بازدید 6295

بازنشستگی و حذف مرادی، کرسی‌های جهانی وزنه‌برداری ایران را به خطر می‌اندازد؟

کد خبر: ۱۰۹۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 05 January 2022
علی مرادی در حالی به دلیل بازنشستگی از ریاست فدراسیون وزنه‌برداری کنار رفت که او به همراه نایب‌رئیس، دبیر و یکی از روسای استان‌ها در انتخابات فدراسیون جهانی ثبت‌نام کرده بودند.

به گزارش میدان، ابلاغ حکم بازنشستگی از سوی وزیر ورزش به علی مرادی باعث شد دوره ریاست چهار ساله دوم این مدیر تمام نشده و او به کارش در وزنه‌برداری خاتمه دهد.

این بازنشستگی در شرایطی رخ داد که علی مرادی به همراه سه عضو دیگر فدراسیون در انتخابات فدراسیون جهانی ثبت نام کرده بودند. مرادی هم در نامه خداحافظی، صراحتا از این اخراج محترمانه، گله کرده بود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که در بازی‌های المپیک 2020 توکیو عضو هیئت ژوری بود، در بخش‌های ریاست، دبیرکل، عضو هیئت رئیسه و هیئت اجرایی ثبت‌نام کرده بود.

همچنین محسن بیرانوند دبیر فدراسیون در بخش کمیته آموزش و مربیان، داود باقری نایب رئیس فدراسیون در بخش کمیته پزشکی و سیدعلیرضا قریشی رئیس هیات وزنه‌برداری خوزستان در کمیته فنی کاندیدا شده بودند که حالا به نظر می رسد با کنار رفتن علی مرادی از ریاست فدراسیون وزنه برداری او و سه مدیر ایرانی دیگر شانسی برای شرکت در انتخابات IWF نداشته باشند.

مرادی در نامه خداحافظی‌اش از فدراسیون نیز اشاره‌ای به این موضوع داشته و نوشته است: «از نقطه نظر حضور در مجامع بين‌المللي نيز با توجه به رايزني‌هاي صورت گرفته و تمهيدات انديشيده شده، امكان احراز كرسي‌های تعيين كننده فدراسيون جهاني وزنه‌برداري براي اينجانب و ديگر نمايندگان ايران فراهم شده بود تا در انتخابات پيش رو، شاهد حضور پررنگ كشورمان در پست‌هاي كليدي و تصميم‌ساز بين‌المللي باشيم اما تعويق انتخابات از يك طرف به همراه فراغت اينجانب از مسئوليت رياست فدراسيون وزنه‌برداري ايران، قطعا شرايط را به گونه ديگري رقم خواهد زد.»

البته برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی نیز همچنان در ابهام است و پیش از این درحالی‌که قرار بود کنگره انتخاباتی چند روز بعد از پایان مسابقات جهانی 2021 در تاشکند برگزار شود، به دلیل عدم تکمیل پروسه انتخاباتی، لغو شد و همچنان خبری از زمان تشکیل کنگره انتخاباتی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار