بازدید 20286
آخرین تحولات خاورمیانه

آغاز عضویت پنج کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل / حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه/ واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن/ امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات

آغاز عضویت پنج کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل، حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه، واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن، امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات و گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و امارات، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 05 January 2022

آغاز عضویت ۵ کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل/ حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه/ واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن/ امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: آغاز عضویت پنج کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل، حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه، واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن، امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات و گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و امارات، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

آغاز عضویت پنج کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل

پنج کشور آلبانی، برزیل، گابن، غنا و امارات بر اساس انتخابات ژوئن گذشته در سازمان ملل، به عضویت موقت شورای امنیت در آمدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس انتخابات ژوئن گذشته در سازمان ملل متحد، پنج کشور به عضویت موقت شورای امنیت پیوستند: آلبانی، برزیل، گابن، غنا و امارات.

آلبانی برای اولین بار به این شورا می پیوندد، در حالی که این یازدهمین تجربه برزیل و سومین تجربه برای گابن و غنا و دومین تجربه عضوبت برای امارات است.

این در حالی است که استونی، نیجر، سنت وینسنت و گرنادین، تونس و ویتنام روز جمعه به دوره خود پایان دادند.

آغاز عضویت ۵ کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل/ حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه/ واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن/ امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات

شورای پانزده عضوی بالاترین نهاد سازمان ملل است. روسیه، آمریکا، چین، فرانسه و انگلیس اعضای دائمی این شورا هستند و هر کدام حق وتو دارند.

سایر اعضای غیردائم توسط مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی برای دوره‌های متوالی دو ساله انتخاب می شوند.

بیش از ۵۰ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل از زمان تشکیل این شورا در سال ۱۹۴۶ تاکنون به عضویت موقت این شورا انتخاب نشده‌اند.

حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

رسانه‌ها، صبح امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» در خط مرزی سوریه و عراق هدف حمله قرار گرفته است.

منابع محلی سوریه خبر دادند که این حمله حدود ساعت هفت صبح امروز صورت گرفته است. در عین حال، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد که به پایگاه مذکور حمله راکتی شده است.

هنوز گزارش دقیقی از خسارت مادی و تلفات جانی احتمالی ناشی از این حمله منتشر نشده است.

این حمله در حالی صورت گرفته که منابع خبری‌، عصر روز گذشته، از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر خبر داده بودند.

آغاز عضویت ۵ کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل/ حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه/ واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن/ امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات

صبح روز گذشته نیز پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق، هدف حمله دو پهپاد انتحاری قرار گرفت. همزمان با آن نیز یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی در جنوب بغداد منفجر شد.

روز دوشنبه هفته جاری و همزمان با دومین سالگرد ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق، رسانه‌ها از حمله پهپادی به پایگاه نظامی «ویکتوری» متعلق به نیروهای نظامی آمریکایی در فرودگاه بغداد خبر دادند و اضافه کردند که روی این پهپادها عبارت «عملیات انتقام فرماندهان» (عملیات ثأر القادة) نوشته شده بود.

یک مقام ائتلاف آمریکایی در خصوص این حمله مدعی شده بود که دو پهپاد پیش از انجام حمله بر فراز فرودگاه منهدم شدند.

واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم سیاست های متناقض و دوگانه واشنگتن و در حالی که کاخ سفید مدعی تلاش برای پایان دادن به بحران یمن است، به توقیف یک فروند کشتی نظامی باری اماراتی حامل سلاح که بدون مجوز وارد آب های یمن شده بود، واکنش نشان داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه از توقیف یک فروند کشتی باری اماراتی خبر داده بود که بدون مجوز وارد آب‌های این کشور شده است.

نیروهای مسلح یمن تصاویری از این کشتی نظامی باری اماراتی را به همراه تجهیزات و جنگ افزارهایی که قرار بوده علیه ملت یمن مورد استفاده قرار گیرد، نشان دادند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای، توقیف این کشتی نظامی باری حامل سلاح در نزدیکی بندر حدیده یمن را محکوم کرد و مدعی شد این اقدام نقض آزادی دریانوردی در دریای سرخ است و تجارت بین المللی و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد، این اقدام حوثی‌ها (انصار الله) زمانی انجام می‌شود که همه طرف ها تنش زدایی کنند و به گفت‌وگوهای سیاسی فراگیر بازگردند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت، از حوثی‌ها می‌خواهیم، فورا کشتی و خدمه را بدون آسیبی آزاد و تمام اقدامات خشونت‌آمیزی که روند سیاسی پایان دادن به جنگ در یمن را به تعویق می‌اندازد، متوقف کنند.

ند پرایس همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز سه شنبه به وقت محلی با "عبدالله بن زاید آل نهیان" وزیر خارجه امارات متحده عربی درباره افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و سایر موضوعات دو جانبه و منطقه ای از جمله تحولات یمن، اتیوپی و سودان گفت و گو کردند.

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره توقیف یک فروند کشتی اماراتی حامل سلاح و تجهیزات نظامی در آب های سرزمینی کشورش گفت: برای نخستین بار نیروهای یمنی موفق شدند در یک عملیات نظامی منحصر به فرد، یک فروند کشتی نظامی باری را در حین انجام فعالیت خصمانه در پهن دریا توقیف کنند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که این کشتی، حامل تجهیزات نظامی شامل خودرو و جنگ افزار نظامی مورد استفاده علیه ملت یمن بوده است.

آغاز عضویت ۵ کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل/ حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه/ واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن/ امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات

نظامی ارشد یمنی افزود: نیروهای ما از هفته ها پیش این کشتی اماراتی را که چندین عملیات خصمانه در آب های ساحلی یمن انجام داده بود، زیر نظر داشتند.

وی توقیف کشتی اماراتی را در راستای دفاع مشروع از کشور و ملت یمن برشمرد و گفت: این کشتی به بندر الصلیف منتقل شده است.

سریع یادآور شد که نیروی دریایی یمن در چارچوب ماموریت خود برای دفاع از آب های سرزمینی یمن، تمامی فعالیت های خصمانه کشتی های جنگی متجاوزان را زیر نظر دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات

«البیت سیستم» که یک شرکت الکترونیکی نظامی اسرائیلی است، اعلام کرد، قراردادی به ارزش ۵۳ میلیون دلار را با نیروی هوایی امارات منعقد کرده است؛ براساس این قرارداد، امنیت سیستم‌های جنگ الکترونیک هوابرد برای تانکرهای سوخت‌گیری هوایی ایرباس A۳۳۰ که مورد استفاده امارات متحده عربی است را بر عهده خواهد گرفت.

بر اساس گزارشی که ایرباس در ماه نوامبر منتشر کرد، امارات متحده عربی دارای سه فروند از A۳۳۰ است و دو فروند دیگر را نیز سفارش داده است.

گفته شده، مقدمات این توافق در ماه نوامبر در نمایشگاه هوایی دبی فراهم شد و «البیت»، نمایندگی خود را در دبی تأسیس کرد و گفت که به دنبال تقویت همکاری بلندمدت با امارات است.

«ران کریل»، معاون اجرایی بازاریابی و توسعه تجارت بین‌الملل شرکت البیت گفته است: «عادی سازی روابط تل آویو و ابوظبی زمینه‌ای مناسب برای همکاری‌های تجاری در منطقه است.»

هرچند دولت امارات ادعا کرده است که توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ را به دلیل تمایل به توقف اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری امضا کرده است، از زمان امضای این توافق، نه تنها ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم نکرده، بلکه در مقابل چندین قرارداد نظامی و تجاری را با تل آویو به امضا رسانده و نسبت به تحولات فلسطین سکوت کرده است.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و امارات

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، بامداد چهارشنبه از گفت‌وگوی تلفنی خود با «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات خبر داد و در پیامی توییتری نوشت: «امروز با وزیر امور خارجه امارات متحده عربی درباره استقرار نظامی روسیه نزدیک مرزهای اوکراین و دیگر موضوعات مهم دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردم.»

این گفت‌وگو در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا جنبش انصارالله یمن، یک کشتی باری با پرچم امارات عربی متحده را در امتداد شهر «الحدیده» توقیف کرده است. سعودی‌ها ادعا کردند که کشتی فوق حامل تجهیزات پزشکی برای یک بیمارستان سعودی در جزیره «سقطری» بوده است.

آغاز عضویت ۵ کشور از جمله امارات در شورای امنیت سازمان ملل/ حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه/ واکنش آمریکا به توقیف کشتی اماراتی حامل سلاح در یمن/ امضای توافق ۵۳ میلیون دلاری شرکت اسرائیلی با نیروی هوایی امارات

اما سپس سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تایید کرد که نیروهای یمن، یک کشتی باری نظامی اماراتی حامل تجهیزات نظامی را که بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده و در حال انجام اقدامات خصمانه‌ای بود که امنیت و ثبات یمن را هدف می‌گیرد، توقیف کردند. او سپس در یک کنفرانس خبری، تصاویر خودروها و ادوات نظامی و تسلیحاتی که بار این کشتی بود را به نمایش گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۳
روس ها در هماهنگی کامل با اسراییل به جان کشورهای خاورمیانه افتاده اند
خاورمیانه از دو هزار سال قبل تا الان و آینده درگیر جنگهای مذهبی و قومی بوده ، هست و خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
این عضو شدن ها ارزشی هم داره؟یعنی یه سماقی چسزی میدن یکی اونجا بمکه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
که وضعیت خاورمیانه اخرش هم به وضعیت اروپای اوایل
قرن بیستم خواهد رسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
شبها قبل از خواب ساندیس نخور
جمهوری اسلامی هم برای اعضای غیر دائم شورای امنیت کاندیدا شده بود که هیچ کشوری حتی دوستانش به او رای ندادند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
باید به شورای عمنیت حمله موشکی کنیم
امروز بلندترین برج منطقه در بی عرضه ترین کشور منطقه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
کی عی عرضه است> امارات؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
آفرین
بی بی سی هم این خبر رو تحت عنوان "ربودن کشتی اماراتی" تیتر زده در حالیکه در موارد دزدیده شدن کشتی های حوثی ها توسط عربستانیا از عنوان "مصادره و توقیف" استفاده میکنه!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
خوب کاری کردند. روز روشن تجهیزات جنگی رو بار می کنن زن و بچه مردم رو قتل عام می کنند ناراحت هم میشن. قابل توجه دوستان اهل دمکراسی نوین جهانی. اگه ضعیف باشی خورده میشی عزیزم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
بی بی سی اشتباه کرد با تو
یعنی غنا و اوگاندا و تونس ویتنام و امارات عضو شدند ولی ایران نتونسته هنوز !!! بسی تاسف !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
چرا تاسف وقتی امریکای تروریست همه توانش را برای منزوی کردن ایران میگذارد نباید تعجب کرد باید مقاومت کرد تا پیروز شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
ایران عضو بشه تعجب برانگیزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
ناراهتی جم کن از ایران برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
شما بفرما اين عضويت چه خاصيتي داره؟
واقعا انسان نمی داند از این همه ظلمی که می شود چه کار کند کشتی اماراتی قصد داشته این سلاح ها را تحویل دهد که علیه مردم یمن استفاده شود و آمریکا توقیف این کشتی توسط نیروهای یمنی را محکوم می کند و از یمنی ها می خواهد از حرکت های خشونت بار دست بردارند انگار که یمن به عربستان و امارات حمله کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
واقعا خودت فهمیدی چی گفتی؟
ادعا های دلقک های امریکایی مسخره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
رامبد جوان برای شماها خوبه
امارات عضوشورای امنیت شدوازتصمیم گیران اصلی دردنیاوبرای دنیا!
اینکه تصور کنیم امارات به صورت مخفیانه برای نیروهای ائتلاف تجهیزات ارسال می کند کمی بعید به نظر می رسد. و همچنین اینکه این کشتی در آبهای یمن بدون اسکورت حرکت می کرده.
البته در جنگ هیچ ناممکنی وجود ندارد و به نظر نمی رسد که مقصد این تجهیزات که در تصاویر مستهلک می نمایند، جایی جز یمن بوده باشد حتی اگر کیلومترها خارج از آبهای سرزمینی یمن متوقف شده باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها