بازدید 30836
تایید خبر مبهم روز گذشته

نامه وزیر کشور به سه وزیر و رئیس دانشگاه آزاد برای بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها

در این نامه تاکید شده که «کلیه کلاس‌های درس کلیه دانشگاه‌های وابسته به وزارت خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش به ویژه برگزاری امتحانات و دفاع پایان نامه‌های تحصیلی بایستی به صورت حضوری برقرار شود.»
کد خبر: ۱۰۹۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰ 17 January 2022
تابناک اجتماعی
خبر مبهمی که روز گذشته درباره بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌های کشور منتشر شده بود، با نامه فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا مهر تایید خورد.

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌هایی که آمار‌های کرونایی در کشورمان روند افزایشی نشان می‌دهد و به تاکید برخی کارشناسان، از جمله کمیته علمی کشوری کرونا، بهتر است هر گونه تصمیم مبنی بر بازگشایی به دو سه هفته آتی موکول شده و این فرصت صرف تجزیه و تحلیل اپیدمیولوژیک سویه کرونای اومیکرون شود، بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها در دستور کار مقامات کشورمان قرار گرفته است.

این خبری است که روز گذشته نیز به نقل از برخی مقامات از جمله وزیر آموزش و پرورش و همچنین معاون «بهداست» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان منتشر شد؛ اما به دلایلی از جمله اظهارات متناقض وزیر آموزش و پرورش در دو برنامه متفاوت تلویزیونی، چندان واقعی به نظر نمی‌رسید، ولی حالا سندی منتشر شده که نشان از واقعی بودن آن دارد.

صحبت درباره نامه‌ای است که به امضای احمد وحیدی، وزیر کشور رسیده که بر اساس حکم رئیس جمهور، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا هم هست؛ فرماندهی که در این نامه خطاب به سه وزیر «علوم، تحقیقات و فناوری»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «آموزش و پرورش» و افزون بر ایشان، «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»، تاکید کرده که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ستاد ملی به تصویب رسیده و باید همه کلاس ها، امتحانات و دفاع از پایان نامه‌ها حضوری برگزار شود.
 
نامه وزیر کشور به سه وزیر و رئیس دانشگاه آزاد برای بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها

در این نامه تاکید شده که «کلیه کلاس‌های درس کلیه دانشگاه‌های وابسته به وزارت خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش به ویژه برگزاری امتحانات و دفاع پایان نامه‌های تحصیلی بایستی به صورت حضوری برقرار شود» و در ادامه یادآور شده که «رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری و الزامی می‌باشد.»

بند پایانی این نامه که تاریخ روز گذشته (یکشنبه، ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ خورشیدی) روی آن درج شده، تاکید بر این مهم است که «مسئولان محترم دانشگاه‌ها و روسای محترم ادارات کل آموزش و پرورش و مدیران مدارس، موظف به اجرای این ابلاغیه می‌باشند» و از مخاطبان نامه، یعنی سه وزیر یاد شده و رئیس دانشگاه آزاد خواسته شده که «گزارش تحقق مصوبه [بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه ها] به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود.»

تصمیمی که مرور اظهارات وزیر کشور در پایان نشست هفته قبل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، نشان از موافقت کامل این قرارگاه با آن دارد؛ «درصد بالایی از دانش آموزان مدارس دوز اول و دوم واکسن را دریافت کردند، لذا مانعی برای بازگشایی آن‌ها وجود ندارد و همان طور که پیشتر تصمیم گرفته شده، قاطعانه باید بازگشایی مدارس انجام شود. همچنین برای کلاس‌های دانشگاه‌ها نیز منعی برای برگزاری کلاس‌ها وجود ندارد؛ البته باید کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.»

نکته قابل تامل در این میان، مطرح نشدن تصویب چنین تصمیمی در ستاد ملی مقابله با کروناست که مدتی است، سخنگو ندارد و تنها بخش‌هایی از اظهارات رئیس جمهور در آن در "پایگاه اطلاع رسانی دولت" منتشر می‌شود و اثری از این مصوبه در آن به چشم نمی‌خورد. مصوبه‌ای که معنای آن بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌هاست، در حالی که معلوم نیست تکلیف دانش آموزان واکسینه نشده چیست و آیا نگرانی‌ها درباره شیوع کرونای اومیکرون در کشورمان رفع شده که آخرین بازگشایی هم در دستور کار قرار گرفته است یا خیر؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه تنها می تواند دستور دهد که اجتماع یا کار برگزار نشود . حق ندارد که به وزیر آموزش عالی فرمان دهد که برگزار شود . این یعنی اینکه از سازمان هیچ چیز نمی داند . مثل این است که بیاید دستور بدهد مردم حق ندارند ماسک بزنند . این حق را که ندارد ولی می تواند فرمان دهد که ماسک بزنند . این را ساده گفتم که مدیران عالیرتبه بفهمند
با وجود افزایش کرونا بازی با جان مردم
خخخخخخخخخخخخ
کجای این کشور قانونی عمل می کنن که وزیر کشور قانونی عمل کنه؟
اول میگن امیکرون کشنده نیس. بعد معلوم میشه که کشنده.
بعد میگن دوز دوم تا حدود هفتاد درصد بدن رو ایمن میکنه. بعد معلوم میشه واکسن چینی آب مقطر هم نیس.
اینا فقط می خوان بگن ما داریم کار مفید انجام میدیم ولی اصلا به فکر عواقبش نیستن
همه مملکت این طوره
پیش به سوی موج ششم
چرا باجان مردم بازی میکنید، تکلیف دانش اموزای که هنوز نوبت واکسنشو ن نرسیده چه میشه؟نگرانی خانوادها رادریابید وسرجان مردم تصمیم نگیرید
بهترین تصمیم
در حالی که دنیا درگیر موج اعظیم اومیکرون است و برخی کشورها بیش از یک میلیون مبتلا روزانه دارند و نگرانی از ظهور گونه های جدید وجود دارد چه ضرورتی به بازگشایی ها است در کشور ما با انجام تست های اندک امکان برداشت درستی از شرایط وجود ندارد
چشم حتما تو این شرایط می فرستیمشون مدرسه نه که همشون نخبه هستن نه که به نخبه ها اهمیت میدین حتما می فرستیم همشون میخوان پرفسور بشن کار خوب پیدا کنن اخه تو این شرایط مگه شما تو این مملکت نیستین
تو این دو سال یک مشت بیسواد تربیت شدند
استادها هم که در خانه لمیدند و بس
پاسخ ها
نوری
| Canada |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
اونی که درس خون باشه تو هر شرایطی درس میخونه
اونی هم که نباشه هر کاریش هم بکنی همونه که همونه
مسوولین کشور همیشه برعکس کار میکنند، این هم نمونه
بی خود واسه خودت نامه نزن
جون بچه هامون رو از سر راه نیاوردیم که پیش کش کنیم به اقتدار و میز و صندلی شما
(البته اگر م مدرسه نرن و سواد خوبی کسب نکنند تازه میشن مثل شماها)
دوست عزیز خبرگزاری تابناک دانشگاه‌ های کشور با کسری اعتبارات شدید مواجه اند و حتی توان پرداخت حقوق استادان خود را ندارند بازگشایی تنها تیر خلاصی است به دانشگاه های کشور که با سرعت بیشتری ورشکسته و تعطیل شوند و بعدش را تنها خدا می داند حتی یک خبر ناقابل از این واقعه دهشتناک در هیچ خبرگزاری ای درج نشده توگویی همه چیز در امن و امان است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بعضی دانشگاه ها ماه آذر سی درصد حقوق استادان را ندادند و در ماه دی شصت درصد کاهش حقوق استادان را داشته اند و در این ماه هم خدا میداند آیا میتوانند حقوق استادان را بدهند یانه؟؟؟؟ کلاس های حضوری برای دانشگاه ها هزینه هنگفتی را ایجاد میکند و بعید به نظر می آید در این شرایط به جز دانشگاه تهران که وضع مالی خوبی دارد بقیه بتوانند خوابگاهها و غذاخوریها را راه اندازی کنند دوستان وزارت کشور کنار گود نشسته اند و میگویند لنگش کن!!!!!!!!!! خدا به این دولت انقلابی و وفادار به ارزشهای دینی و انقلابی رحم کند. آیا وزیر کشور به اعتراضات دانشجویی ناشی از نبود اعتبارات برای ایجاد خدمات خوابگاهی و رفاهی اندیشیده است؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا به استادانی که دو ماه است با کاهش حقوق رو به رو هستند فکر کرده است که چگونه باید آنها را در دانشگاه وادار به کار کند در حالی که حقوقی ندارند و باید در این واویلای گرانی با خانواده هایشان فتوسنتز!!!!!!!!!!!! کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
باشه
باید بازگشایی بشه، میگید کرونا هست؟ کرونا همیشه هست، امار واکسیناسیون هم خیلی خوبه،
با سلام
در بسیاری از استانهای شمال و شمال غرب شدت سرما از حدود 90 روز پیش امکان باز کردن پنجره ها و تهویه مناسب را مختل کرده است. لطفا کمیته کرونا درست به دانشگاه ها و مدارس اطلاع و آموزش (؟؟؟؟!!!!) بدهد که چطور در این مناطق تهویه انجام شود و همزمان نحوه محاسبه قبض گاز در این مناطق را هم اصلاح کنند که اصلا مراکز مختلف جرات باز گذاشتن پنجره ها وتویه را داشته باشند.
پیش به سوی موج های بعدی و ثبت رکوردهای جدیدتر!!!
فقط جای تاسف دارد خصوصا برای کادر زحمتکش درمان.
باسلام. آخر این چه تصمیم عجولانه وناعادلانه وبدون هیچگونه دلسوزی برای دانش آموزان بی گناه ودانشجویان است. تمام کشورهای پیشرفته این دو قشر رو غیر حضوری کردند. واقعا اگر اتفاقی بیفتد وجان بچه های ما به خطر بیفتد چه کسی جوابگو ماهست؟؟ شما را به خدا مدارس رو غیر حضوری کنید
باسلام. آخر این چه تصمیم عجولانه وناعادلانه وبدون هیچگونه دلسوزی برای دانش آموزان بی گناه ودانشجویان است. تمام کشورهای پیشرفته این دو قشر رو غیر حضوری کردند. واقعا اگر اتفاقی بیفتد وجان بچه های ما به خطر بیفتد چه کسی جوابگو ماهست؟؟ شما را به خدا مدارس رو غیر حضوری کنید
جای تعجب ندارد، سخنگوی دولت سابقه نظامی گری دارد فکر میکند دانش اموزان و دانشجویان سربازان پادگانش هستند که بی علم امر میفرمایند.
مگه وزیر کشور می تونه به دانشگاه آزاد دستور بده؟ چطور موقع کمک کردن دانشگاه آزاد را بخش غیر دولتی محسوب می کنند ومی گویند به دولت ربطی ندارد. ولی حالا... چطوره وزیر کشور به طهرانچی که دانشگاه آزاد رو به روز سیاه نشانده یه دستوری هم در مورد حقوق و دریافتی کارکنان و هیات علمی هم بده.
ھمہ رو میخان بہ کشتن بدن جون مردم براشون ارزشی ندارہ
مریض هستید واقعا
چه شیر تو شیری هست. یک وزیر به سه تا وزیر دیگه دستور می‌دهد. این را ندیده بودیم.
بهترین کار. متروی تهران روزانه بیش از یک میلیون نفر رو جابجا میکنه، خیابون ها و پاساژ ها مملو از آدم هستند اون وقت به مدرسه و دانشگاه میرسه همه میشند نگران جونشون! تقلب و امتحان مجازی مزه کرده
دانشگاه آزاد چی هست که باز و بسته اش چی باشه؟
تابناك خدايي شما كاسه داغ تر از آش شدي ؛ اولا ،ميزان حجم خسارت تعطيلي مدارس و دانشگاهها در برابر ريسك موجود الان خيلي ناچيز است طولاني شدن تعطيلات در حال نابودي نسل آينده است ؛ دوما ؛ اين دانش آموزان كه الان در قرنطينه نيستن ! كه با رفتن به مدرسه و دانشگاه با رعايت پروتكلها در معرض خطري جديد قرار بگيرند ؛ سوما ، قبلا كه آنفلونزا هم بود تعداد زيادي از همين دانش آموز و دانشجو درگير ميشدند و تعداد خيلي اندكي از آنها هم فوت ميشد و درپايان يكماه كامل باز كنند و رصد كنن به محض اينكه ابتلا و بستري معني دار بود مجدد سريع تعطيل كنن ، تعطيل كردن كه كاري نداره . خدايي يك همت و حمايت ملي بكنيم كه اين وضعيت فلاكت بار آموزشي و خسارات ناشي از آن به حداقل برسد.
بالای نامه درج شده : آنی - مهم

بهتر بود انقلابی هم افزوده میشد !!

مگر بازگشایی خوابگاهها و امکانات جانبی مورد نیاز دانشگاهها جهت تشکیل حضوری کلاسها و امتحانات تصمیم آنی میشود ؟
دانشجویی که الآن در بهبوهه امتحانات ترم چهارم است و هنوز در دانشگاه حضور نداشته ، خوابگاه ندارد ، امکانات حداقلی بیتوته در خوابگاه را هم ندارد (پتو - بالش و ...)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
فکر کنم باز بشه بهتره تا شما از این بهبوهه!!! (بحبوحه) دربیای
همیشه شعار... این دولت هم که عاشق شعاره... تا ملت رو به خاک سیاه ننشونن ول کن نیستن
متأسفانه یکی از بزرگترین اهداف برخی از اعضای دولت از گسترش کرونا با ایجاد تجمعات در مراکز آموزشی، مترو، ادارات، بی آر تی و ... کسب درآمدهای نجومی از طریق بیمارستانهای خصوصی شان و فروش گران داروهای چینی و هندی وارداتی شان هست.
به خدا اینها پاک قاطی کردن .
حداقل بهمن ماه که اوج سرما و مصادف با افزایش آمیکرون هست کلاسها بایستی غیر حضوری باشه
دارو گرانه و بعضا اصلا وجود نداره امکانات دولتی صفره آنوقت آقایون انتظار دارند مردم بچه هاشونو بفرستند مدرسه
وضع مدارس هم که اسفناکه واقعا بایستی به خدا پناه برد از دست این مسئولین بی تدبیر
آشفته بازاری شده هر کس از خودش ی چیزی در میکنه مردم ماندند چه کنند سخنگوی کمیته علمی کرونا دکتر جماعتی میگه در استانه ورود به پیک هفتم هستیم و درستم گفت چون امار ابتلا دیرئز به 3800 مورد رسید ...وزیر علوم ی چیز،وزیر اموزش پرورش ی چیز دیگه ... طبق دستور رییس جمهور محترم قرار بود سخنگوی ستاد کرونا فقط در مورد کرونا صحبت کنه و نظر جمع را ابلاغ کنه اما الان میبینیم وزیر کشور جای سخنگو را گرفته....حالا ببینید بخاطر این بازگشایی چه موج سهمگینمی راه بیفته و تلفات بالا چون هیچ کس رعایت نمیکنه حتی معلمان سر کلاس ماسک نمیزنن دانش اموزان کیپ تا کیپ هم نشستن ....بعد که همه گرفتن میفتن یاد کی بود کی بود و میندازن گردن 5 میلیون واکسن نزده در صورتی که اگر انصافا یک بررسی بشه واکسن نزده ها در شرایط حاضر کمتر کرونا گرفتن و ر کس واکسن زده کرونا گرفته خلاصه الله و اعلم که اینجا چه خبره؟؟؟!!!
تابناک چی شد نظر منو منتشر نکردی ؟ توهم با این جماعت همدستی من درزمان روحانی خیلی بدتر ازین انتقاد می کردم سریع منتشر می کردی .......
سردار : قرارگاه مقابله باکرونا را با قرارگاه عملیاتی جبهه وجنگ اشتباه گرفتی . با جان مردم بازی نکن شما خودت می دونی که برای بچه های ابتدایی فا صله اجتماعی اصلا" معنی نداره .آخه یک بچه کلاس دوم چگونه می تواند موارد بهداشتی رو رعایت کنه /5ساعت چیزی نخوره یا اگه می خواد بخوره دستاشو ضدعفونی کنه ووووووووبابا تومدارس شما الکل که هیچ مایع دستشویی هم پیدا نمیشه بعد میگی بارعایت کلیه پرتکل های بهداشتی ؟ کدوم پرتکل /مدارس با همین 2 و3 جلسه ای که بازشدند طبق اعلام نظر ستادهای خودتون سومین اماکنی هستند که پرتکل ها را رعایت نمی کنندو.....
به فکر اتاق های پنج تا هفت نفره دانشجویان خوابگاهها هم هستید؟؟؟؟
کسی از این دوستان میتونه بگه تکلیف بچه های زیر 10 سال و بچه های ابندایی که واکسن نزدند چی میشه. بیمار نمیشن یا ناقل نیستند؟!!!! اگر این بچه ها که به اقتضای سنشون اتفاقا کمتر هم میتونن پروتکلها رو رعایت کنن مریض بشند اقای وزیر کشور جواب میده یا باز میندازه به گردن دشمن و تحریمها؟!!!!
تا وزارت نفت و وزارت دفاع از دانشگاهها نخواهند باز شوند باز نمیشوند.این موضوع ربطی به وزارت کشور ندارد.
خجالت بکشین دوباره پول کم اوردین با جون مردم بازی میکنید
وزیر کشور را چه ربطی است با دستور بازگشایی دانشگاه و مدارس؟ وزیر بهداشت داریم و تیم متخصص پزشکی که آنها باید تصمیم بگیرند.
ای کاش هر کاری را به کاردان بسپارند.
من به هیچ عنوان به پسرم اجازه حضور در مدرسه را نمیدهم حالا هر کی هر دستوری داده برای خودش داده
وزیر کشور اومیکرون داره اوج میگیره برا چی مدرسه باز کردی الان ....
از کی نا حالا یک وزیر میتونه به یه وزیر دیگه ‌سازمانهای غیر تابع دستور بده....!؟!؟!
مگه بچه ما اسباب بازی هست و از سر راه نیاوردیم
چشم میفرستیم سردار.نه من سرباز پادگان شما هستم و نه جون بجم رو از تو کوچه اوردم.بچه مدرسه نمیفرستم.همین.همون اراجیف مدارس رو یاد نگیره بهتره تا مریض بشه.میخواهید چیکار کنید؟اضافه خدمت برا بچه دبستانیم صادر کنید؟نمیفرستم برادر احمد وحیدی
وزير زوركي ، بخشنامه زوركي !
به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی تک فرزندم رو به مدرسه نخواهم فرستاد مخصوصا با این اومیکرون که سرایت انتقالش چندین برابر هست. والسلام
این تعطیلی بی سابقه در تاریخ اموزش عالی و آموزش و پرورش کشور و نیز در دنیا بی سابقه بوده است که لطمات آن در آینده خودش را نشان میدهد کلا راندمان بیست و پنج تا شصت درصد بوده.زودتر با قدرت تمام با پروتکهای بهداشتی شروع کنید مثل تمام کشورها حتی نیمه پیشرفته.اون هم باین همه تقلب.نباید صورت مسئله رو که پاک‌کرد باید حل کرد
بهتره برای جون بچه‌ای مردم تصمیم نگیرید.
ملت باخون دل بچه‌هاشون بزرگ کردند وبه این جا رسوندند توروخدا سرجون مردم تصمیم نگیرید
مجلس محترم مقاله زیر که در نیویورک تایمز جهت تعطیلی مدارس در کرونا چاپ شده است بخواند
Omicron Upends Return to
School in U.S.
این تعطیلی بی سابقه در تاریخ اموزش عالی و آموزش و پرورش کشور و نیز در دنیا بی سابقه بوده است که لطمات آن در آینده خودش را نشان میدهد کلا راندمان بیست و پنج تا شصت درصد بوده.زودتر با قدرت تمام با پروتکهای بهداشتی شروع کنید مثل تمام کشورها حتی نیمه پیشرفته.اون هم باین همه تقلب.نباید صورت مسئله رو که پاک‌کرد باید حل کرد.در این مقاله تنوع تصمیمات متناسب با شرایط رو میبینید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل