بودیم
بوی چند تا چمدان پول به مشامشان رسیده است ولی انگار مقدارش کم است
اونایی که میگن توافق بشه خوب میشه همونایی هستن که به دنبال پرداخت پاداش و مزایای که قبلاً بهشون میدادن هستند.مثل کارمندان ارگانهای دولتی،سپاه،مالیات،نفتیاو......
کاسبان تحریم اکنون همه در دولت هستند و هیچ جای نگرانی نیست ،مردن هم یعنی کشک
دولت و مجلس فعلی ایران مخالف توافقات دولت روحانی بودند، چطور از آمریکا تضمین میخواهید که بعدیش چکار کنه؟
واضحه که این حرف مفته.
برای توافق پایدار باید با آمریکا رابطه داشته و بر اساس مصالح مردم عمل کنیم تا دولت های آتی هم به توافق عمل کنند.
نان مردم و مشکلات مردم ایران از دغدغه اشغال تمامکشورهای عربی مهمتر است.
جالب اینجاست که میگن سیگنال مثبت دریافت شده از مذاکرات،اونوقت قیمت دلار آزاد نسبت به ده روز قبل ۲۰۰۰تومان ریزش داشته ارز دولتی ریالی ریزش نداشته نسبت به ده روز قبل.
واقعا تصمیمات مسئوولین کشور اصلا در چارچوب منافع ملی نیست و تمام اهداف اینها در خوش خدمتی به روسیه و چین و چپاول کشور به نفع خودشان تلقی می شود . حتی امامان جمعه که باید بلندگوی مردم باشند در تمجید از استعمار چین و روسیه داد سخن می رانند .
آمریکا خیلی پرو هست، تضمین نمیده تا تو کنگره نره خیلی فایده نداره. توافق موقت شاید اول خوب نشون بده ولی در دید بلند مدت ضربه به اقتصاد کشور میزنم. باید هوشمندانه عمل کرد که الحمد الله تیم، تیم خوبی هست.
.
فریدون عباسی نماینده کازرون در مجلس گفت: تعلیق تحریم‌ها یک کار نمایشی است در مذاکرات فریب نخوریم.

آقای عباسی،
فریب روزی خوردیم که به آمریکا که به دام افتاده بود بهانه دادیم از برجام خارج شود ما هم جشن گرفتیم در صحن مجلس به آتش کشیدیم اکنون ناچاریم هرچه بدهند ممنون شویم.
دامن اندر پای صبر آورده‌ای، پس به بیداد آستین برکرده‌ای.
انوری خود کرده را تدبیر چیست، زهرخند و خون‌گری خود کرده‌ای.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
توافق حاصل میشه چند روز دیگه ملت میگن مرگ بر آمریکا ‌دوباره روز از نو شروع میشه
ارتباط بوده وهست فقط ملت نامحرم است ولی غافل از درک ملت فهیم
از قدیم گفته اند اگر کسی دو بار از یک سوراخ گزیده شود عقل سالم ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی